w ostatnich dniach zostały ukończone kolejne inwestycje w Drogomyślu m. in. chodnik biegnący wzdłuż ul. Głównej od Centrum wsi w kierunku mostu na rzece Wiśle. Zgodnie z projektem w miejscu najbardziej niebezpiecznym obejmującym zwężenie drogi ma moście nad Młynówką została wybudowana solidna, drewniana kładka dla pieszych. Poinformował, że w trakcie prac udało mu się przekonać Zarząd Powiatowy Dróg w Cieszynie do wyrażenia zgody na przesunięcia poręczy metalowej na kolejnym mostku, co pozwoliło na zwiększenie szerokości chodnika, na znajdującym się w tym miejscu ostrym zakręcie, gdzie dochodziło do wielu niebezpiecznych sytuacji wymuszonych przez ścinające zakręt samochody. Dodatkowo wykonano odwodnienie tej części jezdni, poprzez umieszczenie w drodze studzienki kanalizacyjnej. Przesunięto również słup betonowy, przy okazji wymienny na nową oprawę oświetleniową, która znacznie lepiej oświetla to niebezpieczne miejsce. Przy tej okazji przekazał słowa podziękowania dla firmy pana Stekli, wykonującej to zadanie, za wysłuchanie jego prośby i nieodpłatne dokończenie brakujących paru metrów chodnika, który pierwotnie urywał się
Stwierdził także, że nie ma szczęścia remont drogi szybkiego ruchu. Mieszkańców Drogomyśla oraz osoby przejeżdżające przez główne skrzyżowanie w Drogomyślu denerwuje niebezpieczny półmetrowy uskok pomiędzy pasami ruchu. Według informacji przekazanych przez kierownictwo budowy, po przebudowaniu i umocnieniu poboczy do końca listopada miała zostać położona nowa nawierzchnia asfaltowa niwelująca ten mankament. Jednak na przeszkodzie stanęły fatalne warunki pogodowe (deszcz i śnieg), panujące od trzech tygodni. W tej chwili zostanie położona warstwa podbudowy, po uprzednim wyrównaniu bitumem tego odcinka drogi. Pozwoli to na zmniejszenie różnicy o kilkanaście centymetrów. Pozostała część tj. warstwa wyrównująca oraz ścieralna, jeśli utrzyma się taki stan pogody, dokończona zostanie dopiero na wiosnę. Poinformował też, że od administratora drogi oraz wykonawcy robót udało mu się nieodpłatnie załatwić około 700 ton frezu asfaltowego, który został położony na całym, jednokilometrowym odcinku będącej w fatalnym stanie ul. Krętej w Drogomyślu. W wyniku jego próśb udało się również pozyskać ponad 150 m2 kostki betonowej tzw. puzzli, pochodzących z rozbiórki zatok przystankowych oraz chodników, które przekazano dla drogomyskiej OSP, na wybrukowanie części parkingu, dla klubu sportowego, gdzie wyłożono spory placyk, po rozebranym garażu obok pawilonu sportowego. Z części kostki wyłożony został skwer w centrum Drogomyśla, na którym znajdują się tablice informacyjne. Poinformował również, że stara się o pozyskanie dodatkowych ilości frezu oraz kostki betonowej, dla których znajdzie się wiele miejsc do wykorzystania i to nie tylko w Drogomyślu.
Ukończony został również kolejny odcinek odwodnienia osiedla, od stawu Podymacz wzdłuż ul. Konwaliowej, ul. Stokrotek do początku ul. Fiołków. Na taki odcinek starczyło pieniędzy w tegorocznym budżecie, ponieważ w związku ze znacznym wzrostem cen materiałów i robocizny zakres wykonanych robót został znacznie skrócony. Do uporządkowanie pozostał tylko teren po zakończonej inwestycji. Przy tej okazji złożył wniosek do Burmistrza, aby zdecydowanie przyspieszyć termin wyłonienia wykonawców oraz rozpoczęcia robót, zwłaszcza tych ziemnych, aby uniknąć sytuacji, gdy prace te są wykonywane w porze jesiennej, a nawet już zimowej, a co za tym idzie duże utrudnienie w wykonywaniu prac oraz wydłużenie ich w czasie. Utrudnienia te najbardziej dotykają mieszkańców, którzy mają do czynienia z zanieczyszczonymi błotem ulicami i bałaganem po zakończeniu robót.
Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że wiele zależy od Rady, jeżeli budżet Gminy zostanie uchwalony w grudniu, więc wtedy zaraz w styczniu 2008 r. będziemy mogli ogłosić przetargi na zadania, które uchwalono w budżecie.
Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że odebrała wiele telefonów oraz wiele słów żalu od mieszkańców Gminy, związanych z wynikłymi utrudnieniami w ruchu w związku przeprowadzanym remontem odcinka drogi wojewódzkiej ul. 1 Maja w Strumieniu. Przetarg na to zadania organizowany był przez Dyrekcję Dróg Wojewódzkich w Katowicach, z uzyskanych informacji wiemy, że występowało wiele problemów z ogłoszonym przetargiem. Remont odcinka drogi wojewódzkiej wykonuje więc Województwo, natomiast remont chodnika wykonuje Gmina. ZGKiM nie mógł wcześniej rozpocząć remontu chodnika, gdyż najpierw wykonawca remontu drogi musiał położyć krawężniki.
Burmistrz A. Grygierek wyraziła słowa nadziei, że remont drogi wojewódzkiej zostanie zakończony w terminie. Poinformowała również, że remont drogi zostanie zakończony w br., natomiast remont chodnika najprawdopodobniej zakończymy na pewnym etapie, natomiast dalsza część skończona zostanie wiosną 2008 r.
Przewodniczący C. Greń poinformował, że inwestor remontu wyraził zdanie, że gdyby wykonawca tego remontu wiedział jakie niespodzianki czekają go w trakcie prac na ul. 1 Maja w Strumieniu, na pewno nie podjąłby się tego zadania.
Radna C. Skowron interpelowała w sprawie sprawdzenia stanu technicznego istniejącego chodnika przy ul. 1 Maja w Strumieniu, czy nie został on zniszczony w czasie remontu drogi wojewódzkiej - ul. 1 Maja w Strumieniu.
Radny A. Kajstura złożył pisemną interpelację, aby zwrócić się do PKS Cieszyn w sprawie uruchomienia linii autobusowej, obejmującej sołectwo Zabłocie, gdyż młodzież dojeżdżająca z Zabłocia do szkół Cieszynie została odcięta od możliwości od dojazdu, w związku z zawieszeniem kursów autobusów do Cieszyna przez firmę DAS.
Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor interpelował w sprawie przeprowadzenia rozmów z firmami przewozowymi PKS Bielsko-Biała i TRANSKOM Skoczów, które nie doszły do wspólnego porozumienia w sprawie respektowania biletów miesięcznych uczniów dojeżdżających z Zabłocia do Gimnazjum w Strumieniu. Bilety miesięczne wydane przez TRANSKOM Skoczów nie są respektowane w autobusach PKS Bielsko-Biała dlatego młodzież z Zabłocia dojeżdżająca do Gimnazjum w Strumieniu nie może korzystać z autobusów PKS Bielsko-Biała. Fakt ten powoduje, że ciągłość dojazdu młodzieży z Zabłocia do Gimnazjum w Strumieniu jest zła.
Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że na bieżąco prowadzi rozmowy z PKS w Cieszyn m. in. w sprawie połączeń autobusowych do Wisły i do Katowic. Zapewniła również, że będzie prowadzić rozmowy w sprawie uruchomienia linii autobusowej w kierunku Cieszyna, która obejmować będzie sołectwo Zabłocie, natomiast jeżeli chodzi o problemy wynikające z PKS Bielsko-Biała, wystąpimy w tej sprawie z pismem.
ad. 7.
Informacja o funkcjonowaniu oświaty w Gminie (szkoły i przedszkola).
Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że materiał dotyczący oświaty został przygotowany przez dyrektorów placówek oświatowych i Komisję Oświaty. Poinformowała też, że istnieją różne możliwości pozyskiwania środków w Ministerstwie Edukacji Narodowej, więc na bieżąco staramy się z nich korzystać. Poinformowała również, że dyrektorzy placówek oświatowych wykazują bardzo duże zaangażowanie w poprawę stanu bazy oświatowej.
Dyrektor J. Włoch dodatkowo poinformowała: każdy dyrektor placówki złożył obszerną informację, w której poruszono wiele różnych tematów.
Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła: cały stan bazy oświatowej został sprawdzony zaraz na początku kadencji, dyrektorzy zostali poproszeni o przygotowanie informacji o stanie placówek m. in. na temat stanu okien, źródłach ciepła oraz stanie technicznym budynku. Oprócz drobnych, bieżących remontów czekają nas również bardzo poważne inwestycje m. in. pilnego remontu wymaga konstrukcja dachu na sali gimnastycznej w Pruchnej. W tym momencie jest to dla nas priorytet, gdyż z sali korzystają dzieci i chodzi o ich bezpieczeństwo. W Zespole Szkól w Drogomyślu wykonano remont instalacji na sali gimnastycznej, przy bardzo dużym zaangażowaniu pani dyrektor oraz osób prywatnych. W tym wypadku również czeka nas remont sali gimnastycznej. Kolejną sprawą jest termomodernizacja budynku Gimnazjum w Strumieniu. Na tą inwestycję będziemy próbowali starać się o środki pomocowe z RPO. Na remont konstrukcji dachu na sali gimnastycznej w Pruchnej będziemy musieli zaangażować własne środki budżetowe, gdyż jest to sprawa priorytetowa, która nie może czekać, natomiast na pozostałe remonty będziemy szukać środków zewnętrznych. W trakcie roku udało się również pozyskać środki na wykonanie wielu prac m. in.:
- ze środków MEN wyremontowano salę gimnastyczną (bez zaplecza) w Gimnazjum w Strumieniu,
- ze środków MEN wykonano malowanie Szkoły Podstawowej w Zabłociu,
- sporo środków pozyskano na remonty i przygotowanie sal komputerowych,
- pozyskano środki na dożywianie i przygotowanie stołówki dla dzieci w Zespole Szkół w Pruchnej,
- pozyskaliśmy 18.000,- zł. na malowanie klas w Gimnazjum w Strumieniu, w których powstały zacieki w wyniku przeciekania dachu, po obfitych opadach deszczu.
Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że jeżeli tylko wiemy o jakichkolwiek możliwościach pozyskania środków dla oświaty, zaraz informujemy o tym dyrektorów, podpowiadamy im oraz wspieramy w ich działaniach
Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła również, że utrzymanie przedszkoli w 90 % finansuje Gmina, natomiast w 10 % rodzice dzieci. Na przedszkola nie ma możliwości pozyskania zewnętrznych środków finansowych. Jedną z większych planowanych inwestycji będzie wykonanie odwodnienia Przedszkola w Zbytkowie, efekt tych prac będzie niewidoczny, ale bardzo kosztowny.
Przewodniczący C. Greń podziękował Burmistrzowi oraz Komisji Oświaty za przygotowanie bogatego materiału nt. funkcjonowania oświaty w Gminie.
Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor zacytował słowa „Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie”. Stwierdził przy tym, że to chowanie zależy od wielu czynników – od rodziny, jej zamożności, podejścia, wykształcenia, od rówieśników, od grupy nauczycieli, wreszcie od bazy oświatowej. Jako Rada mamy największy wpływ na stan bazy oświatowe w Gminie, aby miała ona standardy europejskie. Trudno to mówić, ale nasza baza oświatowa była niegodna Europy, niegodna naszej młodzieży. Kto inwestuje w młodzież, w dzieci, inwestuje w przyszłość swojej gminy. Jeżeli zostawimy to byle jak, to wtedy będzie byle jak za parę lat. Marzeniem nas wszystkich jest, aby po coraz piękniejszych drogach i chodnikach poruszali się coraz mądrzejsi ludzie. Trzeba stwierdzić, że nasze 11 placówek oświatowych kilkanaście lat wcześniej, a teraz – to nieopisana zmiana. Jeżeli ktoś spojrzy dzisiaj, to widzi, że jest jeszcze dużo do zrobienia, ale kto widział placówki oświatowe 10 lat temu – to widzi olbrzymią pracę wykonaną przez dyrektorów i nauczycieli, poprzednie Rady i obecną również.
Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor poinformował, że dziś na jaw wyszła sprawa remontu dachu na sali gimnastycznej w Pruchnej. Trzeba dziękować, że do tej pory nic się tam nie stało. Przez długie lata skrywaliśmy ekspertyzę w sprawie dachu, bo gdyby ujrzała światło dzienne musielibyśmy zamknąć salę gimnastyczną. Dzisiaj można to powiedzieć, gdyż jest już po fakcie. Jeżeli zaś termomodernizacja Gimnazjum w Strumieniu zostanie wykonana, będzie to ogromny wydatek, skierowany w bardzo dobrym kierunku. Obiekt ten ma już 50 lat, a nigdy nie był gruntownie remontowany. A to wszystko, czego nie remontuje się na czas, niszczenie. Jako Komisja Oświaty będziemy wnioskować do Burmistrza o pewne działania konieczne do zrobienia, a punktów tych nie jest wiele. W niektórych placówkach są to tylko drobne sprawy.
Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor wyraził słowa podziękowania dla dyrektorów szkół i przedszkoli, dyrektora ZOS za pomoc i zaangażowanie w sprawy oświaty.
„Informacja” została przyjęta.
ad. 8.
Na prośbę przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie Regulaminu wynagradzania nauczycieli na 2008 r. wraz z proponowaną autopoprawką Burmistrza w § 8 ust. 2 – przedstawiła dyrektor ZOS J. Włoch.
Dyrektor J. Włoch poinformowała również, że projekt Regulaminu jest również pozytywnie zaopiniowany przez Związek Nauczycielstwa Polskiego Oddział w Strumieniu.
Burmistrz A. Grygierek przedstawiła proponowaną autopoprawkę w § 8 ust. 2, który otrzymuje brzmienie „2. Przyznane nagrody wypłaca się z okazji zakończenia roku szkolnego, z okazji Dnia Edukacji Narodowej lub w innym terminie.”.
Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.
Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz ze zgłoszoną autopoprawką.
14 głosów „za”, przy 1 „wstrzymującym się od głosu” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:
Uchwała Nr XV/109/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 listopada 2007 r. w sprawie Regulaminu wynagradzania nauczycieli na 2008 r.
Uchwała w załączeniu.
ad. 9.
Informację na temat działań Burmistrza Strumienia podejmowanych w celu pozyskania środków z Unii Europejskiej w okresie od 1 stycznia 2007 r. krótko przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.
Na prośbę Burmistrza – inspektor E. Kuboszek-Owsiany bardzo szczegółowo przedstawiła informację nt. pozyskanych środków oraz przygotowywanych zadań do pozyskiwania środków na 2008 r.
Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.
Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
„Informacja” została przyjęta.
ad. 10.
Na prośbę przewodniczącego C. Grenia projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Strumień na 2007 r. wraz z proponowaną przez Burmistrza autopoprawką – przedstawiła Skarbnik D. Mitko.
Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.
Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z przedstawioną autopoprawką.
13 głosów „za”, przy 2 „wstrzymujących się od głosu” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:
Uchwała Nr XV/110/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 listopada 2007 r. w sprawie zmian w budżecie gminy Strumień na 2007 r.
Uchwała w załączeniu.
Przewodniczący C. Greń ogłosił 10-minutową przerwę w obradach.
ad. 11.
Na prośbę przewodniczącego C. Grenia projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2008 r. – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.
Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut, przewodniczący Komisji Oświaty, … - J. Szeruda i przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - P. Faruga – przedstawili jednobrzmiący wniosek wspólnego posiedzenia komisji:
„Komisje wnioskują, aby w 2009 roku zróżnicować stawki podatku od nieruchomości za działalność gospodarczą (2 stawki), które będą zależne od wielkości powierzchni zajętej pod działalność gospodarczą.”.
Przewodniczący Komisji poinformowali również, że do samego projektu uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2008 r. – Komisje nie wniesły uwag.
Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.
Jednogłośnie (głosowało 15 radnych) - podjęta została:
Uchwała Nr XV/111/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 listopada 2007 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2008 r.
Uchwała w załączeniu.
ad. 12.
Na prośbę przewodniczącego C. Grenia projekt uchwały w sprawie podatku od środków transportowych wraz z proponowaną przez Burmistrza autopoprawką w § 1 ust. 10 pkt a i b – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.
Komisje nie wniosły uwag do projektu uchwały.
Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z przedstawioną autopoprawką.
Jednogłośnie (głosowało 15 radnych) - podjęta została:
Uchwała Nr XV/112/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 listopada 2007 r. w sprawie podatku od środków transportowych.
Uchwała w załączeniu.
ad. 13.
Na prośbę przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie opłaty od posiadania psów – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek
Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący C. Greń wnioskował i apelował w sprawie zabezpieczenia w budżecie gminy Strumień środków z przeznaczeniem na dofinansowanie utrzymania schroniska dla zwierząt w Cieszynie. Koszt utrzymania schroniska jest duży, a warunki dla zwierząt niezbyt przyjazne. Zwierzęta przebywające w schronisku są żywymi stworzeniami potrzebującymi również godziwego utrzymania.
Wiceprzewodniczący S. Świtała poinformował, że Zespół Szkół w Pruchnej co roku przekazuje cały samochód koców i żywności do Schroniska dla Zwierząt w Cieszynie.
Burmistrz A. Grygierek stwierdziła, że dobrze jest, że schronisko przyjmuje zwierzęta z okolicznych gmin. My w takim wypadku nie musimy budować takiego obiektu u nas. Inne gminy zastanawiają się nad budową schronisk dla zwierząt.
Następnie przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.
14 głosów „za”, przy 1 „wstrzymującym się od głosu” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:
Uchwała Nr XV/113/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 listopada 2007 r. w sprawie opłaty od posiadania psów.
Uchwała w załączeniu.
ad. 14.
Na prośbę przewodniczącego C. Grenia – Skarbnik D. Mitko przedstawiła projekt uchwały zmieniającej uchwałę Nr VII/42/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 marca 2007 r. w sprawie poboru podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego, od posiadania psa oraz opłaty targowej w drodze inkasa, określenia inkasentów i wynagrodzenia za inkaso.
Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut, przewodniczący Komisji Oświaty, … - J. Szeruda i przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - P. Faruga – przedstawili jednobrzmiący wniosek wspólnego posiedzenia Komisji:
„Komisje wnioskują, aby rok 2008 r. był ostatnim rokiem, kiedy podatki i opłaty lokalne są zbierane przez inkasentów.”.
Radny K. Pisiut wystąpił z prośbą – apelem, aby inkasenci podatków w dalszym ciągu dostarczali nakazy płatnicze mieszkańcom, gdyż jest to najlepsza forma kontaktu z mieszkańcami Gminy.
Radna A. Żur stwierdziła, że należy zapytać obecnych inkasentów, czy nadal chcą brać odpowiedzialność za inkasowaną gotówkę, czy może nadal chcą inkasować podatki?
Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.
14 głosów „za”, przy 1 „wstrzymującym się od głosu” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:
Uchwała Nr XV/114/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 listopada 2007 r. zmieniająca uchwałę Nr VII/42/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 marca 2007 r. w sprawie poboru podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego, od posiadania psa oraz opłaty targowej w drodze inkasa, określenia inkasentów i wynagrodzenia za inkaso.
Uchwała w załączeniu.
ad. 15.
Na prośbę przewodniczącego C. Grenia projekt uchwały w sprawie przedłużenia czasu obowiązywania taryfy za zbiorowe odprowadzanie ścieków na terenie gminy Strumień oraz ustalenia dopłaty – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.
Przewodniczący C. Greń stwierdził, że po raz pierwszy w historii WZC Ustroń występuje z wnioskiem o niepodwyższanie stawek za odprowadzanie ścieków do kanalizacji.
Przewodniczący C. Greń poinformował, że na wspólnym posiedzeniu Komisji, na którym omawiano koncepcję gospodarki ściekowej na terenie Gminy poruszono sprawę, że tylko mieszkańcy miasta Strumienia ponoszą cały ciężar kosztów utrzymania kanalizacji.
Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.
Radny M. Janik zapytał ile wynosi kwota dzierżawy za obiekt oczyszczalni ścieków Strumieniu, którą Gminie płaci WZC Ustroń.
Kierownik G. Dziadek wyjaśniła, że kwota ta wynosi ok. 70.000,- zł.
Radny M. Janik stwierdził, że Gmina żongluje pieniędzmi, pobiera opłatę za dzierżawę obiektów oczyszczalni, zwiększa dopłaty do ścieków powyżej 50 %, natomiast pozostałą część kosztów pozostawia bez zmian, szukając oszczędności rzędu kilku tysięcy złotych. Wszystkie te sprawy zależą jednak od decyzji Rady.
Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że w przygotowaniu są odpowiednie dokumenty, gdyż w najbliższym czasie czeka nas restrukturyzacja ZGKiM. Kolejnymi trudnymi sprawami do rozwiązania są: oczyszczalnia ścieków wraz z rozbudową kanalizacji oraz działalność ciepłowni miejskiej. Jest to następny bardzo niepopularny temat, obecnie próbujemy podpatrzeć różne inne rozwiązania w tej sprawie.
Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.
13 głosów „za”, przy 2 „wstrzymujących się od głosu” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:
Uchwała Nr XV/115/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 listopada 2007 r. w sprawie przedłużenia czasu obowiązywania taryfy za zbiorowe odprowadzanie ścieków na terenie gminy Strumień oraz ustalenia dopłaty.
Uchwała w załączeniu.
ad. 16.
Na prośbę przewodniczącego C. Grenia – Sekretarz D. Kula przedstawiła projekt uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru położonego w mieście Strumień.
Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.
Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
Jednogłośnie (głosowało 15 radnych) - podjęta została:
Uchwała Nr XV/116/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 listopada 2007 r. w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru położonego w mieście Strumień.
Uchwała w załączeniu.
ad. 17.
Na prośbę przewodniczącego C. Grenia – Burmistrz A. Grygierek przedstawiła projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umów na rok budżetowy 2008 na powierzenie realizacji i wsparcie realizacji zadań w ramach Programu Współpracy Gminy Strumień z organizacjami pozarządowymi oraz pozostałymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2008.
Przewodniczący C. Greń stwierdził, że przedstawiony projekt uchwały jest wyjściem naprzeciw klubom sportowym, aby zaraz po 1 stycznia mogły wydatkować środki z przyznanych przez gminę dotacji.
Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.
Wiceprzewodniczący S. Świtała zapytał, czy kwota 100.000,- zł. przeznaczona dla klubów sportowych (jako ogólna kwota dotacji) może być ujęta w projekcie uchwały, jeżeli Rada nie uchwaliła jeszcze budżetu Gminy na 2008 r.
Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że w tym wypadku kwota 100.000,- zł. przeznaczona na dotacje dla klubów sportowych nie może zostać zmniejszona, może jedynie zostać zwiększona.
Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor podziękował za zrealizowanie prośby klubów sportowych, które po podjęciu tej uchwały zaraz po 1 stycznia będą mogły wydatkować środki z dotacji przyznanej przez Gminę.
Radny K. Pisiut przypomniał, że ust. 1 uchwały mówi także o dowozie dzieci niepełnosprawnych.
Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.
14 głosów „za”, przy 1 „wstrzymującym się od głosu” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:
Uchwała Nr XV/117/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 listopada 2007 r. w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umów na rok budżetowy 2008 na powierzenie realizacji i wsparcie realizacji zadań w ramach Programu Współpracy Gminy Strumień z organizacjami pozarządowymi oraz pozostałymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2008.
Uchwała w załączeniu.
ad. 18.
Na prośbę przewodniczącego C. Grenia – Skarbnik D. Mitko przedstawiła projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia zobowiązań finansowych na 2008 r.
Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.
Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.
Jednogłośnie (głosowało 15 radnych) - podjęta została:
Uchwała Nr XV/118/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 listopada 2007 r. w sprawie zaciągnięcia zobowiązań finansowych na 2008 r.
Uchwała w załączeniu.
ad. 19.
Przewodniczący C. Greń przedstawił projekt uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Strumienia.
Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.
Radny M. Janik zgłosił wniosek formalny o przegłosowanie przedstawionego projektu uchwały.
Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.
14 głosów „za”, przy 1 „wstrzymującym się od głosu” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:
Uchwała Nr XV/119/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 listopada 2007 r. w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Strumienia.
Uchwała w załączeniu.
Burmistrz A. Grygierek wyraziła swoje zaskoczenie oraz podziękowała za docenienie jej zaangażowania. Poinformowała też, że uchwalenie przez Radę podwyżki płacy będzie dla niej mobilizacją do dalszego aktywnego działania.
Przewodniczący C. Greń stwierdził dodatkowo, że praca Burmistrza wiąże się z bardzo wieloma wyjazdami oraz ciągłym pobytem poza domem.
ad. 20.
Na prośbę przewodniczącego C. Grenia – Sekretarz D. Kula przedstawiła projekt uchwały w sprawie powiadomienia o obowiązku złożenia oświadczenia lustracyjnego.
Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.
Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.
Jednogłośnie (głosowało 15 radnych) - podjęta została:
Uchwała Nr XV/120/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 listopada 2007 r. w sprawie powiadomienia o obowiązku złożenia oświadczenia lustracyjnego.
Uchwała w załączeniu.
ad. 21.
Na prośbę przewodniczącego C. Grenia – przewodniczący Komisji Rewizyjnej I. Duda przedstawił projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi dotyczącej działalności Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu wraz z uzasadnieniem.
Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.
Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący C. Greń odczytał treść projektu uchwały oraz poddał go pod głosowanie projekt uchwały.
Jednogłośnie (głosowało 15 radnych) - podjęta została:
Uchwała Nr XV/121/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 listopada 2007 r. w sprawie rozpatrzenia skargi dotyczącej działalności Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu.
Uchwała w załączeniu.
Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor zwrócił się do Burmistrza o czynienie wszelkich starań w celu zamiany mieszkania dla Pani I. Brachaczek.
ad. 22.
Protokół Nr XIII/2007 trzynastej sesji Rady, który był wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.
ad. 23.
W wolnych wnioskach głos zabrali:
Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor stwierdził: 11 listopada, święto narodowe, piękna uroczysta sesja w Gimnazjum w Strumieniu. Idąc po mieście nie widać święta ani na domach, ani po frekwencji na sali. Poza występującymi oraz osobami funkcyjnymi na palcach jednej ręki można policzyć mieszkańców naszej Gminy uczestniczących w uroczystej sesji Rady. Natomiast na imprezie „Powitanie cesarza w Zabłociu” – uczestniczyły tłumy. Zastanawiające jest to co się z nami dziej, czy potrafimy jednoczyć się tylko w walce?
Radna A. Żur poinformowała, że w przeddzień Święta Niepodległości sześćdziesięciu aktywnych członków Macierzy Ziemi Cieszyńskiej przez dwie i pół godziny śpiewało pieśni patriotyczne i żołnierskie przy otwartych oknach salki MGOK.
Burmistrz A. Grygierek stwierdziła, że były to pierwsze obchody Święta Niepodległości, od czasu kiedy objęła urząd. Delegacja składała kwiaty pod pomnikami, była tam garstka ludzi, brakowało młodzieży, dzieci, zabrakło strażaków, policji i mieszkańców. Temat ten będzie poruszać w rozmowach z dyrektorami szkół. Musimy się zastanowić nad formą organizacji Święta Niepodległości w latach następnych, aby zachęcić i zaangażować mieszkańców.
Burmistrz A. Grygierek przy tej okazji poinformowała, że ogłosiła Konkurs dla dzieci na hasło promujące gminę Strumień. W najbliższym czasie zorganizowany zostanie również konkurs na hasło promujące rewitalizację.
Burmistrz A. Grygierek stwierdziła, że mamy duży problem, aby dotrzeć z informacjami do mieszkańców. Poinformowała też, że dobrą robotę w przekazywaniu informacji dla mieszkańców Gminy wykonuje nasza lokalna gazeta „Nowa Formacja”. Mieszkańcy nie interesują co dzieje się w Gminie. W ostatnim czasie zamieściliśmy informację w „Nowej Formacji”, „Głosie Ziemi Cieszyńskiej” oraz „Dzienniku Zachodnim” o posiedzeniu komisji, na którym omawiana była koncepcja kanalizacji, jednak mimo tego przyszła tylko garstka ludzi. Mieszkańcy po prostu nie czytają prasy.
Radny M. Hus wyjaśnił, że delegacja strażaków w mundurach uczestniczyła w delegacji składającej kwiaty pod pomnikami w dniu 11 listopada br.
Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że owszem strażacy byli, ale zabrakło pocztów sztandarowych.
Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor stwierdził, że przykładem reakcji mieszkańców na informacje była sprawa budowy ocynkowni przez firmę „STRUMET”. Sprawa budowy ocynkowni była wszystkim znana, ale dopiero kiedy „STRUMET” rozpoczął prace, mieszkańcy zaczęli protestować.
Przewodniczący C. Greń stwierdził, że wielu mieszkańców pyta, gdzie można zakupić flagę państwową?
Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że flagi będzie można zakupić w MGOK.
Radna A. Żur zaproponowała zorganizowanie uroczystej sesji z okazji 11 listopada na Rynku w Strumieniu, z grochówką, orkiestrą oraz wspólnym śpiewaniem pieśni patriotycznych.
Przewodniczący C. Greń zwrócił się z prośbą do przewodniczących komisji o przygotowanie planów pracy komisji na 2008 r.
Przewodniczący C. Greń poinformował, że termin wspólnego posiedzenia Komisji, na którym omawiany będzie projekt budżetu na 2008 r. - zaplanowany na 5 grudnia br. musi zostać zmieniony na 3 grudnia br. na godz. 1600. Również 5 grudnia br. o godz. 1500 odbędzie się posiedzenie Komisji Rolnictwa, na którym omawiana będzie sprawa zakupu samochodu strażackiego dla OSP w Strumieniu.
ad. 24.
Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady XV sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 1850) słowami „zamykam XV sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.
Zapis dźwiękowy obrad sesji Rady Miejskiej w Strumieniu stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Protokołowała: