Protokół Nr XLI.2017

obrad czterdziestej pierwszej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu

odbytych w dniu 21 listopada 2017 r. o godz. 15.00

w sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Strumieniu

 

Obecni: radni Rady Miejskiej, przewodniczący organów wykonawczych jednostek pomocniczych Gminy, dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy, przedstawiciele lokalnej prasy – wg załączonych list obecności.

 

Ponadto w obradach udział wzięli:

1)   Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek;

2)   Zastępca Burmistrza – mgr inż. Włodzimierz Cybulski;

3)   Skarbnik Strumienia – mgr Maria Kłósko;

4)   Sekretarz Strumienia – Daniela Kula;

5)   Radca prawny – mgr Roman Szymonek.

 

Porządek obrad:

    1.  Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

    2.  Przedstawienie porządku obrad.

    3.  Wystąpienia gości.

    4.  Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

    5.  Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

    6.  Interpelacje i zapytania radnych.

    7.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat jak również trybu ich pobierania.

    8.  Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2016/2017.

    9.  Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej sześcioletniej Szkoły Podstawowej im. Powstańców Śląskich w Strumieniu w ośmioletnią Szkołę Podstawową im. Powstańców Śląskich w Strumieniu.

 10.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej sześcioletniej Szkoły Podstawowej w Bąkowie w ośmioletnią Szkołę Podstawową w Bąkowie.

 11.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej sześcioletniej Szkoły Podstawowej w Zabłociu w ośmioletnią Szkołę Podstawową w Zabłociu.

 12.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej sześcioletniej Szkoły Podstawowej im. Władysława Broniewskiego w Drogomyślu w ośmioletnią Szkołę Podstawową im. Władysława Broniewskiego w Drogomyślu.

 13.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej sześcioletniej Szkoły Podstawowej im. Emilii Michalskiej w Pruchnej w ośmioletnią Szkołę Podstawową im. Emilii Michalskiej w Pruchnej.

 14.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zawarcia porozumienia dotyczącego zasad prowadzenia nauczania religii w pozaszkolnym punkcie katechetycznym.

 15.  Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2017-2023.

 16.  Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2017 rok.

 17.  Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Międzygminnemu Związkowi Komunikacyjnemu z siedzibą w Jastrzębiu-Zdroju na realizację zadań publicznych w zakresie lokalnego transportu zbiorowego.

 18.  Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłaty rocznej z tytułu oddania nieruchomości w trwały zarząd.

 19.  Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie zbycia nieruchomości w Zbytkowie.

 20.  Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie nazwy ulicy w sołectwie Bąków.

 21.  Informacjao stanie realizacji inwestycji gminnych.

 22.  Informacjao sposobie rozpatrzenia wniosków przedłożonych przez komisje Rady Miejskiej w III kwartale 2017 rok.

 23.  Zatwierdzenie protokołu z XXXIX sesji.

 24.  Informacje, wolne głosy i wnioski.

 25.  Zakończenie.

 

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył – Przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu C. Greń.

Przewodniczący C. Greń na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 15 radnych na 15 ustawowego składy Rady - obrady są zatem prawomocne.

Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Strumienia, Zastępcę Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Sekretarza Strumienia, Radcę prawnego, sołtysów, dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, przedstawiciela prasy lokalnej „Nowej Formacji” oraz pracowników Urzędu Miejskiego w Strumieniu.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący C. Greń odczytał porządek obrad XLI sesji.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut zgłosił wniosek wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego i Infrastruktury Komunalnej, Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Opieki Społecznej oraz Komisji Rolnictwa, Leśnictwa, Zasobów Naturalnych, Ochrony Środowiska, Porządku Publicznego i Ochrony Przeciwpożarowej z dnia 20 listopada br.: „Komisje wnioskują, o zdjęcie z porządku obrad XLI sesji zwołanej na 21 listopada br. punktu 15 pn. „Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy na zbiorowe odprowadzanie ścieków na terenie gminy Strumień” i punktu 16 pn. „Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia dopłaty do taryfowej grupy odbiorców”.

Przewodniczący C. Greń poprosił o uzasadnienie zgłoszonego wniosku.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut uzasadniając poinformował, że Komisje wnioskują o zdjęcie w/w projektów uchwał ponieważ nie jest jeszcze podpisana przez Prezydenta RP nowa ustawao zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków. W związku z tym nie możemy podjąć wiążącej uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy na zbiorowe odprowadzanie ścieków, a w związku z tym nie możemy też ustalić dopłaty do taryfowej grupy odbiorców.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie wniosek wspólnego posiedzenia Komisji o zdjęcie z porządku obrad XLI sesji:

1)   punktu 15 – przyjęto 13 głosami „za”, 1 głosie „przeciw” i 1 głosie „wstrzymującym się” (głosowało 15 radnych);

2)   punktu 16 - przyjęto 13 głosami „za”, 1 głosie „przeciw” i 1 głosie „wstrzymującym się” (głosowało 15 radnych).

Wniosek o zdjęcie punktów 15 i 16 z porządku obrad XLI sesji – zostały przyjęte.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że w związku ze zdjęciem z porządku obrad XLI sesji punktów 15 i 16 dotychczasowe punkty o numerach 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 otrzymują kolejno numery 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25.

Następnie Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie cały, zmieniony porządek obrad XLI sesji.

Porządek obrad XLI sesji został przyjęty 13 głosami „za”, 1 głosie „przeciw” i 1 głosie „wstrzymującym się” (głosowało 15 radnych).

 

ad. 3.

 

Nikt nie zabrał głosu.

 

ad. 4.

 

Informację o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że do 10 listopada br. przeprowadzone zostało badanie ankietowe na terenie Gminy dotyczące realizacji programu dopłat do wymiany źródeł ciepła. W wyznaczonym terminie wpłynęło 241 ankiet + 31 po terminie.

Badanie ankietowe poprzedzone zostało kampanią informacyjną:

-     20 października i 3 listopada br. - ukazały się informacje w prasie lokalnej „Nowej Formacji”,

-     18 października br. – ukazała się informacja na stronie Gminy,

-     od 19 października br. – w Urzędzie Miejskim, świetlicach środowiskowych, oraz Miejskiej Bibliotece Publicznej i jej filiach dostępne były druki ankiet,

-     25 października br. – na tablicach ogłoszeń na terenie Gminy rozwieszono plakaty informujące o badaniu ankietowym rozesłano też pisma do Parafii, aby po mszach oczytano informacje o badaniu.

W poszczególnych sołectwach złożono następujące ilości ankiet:

-     Bąków 34 + 2 po terminie,

-     Drogomyśl 47 + 5 po terminie,

-     Pruchna 56 + 6 po terminie,

-     Strumień 50 + 8 po terminie,

-     Zabłocie 35 + 6 po terminie,

-     Zbytków 31 + 4 po terminie.

Na 241 złożonych ankiet: 111 mieszkańców zadeklarowało wymianę pieca na 2018 rok, 36 mieszkańców na 2019 rok, 43 mieszkańców na 2020 rok i 51 mieszkańców w terminie późniejszym.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że przeprowadzając badanie ankietowe wśród mieszkańców analizujemy możliwości pozyskania funduszy zewnętrznych na realizację dofinansowania wymiany źródeł ciepła w gminie Strumień.

Burmistrz A. Grygierek przekazała informacje:

1)   pozyskaliśmy środki finansowe w kwocie 28 000,00 zł na tablice multimedialne dla szkół w Drogomyślu i Pruchnej z rządowego programu „Aktywna tablica”;

2)   pozyskaliśmy środki finansowe w kwocie 12 175,00 zł na wyposażenie gabinetów lekarskich w szkołach w Drogomyślu, Pruchnej, Strumieniu i Zabłociu,

3)   ukazała się wstępna lista rankingowa zweryfikowanych wniosków o dofinansowanie w ramach Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019, gdzie ponownie złożyliśmy wniosek na przebudowę ulicy Oblaski w Drogomyślu; nasz wniosek znajduje się na liście na 21 pozycji; w ramach projektu planujemy realizację I etapu inwestycji, na odcinku od sklepu do skrzyżowania z ulicą Modrzewiową.

Przewodniczący C. Greń zapytał, czy niezłożenie ankiety wyklucza mieszkańców Gminy z możliwości pozyskania dofinansowania do wymiany źródła ciepła?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że było to tylko badanie ankietowe, które miało na celu oszacowanie potrzeb mieszkańców Gminy oraz przygotowanie wniosku o pozyskanie środków. Jeżeli pozyskamy środki, każdy będzie mógł złożyć wniosek o wymianę źródła ciepła, niezależnie od tego czy wypełnił ankietę, czy też nie.

Zastępca Burmistrza W. Cybulski dodatkowo poinformował, że cel został osiągnięty, ponieważ warunkiem założeniem wniosku było zebranie co najmniej 100 ankiet, które traktowane są jako deklaracja przystąpienia.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 5.

 

Informację Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym – przedstawił Przewodniczący C. Greń.

Informacja została przyjęta.

  

ad. 6.

 

Przewodniczący C. Greń zapytał radnych, czy odpowiedzi na interpelacje i zapytania zgłoszone na poprzedniej sesji są zadawalające oraz czy zgłaszają jeszcze jakieś dodatkowe pytania i uwagi? Zapytał też, czy zgłaszają nowe interpelacje i zapytania?

Przewodniczący C. Greń interpelował, aby wystąpić do Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Cieszynie o naprawę studzienek w nawierzchni drogi powiatowej - ulicy Głównej w Drogomyślu (na odcinku od mostu na rzece Wiśle do sklepu EMI). Jedna studzienek jest całkowicie zapchana i powstaje wokół niej rozlewisko wody, a druga pod wpływem przejeżdżających po niej samochodów bardzo głośno stukocze, co jest bardzo uciążliwe dla mieszkańców sąsiednich posesji.

 

ad. 7.

 

Projekt uchwały w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat jak również trybu ich pobierania– przedstawiła Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu M. Florek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XLI.325.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 listopada 2017 r. w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat jak również trybu ich pobierania.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 8.

 

Informację o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2016/2017 – dodatkowo w formie prezentacji multimedialnej przedstawiła Dyrektor Zespołu Obsługi Szkół w Strumieniu B. Biegun i Burmistrz A. Grygierek.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że w 2016 roku kwota dotacji Gminy dla niepublicznej szkoły wynosiła 308 716,00 zł. Wzrastają też dotacje dla niepublicznych przedszkoli – w 2016 roku dotacja Gminy wynosiła 901 000,00 zł (dotacje z budżetu Gminy dla poszczególnych prywatnych przedszkoli: „Kubusiowa Kraina” w Pruchnej – 326 000,00 zł, „TO TU” w Strumieniu – 575 000,00 zł). W 2016 roku mieliśmy wolnych około 11 miejsc w naszych publicznych przedszkolach, ale pomimo tego, jeżeli rodzice zapiszą dziecko do prywatnej placówki, Gmina musi przekazywać dotację, oprócz tego, że rodzice płacą należne czesne.

Radny B. Pająk zapytał ile wynosi kwota dotacji Gminy do dziecka uczęszczającego do prywatnego przedszkola?

Dyrektor B. Biegun odpowiedziała, że kwota ta wynosi około 490,00 zł miesięcznie na 1 dziecko.

Wiceprzewodniczący T. Tolasz stwierdził, że kwota dotacji Gminy do przedszkoli niepublicznych na koniec 2016 roku w stosunku do października 2017 roku miała tendencję spadkową.

Dyrektor B. Biegun wyjaśniła, że na dzień dzisiejszy sytuacja wygląda na spadkową. Tendencję wzrostową będzie widać po zakończeniu i podsumowaniu października. Mniejsza kwota dotacji nie wynika z tego, że przekazaliśmy mniejsza kwotę dotacji z budżetu Gminy, ale z tego, że są to dane z początku roku. Przewartościowanie kwot dotacji dla niepublicznych przedszkoli następuje po 31 października i globalnie będą one wyższe.

Na prośbę Burmistrza A. Grygierek - Dyrektor B. Biegun wyjaśniła finansowanie prywatnych szkół.

Dyrektor B. Biegun poinformowała, że w zależności od tego, jakich uczniów ma szkoła: czy są to klasy I do III, czy są to dzieci z jakimikolwiek deficytami, prywatne szkoły otrzymują pełne 100% kwoty przewidzianej na 1 ucznia, wynikającej ze strumieńskiej metryczki oświatowej. Może zaistnieć taka sytuacja, że Gmina nie będzie miała dzieci autystycznych lub na poziomie placówek oświatowych Gminy nie będzie występować klasa sportowa, a placówka oświatowa niepubliczna będzie miała taką klasę, wtedy Gmina musi przekazać na tą placówkę subwencję z budżetu Gminy, pomimo tego, że sama nie otrzymała nic. Aktualnie taki przypadek na terenie Gminy nie występuje.

W tej chwili Niepubliczna Szkoła Podstawowa Odyseja w Strumieniu otrzymuje zwiększoną kwotę subwencji ponieważ uczęszcza do niej mniej niż 70 uczniów.

Radny I. Duda zapytał, czy nasze gminne przedszkola i szkoły w przyszłości mogą zostać puste?

Dyrektor B. Biegun stwierdziła, że wybór do jakiego przedszkola - publicznego czy niepublicznego, czy też szkoły – będzie uczęszczać dziecko – to wolny wybór rodziców.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 9.

 

Projekt uchwały w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej sześcioletniej Szkoły Podstawowej im. Powstańców Śląskich w Strumieniu w ośmioletnią Szkołę Podstawową im. Powstańców Śląskich w Strumieniu – przedstawiła Dyrektor Zespołu Obsługi Szkół w Strumieniu B. Biegun.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XLI.326.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 listopada 2017 r. w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej sześcioletniej Szkoły Podstawowej im. Powstańców Śląskich w Strumieniu w ośmioletnią Szkołę Podstawową im. Powstańców Śląskich w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 10.

 

Projekt uchwały w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej sześcioletniej Szkoły Podstawowej w Bąkowie w ośmioletnią Szkołę Podstawową w Bąkowie – przedstawiła Dyrektor Zespołu Obsługi Szkół w Strumieniu B. Biegun.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XLI.327.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 listopada 2017 r. w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej sześcioletniej Szkoły Podstawowej w Bąkowie w ośmioletnią Szkołę Podstawową w Bąkowie.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 11.

 

Projekt uchwały w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej sześcioletniej Szkoły Podstawowej w Zabłociu w ośmioletnią Szkołę Podstawową w Zabłociu – przedstawiła Dyrektor Zespołu Obsługi Szkół w Strumieniu B. Biegun.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XLI.328.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 listopada 2017 r. w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej sześcioletniej Szkoły Podstawowej w Zabłociu w ośmioletnią Szkołę Podstawową w Zabłociu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 12.

 

Projekt uchwały w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej sześcioletniej Szkoły Podstawowej im. Władysława Broniewskiego w Drogomyślu w ośmioletnią Szkołę Podstawową im. Władysława Broniewskiego w Drogomyślu – przedstawiła Dyrektor Zespołu Obsługi Szkół w Strumieniu B. Biegun.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XLI.329.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 listopada 2017 r. w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej sześcioletniej Szkoły Podstawowej im. Władysława Broniewskiego w Drogomyślu w ośmioletnią Szkołę Podstawową im. Władysława Broniewskiego w Drogomyślu.

Uchwała w załączeniu.

 

 ad. 13.

 

Projekt uchwały w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej sześcioletniej Szkoły Podstawowej im. Emilii Michalskiej w Pruchnej w ośmioletnią Szkołę Podstawową im. Emilii Michalskiej w Pruchnej – przedstawiła Dyrektor Zespołu Obsługi Szkół w Strumieniu B. Biegun.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XLI.330.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 listopada 2017 r. w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej sześcioletniej Szkoły Podstawowej im. Emilii Michalskiej w Pruchnej w ośmioletnią Szkołę Podstawową im. Emilii Michalskiej w Pruchnej.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 14.

 

Projekt uchwały w sprawie zawarcia porozumienia dotyczącego zasad prowadzenia nauczania religii w pozaszkolnym punkcie katechetycznym – przedstawiła Dyrektor Zespołu Obsługi Szkół w Strumieniu B. Biegun.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XLI.331.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 listopada 2017 r. w sprawie zawarcia porozumienia dotyczącego zasad prowadzenia nauczania religii w pozaszkolnym punkcie katechetycznym.

Uchwała w załączeniu.

Przewodniczący C. Greń ogłosił 10-minutową przerwę w obradach.

 

ad. 15.

 

Projekt uchwały w sprawiezmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2017-2023, wraz z autopoprawką – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XLI.332.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 listopada 2017 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2017-2023.

Uchwała w załączeniu.

 

 ad. 16.

 

Projekt uchwały w sprawiezmiany budżetu gminy Strumień na 2017 rok, wraz z autopoprawką – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XLI.333.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 listopada 2017 r. w sprawiezmiany budżetu gminy Strumień na 2017 rok.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 17.

 

Projekt uchwały w sprawieudzielenia pomocy finansowej Międzygminnemu Związkowi Komunikacyjnemu z siedzibą w Jastrzębiu-Zdroju na realizację zadań publicznych w zakresie lokalnego transportu zbiorowego – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Poinformowała też, że do dnia dzisiejszego nie otrzymaliśmy stanowiska gminy Pawłowice odnośnie wysokości kwoty pomocy finansowej Międzygminnemu Związkowi Komunikacyjnemu z siedzibą w Jastrzębiu-Zdroju.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut zaproponował, aby przyjąć uchwałę z zaproponowaną kwotą pomocy finansowej, a w przyszłym roku możemy ją zmienić.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

14 głosami „za” i 1 glosie „wstrzymującym się” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XLI.334.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 listopada 2017 r. w sprawieudzielenia pomocy finansowej Międzygminnemu Związkowi Komunikacyjnemu z siedzibą w Jastrzębiu-Zdroju na realizację zadań publicznych w zakresie lokalnego transportu zbiorowego.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 18.

 

Projekt uchwały w sprawiewyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłaty rocznej z tytułu oddania nieruchomości w trwały zarząd – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XLI.335.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 listopada 2017 r. w sprawiewyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłaty rocznej z tytułu oddania nieruchomości w trwały zarząd.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 19.

 

Projekt uchwały w sprawiezbycia nieruchomości w Zbytkowie – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

12 głosami „za”, 1 głosie „przeciw” i 2 głosach „wstrzymujących się” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XLI.336.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 listopada 2017 r. w sprawiezbycia nieruchomości w Zbytkowie.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 20.

 

Projekt uchwały w sprawienazwy ulicy w sołectwie Bąków – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XLI.337.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 listopada 2017 r. w sprawienazwy ulicy w sołectwie Bąków.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 21.

 

Informację o stanie realizacji inwestycji gminnych – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 22.

 

Informację o sposobie rozpatrzenia wniosków przedłożonych przez komisje Rady Miejskiej w III kwartale 2017 rok – przedstawił Przewodniczący Rady C. Greń.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 23.

 

Protokoły obrad: XXXIX sesji i XL uroczystej sesji, które były wyłożone do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – zostały przyjęte bez uwag.

 

 ad. 24.

 

Informacje, wolne głosy i wnioski:

Burmistrz A. Grygierek zaprosiła radnych na:

1)   finał XVII Ogólnopolskiego Konkursu Sztuki Nieprofesjonalnej im. Emilii Michalskiej, który odbędzie się 24 listopada br. o godz. 17.00 w sali MGOK w Strumieniu;

2)   „Wigilijkę europejską”, która odbędzie się 14 grudnia br. o godz. 12.00 w sali Gminnego Centrum Integracji Wsi w Pruchnej.

 

ad. 25.

 

Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady XLI sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 17.30) słowami „zamykam XLI sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

 

 

 

Protokołowała: Elżbieta Król

 

 

Przewodniczący Rady

Czesław GREŃ