Stwierdzenie nieważności całej uchwały na podstawie wyroku Wojewódzkiego SĄdu Administracyjnego w Gliwicach z dnia 20.10.2020 r. sygn. akt IISA/GI 350/20
Uchwała Nr XVI.132.2019
z dnia 19 grudnia 2019 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłaty za zajęcie pasa drogowego Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2019 r. poz. 506, z późn. zm.) oraz art. 40 ust. 8 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 2068, z późn. zm.) – na wniosek Burmistrza Strumienia - Rada Miejska Strumieniu uchwala: § 1. Ustala się wysokość stawek opłaty za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych, na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg: 1) prowadzenia robót w pasie drogowym; 2) umieszczania w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego; 3) umieszczania w pasie drogowym obiektów budowlanych niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz reklam; 4) zajęcia pasa drogowego na prawach wyłączności w celach innych niż wymienione w pkt 1-3. § 2. Za zajęcie 1 m2 powierzchni jezdni pasa drogowego dróg gminnych w celach, o których mowa w § 1, pkt 1 i 4 ustala się następujące stawki opłat za każdy dzień zajęcia: 1) jezdni do 20 % szerokości - 3,00 zł; 2) jezdni powyżej 20% do 50% szerokości - 5,00 zł; 3) jezdni powyżej 50% do całkowitego zajęcia jezdni - 8,00 zł; 4) pozostałych elementów pasa drogowego: chodniki, pobocza, zatoki postojowe, ścieżki rowerowe - 3,00 zł. § 3. Za zajęcie pasa drogowego w celu, o którym mowa w § 1 pkt 2 ustala się następujące roczne stawki opłat za 1 m2 powierzchni pasa drogowego drogi gminnej zajmowanej przez rzut poziomy umieszczanego urządzenia: 1) na drogowym obiekcie inżynierskim - 200,00 zł; 2) poza drogowym obiektem inżynierskim - 20,00 zł. § 4. 1. Za każdy dzień zajęcia pasa drogowego w celu, o którym mowa w § 1 pkt 3 ustala się następujące stawki opłat za 1 m2 powierzchni: 1) pasa drogowego zajętego przez rzut poziomy obiektu handlowego, usługowego oraz innych obiektów- 0,50 zł; 2) pasa drogowego zajętego na tymczasowe stanowisko handlowe - 2,00 zł; 3) pasa drogowego zajętego przez rzut poziomy terenu użytkowanego jako ogródki letnie, usytuowane przy istniejących lokalach gastronomicznych i handlowych - 0,30 zł. 2. Za każdy dzień umieszczenia w pasie drogowym reklamy ustala stawkę opłaty za 1 m2 jej powierzchni reklamy: 1) reklama jednostronna - 1,00 zł; 2) reklama dwustronna - 2,00 zł. § 5. Dla obiektów i urządzeń infrastruktury telekomunikacyjnej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego zlokalizowanych w pasie drogowym ustala się następujące opłaty: a) za każdy dzień zajęcia 1m2 powierzchni pasa drogowego dróg gminnych w celu prowadzenia robót w pasie drogowym w celach niezwiązanych z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg - 0,20 zł, b) za 1m2 powierzchni pasa drogowego zajmowanej przez rzut poziomy urządzenia infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego opłata roczna wynosi - 20,00 zł, c) za każdy dzień zajęcia 1m2 powierzchni pasa drogowego dróg gminnych zajmowanej przez rzut poziomy obiektu budowlanego niezwiązanego z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego - 0,20 zł. § 6. Traci moc uchwała Nr XXV/186/2004 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 września 2004 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłaty za zajęcie pasa drogowego zmieniona uchwałą Nr VII/40/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 marca 2007 r. § 7. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Strumienia. § 8. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego. § 9. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego. Przewodniczący Rady
Rady Miejskiej w Strumieniu
Czesław Greń