Protokół Nr XXIV/2008

obrad dwudziestej czwartej nadzwyczajnej

sesji Rady Miejskiej w Strumieniu,

odbytych w dniu 13 sierpnia 2008 r. o godz. 1600

w sali obrad Urzędu Miejskiego w Strumieniu

Obecni: Radni Rady Miejskiej – wg załączonej listy obecności, pracownicy Urzędu Miejskiego w Strumieniu, dyrektor zakładu budżetowego oraz przedstawiciel lokalnej prasy.

Ponadto w obradach udział wzięli:

1.    Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek

2.    Skarbnik Strumienia – mgr Danuta Mitko

Porządek obrad:

    1.         Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

    2.         Przedstawienie porządku obrad.

    3.         Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2008 r.

    4.         Zakończenie.

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył - Przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu Czesław Greń.

Przewodniczący C. Greń – na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 14 radnych, na 15 ustawowego składu Rady – obrady są zatem prawomocne.

Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Dyrektora ZGKiM w Strumieniu oraz przedstawiciela lokalnej prasy „Nowej Formacji”.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący C. Greń odczytał porządek obrad XXIV nadzwyczajnej sesji.

Przedstawiony porządek obrad został przyjęty bez uwag.

 

ad. 3.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2008 r. – szczegółowo przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że z Ministerstwa Finansów otrzymaliśmy zwiększenia części subwencji oświatowych w kwocie 169 400,- zł, z czego:

-      kwota 150 000,- zł przeznaczona na remont dachu sali gimnastycznej przy Zespole Szkół w Pruchnej,

-      kwota 19 400,- zł przeznaczona na remonty bieżące w placówkach oświatowych, z czego: 6 000,- zł dla Zespołu Szkół w Drogomyślu na wykonanie ogrodzenia i 13 400,- zł dla Gimnazjum w Strumieniu na remont kanalizacji.

Burmistrz A. Grygierek szczegółowo przedstawiła planowane do wykonania remonty w Zespołach Szkół w Pruchnej i w Drogomyślu oraz w Gimnazjum w Strumieniu w ramach przyznanego zwiększenia subwencji oświatowych.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała również, że w związku przeprowadzonym postępowaniem przetargowym na zadanie „Rewaloryzacja – Odbudowa konstrukcji dachu wraz z częściową wymianą stropów w budynku dawnego zamku przy ul. Ks. Londzina 56 w Strumieniu”, gdzie wpłynęła jedna oferta przewyższająca plan wydatków przeznaczony na to zadanie, konieczne jest zwiększenie środków na ten cel o 40 000,- zł. W wypadku nie zwiększenia budżetu przeznaczonego na to zadanie – dotacja w kwocie 100 000 zł przyznana przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego – zostanie utracona. Poinformowała też, że pierwotny kosztorys na wykonanie zabezpieczenia zamku w Strumieniu opiewał na kwotę 450 000,- zł i został okrojony do minimum, aby można było wykonać tylko najbardziej niezbędne prace zabezpieczające przed dalszym niszczeniem obiektu.  

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że w związku z przedstawionymi przez Burmistrza Strumienia okolicznościami wystąpiła pilna konieczność zwołania nadzwyczajnej sesji mającej na celu wprowadzenie do budżetu kwot dotacji oświatowych przyznanych przez Ministerstwo Finansów oraz zwiększenie środków na zadanie „Rewaloryzacja – Odbudowa konstrukcji dachu wraz z częściową wymianą stropów w budynku dawnego zamku przy ul. Ks. Londzina 56 w Strumieniu”, aby nie stracić przyznanej przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego dotacji.

Wiceprzewodniczący S. Świtała stwierdził, że Rada już wcześniej podjęła decyzję, aby przystąpić do realizacji zabezpieczenia obiektu zamku w Strumieniu, przeznaczając na ten cel pokaźną kwotę. Więc teraz musimy być konsekwentni i zwiększyć pulę środków na to zadanie.

Przewodniczący C. Greń wyjaśnił, że Burmistrz i Rada ponoszą odpowiedzialność za stan zabytkowego obiektu zamku w Strumieniu. Musimy więc podejmować kroki, aby zabezpieczyć zamek przed dalszym niszczeniem i dewastacją, pomimo, że nie mamy sprecyzowanych planów co do dalszego losu tego obiektu.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor stwierdził, że nasze posunięcie odnośnie zwiększenia środków na zadanie wykonanie zabezpieczenia obiektu zamku w Strumieniu przed dalszym niszczeniem, po rozstrzygniętym postępowaniu przetargowym powinno być wyjątkiem, gdyż oferenci w przyszłości mogą wykorzystywać takie sytuacje i zawyżać swoje oferty. Dodał też, że sprawa zwiększenia środków na realizację zabezpieczenia obiektu zamku jest zrozumiała i wyjątkową, gdyż nasze decyzja wymaga szybkiego działania ze względu na to, aby nie stracić przyznanej przez Ministerstwo dotacji.

Przewodniczący C. Greń wyjaśnił, że dlatego decyzje o zwiększaniu środków na zadania zaplanowane w budżecie podejmuje Rada - organ kolegialny, oceniając wyjątkowość sytuacji i podejmując rozsądne decyzje.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że rozumie obawy radnych w tej sprawie, gdyż sama ma takie same. W ciągu roku również występują podobne sytuacje m. in. w najbliższym czasie będziemy unieważniać przetarg, ale w tym przypadku mamy na to czas aby ogłosić kolejny przetarg na to samo zadanie.

Burmistrz A. Grygierek wyraziła słowa podziękowania dla Rady za zwołanie w szybkim terminie nadzwyczajnej sesji.

Komisje nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXIV/191/2008 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 13 sierpnia 2008 r. w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2008 r.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 4.

 

Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady XXIV nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 1615) słowami „zamykam XXIV nadzwyczajną sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

Zapis dźwiękowy obrad sesji Rady Miejskiej w Strumieniu stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Protokołowała: Elżbieta Król

 

 

Przewodniczący Rady

Czesław GREŃ