Protokół Nr XLIII.2018

obrad czterdziestej trzeciej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu

odbytych w dniu 26 stycznia 2018 r. o godz. 15.00

w Urzędzie Miejskim w Strumieniu,

w Galerii pod Ratuszem w Strumieniu

 

 

Obecni: radni Rady Miejskiej, przewodniczący organów wykonawczych jednostek pomocniczych Gminy, dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy, przedstawiciel lokalnej prasy – wg załączonych list obecności.

 

Ponadto w obradach udział wzięli:

1)   Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek;

2)   Zastępca Burmistrza Strumienia – mgr inż. Włodzimierz Cybulski;

3)   Skarbnik Strumienia – mgr Maria Kłósko;

4)   Sekretarz Strumienia – Daniela Kula;

5)   Radca prawny – mgr Roman Szymonek.

 

Porządek obrad:

    1.     Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

    2.     Przedstawienie porządku obrad.

    3.     Wystąpienia gości.

    4.     Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

    5.     Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

    6.     Interpelacje i zapytania radnych.

    7.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

    8.     Informacja nt. przyznanych dofinansowań do wymiany źródeł ciepła, utylizacji azbestu za rok 2017 oraz plan na 2018 rok.

    9.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2018-2024.

 10.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2018 rok.

 11.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości w Zbytkowie - nr 214/1.

 12.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości w Zbytkowie - nr 214/2 i 214/3.

 13.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości w Strumieniu.

 14.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Pracy Rady Miejskiej w Strumieniu na 2018 rok.

 15.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia Planów Pracy Komisji stałych i Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Strumieniu na 2018 rok.

 16.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie skargi dotyczącej działalności Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu oraz działalności Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu.

 17.     Zatwierdzenie protokołu z XLII sesji.

 18.     Informacje, wolne głosy i wnioski.

 19.     Zakończenie.

 

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył – Przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu C. Greń.

Przewodniczący C. Greń na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 15 radnych na 15 ustawowego składy Rady - obrady są zatem prawomocne.

Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Strumienia, Zastępcę Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Sekretarza Strumienia, Radcę prawnego, sołtysów i Przewodniczącą Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, przedstawiciela prasy lokalnej „Nowej Formacji” oraz pracowników Urzędu Miejskiego w Strumieniu.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący C. Greń odczytał porządek obrad XLIII sesji.

Porządek obrad XLIII sesji został przyjęty bez uwag.

 

ad. 3.

 

Nikt nie zabrał głosu.

 

ad. 4.

 

Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 5.

 

Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

Informacja została przyjęta.

Przewodniczący C. Greń wraz z radnymi złożyli Burmistrz Strumienia Annie Grygierek gratulacje z okazji wyróżnienia Złotym Laurem Umiejętności i Kompetencji przyznanym przez Regionalną Izbę Gospodarczą w Katowicach.

 

ad. 6.

 

Przewodniczący C. Greń zapytał radnych, czy odpowiedzi na interpelacje i zapytania zgłoszone na poprzedniej sesji są zadawalające oraz czy zgłaszają jeszcze jakieś dodatkowe pytania i uwagi? Zapytał też, czy zgłaszają nowe interpelacje i zapytania?

Radna M. Madziar interpelowała, aby wystąpić do Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach o dokończenie prac związanych z wycinką krzewów i gałęzi drzew przy drodze wojewódzkiej – ulicy Katowickiej w Pruchnej.

Przewodniczący C. Greń potwierdził, że krzewy i drzewa przy ulicy Katowickiej są bardzo zdewastowane, pokaleczone i poniszczone. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach prowadzi wycinkę drzew jakąś dziwną metodą.

Wiceprzewodnicząca C. Skowron podziękowała za wykonanie naprawy pobocza przy ulicy Sportowej w Zbytkowie. Podziękowała też, że otrzymane odpowiedzi na dwie interpelacje, które złożyła na piśmie w okresie międzysesyjnym. Burmistrz Strumienia na piśmie poinformowała, że w celu realizacji złożonych interpelacji wystąpiono do właścicieli:

1)     o udrożnienie przepustu pod torami PKP na działce nr 2551/9 położonej w Strumieniu;

2)     o zamontowanie progów zwalniających oraz wzmocnienie patroli Policji na drodze powiatowej - ulicy Wyzwolenia w Zbytkowie.

Wiceprzewodnicząca C. Skowron stwierdziła, że będziemy czekać na realizację zgłoszonych interpelacji.

Radny S. Balas interpelował i w sprawach:

1)     wystąpienia do Nadzoru Budowlanego Starostwa Powiatowego w Cieszynie w sprawie rozbiórki zawalonego obiektu kurnika w Bąkowie przy ulicy Podlesie (teren ten jest niezabezpieczony, jest tam nawiezione bardzo dużo zużytych opon samochodowych, dach i ściany obiektu się walą, w pobliżu zawalonego obiektu znajduje się niezabezpieczona studnia);

2)     udrożnienia przepustu w ciągu drogi ulicy Podlesie w Bąkowie, położonego w rejonie granicy sołectw Bąków i Jarząbkowice.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że uzyskaliśmy informację od zarządcy potoku Hynek w Strumieniu, że przepust na potoku będzie wyremontowany do końca lutego 2018 r.

 

ad. 7.

 

Projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XLIII.356.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 26 stycznia 2018 r. w sprawie ustalenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 8.

 

Informację nt. przyznanych dofinansowań do wymiany źródeł ciepła, utylizacji azbestu za rok 2017 oraz plan na 2018 rok – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 9.

 

Projekt uchwały w sprawiezmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2018-2024, wraz z autopoprawką – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały, wraz z autopoprawką.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały, wraz z autopoprawką.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XLIII.357.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 26 stycznia 2018 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2018-2024.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 10.

 

Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2018 rok – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut zapytał, czy wprowadzana autopoprawka do Wieloletniej Prognozy Finansowej na kwotę 68 990,00 zł – nie musi mieć odzwierciedlenia również w budżecie Gminy?

Skarbnik M. Kłósko odpowiedziała, że przedstawiona autopoprawka do Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2018-2024 - wprowadza zmiany tylko między paragrafami w zakresie działu 801. Nie ulega zmianie wysokość dochodów, ani wydatków budżetu – dlatego też budżet Gminy nie musi być zmieniany.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały, wraz z autopoprawką.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały, wraz z autopoprawką.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XLIII.358.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 26 stycznia 2018 r. w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2018 rok.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 11.

 

Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości w Zbytkowie (działka nr 214/1) – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

W odpowiedzi na pytania zadawane na wczorajszym wspólnym posiedzeniu Komisji Rady - Zastępca Burmistrza W. Cybulski poinformował, że roczne wpływy z dzierżawy w/w działki wynoszą 166,52 zł, a roczny podatek 92,03 zł. Przy sprzedaży działki czynsz dzierżawny nie będzie wpływał już do budżetu Gminy, ale podatek od nieruchomości będzie nadal płacony. Wstępny operat szacunkowy biegłego rzeczoznawcy działki drogowej opiewa na kwotę około 50 000,00 zł.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Wiceprzewodniczący T. Tolasz zapytał, czy działka jest uzbrojona?

Zastępca Burmistrza W. Cybulski odpowiedział, że dostęp do infrastruktury technicznej jest niedaleki, ponieważ bardzo blisko położone są budynki mieszkalne.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

14 głosami „za” i 1 głosie „przeciw” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XLIII.359.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 26 stycznia 2018 r. w sprawiewyrażenia zgody na zbycie nieruchomości w Zbytkowie.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 12.

 

Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości w Zbytkowie (działki nr 214/2 i 214/3) – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - P. Faruga zapytał, czy są chętni na zakup tej działki?

Zastępca Burmistrza W. Cybulski odpowiedział, że są chętni na zakup, ale czy po ogłoszeniu przetargu przystąpią do niego – tego nie wiemy.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

12 głosami „za” i 3 głosami „przeciw” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XLIII.360.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 26 stycznia 2018 r. w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości w Zbytkowie.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 13.

 

Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości w Strumieniu – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XLIII.361.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 26 stycznia 2018 r. w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

Przewodniczący C. Greń ogłosił 10-minutową przerwę w obradach.

 

 ad. 14.

 

Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Pracy Rady Miejskiej w Strumieniu na 2018 rok – przedstawił Przewodniczący C. Greń.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut przedstawił wniosek wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu, Komisji Oświaty i Komisji Rolnictwa z dnia 25 stycznia br.: „Komisje wnioskują o wprowadzenie następujących zmian w Planie Pracy Rady Miejskiej w Strumieniu na 2018 rok:

1)   pkt 2 z kwietnia pn. „Sprawozdanie z działalności Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury za rok 2017 wraz z informacją o planach na 2018 rok” - przenieść jako pkt 4 na marzec;

2)   pkt 4 z lutego pn. „Sprawozdanie z działalności Hali Sportowej za rok 2017 wraz z informacją o planach na rok 2018” - przenieść jako pkt 4 na kwiecień.”.

Radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie wniosek wspólnego posiedzenia Komisji.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - wniosek Komisji został przyjęty.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały, wraz z wcześniej przyjętym wnioskiem Komisji.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XLIII.362.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 26 stycznia 2018 r. w sprawie zatwierdzenia Planu Pracy Rady Miejskiej w Strumieniu na 2018 rok.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 15.

 

Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Planów Pracy Komisji stałych i Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Strumieniu na 2018 rok – przedstawił Przewodniczący C. Greń.

Przewodnicząca Komisji Oświaty, … - M. Krutyła przedstawiła wniosek Komisji z dnia 25 stycznia br.: „Komisja wnioskuje, aby w Planie Pracy Komisji Oświaty, ... – wprowadzić następujące zmiany:

1)  pkt 2 z kwietnia pn. „Sprawozdanie z działalności Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury za rok 2017 wraz z informacją o planach na 2018 rok” - przenieść jako pkt 2 w marcu;

2)  pkt 1 z lutego pn. „Sprawozdanie z działalności Hali Sportowej za rok 2017 wraz z informacją o planach na rok 2018” - przenieść jako pkt 3 w kwietniu.”.

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - P. Faruga przedstawił wniosek Komisji z dnia 25 stycznia br.: „Komisja wnioskuje, aby Planie Pracy Komisji Rolnictwa, … w marcu dodać pkt 2 pn. „Spotkanie z przedstawicielem dyspozytora numeru alarmowego 112”.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie wnioski:

1)  Komisji Oświaty – wniosek został przyjęty „jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych);

2)  Komisji Rolnictwa – wniosek został przyjęty „jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych).

Radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały, wraz z wcześniej przyjętymi wnioskami Komisji.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XLIII.363.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 26 stycznia 2018 r. w sprawie zatwierdzenia Planów Pracy Komisji stałych i Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Strumieniu na 2018 rok.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 16.

 

Projekt uchwały w sprawieskargi dotyczącej działalności Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu oraz działalności Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu – przedstawił Przewodniczący C. Greń.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń zaproponował, aby w § 1 ust. 2 uchwały wpisać termin „19 marca 2018 rok”. Termin ten zobowiązuje Komisję Rewizyjną do zbadania zasadności zarzutów przedstawionych w skardze oraz przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego i przedłożenia projektu uchwały w tej sprawie.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z wnioskiem zgłoszonym do § 1 ust. 2 uchwały (ustalenie terminu do 19 marca 2018 rok).

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XLIII.364.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 26 stycznia 2018 r. w sprawieskargi dotyczącej działalności Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu oraz działalności Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 16.

 

Protokół obrad XLII sesji, który był wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

 

ad. 17.

 

Informacje, wolne głosy i wnioski:

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że pozyskaliśmy środki w ramach współpracy transgranicznej na bardzo ciekawe projekty w ramach współpracy z Czeskim miastem Vratimov:

1)   pn. „Czerpiąc siłę z wody, czyli o małej wiosce w Żabim Kraju nad Wisłą i pięknym mieście nad Ostrawicą”realizowany przez Zespół Szkół w Drogomyślu;

2)   pn. „Co kraj to obyczaj” realizowany przez Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury w Strumieniu.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała też, że ramach kwoty 100 000,00 zł przewidzianej w budżecie Gminy na 2018 rok na zadanie „Budowa oświetlenia ulicznego w gminie Strumień”– realizować będziemy:

1)   budowę oświetlenia ulicy Golasowickiej w Bąkowie – kwota 22 000,00 zł;

2)   doświetlenie mostu na rzece Wiśle w Strumieniu – kwota 22 000,00 zł;

3)   budowa oświetlenia terenu przy ulicy Pocztowej w Drogomyślu (dojazd do obiektów oświatowych i użyteczności publicznej oraz parking) – kwota 22 000,00 zł;

4)   doświetlenie parkingu przy Chacie nad Zalewem w Zabłociu – kwota 5 000,00 zł;

5)   doświetlenie przejścia dla pieszych przy ulicy Głównej w Pruchnej (w rejonie Przedszkola) – kwota 6 000,00 zł;

6)   opracowanie dokumentacji ulicy Storczyków w Drogomyślu i ulicy Cichej w Strumieniu – kwota 18 000,00 zł;

7)   rezerwa – 5 000,00 zł.

Burmistrz A. Grygierek przypomniała, że typując zadania do wykonania w ramach oświetlenia ulic bierzemy pod uwagę wprowadzone wspólnie z Radą zasady, aby były to zadania mające na celu doświetlenie miejsc służących szerszej grupie mieszkańców oraz dróg powiatowych.

Burmistrz A. Grygierek przedstawiła informację, że w 2017 roku wykonaliśmy łącznie 16 punktów świetlnych: 3 punkty w Pruchnej skrzyżowanie ulicy Spółdzielczej z ulicą Słoneczną, 2 punkty w Drogomyślu skrzyżowanie ulicy Modrzewiowej z ulicą Wierzbina, 2 punkty w Bąkowie przy ulicy Golasowickiej, 1 punkt w Pruchnej skrzyżowanie ulicy Nowy Świat z ulicą Myśliwską, 1 punkt w Pruchnej skrzyżowanie ulicy Kopanina z ulicą Rajską, 1 punkt w Pruchnej skrzyżowanie ulicy Gawliniec z ulicą Bukową, 3 punkty w Zbytkowie ulice Prosta i Górnicza, 3 punkty w Strumieniu ulica Topolowa.

W latach 2007 - 2017 zostało wykonanych 253 nowych punktów świetlnych. Na koniec 2006 w gminie Strumień było 674 punktów świetlnych. Aktualnie pozostało nam do wymiany 41 lamp rtęciowych, zużywających najwięcej energii elektrycznej.

Radny K. Gajdzica zapytał, czy Pani Burmistrz udało się skontaktować z Dyrektorem Banku Spółdzielczego w Skoczowie w sprawie zmniejszenia ilości dni pracy Banku Spółdzielczego w Drogomyślu, do jednego dnia w tygodniu?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że do tej pory nie udało się jej rozmawiać z Dyrektorem Banku. Poinformowała, że nadal będzie podejmowała próby skontaktowania się w tym temacie z Dyrektorem. Jeżeli nie uda się porozmawiać przez telefon, wystąpimy z pismem w tej sprawie.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, Bank w Drogomyślu mógłby być czynny przynajmniej trzy dni w tygodniu.

Sołtys sołectwa Drogomyśl Z. Podyma poinformował, że został zobligowany przez mieszkańców sołectwa do przygotowania i wystąpienia z petycją do Zarządu Banku Spółdzielczego w Skoczowie w tej sprawie.

Radny S. Balas zgłosił wniosek, aby wystąpić do Telekomunikacji Polskiej w sprawie podwieszenia bardzo ponaciąganych kabli telekomunikacyjnych na terenie sołectwa Bąków (w wielu miejscach kable leżą na polach).

Wiceprzewodnicząca C. Skowron stwierdziła, że chce się odnieść do przedstawionych przez Burmistrza Strumienia planów związanych z oświetleniem ulic, ponieważ jest zawiedziona tym, że w sołectwie Zbytków nie powstanie ani jeden nowy punkt oświetlenia ulicznego. Mieszkańcy sołectwa Zbytków w lipcu 2017 roku wystąpili z wnioskiem o doświetlenie końcowego odcinka ulicy Wyzwolenia, do granicy z sołectwem Golasowice. Jest też wniosek o doświetlenie przejścia dla pieszych w Centrum Sołectwa (w rejonie Przedszkola, Świetlicy środowiskowej i strażnicy OSP). Poprosiła, aby zweryfikować te plany i uwzględnić w nich potrzeby sołectwa Zbytków.

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że w 2017 roku dodatkowo wykonaliśmy dokumentację techniczną na oświetlenie ulic: Wiązowej i Topolowej w Zbytkowie. Poinformowała też, że bardzo duże środki z budżetu Gminy (w ramach Funduszu Sołeckiego) są przeznaczane na budowę oświetlenia ulicznego na terenie Gminy. Sołectwo Zbytków w 2018 roku będzie realizować zaplanowane zadania w zakresie oświetlenia ulic ze środków Funduszu Sołeckiego.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że prowadzi też rozmowy z Energetyką w temacie doświetlenia Centrum Zbytkowa w rejonie Przedszkola, Świetlicy Środowiskowej i strażnicy OSP.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że należy wspomagać środki z Funduszu Sołeckiego, aby móc realizować dalsze etapy budowy oświetlania ulic. Dostrzeżona została waga inwestycji związanych z oświetleniem dróg – zadania te stały się priorytetowe.

 

ad. 18.

 

Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady XLIII sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 17.00) słowami „zamykam XLIII sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

 

 

Protokołowała: Elżbieta Król

 

 

Przewodniczący Rady

Czesław GREŃ