Protokół Nr XLIV.2018

obrad czterdziestej czwartej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu

odbytych w dniu 28 lutego 2018 r. o godz. 15.00

w Urzędzie Miejskim w Strumieniu,

w Galerii pod Ratuszem w Strumieniu

 

 

Obecni: radni Rady Miejskiej, przewodniczący organów wykonawczych jednostek pomocniczych Gminy, dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy, radna powiatowa, Komendant Komisariatu Policji w Strumieniu, przedstawiciel lokalnej prasy – wg załączonych list obecności.

 

Ponadto w obradach udział wzięli:

1)   Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek;

2)   Zastępca Burmistrza Strumienia – mgr inż. Włodzimierz Cybulski;

3)   Skarbnik Strumienia – mgr Maria Kłósko;

4)   Sekretarz Strumienia – Daniela Kula.

 

Porządek obrad:

    1.     Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

    2.     Przedstawienie porządku obrad.

    3.     Wystąpienia gości.

    4.     Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

    5.     Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

    6.     Interpelacje i zapytania radnych.

    7.     Informacjao stanie bezpieczeństwa publicznego na terenie gminy Strumień.

    8.     InformacjaKomendanta Miejsko-Gminnego ZOSP RP w Strumieniu dotycząca ochrony przeciwpożarowej za rok 2017.

    9.     Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie przyjęcia Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Strumień – Aktualizacja.

 10.     Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie Regulaminu udzielania dotacji celowej w ramach Programu Ograniczenia Niskiej Emisji dla gminy Strumień.

 11.     Informacjao realizacji „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Strumień w 2017 roku”.

 12.     Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie określenia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Strumień w 2018 r.”

 13.     Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie zaciągnięcia długoterminowej pożyczki na finansowanie inwestycji objętych Programem Ograniczenia Niskiej Emisji dla Gminy Strumień – Etap I - rok 2018”.

 14.     Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu.

 15.     Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2018-2024.

 16.     Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2018 rok.

 17.     Rozpatrzenieprojektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie skargi dotyczącej działalności Dyrektora Szkoły Podstawowej w Strumieniu.

 18.     Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi dotyczącej działalności Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu oraz działalności Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu.

 19.     Zatwierdzenie protokołu z XLIII sesji.

 20.     Informacje, wolne głosy i wnioski.

 21.     Zakończenie.

 

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył – Przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu C. Greń.

Przewodniczący C. Greń na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 14 radnych na 15 ustawowego składy Rady - obrady są zatem prawomocne.

Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Strumienia, Zastępcę Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Sekretarza Strumienia, sołtysów i Przewodniczącą Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, radną powiatową – członka Zarządu Powiatu Cieszyńskiego Lillę Salachna-Brzoza, Komendanta Komisariatu Policji w Strumieniu podinspektora Michała Botorka, przedstawiciela prasy lokalnej „Nowej Formacji” oraz pracowników Urzędu Miejskiego w Strumieniu.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący C. Greń odczytał porządek obrad XLIV sesji.

Porządek obrad XLIV sesji został przyjęty bez uwag.

 

ad. 3.

 

Wystąpienia gości.

Radna powiatowa L. Salachna-Brzoza poinformowała:

1)     na prośbę radnego Aleksandra Kajstury na sesji Rady Powiatu Cieszyńskiego zgłaszała wniosek o usprawnienie pracy Wydziału Komunikacji w Starostwie Powiatowym w Cieszynie (zmniejszenie kolejek osób oczekujących na załatwienie sprawy) - sytuacja w Wydziale Komunikacji nie poprawiła się, w związku z czym nadal będzie interweniować w tej sprawie;

2)     przetarg na położenie nakładek asfaltowych na drogach powiatowych został podzielony na dwa etapy (I etap – przeprowadzony zostanie w pierwszej połowie marca br., zaś II etap w drugiej połowie marca br.); nakładka asfaltowa na drodze powiatowej na terenie gminy Strumień – jest zaplanowana do przetargu, który odbędzie się w drugim etapie.

Radna powiatowa L. Salachna-Brzoza podziękowała radnym, sołtysom i przedstawicielom jednostek OSP z terenu Gminy za zaproszenia na zebrania wiejskie i zebrania sprawozdawcze OSP.

 

ad. 4.

 

Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała:

1)     wpłynęły oferty do przetargu na przebudowę ulicy Stawowej w Strumieniu;

2)     rozpoczął się cykl zebrań wiejskich, do tej pory odbyły się dwa zebrania w sołectwach Zabłocie i Drogomyśl, frekwencja na zebraniach jest dość duża, ostatnie zebranie zaplanowane jest na 12 marca br. w sołectwie Pruchna.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 5.

 

Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 6.

 

Przewodniczący C. Greń zapytał radnych, czy odpowiedzi na interpelacje i zapytania zgłoszone na poprzedniej sesji są zadawalające oraz czy zgłaszają jeszcze jakieś dodatkowe pytania i uwagi? Zapytał też, czy zgłaszają nowe interpelacje i zapytania?

Wiceprzewodnicząca Cecylia Skowron poinformowała, że w styczniu br. złożyła interpelację w sprawie montażu progów zwalniających na drodze powiatowej ulicy Wyzwolenia w Zbytkowie oraz o wzmożenie w tym miejscu patroli Policji. Wyjaśniła, że chodziło jej o to, aby Powiatowy Zarząd Dróg Publicznych w Cieszynie przyjrzał się temu miejscu, które jest bardzo ruchliwe. Znajduje się tam Przedszkole, Świetlica Środowiskowa, strażnica OSP i ogólnodostępny parking, miejsce to powinno być bardziej zabezpieczone, gdyż w ostatnim czasie miał tam miejsce bardzo niebezpieczny wypadek samochodowy. PZDP w Cieszynie, w odpowiedzi na piśmie wyjaśnił, że oznakowanie w tym miejscu jest prawidłowe, nie ma konieczności wprowadzenia dodatkowych urządzeń bezpieczeństwa ruchu, ale zapewniono, że rozważone zostanie wykonanie grubowarstwowego oznakowania poziomego przejścia dla pieszych w kolorze biało-czerwonym. Stwierdziła, że jest to kolejny krok naprzód, aby wzmocnić w tym miejscu bezpieczeństwo. Wyraziła też słowa nadziei, że patrole Policji będą w tym miejscu jednak wzmożone.

Radna M. Krutyła poinformowała, że w ubiegłym roku mieszkańcy bloku przy ulicy Młyńskiej w Strumieniu wnioskowali o zamontowanie progów zwalniających na ulicy Końcowej. Wniosek ten został jednak negatywnie zaopiniowany przez Radę Mieszkańców Miasta Strumienia.

Radna M. Krutyła w imieniu mieszkańców bloku przy ulicy Młyńskiej w Strumieniu zapytała o złożony wniosek w sprawie wprowadzenia ruchu jednokierunkowego na ulicy Końcowej w Strumieniu, z wjazdem z ulicy 1 Maja i wyjazdem na ulicę Młyńską. Mieszkańcy pytają, czy ich wniosek został już rozpatrzony?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że skończyła się trwałość projektu na ulicę Młyńską w Strumieniu, będziemy zlecać opracowanie nowej organizacji ruchu na tej drodze i przy tej okazji wniosek mieszkańców ulicy Młyńskiej w Strumieniu zostanie rozpatrzony.

Radny S. Balas interpelował, aby w rejonie oznakowanego przejścia dla pieszych na drodze krajowej DK 81 w Bąkowie częściej pojawiały się patrole Policji. Przejście dla pieszych jest oznakowane dużymi tablicami, są tam ustawione znaki ograniczające prędkość, ale kierowcy i tak przejeżdżają tamtędy z bardzo dużą szybkością, co powoduje, że przejście to jest bardzo niebezpieczne dla pieszych.

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że będziemy występować z pismem do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Katowicach z prośbą o przeniesienie fotoradaru z Pawłowic do Bąkowa. Dzięki naszym interwencjom przejście dla pieszych jest dobrze oznakowane i oświetlone, ale kultura jazdy naszych kierowców pozostawia dużo do życzenia. Pomimo ustawionych znaków kierowcy poruszają się w tej okolicy ze zbyt dużą prędkością.

Burmistrz A. Grygierek poprosiła również o interwencję Policji w sprawie przeniesienia fotoradaru.

Radny K. Pisiut stwierdził, że najlepszym rozwiązaniem byłoby zainstalowanie tablicy, która wyświetla prędkość jazdy. Gdy kierowca zobaczy, że wyświetla się prędkość 70 km/h, a powinno się jechać 50 km/h, wtedy automatycznie ściąga się nogę z gazu.

Wiceprzewodnicząca C. Skowron interpelowała w sprawie przejmowania dróg prywatnych przez Gminę. W styczniu bieżącego roku mieszkańcy ulicy Grzybowej w Zbytkowie zwrócili się z wnioskiem do gminy Strumień o przejęcie na rzecz Gminy drogi będącej własnością prywatną. Odpowiedź Burmistrza Strumienia w powyższej sprawie jest negatywna.

W związku z powyższym Wiceprzewodnicząca C. Skowron interpelowała o rozeznanie powyższego tematu oraz zinwentaryzowanie wszystkich prywatnych dróg na terenie Gminy i przygotowanie informacji na ten temat dla radnych.

Wiceprzewodnicząca C. Skowron zapytała również o ilości kilometrów dróg gminnych utwardzonych i nieutwardzonych na terenie poszczególnych sołectw i miasta?

Przewodniczący C. Greń przypomniał, że do dnia dzisiejszego nie otrzymał odpowiedzi na wcześniej złożoną interpelację w sprawie oznakowania pierwszeństwem przejazdu na zwężeniu pod wiaduktem kolejowym w Drogomyślu w ciągu drogi powiatowej ulicy Kolejowej w Drogomyślu, w rejonie Żwirowni.

Przewodniczący C. Greń poruszył temat zalewania drogi powiatowej ulicy Głównej w Pruchnej oraz okolicznych gruntów rolnych. Odbyło się spotkanie w tej sprawie z udziałem przedstawicieli gminy Strumień, radnej powiatowej, właściciela okolicznych gruntów rolnych i projektanta. Podkreślił konieczność podjęcia szerokich działań w tej sprawie, połączenia sił Starostwa Powiatowego i Urzędu Miejskiego. Trzeba zwrócić się gdzieś dalej z tym tematem, bo ani Gmina, ani Powiat nie mamy środków na realizację tego zadania. Rzeka Knajka jest niedrożna, od momentu ujścia kanału ulgi w kierunku w prawo, aż do Bąkowa; cała woda, która się tam gromadzi zwłaszcza przy ulewnych deszczach jest odprowadzana kanałem ulgi do przepustu okularowego, który bardzo często się zatyka, powodując duży przybór wody i wylewanie wody na okolicznych polach i drodze powiatowej ulicy Głównej w Drogomyślu i Pruchnej;

Przewodniczący C. Greń interpelował, że za wiaduktem kolejowym jest przepust okularowy, potem jest wiadukt na DK 81, po prawej stronie niedaleko ujścia do rzeki Wisły woda zalała wysoki brzeg robiąc w nim wyrwę; bardzo blisko tej wyrwy usytuowany jest słup elektryczny i stacja Trafo, w związku z tym interpelował, aby wystąpić do Energetyki w sprawie zabezpieczenia tych urządzeń, które mogą runąć do wody.

 

ad. 7.

 

Informacjęo stanie bezpieczeństwa publicznego na terenie gminy Strumień – przedstawił Komendant Komisariatu Policji M. Botorek.

Radna M. Krutyła zaapelowała, aby 11 listopada podczas obchodów Święta Niepodległości Policja eskortowała przemarsz pochodu pod pomniki w Strumieniu.

Radny K. Pisiut zaproponował, aby co jakiś czas w poszczególnych sołectwach dyżurował dzielnicowy przez 1 lub 2 godziny w lokalu sołtysówki.

Radny K. Pisiut zapytał, czy w czternastu wykrytych przestępstwach narkotykowych zatrzymani posiadali narkotyki w ilościach handlowych, czy na własny użytek?

Radny B. Pająk zapytał w jakich miejscach na terenie Gminy pojawiają się narkotyki?

Komendant M. Botorek odpowiedział:

1)   dyżury dzielnicowych działają w gminie Chybie, Komendant poprosił o kontakt z sołtysami i dogadanie sprawy dyżurów dzielnicowych w sołectwach;

2)   jesteśmy małym Komisariatem, dlatego sprawy, które prowadzimy nie są z pierwszych stron gazet; nie są to kilogramy narkotyków, ponieważ takimi sprawami zajęłyby się bardziej wyspecjalizowane służby;

3)   jesteśmy bardzo zadowoleni, że czternaście razy łapaliśmy kogoś kto posiadał narkotyki i nie były to śladowe ilości; przestępcy narkotykowi docierają wszędzie, mogą również do naszych dzieci, dlatego musimy być czujni; szkoły są jak najbardziej zagrożone, ale są inne miejsca, w których nasza młodzież się gromadzi i też musimy je dozorować; nasi policjanci, szczególnie dzielnicowi są zobligowani, aby działać prewencyjnie i pojawiać się w szkołach, aby między innymi odstraszać handlarzy narkotyków.

Przewodniczący C. Greń w kontekście ostatnio panujących mrozów zapytał, czy na terenie Gminy istnieje problem zagrożenia osób bezdomnych, samotnie mieszkających - czy Policja podejmowała interwencje w tej sprawie?

Komendant M. Botorek odpowiedział, że w okresie jesienno-zimowym jest to jedno z działań Policji. Od początku listopada, gdy takie zagrożenie istnieje, na szczęście nie znaleźliśmy nikogo, kto zmarłby w wyniku wychłodzenia. W ostatnim czasie mieliśmy podejrzenie, że osoba zamknięta w baraku nie żyje, na szczęście okazało się, że tylko spała. To zagrożenie jest i musimy być uważni. Zapewnił, że sprawdzane są miejsca, gdzie takie osoby mogłyby się pojawiać. Policja współpracuje w tym temacie z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej i Izbą Wytrzeźwień.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 8.

 

InformacjaKomendanta Miejsko-Gminnego Związku OSP RP w Strumieniu dotycząca ochrony przeciwpożarowej za rok 2017.

Przewodniczący C. Gren poinformował, że Informacja została bardzo szczegółowo omówiona przez Komendanta Miejsko-Gminnego Związku OSP RP w Strumieniu Ireneusza Nowaka, na wspólnym posiedzeniu Komisji Budżetu, Komisji Oświaty i Komisji Rolnictwa, które odbyło się 26 lutego br.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 9.

 

Projekt uchwały w sprawieprzyjęcia Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Strumień – Aktualizacja – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XLIV.365.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 lutego 2018 r. w sprawie przyjęcia Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Strumień – Aktualizacja.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 10.

 

Projekt uchwały w sprawie Regulaminu udzielania dotacji celowej w ramach Programu Ograniczenia Niskiej Emisji dla gminy Strumień, wraz z autopoprawką – przedstawi Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały, wraz z autopoprawką.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały, wraz z autopoprawką.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XLIV.366.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 lutego 2018 r. w sprawie Regulaminu udzielania dotacji celowej w ramach Programu Ograniczenia Niskiej Emisji dla gminy Strumień.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 11.

 

Informacjęo realizacji „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Strumień w 2017 roku” – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Rolnictwa R. Mazgaj poinformował, że konieczność odłowienia zwierzęcia należy zgłosić albo do Komisariatu Policji w Strumieniu, co można czynić przez całą dobę, albo do Urzędu Miejskiego w godzinach urzędowania. Nie ma możliwości, że ktoś prywatnie zadzwoni w tej sprawie prosto do schroniska. Takie sytuacja mogłyby prowadzić do różnych patologii. Zgodnie z umową, którą Gmina zawarła ze schroniskiem musi ono być do dyspozycji 24 godziny na dobę, 365 dni w roku. Wykonawca do trzech godzin powinien pojawić się na terenie naszej Gminy, żeby zwierzę odebrać. Jeżeli nie przyjedzie, płaci karę za każdą godzinę opóźnienia, jeżeli nie pojawi się w ogóle, wtedy za niepodjęcie interwencji płaci karę w wysokości 1 230,00 zł, czyli dokładnie tyle, ile za odłowienie zwierzęcia zapłaciłaby mu Gmina. To pozwala Gminie skorzystać z usług konkurencji – schroniska z Jastrzębia-Zdroju, Bielska-Białej lub Cieszyna. Do tej pory jednak taka sytuacja nie zdarzyła się.

Przez czternaście dni zwierzę przechodzi kwarantannę, nie jest poddawane żadnym zabiegom, ponieważ jest to czas, gdy właściciel może odebrać zgubione zwierzę. Jeżeli zgłosi się po nie właściciel, za odłowienie zwierzęcia Gmina płaci schronisku 369,00 zł. Przepisy nie pozwalają przerzucić tej opłaty na mieszkańca. Po upływie czternastu dni pobytu w schronisku zwierzę jest sterylizowane lub kastrowane, zakłada się mu chip i zapewnia opiekę weterynaryjną, co kosztuje Gminę 1 230,00 zł. Tylko w jednym przypadku można obciążyć kosztami właściciela – jeżeli zwierzę było źle traktowane – wtedy można je odebrać właścicielowi, pod rygorem natychmiastowej wykonalności. Takie zwierzę jest przekazywane do schroniska, a kosztami obciążony zostaje właściciel.

Właściciel, któremu uciekł pies może zostać ukarany mandatem do 250,00 zł, co wynika z Kodeksu wykroczeń.

Wiceprzewodniczący T. Tolasz zapytał, czy schronisko ma obowiązek odłowienia zwierzęcia? Na posiedzeniu Komisji był omawiany przypadek kiedy sołtys odławiał i przetrzymywał zwierzę.

Kierownik R. Mazgaj odpowiedział, że w ramach dobrej współpracy może dojść do takiego przypadku, ale nie ma takiego obowiązku. Schronisko ma obowiązek odłowienia zwierzęcia.

Wiceprzewodniczący T. Tolasz zapytał co dzieje się w przypadku kiedy pracownicy schroniska przyjadą, a nie uda im się złapać zwierzęcia? Czy Gmina jest obciążana kosztami?

Kierownik R. Mazgaj odpowiedział, że jeżeli pracownicy schroniska przyjadą, ale nie uda im się złapać bezpańskiego zwierzęcia – to nie naliczają za to opłaty.

Radny K. Pisiut zapytał, czy w umowie ze schroniskiem można by zawrzeć zapis, że każdy pies jest chipowany od razu.

Kierownik R. Mazgaj odpowiedział, że sprawę tą regulują przepisy, każdy pies, który znalazł się w schronisku jest chipowany dopiero po czternastu dniach, ponieważ do tego czasu właściciel może zgłosić się po jego odbiór.

Radny B. Pająk zapytał o całkowity koszt oddania zwierzęcia do schroniska?

Kierownik R. Mazgaj odpowiedział, że po upływie czternastu dni koszt ten wynosi 1 230,00 zł.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 12.

 

Projekt uchwały w sprawie określenia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Strumień w 2018 r.” – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XLIV.367.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 lutego 2018 r. w sprawie określenia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Strumień w 2018 r.”.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 13.

 

Projekt uchwały w sprawiezaciągnięcia długoterminowej pożyczki na finansowanie inwestycji objętych Programem Ograniczenia Niskiej Emisji dla Gminy Strumień – Etap I - rok 2018” – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Burmistrz A. Grygierek dodatkowo poinformowała, że zadanie to mamy zaplanowane w budżecie Gminy. W latach 2008 do 2017 r. w ramach Gminnego Programu wymiany źródeł ciepła dofinansowaliśmy wymianę 183 kotłów za kwotę 585 000,00 zł. W celu rozeznania tematu przystąpienia do Programu przeprowadzaliśmy ankiety wśród mieszkańców.

Radni pytali też, co będzie działo się w przypadku kiedy nie uzyskamy dofinansowania do Programu z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska?

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że będziemy kontynuować Gminny Program dofinansowania wymiany źródeł ciepła – zwiększając środki na ten cel w budżecie Gminy.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że zainteresowanie mieszkańców tym tematem jest bardzo duże, co słyszymy podczas zebrań wiejskich.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XLIV.368.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 lutego 2018 r. w sprawie zaciągnięcia długoterminowej pożyczki na finansowanie inwestycji objętych Programem Ograniczenia Niskiej Emisji dla Gminy Strumień – Etap I - rok 2018”.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 14.

 

Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Burmistrz A. Grygierek dodatkowo wyjaśniła, że już na etapie planowania budżetu zakładaliśmy zaciągnięcie kredytu.

Wiceprzewodniczący T. Tolasz zapytał, czy w przypadku kiedy nie zrealizujemy wszystkich zaplanowanych zadań, również kredyt będzie niewykorzystany?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała twierdząco.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XLIV.369.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 lutego 2018 r. w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 15.

 

Projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2018-2024 – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XLIV.370.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 lutego 2018 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2018-2024.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 16.

 

Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2018 rok, wraz z autopoprawką – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały, wraz z autopoprawką.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały, wraz z autopoprawką.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XLIV.371.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 lutego 2018 r. w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2018 rok.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 17.

 

Projekt uchwały zmieniający uchwałę w sprawie skargi dotyczącej działalności Dyrektora Szkoły Podstawowej w Strumieniu – przedstawił Przewodniczący C. Greń.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut odczytał wniosek wspólnego posiedzenia Komisji z dnia 26 lutego br.: „Komisje wnioskują o wpisanie w § 1 ust. 2 projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie skargi dotyczącej działalności Dyrektora Szkoły Podstawowej w Strumieniu - terminu do „16 kwietnia 2018 r.”.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z wnioskiem wspólnego posiedzenia Komisji zgłoszonym do § 1 ust. 2 uchwały (ustalenie terminu do 16 kwietnia 2018 rok).

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XLIV.372.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 lutego 2018 r. zmieniająca uchwałę w sprawie skargi dotyczącej działalności Dyrektora Szkoły Podstawowej w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 18.

 

Projekt uchwały w sprawierozpatrzenia skargi dotyczącej działalności Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu oraz działalności Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu – przedstawił Przewodniczący C. Greń i Przewodniczący Komisji Rewizyjnej K. Gajdzica.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XLIV.373.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 lutego 2018 r. w sprawierozpatrzenia skargi dotyczącej działalności Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu oraz działalności Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 19.

 

Protokół obrad XLIII sesji, który był wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

 

ad. 20.

 

Informacje, wolne głosy i wnioski:

Burmistrz A. Grygierek udzieliła odpowiedzi na zapytanie Wiceprzewodniczącej C. Skowron, przedstawiając ilość kilometrów dróg gminnych utwardzonych i nieutwardzonych na terenie poszczególnych sołectw i miasta:

1)   sołectwo Bąków - 14 km dróg gminnych (w tym 3 km nieutwardzonych);

2)   sołectwo Drogomyśl – 29 km dróg gminnych (w tym 8 km nieutwardzonych);

3)   sołectwo Pruchna – 32 km dróg gminnych (w tym 4 km nieutwardzonych);

4)   sołectwo Zabłocie – 20 km dróg gminnych (w tym 6 km nieutwardzonych);

5)   sołectwo Zbytków – 9 km dróg gminnych (w tym 1 km nieutwardzony);

6)   miasto Strumień – 14 km dróg gminnych (w tym 2 km nieutwardzonych).

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut odczytał wniosek wspólnego posiedzenia Komisji z dnia 26 lutego br.: „Komisje wnioskują o wytypowanie do obserwacji egzaminów gimnazjalnych następujących radnych Rady Miejskiej w Strumieniu:

1)   Szkoła Podstawowa w Strumieniu:

-     18 kwietnia br. – radna Maria Krutyła,

-     19 kwietnia br. – radna Cecylia Skowron,

-     20 kwietnia br. – radny Ireneusz Duda;

2)   Zespół Szkół w Drogomyślu:

-     18 i 19 kwietnia br. – radny Józef Rudol,

-     20 kwietnia br. – radny Stanisław Balas;

3)   Zespół Szkół w Pruchnej:

-     18 kwietnia - radny Tadeusz Tolasz,

-     19 kwietnia - radna Maria Madziar,

-     20 kwietnia - radny Karol Pisiut.”.

Przewodniczący C. Greń zapytał, czy wszyscy radni wyrazili zgodę na udział w egzaminach gimnazjalnych w charakterze obserwatorów?

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut odpowiedział twierdząco.

Przewodniczący C. Greń przypomniał radnym, że 30 kwietnia br. upływa termin składania oświadczeń majątkowych za 2017 rok.

 

ad. 21.

 

Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady XLIV sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 17.00) słowami „zamykam XLIV sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

 

 

Protokołowała: Elżbieta Król

 

Przewodniczący Rady

Czesław GREŃ