Protokół Nr XIX/2008

obrad dziewiętnastej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu,

odbytych w dniu 27 marca 2008 r. o godz. 1600

w sali obrad Urzędu Miejskiego w Strumieniu

Obecni: Radni Rady Miejskiej, sołtysi, przewodnicząca Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorzy i kierownicy podległych Radzie jednostek i zakładów budżetowych, – wg załączonych list obecności, przedstawiciele Komisariatu Policji w Strumieniu, pracownicy Urzędu Miejskiego w Strumieniu i przedstawiciel portalu internetowego „Strumień.com”.

Ponadto w obradach udział wzięli:

1.    Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek

2.    z-ca Burmistrza Strumienia – mgr inż. Roman Greń

3.    Skarbnik Strumienia – mgr Danuta Mitko

4.    Sekretarz Strumienia – Daniela Kula

Porządek obrad:

    1.         Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

    2.         Przedstawienie porządku obrad.

    3.         Wystąpienia gości.

    4.         Informacja o działalności Burmistrza w okresie od 20 lutego 2008 r. do 18 marca 2008 r.

    5.         Informacja przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

    6.         Interpelacje i zapytania radnych.

    7.         Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyjęcia zmiany „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Strumień”.

    8.         Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obszaru miasta Strumień.

    9.         Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części sołectwa Zbytków.

 10.         Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2008 r.

 11.         Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany regulaminu wynagradzania nauczycieli na 2008 r.

 12.         Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami.

 13.         Analiza stanu zasobu mieszkań komunalnych i socjalnych w Gminie, propozycje rozwiązań.

 14.         Informacja w zakresie realizacji uchwały o utrzymaniu czystości i porządku w gminie Strumień.

 15.         Zatwierdzenie protokołu z XVIII sesji.

 16.         Informacje, wolne głosy i wnioski.

 17.         Zakończenie.

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył - przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu Czesław Greń.

Przewodniczący C. Greń – na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 15 radnych, na 15 ustawowego składu Rady – obrady są zatem prawomocne.

Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, burmistrza Strumienia, z-cę burmistrza Strumienia, skarbnika Strumienia, sekretarza Strumienia, radcę prawnego, pełnomocnika Burmistrza ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii, dyrektorów i kierowników podległych Radzie jednostek organizacyjnych i zakładów budżetowych, sołtysów i przewodniczącą Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, komendanta Komisariatu Policji w Strumieniu – R. Machaczkę, przedstawiciela portalu internetowego „Strumień.com” oraz wszystkich, których nie wymienił.

Komendant Komisariatu Policji w Strumieniu R. Machaczka przedstawił z-cę komendanta – nadkomisarza Roberta Góralczyka, który w Strumieniu pracuje od 1 stycznia br.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący C. Greń odczytał porządek obrad XIX sesji.

Burmistrz A. Grygierek zgłosiła wniosek o zdjęcie z porządku obrad XIX sesji punktów od nr 11 do nr 15, dotyczących sprzedaży nieruchomości gminnych. Uzasadniając wniosek wyjaśniła, że przedstawione na posiedzeniach komisji projekty uchwał wzbudziły wiele wątpliwości oraz spowodowały burzliwą dyskusję. Zgodnie z propozycją komisji sprawy te ponownie wrócą do rozpatrzenia w kwietniu br., po przeprowadzonej wizji lokalnej w terenie.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie wniosek burmistrza Strumienia o zdjęcie z porządku obrad XIX sesji:

1)    projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w trybie bezprzetargowym nieruchomości położonej w Strumieniu;

2)    projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w trybie bezprzetargowym nieruchomości położonej w Strumieniu;

3)    Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w trybie bezprzetargowym nieruchomości położonej w Strumieniu;

4)    projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż na rzecz wieczystego użytkownika nieruchomości położonej w Strumieniu;

5)    projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie na rzecz ENION S.A. z/s w Krakowie nieruchomości, na których zlokalizowane SA stacje elektroenergetyczne.

Wniosek został przyjęty jednogłośnie (głosowało 15 radnych).

Przewodniczący C. Greń poinformował, że w związku ze zdjęciem punktów: 11, 12, 13, 14, 15 z porządku obrad XIX sesji – punkty: 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 otrzymają kolejno numery: 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17.

Następnie przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie porządek obrad wraz z wprowadzonymi zmianami.

Porządek obrad, wraz z wprowadzonymi zmianami został przyjęty jednogłośnie (głosowało 15 radnych).

 

ad. 3.

 

Punkt wypadł – nikt z gości nie zabrał głosu.

 

ad. 4.

 

„Informacja o działalności Burmistrza w okresie od 20 lutego 2008 r. do 18 marca 2008 r.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała: Rada podjęła uchwałę, które ideą jest, aby gmina Strumień brała udział w pozyskiwaniu środków w ramach projektów Kapitał Ludzki. Na dzień dzisiejszy jedyny wniosek złożył Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Strumieniu, który przeszedł ocenę formalną i został zakwalifikowany do dalszego etapu. Wspólnie ze szkołami przygotowujemy się również do złożenia wniosku w ramach projektów Kapitał Ludzki, na prowadzenie zajęć dodatkowych w szkołach. Wspólnie z dyrektorami szkół oraz nauczycielami analizowaliśmy propozycję przystąpienie do projektu matematycznego pod hasłem „Matematyka kluczem do sukcesu ucznia i jego wszechstronnego rozwoju”, pomysł ten jednak nie spodobał się. Gmina się także do złożenia projektu na prowadzenie szkoleń dla kierowców, operatorów dźwigów i ładowarek. Obecnie zmieniły się zasady i będą to nabory na prowadzenie kursów dla osób pracujących, chcących podnieść kwalifikacje. Przygotowanie tego typu projektu jest dosyć skomplikowane, będziemy jednak próbowali złożyć taki wniosek. Jako Gmina nie posiadamy doświadczenia w przygotowywaniu i rozliczaniu takich projektów, dlatego mamy wiele wątpliwości i zastanawiamy się w jakim kierunku pójść: czy przygotowywać projekt sami, czy posiłkować się pomocą firmy zewnętrznej. Prowadzimy też rozmowy z pracodawcami na terenie Gminy w celu rozeznania potrzeb w tym zakresie.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała również, że wniosek, złożony do Ministerstwa Kultury o pozyskanie środków na zabezpieczenie obiektu zamku w Strumieniu jest przygotowany prawidłowo. Ocena wniosków przeprowadzona będzie pod koniec kwietnia br. Z uzyskanych informacji wiemy, że z samego województwa śląskiego wpłynęło ponad 300 wniosków.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała też, że złożyliśmy projekt na I etap kanalizacji Zbytkowa, który został zarejestrowany. Na konkurs ten przeznaczona jest kwota 70 mln. zł, nasz wniosek opiewa na kwotę 15 mln. zł, a wszystkich złożonych wniosków jest na kwotę ponad 300 mln. zł.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor zapytał, czy decyzja o nie przystępowaniu do projektu w ramach Kapitału Ludzkiego na prowadzenie dodatkowych zajęć matematycznych w szkołach jest decyzją ostateczną. Wprowadzenie dodatkowych zajęć z matematyki jest bardzo dobrym rozwiązaniem, gdyż matematyka jest podstawą do wielu innych przedmiotów np. fizyki, chemii itp.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że projekt wprowadzenia dodatkowych zajęć z matematyki jest wspólnym projektem przygotowanym w partnerstwie z wieloma gminami. Liderem tego projektu jest miasto i gmina Kozie Głowy, natomiast kwestia prowadzenia i rozliczenia tego projektu jest trudna, gdyż nasza gmina jest tylko beneficjentem. Dlatego pojawiły się różne wątpliwości i w wyniku przeprowadzonych rozmów z dyrektorami szkół zdecydowaliśmy, że spróbujemy napisać projekt sami, tylko i wyłącznie dla potrzeb naszej Gminy. W projekcie przewidujemy wprowadzenie zajęć szachowych, matematycznych oraz wielu innych przedmiotów. Jeżeli napiszemy projekt sami dla siebie, będzie on dostosowany do specyfiki naszych szkół.

Wiceprzewodniczący S. Świtała poprosił o wyjaśnienie zarządzenie Nr 338/2008 z dnia 26 lutego 2008 r. w sprawie sprzedaży nieruchomości gminnej położonej w Strumieniu za cenę 59.000,- zł.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że zarządzenie to dotyczy sprzedaży nieruchomości gminnej - dawnej harcówki w Strumieniu, w formie przetargu nieograniczonego. Zgodę na sprzedaż tej nieruchomości uzyskano już w poprzednich kadencjach Rady. Aby znaleźć nabywcę ZGKiM uporządkował teren wokół, uzyskaliśmy również zgodę na rozbiórkę obiektu, który znajduje się w bardzo złym stanie technicznym.

„Informacja” została przyjęta.

 

ad. 5.

 

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że bardzo szybko wpływają odpowiedzi Burmistrza na wnioski i interpelacje radnych.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że do wiadomości Rady wpłynęło pismo mieszkanki Zabłocia, które jest załatwiane w kilku referatach Urzędu, m. in. dotyczące złego stanu drogi. W ostatnim czasie zgłaszanych jest wiele interwencji mieszkańców dotyczących złego stanu dróg po sezonie zimowym. Wczesne nadejście wiosny spowodowało bardzo szybie ujawnienie wszystkich pozimowych dziur na drogach. Zwrócił się z prośbą o cierpliwość i spokój w tej sprawie, gdyż jeszcze nie rozpoczął się cykl remontów pozimowych na drogach gminnych. Poprosił też sołtysów, aby na bieżąco pomagali mieszkańcom poprzez nawożenie kruszywa na najbardziej sfatygowane drogi.

Do „Informacji” nie zgłoszono uwag ani pytań.

„Informacja” została przyjęta.

 

ad. 6.

 

Przewodniczący C. Greń poinformował, że wpłynęły odpowiedzi Burmistrza Strumienia na wszystkie interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji, zapytał radnych, czy odpowiedzi są zadawalające oraz czy radni zgłaszają jeszcze jakieś dodatkowe pytania i uwagi.

Radna C. Skowron ponownie interpelowała o zwrócenie się do Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach o wyczyszczenie rowu przydrożnego przy ul. 1 Maja w Strumieniu, na odcinku od skrzyżowania z ul. Tęczową, gdzie przepust jest całkowicie zasypany, rów jest niedrożny, powstaje tam również śmietnisko.

Burmistrz A. Grygierek odpowiadając wyjaśniła, że w przyszłym tygodniu odbędzie się spotkanie z przedstawicielem Zarządu Dróg Wojewódzkich w sprawie ul. 1 Maja w Strumieniu oraz stanu rowu przydrożnego przy tej drodze.

Radny K. Pisiut podziękował komendantowi Komisariatu Policji w Strumieniu za szybką interwencję dzielnicowego w Pruchnej, która poskutkowała na grupkę osób pijących alkohol na chodniku przy ul. Osiedlowej w Pruchnej.

Radna A. Głowinkowska interpelowała w sprawach:

1)       mieszkańcy dzielnicy Knaj w Drogomyślu proszą o dopilnowanie, aby firma wykonująca remont dwupasmówki naprawiła zniszczoną drogę - ul. Knajską w Drogomyślu oraz zapadnięty mostek (droga i mostek zostały zniszczone przez ciężkie samochody pracujące w ramach remontu na dwupasmówce, a firma remontująca obiecała, że naprawi powstałe szkody);

2)       ponownie interpelowała w sprawie wyczyszczenia zapchanych studzienek przy ul. Głównej w Drogomyślu znajdujących się w pobliżu kościoła Ewangelicko-Augsburskiego w Drogomyślu.

Z-ca burmistrza R. Greń odpowiadając wyjaśnił, że w dniu 13 marca br. odbyło się spotkanie w terenie z wykonawcą remontu dwupasmówki w Drogomyślu. Na spotkaniu tym poruszono wszystkie problemy związane z remontem dwupasmówki, nie tylko sprawę naprawienia zniszczonej ul. Knajskiej, ale m. in.: sprawę remontu skrzyżowania, remontu drogi gospodarczej, przystanków autobusowych, odpowiedniego zakończenia chodnika na skrzyżowaniu w kierunku Strumienia. Dzisiaj też zamontowana została  wiata  przystanku autobusowym, którą ostatnio przewróciła wichura. Z-ca Burmistrza R. Greń poinformował, że posiadamy pisemne oświadczenie wykonawcy, potwierdzające, że wszystkie powstałe podczas remontu dwupasmówki szkody zostaną naprawione po zakończeniu remontu. Z-ca Burmistrza R. Greń oświadczył również, że sprawa ta będzie przez nas na bieżąco pilnowana.

Z-ca Burmistrza R. Greń poinformował również, że w sprawie wyczyszczenia studzienek na ul. Głównej w Drogomyślu wystąpimy do Zarządu Dróg Powiatowych w Cieszynie.

Przewodniczący C. Greń interpelował w sprawach:

1)    ustalenia właścicieli oraz prowadzenia rozmów w celu wykonania bezpiecznej drogi dojazdu mieszkańców dzielnicy Drogomyśl Baranowice-Dębina do drogi głównej - istniejącą drogą śródpolną łączącą ul. Dębina z drogą powiatową Drogomyśl-Pruchna (obok starej stodoły znajdującej się ok.

2)    zwrócenia się do wykonawcy remontu dwupasmówki o posprzątanie opakowań po materiałach budowlanych porozrzucanych w rejonie skrzyżowania w Drogomyślu.

Z-ca burmistrza R. Greń wyjaśnił, że przy dwupasmówce w Drogomyślu są trzy budynki mieszkalne odcięte od świata. Do jednego z budynków umożliwiono wyjazd na dwupasmówkę, a do dwóch pozostałych można dojechać tylko miedzą. Nie wiadomo jak doszło do takiej sytuacji, że projektanci tego nie przewidzieli. W sprawie tej wystosowaliśmy dzisiaj pismo do Dyrekcji Dróg Krajowych, przedstawiając sprawę oraz żądając pilnego zwołania wizji lokalnej w terenie.

Z-ca burmistrza R. Greń stwierdził również, że interpelacja przewodniczącego C. Grenia w sprawie wyznaczenia bezpiecznej drogi dojazdowej do dzielnicy Drogomyśla - Dębiny jest bardzo słuszna. Wspólnie z Panem M. Dudą sprawdziliśmy w terenie przedmiotowy odcinek drogi. Jednak załatwienie tej sprawy wymaga prowadzenia rozmów z właścicielami gruntów.

Wiceprzewodniczący Jan Jałowiczor interpelował o przeanalizowanie dwóch spraw związanych z planowanym wprowadzeniem zmiany organizacji ruch oraz opłat za parkowanie samochodów na Rynku w Strumieniu:

             1)     Co z parkowaniem samochodów w takich rejonach, gdzie nie ma zakazów parkowania, ani nie przewidziano stref płatnego parkowania np. ul. Zamkowa w Strumieniu?

             2)     Czy GS „SCH” w Strumieniu na własnym terenie może wprowadzić opłaty za parkowanie samochodów?

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że w sprawie wprowadzenia płatnych parkingów w Strumieniu była przeprowadzona wizja w terenie z udziałem przedstawicieli firmy przygotowującej koncepcję zmiany organizacji ruchu na Rynku w Strumieniu, projektantem i radnymi Strumienia, na której przeanalizowano różne możliwości usytuowania płatnych parkingów w Strumieniu. Stwierdziła też, zgłaszane przez wiceprzewodniczącego uwagi są jak najbardziej zasadne. Na kwietniowych posiedzeniach komisji planujemy, aby zapoznać radnych z przygotowaną dokumentacją koncepcji zmiany organizacji ruchu na Rynku w Strumieniu, która jest kompletna i uzgodniona z wszystkimi instytucjami, uzyskaliśmy także zgodę na wprowadzenie płatnych parkingów. Kosztorys wprowadzenia wszelkich zmian związanych ze zmianą organizacji ruchu w Strumieniu wynosi 50.000,- zł, nie mamy jednak zaplanowanych środków na ten cel w budżecie Gminy.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że aktualnie jesteśmy na etapie przygotowywania projektu na wykonanie remontu Świetlicy w Bąkowie, na który przeznaczyliśmy w budżecie kwotę 30.000,- zł. Przygotowaliśmy zapytanie ofertowe na to zadanie i najtańsza oferta na wykonanie projektu wynosi 48.000,- zł.

Przewodniczący C. Greń stwierdzi, że do tej pory wydawało się, że największym problemem przy realizacji inwestycji będzie pozyskanie funduszy na ten cel, jednak okazuje się, że jeszcze większym problem okazało się znalezienie biura projektowego.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor podziękował burmistrzowi, z-cy Burmistrza, dyrektorowi ZGKiM za parking przed cmentarzem w Strumieniu.

Przewodniczący C. Greń poprosił Burmistrz A. Grygierek o przedstawienie sprawy kanalizacji gminy Strumień.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że planujemy przystąpić do zlecenia wykonania projektu oczyszczalni ścieków wraz z projektem kanalizacji sołectw Drogomyśl i Pruchna. Prace projektowe nad kanalizacją są jednak procesem bardzo długotrwałym, trwają około 1 roku, gdyż wiążą się z wieloma uzgodnieniami wejścia w tereny prywatne. Wiemy też, że kwota 200.000,- zł zaplanowana na ten cel w budżecie jest niewystarczająca. Mamy jednak zaplanowane dwie aglomeracje: aglomeracja Strumień wraz z Bąkowem, Zabłociem i Zbytkowem i aglomeracja Pruchna wraz z Drogomyślem. Dlatego też pozostałą kwotę 100.000,- zł planujemy przeznaczyć na projekt modernizacji istniejącej oczyszczalni ścieków w Strumieniu, aby można było przyłączać do niej dalsze miejscowości: Zbytków, Zabłocie i Bąków. Natomiast w momencie kiedy gotowy będzie projekt modernizacji oczyszczalni ścieków w Strumieniu, zlecać będziemy projekty kanalizacji dla sołectw: Bąków, Zbytków i Zabłocie. Nie wiemy też, jak będzie wyglądać sprawa wniosku na kanalizację, który został już wcześniej złożony. W momencie, kiedy wniosek ten był składany obowiązywały inne przepisy niż obecnie m. in. aktualnie wymagana jest decyzja środowiskowa. Dlatego też mamy obawy, czy wniosek ten przejdzie pozytywne oceny, gdyż nie ma do niego dołączonej decyzji środowiskowej.

Radny P. Faruga interpelował o rozważenie możliwości wykonania parkingu dla samochodów na terenie naprzeciw Technikum Żywienia i Gospodarstwa Domowego w Strumieniu. Obecnie parkują tam samochody, a teren ten jest bardzo zaniedbany i zabłocony.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że ten sam temat próbowaliśmy załatwić wcześniej w związku z interpelacją dot. naprawy parkingu przy sklepie „Smrek” w Pruchnej, który jest prywatną własnością. Wystąpiliśmy w tej sprawie do właścicieli, na co ich odpowiedź była następująca: że mogą wykonać remont parkingu przy sklepie, ale chcą aby przez okres 4 lat byli zwolnieni z płacenia podatku od nieruchomości. Aktualnie obowiązująca uchwała Rady dot. zwolnień w podatku nie daje jednak możliwości takich zwolnień.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała przy tej okazji, że myślimy i zastanawiamy się nad pozyskiwaniem dodatkowych miejsc parkingowych w Strumieniu np. przy bloku na ul. Pawłowickiej, w miejscu rozebranych szopek może powstać niewielki parking. Również przy Gimnazjum w Strumieniu planujemy wykonanie dwóch parkingów (jeden z przodu, drugi z tyłu). Wprowadzając płatne parkingi na Rynku w Strumieniu oraz w jego bezpośrednim sąsiedztwie musimy dać mieszkańcom alternatywę możliwości skorzystania z bezpłatnych miejsc parkingowych, gdzieś dalej od centrum.

Radny A. Kajstura interpelował w sprawach:

             1)     wystąpienia do Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Cieszynie o wykonanie remontu drogi powiatowej ul. Długiej w Zabłociu, na której po zimie pojawiły się ogromne dziury;

             2)     wykonania bezpiecznego przejścia dla pieszych w rejonie skrzyżowania ul. Długiej z ul. Bielską w Zabłociu.

 

ad. 7.

 

Na prośbę przewodniczącego C. Grenia - projekty uchwał w sprawie przyjęcia zmiany „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Strumień” – przedstawiła sekretarz D. Kula.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XIX/154/2008 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 marca 2008 r. w sprawie przyjęcia zmiany „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Strumień”.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 8.

 

Na prośbę przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obszaru miasta Strumień wraz z autopoprawką przedstawiła sekretarz D. Kula.

Sekretarz D. Kula poinformowała, że proponuje się wprowadzenie autopoprawek:

-     w § 14 ust. 2 pkt 1 – skreślić,

-     w § 14 ust. 2 pkt 2 po słowie „terenu” dodać słowa „za wyjątkiem sieci infrastruktury technicznej i urządzeń wodnych;”,

-     w § 15 ust. 1, tiret pierwszy cyfrę „5,0 m” zastąpić cyfrą „3,0 m”.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radny K. Pisiut zapytał co stanie się z lokalnym ciekiem, czy zostanie on zasypany, czy zarurowany?

Sekretarz D. Kula wyjaśniła, że lokalny ciek zostanie na pewnym odcinku zarurowany, a częściowo zostanie otwarty jak dotychczas, dlatego proponuje się nowy zapis w uchwale.

Radny M. Janik stwierdził, że likwidacja cieku wodnego jest jedną sprawą, natomiast robiąc drogę musimy pamiętać jej odwodnieniu, dodał także, że 3 metrowa szerokość drogi jest zbyt wąska, gdyż jest to jedyny dojazd do obiektu kaflarni.

Burmistrz A. Grygierek stwierdziła, że przypomnienie o wykonaniu odwodnienia drogi – jest bardzo słuszną uwagą, którą weźmiemy pod uwagę na etapie projektowania.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła dodatkowo, że będziemy dążyć do tego, aby droga była jak najszersza. W tej chwili nie mamy zgody właścicieli prywatnych i jeżeli nie dojdziemy do porozumienia musimy mieć alternatywę wykonania węższej drogi (minimum 3 m). Cały czas istnieje problem drugiej drogi (ul. Czarnoty), na wykup której przez wiele lat były planowane środki w budżecie. Będziemy robić wszystko, aby droga do kaflarni była jak najszersza. Chcemy znaleźć inwestora na Kaflarnię w Strumieniu, dlatego musimy stworzyć dojazd do tego obiektu. W tej chwili jedynym dojazdem do kościoła w Strumieniu i do kaflarni jest ciasna ul. Kościelna. Dlatego budowa tej drogi jest bardzo strategicznym działaniem dla Gminy.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

13 głosami „za”, przy 2 „wstrzymujących się od głosu” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XIX/155/2008 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 marca 2008 r. w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obszaru miasta Strumień.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 9.

 

Na prośbę przewodniczącego C. Grenia projekt uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części sołectwa Zbytków – przedstawiła sekretarz D. Kula.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń zapytał kiedy będzie można rozpocząć budowę kościoła w Zbytkowie?

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że podjęta uchwała musi zostać ogłoszona w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.

Następnie przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

14 głosów „za”, przy 1 „wstrzymującym się od głosu” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XIX/156/2008 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 marca 2008 r. w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części sołectwa Zbytków.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 10.

 

Na prośbę przewodniczącego C. Grenia projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2008 r. wraz z autopoprawką przedstawiła skarbnik D. Mitko.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała o zmianach wprowadzonych zarządzeniami w inwestycjach dot. szkół m. in. dokonano przeniesienia środków przeznaczonych na remont dachu na sali gimnastycznej Zespołu Szkół w Pruchnej, z paragrafu inwestycyjnego na paragraf remontowy, w związku z tym, że staramy się o pozyskanie środków pomocowych na ten cel. Dlatego więc musimy wykazać jak największy wkład środków własnych na konkretnym paragrafie remontowym. Dodana została również kwota 10.000,- zł na wykonanie dokumentacji remontu sali gimnastycznej przy Zespole Szkół w Drogomyślu. Koszty przygotowana dokumentacji technicznej okazały się wyższe niż planowaliśmy.

Burmistrz A. Grygierek przedstawiła również bardzo obszerną informację nt. jakie projekty są przygotowywane w oświacie.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

11 głosów „za”, przy 2 „wstrzymujących się od głosu” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XIX/157/2008 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 marca 2008 r. w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2008 r.

Uchwała w załączeniu.

Przewodniczący C. Greń ogłosił 10-minutową przerwę w obradach.

 

ad. 11.

 

Na prośbę przewodniczącego C. Grenia projekt uchwały w sprawie zmiany regulaminu wynagradzania nauczycieli na 2008 r. – przedstawiła sekretarz D. Kula.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że zgodnie z obowiązującymi przepisami projekt uchwały w sprawie zmiany regulaminu wynagradzania nauczycieli został uzgodniony ze Związkiem Nauczycielstwa Polskiego.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XIX/158/2008 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 marca 2008 r. w sprawie zmiany regulaminu wynagradzania nauczycieli na 2008 r.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 12.

 

Na prośbę przewodniczącego C. Grenia projekt uchwały w sprawie określenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami – przedstawiła sekretarz D. Kula.

Przewodniczący Komisji Oświaty, … - J. Szeruda, przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - P. Faruga i przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut w imieniu komisji przedstawili jednobrzmiący wniosek:

„Komisje wnioskują o wprowadzenie zmiany w projekcie uchwały w sprawie określenia zasad i trybu przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami - w załączniku do uchwały § 4 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

„3. Wniosek o przeprowadzenie konsultacji społecznych powinien uzyskać poparcie co najmniej:

a)  5% mieszkańców sołectwa lub miasta posiadających czynne prawo wyborcze w wyborach do rad gmin – w sprawach dotyczących sołectwa lub miasta,

b)  5% mieszkańców gminy posiadających czynne prawo wyborcze w wyborach do rad gmin – w sprawach dotyczących gminy.”.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor wyjaśnił, że komisje zgłaszały obawę, że 5 % ogólnej liczby mieszkańców Gminy jest zbyt dużą ilością, która wymagana jest również przy decydowaniu o sprawach sołectwa. Dlatego komisje zaproponowały, aby na zebraniu wiejskim o sprawach sołectwa mogło decydować 5 % ogólnej liczby mieszkańców sołectwa.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie wniosek komisji (nowe brzmienie § 4 ust. 3 załącznika do uchwały).

Wniosek komisji został przyjęty jednogłośnie (głosowało 15 radnych).

Następnie przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z wprowadzoną zmianą.

Jednogłośnie (głosowało 15 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XIX/159/2008 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 marca 2008 r. w sprawie określenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 13.

 

„Analiza stanu zasobu mieszkań komunalnych i socjalnych w Gminie, propozycje rozwiązań” – szczegółowo przedstawił z-ca burmistrza R. Greń.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że gmina Wieprz w 2007 r. we własnym zakresie wybudowała 25 mieszkań socjalnych. Sprawdzimy dokładnie ile wynosi koszt budowy 1 m2 mieszkania socjalnego metodą tradycyjną. Gmina Wieprz również zastanawiała się nad budową kontenerów, w efekcie jednak wybudowano tam mieszkania socjalne metodą tradycyjną (malutka kuchnia i pokój, a ubikacja i łazienka wspólne).

Z-ca burmistrza R. Greń wyjaśnił, że w mieszkaniach socjalnych kontenerowych w Skoczowie nie ma prysznica, ani łazienek, ogrzewanie jest bardzo drogie, na energię elektryczną oraz kuchenka elektryczna dwupalnikowa.

Komisje Rady nie wniosły uwag do „Informacji”.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor stwierdził, że Gmina nie powinna iść w budowę mieszkań socjalnych, powinniśmy budować mieszkania komunalne, a po przeprowadzeniu drobnych remontów, nasze dotychczasowe mieszkania komunalne przekwalifikować na mieszkania socjalne. Powinniśmy budować mieszkania komunalne, gdyż nowe mieszkania socjalne będą miały lepszy standard niż nasze mieszkania komunalne. Wybudowanie nowych mieszkań socjalnych będzie złym przykładem dla ludzi mieszkających w mieszkaniach komunalnych o gorszym standardzie.

Burmistrz A. Grygierek stwierdziła, że w tym momencie nie podejmiemy decyzji w sprawie mieszkań socjalnych. Musimy obiektywnie stwierdzić, że aktualnie najwięcej mieszkań komunalnych o najgorszym standardzie mamy w Strumieniu na Rynku. Zastanawiająca jest sprawa jak radzą sobie gminy, które w ogóle nie mają ani mieszkań komunalnych, ani socjalnych i taką gminą jest sąsiednie Chybie. Musimy wspólnie przeanalizować stan naszego zasobu mieszkaniowego, który jest bardzo zły m. in. pękają ściany i jest grzyb, w centrum miasta nie ma gazu i osobnych ubikacji.

„Informacja” została przyjęta.

 

ad. 14.

 

„Informację w zakresie realizacji uchwały o utrzymaniu czystości i porządku w gminie Strumień” – szczegółowo przedstawiła kierownik G. Dziadek.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że ostatnia wysoka podwyżka opłat za wywóz kubłów nie przyniosła zbyt dobrych efektów. Zatrważająca jest ilość śmieci, które pokazały się w rowach, zagajnikach, czy lasach, a przede wszystkim sprzed posesji na terenie Gminy zniknęły kubły na śmieci.

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - P. Faruga oraz przewodniczący Komisji Oświaty, … - J. Szeruda w imieniu komisji przedstawili jednobrzmiące wnioski:

„Komisje wnioskują:

1)    Aby raz na pół roku przekazywać mieszkańcom informacje w postaci ulotek dot. segregacji odpadów.

2)    Aby rozważyć sprawę możliwości wprowadzenia stałej opłaty za odbiór śmieci.”.

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - P. Faruga wyjaśnił, że intencją złożonych wniosków jest:

1)    aby na bieżąco przypominać mieszkańcom Gminy, co to są śmieci segregowane (plastik, szkło, metal, itp.) oraz jakie odpady muszą być wrzucane do śmieci ogólnych,

2)    jeżeli mieszkańcy Gminy będą comiesięcznie płacić stałą opłatę, wtedy będą zmobilizowani do oddawania kubłów ze śmieciami.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut w imieniu komisji – poparł wnioski złożone do przez Komisję Rolnictwa i Komisję Oświaty.

Przewodniczący C. Greń zapytał, czy wprowadzenie stałej opłaty za wywóz kubłów ze śmieciami dotyczyć będzie tylko tych mieszkańców, którzy mają podpisane umowy z firmami odbierającymi śmieci, czy wszystkich mieszkańców Gminy? Jeżeli opłatę tą mieliby płacić wszyscy mieszkańcy Gminy to jest to wprowadzenie podatku, które wymaga przeprowadzenia referendum gminnego.

Burmistrz A. Grygierek stwierdziła, że lepiej byłoby gdyby Gmina nie brała na siebie pobierania tej opłaty, gdyż są problemy z jej ściągnięciem.

Radny K. Pisiut stwierdził, że opłata, o której mówimy nie jest podatkiem, gdyż w Regulaminie utrzymania czystości gminy Strumień jest zapis, że każdy mieszkaniec jest obowiązany do oddawania śmieci. Więc jeżeli musimy oddawać śmieci to trzeba za ich wywóz zapłacić. A jeżeli mieszkaniec nie oddaje śmieci to znaczy, że nie utrzymuje czystości na terenie Gminy. Zasada ta jest więc bardzo prosta.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że od niedawna prawo kontroli ciąży na Gminie i przez 3 lata należy przechowywać rachunki za wywóz śmieci. Jeżeli mieszkaniec nie potrafi przedstawić rachunków za wywóz śmieci grozi mu kara 500,- zł.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że nie chciałaby, aby stała opłata za wywóz śmieci była podatkiem, lecz stałą opłatą wynikającą z umowy podpisanej z firmą odbierają śmieci. Umowa powinna być tak skonstruowana, aby mieszkaniec dobrowolnie zgodził się na opłatę stałą, choćby w minimalnej wielkości.

Radny P. Faruga zaproponował, że w sytuacji wprowadzenia stałej opłat za wywóz śmieci z kubłów moglibyśmy pomyśleć o wprowadzeniu niższej stawki, niż obecnie wprowadzona dosyć wygórowana cena 15,- zł za wywóz jednego kubła.

Przewodniczący C. Greń zaproponował, aby tematem wprowadzenia opłaty stałej za wywóz kubłów zajęły się komisje. Poprosił również kierownika G. Dziadek o sprawdzenie informacji dotyczących kar za nieposiadanie rachunków za wywóz śmieci.

Kierownik G. Dziadek wyjaśniła, że w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku są zawarte przepisy karne, które mówią: „kto nie wykonuje obowiązków przewidzianych w art. 5 ustawy podlega karze grzywny do 1.000,- zł.”. Wyjaśniła też, że w przypadku miast, gdzie jest straż miejska ona może nakładać kary na mieszkańców, natomiast w przypadku naszej gminy możemy skorzystać z pomocy Policji, która wystawi mandat lub występujemy ze sprawą do sądu.

Kierownik G. Dziadek poinformowała, że w br. prowadzimy weryfikację umów na wywóz śmieci, od firm ściągamy wykazy umów podpisanych z mieszkańcami, aby móc prowadzić kontrole tam gdzie wiemy, że nie ma podpisanej umowy. Przez takie działanie chcemy zmusić wszystkich mieszkańców do podpisania umów na wywóz śmieci. Tego typu działania będziemy prowadzić powoli i systematycznie, a nie na raz. W sytuacji ścieków sytuacja jest o wiele trudniejsza, gdyż tylko niewielka część Gminy jest skanalizowana. W wypadku, gdy jest kanalizacja łatwiej jest karać mieszkańców tych, którzy nie są podłączeni, czy nie posiadają bezodpływowego szamba. Jeżeli kanalizacji nie ma, trudno jest karać mieszkańców za ścieki.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że pamięta sytuację sprzed 7-8 lat, kiedy Gmina wystosowała pisma do mieszkańców odnośnie braku podpisanych umów na wywóz śmieci. Pech jednak polegał na tym, że pisma wysłano do tych mieszkańców, którzy mieli podpisane umowy, a do tych, którzy umów nie podpisali, pism nie wysłano.

Radny P. Faruga stwierdził, że systematyczne przypominanie mieszkańcom o segregacji śmieci lub bieżące nakładanie kar musi doprowadzić do dobrych efektów.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że sprawa kontroli umów na wywóz śmieci nie jest prosta, gdyż w Urzędzie Miejskim tylko dwie osoby zajmują się ochroną środowiska. Typową ochroną środowiska zajmuje się kierownik G. Dziadek, natomiast druga osoba zajmuje się wycinką drzew. W momencie odkąd wnioski na wycinkę drzew są bezpłatne, jesteśmy zasypywani podaniami. Przed wydaniem decyzji na wycinkę drzewa co najmniej dwie osoby muszą jechać na wizję w terenie. Przy tej obsadzie pracowników nie damy rady prowadzić wszystkich spraw naraz. Dlatego kierownik G. Dziadek sugerowała wolniejsze i systematyczne tempo prowadzenia kontroli.

„Informacja” została przyjęta.

 

ad. 15.

 

Protokół Nr XVIII/2008 osiemnastej sesji Rady, który był wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

 

ad. 16.

 

W wolnych wnioskach głos zabrali:

Radny Marian Janik wnioskował w sprawie zatrudnienia w ZGKiM w Strumieniu dróżnika.

Radny M. Janik uzasadniając swój wniosek wyjaśnił, że do zadań dróżnika m. in. należałoby dbanie o bieżące odwodnienie dróg, pilnowanie miejsc, gdzie notorycznie są wyrzucane śmieci, itp. bieżące sprawy na terenie Gminy.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że dróżnik musiłaby posiadać uprawnienia zbliżone do straży miejskiej np. aby mógł kontrolować i wylegitymować.

Burmistrz A. Grygierek stwierdziła, że poruszone sprawy są dużym problemem w Gminie np. Rynek w Strumieniu jest dwa razy dziennie sprzątany, a mimo to jest ciągle zabrudzony odchodami od psów. Inny problemem jest duży koszt wywozu śmieci z koszy na Rynku i z przystanków autobusowych. W okolicznych gminach zaczęto stosować inną metodę, kosze na śmieci ustawione na ulicach mają bardzo małe otworki, przez które można wrzucić tylko papierek, nie da się tam wrzucić dużych śmieci. ZGKiM co piątek wywozi śmieci z koszy w parku, na rynku i przystanków autobusowych, a w poniedziałek wszystkie znowu są pełne. Dlatego musimy przeanalizować sprawę wymiany ogólnodostępnych koszy na śmieci na mniejsze. Inwestycja ta zwróci się, gdyż zmniejszy się ilość śmieci w kubłach.

Burmistrz A. Grygierek stwierdziła, że zatrudnienia dróżnika rozwiązałoby wiele nurtujących nas problemów. Musimy dokładnie przeanalizować sprawę zatrudnienia dróżnika oraz jego obowiązków. Poinformowała też, że obecnie występują duże problemy ze znalezieniem ludzi do pracy.

Pełnomocnik Burmistrza ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych – W. Saltarius poinformował, że Gmina posiada możliwość sfinansowania płatnych patroli Policji, które po części również mogłyby się zająć sprawami ekologii.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor w nawiązaniu do wniosku radnego M. Janika stwierdził, że kiedyś w gminach był zatrudniony dróżnik, który był odpowiedzialny za konkretny teren, którego musiał dopilnować i dobrze by było, aby do tego powrócić.

Radny M. Janik zwrócił uwagę, że sami mieszkańcy bardzo zaśmiecają Gminę wyrzucając śmieci byle gdzie. Zaobserwować można również, że mieszkańcy oddają coraz mniej śmieci segregowanych, gdyż wszystko jest palone w piecach.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut przedstawił wniosek komisji: „Komisja wnioskuje, aby Urząd Miejski w Strumieniu do końca 2009 r. przyjmował wnioski dot. zmian planów zagospodarowania przestrzennego.”.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut poinformował, że jest propozycja, aby następne – kwietniowe posiedzenie Komisji Budżetu rozpoczęło się o godz. 1500 wizją terenie. Wizja w terenie dotyczyć będzie projektów uchwał dot. sprzedaży nieruchomości gminnych, które zdjęto z porządku obrad dzisiejszej sesji. Przy tej okazji Komisja przeprowadzi również wizję na Basenie kąpielowym i Hali sportowej w Strumieniu.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że wpłynął wniosek osoby zainteresowanej zakupem obiektu zamku w Strumieniu wraz terenem przyległym. Skierowaliśmy do tej osoby pismo, że aktualnie nie przewidujemy sprzedaży tego obiektu, gdyż złożyliśmy wniosek do Ministerstwa Kultury o pozyskanie środków na zabezpieczenie tego obiektu. Poprosiła również, aby Komisja Budżetu przy okazji wizji w terenie obejrzała też obiekt zamku.

Radna A. Żur zapytała kiedy odbędzie objazd dróg wraz ze sprawdzeniem stanu oznakowania na terenie Gminy?

Przewodniczący C. Greń odpowiedział, że objazd dróg odbędzie się w maju br. Na spotkanie to zostaną zaproszeni przedstawiciele Policji oraz Powiatowego Zarządu Dróg w Cieszynie.

Przewodnicząca Rady Mieszkańców Miasta Strumienia – M. Kutyła zapytała, czy Rada Mieszkańców zostanie powiadomiona o tym spotkaniu – na co uzyskała twierdzącą odpowiedź przewodniczącego Rady C. Grenia.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor poinformował, że toczy się spartakiada samorządowa i w kwietniu br. odbędzie się turniej siatkówki. Poprosi, aby radni chętni do wzięciu udziału w turnieju kontaktowali się z Panią J. Krzyżanowską, która jest koordynatorem i ma przygotować 6 osobową drużynę (aktualnie są zgłoszeni 4 zawodnicy, brakuje jeszcze dwóch). Następną konkurencją jest pływanie i kręgle. Drużynę pływacką przygotowuje ks. T. Wojtyła, natomiast drużynę do kręgli przygotuje radnym M. Janik. Trzecią konkurencja jest strzelectwo, a osobą odpowiedzialną za przygotowanie drużyny jest przewodniczący Rady C. Greń.

Dyrektor ZGKiM – Ł. Pachuła zaprosił wszystkich radnych i pracowników samorządowych do udziału w treningach na Hali sportowej w Strumieniu, która jest zarezerwowana w każdy piątek w godzinach od 1900 do 2100. Treningi zostały ustalone w celu umożliwienia przedstawicielom samorządu przygotowania się do udziału w turniejach sportowych.

Radna Cecylia Skowron wnioskowała w sprawach:

             1)     ponownego wystąpienia do Powiatowego Zarządu Dróg Powiatowych w Cieszynie o zlikwidowanie ogromnego rozlewiska wody na ul. Wyzwolenia w Zbytkowie;

             2)     wycięcia starych, suchych drzew owocowych rosnących na gruncie przylegającym do chodnika przy ul. 1 Maja w Zbytkowie;

             3)     ustawienia przewróconej tabliczki informującej o przystanku PKS na ul. Wyzwolenia w Zbytkowie;

             4)     naprawienia jednej nie świecącej lampy przy ul. Wyzwolenia w Zbytkowie.

Przewodniczący C. Greń podziękował za wszystkie życzenia świąteczne, które wpłynęły do Rady Miejskiej w Strumieniu.

Przewodniczący C. Greń odczytał radnym zaproszenia na organizowane imprezy sportowe:

-   12 kwietnia br. o godz. 900 na Hali sportowej w Strumieniu - Koordynator ds. Sportu Gminy Strumieniu organizuje I Amatorski Turniej Badmintona o Puchar Burmistrza,

-   19 kwietnia br. o godz. 900 na Hali sportowej w Strumieniu - Koordynator ds. Sportu Gminy Strumieniu organizuje VI Turniej Piłki Nożnej o Puchar „Żabiego Kraju” pod hasłem „Żyj w ruchu”,

-   28 marca br. o godz. 900  na Hali sportowej w Strumieniu odbędzie się Turniej siatkówki OSP Gminy.

Przewodniczący C. Greń przypomniał radnym, że w dniu 30 kwietnia br. upływa termin składania oświadczeń majątkowych za 2007 r. Udzielił także instrukcji i wyjaśnień odnośnie prawidłowego wypełnienia druku oświadczenia.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor poinformował, że chciał wymienić parę zdań z przedstawicielami prasy, jednak nie może tego zrobić, gdyż są nieobecni na dzisiejszej sesji.

 

ad. 17.

 

Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady XIX sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 1850) słowami „zamykam XIX sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

Zapis dźwiękowy obrad sesji Rady Miejskiej w Strumieniu stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Protokołowała: Elżbieta Król

 

Przewodniczący Rady

Czesław GREŃ