- Projekt -
UCHWAŁA NR XXXII. .2017 RADY MIEJSKIEJ W STRUMIENIU z dnia 29 marca 2017 r. w sprawie określenia kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do klasy I publicznej szkoły podstawowej prowadzonej przez Gminę Strumień przy przyjęciu kandydatów zamieszkałych poza obwodem publicznej szkoły podstawowej oraz określenia dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r. poz. 446, z późn. zm.), art. 133 ust. 2-3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 59) w związku z art. 204 ust. 2 i art. 369 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) po przeprowadzeniu konsultacji, na wniosek Burmistrza Strumienia - Rada Miejska w Strumieniu u c h w a l a : § 1 Określa się kryteria brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do klasy I publicznej szkoły podstawowej prowadzonej przez Gminę Strumień przy przyjęciu kandydatów zamieszkałych poza obwodem publicznej szkoły podstawowej, wraz z odpowiadającą im liczbą punktów oraz określeniem dokumentów niezbędnych do ich potwierdzenia: Lp. Nazwa kryterium Liczba punktów 1 W szkole obowiązek szkolny spełnia rodzeństwo dziecka 10 2 Dziecko wcześniej uczęszczało do przedszkola w tej samej miejscowości co szkoła podstawowa 9 3 Dziecko wcześniej uczęszczało do przedszkola w miejscowości wchodzącej w skład obwodu szkoły 8 4 Miejsce pracy rodziców dziecka znajduje się w tej samej miejscowości co szkoła 7 5 Droga dziecka do szkoły nie obwodowej jest krótsza niż do szkoły obwodowej 6 6 W obwodzie szkoły zamieszkują krewni dziecka (np.: babcia, dziadek) wspierający rodziców w zapewnieniu mu należytej opieki 4 7 Dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego 3 8 Dziecko rodzica samotnie wychowującego 2 9 Dziecko objęte pieczą zastępczą 1 § 2 Dokumentami niezbędnymi do potwierdzenia kryteriów określonych w § 1 są: 1) oświadczenie rodzica lub opiekuna (§ 1 lp. 1 – 6); 2) orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane przez poradnię psychologiczno – pedagogiczną (§ 1 lp. 7); 3) prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem (§ 1 lp. 8); 4) dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą (§ 1 lp. 9). § 3 Kryteria określone w § 1 uchwały mają zastosowanie w postępowaniach rekrutacyjnych do publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Strumień począwszy od rekrutacji na rok szkolny 2017/2018. § 4 Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Strumienia. § 5 Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego. UZASADNIENIE W związku z wejściem w życie – ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 59) i ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60), w szczególności art. 133 ust. 2-3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 59) w związku z art. 204 ust. 2 i art. 369 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60), zachodzi konieczność, podjęcia nowej uchwały a tym samym zaktualizowania przepisów prawa miejscowego dotyczących określenia kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do klasy I publicznej szkoły podstawowej prowadzonej przez Gminę Strumień przy przyjęciu kandydatów zamieszkałych poza obwodem publicznej szkoły podstawowej oraz określenia dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów. Projekt uchwały w okresie od 17.03.2017 r. do 27.03.2017 r., jako akt prawa miejscowego, objęty został konsultacjami społecznymi, zgodnie z treścią uchwały Nr LII/389/2010 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 31 maja 2010 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania projektów aktów prawa miejscowego (Dz. Urz. Woj. Śląskiego z 2010 r. Nr 126 poz. 2044).