Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.) oraz art. 165,
uchwala:
§ 1
1. Ustala się dochody budżetu gminy w wysokości - jak w załączniku Nr 1 do uchwały. |
25.008.062 |
2. Ogólna kwota dochodów, o której mowa w ust. 1 obejmuje: |
1) dotacje na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie na podstawie odrębnych ustaw w kwocie - jak w załączniku Nr 2 do uchwały; |
2.289.259
|
2) dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie - jak w załączniku Nr 3 do uchwały; |
200.000
|
3) dochody związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodze umów i porozumień między j.s.t. - jak w załączniku Nr 10. |
133.897
|
§ 2
1. Ustala się wydatki budżetu gminy w wysokości - jak w załączniku Nr 4 do uchwały. |
27.302.322
|
2. Z wydatków o których mowa w ust. 1 przeznacza się łącznie na: |
1) wydatki bieżące w kwocie
w tym na:
a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń,
b) dotacje dla zakładów budżetowych - jak w załączniku Nr 5, 5a do uchwały oraz dotacje dla instytucji kultury,
c) dotacje dla podmiotów nie zaliczonych do sektora finansów publicznych na realizację zadań własnych gminy - jak w załączniku Nr 6 do uchwały,
d) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie i innymi ustawami - jak w załączniku Nr 2 do uchwały,
e) wydatki na obsługę długu gminy,
f) wydatki związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodze umów i porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego - jak w załączniku Nr 1. |
21.920.130
11.161.731
1.290.000
147.000
2.289.259
100.000
133.897
|
2) wydatki majątkowe w kwocie
w tym:
a) wydatki inwestycyjne - jak w załączniku Nr 7 do uchwały
w tym:
wydatki na realizację wieloletnich programów inwestycyjnych jak w załączniku Nr 7a do uchwały wydatki na realizację programów i projektów ze środków funduszy europejskich - jak w załączniku 7b |
5.382.192
4.012.862
877.368
|
3) Zakres dotacji przedmiotowych dla zakładów budżetowych - zawiera załącznik nr 5 b do uchwały. |
440.000 |
4) Ogólna kwota wydatków określona w ust. 1 obejmuje ponadto wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i zwalczania narkomanii - jak w załączniku Nr 3 do uchwały. |
200.000
|
§ 3
1. Deficyt budżetu w kwocie 2.294.260 zł pokryty zostanie z pożyczek w wysokości 1.595.183 zł, z nadwyżki z lat ubiegłych w wysokości 542.504 oraz z wolnych środków w wysokości 156.573.
2. Zestawienie przychodów i dochodów oraz rozchodów i wydatków budżetu - zawiera załącznik Nr 8 do uchwały.
3. Prognozę kwoty długu na koniec 2008 r. i lata następne oraz planowane spłaty zobowiązań na rok 2008 i lata następne - zawiera załącznik Nr 11 do uchwały.
§ 4
Ustala się plan przychodów i wydatków dla zakładu budżetowego - jak w załączniku Nr 5 a do uchwały.
§ 5
Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej - jak w załączniku Nr 9 do uchwały.
§ 6
Tworzy się rezerwę ogólną w wysokości 10.000 zł oraz rezerwę celową 10.000 zł z przeznaczeniem na realizację zadań z zakresu zarządzania kryzysowego.
§ 7
Upoważnia się Burmistrza Strumienia do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w roku budżetowym deficytu przejściowego do wysokości 500.000 zł oraz do spłat zobowiązań;
2) dokonywania zmian w planie wydatków, z wyłączeniem przeniesienia wydatków między działami;
3) lokowania wolnych środków na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy;
4) zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania Gminy i termin zapłaty upływa w 2009 r.;
5) zaciągania zobowiązań z tytułu wydatków, o których mowa w art. 166 ustawy o finansach publicznych
§ 8
1. Ustala się, że zwroty wydatków dokonanych w tym samym roku budżetowym zmniejszają wykonanie wydatków w tym samym roku budżetowym.
2. Ustala się, że uzyskane zwroty wydatków dokonanych w poprzednich latach budżetowych są przyjmowane na dochody budżetu gminy w roku, w którym dokonano zwrotu tych wydatków.
§ 9
1. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Strumienia.
2. Ustala się szczegółowość:
1) informacji z wykonania budżetu za I półrocze 2008 r.- jak zakres szczegółowości budżetu w niniejszej uchwale;
1. informacji o wykonaniu w I półroczu 2008 planów finansowych Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury oraz Miejskiej Biblioteki Publicznej w szczegółowości odpowiadającej planom przyjętym przez kierowników z wyodrębnieniem stanu należności, stanu i rodzaju zobowiązań (w tym zobowiązań wymagalnych).
§ 10
1. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.
2. Uchwała podlega podaniu do publicznej wiadomości za pośrednictwem dwutygodnika „Nowa Formacja”.
3. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2008 r.