Uchwała Nr XVII/138/2008

Rady Miejskiej w Strumieniu

z dnia 31 stycznia 2008 r.

 

w sprawie: określenia warunków i trybu wspierania finansowego rozwoju sportu kwalifikowanego

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.) oraz art. 2 ust. 3 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o sporcie kwalifikowanym (Dz. U. Nr 155, poz. 1298, z późn. zm.), po zaopiniowaniu przez Radę Sportu - na wniosek Burmistrza Strumienia - Rada Miejska w Strumieniu

 

uchwala:

 

Rozdział I

Przepisy ogólne

 

§ 1

 

        1.        Określa się warunki i tryb wspierania finansowego przez gminę Strumień przedsięwzięć z zakresu sportu kwalifikowanego organizowanych przez kluby sportowe z terenu Gminy Strumień, uczestniczące we współzawodnictwie sportowym organizowanym lub prowadzonym w określonej dyscyplinie sportu przez polski związek sportowy lub podmiot działający z jego upoważnienia, w szczególności Polski Związek Piłki Nożnej, Polski Związek Szachowy lub podmioty działające z jego upoważnienia.

        2.        Przepisów niniejszej uchwały nie stosuje się do dotacji udzielanych na podstawie przepisów ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz.873, z późn. zm.), na podstawie art. 176 ust. 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz.2104, późn. zm.) oraz dotacji udzielanych na podstawie innych odrębnych przepisów.

 

§ 2

 

Wspieranie finansowe rozwoju sportu kwalifikowanego następuje w formie dotacji celowej, zwanej dotacją, przyznawanej klubowi sportowemu na warunkach i w trybie określonych w niniejszej uchwale.

 

Rozdział II

Warunki otrzymania wsparcia

 

§ 3

 

1.    Przedmiotem dotacji może być przedsięwzięcie klubu sportowego w zakresie projektu obejmujące dofinansowanie wydatków bieżących z tytułu:

1)   przygotowań klubu do udziału we współzawodnictwie w określonej dyscyplinie sportu kwalifikowanego;

2)   udziału klubu w zawodach w określonej dyscyplinie sportu kwalifikowanego;

3)   utrzymania, remontu lub modernizacji obiektów i urządzeń sportowych klubu służących uprawianiu sportu kwalifikowanego;

4)   zakupu sprzętu sportowego dla klubu lub ulepszenia posiadanego sprzętu sportowego.

2.    Z dotacji nie mogą być finansowane ani dofinansowane:

1)   wypłaty wynagrodzeń dla zawodników lub działaczy klubu sportowego;

2)   wypłaty stypendiów przyznanych przez klub sportowy zawodnikom;

3)   transferu zawodnika z innego klubu sportowego;

4)   zapłaty kar, mandatów i innych opłat sankcyjnych nałożonych na klub sportowy lub zawodnika tego klubu;

5)   zobowiązania klubu sportowego z tytułu zaciągniętej pożyczki, kredytu lub wykupu papierów wartościowych oraz kosztów obsługi zadłużenia;

6)   koszty, które wnioskodawca poniósł na realizację przedsięwzięcia przed zawarciem umowy o udzielenie dotacji.

3.    Kwota dofinansowania, o którym mowa w ust. 1 nie może przekroczyć 90% wydatków bieżących.

4.    Formą wypłaty dotacji przyznanej z budżetu będzie przekazanie klubom sportowym środków finansowych na poczet kosztów przedsięwzięcia, jednorazowo lub w transzach.

 

Rozdział III

Tryb udzielenia dotacji

 

§ 4

 

1.    Dotacja na realizację przedsięwzięć w zakresie sportu kwalifikowanego może być przyznana  przez Burmistrza Strumienia na wniosek klubu sportowego.

2.    Wnioski, o których mowa w ust. 1 winny być składane w terminie do 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy, jeżeli przedsięwzięcie ma być rozpoczęte i zakończone w roku następnym.

3.    Wzór wniosku, o którym mowa w ust. 2 stanowi załącznik Nr 1 do uchwały.

4.    Burmistrz Strumienia może uzależnić rozpatrzenie wniosku od złożenia w określonym terminie dodatkowych informacji lub dokumentów.

5.    W przypadku stwierdzenia uchybień formalno – prawnych lub innych wad wniosku, Burmistrz Strumienia wyznacza termin i wzywa wnioskodawcę do ich usunięcia lub uzupełnienia wniosku.

6.    Wniosek, którego wad nie usunięto lub który nie został uzupełniony pozostawia się bez rozpatrzenia.

7.    Przy rozpatrywaniu wniosków o przyznanie dotacji bierze się pod uwagę w szczególności:

1)   oddziaływanie przedsięwzięcia na sferę organizacyjną sportu kwalifikowanego lub współzawodnictwo sportowe i ich rozwój na właściwym poziomie;

2)   wysokość planowanych dochodów budżetu;

3)   przedstawioną kalkulację kosztów w odniesieniu do zakresu rzeczowego i celu przedsięwzięcia;

4)   opinię Rady Sportu w odniesieniu do przedstawionego wniosku, wydaną w trybie określonym zarządzeniem Burmistrza, o którym mowa w art. 18c pkt 2 ustawy z dnia 18 stycznia 1996 r. o kulturze fizycznej (Dz. U. z 2001 r. Nr 81, poz. 889, z późn. zm.) przy czym jeśli Rada Sportu nie przedstawiła Burmistrzowi Strumienia opinii w terminie 14 dni od daty otrzymania wniosku, uznaje się, że Rada Sportu wydała opinię pozytywną.

8.    Warunkiem przyznania dotacji na realizację przedsięwzięcia jest zaplanowanie wydatku w budżecie gminy.

 

§ 5

 

1.    Po podjęciu uchwały budżetowej, wyłonienia przedsięwzięć klubów otrzymujących dotację dokonuje Burmistrz Strumienia biorąc pod uwagę w szczególności wskazane w § 4 ust. 7 kryteria, z jednoczesnym określeniem kwoty dotacji na każde wybrane przedsięwzięcie.

2.    Po przyznaniu dotacji Burmistrz Strumienia przedstawia informację o wysokości dotacji na poszczególne przedsięwzięcia właściwej komisji Rady Miejskiej w Strumieniu.

3.    Burmistrz Strumienia zawiadamia zainteresowane podmioty o wynikach przeprowadzonego postępowania, tj. o przedsięwzięciach i kwotach dotacji na ich realizację, ustalonych w budżecie.

 

Rozdział IV

Umowa o dotację i rozliczenie dotacji

 

§ 6

 

1.    Z beneficjentem dotacji Burmistrz Strumienia zawiera umowę o realizację przedsięwzięcia, której podstawową treść określa art. 130, w związku z art. 189a ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm.).

2.    Integralnym elementem umowy jest załączony do niej ostateczny projekt przedsięwzięcia zaakceptowany przez Burmistrza Strumienia.

3.    W treści umowy o dofinansowaniu dotacją części kosztów projektu, zamieszcza się postanowienie przewidujące proporcjonalne pomniejszenie kwoty dotacji należnej w przypadku zrealizowania projektu przy pomniejszonym zaangażowaniu środków zakładanych na jego finansowanie.

4.    W treści umowy zamieszcza się postanowienia dopuszczające jej zmianę w drodze dwustronnego aneksu pisemnego, z zastrzeżeniem, że zmiana umowy nie może powodować zwiększenia kwoty przyznanej dotacji, ani istotnego odstępstwa od założeń projektu z ust. 2.

5.    W uzasadnionych przypadkach w umowie można zawrzeć postanowienie dopuszczające dokonanie przez beneficjenta przesunięć pomiędzy propozycjami kosztorysu projektu do 20% istniejącej pozycji kosztorysowej. Dla skuteczności każda zmiana kosztorysu wymaga powiadomienia Burmistrza w nieprzekraczalnym terminie 14 dni od jej dokonania przez beneficjenta.

 

§ 7

 

1.    Do rozliczenia dotacji stosuje się ustalenia umowy z § 6 oraz przepisy art. 106, art. 145 i 146 w związku z art. 190 ustawy określonej w § 6 ust. 1.

2.    Wzór sprawozdania z wykonania przedsięwzięcia z zakresu sportu kwalifikowanego stanowi załącznik Nr 2 do uchwały.

 

Rozdział V

Przepisy przejściowe i końcowe

 

§ 8

 

1.    Wnioski dotyczące dofinansowania przedsięwzięć z zakresu sportu kwalifikowanego realizowane w 2008 r. składa się do 15 marca 2008 r.

2.    Przyznanie dotacji przez Burmistrza Strumienia następuje po zaopiniowaniu wniosków przez Radę Sportu.

3.    Przepisy niniejszej uchwały stosuje się odpowiednio.

 

§ 9

 

Burmistrz Strumienia przekaże informację o wykorzystaniu dotacji udzielonych podmiotom wykonującym przedsięwzięcia z zakresu sportu kwalifikowanego przy sprawozdaniu rocznym z wykonania budżetu gminy.

 

§ 10

 

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Strumienia.

 

§ 11

 

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.

 

 

Przewodniczący Rady

Czesław GREŃ

 


Załącznik Nr 1

do uchwały Nr XVII/138/2008

Rady Miejskiej w Strumieniu

z dnia 31 stycznia 2008 r.

 

………………………………….                                                                     ……………………………………………..

(pieczęć wnioskodawcy)                                                                                  (data i miejsce złożenia wniosku)

 

 

                                                                                  * Pieczęć Urzędu z datą wpływu wniosku

 

WNIOSEK

 

o przyznanie dotacji na wsparcie projektu z zakresu rozwoju sportu kwalifikowanego

pod nazwą…………………………. (*jak w poz. II.1.)

 

I. Dane dotyczące Wnioskodawcy

1) pełna nazwa ...................................................................................................................................

2) forma prawna .................................................................................................................................

3) numer w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym rejestrze* .........................................................

4) data wpisu , rejestracji lub utworzenia .............................................................................................

5) nr NIP ................................................................ nr REGON ...........................................................

6) dokładny adres: miejscowość ...................................................... ul. ..............................................

   gmina ................................................................... powiat ..............................................................

   województwo ..................................................................................................................................

7) tel. ....................................................................... faks ..................................................................

   e-mail: .................................................................. http:// ...............................................................

8) nazwa banku i numer rachunku na który przekazana ma być dotacja ....................................

9) nazwiska i imiona osób upoważnionych do podpisywania umowy o dotację

...........................................................................................................................................................

10) nazwa, adres i telefon kontaktowy jednostki bezpośrednio wykonującej projekt, o którym mowa w pkt II.

...........................................................................................................................................................

11) osoba upoważniona do składania wyjaśnień i uzupełnień dotyczących wniosku o dotację (imię i nazwisko oraz nr telefonu kontaktowego)

..........................................................................................................................................................

12) przedmiot działalności statutowej wnioskodawcy:

 

a) działalność statutowa nieodpłatna

 

 

b) działalność statutowa odpłatna

13) jeżeli wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą:

 

 

a) numer wpisu do rejestru przedsiębiorców

 

 

b) przedmiot działalności gospodarczej

 

 

 

II. Opis projektu

1. Nazwa projektu

 

 

 

 

2. Miejsce wykonywania projektu (*adekwatne do jego opisu i harmonogramu)

 

 

 

 

 

 

 

3. Cel projektu:

 

 

 

 

4. Szczegółowy opis działań w zakresie realizacji projektu-przedsięwzięcia  /spójny z kosztorysem/

 

 

 

 

5. Harmonogram planowanych działań /z podaniem terminów ich rozpoczęcia i zakończenia/ wraz z liczbowym określeniem skali działań planowanych przy realizacji:

 

 

 

 

6. Zakładane rezultaty realizacji projektu w zakresie rozwoju sportu kwalifikowanego na terenie miasta i gminy:

 

 

 

 

III. Kalkulacja przewidywanych kosztów realizacji projektu

 

1. Całkowity koszt projektu .....................................................................[...............................zł]

 

 


2. Kosztorys ze względu na rodzaj kosztów

 

 

 

 

 

 

 

 

Lp.

 

 

 

 

Rodzaj i przedmiot zakupywanego składnika rzeczowego lub usługi służących realizacji projektu

 

Koszt całkowity

(w zł)

 

Z tego z wnioskowanej dotacji (w zł)

 

Z tego z finansowych środków własnych wnioskodawcy i innych źródeł (zł)*

 

 

 

 

 

Ogółem

 

 

 

 

 

 

3. Uwagi mogące mieć znaczenie przy ocenie kosztorysu (*uzasadnienie niezbędności poniesienia wszystkich kosztów i ich związek z realizowanym projektem).

 

IV. Przewidywane źródła finansowania projektu:

.

 

 

 

 

 

/z tego wpłaty i opłaty adresatów projektu .............................................. zł/

 

 

 

Źródło finansowania

 

 

%

 

Wnioskowana kwota dotacji

 

 

 

 

 

Finansowe środki własne, środki z innych źródeł oraz wpłaty i opłaty adresatów projektu*

 

 

 

 

Ogółem

 

 

 

100%

 

 

 

2. Informacja o uzyskanych przez wnioskodawcę środkach prywatnych lub publicznych, których kwota została uwzględniona w ramach środków własnych.*

 

 

 

 

3. Rzeczowy wkład własny wnioskodawcy w realizację projektu /np. nie obejmowany kosztorysem wkład w postaci udostępnianego lokalu, obiektu, materiałów, pracy wolontariuszy)

 

 

 

 

 

 

V. Inne informacje dotyczące projektu

1. Zasoby kadrowe wnioskodawcy – przewidywane do wykorzystania przy realizacji zadania

 

 

 

2. Dotychczasowe doświadczenia w realizacji projektów z zakresu rozwoju sportu kwalifikowanego finansowanych ze środków publicznych /.

 

 

 

 

3. Informacja o tym, czy wnioskodawca przewiduje korzystanie przy wykonaniu projektu z podwykonawców /określenie rodzaju podwykonawców wraz ze wskazaniem zakresu, w jakim będą uczestniczyć w realizacji zadania/.

 

 

 

 

 

Oświadczam(-my), że:

1) proponowany projekt w całości mieści się w zakresie działalności wnioskodawcy (z poz. z pkt I);

2) w ramach składanego wniosku przewidujemy pobieranie*/niepobieranie* opłat od adresatów zadania;

3) wnioskodawca jest związany niniejszym wnioskiem (ofertą) przez okres do dnia ................................;

4) wszystkie podane we wniosku informacje są zgodne z aktualnym stanem prawnym i faktycznym.

Oświadczam (-y, że wnioskodawca nie jest pozbawiony prawa do otrzymywania dotacji w  rozumieniu art. 145 ust. 6 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm.)

 

(pieczęć wnioskodawcy)

............................................................................................................................................................ (podpis osoby upoważnionej lub podpisy osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu wnioskodawcy)

 

Załączniki do wniosku:

 

1. Aktualny odpis z rejestru lub odpowiednio wyciąg z ewidencji lub inne dokumenty potwierdzające status prawny wnioskodawcy i umocowanie osób go reprezentujących.

2. Sprawozdanie merytoryczne i finansowe /bilans, rachunek wyników lub rachunek zysków i strat, informacja dodatkowa/ za ostatni rok.*

3. Kserokopie aktualnie posiadanych ważnych licencji potwierdzonych za zgodność z oryginałem.

 

Poświadczenie złożenia oferty

 

 

 

 

 

Adnotacje urzędowe (nie wypełniać)

 

 

 

 

 

 

_______________

* Niepotrzebne skreślić.

 

Przewodniczący Rady

Czesław GREŃ


Załącznik Nr 2

do uchwały Nr XVII/138/2008

Rady Miejskiej w Strumieniu

z dnia 31 stycznia 2008 r.

 

 

SPRAWOZDANIE (CZĘŚCIOWE*/KOŃCOWE*)1)

z wykonania zadania z zakresu rozwoju sportu kwalifikowanego

................................

(nazwa zadania)

w okresie od ........ do ........,

określonego w umowie nr ............,

zawartej w dniu ..........................., pomiędzy

........................ a ..............................

(nazwa organu zlecającego)         (nazwa klubu sportowego)

 

Data złożenia sprawozdania: ...........

Część I. Sprawozdanie merytoryczne

1.    Czy zakładane cele i rezultaty zostały osiągnięte w wymiarze określonym we wniosku ? Jeśli nie - dlaczego?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.    Opis wykonania zadania z wyszczególnieniem działań partnerów i podwykonawców2)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.    Liczbowe określenie skali działań, zrealizowanych w ramach zadania (należy użyć tych samych miar, które były zapisane w ofercie realizacji zadania, w części II pkt 5).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Część II. Sprawozdanie z wykonania wydatków

1.    Rozliczenie ze względu na rodzaj kosztów (w zł)

 

 

 

 

 

Całość zadania

(zgodnie z umową)

 

Poprzednie okresy sprawozdawcze (narastająco)*

 

Bieżący okres sprawozdawczy – w przypadku sprawozdania końcowego - za okres realizacji zadania

 

 

Lp.

 

Rodzaj kosztów (koszty merytoryczne i administracyjne związane z realizacją zadania)

 

koszt całkowity

 

z tego z dotacji

 

z tego z finansowych środków własnych, środków z innych źródeł oraz wpłat i opłat adresatów*

 

koszt całkowity

 

z tego z dotacji

 

z tego z finansowych środków własnych, środków z innych źródeł oraz wpłat i opłat adresatów*

 

koszt całkowity

 

z tego z dotacji

 

z tego z finansowych środków własnych, środków z innych źródeł oraz wpłat i opłat adresatów*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ogółem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


2.    Rozliczenie ze względu na źródło finansowania

 

Źródło finansowania

 

Całość zadania (zgodnie z umową)

 

Poprzednie okresy sprawozdawcze (narastająco)*

 

Bieżący okres sprawozdawczy – w przypadku sprawozdania końcowego - za okres realizacji zadania

 

 

 

 

%

 

 

%

 

 

%

 

Koszty pokryte z dotacji

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Koszty pokryte z finansowych środków własnych, środków z innych źródeł oraz wpłat i opłat adresatów*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(z tego wpłaty i opłaty adresatów zadania

.................. zł)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ogółem:

 

 

 

100%

 

 

 

100%

 

 

 

100%

 

 

Uwagi mogące mieć znaczenie przy ocenie realizacji budżetu:

.....................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................

 

 


3.    Zestawienie faktur (rachunków)3)

 

Lp.

 

Numer dokumentu księgowego

 

Numer pozycji kosztorysu

 

Data

 

Nazwa wydatku

 

Kwota (zł)

 

Z tego ze środków pochodzących z dotacji (zł)

 

Z tego ze środków własnych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cześć III. Dodatkowe informacje

.....................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................

 

Załączniki:4)

1. ....................................................................................

2. ....................................................................................

3. ....................................................................................

4. ....................................................................................

5. ....................................................................................

 

Oświadczam(-my), że:

1) od daty zawarcia umowy nie zmienił się status prawny klubu sportowego,

2) wszystkie podane w niniejszym sprawozdaniu informacje są zgodne z aktualnym stanem prawnym i faktycznym,

3) zamówienia na dostawy, usługi i roboty budowlane za środki finansowe uzyskane w ramach umowy zostały dokonane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2006 Nr 164, poz. 1163, z późn. zm.),

4) wszystkie kwoty wymienione w zestawieniu faktur (rachunków) zostały faktycznie poniesione.

(pieczęć klubu sportowego)

..............................................................

..............................................................

(podpis osoby upoważnionej lub podpisy osób upoważnionych do

       składania oświadczeń woli w imieniu klubu sportowego)

Poświadczenie złożenia sprawozdania

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Adnotacje urzędowe (nie wypełniać)

 

 

 

 

 

 

 

 

*   Niepotrzebne skreślić.

 

POUCZENIE

Sprawozdania składa się osobiście lub nadsyła przesyłką poleconą w przewidzianym w umowie terminie na adres organu zlecającego.

1)     Sprawozdanie częściowe i końcowe sporządzać należy w okresach określonych w umowie.

2)     Opis musi zawierać szczegółową informację o zrealizowanych działaniach zgodnie z ich układem zawartym w ofercie, która była podstawą przygotowania umowy. W opisie konieczne jest uwzględnienie wszystkich planowanych działań, zakres, w jakim zostały one zrealizowane, i wyjaśnienie ewentualnych odstępstw w ich realizacji, zarówno w odniesieniu do ich zakresu, jak i harmonogramu realizacji.

3)     Do sprawozdania załączyć należy spis wszystkich faktur (rachunków), które opłacone zostały w całości lub w części ze środków pochodzących z dotacji. Spis zawierać powinien: nr faktury (rachunku), datę jej wystawienia, wysokość wydatkowanej kwoty i wskazanie, w jakiej części została pokryta z dotacji, oraz rodzaj towaru lub zakupionej usługi. Każda z faktur (rachunków) powinna być opatrzona na odwrocie pieczęcią organizacji*/podmiotu*/ jednostki organizacyjnej* oraz zawierać sporządzony w sposób trwały opis zawierający informacje: z jakich środków wydatkowana kwota została pokryta oraz jakie było przeznaczenie zakupionych towarów, usług lub innego rodzaju opłaconej należności. Informacja ta powinna być podpisana przez osobę odpowiedzialną za sprawy dotyczące rozliczeń finansowych organizacji.

 

Do sprawozdania nie załącza się faktur (rachunków), które należy przechowywać zgodnie z obowiązującymi przepisami i udostępniać podczas przeprowadzanych czynności kontrolnych.

4)     Do niniejszego sprawozdania załączyć należy dodatkowe materiały mogące dokumentować działania faktyczne podjęte przy realizacji zadania (np. listy uczestników projektu, publikacje wydane w ramach projektu, raporty, wyniki prowadzonych ewaluacji), jak również dokumentować konieczne działania prawne (kopie umów, kopie dowodów przeprowadzenia odpowiedniego postępowania w ramach zamówień publicznych).

 

 

 

Przewodniczący Rady

Czesław GREŃ