Protokół Nr I.2018

obrad pierwszejsesji ósmej kadencji

Rady Miejskiej w Strumieniu,

odbytych w dniu 21 listopada 2018 r. o godz. 16.oo

w sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Strumieniu

 

 

Obecni: nowo wybrani radni Rady Miejskiej VIII kadencji, radni Rady Miejskiej poprzedniej VII kadencji, radni Rady Powiatu Cieszyńskiego z terenu gmin Strumień i Chybie, sołtysi i Przewodnicząca Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorzy i kierownicy podległych Radzie jednostek i zakładów budżetowych – wg załączonych list obecności oraz pracownicy Urzędu Miejskiego, przedstawiciele lokalnej prasy i mediów oraz mieszkańcy Gminy.

Ponadto w obradach udział wzięli:

1)   Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek;

2)   Zastępca Burmistrza Strumienia – mgr inż. Włodzimierz Cybulski;

3)   Sekretarz Strumienia – Daniela Kula;

4)   Radca prawny – mgr Roman Szymonek;

5)   Przewodniczący Miejskiej Komisji Wyborczej w Strumieniu – Czesław Kuboszek.

Porządek obrad:

1.  Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

2.  Wręczenie radnym zaświadczeń o wyborze.

3.  Złożenie ślubowania przez radnych.

4.  WyboryPrzewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu:

1)  rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia regulaminu wyboru przewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu w kadencji 2014-2018;

2)  wybór Przewodniczącego Rady Miejskiej:

a)  zgłaszanie kandydatów,

b)  powołanie komisji skrutacyjnej,

c)  przeprowadzenie głosowania,

d)  ogłoszenie wyników,

e)  podjęcie uchwały w sprawie stwierdzenia wyboru Przewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu.

5.  WyboryWiceprzewodniczących Rady Miejskiej:

1)  wybór I Wiceprzewodniczącego:

a)   zgłaszanie kandydatów,

b)   powołanie komisji skrutacyjnej,

c)    przeprowadzenie głosowania,

d)   ogłoszenie wyników,

e)   podjęcie uchwały w sprawie stwierdzenia wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu;

2)  wybór II Wiceprzewodniczącego:

a)    zgłaszanie kandydatów,

b)    powołanie komisji skrutacyjnej,

c)     przeprowadzenie głosowania,

d)    ogłoszenie wyników,

e)    podjęcie uchwały w sprawie stwierdzenia wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu.

6.  WręczenieBurmistrzowi Strumienia zaświadczenia o wyborze.

7.  Złożenieślubowania przez Burmistrza Strumienia.

8.  Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Strumienia.

9.  Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie powołania stałych komisji Rady Miejskiej i określenia przedmiotu ich działania.

10.  Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego stałych komisji Rady Miejskiej.

11.  Informacje, wolne głosy.

12.  Zakończenie.

 

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Pierwszą sesję nowo wybranej Rady Miejskiej w Strumieniu VIII kadencji (2018-2023) otworzyła, a następnie obradom przewodniczyła radna seniorka Maria Krutyła.

Radna seniorka M. Krutyła poinformowała, że zgodnie z art. 20 ust. 1 b ustawy o samorządzie gminnym obrady rady gminy są transmitowane i utrwalane za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk. Nagrania obrad są udostępniane w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej gminy oraz w inny sposób zwyczajowo przyjęty.

Radna seniorka M. Krutyła, poinformowała, że zgodnie z art. 20 ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym - pierwszą sesję nowo wybranej rady zwołuje komisarz wyborczy na dzień przypadający w ciągu 7 dni po upływie kadencji rady.

Wszyscy radni otrzymali zawiadomienie Komisarza Wyborczego w Bielsku-Białej II Nr DBB-0011-66/18 z dnia 8 listopada 2018 r. o zwołaniu I sesji Rady Miejskiej w Strumieniu, zawierające porządek obrad.

Radna seniorka M. Krutyła odczytała ustalony przez Komisarza Wyborczego w Bielsku-Białej porządek obrad I sesji:

1.    Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

2.    Wręczenie radnym zaświadczeń o wyborze.

3.    Złożenie ślubowania przez radnych.

4.    WyboryPrzewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu:

1)  rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia regulaminu wyboru przewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu w kadencji 2014-2018;

2)  wybór Przewodniczącego Rady Miejskiej:

a) zgłaszanie kandydatów,

b) powołanie komisji skrutacyjnej,

c)  przeprowadzenie głosowania,

d) ogłoszenie wyników,

e) podjęcie uchwały w sprawie stwierdzenia wyboru Przewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu.

5.    WyboryWiceprzewodniczących Rady Miejskiej:

1)  wybór I Wiceprzewodniczącego:

a) zgłaszanie kandydatów,

b) powołanie komisji skrutacyjnej,

c)  przeprowadzenie głosowania,

d) ogłoszenie wyników,

e) podjęcie uchwały w sprawie stwierdzenia wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu;

2)  wybór II Wiceprzewodniczącego:

a) zgłaszanie kandydatów,

b) powołanie komisji skrutacyjnej,

c)  przeprowadzenie głosowania,

d) ogłoszenie wyników,

e) podjęcie uchwały w sprawie stwierdzenia wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu.

6.    WręczenieBurmistrzowi Strumienia zaświadczenia o wyborze.

7.    Złożenieślubowania przez Burmistrza Strumienia.

8.    Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Strumienia.

9.    Informacje, wolne głosy.

10. Zakończenie.

Następnie radna seniorka M. Krutyła poinformowała, że ustawowy skład Rady Miejskiej w Strumieniu wynosi 15 radnych. Na podstawie listy obecności stwierdziła, że w obradach uczestniczy 14 radnych na 15 ustawowego składu Rady, co stanowi kworum, przy którym Rada Miejska, po złożeniu przez radnych ślubowania, może obradować i podejmować prawomocne uchwały

Radna seniorka M. Krutyła przywitała zebranych: nowo wybranych radnych Rady Miejskiej VIII kadencji, radnych Rady Miejskiej VII kadencji, Burmistrza Strumienia, Zastępcę Burmistrza Strumienia, Sekretarza Strumienia, Radcę prawnego, Przewodniczącego Miejskiej Komisji Wyborczej w Strumieniu, nowo wybranych radnych powiatowych z terenu gmin Strumień i Chybie, sołtysów i Przewodniczącą Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych, przedstawicieli prasy lokalnej i mediów, pracowników Urzędu Miejskiego w Strumieniu oraz mieszkańców Gminy.

 

ad. 2.

 

Na prośbę radnej seniorki M. Krutyły - Przewodniczący Miejskiej Wyborczej w Strumieniu pan Czesław Kuboszek wręczył radnym zaświadczenia o wyborze.

Pan C. Kuboszek pogratulował radnym wyboru na tą zaszczytną funkcję.

 

ad. 3.

 

Radna seniorka M. Krutyła poinformowała, że zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 1 ustawy o samorządzie gminnym - Rada Miejska w Strumieniu ma liczyć 15 radnych.

Komisarz Wyborczy w Bielsku-Białej II Postanowieniem numer DBB-773-12/18 z dnia 2 listopada 2018 r. - stwierdził wygaśnięcie mandatu radnej Lilli Salachna-Brzoza w związku z pisemnym zrzeczeniem się mandatu. W związku z powyższym Rada Miejska w Strumieniu liczy obecnie 14 radnych.

Radna seniorka M. Krutyła wyjaśniła ceremonię złożenia ślubowania przez nowo wybranych radnych.

W pierwszej kolejności radna seniorka M. Krutyła odczytała tekst roty ślubowania.

Następnie najmłodszy wiekiem radny Paweł Starczynowski wyczytał kolejno nazwiska i imiona wszystkich radnych, którzy złożyli ślubowanie wypowiadając słowa „Ślubuję”. Część radnych po słowie „ślubuję” wypowiedziała również „Tak mi dopomóż Bóg”.

Radna seniorka M. Krutyła złożyła radnym gratulacje i stwierdziła, że czynnie uczestniczyliśmy w doniosłym akcie ślubowania radnych, zobowiązując się do pełnego uczestnictwa w pracach Rady Miejskiej w Strumieniu dla dobra całej społeczności naszej Gminy.

 

ad. 4. 1)

 

Radna seniorka M. Krutyła poinformowała, że radni w materiałach sesyjnych otrzymali projekt uchwały w sprawie regulaminu wyboru przewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu w kadencji 2018-2023.

Radna seniorka M. Krutyła zapytała, czy radni mają jakieś uwagi lub pytania do przedstawionego projektu uchwały.

Radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Następnie radna seniorka M. Krutyła poddała pod głosowanie jawne imienne projekt uchwały. Wynik głosowania jawnego imiennego Nr 1 w załączeniu.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) podjęta została:

Uchwała Nr I.1.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 listopada 2018 r. w sprawie regulaminu wyboru przewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu w kadencji 2018-2023.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 2)

 

Radna seniorka M. Krutyła – odczytała art. 19 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym, dotyczący sposobu wyboru przewodniczącego Rady. Zapytała, czy radni mają uwagi do sposobu wyboru przewodniczącego Rady? Poinformowała też, że przystąpimy do wyboru przewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu zgodnie z wcześniej przyjętym regulaminem.

Radni nie zgłosili żadnych uwag.

 

a)

 

Radna seniorka M. Krutyła poprosiła o zgłaszanie kandydatur na przewodniczącego Rady.

Radny J. Mazur zgłosił kandydaturę radnego C. Grenia.

Na pytanie radnej seniorki – radny C. Greń odpowiedział, że wyraża zgodę na kandydowanie.

Lista kandydatów na przewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu:

1)   Czesław Greń.

Ponieważ więcej kandydatur nie zgłoszono radna seniorka M. Krutyła poddała pod głosowanie jawne imienne wniosek o zamknięcie listy kandydatów na przewodniczącego Rady. Wynik głosowania jawnego imiennego Nr 2 w załączeniu.

Jednogłośnie „za” przyjęto wniosek o zamknięcie listy kandydatów na przewodniczącego Rady (głosowało 14 radnych).

 

b)

 

Radna seniorka M. Krutyła poinformowała, że zgodnie ze Statutem Gminy przystąpimy do wyboru co najmniej 3 osobowej Komisji Skrutacyjnej do przeprowadzenia wyborów przewodniczącego Rady Miejskiej, która ze swego składu wybierze Przewodniczącego. Wyjaśniła też, że radni, którzy wejdą do składu Komisji Skrutacyjnej, nie mogą być kandydatami na stanowisko przewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu.

Radna seniorka M. Krutyła zapytała czy ktoś ma uwagi co do sposobu wyboru oraz ilości członków Komisji Skrutacyjnej?

Radni nie zgłosili żadnych uwag.

Następnie radna seniorka M. Krutyła poprosiła o zgłaszanie co najmniej 3 radnych do pracy w Komisji Skrutacyjnej do przeprowadzenia wyborów przewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu.

Radny S. Balas zgłosił radnego J. Rudola.

Radny A. Gawron zgłosił radnego P. Starczynowskiego.

Radny K. Jaworski zgłosił radnego Adama Gawrona.

Zgłoszeni radni wyrazili zgodę na pracę w Komisji Skrutacyjnej.

Radna seniorka M. Krutyła stwierdziła, że do Komisji Skrutacyjnej zgłoszono 3 radnych:

1)   A. Gawrona;

2)   J. Rudola;

3)   P. Starczynowskiego.

Następnie poddała pod głosowanie jawne imienne proponowany skład Komisji Skrutacyjnej. Wynik głosowania jawnego imiennego Nr 3 w załączeniu.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) przyjęto skład Komisji Skrutacyjnej.

Radna seniorka M. Krutyła stwierdziła, że Rada Miejska w Strumieniu powołała Komisję Skrutacyjną w składzie 3 radnych:

1)     A. Gawron;

2)     J. Rudol;

3)     P. Starczynowski.

Radna seniorka M. Krutyła przekazała Komisji Skrutacyjnej listę z imieniem i nazwiskiem jednego kandydata na przewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu i ogłosił 5 minutową przerwę w obradach dla ukonstytuowania się Komisji oraz sporządzenia kart do głosowania.

 

c)

 

Radna seniorka M. Krutyła poinformowała, że Komisja Skrutacyjna wybrała ze swego składu Przewodniczącego P. Starczynowskiego. Poinformowała też, że zgodnie z § 40 ust. 2 Statutu Gminy – głosowanie tajne przeprowadza Komisja Skrutacyjna. Poprosiła Przewodniczącego Komisji Skrutacyjnej o przedstawienie zasad głosowania tajnego i jego przeprowadzenie.

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej P. Starczynowski przedstawił radnym zasady głosowania, a następnie poprosił członków Komisji Skrutacyjnej o zajęcie miejsc za stołem prezydialnym, na którym ustawiono urnę do głosowania. Następnie poprosił kolejno wywołanych wg listy obecności 14 radnych o podchodzenie do stołu prezydialnego, odbieranie kart do głosowania, przejście do stolika z parawanem i wypełnienie karty do głosowania. Po wypełnieniu karty do głosowania radni kolejno podchodzili do urny i w obecności Komisji Skrutacyjnej wrzucali karty do głosowania, tak aby zadrukowana strona nie była widoczna.

Radna seniorka M. Krutyła ogłosiła 10 minutową przerwę w obradach dla ustalenia wyników wyborów przez Komisję Skrutacyjną.

 

d)

 

Radna seniorka M. Krutyła poprosiła Przewodniczącego Komisji Skrutacyjnej o odczytanie protokołu z przeprowadzonego głosowania na przewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu.

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej P. Starczynowski odczytał protokół Komisji Skrutacyjnej z wynikami tajnego głosowania. Protokół Komisji Skrutacyjnej w załączeniu.

Radna seniorka M. Krutyła stwierdziła, że w wyniku tajnego głosowania – przewodniczącym Rady Miejskiej w Strumieniu został radny Czesław Greń.

 

e)

 

Radna seniorka M. Krutyła przedstawiła projekt uchwały w sprawie stwierdzenia wyboru przewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu wyjaśniając przy tym, że Rada podejmując tą uchwałę wyraża swoje stanowisko, że głosowanie zostało przeprowadzone prawidłowo, zgodnie z przepisami oraz przyjętą wcześniej przez radnych procedurą.

Radna seniorka M. Krutyła odczytała projekt uchwały w sprawie stwierdzenia wyboru przewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu i poddała go pod głosowanie jawne imienne. Wynik głosowania jawnego imiennego Nr 4 w załączeniu.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr I.2.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 listopada 2018 r. w sprawie stwierdzenia wyboru przewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

Radna seniorka M. Krutyła przekazała dalsze prowadzenie obrad nowo wybranemu Przewodniczącemu Rady Miejskiej w Strumieniu – radnemu Czesławowi Greniowi.

Nowo wybrany Przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu C. Greń podziękował radnym za okazane zaufanie i wybór na Przewodniczącego Rady.

Przewodniczący C. Greń przywitał wszystkich zebranych gości i mieszkańców Gminy oglądających po raz pierwszy w Internecie transmisję na żywo z dzisiejszej sesji Rady. Stwierdził, że jest to historyczna chwila.

 

ad. 5.

 

Przewodniczący Rady C. Greń podziękował radnej seniorce M. Krutyle za sprawne prowadzenie pierwszej części obrad sesji.

 

ad. 5.1)

 

Przewodniczący C. Greń poinformował, że przystąpiliśmy do pkt 8 porządku obrad – Wybór wiceprzewodniczących Rady Miejskiej.

Poinformował, że zgodnie art. 19 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym rada gminy wybiera ze swego grona wiceprzewodniczących bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu rady, w głosowaniu tajnym. Zaś § 12 ust. 3 Statutu Gminy mówi, że „Przewodniczący Rady wykonuje zadania określone w Statucie, przy pomocy dwóch Wiceprzewodniczących”.

Przewodniczący C. Greń zapytał, czy radni mają jakieś uwagi co do sposobu wyboru Wiceprzewodniczących Rady?

Radni nie zgłosili żadnych uwag.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że wybory przeprowadzone zostaną zgodnie z regulaminem uchwalonym na początku sesji. Przypominał, że wybory dwóch wiceprzewodniczących przeprowadzone zostaną w dwóch odrębnych głosowaniach – co wynika z uchwalonego regulaminu. Zaznaczył też, że funkcje obu wiceprzewodniczących są równorzędne.

Przewodniczący C. Greń zapytał czy w tej sprawie ktoś chciałby zabrać głos?

Nikt z radnych nie zabrał głosu.

 

a)

 

Przewodniczący Rady C. Greń poprosił o zgłaszanie kandydatur na wiceprzewodniczącego Rady.

Radny J. Rudol zgłosił kandydaturę radnego S. Świtały.

Radna S. Świtałą wyraził zgodę na kandydowanie.

Radny A. Kolczarek zgłosił kandydaturę radnego B. Wawrzyczka.

Radny B. Wawrzyczek wyraził zgodę na kandydowanie.

Więcej kandydatur nie zgłoszono.

Lista kandydatów na wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu:

1)   Stanisław Świtała;

2)   Bogusław Wawrzyczek.

Przewodniczący Rady C. Greń poddał pod głosowanie jawne imienne wniosek o zamknięcie listy kandydatów na pierwszego wiceprzewodniczącego Rady.

Wynik głosowania jawnego imiennego Nr 5 w załączeniu.

Jednogłośnie „za” przyjęto wniosek o zamknięcie listy kandydatów na wiceprzewodniczącego Rady (głosowało 14 radnych).

 

b)

 

Przewodniczący Rady C. Greń poprosił o zgłaszanie co najmniej 3 radnych do pracy w Komisji Skrutacyjnej do przeprowadzenia wyboru pierwszego wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu.

Do składu Komisji Skrutacyjnej zgłoszono radnych: A. Gawrona, J. Rudola, P. Starczynowskiego.

Wszyscy zgłoszeni radni wyrazili zgodę na pracę w Komisji Skrutacyjnej.

Przewodniczący Rady C. Greń stwierdził, że do Komisji Skrutacyjnej zgłoszono 3 radnych:

1)   A. Gawrona;

2)   J. Rudola;

3)   P. Starczynowskiego.

Następnie poddał pod głosowanie jawne imienne proponowany skład Komisji Skrutacyjnej. Wynik głosowania jawnego imiennego Nr 6 w załączeniu.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) przyjęto skład Komisji Skrutacyjnej do wyboru pierwszego wiceprzewodniczącego Rady.

Przewodniczący Rady stwierdził, że Rada Miejska w Strumieniu powołała Komisję Skrutacyjną w składzie 3 radnych:

1)     A. Gawron;

2)     J. Rudol;

3)     P. Starczynowski.

Przewodniczący Rady C. Greń przekazał Komisji Skrutacyjnej listę z imionami i nazwiskami dwóch kandydatów na wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu i ogłosił 5 minutową przerwę w obradach dla ukonstytuowania się Komisji oraz sporządzenia kart do głosowania.

 

c)

 

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej P. Starczynowski przypomniał radnym zasady głosowania, a następnie poprosił członków Komisji Skrutacyjnej o zajęcie miejsc za stołem prezydialnym, na którym ustawiono urnę do głosowania.

Następnie poprosił kolejno wywołanych wg listy obecności 14 radnych o podchodzenie, odbieranie kart do głosowania, przejście do stolika z parawanem i wypełnienie karty do głosowania. Po wypełnieniu karty do głosowania radni kolejno podchodzili do urny i w obecności Komisji Skrutacyjnej wrzucali karty do głosowania, tak, aby zadrukowana strona nie była widoczna.

Przewodniczący Rady C. Greń ogłosił 10 minutową przerwę w obradach dla ustalenia wyników wyborów pierwszego wiceprzewodniczącego Rady przez Komisję Skrutacyjną.

 

d)

 

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej P. Starczynowski odczytał protokół Komisji Skrutacyjnej przedstawiający wyniki tajnego głosowania na pierwszego wiceprzewodniczącego Rady. Protokół Komisji Skrutacyjnej w załączeniu.

Przewodniczący Rady C. Greń stwierdził, że w wyniku tajnego głosowania – wiceprzewodniczącym Rady Miejskiej w Strumieniu został radny Stanisław Świtała.

 

e)

 

Przewodniczący C. Greń przedstawił projekt uchwały w sprawie stwierdzenia wyboru wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu wyjaśniając przy tym, że Rada podejmując tą uchwałę wyraża swoje stanowisko, że głosowanie zostało przeprowadzone prawidłowo, zgodnie z przepisami oraz przyjętą wcześniej przez radnych procedurą.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie jawne imienne projekt uchwały. Wynik głosowania jawnego imiennego Nr 7 w załączeniu.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr I.3.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 listopada 2018 r. w sprawie stwierdzenia wyboru wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 2)

 

W dalszym ciągu przystąpiono do wyboru drugiego wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu.

 

a)

 

Przewodniczący Rady C. Greń poprosił o zgłaszanie kandydatur na drugiego Wiceprzewodniczącego Rady.

Radny A. Gawron zgłosił kandydaturę radnego K. Jaworskiego.

Radny K. Jaworski wyraził zgodę na kandydowanie.

Radny B. Wawrzyczek zgłosił kandydaturę radnej M. Staniek.

Radna M. Staniek wyraziła zgodę na kandydowanie.

Więcej kandydatur nie zgłoszono.

Lista kandydatów na wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu:

1)  Kazimierz Jaworski;

2)  Monika Staniek.

Przewodniczący Rady C. Greń poddał pod głosowanie jawne imienne zamknięcie listy kandydatów na drugiego wiceprzewodniczącego Rady. Wynik głosowania jawnego imiennego Nr 8 w załączeniu.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) zamknięto listę kandydatów na drugiego wiceprzewodniczącego Rady.

 

b)

 

Przewodniczący Rady C. Greń zgłosił wniosek, aby wybory przeprowadziła ta sama Komisja Skrutacyjna powołana do przeprowadzenia wyborów pierwszego wiceprzewodniczącego Rady.

Przewodniczący Rady C. Greń poddał wniosek pod głosowanie jawne imienne. Wynik głosowania jawnego imiennego Nr 9 w załączeniu.

Wniosek został przyjęty jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych)

Przewodniczący Rady C. Greń przekazał listę z imionami i nazwiskami dwóch kandydatów na wiceprzewodniczącego Rady Komisji Skrutacyjnej i ogłosił 5 minutową przerwę w obradach dla przygotowania kart do głosowania.

 

c)

 

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej P. Starczynowski przypomniał radnym zasady głosowania. Następnie członkowie Komisji Skrutacyjnej zajęli miejsc za stołem prezydialnym, na którym ustawiono urnę do głosowania.

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej P. Starczynowski poprosiła kolejno wywołanych wg listy obecności 14 radnych o podchodzenie, odbieranie kart do głosowania, przejście do stolika z parawanem i wypełnienie karty do głosowania. Po wypełnieniu karty do głosowania radni kolejno podchodzili do urny i w obecności Komisji Skrutacyjnej wrzucali karty do głosowania, tak aby zadrukowana strona nie była widoczna.

 

d)

 

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej P. Starczynowski odczytał protokół Komisji Skrutacyjnej przedstawiający wyniki wyborów na drugiego wiceprzewodniczącego Rady. Protokół Komisji Skrutacyjnej w załączeniu.

Przewodniczący Rady C. Greń stwierdził, że w wyniku tajnego głosowania drugim wiceprzewodniczącym Rady Miejskiej w Strumieniu został radny Kazimierz Jaworski.

 

e)

 

Przewodniczący C. Greń przedstawił projekt uchwały w sprawie stwierdzenia wyboru drugiego wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu przypominając, że Rada podejmując tą uchwałę wyraża swoje stanowisko, że głosowanie zostało przeprowadzone prawidłowo, zgodnie z przepisami oraz przyjętą wcześniej przez radnych procedurą.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie jawne imienne projekt uchwały. Wynik głosowania jawnego imiennego Nr 10 w załączeniu.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr I.4.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 listopada 2018 r. w sprawie stwierdzenia wyboru wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

Radni S. Świtała i K. Jaworski podziękowali za zaufanie i wybór na stanowiska wiceprzewodniczących Rady Miejskiej w Strumieniu

Przewodniczący Rady C. Greń ogłosił 5 minutową przerwę w obradach.

 

Przewodniczący Rady C. Greń zgłosił wniosek o wprowadzenie do porządku obrad dzisiejszej sesji dwóch nowych punktów o numerach 9 i 10 pod nazwą:

9.  „Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie powołania stałych komisji Rady Miejskiej i określenia przedmiotu ich działania.”.

10.  „Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego stałych komisji Rady Miejskiej.”.

Przewodniczący Rady C. Greń poddał pod głosowanie (bezwzględną większością głosów ustawowego składu Rady) propozycję wprowadzenia nowych punktów 9 i 10 do porządku obrad dzisiejszej sesji.

Głosowanie jawne imienne wniosku o wprowadzenie nowego pkt 9 pn. „Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie powołania stałych komisji Rady Miejskiej i określenia przedmiotu ich działania” do porządku obrad. Wynik głosowania jawnego imiennego Nr 11 w załączeniu.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych, 1 radna była nieobecna na sali obrad podczas głosowania) - nowy punkt 9 został wprowadzony do porządku obrad.

Głosowanie jawne imienne wniosku o wprowadzenie nowego punktu 10 pn. „Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego stałych komisji Rady Miejskiej” do porządku obrad. Wynik głosowania jawnego imiennego Nr 12 w załączeniu.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - nowy punkt 10 został wprowadzony do porządku obrad.

Przewodniczący Rady C. Greń poinformował, że w związku z wprowadzeniem nowych punków 9 i 10 do porządku obrad, dotychczasowe punkty: 9 pod nazwą „Informacje, wolne głosy” i 10 pod nazwą „Zakończenie” otrzymują kolejno numery 11 i 12.

Przewodniczący Rady C. Greń stwierdził, że porządek obrad dzisiejszej został zmieniony.

 

ad. 6.

 

Przewodniczący Rady C. Greń poprosił Przewodniczącego Miejskiej Komisji Wyborczej w Strumieniu C. Kuboszka o wręczenie Burmistrz – elekt Annie Grygierek zaświadczenia o wyborze.

Przewodniczący Miejskiej Komisji Wyborczej w Strumieniu C. Kuboszek wręczył Burmistrz – elekt Annie Grygierek zaświadczenie o wyborze na stanowisko Burmistrza Strumienia. Złożył też gratulacje z okazji ponownego wyboru na stanowisko Burmistrza Strumienia.

 

ad. 7.

 

Przewodniczący Rady C. Greń krótko wyjaśnił ceremonię przyjęcia przez Radę ślubowania nowo wybranego Burmistrza Strumienia.

Przewodniczący Rady C. Greń poprosił radnych o powstanie, a Panią Burmistrz – elekt Annę Grygierek o złożenie ślubowania.

Burmistrz – elekt Anna Grygierek złożyła przed Radą ślubowanie o treści:

„Obejmując urząd Burmistrza Strumienia, uroczyście ślubuję, że dochowam wierności prawu, a powierzony mi urząd sprawować będę tylko dla dobra publicznego i pomyślności mieszkańców gminy. Tak mi dopomóż Bóg.”.

Przewodniczący Czesław Greń stwierdził, że Pani Anna Grygierek złożyła przed Radą Miejską w Strumieniu ślubowanie, zatem z tą chwilą obejmuje urząd Burmistrza Strumienia.

Przewodniczący C. Greń złożył gratulacje Pani Burmistrz A. Grygierek z okazji ponownego objęcia tak zaszczytnej funkcji w naszej Gminie.

Burmistrz A. Grygierek podziękowała za wybór, zapewniła też wspólnie będziemy podejmować działania i starania żeby ten czas był jak najlepszy dla rozwoju naszej Gminy.

Przewodniczący Rady C. Greń ogłosił 5 minutową przerwę w obradach.

Po przerwie radnym rozdano projekt uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Strumienia.

 

ad. 8.

 

Przewodniczący Rady C. Greń poinformował, że przed chwilą uczestniczyliśmy w doniosłym akcie złożenia ślubowania przez Burmistrza Strumienia. Z tą chwilą nastąpiło objęcie obowiązków przez Burmistrza Strumienia A. Grygierek. Kolejnym krokiem po objęciu obowiązków jest podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Strumienia.

Radni przed chwilą otrzymali projekt uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Strumienia i zapoznali się z jego treścią.

Przewodniczący Rady C. Greń zapytał, czy radni mają jakieś pytania lub uwagi do przedstawionego projektu uchwały?

Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Strumienia.

Przewodniczący Rady C. Greń poddał pod głosowanie jawne imienne projekt uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Strumienia. Wynik głosowania jawnego imiennego Nr 13 w załączeniu.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr I.5.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 listopada 2018 r. w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Strumienia.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 9.

 

Przewodniczący C. Greń poinformował, że przystępujemy do rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie powołania stałych komisji Rady Miejskiej i określenia przedmiotu ich działania. Zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym rada gminy ze swojego grona powołuje stałe i doraźne komisje do określonych zadań, ustalając przedmiot działania oraz skład osobowy.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że proponujemy powołanie 3 stałych Komisji Rady Miejskiej o następujących nazwach:

1.  Komisja Budżetu, Rozwoju Gospodarczego i Infrastruktury Komunalnej.

2.  Komisja Rolnictwa, Leśnictwa, Zasobów Naturalnych, Ochrony Środowiska, Porządku Publicznego i Ochrony Przeciwpożarowej.

3.  Komisja Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Opieki Społecznej,

każda z Komisji ma ustalony przedmiot działania.

Przewodniczący C. Greń odczytał przedmioty działania 3 stałych Komisji Rady Miejskiej.

Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący Rady C. Greń poddał pod głosowanie jawne imienne projekt uchwały w sprawie powołania stałych komisji Rady Miejskiej i określenia przedmiotu ich działania. Wynik głosowania jawnego imiennego Nr 14 w załączeniu.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) podjęta została:

Uchwała Nr I.6.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 listopada 2018 r. w sprawie powołania stałych komisji Rady Miejskiej i określenia przedmiotu ich działania.

Uchwała w załączeniu.

Przewodniczący Rady C. Greń poinformował, że zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym, powołane będą też składy osobowe Komisji Rewizyjnej oraz Komisji Skarg, Wniosków i Petycji.

 

ad. 10.

 

Przewodniczący Rady C. Greń poinformował, że przystępujemy do rozpatrzenia projektu uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego stałych komisji Rady Miejskiej. Zgodnie ze Statutem Gminy, w skład poszczególnych Komisji stałych lub doraźnych wchodzi co najmniej 3 radnych. Nie ma też ograniczenia co do ilości Komisji w których chce pracować radny.

Przewodniczący Rady C. Greń poprosił radnych o zgłaszanie, do składu których komisji chcą zostać powołani.

Do składu Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego i Infrastruktury Komunalnej, zgłosili się radni:

1)     Czesław Greń;

2)     Stanisław Balas;

3)     Adam Gawron;

4)     Monika Staniek;

5)     Bogusław Wawrzyczek;

6)     Jarosław Mazur;

7)     Jarosław Szast;

8)     Kazimierz Jaworski;

9)     Arkadiusz Kolczarek.

Do składu Komisji Rolnictwa, Leśnictwa, Zasobów Naturalnych, Ochrony Środowiska, Porządku Publicznego i Ochrony Przeciwpożarowej, zgłosili się radni:

1)     Stanisław Balas;

2)     Józef Rudol;

3)     Bogusław Wawrzyczek;

4)     Maria Madziar;

5)     Arkadiusz Kolczarek;

6)     Adam Gawron;

7)     Monika Staniek.

Do składu Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Opieki Społecznej, zgłosili się radni:

1)     Stanisław Świtała;

2)     Maria Krutyła;

3)     Monika Staniek;

4)     Paweł Starczynowski;

5)     Józef Rudol;

6)     Maria Madziar;

Do składu Komisji Rewizyjnej, zgłosili się radni:

1)     Maria Krutyła;

2)     Maria Madziar;

3)     Kazimierz Jaworski;

4)     Stanisław Świtała;

5)     Bogusław Wawrzyczek.

Do składu Komisji Skarg, Wniosków i Petycji, zgłosili się radni:

1)     Jarosław Szast;

2)     Jarosław Mazur;

3)     Paweł Starczynowski;

4)     Arkadiusz Kolczarek;

5)     Monika Staniek.

Przewodniczący Rady C. Greń odczytał składy osobowe 5 stałych Komisji Rady Miejskiej.

Przewodniczący Rady C. Greń ogłosił 5 minutową przerwę w obradach.

Po przerwie Przewodniczący Rady C. Greń odczytał art. 18a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym, z którego wynika, że w skład komisji rewizyjnej nie mogą wejść radni pełniący funkcje przewodniczącego i wiceprzewodniczącego rady.

W związku z powyższym:

1)   Wiceprzewodniczący Rady K. Jaworski zrezygnował z pracy w Komisji Rewizyjnej i zgłosił się do Komisji Oświaty;

2)   Wiceprzewodniczący S. Świtała zrezygnował z pracy w Komisji Rewizyjnej i zgłosił się do Komisji Skarg;

3)   radny A. Gawron zgłosił się do Komisji Rewizyjnej;

4)   radna M. Staniek zrezygnowała z pracy w Komisji Skarg i zgłosiła się do Komisji Rewizyjnej.

Przewodniczący Rady C. Greń odczytał art. 18b ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym, z którego wynika, że w skład komisji skarg, wniosków i petycji nie mogą wejść radni pełniący funkcje przewodniczącego i wiceprzewodniczącego rady.

W związku z powyższym Wiceprzewodniczący S. Świtała zrezygnował z pracy w Komisji Skarg i zgłosił się do Komisji Budżetu.

Przewodniczący Rady C. Greń jeszcze raz odczytał składy 5 stałych komisji Rady Miejskiej w Strumieniu, po wprowadzonych zmianach:

1.     Komisja Budżetu, Rozwoju Gospodarczego i Infrastruktury Komunalnej:

1)    Czesław Greń;

2)    Stanisław Balas;

3)    Adam Gawron;

4)    Monika Staniek;

5)    Bogusław Wawrzyczek;

6)    Jarosław Mazur;

7)    Jarosław Szast;

8)    Kazimierz Jaworski;

9)    Arkadiusz Kolczarek;

10)  Stanisław Świtała.

2.     Komisja Rolnictwa, Leśnictwa, Zasobów Naturalnych, Ochrony Środowiska, Porządku Publicznego i Ochrony Przeciwpożarowej:

1)    Stanisław Balas;

2)    Józef Rudol;

3)    Bogusław Wawrzyczek;

4)    Maria Madziar;

5)    Arkadiusz Kolczarek;

6)    Adam Gawron;

7)    Monika Staniek.

3.     Komisja Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Opieki Społecznej:

1)    Stanisław Świtała;

2)    Maria Krutyła;

3)    Monika Staniek;

4)    Paweł Starczynowski;

5)    Józef Rudol;

6)    Maria Madziar;

7)    Kazimierz Jaworski.

4.     Komisja Rewizyjna:

1)    Maria Krutyła;

2)    Maria Madziar;

3)    Bogusław Wawrzyczek;

4)    Monika Staniek;

5)    Adam Gawron.

5.     Komisja Skarg, Wniosków i Petycji:

1)    Jarosław Szast;

2)    Jarosław Mazur;

3)    Paweł Starczynowski;

4)    Arkadiusz Kolczarek.

Radni nie wnieśli uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący Rady C. Greń poddał pod głosowanie jawne imienne projekt uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego stałych komisji Rady Miejskiej. Wynik głosowania jawnego imiennego Nr 15 w załączeniu.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) podjęta została:

Uchwała Nr I.7.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 listopada 2018 r. w sprawie ustalenia składu osobowego stałych komisji Rady Miejskiej.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 11.

 

Przewodniczący Rady C. Greń poinformował, że przed chwilą wszystkim nowo wybranym radnym przekazaliśmy do wypełnienia po 2 egzemplarze druku oświadczenia majątkowego.Wyjaśnił zasady wypełniania oświadczeń majątkowych, a w razie wątpliwości lub pytań należy kontaktować się z Biurem Rady.

Przewodniczący Rady C. Greń poinformował, że zgodnie z art. 24h – ustawy o samorządzie gminnym radni składają pierwsze oświadczenie majątkowe w terminie 30 dni od dnia złożenia ślubowania.Do pierwszego oświadczenia majątkowego radny jest obowiązany dołączyć informację o sposobie i terminie zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej z wykorzystaniem mienia gminy, w której uzyskał mandat. Kolejne oświadczenia majątkowe radni składają: co roku do dnia 30 kwietnia, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedniego, oraz na 2 miesiące przed upływem kadencji.

Przewodniczący Rady C. Greń zapytał, czy radni chcą zabrać głos w tym punkcie porządku obrad?

Zapytał też, czy ktoś z obecnych gości chciałby zabrać głos?

Nikt z radnych, ani z gości obecnych na sesji nie wyraził chęci zabrania głosu.

Przewodniczący Rady C. Greń poprosił radnych, aby po zakończeniu sesji pozostali w celu ukonstytuowania się wybranych Komisji Rady Miejskiej.

 

ad. 12.

 

Przewodniczący Rady C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady I sesji VIII kadencji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 19.oo) słowami „zamykam I sesję VIII kadencji Rady Miejskiej w Strumieniu”.

 

Protokołowała: Elżbieta Król

 

Radna Seniorka Maria Krutyła

Przewodniczący Rady Czesław Greń