Protokół Nr II.2018

obrad drugiej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu

odbytych w dniu 11 grudnia 2018 r. o godz. 15.00

na sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Strumieniu

 

 

Obecni: radni Rady Miejskiej, przewodniczący organów wykonawczych jednostek pomocniczych Gminy, dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy, radny powiatowy, przedstawiciele prasy i mediów lokalnych– wg załączonych list obecności.

 

Ponadto w obradach udział wzięli:

1)   Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek;

2)   Zastępca Burmistrza – mgr inż. Włodzimierz Cybulski;

3)   Skarbnik Strumienia – mgr Maria Kłósko;

4)   Radca prawny – mgr Roman Szymonek.

 

Porządek obrad:

    1.     Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

    2.     Przedstawienie porządku obrad.

    3.     Przyjęcie protokołu z I sesji.

    4.     Wystąpienia gości.

    5.     Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

    6.     Informacja Przewodniczącego Rady i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

    7.     Informacja Przewodniczącego Rady o zgłoszonych interpelacja i zapytaniach radnych.

    8.     Rozpatrzenie informacjio stanie realizacji zadań oświatowych w gminie Strumień za poprzedni rok szkolny w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów oraz wydatków na oświatę.

    9.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany stawek dotacji przedmiotowych dla Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu.

 10.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2019 rok.

 11.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Międzygminnemu Związkowi Komunikacyjnemu z siedzibą w Jastrzębiu – Zdroju na realizację zadań publicznych w zakresie lokalnego transportu zbiorowego.

 12.     Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2018-2024.

 13.     Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2018 rok.

 14.     Informacjao stanie realizacji inwestycji gminnych.

 15.     Informacjao sposobie rozpatrzenia wniosków przedłożonych przez komisje Rady Miejskiej w III kwartale 2018 rok.

 16.     Wolne wnioski i informacje.

 17.     Zakończenie.

 

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył – Przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu C. Greń.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że w obradach uczestniczy pełny skład Rady Miejskiej w Strumieniu liczący 14 radnych - obrady są zatem prawomocne.

Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Strumienia, Zastępcę Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Radcę prawnego, sołtysów i Przewodniczącą Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, radnego powiatowego pana Janusza Hudźca, przedstawicieli prasy lokalnej: „Głosu Ziemi Cieszyńskiej”, „Nowej Formacji” i portalu internetowego „OX.PL” oraz pracowników Urzędu Miejskiego w Strumieniu.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący C. Greń poinformował, że radni otrzymali porządek obrad II sesji w materiałach sesyjnych. Zapytał, czy ktoś proponuje wprowadzenie zmian w porządku obrad?

Nikt nie wniósł żadnej propozycji zmiany do porządku obrad.

 

ad. 3.

 

Protokół obrad I sesji Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 listopada br., który był wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

 

ad. 4.

 

Radny powiatowy J. Hudziec – oficjalnie przywitał się z Radą Miejską w Strumieniu. Poinformował, że w obecnie kadencji nasz okręg w Radzie Powiatu Cieszyńskiego reprezentować będzie czterech radnych z tego dwóch z terenu gminy Chybie i dwóch z terenu gminy Strumień. Pogratulował też radnym Rady Miejskiej w Strumieniu i Burmistrzowi Strumienia wyboru oraz życzył owocnej współpracy.

 

ad. 5.

 

Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że:

1)     jesteśmy tracie weryfikacji ofert w przetargu na budowę boiska wielofunkcyjnego przy Zespole Szkół w Pruchnej, do przetargu wpłynęło 11 ofert: najtańsza na kwotę 624 000,00 zł, a najdroższa na kwotę ponad 1 000 000,00 zł, termin zakończenie prac upływa 31 sierpnia 2019 r.;

2)     wybrana została firma do wykonania I etapu budowy kanalizacji sanitarnej w Bąkowie, do przetargu wpłynęło 6 ofert, umowa z wykonawcą prac została już podpisana, termin zakończenia prac I etapu prac upływa 30 września 2019 r.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 6.

 

Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

Przewodniczący C. Greń przedstawił informację o powołanych pięciu stałych komisjach Rady Miejskiej w Strumieniu i ich składach, po ukonstytuowaniu się.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 7.

 

Przewodniczący C. Greń poinformował, że do Biura Rady wpłynęła pisemna interpelacja radnego A. Gawrona dotycząca problemu ruchu samochodów ciężarowych na ulicy Mostowej w Strumieniu.

 

ad. 8.

 

Informacjęo stanie realizacji zadań oświatowych w gminie Strumień za poprzedni rok szkolny w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów oraz wydatków na oświatę– przedstawiła Burmistrz A. Grygierek

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Informacja w załączeniu.

 

ad. 9.

 

Projekt uchwały zmieniającej uchwałę Nr XLII.340.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 grudnia 2017 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek dotacji przedmiotowych dla samorządowego zakładu budżetowego na 2018 rok– przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Wyniki głosowania- „za”: 14, „przeciw”: 0, „wstrzymuję się”: 0, brak głosu: 0, nieobecni: 0.

Wyniki imienne- „za” (14) Stanisław Balas, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Krutyła, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

Podjęta została:

Uchwała Nr II.8.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 11 grudnia 2018 r. zmieniająca uchwałę Nr XLII.340.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 grudnia 2017 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek dotacji przedmiotowych dla samorządowego zakładu budżetowego na 2018 rok.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 10.

 

Projekt uchwały w sprawie ustalenia dopłaty do taryfowej grupy odbiorców usług w zakresie zbiorowego odprowadzania ścieków – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Radny A. Gawron nawiązał do dyskusji jaka miała miejsce na ostatnim wspólnym posiedzeniu Komisji, na temat kosztów jakie ponoszą osoby, które posiadają szamba i osoby, których budynki są podłączone do sieci kanalizacyjnej. Pojawiły się opinie, że osoby posiadające szamba płacą więcej. Wydawałoby się, że faktycznie tak jest, jednak rzeczywistość jest trochę odmienna. Radny przygotował i przedstawił kalkulację kosztów opierającą się na danych z Banku danych lokalnych Głównego Urzędu Statystycznego: budynki mieszkalne podłączone do sieci kanalizacyjnej to 15,5% z 3 078 wszystkich budynków tj. 477 budynków podłączonych, zaś ilość zbiorników bezodpływowych to 2 492. Ścieki odprowadzone siecią kanalizacyjną to 119 dekametrów3. Nieczystości ciekłe ogółem wywiezione do oczyszczalni ścieków lub stacji zlewnych to 36,61 dekametrów3, czyli widać, że jest o 80 dekamterów3 mniej. Ilość ścieków przypadająca na 1 budynek to niecałe 250 m3, a ilość ścieków przypadająca na 1 szambo to niecałe 15 m3. Należy wziąć pod uwagę, że budynki mieszkalne to także bloki i kamienice zamieszkiwane przez większą ilość ludzi. Zasadniczym wydaje się tutaj koszt na 1 osobę, czyli przy obecnej stawce 7,46 zł wynosi on 268 zł. W przypadku braku dopłaty – czyli przy stawce 9,78 zł koszt ten wynosi 351 zł. Niestety nie dysponujemy dokładnymi danymi na temat ilości osób korzystających z szamb, ale można to obliczyć: od osób niepodłączonych do kanalizacji odjąć gospodarstwa domowe posiadające przydomowe oczyszczalnie (w 2017 roku takich było 58), czyli jest to około 240 osób. Ilość ścieków przypadających na 1 osobę podłączoną do szamb (przy ilości osób ogółem podłączonych do szamb - 9 857) to 3,80 m3. W tym przypadku koszt na 1 osobę wynosi 95 zł. Przypomniał, że koszt na 1 osobę podłączoną do kanalizacji wynosi 268 zł. Z wyliczeń tych wynika, że zdecydowanie bardziej poszkodowane pod względem finansowym są osoby podłączone do sieci kanalizacyjnej.

Zastępca Burmistrza W. Cybulski stwierdził, że informacja przedstawiona przez radnego A. Gawrona jest bardzo wyrazista i zdecydowana. Odnosi się do głosu radnego B. Wawrzyczka, ze wspólnego posiedzenia Komisji. Dodał, że opłata za 1 m3 ścieku zlewanego do stacji zlewnej to niespełna 9 zł, czyli jest to cena niższa, nie licząc kosztów transportu, od całościowej ceny ścieków odprowadzanych do kanalizacyjnej, co również potwierdza przedstawioną analizę i dane, które przedstawione przez radnego. Przedstawiona informacja jest bardzo obiektywna.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że koszty ponoszone przez osoby indywidualne za wywóz ścieków z szamb są różne, ponieważ są to ceny rynkowe.

Radny A. Gawron wyjaśnił, że przyjął stawkę za wywóz ścieków z szamb w wysokości 25 zł.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że jest to dobry temat do omówienia na posiedzeniu Komisji Rolnictwa, Leśnictwa, Ochrony Środowiska, Porządku Publicznego i Ochrony Przeciwpożarowej w 2019 roku.

Radna M. Madziar poinformowała, że interesują ją przydomowe oczyszczalnie ścieków. Zapytała, czy w perspektywie przyszłości myślimy również o tym rozwiązaniu?

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że jeżeli tylko pojawi się możliwość aplikowania o środki na dofinansowanie budowy przydomowych oczyszczalni ścieków dla mieszkańców naszej Gminy będziemy się o nie starać. Obecnie nie ma możliwości pozyskania środków na ten cel.

Wyniki głosowania- „za”: 12, „przeciw”: 1, „wstrzymuję się”: 1, brak głosu: 0, nieobecni: 0.

Wyniki imienne- „za” (12) Stanisław Balas, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Krutyła, Maria Madziar, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała.

„Przeciw” (1) Bogusław Wawrzyczek.

„Wstrzymuję się” (1) Jarosław Mazur.

Podjęta została:

Uchwała Nr II.9.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 11 grudnia 2018 r. w sprawie ustalenia dopłaty do taryfowej grupy odbiorców usług w zakresie zbiorowego odprowadzania ścieków.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 11.

 

Projekt uchwały w sprawieokreślenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2019 rok – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Wyniki głosowania-„za”: 14, „przeciw”: 0, „wstrzymuję się”: 0, brak głosu: 0, nieobecni: 0.

Wyniki imienne- „za” (14) Stanisław Balas, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Krutyła, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

Podjęta została:

Uchwała Nr II.10.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 11 grudnia 2018 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2019 rok.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 12.

 

Projekt uchwały w sprawieudzielenia pomocy finansowej Międzygminnemu Związkowi Komunikacyjnemu z siedzibą w Jastrzębiu-Zdroju na realizację zadań publicznych w zakresie lokalnego transportu zbiorowego– przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Wyniki głosowania- „za”: 14, „przeciw”: 0, „wstrzymuję się”: 0, brak głosu: 0, nieobecni: 0.

Wyniki imienne- „za” (14) Stanisław Balas, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Krutyła, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

Podjęta została:

Uchwała Nr II.11.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 11 grudnia 2018 r. w sprawie udzielenia pomocy finansowej Międzygminnemu Związkowi Komunikacyjnemu z siedzibą w Jastrzębiu – Zdroju na realizację zadań publicznych w zakresie lokalnego transportu zbiorowego.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 13.

 

Projekt uchwały w sprawiezmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2018-2024wraz z autopoprawką – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Wyniki głosowania- „za”: 14, „przeciw”: 0, „wstrzymuję się”: 0, brak głosu: 0, nieobecni: 0.

Wyniki imienne- „za” (14) Stanisław Balas, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Krutyła, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

Podjęta została:

Uchwała Nr II.12.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 11 grudnia 2018 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2018-2024.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 14.

 

Projekt uchwały w sprawiezmiany budżetu gminy Strumień na 2018 rok– przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Wyniki głosowania- „za”: 14, „przeciw”: 0, „wstrzymuję się”: 0, brak głosu: 0, nieobecni: 0.

Wyniki imienne- „za” (14) Stanisław Balas, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Krutyła, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

Podjęta została:

Uchwała Nr II.13.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 11 grudnia 2018 r. w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2018 rok.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 15.

 

Informacjęo stanie realizacji inwestycji gminnych – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że docieplenie budynku szkoły w Drogomyślu zostało wykonane, pozostała jeszcze do wykonania elewacja. Zapytał, czy w 2019 roku zadanie to zostanie zakończone?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że obiekt szkoły został docieplony, a co będzie wykonywane w 2019 roku to się jeszcze okaże, ponieważ pojawia się możliwość aplikowania o środki na stołówki szkolne. Stołówka wymaga remontu, więc musimy zdecydować co okaże się priorytetem do realizacji w 2019 roku. W bieżącym roku wykonane zostały również prace związane z modernizacją dachu, a nie były one planowane. Poinformowała też, o tym co na dzień dzisiejszy wiemy o naborach wniosków na modernizację i doposażenie stołówek szkolnych. Mamy zabezpieczone środki w budżecie na ten cel, ponieważ trzeba mieć zabezpieczone 20% środków, a 80% można pozyskać. W momencie kiedy pojawi się możliwość składania wniosków, wtedy będziemy analizować, które szkoły będą miały największe szanse na pozyskanie środków na ten cel, wtedy na te będziemy składać wnioski.

Radna M. Madziar zapytała o termomodernizację szkoły w Pruchnej?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że obecnie nie ma naborów na pozyskanie środków na termomodernizację. Nie mamy też w budżecie Gminy zaplanowanych środków na ten cel. Priorytetem na 2019 rok jest budowa boiska przy Zespole Szkół w Pruchnej ze względu na to, że pojawiła się możliwość dofinansowania tego zadania. Został złożony wniosek do Ministerstwa Sportu, uzyskaliśmy dofinansowanie, jesteśmy już po przetargu, o czym mówiła już wcześniej.

Wiceprzewodniczący S. Świtała zapytał o remont ulicy Szkolnej w Pruchnej? Z informacji wynika, że opracowano dokumentację, a czy przy okazji tej inwestycji brana jest pod uwagę budowa sieci wodociągowej.

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że jest to inwestycja jak najbardziej zasadna, w bieżącym roku zleciliśmy przygotowanie dokumentacji na budowę sieci wodociągowej w tym miejscu. Po jej przygotowaniu będziemy podejmować dalsze działania w kierunku budowy wodociągu.

Radny J. Mazur zapytał o zadanie nr 15 dotyczące wykonania dokumentacji technicznej rewitalizacji traktu spacerowego przy boisku LKS Drogomyśl? Na posiedzeniu Komisji zapytał, czy projekt techniczny jest już gotowy, gdyż w informacji wpisany jest termin realizacji do 30 listopada br.? Zapytał też, czy dokumentacja jest już do wglądu?

Zastępca Burmistrza W. Cybulski odpowiedział, że dokumentacja techniczna nie jest jeszcze dokończona, gdyż wyniknęła konieczność uzyskania dodatkowych uzgodnień z Energetyką. Jak dokumentacja będzie gotowa, wtedy będzie możliwość wglądu do niej.

Radny J. Mazur zapytał, czy dokumentacja będzie gotowa jeszcze w tym roku?

Zastępca Burmistrza W. Cybulski odpowiedział, że nie potrafi odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ nie pytał o to pracowników.

Burmistrz A. Grygierek dodała, że jeżeli w najbliższym czasie okaże się, że uzgodnienia w/w dokumentacji przedłużają się, wtedy zadanie zostanie wpisane do wydatków niewygasających z upływem roku budżetowego 2018 i termin realizacji zadania przesunie się na 2019 r.

Radny A. Kolczarek przypomniał, że na posiedzeniu Komisji pytał o zadanie nr 13 dotyczące ogrodzenia boiska przy LKS Pruchna, gdzie wpisano, że zostało ono ogrodzone siatką stalową ocynkowaną o wysokości 2,0 m, a faktycznie siatka ogrodzeniowa ma wysokość 1,5 m. Zapytał czy udało się tą sprawę wyjaśnić?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że pierwsze założenia były, że ogrodzenie ma mieć 2,0 m wysokości, jednak po uzgodnieniach z LKS Pruchna i wykonawcą prac ustalono, że wykonany zostanie większy zakres prac, ale z niższą siatką ogrodzeniową.

Radny B. Wawrzyczek zapytał o zadanie nr 19 dotyczące rozbudowy sieci kanalizacyjnej w gminie Strumień? Poprosił o wyjaśnienie dlaczego opracowywana jest dokumentacja projektowo-kosztorysowa dla budowy nowej przepompowni ścieków, zlokalizowanej przy ulicy Ks. Londzina w Strumieniu?

Zastępca Burmistrza W. Cybulski odpowiedział, że przepompownia funkcjonuje już dość długi czas, budowa była zakończona początkiem lat 90 XX wieku. Technologia w tej przepompowni jest już bardzo przestarzała dlatego została podjęta decyzja, aby zaprojektować nową przepompownię mniej energochłonnymi i bardziej zautomatyzowanymi urządzeniami. Planowana jest też rozbiórka wiaty.

Przewodniczący C. Greń zapytał o zadanie 23 podpunkt 7 dotyczące przebudowy ulicy Oblaski w Drogomyślu? Na 2019 rok planowany jest kolejny etap przebudowy tej ulicy. Czy wiadomo jaki to będzie etap, jaka jest kwota i w jakiej pozycji budżetu jest zaplanowana?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że jak co roku mamy zaplanowaną kwotę 1 miliona złotych w budżecie Gminy na 2019 r. na drogi. W ramach tej kwoty będą wydzielone środki na kontynuację przebudowy ulicy Oblaski w Drogomyślu. Projektant będzie wyznaczał niezbędny zakres kolejnego etapu przebudowy drogi, który będzie miał sens i pod ten wyznaczony etap będziemy przeznaczać środki. Na kolejny etap będziemy również starali się pozyskać środki zewnętrzne. Wyjaśniła też zasady pozyskiwania dofinansowań na modernizacje dróg.

Przewodniczący C. Greń zwrócił uwagę, że każdy kolejny etap przebudowy ulicy Oblaski będzie wchodził w bardziej zwartą zabudowę mieszkaniową, gdzie znajdują się również zakłady pracy. Dlatego poprosił, aby dobrze rozwiązać sprawę objazdów, aby nie powodowały utrudnień podczas trwania prac.

Radny B. Wawrzyczek zapytał o przebudowę ulicy Szkolnej w Pruchnej? W poprzedniej kadencji radny Karol Pisiut pytał, czy jest możliwość uwzględnienia poszerzenia tej drogi. Przy drodze tej zlokalizowana jest szkoła i boisko sportowe LKS Pruchna, ale służy ona również jako dojazd do pól. Rolnicy zwracali się z propozycją, aby poszerzyć drogę, żeby szerokimi maszynami rolniczymi nie załamywali krawędzi asfaltu. Zapytał, czy propozycja ta została uwzględniona?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że propozycja ta nie została uwzględniona. Musieliśmy przygotować dokumentację przebudowy ulicy Szkolnej, przy poszerzeniu drogi musielibyśmy wchodzić w tereny prywatne, co znacznie wydłużyłoby proces projektowania, a zależało nam na tym, aby pozyskać środki zewnętrzne. Pobocza drogi będą utwardzone w trakcie realizacji inwestycji.

Informacja została przyjęta

 

ad. 16.

 

Informacjęo sposobie rozpatrzenia wniosków przedłożonych przez komisje Rady Miejskiej w III kwartale 2018 rok – przedstawili Przewodniczący C. Greń i Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta

 

ad. 17.

 

Wolne wnioski i informacje.

Przewodniczący C. Greń przypomniał, że 21 grudnia br. upływa termin składania pierwszych oświadczeń majątkowych radnych (składane w terminie 30 dni od dnia ślubowania).

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - J. Szast odczytał wniosek ogólny wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu, Komisji Oświaty i Komisji Rolnictwa z dnia 7 grudnia br.: „Komisje wnioskują o podjęcie działań w sprawach:

1)   uruchomienia linii autobusowej na trasie Pawłowice - Bąków;

2)   budowy przystanku autobusowego na przeciw istniejącego przystanku przy ul. 1 Maja w Zbytkowie (przy stacji paliw Orlen);

3)   zadaszenia istniejącego przystanku autobusowego przy Szkole Podstawowej w Bąkowie.”.

Radny J. Szast zgłosił wniosek w imieniu mieszkańców ulic: Narcyzów i Tulipanów w Zabłociu, którzy proszą o rozwiązanie problemu przechodzenia przez drogę – ulicę Bielską w Zabłociu (wykonanie przejścia dla pieszych).

Przewodniczący C. Greń odczytał pismo Senatora RP Tadeusza Kopcia gratulacje dla radnych i wszystkich osób wyróżnionych z okazji obchodów 100-lecia odzyskania niepodległości przez Polskę. Pismo wpłynęło po terminie uroczystej sesji.

Radny B. Wawrzyczek zgłosił wniosek w imieniu mieszkańców sołectwa Zbytków, aby zsynchronizować czas zapalania oświetlenia ulicznego z porą zapadania zmroku np. oświetlenie uliczne przy ulicach Wyzwolenia i Sportowej zapala się zbyt wcześnie, gdyż już o godz. 15.30, gdy jest jeszcze widno. Zaś na całej ulicy Wspólnej i części ulicy Olchowej oświetlenie uliczne zapala się zbyt późno.

Wiceprzewodniczący S. Świtała zgłosił wniosek, aby obniżyć dwie studzienki położone przy wjeździe na teren boiska Klubu Sportowego w Pruchnej. Studzienki, są bardzo wysoko osadzone, co jest powodem kilku przypadków uszkodzenia misek olejowych w samochodach. Działacze Klubu zabezpieczają to miejsce taśmą ochronną, ale jest ona zrywana.

Radny J. Mazur zgłosił wniosek o wymianę spalonych żarówek w oświetleniu przy stawie Podymacz w Drogomyślu. Z dziewięciu lamp świecą tylko trzy.

Sołtys sołectwa Drogomyśl Z. Podyma zwróci uwagę, że przy informacji o realizowanych inwestycjach w 2018 roku, było powiedziane, że w przypadku kiedy dokumentacja techniczna rewitalizacji traktu spacerowego przy boisku LKS Drogomyśl nie będzie mogła zostać wykonana w 2019 roku - środki finansowe przeznaczone na ten cel zostaną przekazane na wydatki niewygasające w 2018 roku. Zwrócił uwagę, aby przeanalizować tą sprawę, czy jest ona zgodna od strony formalnej, ponieważ zadanie to i środki na ten cel uchwalone zostały przez Zebranie Wiejskie jako przedsięwzięcie do realizacji z funduszu sołeckiego w 2018 roku. Zgodnie z tym co było powiedziane na szkoleniu z funduszu sołeckiego nie można środków tych przekazywać na wydatki niewygasające.

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że sprawa ta zostanie dokładnie sprawdzona, na jakim etapie znajduje się przygotowywana dokumentacja. Mamy świadomość tego, że jest to zadanie realizowane w ramach funduszu sołeckiego i musi zostać zrealizowane i rozliczone w danym roku.

Przewodniczący C. Greń przypomniał, że jurto czyli 12 grudnia br. odbędzie się posiedzenie Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego i Infrastruktury Komunalnej z udziałem Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących Rady oraz Przewodniczących pozostałych Komisji, na którym przygotowana zostanie opinia o projekcie budżetu gminy Strumień na 2019 rok, a 21 grudnia br. odbędzie się sesja budżetowa Rady Miejskiej w Strumieniu.

Wiceprzewodniczący K. Jaworski poprosił o rozwiązanie sprawy pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniu ulic Topolowej i Wiązowej w Zbytkowie. Ulica Topolowa jest drogą gminną, jest tam też droga prywatna i nie wszyscy kierowcy wiedzą, że wyjeżdżając z drogi prywatnej trzeba ustąpić pierwszeństwa. Radny poprosił, aby oznakować tego miejsca.

Zastępca Burmistrza W. Cybulski odpowiedział, że jesteśmy na ostatnim etapie uzgodnień projektu organizacji ruchu na tym skrzyżowaniu. Już w niedługim czasie będziemy mogli oznakować to miejsce.

 

ad. 18.

 

Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady II sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 16.30) słowami „zamykam II sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

 

 

Protokołowała: Elżbieta Król

 

 

Przewodniczący Rady

Czesław GREŃ

 

Przygotowano przy pomocy programu eSesja.pl