Protokół Nr III.2018

obrad trzeciej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu

odbytych w dniu 21 grudnia 2018 r. o godz. 15.00

w sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Strumieniu

 

 

Obecni: radni Rady Miejskiej, przewodniczący organów wykonawczych jednostek pomocniczych Gminy, dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy, radni powiatowi, przedstawiciel prasy lokalnej– wg załączonych list obecności.

 

Ponadto w obradach udział wzięli:

1)   Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek;

2)   Zastępca Burmistrza – mgr inż. Włodzimierz Cybulski;

3)   Skarbnik Strumienia – mgr Maria Kłósko;

4)   Sekretarz Strumienia – Daniela Kula

5)   Radca prawny – mgr Roman Szymonek.

 

Porządek obrad:

    1.     Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

    2.     Przedstawienie porządku obrad.

    3.     Przyjęcie protokołu z II sesji.

    4.     Wystąpienia gości.

    5.     Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

    6.     Informacja Przewodniczącego Rady i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

    7.     Informacja Przewodniczącego Rady o zgłoszonych interpelacjach i zapytaniach radnych.

    8.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla publicznych i niepublicznych przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego, szkół podstawowych z oddziałami przedszkolnymi oraz szkół, w których realizowany jest obowiązek szkolny, trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania oraz terminu i sposobu rozliczenia wykorzystania dotacji.

    9.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustanowienia wieloletniego programu osłonowego w zakresie dożywiania „Posiłek w szkole i w domu” na lata 2019-2023.

 10.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie podwyższenia kryterium dochodowego uprawniającego do przyznawania nieodpłatnie pomocy w zakresie dożywiania w formie świadczenia pieniężnego na zakup posiłku lub żywności dla osób objętych wieloletnim programem osłonowym w zakresie dożywiania „Posiłek w szkole i w domu” na lata 2019-2023.

 11.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyznaczenia radnych do Zespołu ds. lokalowych.

 12.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia wysokości stawek dotacji przedmiotowych dla samorządowego zakładu budżetowego na 2019 rok.

 13.     Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2018-2024.

 14.     Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2018 rok.

 15.     Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie ustalenia wydatków niewygasających z upływem roku budżetowego 2018.

 16.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2019.

 17.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2019.

 18.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2019-2026.

 19.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie budżetu gminy Strumień na rok 2019.

 20.     InformacjaBurmistrza Strumienia w sprawie wydanych decyzji dotyczących wzrostu wartości nieruchomości oraz zgłoszonych żądań wypłaty odszkodowań dotyczących obniżenia wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem planów miejscowych.

 21.     Wolne wnioski i informacje.

 22.     Zakończenie.

 

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył – Przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu C. Greń.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że w obradach uczestniczy pełny skład Rady Miejskiej w Strumieniu liczący 14 radnych - obrady są zatem prawomocne.

Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Strumienia, Zastępcę Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Sekretarza Strumienia, Radcę prawnego, sołtysów i Przewodniczącą Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, radnych powiatowych: Janusza Dziedzica, Janusza Hudźca i Stanisława Mendrka, przedstawiciela prasy lokalnej „Nowej Formacji” oraz pracowników Urzędu Miejskiego w Strumieniu.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący C. Greń poinformował, że radni otrzymali porządek obrad III sesji w materiałach sesyjnych. Zapytał, czy ktoś proponuje wprowadzenie zmian w porządku obrad?

Nikt nie wniósł żadnej propozycji zmiany do porządku obrad.

 

ad. 3.

 

Protokół obrad II sesji Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 11 grudnia br., który był wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

 

ad. 4.

 

Wystąpienia gości.

Radny powiatowy J. Dziedzic przekazał Burmistrzowi Strumienia i radnym gratulacje z okazji wyboru, życzył też owocnej pracy w nadchodzącej kadencji. Poinformował, że w projekcie budżetu Powiatu Cieszyńskiego na 2019 rok zaplanowane są dwa zadania projektowe na terenie gminy Strumień:

-     modernizacja odcinka ulicy Bielskiej w Zabłociu na odcinku od strażnicy OSP do mostu na rzece Wiśle w Strumieniu, połączona z budową chodnika, bądź ciągu pieszego,

-     projekt nowego mostu na rzece Wiśle.

Oba zadania zawarte w projekcie budżetu na rok przyszły, są oparte o programy rządowe, dofinansowujące zadania drogowe. Są to zadania bardzo ambitne i ma nadzieję, że uda się je zrealizować. Ponadto w projekcie budżetu Powiatu zaplanowana jest modernizacja odcinka ulicy Głównej w Pruchnej, jak również planowany jest remont ulicy Pawłowickiej w Strumieniu.

Radny powiatowy J. Dziedzic w swoim imieniu oraz w imieniu całego Klubu Radnych Prawa i Sprawiedliwości Powiatu Cieszyńskiego zadeklarował, że będą dbali o sprawy związane z gminą Strumień.

 

ad. 5.

 

Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 6.

 

Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 7.

 

Przewodniczący C. Greń poinformował, że oprócz interpelacji ujętych w Informacji, przesłanej radnym, do Biura Rady wpłynęły jeszcze dwie pisemne interpelacje radnego Kazimierza Jaworskiego:

1)  w sprawie poprawy stanu nawierzchni ulicy Wspólnej (prawa krawędź) w obrębie skrzyżowania z ulicą 1 Maja;

2)  w sprawie ewentualnego, planowanego łączenia klas IV w Szkole Podstawowej w Strumieniu.

 

ad. 8.

 

Projekt uchwały w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla publicznych i niepublicznych przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego, szkół podstawowych z oddziałami przedszkolnymi oraz szkół, w których realizowany jest obowiązek szkolny, trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania oraz terminu i sposobu rozliczenia wykorzystania dotacji – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Wyniki głosowania- „za”: 14, „przeciw”: 0, „wstrzymuję się”: 0, brak głosu: 0, nieobecni: 0.

Wyniki imienne- „za” (14) Stanisław Balas, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Krutyła, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

Podjęta została:

Uchwała Nr III.14.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla publicznych i niepublicznych przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego, szkół podstawowych z oddziałami przedszkolnymi oraz szkół, w których realizowany jest obowiązek szkolny, trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania oraz terminu i sposobu rozliczenia wykorzystania dotacji.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 9.

 

Projekt uchwały w sprawie ustanowienia wieloletniego programu osłonowego w zakresie dożywiania „Posiłek w szkole i w domu” na lata 2019-2023 wraz z autopoprawką – przedstawiła pracownica socjalna Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej Danuta Kozieł.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały wraz z autopoprawką.

Przewodniczący C. Greń poprosił o przedstawienie informacji ile osób w ubiegłym roku skorzystało z pomocy na zakup posiłków?

Pani D. Kozieł odpowiedziała: w 2017 roku z pomocy na zakup posiłku skorzystało 150 rodzin, w tym było 383 osób, w wielu poprodukcyjnym były 24 osoby. Zaś „Posiłek w szkole” był zorganizowany dla 335 dzieci w tym w przedszkolach 38 dzieci. Z zebranych przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej informacji do chwili obecnej z tej formy pomocy w placówkach oświatowych korzysta 143 dzieci. W wieku poprodukcyjnym z tej formy pomocy korzysta nieduża ilość osób, ponieważ osoby te mają swoje świadczenia wyższe, a kryterium dochodowe podniesione do 150% wynosi 1 050,00 zł. Tak więc jest nieduży margines osób, które kwalifikują się do tej formy pomocy.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Wyniki głosowania- „za”: 14, „przeciw”: 0, „wstrzymuję się”: 0, brak głosu: 0, nieobecni: 0.

Wyniki imienne- „za” (14) Stanisław Balas, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Krutyła, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

Podjęta została:

Uchwała Nr III.15.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie ustanowienia wieloletniego programu osłonowego w zakresie dożywiania „Posiłek w szkole i w domu” na lata 2019-2023.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 10.

 

Projekt uchwały w sprawie podwyższenia kryterium dochodowego uprawniającego do przyznawania nieodpłatnie pomocy w zakresie dożywiania w formie świadczenia pieniężnego na zakup posiłku lub żywności dla osób objętych wieloletnim programem osłonowym w zakresie dożywiania „Posiłek w szkole i w domu” na lata 2019-2023 wraz z autopoprawką – przedstawiła pracownica socjalna Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej D. Kozieł.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały wraz z autopoprawką.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Wyniki głosowania- „za”: 14, „przeciw”: 0, „wstrzymuję się”: 0, brak głosu: 0, nieobecni: 0.

Wyniki imienne- „za” (14) Stanisław Balas, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Krutyła, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

Podjęta została:

Uchwała Nr III.16.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie podwyższenia kryterium dochodowego uprawniającego do przyznawania nieodpłatnie pomocy w zakresie dożywiania w formie świadczenia pieniężnego na zakup posiłku lub żywności dla osób objętych wieloletnim programem osłonowym w zakresie dożywiania „Posiłek w szkole i w domu” na lata 2019-2023.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 11.

 

Projekt uchwały w sprawiewyznaczenia radnych do Zespołu ds. lokalowych– przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - J. Szast odczytał wniosek wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego i Infrastruktury Komunalnej, Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Opieki Społecznej oraz Komisji Rolnictwa, Leśnictwa, Zasobów Naturalnych, Ochrony Środowiska, Porządku Publicznego i Ochrony Przeciwpożarowej z dnia 18 grudnia br.: „Komisje wnioskują, aby do Zespołu ds. lokalowych wyznaczyć radnych: Stanisława Balasa, Józefa Rudola.”.

Radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Wyniki głosowania-„za”: 14, „przeciw”: 0, „wstrzymuję się”: 0, brak głosu: 0, nieobecni: 0.

Wyniki imienne- „za” (14) Stanisław Balas, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Krutyła, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

Podjęta została:

Uchwała Nr III.17.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie wyznaczenia radnych do Zespołu ds. lokalowych.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 12.

 

Projekt uchwały w sprawieustalenia wysokości stawek dotacji przedmiotowych dla samorządowego zakładu budżetowego na 2019 rok– przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Wyniki głosowania- „za”: 12, „przeciw”: 0, „wstrzymuję się”: 2, brak głosu: 0, nieobecni: 0.

Wyniki imienne- „za” (12) Stanisław Balas, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Krutyła, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała.

„Wstrzymało się” (2) Monika Staniek, Bogusław Wawrzyczek.

Podjęta została:

Uchwała Nr III.18.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek dotacji przedmiotowych dla samorządowego zakładu budżetowego na 2019 rok.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 13.

 

Projekt uchwały w sprawiezmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2018-2024wraz z autopoprawką – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały wraz z autopoprawką.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Wyniki głosowania- „za”: 14, „przeciw”: 0, „wstrzymuję się”: 0, brak głosu: 0, nieobecni: 0.

Wyniki imienne- „za” (14) Stanisław Balas, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Krutyła, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

Podjęta została:

Uchwała Nr III.19.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2018-2024.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 14.

 

Projekt uchwały w sprawiezmiany budżetu gminy Strumień na 2018 rokwraz z autopoprawką – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały wraz z autopoprawką.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Wyniki głosowania- „za”: 14, „przeciw”: 0, „wstrzymuję się”: 0, brak głosu: 0, nieobecni: 0.

Wyniki imienne- „za” (14) Stanisław Balas, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Krutyła, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

Podjęta została:

Uchwała Nr III.20.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2018 rok.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 15.

 

Projekt uchwały w sprawie ustalenia wydatków niewygasających z upływem roku budżetowego 2018 – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Wyniki głosowania- „za”: 14, „przeciw”: 0, „wstrzymuję się”: 0, brak głosu: 0, nieobecni: 0.

Wyniki imienne- „za” (14) Stanisław Balas, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Krutyła, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

Podjęta została:

Uchwała Nr III.21.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie ustalenia wydatków niewygasających z upływem roku budżetowego 2018.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 16.

 

Projekt uchwały w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2019 – przedstawia Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że na posiedzeniu Komisji pojawiły się propozycje zwiększenia wydatków w pewnych punktach Programu. Propozycje te zostaną zrealizowane w ciągu 2019 roku – kiedy pojawią się ponadplanowe dochody.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Wyniki głosowania- „za”: 13, „przeciw”: 0, „wstrzymuję się”: 1, brak głosu: 0, nieobecni: 0.

Wyniki imienne- „za” (13) Stanisław Balas, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Krutyła, Maria Madziar, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

„Wstrzymało się” (1) Jarosław Mazur.

Podjęta została:

Uchwała Nr III.22.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2019.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 17.

 

Projekt uchwały w sprawie Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2019 wraz z autopoprawką – przedstawia Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały wraz z autopoprawką.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Wyniki głosowania- „za”: 12, „przeciw”: 0, „wstrzymuję się”: 2, brak głosu: 0, nieobecni: 0.

Wyniki imienne- „za” (12) Stanisław Balas, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Krutyła, Maria Madziar, Józef Rudol, Monika Staniek, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

„Wstrzymało się” (2) Jarosław Mazur, Paweł Starczynowski.

Podjęta została:

Uchwała Nr III.23.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2019.

Uchwała w załączeniu.

Przewodniczący C. Greń ogłosił 10-minutową przerwę w obradach.

 

ad. 18.

 

Projekt uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2019-2026 wraz z autopoprawką.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że uchwała w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowejściśle związana jest z budżetem Gminy. W budżecie na 2019 rok zaplanowano dochody wysokości 57,3 miliona złotych, zaś wydatki w wysokości 59,4 miliona złotych. Deficyt budżetu Gminy zaplanowano w wysokości 2,83 miliona złotych, który pokryty zostanie z zaciągniętego kredytu w wysokości 1 755 000,00 zł i pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Zadłużenie Gminy wynosi ponad 13 mionów złotych, co stanowi 22,77% dochodów Gminy.

Następnie Skarbnik M. Kłósko przedstawiła projekt uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2019-2026 wraz z autopoprawką.

Przewodniczący C. Greń odczytał Uchwałę Nr 4200/I/262/2018 z dnia 10 grudnia 2018 r. I Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach wydającą pozytywną opinię o przedłożonym przez Burmistrza Strumienia projekcie uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2019-2026, z uwagami zawartymi w uzasadnieniu.

Komisje Rady pozytywnie zaopiniowały projekt Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2019-2026.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Wyniki głosowania- „za”: 14, „przeciw”: 0, „wstrzymuję się”: 0, brak głosu: 0, nieobecni: 0.

Wyniki imienne- „za” (14) Stanisław Balas, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Krutyła, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

Podjęta została:

Uchwała Nr III.24.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2019-2026.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 19.

 

Projekt uchwały w sprawie budżetu gminy Strumień na rok 2019 wraz z autopoprawką.

Przewodniczący C. Greń przedstawił radnym procedurę uchwalania budżetu Gminy zgodną z Uchwałą Nr XXXVII.314.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 22 września 2017 r. w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej.

Burmistrz A. Grygierek przedstawiła projekt budżetu gminy Strumień na 2019 rok oraz uzasadniła go.

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - Przewodniczący Komisji Budżetu, … - J. Szast przedstawił opinię o projekcie budżetu gminy Strumień na 2019 rok z dnia 12 grudnia br.:

„Komisjapozytywnie opiniuje projekt Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2019-2026 i projekt budżetu gminy Strumień na 2019 r.– w zakresie finansowym i rzeczowym przedstawiony przez Burmistrza Strumienia.

W przypadku pojawienia się dodatkowych środków Komisja wnioskuje o przeznaczenie kwoty 20 000,00 zł na wykonanie remontu filii Biblioteki w Drogomyślu w 2019 roku.”.

Burmistrz A. Grygierek stwierdziła, że projekt budżetu został szczegółowo przedstawiony radnym na posiedzeniach Komisji. Już dzisiaj wiemy, że pojawiają się nowe zadania i wspólnie będziemy musieli podjąć decyzje, aby wygospodarować środki i ująć je w budżecie Gminy.

Przewodniczący C. Greń odczytał Uchwały I Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach:

1)   Nr 4200/I/261/2018 z dnia 10 grudnia 2018 r. wydającą pozytywną opinię o przedłożonym przez Burmistrza Strumienia projekcie budżetu gminy Strumień na 2019 rok;

2)   Nr 4200/I/263/2018 z dnia 10 grudnia 2018 r. wydającą pozytywną opinię o możliwości sfinansowania deficytu przedstawionego w projekcie budżetu gminy Strumień na 2019 rok.

Burmistrz A. Grygierek uzupełniła, że zawsze jest niedosyt, oczekiwania są duże, a dochody ograniczone i nie wystarczają na pokrycie wszystkich naszych planów. Dlatego też staramy się składać wnioski o środki zewnętrzne i robić różne montaże finansowe.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały wraz z autopoprawką.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Wyniki głosowania- „za”: 14, „przeciw”: 0, „wstrzymuję się”: 0, brak głosu: 0, nieobecni: 0.

Wyniki imienne- „za” (14) Stanisław Balas, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Krutyła, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

Podjęta została:

Uchwała Nr III.25.2018 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawiebudżetu gminy Strumień na rok 2019.

Uchwała w załączeniu.

Burmistrz A. Grygierek podziękowała Radzie Miejskiej za uchwalenie budżetu Gminy, jak również poinformowała ze jak najszybciej ruszymy z realizacja zaplanowanych zadań.

 

ad. 20.

 

InformacjęBurmistrza Strumienia w sprawie wydanych decyzji dotyczących wzrostu wartości nieruchomości oraz zgłoszonych żądań wypłaty odszkodowań dotyczących obniżenia wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem planów miejscowych – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta

 

ad. 21.

 

Wolne wnioski i informacje.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że do dnia 21 grudnia br. wpłynęło 13 oświadczeń majątkowych radnych Rady Miejskiej w Strumieniu.

Przewodniczący C. Greń odczytał kartki z życzeniami z okazji Świąt Bożego Narodzenie, które wpłynęły do Rady Miejskiej w Strumieniu od: Posłów na Sejm RP: Małgorzaty Pępek i Kazimierza Matusznego, Posła do Europarlamentu Jadwigi Wiśniewskiej, Diecezji Bielsko-Żywieckiej Kościoła Rzymsko-Katolickiego, Diecezji Kościoła Ewangelickiego, Zespołu Szkół w Pruchnej, Zespołu Obsługi Szkół w Strumieniu, Szkoły Podstawowej w Strumieniu, Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Bąkowie, Chóru szkolnego „Canzonetta”, Macierzy Ziemi Cieszyńskiej Koło w Strumieniu, Stowarzyszenia Młodzieży Twórczej w Cieszynie.

Przewodniczący C. Greń odczytał też zaproszenie Diecezji Bielsko-Żywieckiej, na coroczne Spotkanie opłatkowe parlamentarzystów i samorządowców, które odbędzie się 7 stycznia 2019 r. o godz. 17.00 w Bielsku-Białej.

Przewodniczący C. Greń złożył wszystkim zebranym życzenia świąteczno-noworoczne.

 

ad. 22.

 

Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady III sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 17.30) słowami „zamykam III sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

 

 

Protokołowała: Elżbieta Król

 

 

Przewodniczący Rady

Czesław GREŃ

 

 

 Przygotowano przy pomocy programu eSesja.pl