Protokół Nr VII/2007

obrad siódmej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu,

odbytych w dniu 29 marca 2007 r. o godz. 1600

w sali obrad Urzędu Miejskiego w Strumieniu

Obecni: Radni Rady Miejskiej, sołtysi, przewodnicząca Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorzy i kierownicy podległych Radzie jednostek i zakładów budżetowych – wg załączonych list obecności, pracownicy Urzędu Miejskiego oraz przedstawiciele lokalnej prasy.

Ponadto w obradach udział wzięli:

1.     Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek

2.     z-ca Burmistrza – inż. Roman Greń

3.     Skarbnik Strumienia – mgr Danuta Mitko

4.     Sekretarz Strumienia – Daniela Kula

Porządek obrad:

     1.             Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

     2.             Przedstawienie porządku obrad.

     3.             Wystąpienia gości.

     4.             Informacja o działalności Burmistrza w okresie od 22 lutego 2007 r. do 19 marca 2007 r.

     5.             Informacja przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

     6.             Interpelacje i zapytania radnych.

     7.             Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do opracowania Planu Rozwoju Lokalnego gminy Strumień na lata 2007-2013.

     8.             Rozpatrzenie projektu w sprawie przyjęcia nowego Statutu Związku Komunalnego Ziemi Cieszyńskiej w Cieszynie.

     9.             Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę Nr XXIII/146/2000 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 czerwca 2000 r. w sprawie uchwalenia Statutu Miejskiej Biblioteki Publicznej w Strumieniu.

 10.             Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2007 r.

 11.             Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Cieszyńskiemu na realizację zadania zakup ambulansu sanitarnego dla Cieszyńskiego Pogotowia Ratunkowego.

 12.             Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy Powiatowi Cieszyńskiemu na realizację zadań inwestycyjnych i remontowych na drogach powiatowych.

 13.             Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXV/186/2004 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 września 2004 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłaty za zajęcie pasa drogowego.

 14.             Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia wysokości najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz uzgodnienia wartości jednego punktu dla pracowników Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu.

 15.             Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie poboru podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego, od posiadania psa oraz opłaty targowej w drodze inkasa, określenia inkasentów i wynagrodzenia za inkaso.

 16.             Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości.

 17.             Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie powiadomienia o obowiązku złożenia oświadczenia lustracyjnego.

 18.             Zatwierdzenie protokołu z VI sesji.

 19.             Informacje, wolne głosy i wnioski.

 20.             Zakończenie.

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu Czesław Greń.

Przewodniczący C. Greń – na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 15 radnych (pełny ustawowy skład Rady) – obrady są zatem prawomocne.

Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Strumienia, z-cę Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Sekretarza Strumienia, dyrektorów i kierowników podległych Radzie jednostek organizacyjnych i zakładów budżetowych, sołtysów i przewodniczącą Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, przedstawicieli lokalnej prasy oraz wszystkich, których nie wymienił.

Przewodniczący C. Greń oraz Burmistrza A. Grygierek złożyli gratulacje oraz wręczyli listy gratulacyjne dla:

1)       dyrygentów Chóru szkolnego „Canzonetta” w Strumieniu Pani Tamary Nowok i Agnieszki Gawron Gaszczyk oraz kierownika artystycznego chóru Pana Krzysztofa Wojtowicza za zwycięstwo oraz osiągnięte wyróżnienia w Ogólnopolskim Konkursie Chórów Szkolnych a’Cappella Dzieci i Młodzieży w Bydgoszczy;

2)       Gimnazjum im. Powstańców Śl. w Strumieniu oraz klas filialnych w Drogomyślu i Pruchnej oraz Gminnego Koordynatora Sportu i Promocji Zdrowia za zajęcie III miejsca we współzawodnictwie sportowym dzieci i młodzieży o Puchar Starosty Cieszyńskiego za rok 2005/2006.

Pani Janusza Krzyżanowska podziękowała za pamięć i złożone gratulacje oraz przypomniała, o udziale klas filialnych w Drogomyślu i Pruchnej w tym osiągnięciu.

Przewodniczący C. Greń poinformował również:

-           zajęciu II miejsca przez Młodzieżowy Klub Sportowy „Strumyk” w Strumieniu w XLIX Wojewódzkim Turnieju Szachowym w Czechowicach-Dziedzicach,

-           w Zespole Szkół w Pruchnej odbyła się symultanta z udziałem Mistrzyni Świata J. Worek,

-           w dniu  24 marca br. w Hali sportowej w Strumieniu odbył się Turniej siatkówki drużyn OSP,

-           Koło Gospodyń Wiejskich wraz z Macierzą Ziemi Cieszyńskiej Koło w Drogomyślu  zdobyli III miejsce w Konkursie kulinarnym w Zebrzydowicach.

Pan K. Wojtowicz wyraził słowa podziękowania dla radnego A. Kajstury za sponsoring w przewozie dzieci z Chóru szkolnego „Canzonetta” w Strumieniu na różne konkursy.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący C. Greń przedstawił wniosek o wprowadzenie dodatkowego punktu pt. „Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie powiadomienia o obowiązku złożenia oświadczenia lustracyjnego” do porządku obrad dzisiejszej sesji. Zaproponował, aby nowy punkt otrzymał nr 17, natomiast dotychczasowe punkty o numerach 17, 18, 19 otrzymały kolejno numery 18, 19, 20.

Przewodniczący C. Greń powyższy wniosek poddał pod głosowanie.

Wniosek rozszerzający porządek obrad sesji został przyjęty jednogłośnie (głosowało 15 radnych).

Następnie przewodniczący C. Greń odczytał porządek obrad sesji ze zmianą oraz poddał go pod głosowanie.

Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie (głosowało 15 radnych).

Przewodniczący C. Greń przywitał przybyłego na sesję Pana Bogdana Kasperka – dyrektora Biura ZKZC w Cieszynie.

 

ad. 3.

 

Punkt 3 wypadł – wystąpień gości nie było.

 

ad. 4.

 

„Informacja o działalności Burmistrza w okresie od 22 lutego 2007 r. do 19 marca 2007 r.”.

Do „Informacji nie zgłoszono uwag ani pytań.

„Informacja” została przyjęta.

 

ad. 5.

 

Przewodniczący C. Greń poinformował, że Biura Rady wpłynęło wiele pism oraz zaproszeń na różne spotkania i imprezy.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor stwierdził, że w „Informacji przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym” brakuje opisów co w ostatnim okresie działo się Radzie, w jakich spotkaniach uczestniczyli radni.

Przewodniczący C. Greń wyjaśnił, że do poprzednich „Informacji” zgłoszono wiele krytycznych uwag, w związku z powyższym poprosił o zgłaszanie do Biura Rady, kto z radnych w jakich spotkaniach brał udział i wtedy dane te zostaną umieszczone w „Informacji”.

„Informacja” została przyjęta.

 

ad. 6.

 

Przewodniczący C. Greń poinformował, że wpłynęły odpowiedzi Burmistrza Strumienia na wszystkie interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji, zapytał radnych, czy odpowiedzi są zadawalające.

Radny S. Światała poinformował, że otrzymał odpowiedź na piśmie w sprawie prac przy przystanku autobusowym w Pruchnej, które miał wykonać ZGKiM ale stwierdził, że roboty nie zostały jeszcze wykonane.

Z-ca Burmistrza R. Greń wyjaśnił, że w sprawie tej przeprowadzona została wizja lokalna z udziałem v-ce dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Cieszynie oraz sołtysa Pruchnej, poinformował także, że prace te zostaną wykonane w najbliższym czasie.

Z-ca Burmistrza R. Greń poinformował także o sprawie odwodnienia terenu w Pruchnej, która dotyczy Pani ....: ustalona została cena za wykonanie projektu odwodnienia w wysokości 5 000,- zł.

Z-ca Burmistrza R. Greń poinformował również, że w br. Powiat nie wykona remontu drogi powiatowej Drogomyśl – Pruchna, pomimo, że w budżecie Gminy zaplanowaliśmy na ten cel kwotę 100 000,- zł.

Radny P. Faruga interpelował w sprawie wykonania na głównych drogach i ulicach naszej Gminy, w szczególności będących w administracji PZD i WZD, środkowych linii ciągłych i przerywanych, które wpłyną na poprawę bezpieczeństwo ruchu samochodów po zmroku oraz podczas częstych mgieł występujących na naszym terenie.

Radny S. Balas poinformował, że otrzymał pisemną odpowiedź na interpelację w sprawie wymiany słupów energetycznych na ul. Młynarskiej w Bąkowie, które również błyskawicznie zostały wymienione.

Radna A. Głowinkowska poinformowała, że otrzymała odpowiedź na interpelację w sprawie wykonania remontu chodnika przy ul. Wiejskiej w Drogomyślu. Ma również odpowiedź w tej sprawie jaką Gmina otrzymała z Powiatu.

Radna A. Głowinkowska interpelowała w sprawie wykonania przejścia dla pieszych na ul. Głównej w Drogomyślu w rejonie skrzyżowania z ul. Wiejską, a także ustawienia znaków ograniczenia prędkości na ul. Głównej oraz na ul. Wiejskiej w związku ze wzmożonym pieszym ruchem głównie dzieci i młodzieży do Szkoły i Przedszkola.

Radna A. Głowinkowska poinformowała również, że przejście dla pieszych na ul. Głównej w Drogomyślu na drugą stronę osiedla nie zostały jeszcze wykonane. Radna ponownie poprosiła o ich wykonanie.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że w tej sprawie radna otrzyma odpowiedź na piśmie.

Radny I. Duda interpelował w następujących sprawach:

1)       Trudności z wyjazdem mieszkańców ul. Zielonej w Strumieniu ze swoich posesji w czasie trwania pogrzebów, uczestnicy pogrzebów parkują swoje samochody tarasując całą ulicę oraz wjazdy do posesji.

2)       Poszerzenia dopłat do ekologicznych pieców c.o. o odnawialne źródła energii (kolektory słoneczne).

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że w sprawie dopłat do ekologicznych pieców c.o. zostały wysłane ankiety do mieszkańców Gminy, które obecnie spływają do Urzędu. Dodała również, że po rozeznaniu tematu będziemy mogli zdecydować o formie dopłat.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor złożył 5 interpelacji na piśmie, w następujących sprawach:

1)       Wprowadzenia drugiego języka obcego do Gimnazjów na terenie Gminy.

2)       Utworzenia w Gimnazjum im. Powstańców Śl. w Strumieniu klasy sportowej o profilu lekkoatletyka.

3)       Zmiany terminu ogłaszania konkursów na wykonanie zadań z dziedziny sportu i edukacji.

4)       Wyglądu i aktualizacji oficjalnej strony internetowej gminy Strumień.

5)       Przeznaczania środków budżetowych na zajęcia pozalekcyjne dla najlepszych kół zainteresowań (Chór szkolny „Canzonetta” w Strumieniu. Drużyna BRD z Drogomyśla, sportowcy z Gimnazjum w Strumieniu, Zespół instrumentalny z Drogomyśla, tenisiści stołowi z Pruchnej).

Burmistrz A. Grygierek stwierdziła, że większość interpelacji zgłoszonych przez wiceprzewodniczącego J. Jałowiczora jest wnioskami do przyszłorocznego budżetu Gminy.

Radna C. Skowron interpelowała w sprawach:

1)       Naprawy fatalnego stanu poboczy drogi - ul. Wspólnej (położonej w Strumieniu i w Zbytkowie).

2)       Wykonania pozimowego czyszczeniu poboczy dróg gminnych na terenie sołectw.

3)       Czy w bieżącym roku będzie wykonywany remont nawierzchni oraz chodnika przy ul. 1 Maja w Strumieniu.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła:

1)       Czyszczenie poboczy dróg po zimie będzie wykonywane w najbliższym czasie, do tej pory, w różnych sprawach przeszkadzały nam wichury.

2)       W sprawie poboczy ul. Wspólnej w Strumieniu i w Zbytkowie - musimy zastanowić się nad tym problemem.

3)       W sprawie remontu ul. 1 Maja jest oficjalne pismo, remont będzie wykonywany najprawdopodobniej na odcinku od Zbytkowa do przejazdu kolejowego w Strumieniu, będziemy również prowadzić rozmowy w sprawie wykonania remontu chodnika. Poinformowała również, że prowadzone są rozmowy z ORLENEM - właścicielem CPN w Zbytkowie (który jest niechlubnym obrazem naszej Gminy) w sprawie uporządkowania terenu będącego ich własnością.

Przewodniczący C. Greń złożył interpelację na piśmie w sprawie powtarzającym się od lat problemem wylewania potoku Knajka, a co za tym idzie zalewaniem terenów położonych wzdłuż jej biegu.

Przewodniczący C. Greń interpelował również w sprawach:

1)       Ogólnego złego stanu dróg gminnych, głównie tych o nieutwardzonej nawierzchni i ich poboczy oraz konieczności opracowania kompleksowego planu remontów i modernizacji dróg gminnych na terenie Gminy.

2)       Zwrócenia uwagi na powstawanie zatrważającej ilości wysypisk śmieci na terenie Gminy m. in. w ostatnim okresie powstało ogromne wysypisko śmieci w rejonie przystanku PKP w Drogomyślu.

Przewodniczący C. Greń zaapelował o zwracanie uwagi na zaśmiecanie terenu Gminy, poprosił aby zgłaszać na Policję numery rejestracyjne samochodów, z których wyrzucane są śmieci.

Z-ca Burmistrza R. Greń stwierdził, że wszystkie zgłaszane sprawy są znane, wszyscy wiemy na ile nas stać, wiemy ile mamy środków budżetowych. Poinformował także, że w Drogomyślu udało się przekonać Sołtysa, aby remont ul. Oblaski oraz drogi do granicy z Mnichem wykonać nie asfaltem, lecz przez utwardzenie i położenie emulsji. Wyjaśnił również, że czyszczenia dróg i wszystkich prac porządkowych po zimie nie da się wykonać naraz, w tej chwili trwają wycinki drzew.

Z-ca Burmistrza R. Greń poinformował, że był na wizji przy potoku Knajka i zna tą sprawę. Kanał ulgi na potoku Knajka jest starą, solidną budowla, która ma ok. 50 lat, ale w dzisiejszych czasach, przy zmieniających się warunkach klimatycznych jego przepustowość jest za mała. Poinformował także, że na początku kwietnia będzie umówione spotkanie z dyrekcją Rejonowego oraz Wojewódzkiego Zarządu Wodnych Melioracji w sprawie potoku Knajka, kanału ulgi oraz wielu innych spraw z terenu naszej Gminy m. in. potoku Młynówka, odwodnienia osiedla w Drogomyślu itp. spraw. W sprawach tych będą czynione usilne starania o ich wykonanie.

Z-ca Burmistrza poinformował także, że sprawa wysypiska śmieci przy PKP w Drogomyślu jest nam znana od 2 tygodni, kiedy z Panią Sołtys Drogomyśla byliśmy na wizji w sołectwie Drogomyśl. W sprawie tej na drugi dzień wystosowaliśmy pismo wraz z dokumentacją zdjęciową do PKP o zrekultywowanie tego terenu. Wczoraj otrzymaliśmy odpowiedź, że pismo zostało przesłane do właściwej komórki w PKP, która ma zająć się ta sprawą.

Pan W. Saltarius podziękował za oznakowanie ul. Jagodowej i ul. Głównej w Drogomyślu.

Przewodniczący ogłosił 10-minutową przerwę w obradach.

ad. 7.

 

Burmistrz A. Grygierek przedstawiła projekt uchwały w sprawie przystąpienia do opracowania Planu Rozwoju Lokalnego gminy Strumień na lata 2007-2013.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Radny M. Janik zgłosił wniosek o poddanie pod głosowanie projektu uchwały.

Zgodnie z wnioskiem radnego M. Janika - przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr VII/34/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 marca 2007 r. w sprawie przystąpienia do opracowania Planu Rozwoju Lokalnego gminy Strumień na lata 2007-2013.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 8.

 

Przewodniczący C. Greń odczytał pismo Związku Komunalnego Ziemi Cieszyńskiej w Cieszynie w sprawie przedłożenia pod obrady sesji Rady Miejskiej w Strumieniu projektu uchwały w sprawie przyjęcia nowego Statutu Związku Komunalnego Ziemi Cieszyńskiej w Cieszynie.

Przewodniczący C. Greń poprosił dyrektora Biura Związku Komunalnego Ziemi Cieszyńskiej w Cieszynie – B. Kasperka o przedstawienie Radzie proponowanego projektu uchwały.

Dyrektor Biura B. Kasperek na wstępie przeprosił za nieobecność na dzisiejszej sesji przewodniczącego Zarządu ZKZC B. Ficka oraz szczegółowo przedstawił projekt uchwały.

Dyrektor B. Kasperek poinformował, że pierwszy Statut ZKZC jest z 1991 r., w poprzedniej kadencji rad jedenaście gmin członkowskich przyjęło nowy Statut ZKZC, natomiast dwie gminy (Strumień i Chybie) nie przyjęły go.

Dyrektor B. Kasperek poinformował, że po zatwierdzeniu nowego brzmienia Statutu ZKZC przez wszystkie trzynaście gmin członkowskich Związek przejmie zadania gmin w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę.

Przewodniczący C. Greń poprosił komisje Rady o przedstawienie swoich stanowisk do przedstawionego projektu uchwały.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radny S. Świtała zapytał Radcę prawnego, które trzy punkty Statutu ZKZC są przez niego kwestionowane oraz czy przez podjęcie tej uchwały nie wywołamy ujemnych skutków prawnych?

Radca prawny mgr R. Szymonek wyjaśnił, że istnieje spór pomiędzy prawnikami, gdyż regulacja prawna w sprawie związków komunalnych jest bardzo szczupła, a w prawie bardzo rzadko jest coś jasne. Dodał także, że problematyką związków komunalnych zajmuje się już bardzo wiele lat i ma takie zdanie na ten temat (co wyraził w swojej opinii do projektu uchwały).

Radca prawny R. Szymonek stwierdził, że Rada sama powinna ocenić tą sytuację i podzielić jego zdanie lub nie. Poinformował także, że sam fakt, że nadzór Wojewody nie wniósł zastrzeżeń do Statutu ZKZC też o czymś mówi, natomiast praktyka okaże co się stanie.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że w jedenastu gminach członkowskich, w których przyjęto uchwały o nowym Statucie ZKZC – nie zostały uchylone.

Radca prawny R. Szymonek przypomniał aby przy głosowaniu pamiętać, że uchwała w sprawie przyjęcia nowego Statutu Związku Komunalnego Ziemi Cieszyńskiej w Cieszynie przy głosowaniu była przyjęta bezwzględną większością głosów.

Radny M. Janik stwierdził, że nie lubi kiedy przedstawione są trzy możliwości do wyboru, jako rolnik wie, że zawsze ma tylko jedną możliwość (gdy nie zasieje wie, że nie zbierze).

Przewodniczący C. Greń przypomniał, że przedstawiony projekt uchwały był bardzo szczegółowo omówiony przez komisje.

Następnie przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

12 głosów „za”, przy 1 głosie „przeciw” i 2 „wstrzymujących się od głosu” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr VII/35/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 marca 2007 r. w sprawie przyjęcia nowego Statutu Związku Komunalnego Ziemi Cieszyńskiej w Cieszynie.

Uchwała w załączeniu.

Dyrektor B. Kasperek podziękował Radzie za przyjęcie uchwały w sprawie nowego brzmienia Statutu Związku Komunalnego Ziemi Cieszyńskiej w Cieszynie oraz dodał, że w momencie kiedy Związek będzie przekazywał Statut oraz wszystkie potrzebne dokumenty do rejestracji, do Wojewody, wtedy w formie oświadczenia przedłożona zostanie opinia Radcy prawnego R. Szymonka.

 

ad. 9.

 

Przewodniczący C. Greń poprosił Burmistrza o przedstawienie projektu uchwały zmieniającej uchwałę Nr XXIII/146/2000 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 czerwca 2000 r. w sprawie uchwalenia Statutu Miejskiej Biblioteki Publicznej w Strumieniu.

Na prośbę Burmistrza dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej w Strumieniu M. Wyleżuch szczegółowo przedstawiła projekt uchwały.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radny M. Janik zgłosił wniosek o poddanie pod głosowanie projektu uchwały.

Zgodnie z wnioskiem radnego M. Janika - przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr VII/36/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 marca 2007 r. zmieniająca uchwałę Nr XXIII/146/2000 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 czerwca 2000 r. w sprawie uchwalenia Statutu Miejskiej Biblioteki Publicznej w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 10.

 

Na prośbę przewodniczącego C. Grenia – Skarbnik D. Mitko przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2007 r.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr VII/37/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 marca 2007 r. w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2007 r.

Uchwała w załączeniu.

ad. 11.

 

Na prośbę przewodniczącego C. Grenia – Burmistrz A. Grygierek przedstawiła projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Cieszyńskiemu na realizację zadania zakup ambulansu sanitarnego dla Cieszyńskiego Pogotowia Ratunkowego.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr VII/38/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 marca 2007 r. w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Cieszyńskiemu na realizację zadania zakup ambulansu sanitarnego dla Cieszyńskiego Pogotowia Ratunkowego.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 12.

 

Na prośbę przewodniczącego C. Grenia – z-ca Burmistrza R. Greń przedstawił projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy Powiatowi Cieszyńskiemu na realizację zadań inwestycyjnych i remontowych na drogach powiatowych.

Z-ca Burmistrza R. Greń poinformował, że w naszej Gminie jako jedynej Powiat wykona nakładkę asfaltową na odcinku drogi powiatowej Bąków Rychłud – Pruchna pomimo, że nie wykazaliśmy dofinansowania do tego remontu, natomiast wykazaliśmy nasz wkład rzeczowy do dróg powiatowych.

Przewodniczący C. Greń dodał, że nasz wkład rzeczowy w postaci wybudowanych chodników przy drogach powiatowych jest ogromny.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr VII/39/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 marca 2007 r. w sprawie udzielenia pomocy Powiatowi Cieszyńskiemu na realizację zadań inwestycyjnych i remontowych na drogach powiatowych.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 13.

 

Na prośbę przewodniczącego Burmistrz A. Grygierek przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXV/186/2004 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 września 2004 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłaty za zajęcie pasa drogowego.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr VII/40/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 marca 2007 r. w sprawie zmiany uchwały Nr XXV/186/2004 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 września 2004 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłaty za zajęcie pasa drogowego.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 14.

 

Na prośbę przewodniczącego – Sekretarz D. Kula przedstawiła projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz uzgodnienia wartości jednego punktu dla pracowników Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr VII/41/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 marca 2007 r. w sprawie ustalenia wysokości najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz uzgodnienia wartości jednego punktu dla pracowników Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 15.

 

Na prośbę przewodniczącego C. Grenia – Burmistrz A. Grygierek przedstawiła projekt uchwały w sprawie poboru podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego, od posiadania psa oraz opłaty targowej w drodze inkasa, określenia inkasentów i wynagrodzenia za inkaso.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że w związku z przeprowadzonymi wyborami sołtysów istnieje konieczność zweryfikowania uchwały o inkasentach podatków.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała również, że na posiedzeniach komisji przedstawione i przedyskutowane zostały pewne propozycje i uwagi, na przyszłość do tematu inkasowania podatków lokalnych.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

14 głosów „za”, przy 1 „wstrzymującym się od głosu” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr VII/42/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 marca 2007 r. w sprawie poboru podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego, od posiadania psa oraz opłaty targowej w drodze inkasa, określenia inkasentów i wynagrodzenia za inkaso.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 16.

 

Na prośbę przewodniczącego – Burmistrz A. Grygierek przedstawiła projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radny K. Pisiut zapytał kiedy Gmina wypłaci należność za nabycie nieruchomości w Drogomyślu.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że wypłata należności za nabycie przez Gminę nieruchomości w Drogomyślu zostanie zrealizowana po wykonaniu operatu szacunkowego. W zależności od wielkości wyszacowanej kwoty, wypłata zostanie realizowana w bieżącym roku lub przejdzie na przyszły rok.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr VII/43/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 marca 2007 r. w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 17.

 

Projekt uchwały w sprawie powiadomienia o obowiązku złożenia oświadczenia lustracyjnego – przedstawił przewodniczący C. Greń .

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr VII/44/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 marca 2007 r. w sprawie powiadomienia o obowiązku złożenia oświadczenia lustracyjnego.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 18.

 

Protokół Nr VI/2007 szóstej Rady, który był wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

 

ad. 19.

 

W wolnych wnioskach głos zabrali:

Przewodniczący C. Greń poinformował o obowiązku składania oświadczeń majątkowych przez radnych urodzonych przed 1972 r.

Radca prawny R. Szymonek poinformował i szczegółowo wyjaśnił zasady składania oświadczeń majątkowych: Wojewoda Śląski wystąpił z pismem do Burmistrza o przesłanie wykazu radnych oraz innych osób ustawowo zobowiązanych do założenia oświadczenia lustracyjnego. Wykaz taki został sporządzony i przesłany do Wojewody, który od dnia 15 marca br. ma 30 dni na przesłanie wymienionym osobom druków oświadczeń. Osoby zobowiązane do złożenia oświadczenia lustracyjnego mają również 30 dni na wysłanie wypełnionych oświadczeń lustracyjnych do Wojewody. Analiza złożonych oświadczeń odbywać się będzie wg hierarchii, a niezłożeni oświadczenia lustracyjnego skutkować będzie pozbawieniem stanowiska lub funkcji publicznej.

Przewodniczący C. Greń przypomniał radnym o nieprzekraczalnym terminie składania oświadczeń majątkowych przez radnych za 2006 r. Przypomniał również o dołączeniu do oświadczenia majątkowego zeznania podatkowego za 2006 r.

Przewodniczący C. Greń przedstawił osobę nowo przyjętej podinspektor Danuty Sikory, która zakresie obowiązków będzie miała również obsługę Rady oraz komisji.

Radny M. Hus poinformował, o wydaniu przez sołectwo Baków książki pt. „Zarys dziejów Bąkowa” oraz o możliwości jej nabycia.

Radny S. Świtała wnioskował o powołanie Rady ds. Sportu w obecnej kadencji Rady Miejskiej.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że w sprawie powołania rady Sportu odbędzie się spotkanie i przygotowane zostanie również zarządzie w tej sprawie.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała o przygotowaniach osób niepełnosprawnych do paraolimpiady, które ćwiczą w Pruchnej oraz o prośbie o umożliwienia dwa razy w tygodniu na bezpłatne korzystanie z siłowni i hali sportowej. W związku z powyższą prośbą wydała zarządzenie zmieniające ceny i opłaty za korzystanie z obiektu Hali Sportowej, które umożliwi osobom niepełnosprawnym bezpłatne korzystanie z hali w wyznaczone dni. Poinformowała także o zakupie zagranicą specjalnych piłek do treningów dla osób niepełnosprawnych (koszty zakupu pokryte zostały ze  środków pozyskanych od sponsorów).

Przewodniczący Komisji Oświaty, … - J. Szeruda poinformował o wyjazdowym posiedzeniu Komisji, które odbędzie się w dniach 20 i 21 kwietnia br. Komisja zapozna się z działalnością wszystkich placówek oświatowych , ośrodków zdrowia, MGOK i MOPS działających na terenie Gminy. Podsumowanie wyjazdowego posiedzenia odbędzie się na kwietniowym posiedzeniu komisji i sesji Rady.

Przewodniczący C. Greń poinformował o przesunięciu na kwietniową sesję punktu z Planu Pracy Rady Miejskiej dot. działalności MOPS w Strumieniu.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor poinformował o sprawach:

1)     w dniu 11 kwietnia br. Komisja Mieszkaniowa wraz z Burmistrzem odwiedziła Urząd Miejski w Radlinie, gdzie zapoznano się z rozwiązaniem systemu mieszkań socjalnych;

2)     zakupie samochodu bojowego dla jednostki OSP w Strumieniu, w sprawie tej odbyło się kilka spotkań z Wojewódzkim Prezesem OSP Panem Gąsiorczykiem,

3)     zgłoszenia kandydatury Chóru szkolnego „Canzonetta” w Strumieniu do wyróżnienia Powiatu Cieszyńskiego przyznawanego dla osób, organizacji i instytucji, które w szczególny sposób przyczyniają się do rozwoju kultury na Śląsku Cieszyńskim.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor złożył wniosek w sprawie zmiany regulaminu przyznawania nagród Burmistrza oraz dyrektora szkoły dla nauczycieli za ich osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze. Zaproponował aby nagrody dla nauczycieli można było wypłacać zaraz po zdobyciu osiągnięć (obecny sukces Chóru szkolnego „Canzonetta” w Strumieniu), gdyż zgodnie z obowiązujący regulaminem nagrody wypłacane są tylko z okazji Dnia Edukacji Narodowej oraz zakończenia roku szkolnego.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że wytypowanie Chóru szkolnego „Canzonetta” w Strumieniu do wyróżniania Powiatu Cieszyńskiego wnioskowała Komisja Oświaty.

Przewodniczący C. Greń zwrócił się ze słowami pochwały dla strony „strumien.com”, która zawsze zawiera wszystkie bieżące informacje oraz wyraził słowa podziękowania za dobrą współpracę.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor poinformował, że osoby redagujące stronę „strumien.com” są pasjonatami i robią to co lubią.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że zaraz pod objęciu urzędu spotkała się z grupą osób redagujących stronę „strumien.com”, na którym ustaliła, że na oficjalnych wizytówkach Urzędu Miejskiego będą widniały adresy obu stron: naszej urzędowej oraz „strumien.com”. Poinformowała również, że na obu stronach są linki aby można było bezpośrednio wchodzić z jednej strony na drugą. Dodała również, że współpraca z osobami ze strony „strumien.com” jest owocna.

Przewodniczący C. Greń poprosił aby przekazać podziękowania i słowa pochwały dla osób redagujących stronę „strumien.com”.

Przewodniczący C. Greń zgłosił wnioski zgłoszone przez Komisje na marcowych posiedzeniach:

Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego i Infrastruktury Komunalnej zgłosiła wniosek: „o nie przyjęcie warunków Zakładu Pogrzebowego „KALIA” w Strumieniu przedstawionych w piśmie z dnia 5 marca 2007 r.”.

Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Opieki Społecznej zgłosiła wniosek: „o wytypowanie Chóru szkolnego „CANZONETTA” w Strumieniu do wyróżnienia Powiatu Cieszyńskiego przyznawanego dla osób, organizacji i instytucji, które w szczególny sposób przyczyniają się do rozwoju kultury na Śląsku Cieszyńskim”.

Przewodniczący C. Greń dodatkowo omówił sprawę pisma Zakładu Pogrzebowego „KALIA” w Strumieniu.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała o zorganizowanym na terenie gminy Strumień szkoleniu Fundacji Rozwoju Lokalnego, o którym zostały poinformowane wszystkie organizacje i instytucje, stowarzyszenia działające na terenie Gminy. Poinformowała, że zostały złożone wnioski o środki pomocowe i przyznano granty.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że na naszej stronie internetowej chce utworzyć zakładkę dotyczącą informacji nt. pozyskiwania środków pomocowych.

Przewodniczący C. Greń poinformował o spotkaniach:

-           w dniu 19 marca br. uczestniczył w spotkaniu przewodniczących rad gmin zorganizowanym przez Śląskiego Związku Gmin i Powiatów w Katowicach,

-           w dniu 28 marca br. uczestniczył w spotkaniu Klubu Ekologicznego „EKO” w Drogomyślu.

Radna A. Żur poinformowała:

-           o złożeniu przez Macierz Ziemi Cieszyńskiej Koło w Strumieniu projektu o pozyskanie środków z Programu Działaj Lokalnie, który został przyjęty i środki zostały przyznane (w najbliższym numerze „Nowej Formacji” ukaże się informacja w tej sprawie),

-           o złożeniu przez Macierz Ziemi Cieszyńskiej Koło w Strumieniu drugiego projektu o pozyskanie środków do Fundacji Batorego.

Radny M. Janik wnioskował w sprawie sprawdzenia warunków umowy z najemcą koryta rzeki Wisły w Strumieniu. W każdy poniedziałek cały prawy brzeg Wisły, od mostu w Strumieniu w kierunku Drogomyśla jest zasypany śmieciami. Radny wnioskował o zwrócenie uwagi właścicielowi koryta rzeki Wisły, który czerpiąc korzyści z dzierżawy swoich gruntów, położonych na terenie naszej Gminy, zobowiązany jest dbać o ich czystość i porządek.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że zapozna się z warunkami umowy na najem koryta rzeki Wisły i zadecyduje o dalszych krokach w tej sprawie.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor wnioskowała w sprawie niebezpieczeństwa dla ruchu samochodów na dwupasmówce, na odcinku od początku mostu w Drogomyślu, aż do Bąkowa, droga jest mokra i bardzo zabłocona przez ciężkie samochody wyjeżdżające w Drogomyślu na dwupasmówkę ze Żwirowni w Zabłociu.

Z-ca Burmistrza R. Greń poinformował, że w kwietniu zostanie spotkanie z udziałem Zarządu Dróg Powiatowych w Cieszynie w sprawie utwardzenia ostatniego odcinka drogi powiatowej ul. Wiejskiej, która dochodzi do dwupasmówki. Poinformował także, że wcześniej rozmawiano już z jednym współwłaścicieli Żwirowni w Zabłociu i uzyskano deklarację współfinansowania utwardzenia drogi powiatowej dochodzącej do dwupasmówki, gdyż droga ta jest niszczona przez ciężkie samochody wywożące żwir.

 

ad. 20.

 

Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady VII sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 1840) słowami „zamykam VII sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

Zapis dźwiękowy obrad sesji Rady Miejskiej w Strumieniu stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Protokołowała: Elżbieta Król

 

 

Przewodniczący Rady

Czesław Greń