Protokół Nr XLVIII.2018

obrad czterdziestej ósmej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu

odbytych w dniu 26 czerwca 2018 r. o godz. 16.00

w Urzędzie Miejskim w Strumieniu,

w Galerii pod Ratuszem w Strumieniu

 

Obecni: radni Rady Miejskiej, przewodniczący organów wykonawczych jednostek pomocniczych Gminy, dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy,przedstawiciel lokalnej prasy – wg załączonych list obecności.

 

Ponadto w obradach udział wzięli:

1)   Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek;

2)   Skarbnik Strumienia – mgr Maria Kłósko;

3)   Sekretarz Strumienia – Daniela Kula;

4)   Radca prawny – mgr Roman Szymonek.

 

Porządek obrad:

    1.     Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

    2.     Przedstawienie porządku obrad.

    3.     Wystąpienia gości.

    4.     Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

    5.     Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

    6.     Interpelacje i zapytania radnych.

    7.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyjęcia projektu uchwały w sprawie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków.

    8.     Informacjao planowanej strukturze szkół i przedszkoli w roku szkolnym 2018/2019.

    9.     Informacjao przewidzianych pracach remontowych w placówkach oświatowych w okresie letnim.

 10.     Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli przedszkoli i szkół prowadzonych przez Gminę Strumień w roku 2018.

 11.     Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie przyjęcia od Gminy Zebrzydowice zadania publicznego.

 12.     Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie ustalenia zasad usytuowania na terenie gminy Strumień miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych.

 13.     Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawieustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie gminy Strumień.

 14.     Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawiezmiany Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2018.

 15.     Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2018-2024.

 16.     Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2018 r.

 17.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie umieszczenia tablicy pamiątkowej.

 18.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie powołania doraźnej Komisji do wyłonienia kandydatów do wyróżnień „Zasłużony dla Gminy Strumień” oraz kandydata do Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka” przyznawanych z okazji Święta Niepodległości.

 19.     Informacja o propozycjach organizacji czasu wolnego dzieci i młodzieży w okresie wakacji letnich.

 20.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Strumienia.

 21.     Zatwierdzenie protokołu z XLVII sesji.

 22.     Informacje, wolne głosy i wnioski.

 23.     Zakończenie.

 

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył – Przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu C. Greń.

Przewodniczący C. Greń na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 13 radnych na 15 ustawowego składy Rady - obrady są zatem prawomocne.

Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Sekretarza Strumienia, Radcę prawnego, sołtysów, dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy,przedstawiciela prasy lokalnej „Nowej Formacji” oraz pracowników Urzędu Miejskiego w Strumieniu.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący C. Greń poinformował, że radni otrzymali porządek obrad XLVIII sesji w materiałach sesyjnych. Zapytał, czy ktoś proponuje wprowadzenie zmian w porządku obrad?

Nikt nie wniósł żadnej propozycji zmiany do porządku obrad.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie porządek obrad XLVIII sesji.

Porządek obrad XLVIII sesji został przyjęty jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych).

 

ad. 3.

 

Nikt nie zabrał głosu.

 

ad. 4.

 

Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała:

1)  wyłoniony został wykonawca zadania - budowa chodnika dla pieszych wzdłuż ulicy Głównej w Bąkowie, umowa z wykonawcą została podpisana, w najbliższym czasie przekazany zostanie plac budowy;

2)  podpisaliśmy umowę z wyłonionym w przetargu wykonawcą na wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową części infrastruktury rekreacyjnej zlokalizowanej na terenie LKS „Wisła Strumień” w Strumieniu, w ciągu 14 dni od podpisania umowy przekazany zostanie plac budowy;

3)  zamontowana została mini tężnia na skwerze w Drogomyślu, w niedzielę 1 lipca o godz. 14.00 odbędzie się oficjalne otwarcie; Przewodniczący C. Greń dodał, że mini tężnia jest aktualnie jest w fazie rozruchu.

4)  dzisiaj odbyło się spotkanie Komisji Konkursowej Urzędu Marszałkowskiego w ramach Konkursu „Piękna Wieś”, Burmistrz podziękowała radnej Marii Madziar i Pani Henryce Brańczyk za przywitanie i przyjęcie Komisji w sołectwie Pruchna oraz Sołtysowi Zbigniewowi Podymie, który razem z mieszkańcami przyjął Komisję w sołectwie Drogomyśl;

5)  planujemy we wrześniu rozpoczęcie remontu Pomnika Ofiar Hitleryzmu w Parku w Strumieniu.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 5.

 

Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że otrzymaliśmy bardzo wysoką ocenę Wicewojewody Jana Chrząszcza w zakresie współpracy Burmistrza i Rady Miejskiej w zakresie działalności i współpracy samorządowej.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 6.

 

Przewodniczący C. Greń zapytał radnych, czy odpowiedzi na interpelacje i zapytania zgłoszone na poprzedniej sesji są zadawalające oraz czy zgłaszają jeszcze jakieś dodatkowe pytania i uwagi? Zapytał też, czy zgłaszają nowe interpelacje i zapytania?

Wiceprzewodnicząca C. Skowron ponownie interpelowała o naprawę dużych ubytków w krawędzi nawierzchni asfaltowej ulicy 1 Maja w Zbytkowie - jadąc od skrzyżowania z DK 81, po prawej stronie w rejonie wjazdu pod samolot (interpelację w tej sprawie składała w kwietniu i nadal nie jest to zrobione).

Wiceprzewodnicząca C. Skowron poinformowała, że otrzymała odpowiedź na interpelację informującą, że w Centrum Zbytkowa planowany jest montaż aktywnego oznakowania pionowego typu Super Sing Flash (znak D-6 z dodatkowymi lampami ostrzegawczymi barwy pomarańczowej), aktywowanego przez detektory ruchu z zasilaniem solarnym. Montaż oznakowania ze względu na znaczny koszt uzależniony jest od dostępnych środków finansowych na tego typu prace, który ukształtuje się po rozstrzygnięciu postępowań przetargowych na pozostałe zakresy prac na drogach powiatowych do wykonania w bieżącym roku.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że przesłaliśmy do radnej taką odpowiedź jaką otrzymaliśmy od Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Cieszynie w sprawie dodatkowego oznakowania przejścia dla pieszych w Centrum Zbytkowa.

Radny P. Faruga zapytał, czy przy DK81, w rejonie salonu samochodowego Opel w Bąkowie będzie zamontowany fotoradar?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że do tej pory nie otrzymaliśmy odpowiedzi w tej sprawie i w związku z tym będziemy ją monitować.

Radna M. Krutyła zapytała:

1)  czy przy drodze powiatowej ulicy 1 Maja w Strumieniu będzie prowadzona pielęgnacja drzew, na których jest bardzo dużo suchych konarów;

2)  ponownie o naprawę wyjazdu z ulicy Słonecznej w Strumieniu na ulicę 1 Maja?

Burmistrz Anna Grygierek odpowiedziała, że:

1)  pielęgnacja drzew przy drodze powiatowej w mieście będzie wykonywana przez ZGKiM, w ramach podpisanego z Powiatem Porozumienia na utrzymanie dróg powiatowych;

2)  ubytek w wyjeździe z ulicy Słonecznej w Strumieniu na ulicę 1 Maja w Strumieniu został naprawiony w trybie awaryjnym, natomiast do naprawy całego wyjazdu zobowiązana została firma wykonująca prace związane z przebudową linii kolejowej w Strumieniu.

Radna M. Madziar interpelowała sprawach:

1)  wystąpienia do Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach o wyczyszczenie chwastów z ronda w Pruchnej oraz wykonanie pielęgnacji drzew i krzewów (m. in. wycięcie jednego suchego drzewa), po obu stronach drogi, ulicy Katowickiej w Pruchnej, na odcinku od skrzyżowania z ulicą Zebrzydowicką do skrzyżowania z ulicą Wesołą, oraz poprawę widoczności przy wyjeździe z ulicy Zebrzydowickiej na ulicę Katowicką;

2)  wystąpienia do Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Cieszynie o wyczyszczenie korytek odprowadzających wodę pod mostem kolejowym w ciągu ulicy Lipowej w Pruchnej;

3)  wykonania przeglądu i pielęgnacji drzew i krzewów przy drogach na terenie całej Gminy, szczególnie przy skrzyżowaniach dróg.

Radny S. Balas interpelował w sprawach:

1)  pielęgnacji dużych odrostów drzew i krzewów rosnących przy drogach na terenie sołectwa Bąków;

2)  pielęgnacji suchych konarów drzew – topoli przy ulicy Cieszyńskiej w Strumieniu.

Wiceprzewodniczący T. Tolasz w imieniu mieszkańców dzielnicy Nowy Świat w Pruchnej interpelował o zamontowanie lustra na skrzyżowaniu ulic Głównej z Uroczą w Pruchnej. Przy wyjeździe z ulicy Uroczej na ulicę Główną niewidoczne są pojazdy jadące od Drogomyśla.

Przewodniczący Rady Czesław Greń interpelował w sprawach:

1)  naprawy prowizorycznie zabezpieczonej, załamanej pokrywy studzienki, w chodniku przy ulicy Głównej w Drogomyślu, na odcinku od ulicy Konwaliowej;

2)  pielęgnacji drzew i krzewów wzdłuż drogi powiatowej ulicy Kolejowej w Drogomyślu, na odcinku od skrzyżowania z ulicą Wiejską do mostu kolejowego (po lewej stronie);

3)  wykonania utwardzenia pobocza (kostką brukową) ulicy Oblaski w Drogomyślu w stronę podjazdu do Apteki, na odcinku około 3-4 metrów wraz z obniżeniem krawężnika, umożliwiającym wjazd osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.

 

 ad. 7.

 

Projekt uchwały w sprawiew sprawie przyjęcia projektu uchwały w sprawie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków– przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XLVIII.398.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 26 czerwca 2018 r. w sprawie przyjęcia projektu uchwały w sprawie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 8.

 

Informację o planowanej strukturze szkół i przedszkoli w roku szkolnym 2018/2019 – przedstawiła Kierownik Referatu Edukacji B. Biegun.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 9.

 

Informację o przewidzianych pracach remontowych w placówkach oświatowych w okresie letnim– przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Burmistrz A. Grygierek dodatkowo poinformowała, że w przedstawionej Informacji ujęte są duże remonty w placówkach oświatowych, realizowane przez Urząd Miejski, środki na nie są ujęte w budżecie Gminy. Natomiast wszystkie placówki oświatowe w swoich budżetach dysponują też mniejszymi kwotami, w ramach których realizowane są drobne remonty.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 10.

 

Projekt uchwały w sprawiew sprawie dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli przedszkoli i szkół prowadzonych przez Gminę Strumień w roku 2018 – przedstawiła Kierownik Referatu Edukacji B. Biegun.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - P. Faruga zapytał, czy zaplanowana kwota 82 120,00 zł na pokrycie kosztów doskonalenia zawodowego nauczycieli zostanie wykorzystana w całości?

Kierownik B. Biegun odpowiedziała, że kwota ta nie zostanie wykorzystana w całości. Zazwyczaj potrzeby nauczycieli w tym zakresie są mniejsze niż środki zaplanowane na ten cel.

Radna M. Madziar zapytała co dzieje się w przypadku, kiedy środki zaplanowane na konkretną placówkę oświatową nie zostaną wykorzystane?

Kierownik B. Biegun odpowiedziała, że środki nie wykorzystane przez jedną placówkę oświatową, mogą zostać przesunięte do wykorzystane przez inną szkołę lub przedszkole, a jeżeli na koniec roku pozostają niewykorzystane wchodzą do nadwyżki budżetowej.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XLVIII.399.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 26 czerwca 2018 r. w sprawie dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli przedszkoli i szkół prowadzonych przez Gminę Strumień w roku 2018.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 11.

 

Projekt uchwały w sprawieprzyjęcia od Gminy Zebrzydowice zadania publicznego– przedstawiła Kierownik Referatu Edukacji B. Biegun.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XLVIII.400.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 26 czerwca 2018 r. w sprawie przyjęcia od Gminy Zebrzydowice zadania publicznego.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 12.

 

Projekt uchwały w sprawieustalenia zasad usytuowania na terenie gminy Strumień miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych– przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

12 głosami „za” i 1 głosem „wstrzymującym się” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XLVIII.401.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 26 czerwca 2018 r. w sprawie ustalenia zasad usytuowania na terenie gminy Strumień miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 13.

 

Projekt uchwały w sprawieustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie gminy Strumień– przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XLVIII.402.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 26 czerwca 2018 r. w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie gminy Strumień.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 14.

 

Projekt uchwały w sprawiezmiany Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2018 – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XLVIII.403.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 26 czerwca 2018 r. w sprawie zmiany Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2018.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 15.

 

Projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2018-2024 – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XLVIII.404.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 26 czerwca 2018 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2018-2024.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 16.

 

Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2018 rok, wraz z autopoprawką – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały, wraz z autopoprawką.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały, wraz z autopoprawką.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XLVIII.405.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 26 czerwca 2018 r. w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2018 rok.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 17.

 

Projekt uchwały w sprawie umieszczenia tablicy pamiątkowej, upamiętniającej Mikołaja Brodeckiego dawnego właściciela miasta Strumienia, poprzez umieszczenie na budynku ratusza w Strumieniu tablicy pamiątkowej z napisem – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XLVIII.406.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 26 czerwca 2018 r. w sprawie umieszczenia tablicy pamiątkowej.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 18.

 

Projekt uchwały w sprawie powołania doraźnej Komisji do wyłonienia kandydatów do wyróżnień „Zasłużony dla Gminy Strumień” oraz kandydata do Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka” przyznawanych z okazji Święta Niepodległości – przedstawił Przewodniczący C. Greń.

Zastępca Przewodniczącego Komisji Budżetu, … - C. Skowron odczytała wniosek wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu, Komisji Oświaty i Komisji Rolnictwa z dnia 3 sierpnia br.: „Komisje wnioskują, aby do doraźnej Komisji do wyłonienia kandydatów do wyróżnień „Zasłużony dla Gminy Strumień” oraz kandydata do Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka” przyznawanych z okazji Święta Niepodległości powołać radnych:Bronisława Pająka, Józefa Rudola, Tadeusza Tolasza, Mariana Stańka, Jarosława Szast, Cecylię Skowron, Marię Madziar”.

Przewodniczący C. Greń zapytał radnych wytypowanych do pracy w doraźnej Komisji, czy wyrażają zgodę na powołanie do jej składu?

Radni: B. Pająk, J. Rudol, T. Tolasz, M. Staniek, J. Szast, C. Skowron i M. Madziar wyrazili zgodę na powołanie do składu doraźnej Komisji.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XLVIII.407.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 26 czerwca 2018 r. w sprawiepowołania doraźnej Komisji do wyłonienia kandydatów do wyróżnień „Zasłużony dla Gminy Strumień” oraz kandydata do Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka” przyznawanych z okazji Święta Niepodległości.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 19.

 

Informacjęo propozycjach organizacji czasu wolnego dzieci i młodzieży w okresie wakacji letnich– przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 20.

 

Burmistrz A. Grygierek opuściła salę obrad.

Projekt uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Strumienia, wraz z autopoprawką – przedstawiła Sekretarz D. Kula.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że do tej pory Rada Miejska oceniała pracę i ustalała wynagrodzenie biorąc pod uwagę dokonania i bardzo wysokie osiągnięcia Burmistrza Strumienia. W tej chwili wynagrodzenia wójtów, burmistrzów i prezydentów muszą zostać obniżone, zgodnie z obwiązującym rozporządzeniem Rady Ministrów.

Radna M. Madziar zapytała czy można podnieść dodatek, skoro stawka zasadnicza musi zostać obniżona?

Sekretarz D. Kula odpowiedziała, że dodatek specjalny może wynosić maksymalnie 40% łącznie wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego i w takiej wysokości jest ustalony.

Radna M. Madziar zapytała, czy w związku z tym Rada nie ma żadnej możliwości ruchu?

Sekretarz D. Kula odpowiedziała, że nie.

Przewodniczący C. Greń dodał, że w innych gminach, w celu zminimalizowania skutków obniżenia stawek zasadniczych wójtów, burmistrzów i prezydentów, podwyższono dodatki wchodzące w skład ich wynagrodzeń. Natomiast dodatki do wynagrodzenia Burmistrza Strumienia były ustalone w maksymalnej wysokości.

Radna M. Krutyła zapytała, czy w pierwszym projekcie uchwały, który przesłano radnym, stawki Burmistrza Strumienia nie były obniżone?

Sekretarz D. Kula odpowiedziała, że w pierwszym projekcie uchwały przedstawione były dotychczasowe składniki wynagrodzenie Burmistrza.

Przewodniczący C. Greń dodatkowo wyjaśnił, że pierwszy projekt uchwały przedstawiał dotychczasowe wynagrodzenie Burmistrza w kwotach, które wcześniej ustalone było w procentach. Natomiast autopoprawka do projektu uchwały przedstawia obniżone wynagrodzenie.

Radna M. Krutyła wyjaśniła, iż myślała, że pierwszy projekt uchwały przedstawia obniżone wynagrodzenie.

Przewodniczący C. Greń wyjaśnił, że naliczone wynagrodzenie Burmistrza, pod względem formalno-rachunkowym musi podpisać również Skarbnik. Nowe, obniżone wynagrodzenia obowiązują od 1 lipca br. i musi być ustalone zgodnie z obowiązującymi przepisami, aby Skarbnik nie został postawiony w trudnej sytuacji.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

8 głosami „za”, 2 głosami „przeciw” i 3 „wstrzymujących się” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XLVIII.408.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 26 czerwca 2018 r. w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Strumienia.

Uchwała w załączeniu.

Burmistrz A. Grygierek wróciła na salę obrad.

 

ad. 21.

 

Protokół XLVII sesji Rady Miejskiej w Strumieniu, który był wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

 

ad. 22.

 

Informacje, wolne głosy i wnioski.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że zgodnie z wnioskiem Komisji Statutowej - wpłynęły propozycje zmian w Statucie przygotowane przez Urząd Miejski. Komisja Statutowa jest powołana i zbierze się w najbliższym czasie, aby rozpocząć prace nad zmianami w Statucie Gminy.

Sekretarz D. Kula poinformowała, że przygotowaliśmy tylko te zmiany, które wynikają ze zmian w ustawie o samorządzie gminnym.

Przewodniczący C. Greń poprosił radnych, aby przeanalizowali obowiązujący Statut Gminy i zgłaszali ewentualne propozycje zmian w Statucie do Biura Rady.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że otrzymaliśmy 73 000,00 zł dofinansowania z Ministerstwa Sprawiedliwości na doposażenie w sprzęt ratownictwa medycznego dla wszystkich jednostek OSP na terenie Gminy. Wszystkie jednostki OSP otrzymały defibrylatory zakupione z dofinansowania, jedynie dla OSP Zabłocie zakupiliśmy defibrylator ze środków własnych, ponieważ środków, które pozyskaliśmy z Ministerstwa nie wystarczyło. Gmina Strumień otrzymała największą kwotę dofinansowania w całym Powiecie Cieszyńskim. Przed złożeniem wniosku do Ministerstwa zorganizowaliśmy spotkanie z udziałem Przewodniczącego Rady oraz przedstawicieli wszystkich jednostek OSP, aby dobrze go przygotować. W uroczystym przekazaniu sprzętu dla jednostek OSP, które odbyło się dzisiaj przed sesją, obecni byli Wicewojewoda Jan Chrząszcz i Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Cieszynie Damian Legierski. Cieszymy się bardzo, że znaleźli czas, aby uczestniczyć w uroczystym przekazaniu sprzętu dla jednostek OSP.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że 18 czerwca br. otrzymaliśmy pisemne potwierdzenie Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej, że jednostka OSP w Bąkowie została ujęta w wykazie planowanych zakupów samochodów ratowniczo-gaśniczych w ramach montażu finansowego. W wykazie tym znalazła się również jednostka OSP Pruchna, co również zostało potwierdzone na piśmie. W sprawie tej obyła wiele spotkań zarówno na poziomie wojewódzkim jak i krajowym, co odniosło zamierzony skutek. W związku z powyższym konieczne będzie zabezpieczenie w budżecie Gminy środków na dofinansowanie zakupu samochodu dla jednostki OSP w Pruchnej i zwołanie w tym celu sesji Rady Miejskiej w lipcu br.

Przewodniczący C. Greń przypomniał, że 2 lata temu przedstawił pismo OSP Drogomyśl w sprawie propozycji zakupu defibrylatorów dla potrzeb jednostki. W tej chwili cieszymy się, że sprawa została sfinalizowana i wszystkie jednostki OPS na terenie Gminy są wyposażone w sprzęt ratownictwa medycznego m. in. w defibrylatory.

Wiceprzewodniczący T. Tolasz w imieniu strażaków OSP Pruchna oraz mieszkańców sołectwa podziękował za starania o zakup nowego samochodu pożarniczego.

Radna M. Krutyła zapytała, czy w strażnicach OSP w Bąkowie i w Pruchnej trzeba podwyższać wjazdy do garażów, w związku z zakupem nowych samochodów ratowniczo-gaśniczych?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że w Pruchnej wjazd do garażu jest odpowiedni, jedynie w Bąkowie trzeba podwyższyć wjazd, na co zleciliśmy przygotowanie dokumentacji technicznej.

Radny I. Duda zapytał, czy przy planowanym remoncie pomnika Ofiar Hitleryzmu w Parku w Strumieniu można by dodać napis „i stalinizmu”.

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że rozeznamy sprawę, ponadto remont pomnika musimy uzgodnić z Konserwatorem Zabytków. Pomnik Ofiar Hitleryzmu powstał z inicjatywy mieszkańców i przyświecała mu konkretna idea. Można by pomyśleć o nowym pomniku, który byłby poświęcony ofiarom stalinizmu. Jeżeli zmienimy napis, wtedy nie będzie to już ten sam pomnik.

Radny S. Balas zapytał o spotkanie z przedstawicielami Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, które odbyło się w ostatnim czasie – zapytał, czy na spotkaniu tym poruszono sprawę położenia około 2 metrów nakładki asfaltowej przy wjeździe na DK 81 od strony ulicy Rybiej w Bąkowie – o co interpelował wcześniej?

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że spotkanie z przedstawicielami Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad odbyło się, poruszono na nim wiele spraw, ale pomimo przeprowadzonych rozmów konieczne jest wystąpienie z pismem, gdyż mamy wtedy ślad i potwierdzenie, że zgłosiliśmy sprawę.

Sołtys sołectwa Drogomyśl Z. Podyma podziękował Radzie Miejskiej oraz Burmistrzowi za przychylenie do propozycji oraz ziszczenie marzeń mieszkańców Drogomyśla o utworzeniu tężni na skwerze w Drogomyślu. Zaprosił na oficjalne otwarcie, które odbędzie się 1 lipca o godz. 14.00 w ramach Dni Otwartych Warsztatów Terapii Zajęciowej w Zameczku w Drogomyślu, które będą trwały od godz. 14.00 do 18.00.

Sołtys sołectwa Zbytków B. Wawrzyczek podziękował za dofinansowanie projektu „Sołectwo Zbytków naprzeciw kulturze” z Urzędu Marszałkowskiego w ramach przedsięwzięć i inicjatyw lokalnych. Pierwsza część projektu została zrealizowana, odbyła się wycieczka rowerowa do osady Białogród w Strumieniu.

Sołtys sołectwa Zbytków B. Wawrzyczek poprosił o oznakowanie skrzyżowania ulic Topolowej i Wiązowej w Zbytkowie znakiem „ustąp pierwszeństwa przejazdu”(tak jak zostało to zrobione przy ulicy Błękitnej w Bąkowie).

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że Gmina pozyskała środki dla oddolnych inicjatyw lokalnych w ramach ogłoszonego konkursu przez Urząd Marszałkowski. Pozyskaliśmy środki na trzy projekty: sołectwo Drogomyśl będzie realizowało wspólne przedsięwzięcie z Bąkowem i Zabłociem - w ramach projektu zakupiona zostanie przenośna scena. Sołectwo Pruchna przeznaczy pozyskane środki na odnowienie tablicy informacyjnej wraz z mapą sołectwa, a sołectwo Zbytków na projekt „Sołectwo Zbytków naprzeciw kulturze”.

 

ad. 23.

 

Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady XLVIII sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 18.00) słowami „zamykam XLVIII sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

 

 

Protokołowała: Elżbieta Król

 

 

Przewodniczący Rady

Czesław GREŃ