Protokół Nr VIII/2007

obrad ósmej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu,

odbytych w dniu 26 kwietnia 2007 r. o godz. 1600

w sali obrad Urzędu Miejskiego w Strumieniu

Obecni: Radni Rady Miejskiej, sołtysi, przewodnicząca Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorzy i kierownicy podległych Radzie jednostek i zakładów budżetowych, przedstawiciele Oddziału Miejsko-Gminnego Związku OSP w Strumieniu, radny Sejmiku Województwa Śląskiego – wg załączonych list obecności, pracownicy Urzędu Miejskiego oraz przedstawiciele lokalnej prasy.

Ponadto w obradach udział wzięli:

1.     Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek

2.     z-ca Burmistrza – inż. Roman Greń

3.     Skarbnik Strumienia – mgr Danuta Mitko

4.     Sekretarz Strumienia – Daniela Kula

Porządek obrad:

     1.             Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

     2.             Przedstawienie porządku obrad.

     3.             Wystąpienia gości.

     4.             Informacja o działalności Burmistrza w okresie od 23 marca 2007 r. do 18 kwietnia 2007 r.

     5.             Informacja przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

     6.             Interpelacje i zapytania radnych.

     7.             Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu za 2006 rok oraz podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Strumienia.

     8.             Analiza problemów społecznych (sprawozdanie z działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu, współpraca z organizacjami pozarządowymi, realizacja programów profilaktycznych, polityka prorodzinna Gminy).

     9.             Ocena działalności Miejskiego Ośrodka Kultury, bibliotek gminnych, a także funkcjonowania hali sportowej i basenu.

 10.             Informacja na temat ochrony przeciwpożarowej na terenie Gminy.

 11.             Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały VII/37/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 marca 2007 r. w sprawie zmiany budżetu Gminy Strumień na rok 2007.

 12.             Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Strumień na rok 2007.

 13.             Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę Nr XXXV/251/2005 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 31 maja 2005 r. w sprawie ustalenia trybu i kryteriów przyznawania nagród dla nauczycieli za ich osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze.

 14.             Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wytypowania przedstawiciela Rady Miejskiej w Strumieniu do Komisji ds. Nagród Burmistrza Strumienia dla Nauczycieli.

 15.             Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXVII/197/2004 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 października 2004 r. w sprawie określenia zasad udzielania i rozmiaru zniżek w tygodniowym obowiązkowym wymiarze zajęć nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez Gminę Strumień oraz określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dla pedagogów, psychologów, logopedów i nauczycieli doradców zawodowych.

 16.             Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia Statutu jednostki budżetowej pod nazwą Zespół Obsługi Szkół w Strumieniu.

 17.             Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia Regulaminu pomocy zdrowotnej dla nauczycieli.

 18.             Zatwierdzenie protokołu z VII sesji.

 19.             Informacje, wolne głosy i wnioski.

 20.             Zakończenie.

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył - przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu Czesław Greń.

Przewodniczący C. Greń – na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 13 radnych, na 15 ustawowego składu Rady – obrady są zatem prawomocne.

Po powyższym stwierdzeniu, w trakcie obrad, przybyło jeszcze 2 radnych - w obradach uczestniczyło zatem 15 radnych.

Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Strumienia, z-cę Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Sekretarza Strumienia, pełnomocnika Burmistrza ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii, dyrektorów i kierowników podległych Radzie jednostek organizacyjnych i zakładów budżetowych, sołtysów i przewodniczącą Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, prezesa W. Brańczyka i komendanta I. Nowaka Oddziału Miejsko-Gminnego Związku OSP w Strumieniu, radnego Sejmiku Województwa Śląskiego A. Brudnego, przedstawicieli lokalnej prasy oraz wszystkich, których nie wymienił.

Przewodniczący C. Greń poinformował o miłym akcencie dzisiejszej sesji, na której pragniemy przekazać słowa podziękowania oraz pożegnać szacownego emeryta mgr Jana Jałowiczora - dyrektora Gimnazjum im. Powstańców Śląskich w Strumieniu.

Przewodniczący C. Greń oraz Burmistrz A Grygierek wręczyli Janowi Jałowiczorowi wiązanką kwiatów oraz list ze słowami podziękowania za szczególne zaangażowanie w dziedzinie oświaty i wychowania młodzieży, krzewienie sportu oraz wieloletnie kierowanie placówkami oświatowymi – w imieniu Rady Miejskiej oraz Urzędu Miejskiego w Strumieniu.

Jan Jałowiczor podziękował Radzie Miejskiej oraz Burmistrzowi za 33-letnią pracę pedagogiczną na terenie gminy Strumień.

Przewodniczący C. Greń przedstawił cały 35-letni przebieg pracy zawodowej Jana Jałowiczora.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący C. Greń przedstawił porządek obrad sesji.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor przedstawił wniosek Komisji Oświaty dotyczący zdjęcia z porządku obrad pkt 18: „Komisja wnioskuje aby projekt uchwały w sprawie opinii w przedmiocie utworzenia klasy sportowej w Gimnazjum im. Powstańców Śl. w Strumieniu zdjąć z porządku obrad VIII sesji i przenieść do ponownego rozpatrzenia wraz z tematem wprowadzenia drugiego języka obcego do gimnazjów na wspólne posiedzenie Komisji, które w dniu 10 maja 2007 r.”.

Przewodniczący C. Greń wniosek Komisji Oświaty poddał pod głosowanie. Wniosek został przyjęty jednogłośnie (głosowało 15 radnych) – pkt 18 został skreślony z porządku obrad.

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - P. Faruga przedstawił wniosek Komisji dotyczący zdjęcia z porządku obrad pkt 19: „Komisja wnioskuje o zdjęcie z porządku obrad kwietniowej sesji Rady projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przyjęcie darowizny i przesunięcie tego tematu do dyskusji w terminie późniejszym”.

Radny uzasadnił powyższy wniosek: podobnych wniosków dotyczących wyrażenia zgody na przyjęcie przez Gminę w drodze darowizny nieruchomości zajętych pod drogi na bieżąco przybywa, wnioski te należy rozpatrzyć kompleksowo, w jednym terminie.

Przewodniczący C. Greń wniosek Komisji Rolnictwa poddał pod głosowanie. Wniosek został przyjęty jednogłośnie (głosowało 15 radnych) – pkt 19 został skreślony z porządku obrad.

W związku ze skreśleniem pkt 18 i 19 z porządku obrad - przewodniczący C. Greń zaproponował, aby dotychczasowe punkty 20, 21, 22, otrzymały kolejno numery 18, 19, 20.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie porządek obrad po zmianie.

Zmieniony porządek obrad został przyjęty jednogłośnie (głosowało 15 radnych).

 

ad. 3.

 

Przewodniczący C. Greń udzielił głosu gościowi – radnemu Sejmiku Województwa Śląskiego Alfredowi Brudnemu.

Radny A. Brudny podziękował przewodniczącemu Rady za zaproszenie na sesję. Podał krótką informację o działalności Sejmiku Województwa Śląskiego. Pogratulował także emerytowi J. Jałowiczorowi zaznaczając, że bardzo dobrze zna osobę ze wspólnej pracy w dziedzinie oświaty, podkreślił, że J. Jałowiczor jest świetnym pedagogiem oraz doświadczonym samorządowcem.

Radny A. Brudny poinformował: w Sejmiku pracuje w 2 komisjach: Komisji Rolnictwa i Terenów Wiejskich oraz Komisji Ochrony Środowiska podkreślił, że Sejmik oraz Rada powinny ściśle współpracować w kilku bardzo ważnych wspólnych obszarach takich jak: drogi, oświata i służba zdrowia. Samorząd województwa oraz samorząd gminny współpracują również na innych obszarach związanych z finansami, m. in. jest nim Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska, będący w gestii Marszałka Województwa, z którego gminy mogą uzyskać: dotacje, umarzalne pożyczki oraz pozyskiwać różnego rodzaju środki pomocowe. Łączą nas również wspólne punkty związane z rolnictwem, gdzie częścią funduszy europejskich dysponował będzie Urząd Marszałkowski np. Program Rozwoju Obszarów Wiejskich dotyczący miejscowości do 5 000 mieszkańców, który rozdzielany będzie w otwartych konkursach. Zachęcił również do uczestnictwa w grupie Lider Plus. Grupa ta w latach 2007-2013 opiniować będzie wnioski składane do Marszałka Województwa oraz będzie miała duży wpływ na to kto otrzyma fundusze pomocowe.

Poinformował również o ogłoszonym przez Urząd Marszałkowski, Wydział Rolnictwa i Terenów Wiejskich konkursie „Piękna wieś” z nagrodami (12 000,- do 14 000,- zł. za zdobycie pierwszego miejsca) oraz o programie „Odnowy Wsi Śląskiej” (wnioski znajdują się na stronach internetowych), każda gmina może złożyć 2 wnioski na różne przedsięwzięcia lokalne, z którego powstają obejścia strażnic, szkół, place zabaw przy przedszkolach, itp. Kolejnym obszarem, w którym Marszałek Województwa rozdziela środki jest Fundusz Ochrony Gruntów Rolnych, który rozdzielany jest na budowę i remonty dróg gminnych, wnioski można składać do listopada każdego roku, gmina może uzyskać dopłatę w wysokości 110 000 zł. Można uzyskać także dopłaty do zbiorników małej retencji oraz dopłaty do budowy oprogramowania związanego z ewidencja gruntów.

Radny A. Brudny stwierdził, że jego obowiązkiem jest podsuwanie gminom różnych pomysłów, informowanie o różnych wspólnych możliwościach. Stwierdził również, że wie o tym, że gmina dobrze sobie radzi w negocjacjach w obrębie 2 programów unijnych dla subregionu południowego i programu turystycznego, gdzie dla Powiatu Cieszyńskiego jest przeznaczona kwota ok. 10 milionów zł. na jedno i drugie przedsięwzięcie. Stwierdził także, że twarde negocjacje pomiędzy powiatem i gminami Pani Burmistrz będzie musiała przejść, aby dogadać się do realizacji takich zadań na naszym terenie, które będą płacone poza konkursem. Poinformował, że w ramach Programu operacyjnego województwa śląskiego kwota 1,8 miliarda euro, na 7 lat jest już w 35-40% rozdysponowana gminom, między innymi na programy pozakonkursowe. Dlatego Unia Europejska proponuje, aby z decyzjami schodzić jak najniżej, decyzje nie mogą zapadać gdzieś na górze, samorządy muszą dogadywać się na najniższym szczeblu, jedna gmina z drugą gminą, m. in. na budowę wspólnych inwestycji np. wspólna budowa kanalizacji itp. Dodał także aby zbyt mocno nie fascynować się wielkością środków unijnych, gdyż alokacja środków dla Polski przedstawia się następująco: 40 % środków jest dzielone w regionie, natomiast 60 % w Warszawie, potrzeby są ogromne, a konkurencja duża, dlatego największa szansą są programy pozakonkursowe (są programami pewnymi). Zaproponował również możliwość zorganizowania spotkania z marszałkiem panem Marianem Ormańcem, który może wyjaśnić szczegóły programowe różnych funduszy. Poinformował, że sam również bardzo szczegółowo interesuje się wszelkimi działaniami związanymi z różnymi funduszami: ile ich jest, na co można uzyskać środki pomocowe, jakie są bariery, kto może występować z wnioskiem itp. Zadeklarował swoją chęć pomocy w tym zakresie. Na koniec poinformował, że w Sejmiku Województwa Śląskiego jest 48 radnych na całe województwo liczące 4,7 miliona ludności, budżet województwa wynosi 1,1 miliarda zł.

Rady A. Brudny podziękował przewodniczącemu za zaproszenie oraz udzielenie głosu.

Przewodniczący C. Greń podziękował radnemu Sejmiku Województwa Śląskiego A. Brudnemu za szeroką informację oraz bardzo chętne i skuteczne włączanie się w działania na rzecz naszego regionu, dodając przy tym, że sam korzystał z już z fachowej pomocy A. Brudnego. Poinformował także, że będzie zawiadamiał radnych Sejmiku Województwa Śląskiego z naszego regionu o sesjach Rady Miejskiej w Strumieniu.

Burmistrz A. Grygierek wyraziła słowa podziękowania dla radnego A. Brudnego za wsparcie w sprawie remontów dróg wojewódzkich na naszym terenie: droga Zbytków – Strumień oraz Pruchna – Nowe chałupy (radny składał interpelację oraz uczestniczył w rozmowach w tej sprawie).

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że otrzymaliśmy pismo z Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach informujące, że obie drogi wojewódzkie będą remontowane.

Radny A. Brudny wyjaśnił, że w miarę posiadanego czasu będzie starał się korzystać z zaproszenia dodając, że nie jest w stanie uczestniczyć w każdej sesji Rady.

Przewodniczący wyjaśnił, że wysyła zaproszenia do wszystkich 8 radnych Sejmiku Województwa Śląskiego z naszego rejonu oraz zwrócił się z prośbą aby w miarę możliwości pozostali radni korzystali z jego zaproszeń na sesję.

 

ad. 4.

 

„Informacja o działalności Burmistrza w okresie od 23 marca 2007 r. do 18 kwietnia 2007 r.”.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że wraz z dyrektorem Gimnazjum w Strumieniu była w Ministerstwie Edukacji Narodowej w Warszawie w celu przeprowadzenia rozmów oraz złożenia wniosków na dodatkowy podział subwencji oświatowej, gdyż Ministerstwo ogłosiło, że do 15 kwietnia gminy mogą składać wnioski, które muszą spełniać 3 warunki:

-       zagwarantowane własne środki budżetowe na zgłaszany remont,

-       przygotowany kosztorys remontu,

-       aktualny nakaz Sanepidu, wskazujący usunięcie usterek.

Całość wymaganych dokumentów została przygotowana przez Zespół Obsługi Szkół, złożyliśmy 2 wnioski: na remont obiektu Szkoły Podstawowej w Zabłociu oraz na remont sali gimnastycznej Gimnazjum w Strumieniu.

Do „Informacji nie zgłoszono uwag ani pytań.

„Informacja” została przyjęta.

 

 

 

ad. 5.

 

Przewodniczący C. Greń zwrócił się do radnych aby zgłaszali do Biura Rady swoje uczestnictwo w różnych spotkaniach, uroczystościach, imprezach w celu ujęcia ich w Informacji przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

Do Informacji nie zgłoszono uwag ani pytań.

„Informacja” została przyjęta.

 

ad. 6.

 

Przewodniczący C. Greń poinformował, że wpłynęły odpowiedzi Burmistrza Strumienia na wszystkie interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji, zapytał radnych, czy odpowiedzi są zadawalające.

Radna Anastazja Żur interpelowała w sprawie wcześniej złożonej interpelacji, dotyczącej zajęcia się stanem obiektu Ośrodka Zdrowia w Strumieniu, na którą otrzymała szczegółową odpowiedź informującą o wysokich kosztach poniesionych przez Gminę na remont tego obiektu. Radna stwierdziła, że potrzeby remontowe w tym obiekcie są jeszcze większe, w związku z tym poprosiła o szerszą informację nt. rozwiązania sprawy stanu obiektu Ośrodka Zdrowia w Strumieniu. (Odpowiedz na jej pytania, którą otrzymała wcześniej, nie wiele daje).

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor poinformował, że na poprzedniej sesji złożył pakiet interpelacji i zapytań. Wyjaśnił, że na zgłaszane zapytania nie wymaga odpowiedzi pisemnej, wystarczą ustne wyjaśnienia na sesji, ale cieszy się, że wszystkie odpowiedzi otrzymał na piśmie:

-       w sprawie zabrudzonej drogi krajowej Katowice-Wisła przez ciężkie samochody ze Żwirowni w Zabłociu (informacja, że pismo w tej sprawie przesłano do właściciela drogi),

-       odnośnie płacenia najbardziej cennych kół zainteresowań pozalekcyjnych w szkołach (informacja, że jest wniosek do przyszłorocznego budżetu),

-       sprawa utworzenia klasy sportowej w Gimnazjum w Strumieniu oraz wprowadzenie drugiego języka obcego do gimnazjów (informacja o przesunięciu omawiania obu tematów na maj br.),

-       zmian Regulaminu nagradzania nauczycieli za szczególne osiągnięcia (dziękuje, że temat będzie rozpatrywany na dzisiejszej sesji),

-       prośba dot. wyglądu strony internetowej gminy (radny stwierdził, że już 2 dni po sesji strona internetowa gminy była elegancka, bez zaszłości, bez błędów i jest aktualizowana).

Radna C. Skowron podziękowała za odpowiedzi na interpelacje w sprawach:

-       naprawy poboczy na ul. Wspólnej w Strumieniu (informacja, że w trybie pilnym będzie przeprowadzony remont poboczy),

-       pozimowego czyszczenia poboczy dróg (informacja, że czyszczenie poboczy będzie wykonane),

-       remontu drogi wojewódzkiej Zbytków-Strumień (informacja, że remont nawierzchni drogi będzie wykonany).

Radna C. Skowron zwróciła się z prośbą – przypomnieniem w sprawie budowy chodnika przy drodze wojewódzkiej Zbytków-Strumień.

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że na bieżąco są prowadzone rozmowy z Zarządem Dróg Wojewódzkich w Katowicach w sprawie budowy chodnika przy drodze wojewódzkiej Zbytków-Strumień, gdzie uzyskaliśmy informację, że zadanie to zostało umieszczone na liście rezerwowej. Zwróciła się również do radnego Sejmiku Wojewódzkiego w Katowicach A. Brudnego o wspieranie naszych starań w tej sprawie, gdyż dobrze by było wykonać remont nawierzchni drogi wraz z chodnikiem.

Radny A. Brudny wyjaśnił, że na dzień dzisiejszy środki na drogi wojewódzkie zostały podzielone ale nie podzielono jeszcze nadwyżki budżetowej z ubiegłego roku w kwocie 230 milionów zł., na majowej sesji Sejmik Województwa podejmie uchwałę o zwiększeniu środków w dziale transport i wtedy dopiero będzie można zdecydować, które zadania z listy rezerwowej będą ujęte w budżecie.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że na poprzedniej sesji interpelował w sprawie remontu śluzy na kanale ulgi na potoku Knajka, który jest powodem zalewania terenów przysiółków Dębina i Knaj w Drogomyślu. W sprawie tej w dniu dzisiejszym odbyła się wizja lokalna z udziałem Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych Oddział w Cieszynie oraz przedstawicieli Urzędu Miejskiego, w której również uczestniczył. Na wizji tej okazało się, że sprawa jest bardzo skomplikowana, gdyż jest tam kilku właścicieli urządzeń: kanał ulgi należy do Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Cieszynie, śluza po drugiej stronie przepustu do Wojewódzkiego Zarządu Melioracji, który obiecał, że zajmie się tym remontem, natomiast same przepusty, które znajdują się pod starą drogą, obok dwupasmówki są własnością Dyrekcji Krajowej Dróg i Autostrad Oddział w Katowicach. Dlatego pojawił się problem, kto ma się zająć tym remontem. Na spotkaniu ustalono, że w tej sprawie będą czynione dalsze starania, wystosowane zostaną pisma osobno z Urzędu Miejskiego i osobno z Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych Oddział w Cieszynie. Przewodniczący C. Greń poinformował, że w kanale ulgi, który jest głównym ciekiem, gdzie potok Knajka odpływa, pojawiły się bobry, które ścinają drzewa, tarasujące szeroki przepływ wody.

Radny A. Brudny stwierdził, że zna problemy jakie wywołują bobry, ale w tej sprawie nic nie poradzimy, gdyż są zwierzętami chronionymi. Dodał także, że zna również problemy związane z zarządzaniem urządzeniami melioracyjnymi, które wszędzie są podobne (zawsze jest kilku właścicieli i nigdy do końca nie wiadomo kto za co odpowiada).

Radny M. Hus podziękował Burmistrzowi za zorganizowanie spotkania przedstawicieli Rady Sołeckiej w Bąkowie z przedstawicielami Nadleśnictwa Ustroń, Powiatowego Zarządu Spółek Wodnych w Cieszynie, Powiatowego Zarządu Dróg w Cieszynie, Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu, na którym omówiono wiele problematycznych dla sołectwa spraw.

Radna A. Żur złożyła 5 pisemnych interpelacji w sprawach:

1)       Rozważenia możliwości utworzenia zatoczek i miejsc postoju dla autobusów lub miejsca parkingowego dla samochodów na ul. Podwale w Strumieniu.

2)       Zamontowania lampy na rogu budynku Apteki przy ul. Ks. Londzina w Strumieniu – w celu oświetlenia ul. Staromiejskiej.

3)       Ustawienia zamykanego boksu na kubły ze śmieciami na ul. Staromiejskiej w Strumieniu.

4)       Rozważenia możliwości wykonania ronda na skrzyżowaniu ul. Młyńskiej z ul. Osiedlową w Strumieniu.

5)       Doprowadzenia do porządku zabytkowego fragmentu uliczki w Strumieniu, która nie ma nazwy, a łączy ul. Ks. Londzina z ul. Krzywą (obok posesji P. Gamżów). Na ulicy tej znajduje się nawierzchnia z kamienia rzecznego, którym w przeszłości były wybrukowane wszystkie place w Strumieniu. Ulicy tej proponuję nadać nazwę „Machny Ogrodzieńskiej”.

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała na interpelację w sprawie przeniesienia przystanku autobusowego na ul. Podwale w Strumieniu oraz ustawienia lampy na oświetlającej zaciemnione miejsce na ul. Staromiejskiej w Strumieniu: będzie wykonany projekt zmiany organizacji ruchu na płycie Rynku, który zaopiniować musi Komisję Bezpieczeństwa, przygotowywany będzie również projekt odciążenia ruchu na ul. Ks. Londzina, gdzie wszystkie uwagi zgłaszane przez radną A. Żur będą przeanalizowane przez zespół ludzi, który będzie przygotowywał potrzebne dokumenty związane ze zmianą organizacji ruchu. Poinformowała, że na chwilę obecną są 2 propozycje miejsc gdzie można by przenieść postój autobusów tj: na ul. Podwale i na ul. Młyńską na teren gminny obok basenu. Natomiast w sprawie zaciemnionego miejsca na ul. Staromiejskiej w Strumieniu – zlecone zostało wykonanie dokumentacji technicznej na ustawienie lampy oświetlenia ulicznego, jest to temat, który wielokrotnie się przewijał, oświetlenie tego miejsca jest bardzo potrzebne.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że na pozostałe interpelacje radnej A. Żur odpowie na piśmie.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor zasygnalizował, pilne usunięcie niebezpiecznego odpadnięcia gzymsu z budynku komunalnego Rynek 4 w Strumieniu (obok Ratusza), jest to bardzo niebezpieczne, gdyż w miejscu tym przechodzi dużo ludzi.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że razem z z-cą Burmistrza oglądali to miejsce.

Radny S. Balas interpelował w sprawach:

1)       Zwrócenia się do administratora rzeki Knajki, aby od mostu kolejowego w Drogomyślu przejść i pousuwać wszystkie powstałe na rzece zatory z połamanych gałęzi i chaszczy, gdyż w Bąkowie w pobliżu dwupasmówki powstał już duży zator, który przy większych opadach deszczu może spowodować spiętrzenie wody.

2)       Zwrócenia się do administratora drogi krajowej Katowice-Wisła o wyczyszczenie, posprzątanie ze śmieci rowów wzdłuż dwupasmówki.

Radna C. Skowron dołączyła się do powyższej interpelacji w sprawie wyczyszczenia rowów przy dwupasmówce, gdyż widziała tam nawet zwłoki padłego psa.

Radna C. Skowron interpelowała w sprawie pominięcia sołectwa Zbytków przy trwających obecnie bieżących remontach dróg powiatowych w sołectwach.

Wiceprzewodniczący S. Świtała zapytał kiedy rozpoczną się remonty dróg gminnych?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że remonty naszych dróg gminnych już się rozpoczęły.

Wiceprzewodniczący S. Świtała interpelował w sprawach:

1)       Przeprowadzonej wizji lokalnej w sprawie wycięcia suchych drzew przy szkole w Pruchnej. Zapytał kiedy będzie wydane zezwolenie na wycinkę, gdyż jedno z drzew już się przewróciło, niszcząc przęsło płotu, a są tam jeszcze 3 takie suche drzewa?

2)       Zapytał czy zostały zlecone dokumentacje na wykonanie oświetlenie ulic w innych miejscowościach?

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że temat wycinki drzew przy szkole musi sprawdzić i udzieli radnemu odpowiedź telefoniczną.

Natomiast w sprawie zlecenia dokumentacji na oświetlenia uliczne Burmistrz A. Grygierek poprosiła kierownika E. Kuboszek-Owsiany o odpowiedź.

Kierownik E. Kuboszek-Owsiany poinformowała, że wystąpiliśmy o warunki podłączenia do sieci poszczególnych punktów w danym sołectwie, czekamy na odpowiedź Energetyki w tej sprawie. Poinformowała także, że jesteśmy po przetargu na wykonanie oświetlenia na ul. Cieszyńskiej w Strumieniu, została wyłoniona firma „ELMAX” Pana Byloka, 9 maja br. jesteśmy umówieni na przekazanie placu budowy.

Burmistrz A. Grygierek dodatkowo poinformowała, że ul. Cieszyńska w Strumieniu miała już wykonaną dokumentację na oświetlenie, dlatego tak szybko potrafiliśmy przeprowadzić przetarg, natomiast na inne punkty oświetlenia ulic musimy zlecić wykonanie dokumentacji technicznej i uzgodnień.

Radny P. Faruga interpelował w sprawie rozpatrzenia możliwości wykonania parkingu dla kilkudziesięciu samochodów przy ul. 1 Maja w Strumieniu (pomiędzy Domem Nauczyciela, a posesją Pana Błaszczyka), jest to niewykorzystany teren gminny, na którym znajduje się słup energetyczny wysokiego napięcia, więc nie może powstać w tym miejscu np. działka budowlana.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor dodał, że parking ten w soboty i niedziele byłby wykorzystywany przez ludzi odwiedzających cmentarz, natomiast od poniedziałku do piątku byłby przydatny dla gimnazjum. Jest bardzo dobry teren pod parking, wjazd i wyjazd musiałby być zlokalizowany od strony bloków przy ul. Powstańców Śl. (bezpośredni wjazd i wyjazd na ul. 1 Maja byłby zbyt niebezpieczny),ponadto w planie zagospodarowania przestrzennego dla miasta Strumienia jest zapis umożliwiający w tym miejscu zlokalizowanie zatoczek postojowych oraz miejsc parkingowych.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że pomysł jest dobry, sami również zastanawialiśmy się nad tą sprawą, musimy wystąpić do Energetyki o uzgodnienie możliwości powstania w tym miejscu parkingu. Były również prowadzone rozmowy z dyrektorem Gimnazjum w Strumieniu w sprawie wygospodarowania kawałka terenu na parking od strony auli, jest tam kawałek naszej drogi gminnej. Ponadto Burmistrz poinformowała, że w tym roku spraw ta nie będzie załatwiona, że względu na brak środków budżetowych na to zadanie.

Przewodniczący C. Greń dodatkowo poinformował, że w poprzedniej kadencji Rady ta sprawa również była omawiana, dodał także, że dużą rolę powinna spełnić tutaj Rada Mieszkańców Miasta Strumienia wnioskując wykonanie parkingu do budżetu Gminy.

Radna A. Żur wyjaśniła, że temat budowy parkingu wnioskuje corocznie już od 4 lat.

Radny K. Pisiut interpelował w sprawach:

1)       Zrównania czasu pracy urzędowej kasy, z czasem pracy całego Urzędu Miejskiego - w piątek. Piątek jest dniem kiedy Urząd jest czynny dłużej do godz. 1600, natomiast kasa jest czynna tylko do 1530. Radny stwierdził, że jest to dużym utrudnieniem przy załatwianiu urzędowych spraw, przy których wymagane jest wniesienie opłaty skarbowej, która obecnie wpłacana jest tylko na kwitariusz, gdyż z obiegu wycofane zostały znaczki skarbowe.

2)       Zmienionej struktury organizacyjnej Urzędu Miejskiego, która odbierana jest jako zwiększenie biurokracji. Radny zwrócił uwagę, że przy obecnej strukturze organizacyjnej pisma wpływające do Urzędu, w o wiele dłuższym czasie docierają do pracownika, który merytorycznie załatwia daną sprawę. Obecnie pisma wpływające na dziennik podawczy przechodzą przez burmistrza, kierownika, a następnie pracownika. Przy poprzedniej organizacji czas przepływu pism był krótszy: dziennik podawczy, burmistrz i pracownik. Radny zaznaczy, że nie chce umniejszać roli kierowników, ani nie skarży się na nieterminowe załatwianie pism, ale chce zwrócić uwagę na wydłużenie czasu przepływu poczty oraz usprawnienie pracy Urzędu.

Burmistrz A. Grygierek udzieliła odpowiedzi na obie interpelacje:

1)       W sprawie wydłużenia czasu pracy kasy Urzędu Miejskiego: dniem dłuższego urzędowania jest piątek, cała gotówka musi być rozliczona i przekazana go banku, gdyż nie możemy pozwolić sobie aby jakiekolwiek pieniądze znajdowała się w kasie Urzędu przez weekend, właśnie w tym celu kasa jest czynna o pół godziny krócej, gdyż pracownice i tak po godzinach rozliczają kasę i przekazują gotówkę do Banku Śląskiego Oddział w Chybiu, który obsługuje nasz budżet. Burmistrz wyjaśniła, że jest otwarta na wiele spraw ale nie może wydłużyć czasu pracy kasy w Urzędzie, gdyż gotówka nie może zostawać na weekend w Urzędzie oraz jest możliwość uiszczenia opłaty skarbowej w banku lub na poczcie, które są czynne dłużej. O takiej możliwości pracownicy informują ludzi załatwiających sprawy.

2)       Burmistrz A. Grygierek poinformowała: że cieszy ją stwierdzenie radnego, że pisma z Urzędu wychodzą w terminie. Mamy obecnie bardzo gorący okres, są nowi radni, są nowe władze, korespondencji wpływającej do Urzędu jest bardzo dużo oraz wiele różnych spraw i tematów do załatwienia. Pozwoliła sobie na zmianę organizacji pracy Urzędu, gdyż podejrzewa, że w dzisiejszych czasach nie ma już urzędów bez referatów, czy wydziałów oraz bez kierowników czy naczelników. Wprowadzenie referatów wiązało się z sugestiami mieszkańców, którzy informowali nas, że przychodząc załatwić jakąś sprawę, jeżeli nie było danego pracownika merytorycznego nikt nie umiał odpowiedzieć, ani zastąpić tej osoby. Burmistrz wyjaśniła, że osoby kierowników będą znać całe funkcjonowanie oraz będą na bieżąco z wszystkimi sprawami referatu, kierownik jest osobą która będzie koordynowała pracę całego referatu. W tej sytuacji nie będziemy spotykać się z uwagami mieszkańców, że sprawa nie została załatwiona.

Radny M. Hus interpelował w sprawie usunięcia barszczu Sosnkowskiego, który znów pojawił się w Bąkowie. Zapytał czy Gmina posiada odpowiednie służby, które zajęłyby się usunięciem tej parzącej, niebezpiecznej rośliny?

Kierownik G. Dziadek wyjaśniła: w poprzednich latach barszcz Sosnkowskiego był już usuwany na terenie sołectwa Bąków, sprawa zostanie dokładnie rozeznana, a odpowiedzi udzielimy na piśmie.

Radna C. Skowron poinformowała, że tydzień temu zainstalowane zostały barierki ochronne na skrzyżowaniu w Zbytkowie, o które wcześniej wnioskowała. Radna stwierdziła, że na skrzyżowaniu jest bezpieczniej oraz podziękowała za załatwienie tej sprawy.

Przewodniczący C. Greń interpelował w sprawach:

1)       Kontynuacji budowy chodnika w Drogomyślu w okolicach Młynówki, który ma skierować ruch pieszych poza wąski, niebezpieczny mostek na ul. Głównej (projekt techniczny jest gotowy, są przeznaczone środki budżetowe na ten cel). Poinformował, że w linii chodnika rośnie drzewo, które należałoby wyciąć oraz stoi słup energetyczny (podwójny), który również musi zostać usunięty lub zamieniony na inny (pojedynczy). Przewodniczący zwrócił uwagę, że te dwie sprawy nie są ujęte w projekcie technicznym budowy chodnika. Poprosił aby w sprawie tej wcześniej zwrócić się do Energetyki.

2)       Kontynuacji budowy odwodnienia osiedla w Drogomyślu (projekt techniczny jest gotowy, decyzja środowiskowa na dalszy etap odwodnienia jest uprawomocniona, zakupiono materiały potrzebne do budowy). Poprosił o jak najszybsze uruchomienie wszystkich procedur i wystąpienie do Starostwa Powiatowego o pozwolenie na budowę, gdyż ten etap odwodnienia będzie bardziej pracochłonny i zajmie więcej czasu.

Radna C. Skowron przypomniała sprawę konieczności usunięcia słupa energetycznego stojącego w linii chodnika przy ul. 1 Maja w stronę Zbytkowa. Zwróciła do radnego Sejmiku Województwa A. Brudnego o interwencję tej sprawie.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że sprawa usunięcia słupa będzie załatwiana przy okazji starań się o dalszy etap budowy chodnika w stronę Zbytkowa.

 

ad. 7.

 

Przewodniczący C. Greń poprosił Burmistrza o przedstawienie „Sprawozdania z wykonania budżetu gminy Strumień za 2006 r.”.

Burmistrz A. Grygierek krótko przedstawiła „Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy Strumień za 2006 r.” oraz poprosiła o pozytywne rozpatrzenie.

Przewodniczący C. Greń odczytał Uchwałę Nr 4100/I/129/2007 z dnia 18 kwietnia 2007 r. I Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach w sprawie pozytywnej opinii o przedłożonym przez Burmistrza Strumienia sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2006 r.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – I. Duda przedstawił wniosek Komisji o udzielenie Burmistrzowi Strumienia absolutorium z tytułu wykonania budżetu Gminy za 2006 r., skierowany do przewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu.

Przewodniczący C. Greń odczytał Uchwałę Nr 4100/I/89/2007 z dnia 10 kwietnia 2007 r. I Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach w sprawie pozytywnej opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Strumieniu w sprawie udzielenia Burmistrzowi Strumienia absolutorium za 2006 r.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń odczytał treść projektu uchwały w sprawie udzielenia Burmistrzowi Strumienia absolutorium oraz poddał go pod głosowanie.

Jednogłośnie (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr VIII/45/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 26 kwietnia 2007 r. w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Strumienia.

Uchwała w załączeniu.

Przewodniczący pogratulował Burmistrzowi A. Grygierek udzielenia absolutorium.

Burmistrz A. Grygierek podziękowała Radzie w imieniu swoim oraz poprzednika (Burmistrza A. Zaręby) za przyjęcie „Sprawozdania z wykonania budżetu gminy Strumień za 2006 r.” oraz udzielenie absolutorium z tego tytułu.

Przewodniczący C. Greń ogłosił 10-minutową przerwę w obradach.

 

ad. 8.

 

Na prośbę przewodniczącego – kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu M. Florek przedstawiła „Informację o problemach społecznych (sprawozdanie z działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu, współpraca z organizacjami pozarządowymi, realizacja programów profilaktycznych, polityka prorodzinna Gminy)”.

Burmistrz A. Grygierek poprosiła kierownika MOPS o przedstawienie sprawy Programu dożywiania dzieci.

Kierownik MOPS – M. Florek poinformowała: w ubiegłym roku MOPS wystąpił o środki na dofinansowanie 3 stołówek szkolnych w ramach Programu Dożywiania Dzieci, otrzymaliśmy dofinansowanie w wysokości 30 000,- zł. (po 10 000,- zł. na każdą stołówkę szkolną). W bieżącym roku wystąpiliśmy o utworzenie miejsca do wydawania posiłków w Zespole Szkół w Pruchnej, otrzymaliśmy dofinansowanie w kwocie 6 860,- zł. W związku z otrzymaniem środków od września br. planujemy dowożenie obiadów ze stołówki szkolnej w Drogomyślu do szkoły w Pruchnej.

Komisje nie wniosły uwag do „Informacji”.

Radni nie wnieśli uwag do „Informacji”.

„Informacja” została przyjęta.

 

ad. 9.

 

Na prośbę przewodniczącego C. Grenia „Informację o działalności Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury w Strumieniu” przedstawiła dyrektor MGOK - G. Gubała.

Dyrektor MGOK G. Gubała poinformowała: wystąpiliśmy z trzema projektami do fundacji Działaj Lokalnie i otrzymaliśmy środki do Świetlicy środowiskowej w Pruchnej. W kwietniu br. wystąpiliśmy z kolejnymi projektami do różnych fundacji w celu pozyskania środków na prowadzoną działalność kulturalną.

Na prośbę przewodniczącego C. Grenia „Informację o działalności Miejskiej Biblioteki Publicznej w Strumieniu” przedstawiła dyrektor MBP - M. Wyleżuch.

Dyrektor MBP M. Wyleżuch poinformowała: Biblioteka otrzymała 3 komputery z Urzędu w ramach Programu „IKONKA”, z których korzystają czytelnicy. Nie udało się skomputeryzować filii Biblioteki w Pruchnej i w Drogomyślu.

Przewodniczący C. Greń zapytał czy komputery w filiach mogłyby być ogólnie dostępne dla czytelników?

Dyrektor MBP M. Wyleżuch poinformowała, że komputery w filiach Biblioteki będą dostępne dla wszystkich użytkowników.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że w świetlicach środowiskowych na terenie Gminy są również komputery z dostępem do inernetu. Stwierdziła również, że najgorszy sprzęt znajduje się Świetlicy środowiskowej w Drogomyślu. W bieżącym roku będziemy odnawiać świetlice ze środków Gminnego Programu Profilaktyki  Rozwiązywania Problemów Alkoholowych więc postaramy się o doposażenie świetlic środowiskowych.

Na prośbę przewodniczącego C. Grenia „Informację o działalności Hali sportowej oraz Basenu kąpielowego w Strumieniu” przedstawił dyrektor ZGKiM – Ł. Pachuła.

Dyrektor ZGKiM Ł. Pachuła poinformował o przeprowadzonej przez Komisję Budżetu wizji lokalnej na obiektach hali sportowej i basenu kąpielowego w Strumieniu. Poinformował również, że na wyposażenie hali sportowej pozyskano kilkadziesiąt łóżek do przenocowania obozowiczów korzystających z hali (obecnie można przenocować 7 osób, a docelowo 40 osób), pozostaje jednak problem wyżywienia.

Dyrektor ZGKiM Ł. Pachuła przedstawił możliwość wykonania stołówki w pomieszczeniach przyziemia basenu kąpielowego.

Z-ca Burmistrza R. Greń stwierdził, że w zakresie działalności hali sportowej i basenu kąpielowego mamy wiele do zrobienia. W poprzednich kadencjach Rady i obecnie zastanawiamy się jak ulepszyć i usprawnić działalność tych obiektów.

Z-ca Burmistrza R. Greń poinformował o rozpoczęciu prac przygotowawczych do utworzenia Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji wyłączającego hali sportowej i basenu kąpielowego z działalności ZGKiM. Jeżeli komisje Rady wyraziłyby swoje poparcie, MOSiR mógłby rozpocząć działalność już od września br., a jeżeli nie to od 1 stycznia 2008 r.

Z-ca Burmistrza R. Greń stwierdził, że najwięcej do zrobienia jest na obiekcie basenu, który trzeba uatrakcyjnić. Planujemy włączenie do działalności MOSiR również boiska sportowego.

Z-ca Burmistrza R. Greń poinformował, że tworząc w bieżącym roku MOSiR bazowalibyśmy na posiadanych środkach budżetowych i wg wstępnych obliczeń jest to możliwe. Poinformował równie, że jedno jest pewne, że Gmina nadal będzie dopłacać do działalności MOSiR.

Z-ca Burmistrza R. Greń poprosił o zgłaszanie już dzisiaj ewentualnych głosów przeciwnych, odnośnie propozycji utworzenia MOSiR-u.

W sprawie utworzenia MOSiR nie zgłoszono głosów przeciwnych.

Przewodniczący C. Greń poprosił komisje o przedstawienie stanowisk do „Informacji”.

Przewodniczący Komisji Oświaty, … - J. Szeruda przedstawił wnioski Komisji:

1.       „Do Informacji w sprawie działalności Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury w Strumieniu oraz Miejskiej Biblioteki Publicznej w Strumieniu nie wniesiono uwag.

2.       Komisja wnioskuje o podjęcie prac (po wcześniejszym przeprowadzeniu analizy finansowej) nad utworzeniem MOSiR, który swoim działaniem obejmował będzie halę sportową, boisko oraz basen kąpielowy”.

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - P. Faruga poinformował, że Komisja popiera wnioski Komisji Oświaty.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut przedstawił wnioski Komisji:

1.       „Do Informacji w sprawie działalności Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury w Strumieniu oraz Miejskiej Biblioteki Publicznej w Strumieniu nie wniesiono uwag.

2.       Komisja przedstawiła propozycję - wniosek do Burmistrza o podwyższenie cen biletów o 1,- zł. - za korzystanie z siłowni oraz o 10,- zł - za korzystanie z hali sportowej (opłata ta nie dotyczyłaby szkół i klubów sportowych).

3.       Po przeprowadzonych oględzinach obiektu Hali sportowej Komisja przedstawiła następujące uwagi:

-      o uporządkowanie teren wokół obiektu Hali,

-      wyegzekwowanie od firmy Faber naprawy szkód spowodowanych transportem materiału do naprawy gwarancyjnej Hali,

-      wyposażenie pomieszczenia prysznicowego w kotary z tworzywa sztucznego.

4.       Po przeprowadzonych oględzinach obiektu basenu Komisja przedstawiła następujące uwagi:

-      przeprowadzenie konserwacji ogrodzenia wokół basenu,

-      dokończenie ogrodzenia niecki basenu kąpielowego mającego na celu uniemożliwienie wnoszenia trawy do basenu,

-      przeanalizowanie możliwości wyposażenia stacji pomp w silniki energooszczędne,

-      naprawę cieknącego dachu w części szatni,

-      przeanalizowanie możliwości wyposażenia ubikacji w płytki gresowe,

-      wykonanie boiska do siatkówki plażowej,

-      przeprowadzenie remontu niewykorzystanych pomieszczeń w przyziemiu basenu, z przeznaczeniem na część gastronomiczną (w powiązaniu z działalnością hali)”.

Radny K. Pisiut poinformował, że w trakcie dyskusji nasunęła się mu propozycja aby wydłużyć czas otwarcia basenu kąpielowego np. do godz. 2000 (obecnie jest czynny do 1800.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor przypomniał aby przy przygotowywaniu informacji nt. kultury i świetlic środowiskowych nie zapominać o Świetlicy środowiskowej w Strumieniu, prowadzonej przez Gimnazjum. (W dzisiaj omawianej Informacji – jest pominięta).

Burmistrz A. Grygierek stwierdziła, że z trafne uwagi Komisji Budżetu dot. obiektów hali sportowej oraz basenu będziemy próbować realizować.

Przewodniczący C. Greń zaproponował, aby przy tworzeniu MOSiR wziąć pod uwagę możliwość udzielania pomocy dla klubów sportowych w sprawach finansowo-księgowych.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że pod dyskusję Rady przygotowana zostanie kompletna dokumentacja wraz z kosztami utworzenia MOSiR w dwóch terminach: od września br. i od stycznia 2008 r.

Radna C. Skowron zwróciła uwagę, aby przeszkolić jeszcze jedną osobę do obsługi urządzeń na basenie, gdyż obecnie tylko kierownik basenu umie je obsługiwać.

Z-ca Burmistrza R. Greń wyjaśnił, że sprawa ta będzie w gestii MOSiR-u.

„Informacja” została przyjęta.

 

ad. 10.

 

Na prośbę przewodniczącego C. Grenia „Informację na temat ochrony przeciwpożarowej na terenie Gminy” – przedstawił komendant Oddziału Miejsko-Gminnego Związku OSP w Strumieniu – I. Nowak.

Komendant I. Nowak przedstawił działalność jednostek OSP na terenie Gminy. Zwrócił się z prośbą o czynienie starań w sprawie zakupu samochodu bojowego dla OSP Strumień. Poinformował także, że po interwencjach Rady Miejskiej i Burmistrza rozwiązana została sprawa problematycznego, nowego systemu szkoleń dla strażaków. W chwili obecnej 5 druhów strażaków ukończyło kurs, a 31 strażaków kończy kurs. Zwrócił się z prośbą o zakup 4 szt. aparatów tlenowych dla straży (2 szt. dla OSP Drogomyśl, które jest w Krajowym Systemie Ratownictwa i 2 szt. dla OSP Strumień (koszt 1 szt. wynosi ok. 6 000,- zł.).

Prezes Oddziału Miejsko-Gminnego Związku OSP w Strumieniu – W. Brańczyk przedstawił dodatkowe informacje nt. działalności jednostek OSP na terenie Gminy. Zwrócił się z prośbą do Rady o większe dofinansowanie działalności jednostek OSP w przyszłorocznym budżecie Gminy.

Przewodniczący C. Greń poinformował o krytycznych wystąpieniach Rady i Burmistrza w sprawie nowego systemu szkoleń dla strażaków, które po naszych wystąpieniach zostały przywrócone w poprzedniej formie.

Komisje nie wniosły uwag do „Informacji”.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że z tegorocznego budżetu został zakupiony aparat do oddymiania.

Komendant I. Nowak wyjaśnił, że aparat do oddymiania (wentylator) jest urządzeniem służącym ratownikom pracującym w aparatach tlenowych. Jeszcze raz zwrócił się prośbą o ich zakup.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor podziękował z-cy Burmistrza R. Greniowi za zaangażowanie w sprawy OSP.

„Informacja” została przyjęta.

 

ad. 11.

 

Na prośbę przewodniczącego C. Grenia – Skarbnik D. Mitko przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały VII/37/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 marca 2007 r. w sprawie zmiany budżetu Gminy Strumień na rok 2007.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr VIII/46/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 26 kwietnia 2007 r. w sprawie zmiany uchwały VII/37/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 marca 2007 r. w sprawie zmiany budżetu Gminy Strumień na rok 2007.

Uchwała w załączeniu.

 

 

 

ad. 12.

 

Na prośbę przewodniczącego C. Grenia – Skarbnik D. Mitko przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Strumień na rok 2007.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że zmiana budżetu dotyczy sfinansowania wyjazdu Chóru szkolnego „CANZONETTA” w Strumieniu nad morze, który pokryty został z oszczędności w funduszu płac Urzędu Miejskiego. Ponadto wystąpiliśmy z propozycją przygotowania placu zabaw dla dzieci w Drogomyślu. W 2006 r. wykonaliśmy remont parku w Strumieniu z dofinansowania Funduszu Rozwoju Wsi, dalej chcemy tą sprawę kontynuować, co roku w innym sołectwie. W związku z istniejącą koniecznością przesunięcia ogrodzenia Pawilonu sportowego w Drogomyślu planujemy w tym miejscu wykonać plac zabaw dla dzieci.

Przewodniczący C. Greń zapytał w jakiej wysokości uzyskamy dofinansowanie do placu zabaw?

Kierownik E. Kuboszek-Owsiany wyjaśniła, że otrzymamy dofinansowanie w wysokości 50 % kwoty przeznaczonej na ten cel w budżecie (tj. 5 000,- zł.).

Burmistrz A. Grygierek poinformowała o droższych kosztach zakupu urządzeń do placu zabaw ze względu na konieczność posiadania wymaganego atestu.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr VIII/47/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 26 kwietnia 2007 r. w sprawie zmian w budżecie Gminy Strumień na rok 2007.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 13.

 

Przewodniczącego C. Greń poprosił Burmistrza o przedstawienie projektu uchwały zmieniającej uchwałę Nr XXXV/251/2005 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 31 maja 2005 r. w sprawie ustalenia trybu i kryteriów przyznawania nagród dla nauczycieli za ich osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze.

Na prośbę Burmistrza dyrektor ZOS – J. Włoch przedstawiła projekt uchwały.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr VIII/48/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 26 kwietnia 2007 r. zmieniającej uchwałę Nr XXXV/251/2005 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 31 maja 2005 r. w sprawie ustalenia trybu i kryteriów przyznawania nagród dla nauczycieli za ich osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze.

Uchwała w załączeniu.

 

 

ad. 14.

 

Na prośbę przewodniczącego – dyrektor ZOS J. Włoch przedstawiła projekt uchwały w sprawie wytypowania przedstawiciela Rady Miejskiej w Strumieniu do Komisji ds. Nagród Burmistrza Strumienia dla Nauczycieli.

Przewodniczący Komisji Oświaty, … - J. Szeruda, przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - P. Faruga oraz przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut przedstawili jednobrzmiące wnioski komisji: „O wytypowanie radnej A. Żur do Komisji ds. Nagród Burmistrza Strumienia dla Nauczycieli”.

Przewodniczący C. Greń zapytał radną A. Żur, czy wyraża zgodę na wytypowanie jej osoby na przedstawiciela Rady Miejskiej w Strumieniu do Komisji ds. Nagród Burmistrza Strumienia dla Nauczycieli, na co uzyskał odpowiedź twierdzącą.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

13 głosami „za” przy 1 „wstrzymującym się od głosowania” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr VIII/49/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 26 kwietnia 2007 r. w sprawie wytypowania przedstawiciela Rady Miejskiej w Strumieniu do Komisji ds. Nagród Burmistrza Strumienia dla Nauczycieli.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 15.

 

Na prośbę przewodniczącego C. Grenia – dyrektor J. Włoch przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXVII/197/2004 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 października 2004 r. w sprawie określenia zasad udzielania i rozmiaru zniżek w tygodniowym obowiązkowym wymiarze zajęć nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez Gminę Strumień oraz określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dla pedagogów, psychologów, logopedów i nauczycieli doradców zawodowych.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr VIII/50/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 26 kwietnia 2007 r. w sprawie zmiany uchwały Nr XXVII/197/2004 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 października 2004 r. w sprawie określenia zasad udzielania i rozmiaru zniżek w tygodniowym obowiązkowym wymiarze zajęć nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez Gminę Strumień oraz określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dla pedagogów, psychologów, logopedów i nauczycieli doradców zawodowych.

Uchwała w załączeniu.

 

 

ad. 16.

 

Na prośbę przewodniczącego – dyrektor J. Włoch przedstawiła projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Statutu jednostki budżetowej pod nazwą Zespół Obsługi Szkół w Strumieniu.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor zwrócił uwagę, że z nowego Statutu ZOS wynika, że prowadzenie spraw kadrowych nauczycieli przechodzi do szkół.

Dyrektor ZOS J. Włoch wyjaśniła, że prowadzenie spraw kadrowych nigdy nie było ujęte w Statucie ZOS.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr VIII/51/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 26 kwietnia 2007 r. w sprawie zatwierdzenia Statutu jednostki budżetowej pod nazwą Zespół Obsługi Szkół w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 17.

 

Na prośbę przewodniczącego – dyrektor ZOS J. Włoch przedstawiła projekt uchwały w sprawie ustalenia Regulaminu pomocy zdrowotnej dla nauczycieli.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radna A. Żur zwróciła uwagę na zapis Regulaminu dotyczący obowiązku dostarczania rachunków za usługi medyczne przy ubieganiu się o pomoc zdrowotną dla nauczycieli: są osoby, które stać na korzystnie z prywatnej służby zdrowia, gdzie bez kłopotu otrzymają rachunek za każde badanie, leczenie czy sanatorium więc osoba taka pomoc zdrowotną bez problemu otrzyma, natomiast osoby, które stać na leczenie tylko w publicznych zakładach opieki zdrowotnej – pomimo ogromnych kosztów leczenia, rachunków za leczenie nie będą mogły przedłożyć, więc i z zapomogi zdrowotnej nie będą mogły skorzystać.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr VIII/52/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 26 kwietnia 2007 r. w sprawie ustalenia Regulaminu pomocy zdrowotnej dla nauczycieli.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 18.

 

Protokół Nr VII/2007 siódmej Rady, który był wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

 

ad. 19.

 

W wolnych wnioskach głos zabrali:

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut przedstawił wnioski komisji:

1.       „Komisja wnioskuje aby odcinek ul. Krzywej w Strumieniu, który wyłożony jest archaicznym kamieniem rzecznym, nazwać historycznym imieniem Machny Ogrodzieńskiej”.

2.       „Komisja wnioskuje o zastanowienie się nad możliwością wyprowadzenia ruchu autobusowego z Rynku na ulicę Podwale w Strumieniu (są tam dwa place: jeden za izbą regionalną, drugi za restauracją „Strumienianka”) wraz z opracowaniem koncepcji utworzenia przystanku dla autobusów oraz przeprowadzenie wizji lokalnej na miejscu”.

Wiceprzewodniczący Stanisław Świtała zwrócił się z prośbą o fachową pomoc ZGKiM w Strumieniu przy zainstalowaniu na boisku szkolnym w Pruchnej konstrukcji do gry w koszykówkę (zabetonowanie konstrukcji i prace spawalnicze) - w celu przygotowania placu gier i zabaw dla dzieci i młodzieży podczas wakacji.

Radna A. Żur wnioskowała w sprawach:

1)       Likwidacji dziury, która powstała pomiędzy chodnikiem dla pieszych, a jezdnią przy ul. Ks. Londzina w Strumieniu (w rejonie sklepu Pani Nowak).

2)       Naprawy dziur na ul. Sosnowej w Strumieniu (na odcinku od posesji P. Parchański, do posesji P. Jurczyk), droga jest nieprzejezdna, mieszkańcy zajeżdżają łąkę przyległą do drogi.

3)       Ulica Letnia w Strumieniu wyremontowana 2 lata temu (na odcinku od ul. Sosnowej, do posesji Pana Sosny) została zbyt płytko wykorytowana, w związku z czym nawierzchnia drogi jest zniszczona.

4)       Utwardzenia kamieniem końcowego odcinka ul. Osiedlowej w Strumieniu (przy blokach), są tam położone wysokie krawężniki, aż do połączenia z ul. Polną, podłoże jest gliniaste i dziurawe, tworzą się tam ogromne kałuże podczas opadów deszczu.

5)       Braku przejść dla pieszych na Rynku w Strumieniu, chcąc przejść na drugą stronę ulicy, z parkingu samochodowego położonego na środku płyty Rynku, jest tylko jedno przejście dla pieszych w rejonie studni.

6)       Wykonania studzienek odprowadzających wodę ze skrzyżowania dróg (ul. Bielskiej i ul. Brodeckiego) za mostem na rzece Wiśle w Strumieniu.

7)       Naprawy dwóch nie święcących lamp przy ul. Powstańców Śląskich w Strumieniu, przy garażach Spółdzielni Mieszkaniowej.

Wykonania planowanego placu zabaw dla dzieci na osiedlu przy ulicach: Powstańców Śląskich, Słonecznej i Nowowiejskiego w Strumieniu.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor poruszył 2 sprawy:

1)       Co z kawałkiem chodniczka na zakręcie przy ul. Młyńskiej w Strumieniu, przypomniał, że wcześniejszej sesji mówiliśmy o odejściu od robienia przejść dla pieszych na skrzyżowaniach ulic.

2)       Pilnego zajęcia się mieszkaniami socjalnymi, w związku z propozycją ZGKiM, aby z niektórych mieszkań komunalnych (tych o najgorszym standardzie) zrobić mieszkania socjalne, gdyż Gmina w ogóle takich nie posiada. Poprosił aby sprawę tą rozważnie i kompleksowo rozwiązać. Poinformował, że Komisja Mieszkaniowa zajęła stanowisko, że budynek komunalny w Strumieniu przy ul. 1 Maja 6 nie może być przeznaczony na mieszkania socjalne, gdyż jest to centralne miejsce w mieście, jego wizytówka. Mieszkania socjalne powinny być umiejscowione na peryferiach miasta, a ZGKiM nie będzie wykonywał tam żadnych remontów. Poprosił o wspólne spotkanie w celu przeanalizowania posiadanego zasobu mieszkaniowego oraz rozwiązania problemu braku mieszkań socjalnych.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła: wspólnie z ZGKiM przeprowadziliśmy dokładną analizę stanu zasobu mieszkań komunalnych oraz stanu zaległości czynszowych, w każdym z budynków komunalnym z osobna, wstępna weryfikacja jest zrobiona, przygotowany materiał poddany zostanie pod wspólną dyskusję. Burmistrz A. Grygierek zaznaczyła, że jeśli jakiśkolwiek budynek zostanie przeznaczony na mieszkania socjalne, to nie znaczy, że budynek ten nie będzie remontowany. Do każdego posiadanego budynku komunalnego Gmina musi coś dołożyć, gdyż bierzemy za nie odpowiedzialność. Poinformowała, że w ubiegłym roku był zrobiony przegląd z wykonanych ekspertyz wynika, że w każdym budynku jest wiele do zrobienia. Zasób mieszkaniowy, który posiadamy jest w bardzo złym stanie, lokatorzy mieszkają w warunkach, które nie pasują do Rynku i centrum miasta np. brak ubikacji, jedna łazienka na całą kamienicę lub problemy z wodą bieżącą.

Z-ca Burmistrza R. Greń poinformował: na wszystkich posiedzeniach komisji zapoznał radnych z propozycją podjęcia starań aby w tym roku w parku w Strumieniu uruchomić fontannę, która połączona byłaby z wykorzystaniem zabłockich solanek. W dniu dzisiejszy odbyło się spotkanie z Konserwatorem Zabytków, zostało wyznaczone miejsce w parku, a w sfinansowanie tego przedsięwzięcia w dużej części planuje się włączyć miejscowych przedsiębiorców, jeżeli wystąpiłaby konieczność wniesienia środków budżetowych na ten cel, wykorzystane zostaną środki przyznane na park. Z-ca Burmistrza poinformował, że podobne urządzenie znajduje się w Dębowcu, z którego korzysta mnóstwo ludzi ze Śląska. Z uzyskanych informacji wiemy, że właściciele Solanki w Zabłociu uzyskali pełne zezwolenie na eksploatację solanek. Jest również propozycja aby elementem upiększającym fontannę, która umiejscowiona będzie w stolicy Żabiego Kraju, były żabki. Wyraził nadzieję, że inwestycja ta spowoduje przypływ ludzi oraz ożywienie dla naszego miasta. Stwierdził również, że po przedstawieniu sprawy na posiedzeniach komisji nie spotkał się ze słowami sprzeciwu, które przyjęte zostały jako wyraz zgody na to przedsięwzięcie.

Radny I. Duda wyraził swoją uwagę do sprawy parkingu, planowanego między Domem Nauczyciela, a posesją Pana Błaszczyka. Wg jego zdania przy inwestycji pod słupem energetycznym 15 kV Energetyka narzuci bardzo duże obostrzenia, które będą kosztowne do wykonania.

Z-ca Burmistrza R. Greń wyjaśnił, że w tej sprawie najpierw wystąpimy o uzgodnienia do Energetyki, przed przystąpieniem do czegokolwiek.

Radny I. Duda zapytał o możliwość wykonania parkingu dla samochodów pod cmentarzem w Strumieniu?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że sprawa ta była wielokrotnie poruszana przez radnych w poprzedniej kadencji, teren przed cmentarzem jest pasem ruchu ul. 1 Maja, zrobienie tam parkingu dla samochodów jest niemożliwe, to że udało się tam zrobić parking chociaż dla kilku samochodów jest sukcesem.

Przewodniczący C. Greń dodatkowo wyjaśnił, że nie można robić bezpośredniego wyjazdu z parkingu na drogę, taka była odpowiedź Starostwa na propozycję wykonania parkingu w tym miejscu.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że przed przystąpieniem do jakiejkolwiek inwestycji najpierw występujemy o wszystkie konieczne uzgodnienia, nic nie jest robione w ślepo. Wyjaśniła również, że nawet ustawienie 1 lampy wymaga przygotowania całego projektu technicznego i wszystkich uzgodnień.

Radny I. Duda poruszył sprawę rozwiązania problemu skrzyżowania ul. Kolejowej z ul. 1 Maja, zapytał czy istniałaby w tym miejscu możliwość wykonania ronda lub zmiany pierwszeństwa ruchu?

Z-ca Burmistrza R. Greń wyjaśnił, że cieszymy się z wszystkich zgłaszanych wniosków, ale większość spraw musimy odłożyć na przyszłość, gdyż nie posiadamy środków na te cele. Zaapelował też aby z wieloma sprawami nie czekać do sesji lecz zgłaszać je na bieżąco

Przewodniczący C. Greń wyjaśnił także, że bliskość torów kolejowych odrzuca możliwość wykonania ronda w tym miejscu, gdyż samochody musiałby się zatrzymywać się na przejeździe kolejowym.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor powrócił do sprawy parkingu dla samochodów przed cmentarzem: dziś ten temat całkowicie odpada z jednego powodu, gdyby w poprzedniej kadencji nie pytać Powiatu i zrobić chodnik z puzli, aż do samej drogi, nikt dzisiaj nie zarzucałby nam, że nie wolno tam parkować. Jednak skoro planujemy, że kondukty pogrzebowe mają chodzić chodnikiem, a nie ul. 1 Maja, automatycznie odpada pomysł zrobienia w tym miejscu parkingu (te dwie rzeczy są sprzeczne ze sobą).

Radny Stanisław Balas wnioskował w sprawie rozwiązania problemu działek, zakupionych przez osoby nie mieszkające na terenie naszej Gminy, najprawdopodobniej jako lokata pieniądza. Działki te są zarośnięte są wysoką trawą i chwastami, które stwarzają zagrożenie pożarowe. (Zapytał czy istnieje prawna możliwość wyegzekwowania od właścicieli tych działek ich utrzymania, poprzez bieżącego wykaszanie traw i chwastów?).

Kierownik G. Dziadek wyjaśniła: jedyne prawo w tym temacie wynika z obowiązującego Regulaminu utrzymania czystości i porządku w Gminie, z którego wynika, że właściciele gruntów mają pewne obowiązki tzn. muszą dbać bieżące utrzymanie swoich nieruchomości. Dodała również, że działka jest własnością prywatnej osoby i nie możemy stworzyć dodatkowych szczegółowych nakazów i zakazów odnośnie prywatnej własności. W wypadku stwierdzenia istnienia nie wykaszanych nieruchomości na terenie Gminy występujemy z pismem do takiej osoby.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że istnieje wykaz chwastów, których niszczenie można wyegzekwować.

Z-ca Burmistrza R. Greń wyjaśnił: do osób, których działki są nie wykaszane będą na bieżąco wysyłane pisma.

Kierownik G. Dziadek wyjaśniła, że najwięcej takich wiadomości będą przyjmować sołtysi i jeżeli będą zgłaszane takie sytuacje będziemy występować do właścicieli działek o uporządkowanie posesji.

Radny K. Pisiut zwrócił się z przypomnieniem do rad sołeckich oraz Rady Mieszkańców Miasta Strumienia o przygotowanie propozycji do wieloletniego Programu Rozwoju Lokalnego gminy Strumień, gdyż Komisja Budżetu planuje zająć się tym tematem na początku czerwca br.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że dotarły do niego informacje, że nie wszystkie rady sołeckie wiedzą, że zostały zobligowane do przygotowania propozycji do Programu Rozwoju Lokalnego.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła: na marcowej sesji Rada podjęła uchwałę o przystąpieniu do opracowania Programu Rozwoju Lokalnego do 2013 roku oraz zobowiązała wszystkie jednostki pomocnicze do przygotowania propozycji i zamierzeń do zrealizowania w tych latach. Po zebraniu wszystkich propozycji inwestycyjnych z wszystkich sołectw Rada podejmie uchwałę w sprawie Programu Rozwoju Lokalnego, na którego podstawie przygotowany zostanie wieloletni plan inwestycyjny. Oba te dokumenty są niezbędne przy staraniu się o jakiekolwiek środki zewnętrzne.

Radny K. Pisiut poprosił rady sołeckie aby przy przygotowywaniu propozycji zadań inwestycyjnych próbowały usystematyzować je wg ważności, które są najpilniejsze do wykonania.

Przewodniczący zaapelował aby do przygotowania propozycji zadań inwestycyjnych włączyć wszystkie jednostki, organizacje i stowarzyszenia działające na terenie Gminy, aby nikogo nie pominąć.

Kierownik E. Kuboszek-Owsiany poinformowała, że Strategia Rozwoju Gminy oraz Plan Rozwoju Lokalnego muszą być dokumentami spójnymi ze sobą. Strategia jest dokumentem ogólnym, natomiast Plan Rozwoju Lokalnego jest dokumentem szczegółowym, w którym poszczególne zadania będą szczegółowo opisane, będzie podany czas realizacji oraz szacunkowe koszty. Poinformowała też, że wpłynęły propozycje ze sołectw Zbytków i Baków. Kierownik E. Kuboszek-Owsiany poinformowała, że pierwszy termin składania wniosków był uzgodniony na 20 kwietnia, poprosiła aby propozycje z pozostałych sołectw spłynęły do Urzędu do 15 maja br.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor poinformował o terminach imprez, które odbędą się w najbliższym czasie:

-           1 maja – odbędzie się festyn strażacki organizowany przez OSP Strumień,

-           3 maja – odbędzie się rajd rowerowy do Wodnej Doliny w Pruchnej, zorganizowany przez Macierz Ziemi Cieszyńskiej Koło w Strumieniu,

-           4 maja – odbędzie się Miejsko-Gminne Święto strażackie w Bąkowie,

-           26 maja – odbędzie się powiatowa rywalizacja sportowa Powiat bez Granic w Puńcowie,

-           2 i 3 czerwca – obędzie się Staromiejska Wiosna na Rynku w Strumieniu.

Dyrektor MGOK – G. Gubała w imieniu młodzieży zaprosiła wszystkich na dzień 5 maja, na Rynek w Strumieniu, na Przegląd Zespołów Młodzieżowej. Zaprosiła wszystkich do udziału w Staromiejskiej Wiośnie oraz zwracając się do rad sołeckich zachęciła do wzięcia udziału w Korowodzie.

Przewodniczący C. Greń przypomniał o terminie składania oświadczeń majątkowych radnych do dnia 30 kwietnia br. oraz oświadczeń lustracyjnych, które należy składać Wojewodzie.

Przewodniczący przypomniał o planowanym terminie wspólnego posiedzenia komisji w sprawie utworzenia klasy sportowej oraz wprowadzenia drugiego języka obcego.

 

ad. 20.

 

Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady VIII sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 1915) słowami „zamykam VIII sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

Zapis dźwiękowy obrad sesji Rady Miejskiej w Strumieniu stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Protokołowała: Elżbieta Król

                                                         Przewodniczący:  Cz. Greń