Protokół Nr XVIII/2008

obrad osiemnastej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu,

odbytych w dniu 28 lutego 2008 r. o godz. 1600

w sali obrad Urzędu Miejskiego w Strumieniu

Obecni: Radni Rady Miejskiej, sołtysi, przewodnicząca Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorzy i kierownicy podległych Radzie jednostek i zakładów budżetowych, – wg załączonych list obecności, przedstawiciel Komisariatu Policji w Strumieniu, pracownicy Urzędu Miejskiego w Strumieniu, przedstawiciele lokalnej prasy, przedstawiciel portalu internetowego „Strumień.com”.

Ponadto w obradach udział wzięli:

1.    Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek

2.    Skarbnik Strumienia – mgr Danuta Mitko

3.    Sekretarz Strumienia – Daniela Kula

Porządek obrad:

    1.         Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

    2.         Przedstawienie porządku obrad.

    3.         Wystąpienia gości.

    4.         Informacja o działalności Burmistrza w okresie od 22 stycznia 2008 r. do 20 lutego 2008 r.

    5.         Informacja przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

    6.         Interpelacje i zapytania radnych.

    7.         Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyjęcia Planu Odnowy Miejscowości Pruchna.

    8.         Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyjęcia Planu Odnowy Miejscowości Strumień.

    9.         Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia gminy Strumień do działań finansowych z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013.

 10.         Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2008 r.

 11.         Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przekazania środków finansowych dla Policji.

 12.         Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie odpłatności za usługi świadczone przez przedszkola samorządowe na terenie gminy Strumień.

 13.         Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zamiaru utworzenia Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Bąkowie.

 14.         Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Regulaminu pomocy zdrowotnej dla nauczycieli.

 15.         Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę Nr XVI/122/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 grudnia 2007 r. w sprawie zatwierdzenia taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę na terenie gminy Strumień.

 16.         Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyjęcia Regulaminu dofinansowania ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej wymiany źródeł ciepła oraz montażu kolektorów słonecznych w budynkach mieszkalnych położonych na terenie gminy Strumień.

 17.         Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę Nr XII/85/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 sierpnia 2007 r. w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w trybie bezprzetargowym.

 18.         Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zamiaru założenia Stowarzyszenia pn. Lokalna Grupa Działania.

 19.         Informacja Burmistrza Strumienia nt. stanu współpracy gminy Strumień z gminami partnerskimi.

 20.         Zatwierdzenie protokołu z XVII sesji.

 21.         Informacje, wolne głosy i wnioski.

 22.         Zakończenie.

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył - przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu Czesław Greń.

Przewodniczący C. Greń – na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 14 radnych, na 15 ustawowego składu Rady – obrady są zatem prawomocne.

Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, burmistrza Strumienia, skarbnika Strumienia, sekretarza Strumienia, radcę prawnego, pełnomocnika Burmistrza ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii, dyrektorów i kierowników podległych Radzie jednostek organizacyjnych i zakładów budżetowych, nowo powołanego dyrektora Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury – B. Żydka i nowo powołaną dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej – D. Szczypka, sołtysów, nowo wybraną przewodniczącą Rady Mieszkańców Miasta Strumienia – M. Krutyła, komendanta Komisariatu Policji w Strumieniu – R. Machaczkę, przedstawicieli lokalnej prasy „Nowej Formacji”, przedstawiciela portalu internetowego „Strumień.com” oraz wszystkich, których nie wymienił.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący C. Greń odczytał porządek obrad XVIII sesji.

Przedstawiony porządek obrad został przyjęty bez uwag.

 

ad. 3.

 

Punkt wypadł – nikt z gości nie zabrał głosu.

 

 

 

 

ad. 4.

 

„Informacja o działalności Burmistrza w okresie od 22 stycznia 2008 r. do 20 lutego 2008 r.

Burmistrz A. Grygierek dodatkowo poinformowała, że uczestniczyła w zebraniach mieszkańców, które w ostatnim okresie odbyły się we wszystkich sołectwach i w mieście oraz zebraniach sprawozdawczych jednostek OSP na terenie Gminy. Poinformowała także, że mieszkańcy interesowali się wieloma sprawami, zadawali wiele pytań, na które uzyskali odpowiedzi i wyjaśnienia.

Do „Informacji” nie zgłoszono uwag ani pytań.

„Informacja” została przyjęta.

 

ad. 5.

 

Przewodniczący C. Greń poinformował, że uczestniczył we wszystkich zebraniach mieszkańców na terenie Gminy, zebraniach sprawozdawczych w jednostkach OSP, zebraniu sprawozdawczo-wyborczym LKS „ZRYW” Bąków. Podziękował wszystkim radnym za liczny udział w zebraniach oraz przedstawicielom Komisji Rolnictwa za udział w zebraniach jednostek OSP. Tematami najczęściej poruszanymi przez mieszkańców na zebraniach to sprawy: dróg, oświetlenia ulic i czyszczenie rowów oraz wiele innych bardzo ciekawych tematów. Zebrania wiejskie cieszyły się dużym zainteresowaniem lokalnej społeczności, co świadczy o dużym zainteresowaniu mieszkańców sprawami Gminy.

Do „Informacji” nie zgłoszono uwag ani pytań.

„Informacja” została przyjęta.

 

ad. 6.

 

Przewodniczący C. Greń poinformował, że wpłynęły odpowiedzi Burmistrza Strumienia na wszystkie interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji, zapytał radnych, czy odpowiedzi są zadawalające oraz czy radni zgłaszają jeszcze jakieś dodatkowe pytania i uwagi.

Radny S. Światała zapytał, czy odbyła się wizja lokalna na drogach powiatowych z udziałem Powiatowego Zarządu Dróg?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że wizji lokalnej na drogach powiatowych jeszcze nie było. Gminę odwiedził starosta wraz z pracownikami Zarządu Dróg Powiatowych i wspólnie omówiono sprawy dróg, studzienek oraz stan mostu na rzece Wiśle w Strumieniu. Poinformowała także, że w ostatnich dniach odwiedziła Zarząd Dróg Powiatowych, gdzie poruszyła sprawę czyszczenia poboczy dróg powiatowych po zimie. Uzyskała informację, że aktualnie prowadzone są remonty cząstkowe, natomiast czyszczenie dróg po zimie wykonywane będzie w kwietniu br. Wyjaśniła też, że wizji na drogach powiatowych w najbliższym czasie nie będzie. Zwróciła się jednak z prośbą do Zarządu Dróg Powiatowych, aby Gmina została poinformowana w jakim terminie będzie dokonywany objazd dróg powiatowych, aby mogli w nim uczestniczyć sołtysi i radni.

Przewodniczący C. Greń dodatkowo poinformował, że odpowiedź starosty na uwagi mieszkańców zgłaszane na zebraniu wiejskim w Pruchnej była imponująca. Po tygodniu czasu, od zebrania w Pruchnej, gdzie nie złożono żadnych deklaracji, ani zapewnień, starosta wraz z kierownikami wydziałów oraz członkiem Zarządu Powiatu odwiedzili Urząd Miejski w Strumieniu, przekazując wiele cennych, ważnych dla Gminy informacji. Między innymi poinformowano nas o podziale remontu drogi powiatowej w Pruchnej na dwa odcinki, gdzie będą składane dwa odrębne wnioski o przyznanie środków pomocowych. Są to dwa odrębne zadania o różnych wartościach i w zależności, na który odcinek pozyskane zostaną środki ten będzie realizowany. Natomiast remont odcinka drogi powiatowej od byłej Stadniny Koni w Pruchnej do skrzyżowania z dwupasmówką w Drogomyślu jest planowany do wykonania ze środków własnych Powiatu.

Przewodniczący C. Greń poinformował o planowanym objeździe wszystkich dróg na terenie Gminy tzn. krajowych, wojewódzkich, powiatowych i gminnych w celu zapoznania się z ich stanem technicznym i stanem oznakowania. Zwrócił się z apelem do mieszkańców Gminy, radnych, sołtysów o zgłaszanie wniosków w sprawie stanu dróg i ich oznakowania. Zwrócił się również z prośbą do przedstawicieli redakcji „Nowej Formacji” o umieszczenie informacji na temat na łamach prasy.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor zapytał co Burmistrz sądzi o konkursie ogłoszonym na stronie internetowej „Strumien.com” pt. „Siedem cudów Strumienia”? Z pokazanych w konkursie najbrzydszych obiektów większość jest własnością prywatną, jedynie obiekt zamku w Strumieniu jest własnością Gminy. W sprawie obiektu zamku Gmina czyni starania o pozyskanie środków, w sprawie tej został złożony wniosek do Ministerstwa Kultury, ale jest pytanie co ze stanem obiektów, które nie są własnością Gminy?

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor poinformował, że na zebraniu mieszkańców w Strumieniu mówiono o chodniku od Rynku w stronę Ośrodka Zdrowia, są tam miejsca, gdzie z rynien jest odprowadzana woda do kratek ściekowych, które były zepsute. Nie minął tydzień od zebrania, na którym sprawa ta została poruszona i kratki zostały naprawione. Stwierdził, że bardzo by chciał, aby tego typu sprawy zawsze były tak szybko załatwiane, ale bez konieczności interwencji mieszkańców, czy radnych. Służby odpowiedzialne za te zadania powinny same wyłapywać tego typu awarie na ternie Gminy.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor zabrał głos jako wieloletni nauczyciel, dyrektor szkoły, któremu wydawało się, że nie ma trudnych spraw. Jednak tak nie jest, gdyż są tematy trudne. Stwierdził, że jest wiernym czytelnikiem „Nowej Formacji” od początku jej istnienia, przez wiele lat jej szata graficzna, wielkość i cykliczność zmieniała się, gdyż wszystko wokół nas się zmienia. Jako czytelnik „Nowej Formacji” nie ma najmniejszych uwag do treści artykułów, komentarzy, gdyż jest to prawo dziennikarza, jednak w Nr 3 tegorocznej „Nowej Formacji” tytuł jednego z artykułów po prostu zwala z nóg. Poinformował, że bardzo dobrze zna osobę redaktora naczelnego gazety, który od wielu lat dba o obie gminy Chybie i Strumień, zawsze pisze o rzeczach koniecznych i dobrych, ale w przypadku artykułu zatytułowanego „Fidel Castro”, chyba ktoś tego tytułu nie przemyślał. Tytuł artykułu każdego zwalał z nóg i prowokował do kupienia gazety, gdzie w środku czytamy, że wieloletni nauczyciel, dyrektor szkoły jest Fidelem Castro. Stwierdził, że nikt nie jest upoważniony do korzystania z głupoty Internetu, aby powielać to samo na stronach gazety. Wyraził swoje oburzenie i zbulwersowanie, tym, że za chwilę dojdzie do sytuacji, że różne osoby nazywać się będzie Stalinem, Hitlerem, czy kimś podobnym. Wyjaśnił, że niedopuszczalne jest, aby osoba została przyrównana do człowieka mającego krew na rękach oraz wiele innych zbrodni. Wyraził obawę, że „Nowa Formacja” poszła w kierunku brukowców, dla tak zwanego pozyskania czytelników, ale tego typu kroki nie są dobrą metoda. Stwierdził, że nie wyobraża sobie człowieka, który przeczyta o sobie takie słowa i ma wyjść przed dzieci, przed rodziców i społeczeństwo. W kolejnym 4 numerze „Nowej Formacji” jest co prawda sprostowanie, ale jest ono napisane drobnym drukiem i zatytułowane „Awantura o nic”. Wyraził żal, że nie są obecni na dzisiejszej sesji redaktor naczelny, ani autorka tego artykułu. Wyjaśnił, że nie wymaga, aby ustalać co będzie napisane w gazecie, ale przed napisaniem czegokolwiek trzeba się zastanowić, co się stanie po ukazaniu się takiego artykułu. Poinformował też, że nie jest to tylko jego osobiste zadnie, ale również wielu innych osób obcych i postronnych, które stwierdziły, że sprawa ta wymaga sądu. Wyraził słowa, że nie podarowałby nigdy skierowania tej sprawy do sądu, gdyż przekroczone zostały wszelkie granice. Gdyby osoba dyrektora szkoły została przyrównana do bezimiennego złodzieja, bandyty, sprawę można by podarować, ale w tym wypadku padło konkretne nazwisko konkretnej osoby. Skierował też pytanie do Burmistrza – jak sprawę taką załatwić? - gdyż szanuje osobę redaktora naczelnego oraz dziennikarzy „Nowej Formacji” i zawsze wydawało mu się, że dojdziemy do wspólnego porozumienia, m. in. w trudnej sprawie MGOK, która została przedstawiona na łamach „Nowej Formacji” w sposób przyzwoity i normalny. Wyjaśnił też, że najprawdopodobniej dzisiaj nie zabierał by w tej sprawie głosu, gdyby nie walne zebranie OSP w Strumieniu. Na zebraniu tym obecna była obecna pani redaktor, autorka artykułu, o którym dzisiaj mówi. Zapytana przeze mnie przy wejściu na salę: jaki będzie tytuł artykułu z walnego zebrania OSP? - odpowiedziała, że to zależy od tego co będzie się działo na zebraniu, a po chwili dodała „Widzi pan, Fidel Castro zrezygnował po artykule”. Dodał też, że poruszona dzisiaj sprawa jest trudnym i niedopuszczalnym tematem. Wyraził zdanie, że gdyby temat ten dotyczył jego osoby – skierowałby sprawę do sądu i zażądałby umieszczenia w gazecie dużego napisu „Przepraszam” oraz przekazania pieniędzy na fundację charytatywną.

Wypowiedź wiceprzewodniczącego J. Jałowiczora została przyjęta oklaskami zebranych.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor przeprosił dyrektor M. Orawską za to, że nie uzgodnił z nią poruszanego tematu i nie widział czy miał prawo mówić o tej sprawie na dzisiejszej sesji. Stwierdził też, że po prostu nie wytrzymał i musiał poruszyć ten temat.

Dyrektor M. Orawska na chwilę opuściła salę obrad.

Burmistrz A. Grygierek odniosła się do pierwszej wypowiedzi, gdyż ostatnia była oświadczeniem wiceprzewodniczącego J. Jałowiczora.

Burmistrz A. Grygierek pogratulowała stronie „Strumien.com” pomysłu, który zmusza nas do myślenia i zastanowienia się nad tym co nas otacza, tym bardziej, że Gmina podjęła kroki mające na celu przystąpienie do programu rewitalizacji miasta. Program rewitalizacji potrzebny będzie Gminie do pozyskiwania funduszy zewnętrznych, a także do rozpoczęcia działań mających na celu uporządkowanie w naszym otoczeniu tego co nas bulwersuje, czy nie podoba się nam. Na pewne obiekty jako Gmina będziemy mieli wpływ, gdyż są one naszą własnością. Poinformowała też, że w sprawie zamku w Strumieniu wystąpiliśmy do Ministerstwa Kultury o pozyskanie środków na zabezpieczenie obiektu przed dalszym niszczeniem. Gmina musi dbać, aby obiekty kultury nie uległy zniszczeniu oraz, aby nie stanowiły zagrożenia bezpieczeństwa. W konkursie „Siedem cudów Strumienia” większość pokazanych obiektów, będących w złym stanie technicznym, nie jest własnością Gminy. Jako Gmina w stosunku do prywatnych właścicieli obiektów nie możemy występować z żądaniami o poprawę ich stanu, możemy tylko prosić i wnioskować o należytą dbałość oraz ich zabezpieczenie. Właściciel obiektu powinien dbać o jego stan techniczny i o należytą estetykę, aby nie stanowił on zagrożenia. Poinformowała też, że przed sesją rozmawiała również z redaktorem strony „Strumień.com”, proponując aktywne włączenie się do prac w program rewitalizacji miasta Strumienia.

Radny K. Pisiut interpelował w sprawach:

1)     Aby przy znakach drogowych ograniczenia tonażu do 10 ton, na obu końcach ul. Głównej w Pruchnej ustawić tabliczkę „nie dotyczy dojazdu do posesji”. Uzasadniając interpelację radny wyjaśnił: w okresie żniw oraz w okresie jesiennym do rolników przyjeżdżają ciężkie samochody firm skupujących płody rolne. Kierowcy samochodów nie wiedzą, czy mogą wjeżdżać ciężkimi samochodami na ul. Główną w Pruchnej.

2)     Wystąpienia do Komisariatu Policji w Strumieniu, aby dzielnicowy sołectwa Pruchna zwrócił uwagę na dwa miejsca w Pruchnej (połączenie chodnika przy ul. Osiedlowej z chodnikiem przy ul. Głównej oraz w rejonie byłej poczty), gdzie stale spotkają osoby i piją alkohol. Miejsca te stały się niebezpiecznie, dzieci boją się tamtędy przechodzić.

Radny S. Balas interpelował w sprawie, aby w ramach naprawy gwarancyjnej pierwszej części chodnika w Bąkowie przy ul. Głównej (na odcinku od przystanku autobusowego do składu materiałów budowlanych) - zgłosić obsuwanie się około 15 szt. płyt ażurowych do rowu. Obsuwanie płyt może spowodować, że cały chodnik może ulec zniszczeniu.

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że warunki gwarancji na pierwszy odcinek chodnika dla pieszych w Bąkowie przy ul. Głównej zostaną sprawdzone. Poinformowała też, że dalsza część chodnika w Bąkowie wykonana będzie inną metodą, planujemy, aby kąt pochylenia płyt ażurowych został zmniejszony. Przystępując do wykonanie dalszej części chodnika w Bąkowie, prowadzimy rozmowy z właścicielami przyległych posesji, aby płyty ażurowe zostały położone pod mniejszym kątem, wtedy unikniemy problemu ich obsuwania się.

Radny S. Balas poinformował, że oświadczenia właścicieli nieruchomości przyległych do części chodnika w Bąkowie przy ul. Głównej, planowanej do budowy w br. są już zebrane.

Burmistrz A. Grygierek podziękowała radnemu S. Balasowi za zebranie oświadczeń mieszkańców.

Radny J. Szeruda interpelował w sprawie mieszkańców ul. Wiślańskiej w Drogomyślu. Mieszkańcy 3 budynków przy ul. Wiślańskiej w Drogomyślu, na wysokości przysiółka Dębina) - Państwo Gabzdyl, Filip i Sajdok zgłaszają brak możliwości dojazdu do ich posesji.

Przewodniczący C. Greń odpowiedział, że w sprawie prowadzonego remontu skrzyżowania w Drogomyślu zgłaszanych jest wiele uwag, większość z nich sam zgłaszał na styczniowej sesji m. in.: brak bezpiecznego dojścia pieszych do przystanku PKS, zniszczenie drogi ul. Knajskiej, niewykonanie remontu drogi gospodarczej. W wyniku zgłaszania powyższych uwag na dzień 13 marca br. na godz. 1300 planowana jest wizja lokalna na skrzyżowaniu w Drogomyślu z udziałem: administratora drogi – Krajowej Dyrekcji Dróg w Katowicach, gospodarza drogi – Zarządu Dróg w Pszczynie, wykonawcy remontu, inspektora nadzoru i przedstawicieli Gminy. Termin planowanej wizji zostanie jeszcze oficjalnie potwierdzony.

Radna C. Skowron interpelowała w sprawie, aby wystąpić do administratora drogi krajowej Katowice-Wisła o oświetlenie dwóch zatoczek autobusowych w Zbytkowie.

 

ad. 7.

 

Na prośbę przewodniczącego C. Grenia - projekty uchwał w sprawie przyjęcia Planu Odnowy Miejscowości Pruchna i Strumień wraz z autopoprawkami szczegółowo przedstawiła inspektor E. Kuboszek-Owsiany.

Przewodniczący C. Greń wyjaśnił, że sensem przygotowywania planów odnowy miejscowości jest dodatkowa szansa i możliwość pozyskiwania środków finansowych na realizację tych zadań w naszych miejscowościach, które nie są priorytetami zgłaszanymi przez mieszkańców do budżetu Gminy. Pozyskane w ten sposób środki nadają rangę inwestycjom, realizowanym z pozyskanych środków.

Burmistrz A. Grygierek dodatkowo wyjaśniła, że modernizacje dróg gminnych są inwestycjami, które w 100% finansowane są ze środków własnych Gminy. Przynajmniej na razie, na te zadania, nie ma możliwości pozyskania środków zewnętrznych. Aby starać się o środki unijne inwestycja musi mieć charakter ponadlokalny np. droga gminna musi łączyć się drogą powiatową, wojewódzką czy krajową. Natomiast pula środków unijnych na modernizacje dróg jest przeznaczona głównie na drogi krajowe, wojewódzkie oraz częściowo na drogi powiatowe. Analizując różne możliwości pozyskania środków unijnych na modernizacje dróg gminnych, jedyną możliwością jest połączenie zadań np. budowa kanalizacji wraz z odtworzeniem dróg. Uchwalone plany odnowy miejscowości pozwolą starać się Gminie o pozyskanie środków na zadania, które na co dzień są bardzo potrzebne, a przy ustalaniu projektu budżetu zawsze są spychane na dalszy plan np. pozyskanie środków z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na budowę małego odcinka chodnika do placu zabaw będzie bardzo ważnym zadaniem.

Burmistrz A. Grygierek dodała również, że cały czas stara się, aby pobudzić powstawanie nowych organizacji społecznych i stowarzyszeń na terenie Gminy, które również mogą starać się o pozyskanie środków pomocowych. W 2007 r. Gmina zorganizowała szklenie nt. lokalnych grup działania, dzisiaj pokłosiem tego szkolenia jest powstanie zalążka 8 gmin, które chcą kontynuować temat lokalnych grup działania. Na dzień 28 marca br. planowane jest zorganizowanie bezpłatnych warsztatów, na których krok po kroku omówione będą zasady zakładania stowarzyszeń.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że zauważył duże zainteresowanie mieszkańców naszej Gminy chęcią stworzenia miejsca, gdzie mogłyby spotykać się różnego rodzaju działające grupy aktywnych mieszkańców.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor wyjaśnił, że na plany odnowy miejscowości można różnie patrzeć m. in. można stwierdzić, że są one marzeniami, które czasami się spełniają.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor stwierdził, że plany odnowy miejscowości nie są monografiami Pruchnej i Strumienia. Są to materiały, które potrzebne są do starania się o środki unijne. W planach tych jest wiele błędów i nieścisłości, te które zauważyliśmy zostały naniesione i poprawione.

Następnie przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Jednogłośnie (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XVIII/142/2008 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 lutego 2008 r. w sprawie przyjęcia Planu Odnowy Miejscowości Pruchna.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 8.

 

Projekt uchwały w sprawie przyjęcia Planu Odnowy Miejscowości Strumień wraz z autopoprawką – został szczegółowo omówiony w pkt 7 porządku obrad sesji.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Jednogłośnie (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XVIII/143/2008 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 lutego 2008 r. w sprawie przyjęcia Planu Odnowy Miejscowości Strumień.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 9.

 

Na prośbę przewodniczącego C. Grenia projekt uchwały w sprawie przystąpienia gminy Strumień do działań finansowych z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 – przedstawiła burmistrz A. Grygierek.

Kierownik MOPS M. Florek poinformowała, że gmina Strumień przystąpiła do konkursu składając projekt w ramach Programu VII – Promocja Integracji Społecznej. Wartość tego projektu wynosi 50.000,- zł i trwać będzie przez 12 miesięcy. W ramach programu MOPS chce zorganizować szkolenia dla mieszkańców z udziałem Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Powiatowego Urzędu Pracy itp. Oprócz szkoleń otwarty zostanie punkt konsultacyjno-informacyjny, gdzie raz w tygodniu będą udzielane porady dla mieszkańców Gminy.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XVIII/144/2008 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 lutego 2008 r. w sprawie przystąpienia gminy Strumień do działań finansowych z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013.

Uchwała w załączeniu.

 

 

 

ad. 10.

 

Na prośbę przewodniczącego C. Grenia projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2008 r. wraz z autopoprawką przedstawiła skarbnik D. Mitko.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XVIII/145/2008 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 lutego 2008 r. w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2008 r.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 11.

 

Na prośbę przewodniczącego C. Grenia projekt uchwały w sprawie przekazania środków finansowych dla Policji – przedstawiła sekretarz D. Kula.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że gmina Strumień od wielu lat dofinansowywuje policję.

Komendant R. Machaczka wyraził słowa podziękowania dla Rady za przyznaną pomoc finansową.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor zapytał dlaczego, przekazując środki finansowe dla Komisariatu Policji w Strumieniu musimy je przekazywać przez Komendę Wojewódzką w Katowicach?

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że przepisy prawne są takie jakie są np. podobna sytuacja jest z chodnikami. Gmina buduje chodniki przy drogach powiatowych, a Powiat chwali się, że to on je wykonał. Przy tej okazji wyjaśniła całą procedurę przekazywania wybudowanych przez gminę chodników powiatowi.

Radny K. Pisiut stwierdził, że w § 1 ust. 3 uchwały powinno być zapisane, że dofinansowanie dotyczy zakupu samochodu dla Komisariatu Policji w Strumieniu, a nie dla Komendy Powiatowej Policji w Cieszynie.

Komendant R. Machaczka wyjaśnił, że dofinansowanie zakupu samochodu dla Komendy Powiatowej Policji w Cieszynie dotyczy samochodu konwojowego, którym przewożone są np. osoby zatrzymane, czy osoby dowożone do ośrodków odwykowych. Komisariat Policji w Strumieniu na bieżąco korzysta z takiego samochodu.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XVII/146/2008 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 lutego 2008 r. w sprawie przekazania środków finansowych dla Policji.

Uchwała w załączeniu.

 

 

 

 

 

ad. 12.

 

Na prośbę przewodniczącego C. Grenia projekt uchwały w sprawie odpłatności za usługi świadczone przez przedszkola samorządowe na terenie gminy Strumień – przedstawiła dyrektor ZOS J. Włoch.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że proponowane kwoty odpłatności za usługi świadczone przez przedszkola są najniższymi stawkami obowiązującymi w okolicy. W gminie Strumień sieć placówek oświatowych jest bardzo rozrośnięta, mamy przedszkole w każdym sołectwie i chcemy, aby nadal tak było, nie chcemy tego zmieniać. Poinformowała też, że w ciągu ostatnich 5 lat nie było żadnych podwyżek opłat za przedszkola. W sprawie proponowanej podwyżki opłat prowadziliśmy rozmowy z dyrektorami przedszkoli, kwoty te zostały bardzo wyważone.

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - P. Faruga, przewodniczący Komisji Oświaty, … - J. Szeruda i przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut w imieniu komisji przedstawili jednobrzmiący wniosek: „Komisje wnioskują, aby w § 1 ust. 2 pkt 1 kwotę „99,00 zł” zastąpić kwotą „105,00 zł.”.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor wyjaśnił, że kwota, o której teraz mówimy nie jest kwotą płaconą za sam posiłek dziecka w przedszkolu, jest to opłata za przygotowanie posiłku. Natomiast kwotę za posiłek tzw. „wsad do kotła” również pokrywają rodzice.

Radny K. Pisiut wystąpił z propozycją, aby stawki odpłatności za przedszkola podnosić corocznie, choćby o minimalne kwoty. Nie stosując podwyżek na bieżąco dochodzimy do bariery, że stawki trzeba bardzo dużo podwyższać. Obecne podwyżki są duże, ale przez 5 lat nie podnosiliśmy stawek za przedszkola.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że kwota 54,- zł – za korzystanie z 1 posiłku w I wariancie była wyższa, doszliśmy jednak do wniosku aby ją zmniejszyć, gdyż z jednego posiłku w przedszkolu bardzo często korzystają dzieci z mniej zamożnych rodzin. Natomiast rodzice pracujący, którzy oddają dziecko do przedszkola, gdzie korzysta z trzech posiłków, stać na to aby ponieść wyższą opłatę.

Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek komisji o wprowadzenie zmiany w § 1 ust. 2 pkt 1 (zastąpienie kwoty 99,- zł, kwotą 105,- zł).

13 głosami „za”, przy 1 „wstrzymującym się od głosu” (głosowało 14 radnych) – wniosek został przyjęty.

Następnie przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z wprowadzoną zmianą.

Jednogłośnie (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XVIII/147/2008 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 lutego 2008 r. w sprawie odpłatności za usługi świadczone przez przedszkola samorządowe na terenie gminy Strumień.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 13.

 

Na prośbę przewodniczącego C. Grenia projekt uchwały w sprawie zamiaru utworzenia Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Bąkowie – przedstawiła dyrektor ZOS J. Włoch.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że tworzymy zespół szkolno-przedszkolny w Bąkowie, gdyż szkoła i przedszkole znajdują się w jednym budynku. Jest to bardzo wskazane rozwiązanie, obecnie jest taka tendencja, że gminy idą w tym kierunku. Musimy podejmować tego typu kroki, aby w przyszłości nie stanąć przed dylematem zamykania placówek oświatowych. Ogólna sytuacja oświaty w państwie jest ciągle niejasna, gdyż nie wiemy co nam Rząd zgotuje. Gmina dofinansowywuje pobyt jednego dziecka w przedszkolu w kwocie około 400,- zł miesięcznie, nie otrzymując subwencji na ten cel.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor stwierdził, że dla budżetów gmin przejęcie zerówek przez szkoły byłoby korzystne, gdyż gminy otrzymywałyby na ten cel subwencję oświatową. Dodał także, że osobiście jest przeciwnikiem tego, aby dzieci jak najszybciej szły do szkoły. Jego zdaniem dzieci powinny jak najdłużej spędzać czas w domu przy rodzinie.

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - P. Faruga i przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut w imieniu komisji nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący Komisji Oświaty, … - J. Szeruda poinformował, że komisja nie wniosła uwag do projektu uchwały i przedstawił wniosek komisji: „Komisja Oświaty popiera propozycję powstania zespołu szkolno – przedszkolnego w Bąkowie, jednak dalsze tworzenie zespołów jest niemożliwe, ze względu na fakt, że nie ma już dwóch placówek oświatowych na terenie Gminy, które znajdują się w jednym budynku (a jest to podstawowy warunek powstania zespołu). Ponadto Komisja proponuje, aby rozważono możliwość powołania zastępcy dyrektora w istniejących zespołach szkół oraz w nowo powstałym zespole szkolno – przedszkolnym.”.

Następnie przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XVIII/148/2008 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 lutego 2008 r. w sprawie zamiaru utworzenia Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Bąkowie.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 14.

 

Na prośbę przewodniczącego C. Grenia projekt uchwały w sprawie zmiany Regulaminu pomocy zdrowotnej dla nauczycieli – przedstawiła dyrektor ZOS – J. Włoch.

Komisje nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XVIII/149/2008 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 lutego 2008 r. w sprawie zmiany Regulaminu pomocy zdrowotnej dla nauczycieli.

Uchwała w załączeniu.

 

 

 

 

ad. 15.

 

Na prośbę przewodniczącego C. Grenia projekt uchwały zmieniającej uchwałę Nr XVI/122/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 grudnia 2007 r. w sprawie zatwierdzenia taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę na terenie gminy Strumień – przedstawiła kierownik G. Dziadek.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że od pięciu lat podejmujemy uchwałę o zatwierdzeniu taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę w takim właśnie brzmieniu, które w tym roku zostało zakwestionowane przez nadzór prawny Wojewody.

Radna C. Skowron zwróciła uwagę na błąd w dacie w § 1 uchwały - jest tam wpisana data „31.01.2008 r.”, a powinna być wpisana „31.01.2009 r.”.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

13 głosami „za”, przy 1 głosie „przeciw” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XVIII/150/2008 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 lutego 2008 r. zmieniająca uchwałę Nr XVI/122/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 grudnia 2007 r. w sprawie zatwierdzenia taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę na terenie gminy Strumień.

Uchwała w załączeniu.

Przewodniczący C. Greń ogłosił 10-minutową przerwę w obradach.

 

ad. 16.

 

Na prośbę przewodniczącego C. Grenia projekt uchwały w sprawie przyjęcia Regulaminu dofinansowania ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej wymiany źródeł ciepła oraz montażu kolektorów słonecznych w budynkach mieszkalnych położonych na terenie gminy Strumień – przedstawiła kierownik G. Dziadek.

Przewodniczący C. Greń poprosił o wyjaśnienie dlaczego decydujemy się, aby wycofać wniosek o dofinansowanie programu ograniczenia niskiej emisji z WFOŚiGW w Katowicach i chcemy, aby zadanie to było finansowane z GFOŚiGW?

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że 3-4 lata temu WFOŚiGW w Katowicach dofinansowywał programy ograniczenia niskiej emisji nawet do 90%. Obecnie kwoty te są coraz niższe, przyznawane są dofinansowania od 40% do 60%. Występując o warunki do WFOŚiGW przyznawane jest 50% wnioskowanej kwoty z czego do 50% jest umarzane, natomiast pozostałe 50% trzeba spłacić. WFOŚiGW narzuca również Konieczność korzystanie z operatora, którego koszty wynoszą około 280.000,- zł. Po przeanalizowaniu wszystkich kosztów, wynik finansowy wskazał, że korzystniejsze będzie finansowanie programu ograniczenia niskiej emisji przez Gminę z GFOŚiGW, gdyż będziemy mogli zastosować mniejsze wymagania np. wybór operatora będzie należał do mieszkańca. W WFOŚiGW są większe obostrzenia m. in. jeżeli w danym roku zadeklaruje się dana ilość mieszkańców chcących korzystać z programu, tyle musi wymienić piece i podpisać umowy. W przypadku finansowania przez gminę nie musimy realizować tylu umów ilu mieszkańców się zadeklarowało. Z dopłaty WFOŚiGW w Katowicach wykonywać będziemy inną dużą inwestycję – termomodernizację bloku przy ul. Pawłowickiej w Strumieniu, która jest dla nas bardzo zadawalająca. Natomiast w przypadku programu ograniczenia niskiej emisji finansowanej z WFOŚiGW podpisując umowę zaciągamy zobowiązanie finansowanie, z którego musimy się wywiązać.

Burmistrz A. Grygierek stwierdziła, że chcąc realizować dwa duże programy: ograniczenia niskiej emisji i usuwania azbestu zakładamy bardzo duże obciążenie dla budżetu Gminy.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XVIII/151/2008 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 lutego 2008 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu dofinansowania ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej wymiany źródeł ciepła oraz montażu kolektorów słonecznych w budynkach mieszkalnych położonych na terenie gminy Strumień.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 17.

 

Na prośbę przewodniczącego C. Grenia projekt uchwały zmieniającej uchwałę Nr XII/85/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 sierpnia 2007 r. w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w trybie bezprzetargowym – przedstawiła sekretarz D. Kula.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XVIII/152/2008 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 lutego 2008 r. zmieniająca uchwałę Nr XII/85/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 sierpnia 2007 r. w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w trybie bezprzetargowym.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 18.

 

Na prośbę przewodniczącego C. Grenia projekt w sprawie zamiaru założenia Stowarzyszenia pn. Lokalna Grupa Działania – przedstawiła burmistrz A. Grygierek.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że jesteśmy pierwszą Gminą, w której program ten został przedstawiony.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XVIII/153/2008 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 lutego 2008 r. w sprawie zamiaru założenia Stowarzyszenia pn. Lokalna Grupa Działania.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 19.

 

Informacja Burmistrza Strumienia nt. stanu współpracy gminy Strumień z gminami partnerskimi – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek

Burmistrz A. Grygierek w uzupełnieniu „Informacji” poinformowała, że próbujemy napisać wspólny projekt z Petrvaldem i aby móc napisać taki wniosek muszą być spełnione 4 warunki m. in. nawiązana współpraca zagraniczna. Z projektów współpracy trans granicznej gmina może uzyskać dofinansowanie nawet do 80% kosztów zadnia.

Burmistrz A. Grygierek stwierdziła, że jednym z tematów jest także wieloletnia współpraca sołectwa Zabłocie z miejscowościami Zabłocie w Czechach i na Słowacji, pomimo tego, że nie mamy podpisanej żadnej umowy. Chcemy, aby współpraca miejscowości o nazwie Zabłocie została zalegalizowana.

Komisje nie wniosły uwag do „Informacji”.

Radni również nie wnieśli uwag do „Informacji”.

„Informacja” została przyjęta.

 

ad. 20.

 

Protokół Nr XVII/2007 siedemnastej sesji Rady, który był wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

 

ad. 21.

 

W wolnych wnioskach głos zabrali:

Radny J. Szeruda poinformował, że 2 marca br. o godz. 1645 w TVP 3 Katowice będzie emitowany reportaż o Parafii Ewangelicko-Augsburskiej w Drogomyślu.

Radny S. Świtała wnioskował o zwrócenie się do Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu o wyczyszczenie chodników z piasku po zimie.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że powyższy wniosek jest jak najbardziej zasadny, pomimo tego, że zadanie to leży w gestii Zarządu Dróg Powiatowych w Cieszynie. Jednak ze względu na to, aby przyśpieszyć wykonanie tego zadania, prace te jak najszybciej powinien wykonać ZGKiM w Strumieniu.

Przewodniczący C. Greń wnioskował o wystąpienie do Zarządu Dróg Powiatowych w Cieszynie o wyczyszczenie dróg powiatowych po zimie z żużlu i piasku, który powoduje zapychanie studzienek odwadniających.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut przedstawił wniosek komisji: „Komisja wnioskuje, aby podać do publicznej wiadomości informację, że do końca roku 2009 przyjmowane będą wnioski dot. zmian planów zagospodarowania przestrzennego, natomiast przystąpienie do zmian planów zagospodarowania przestrzennego planowane jest na lata 2010-

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że w treści wniosku wystąpiły pewne nieścisłości. Na posiedzeniu Komisji Budżetu ustalono, aby wnioski mieszkańców dot. zmian w planach zagospodarowania przestrzennego były składane do 2010 r., natomiast przystąpieniem do zmian planów zajęłaby się następna kadencji Rady.

Przewodniczący C. Greń dodał także, że informacja nt. możliwości zgłaszania wniosków do planów zagospodarowania przestrzennego powinna być dokładnie uściślona i jasna, gdyż w tej chwili podejmujemy deklarację Rady w tej sprawie.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że wnioski mieszkańców są przyjmowane na bieżąco. Komisje Rady składały różne wnioski w tej sprawie, natomiast podjęcie decyzji, czy do zmian planów przystąpimy w 2009 r., czy w 2010 r. uzależnione będzie od ilości złożonych wniosków. Decyzję, czy zmiana planów zagospodarowania przestrzennego jest zasadna podejmuje Komisja Urbanistyczna, gdyż decyzja ta nie zależy wyłączenie od nas. Komisja Urbanistyczna analizuje ilości złożonych wniosków, ilości dostępnych terenów budowlanych i dopiero na tej podstawie podejmowana jest uchwała o przystąpieniu do zmian planów. Na dzień dzisiejszy najważniejszą informacją dla mieszkańców jest to, że mogą składać wnioski o zmianę planów.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że podjęcie decyzji o przystąpieniu do zmian planów na końcówce kadencji Rady nie jest szczęśliwym rozwiązaniem, gdyż procedura jest bardzo pracochłonna i długotrwała. Nie można dopuścić, aby obecna Rada rozpoczęła procedurę zmian planów zagospodarowania przestrzennego, a następna Rada ją kontynuowała.

Wiceprzewodniczący S. Świtała złożył wniosek formalny, aby Komisji Budżetu na następnym posiedzeniu dokładnie ustaliła treść wniosku dot. przystąpienia do zmian planów zagospodarowania przestrzennego.

Przewodniczący C. Greń zwrócił się z prośbą do przedstawicieli „Nowej Formacji”, aby na razie nie zamieszczać żadnych informacji nt. wniosku Komisji Budżetu dot. zmian planów zagospodarowania przestrzennego.

Radny K. Pisiut wnioskował o wycięcie wysokich krzewów tuji rosnących przy Domu Przedpogrzebowym w Pruchnej (krzewy muszą być na bieżąco obcinane, gdyż zasłaniają wyjazd ze szkoły). Poprosił także, aby przy okazji przeprowadzenia przetargu na zakup krzewów do parku w Strumieniu, zakupić małe karłowate krzewy tuji do posadzenia przy Domu Przedpogrzebowym w Pruchnej.

Sekretarz D. Kula poinformowała, że na styczniowej sesji Rada podjęła uchwałę o finansowaniu sportu kwalifikowanego. Regionalna Izba Obrachunkowa w Katowicach nie zakwestionowała jej treści, a w Śląskim Urzędzie Wojewódzki w Katowicach uzyskaliśmy informację, że uchwała zostanie opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego w dniu 3 marca br. Uchwała wejdzie w życie 17 marca br. i po tym terminie kluby sportowe będą mogły składać wnioski na 2008 r., a po 25 marca br. możemy podpisać umowy.

Przewodniczący C. Greń podziękował pełnomocnikowi Burmistrza ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych – W. Saltariusowi, radcy prawnemu – R. Szymonkowi oraz pracownikom Urzędu za wkład pracy w przygotowanie uchwały o finansowaniu sportu kwalifikowanego.

Radny P. Faruga wnioskował o rozważenie możliwości finansowania lub utworzenia fundacji dla osób poszkodowanych w wypadkach lub w inny sposób poszkodowanych przez los.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor przypomniał radnym, że w dniu 5 marca br. upływa termin składania oświadczeń lustracyjnych.

Radna A. Żur w imieniu mieszkańców bloku przy ul. Pawłowickiej w Strumieniu zapytała, czy mieszkańcy muszą kupować opał na zimę?

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że na wykonanie termomodernizacji bloku przy ul. Pawłowickiej w Strumieniu mamy przyznane środki z WFOŚiGW. Aktualnie jesteśmy na etapie przygotowania przetargu na to zadanie i jak najbardziej mieszkańcy bloku nie muszą kupować opału na zimę. W przetargu określony zostanie termin do kiedy wykonawca musi wykonać centralne ogrzewanie w budynku.

Dyrektor ZGKiM Ł. Pachuła poprosił, aby mieszkańcom bloku przy ul. Pawłowickiej w Strumieniu przekazać informację, że w br. rozebrane zostaną szopy na węgiel sąsiadujące z blokiem.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor poinformował o planowanych terminach posiedzeń w marcu br.:

-          sesja Rady – 27 marca br.,

-          wspólne posiedzenie Komisji Rolnictwa i Komisji Oświaty – 25 marca br.,

-          posiedzenie Komisji Budżetu – 26 marca br.

Przewodniczący C. Greń złożył wszystkim paniom życzenia z okazji zbliżającego się Dnia Kobiet. Złożył także wszystkim zebranym życzenia z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych.

 

ad. 22.

 

Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady XVIII sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 1830) słowami „zamykam XVIII sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

Zapis dźwiękowy obrad sesji Rady Miejskiej w Strumieniu stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Protokołowała: Elżbieta KRÓL

 

 

Przewodniczący Rady

Czesław GREŃ