Protokół Nr XXV/2008

obrad dwudziestej piątej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu,

odbytych w dniu 28 sierpnia 2008 r. o godz. 1600

w sali obrad Urzędu Miejskiego w Strumieniu

Obecni: Radni Rady Miejskiej, sołtysi i przewodnicząca Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorzy i kierownicy podległych Radzie jednostek i zakładów budżetowych, – wg załączonych list obecności, przedstawiciel Komisariatu Policji w Strumieniu, Komendant Miejsko-Gminnym Związku OSP RP w Strumieniu, ksiądz Prałat, przedstawiciel LKS Pruchna ‘99, pani Dagmara Milczyńska-Hajda, pracownicy Urzędu Miejskiego w Strumieniu i przedstawiciele lokalnej prasy.

Ponadto w obradach udział wzięli:

1.    Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek

2.    Skarbnik Strumienia – mgr Danuta Mitko

3.    Sekretarz Strumienia – Daniela Kula

Porządek obrad:

    1.     Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

    2.     Przedstawienie porządku obrad.

    3.     Wystąpienia gości.

    4.     Informacja o działalności Burmistrza w okresie od 17 czerwca 2008 r. do 19 sierpnia 2008 r.

    5.     Informacja przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

    6.     Interpelacje i zapytania radnych.

    7.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia „Programu Rewitalizacji Miasta Strumienia”.

    8.     Ocena wykonania budżetu za I półrocze 2008 r. w Miejsko-Gminnym Ośrodku Kultury, Miejskiej Bibliotece Publicznej, Hali sportowej i Basenie kąpielowym.

    9.     Ocena stanu przygotowania placówek oświatowych do rozpoczęcia roku szkolnego 2008/2009.

 10.     Informacja nt. ochrony bezpieczeństwa przeciwpożarowego na terenie Gminy ze szczególnym uwzględnieniem budynków administrowanych przez Gminę.

 11.     Realizacja wniosków przedstawionych przez Radę i komisje Rady Miejskiej w II kwartale 2008 r.

 12.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie odpłatności za usługi świadczone przez przedszkola samorządowe na terenie gminy Strumień.

 13.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia porozumienia z gminą Cieszyn o powierzeniu wykonywania zadania z zakresu doskonalenia zawodowego i doradztwa metodycznego nauczycieli o wymiarze ponadlokalnym.

 14.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki długoterminowej z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach na realizację zadania „Modernizacja i rozbudowa kanalizacji sanitarnej ul. Towarowej w Strumieniu”.

 15.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Strumień na 2008 r.

 16.     Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę Nr XLV/315/2006 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27kwietnia 2006 r. w sprawie zatwierdzenia Strategii Rozwoju Gminy Strumień 2005-2013.

 17.     Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę Nr XX/167/2008 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 24 kwietnia 2008 r. w sprawie zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Zabłocie”.

 18.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie lokalu użytkowego w Strumieniu wraz z oddaniem w użytkowanie wieczyste udziału w gruncie.

 19.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Strumienia.

 20.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie nawiązania współpracy z Województwem Żylińskim ze Słowacji.

 21.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie nawiązania współpracy z gminą Dolni Domaslavice w Republice Czeskiej.

 22.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie nawiązania współpracy ze Stowarzyszeniem „Pro Gymnasium” w Ostrawie.

 23.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi dotyczącej działalności Burmistrza Strumienia.

 24.     Zatwierdzenie protokołów z XXII sesji oraz XXIII i XXIV nadzwyczajnej sesji.

 25.     Informacje, wolne głosy i wnioski.

 26.     Zakończenie.

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył - Przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu Czesław Greń.

Przewodniczący C. Greń – na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 14 radnych, na 15 ustawowego składu Rady – obrady są zatem prawomocne.

Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Sekretarza Strumienia, Radcę prawnego, dyrektorów i kierowników podległych Radzie jednostek organizacyjnych i zakładów budżetowych, Sołtysów i Przewodniczącą Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, z-cę Komendanta Komisariatu Policji w Strumieniu – Roberta Góralczyka, Komendanta Miejsko-Gminnego Związku OSP RP – Ireneusza Nowaka, księdza prałata Oskara Kuśkę, przedstawiciela Klubu Sportowego LKS Pruchna ’99 – Józefa Obracaja, panią Dagmarę Milczyńską-Hajda – autorkę opracowania Program Rewitalizacji Miasta Strumienia, przedstawicieli lokalnej prasy „Nowej Formacji” oraz wszystkich, których nie wymienił.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący C. Greń przedstawił wniosek Burmistrza Strumienia z 22 sierpnia br. o wprowadzenie do porządku obrad XXV sesji Rady Miejskiej w Strumieniu punktu pn.: „Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie odpłatności za usługi świadczone przez przedszkola samorządowe na terenie gminy Strumień”.

Przewodniczący C. Greń zaproponował, aby w/w punkt wprowadzić do porządku obrad jako nr 12.

Przewodniczący C. Greń odczytał porządek obrad XXV sesji.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut przedstawił jednobrzmiące wnioski wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu …, Rolnictwa, … i Oświaty, …:

1.     „Komisje wnioskują o zdjęcie z porządku obrad XXV sesji pkt

2.     Komisje wnioskują o zdjęcie z porządku obrad XXV sierpniowej sesji pkt 19 pt. „Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości położonej w Strumieniu” (dot. sprzedaży nieruchomości przylegającej do sklepu „Biedronka” w Strumieniu, przy ul. Młyńskiej). Komisje proponują, aby przed podjęciem w/w uchwały przeprowadzić wizję w terenie.”.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie wniosek Burmistrza Strumienia o wprowadzenie do porządku obrad XXV sesji dodatkowego pkt 12.

Wniosek został przyjęty jednogłośnie (głosowało 14 radnych).

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie wnioski Komisji o zdjęcie z porządku obrad XXV sesji pkt 17 i 19.

Wnioski zostały przyjęte jednogłośnie (głosowało 14 radnych).

Przewodniczący C. Greń poinformował, że w związku z wprowadzeniem pkt 12 oraz zdjęciem pkt 17 i 19 z porządku obrad XXV sesji – punkty: 12, 13, 14, 15, 16 otrzymują kolejno nr 13, 14, 15, 16, 17, a punkty 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 otrzymują kolejno nr 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26.

Następnie Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie całość porządku obrad wraz z wprowadzonymi zmianami.

Porządek obrad wraz z wprowadzonymi zmianami został przyjęty jednogłośnie (głosowało 14 radnych).

 

ad. 3.

 

Przewodniczący C. Greń poinformował, że 2 lipca br. ksiądz prałat Oskar Kuśka otrzymał odznaczenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Z tej okazji Rada Miejska w Strumieniu przygotowała dla księdza prałata list gratulacyjny.

Przewodniczący C. Greń odczytał treść listu gratulacyjnego, następnie wraz z Burmistrzem A. Grygierek wręczyli księdzu prałatowi O. Kuśce list oraz złożyli gratulacje z tej okazji.

Ksiądz Prałat O. Kuśka podziękował za złożone gratulacje oraz krótko przedstawił swoją działalność w gminie Strumień oraz w dziedzinie kultury.

Przewodniczący C. Greń wraz z Burmistrzem A. Grygierek - w uznaniu wieloletniego wkładu osobistego oraz za pracę dydaktyczną, wychowawczą, a także za poświęcenie i zaangażowanie w kierowaniu placówką - wręczyli gratulacje dyrektorkom przedszkoli odchodzącym na emeryturę: pani Anna Gaszczyk (Bąków), pani Teresa Pieczka (Strumień) i pani Małgorzata Staniek (Pruchna).

Pani T. Pieczka w imieniu swoim oraz koleżanek podziękowała za przekazane gratulacje.

Przewodniczący C. Greń oraz Burmistrz A. Grygierek przekazali również gratulacje dla LKS „Błyskawica” Drogomyśl za awans do klasy okręgowej oraz dla LKS Pruchna ’99 za awans do klasy „A”.

Przedstawiciel LKS Pruchna ’99 pan J. Obracaj odebrał list gratulacyjny oraz przekazał słowa podziękowania.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że w związku z nieobecnością przedstawiciela LKS „Błyskawica” Drogomyśl na sesji – list gratulacyjny osobiście przekaże do Klubu.

 

ad. 4.

 

„Informacja o działalności Burmistrza w okresie od 17 czerwca 2008 r. do 19 sierpnia 2008 r.

Do „Informacji” nie zgłoszono uwag ani pytań.

„Informacja” została przyjęta.

 

ad. 5.

 

Informacja przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

Do „Informacji” nie zgłoszono uwag ani pytań.

„Informacja” została przyjęta.

 

ad. 6.

 

Przewodniczący C. Greń poinformował, że bardzo szybko wpływają odpowiedzi Burmistrza Strumienia na wszystkie interpelacje zgłaszane na poprzedniej sesji, zapytał radnych, czy odpowiedzi są zadawalające oraz czy zgłaszają jeszcze jakieś dodatkowe pytania i uwagi.

Radny K. Pisiut interpelował w sprawie obcięcia konarów drzew zasłaniających znak ostrzegawczy ustawiony przy Przedszkolu w Pruchnej.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że sama zauważyła tą sytuację, dodała, że również w Zabłociu znak ostrzegawczy zasłaniają konary. Poinformowała, że konary drzew w obu miejscach zostaną przycięte.

Radna A. Głowinkowska podziękowała za działania podjęte w sprawie wymalowania przejścia dla pieszych przy zbiegu ul. Głównej z ul. Wiejską w Drogomyślu. Zapytała też, czy znana jest decyzja w tej sprawie (czy przejście dla pieszych zostanie wymalowane i kiedy)?

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że prowadziła rozmowy ze Starostwem Powiatowym, aby przy okazji znakowania placówek oświatowych na terenie Gminy wykonane zostały przejścia dla pieszych. W większości miejscowości na terenie Gminy przejścia dla pieszych zostały zrobione. Zwrócimy się z zapytaniem do Powiatu, kiedy zrealizują to zadanie w Drogomyślu?

Radna C. Skowron interpelowała w sprawach:

1)    oświetlenia ul. Turystycznej w Zbytkowie - czy jest wykonany projekt techniczny, gdyż prawdopodobnie występują tam problemy?;

2)    w najbliższym czasie rozpocznie się remont stacji paliw „ORLEN” w Zbytkowie, w związku z tym autobusy kursujące na trasie Cieszyn – Strumień nie będą miały się gdzie zatrzymywać, gdyż nie ma tam zatoczki autobusowej (do tej pory autobusy zatrzymywały się na terenie stacji paliw).

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że jest po rozmowie z Zakładem Energetycznym w sprawie oświetlenia ul. Turystycznej w Zbytkowie. Natomiast w sprawę zatoczki autobusowej w Zbytkowie w rejonie stacji paliw „ORLEN” rozeznanym i odpowiemy.

Radny A. Kajstura interpelował w sprawie – czy znany jest termin, kiedy wykonawca wejdzie na teren budowy cmentarza komunalnego w Zabłociu?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że w sprawie dalszego etapu budowy cmentarza komunalnego w Zabłociu jest już podpisana umowa z wykonawcą, który w najbliższym czasie wejdzie w teren.

Przewodniczący C. Greń interpelował, aby wystosować odpowiednie pismo do Dyrekcji Dróg Krajowych w Katowicach, w związku z otrzymaną odpowiedzią informującą, że droga gospodarcza w Drogomyślu służy jako dojazd do pól i nie wymaga remontu.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że z Dyrekcją Dróg Krajowych w Katowicach rozmowy prowadzi się bardzo trudno i ciężko. Poinformowała też, że jeszcze przed końcem września br. chce umówić spotkanie z Oddziałem Dyrekcji Dróg Krajowych w Pszczynie m. in. w sprawie przejścia dla pieszych w Bąkowie, gdzie Gmina walczy o jego wykonanie, a Dyrekcja Dróg Krajowych w Katowicach za naszymi plecami wykonuje tam metalowe bariery, które całkowicie utrudnią mieszkańcom Bąkowa przechodzenie przez dwupasmówkę.

Przewodniczący C. Greń odczytał pismo Dyrekcji Dróg Krajowych w Katowicach odpowiedź w sprawie braku zjazdu z dwupasmówki do trzech posesji położonych w Drogomyślu. Poinformował też, że podobne problemy z Dyrekcją Dróg Krajowych występują również w Harbutowicach, Skoczowie i Bąkowie i zawsze tłumaczone są tym, że maja służyć poprawie bezpieczeństwa.

Radny S. Balas podziękował Burmistrzowi i Przewodniczącemu Rady za szybką interwencję w sprawie ustawiania barierek na skrzyżowaniu z dwupasmówką w Bąkowie. Podziękował też Burmistrzowi i Przewodniczącemu Rady za otwarcie placu zabaw w Bąkowie.

Radna A. Głowinkowska wyraziła słowa podziękowania za wykonanie pięknego chodnika przy ul. Głównej w Drogomyślu, który przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa naszych mieszkańców. Podziękowała też pracownikom Urzędu Miejskiego za bardzo szybie reakcje dotyczące wykonania zjazdów do posesji, które zostały przeprowadzone bardzo sprawnie.

 

 

 

 

 

ad. 7.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia „Programu Rewitalizacji Miasta Strumienia” – omówiła autorka opracowania pani Dagmara Milczyńska-Hajda, przedstawiając prezentację multimedialną.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXV/192/2008 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie zatwierdzenia „Programu Rewitalizacji Miasta Strumienia”.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 8.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – „Informację o wykonaniu budżetu za I półrocze 2008 r. w Miejsko-Gminnym Ośrodku Kultury, Miejskiej Bibliotece Publicznej, Hali sportowej i Basenie kąpielowym” – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady nie wniosły uwag do „Informacji”.

Radni również nie wnieśli uwag do „Informacji”.

„Informacja” została przyjęta.

 

ad. 9.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – „Informacja o stanie przygotowania placówek oświatowych do rozpoczęcia roku szkolnego 2008/2009” – przedstawiła Dyrektor ZOS J. Włoch.

Komisje Rady nie wniosły uwag do „Informacji”.

Radni również nie wnieśli uwag do „Informacji”.

„Informacja” została przyjęta.

 

ad. 10.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – „Informacja nt. ochrony bezpieczeństwa przeciwpożarowego na terenie Gminy, ze szczególnym uwzględnieniem budynków administrowanych przez Gminę” – przedstawił Komendant Miejsko-Gminny Związku OSP RP w Strumieniu Pan Ireneusz Nowak.

Komisje Rady nie wniosły uwag do „Informacji”.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że 13 sierpnia br. odbyło się wspólne posiedzenie Komisji Budżetu, Rolnictwa i Oświaty, na który omówiono sposób składania wniosków do budżetu Gminy przez jednostki OSP, wyraził przy tym nadzieję, że spotkanie to przyniesie zamierzony efekt.

Komendant I. Nowak przekazał też słowa podziękowania za zakup laptopów dla jednostek OSP z terenu Gminy za kwotę 6 200,- zł.

Komendant I. Nowak zwrócił się z apelem do Dyrektora ZGKiM oraz Dyrektora ZOS, aby na bieżąco dbali o ochronę przeciwpożarową w swoich obiektach.

Radny P. Faruga – Przewodniczący Komisji Rolnictwa przedstawił wniosek, aby Rada pochyliła się nad sprawą zakupu nowego samochodu dla jednostki OSP w Strumieniu.

Przewodniczący C. Greń poinformował o zamiarach zagwarantowania jeszcze w br. środków na zakup samochodu dla OSP Strumień, gdyż zgodnie z procedurą Zarząd Miejsko-Gminny Związku OSP RP w Strumieniu do 15 grudnia br. musi wystąpić z wnioskiem o zakup samochodu do Zarządu Głównego OSP w Warszawie.

„Informacja” została przyjęta.

 

ad. 11.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – „Informację o realizacji wniosków przedstawionych przez Radę i komisje Rady Miejskiej w II kwartale 2008 r.” - przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że wszystkie wnioski zgłaszane przez Komisje Rady staramy się załatwiać szybko i na bieżąco.

Komisje Rady nie wniosły uwag do „Informacji”.

Radni również nie wnieśli uwag do „Informacji”

„Informacja” została przyjęta.

 

ad. 12.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie odpłatności za usługi świadczone przez przedszkola samorządowe na terenie gminy Strumień – przedstawiła Dyrektor ZOS J. Włoch.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXV/193/2008 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie odpłatności za usługi świadczone przez przedszkola samorządowe na terenie gminy Strumień.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 13.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia porozumienia z gminą Cieszyn o powierzeniu wykonywania zadania z zakresu doskonalenia zawodowego i doradztwa metodycznego nauczycieli o wymiarze ponadlokalnym – przedstawiła Dyrektor ZOS J. Włoch.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor poinformował, że w Powiecie Cieszyńskim jest około: 60 przedszkoli, 60 szkół podstawowych i 30 gimnazjów, prowadzonych przez samorządy. W tych wszystkich placówkach oświatowych jest zatrudnionych około 1 500 nauczycieli. W dawnych czasach inspektorat cieszyński dysponował doradztwem metodycznym, które pomagało młodym nauczycielom w starcie zawodowym. Aktualnie tego typu placówki nie ma, więc metoda, kiedy Powiat wyznaczy jedną gminę np. Cieszyn, odpowiedzialną za organizację doradztwa metodycznego, a gminy obciążane będą należną częścią kosztów – jest również bardzo dobrym rozwiązaniem, podobnym do stosowanego wcześniej.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXV/194/2008 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie zatwierdzenia porozumienia z gminą Cieszyn o powierzeniu wykonywania zadania z zakresu doskonalenia zawodowego i doradztwa metodycznego nauczycieli o wymiarze ponadlokalnym.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 14.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki długoterminowej z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach na realizację zadania „Modernizacja i rozbudowa kanalizacji sanitarnej ul. Towarowej w Strumieniu” wraz z autopoprawką (dot. zmiany nazwy zadania w tytule uchwały oraz w § 1 na „Budowa kanalizacji w gminie Strumień – ul. Towarowa w Strumieniu”) – przedstawiła Skarbnik D. Mitko.

Dodatkowych wyjaśnień do projektu uchwały udzieliła Kierownik E. Kuboszek-Owsiany.

Burmistrz A. Grygierek dodatkowo poinformowała, że ze środków budżetu Gminy mogą być finansowane jedynie główne ciągi kanalizacyjne, Gmina nie może ponosić kosztów przyłączy do budynków prywatnych.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Jednogłośnie (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXV/195/2008 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie zaciągnięcia pożyczki długoterminowej z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach na realizację zadania „Modernizacja i rozbudowa kanalizacji sanitarnej ul. Towarowej w Strumieniu”.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 15.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Strumień na 2008 r. wraz z autopoprawką (dot. zmiany nazwy zadania na „Budowa kanalizacji w gminie Strumień – ul. Towarowa w Strumieniu”) – przedstawiła Skarbnik D. Mitko.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Jednogłośnie (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXV/196/2008 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie zmian w budżecie gminy Strumień na 2008 r.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 16.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały zmieniającej uchwałę Nr XLV/315/2006 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 kwietnia 2006 r. w sprawie zatwierdzenia Strategii Rozwoju Gminy Strumień 2005-2013 – przedstawiła Kierownik E. Kuboszek-Owsiany.

Pan Bogdan Kasperek autor opracowania Strategii Rozwoju Gminy Strumień 2005-2013 dodatkowo poinformował, że zmiany Strategii podyktowane są przez uchwalenie na dzisiejszej sesji „Programu Rewitalizacji Miasta Strumienia”. Zgodnie z sugestiami autorów, Strategia Gminy Strumień musi być uaktualniona o zapisy zawarte w Programie Rewitalizacji Miasta Strumienia. Przypomniał też, że założenia Strategii Rozwoju Gminy Strumień 2005-2013 uchwalonej w 2006 r. oparte zostały w ścisłej współpracy z Radą Programową, powołaną do tego celu oraz w pełnej zgodności z istniejącymi w tym czasie dokumentami. Natomiast wszelkie inne dokumenty, które pojawiają się w czasie jej obowiązywania muszą mieć w niej swoje odzwierciedlenie. Poinformował też, że Strategia Rozwoju Gminy Strumień opracowana została w pełniej zgodności z założeniami Strategii Powiatu Cieszyńskiego oraz Województwa Śląskiego.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXV/197/2008 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 sierpnia 2008 r. zmieniająca uchwałę Nr XLV/315/2006 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 kwietnia 2006 r. w sprawie zatwierdzenia Strategii Rozwoju Gminy Strumień 2005-2013.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 17.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały zmieniającej uchwałę Nr XX/167/2008 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 24 kwietnia 2008 r. w sprawie zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Zabłocie” – przedstawiła Kierownik E. Kuboszek-Owsiany.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że zmiana uchwały związana jest ze zmianą nazwy zadania priorytetowego planowanego do realizacji w sołectwie Zabłocie na: „Adaptacja i rozbudowa stodoły na cele rekreacji sportowej z zagospodarowaniem terenu LKS „ORZEŁ” Zabłocie” oraz zakresu lat realizacji i kosztów zadania. Poinformowała też, że cały projekt dot. adaptacji i rozbudowy stodoły planujemy podzielić na kilka etapów, natomiast etap dotyczący wykonania trybun na boisku sportowym planujemy zgłosić jako wniosek do programów współpracy transgranicznej. Dodała przy tym, że LKS „Orzeł” Zabłocie może poszczycić się wieloletnią współpraca zagraniczną (Polsko-Czesko-Słowacką), opartą na rozgrywkach piłkarskich, które co roku odbywają się w innym państwie.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXV/198/2008 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 sierpnia 2008 r. zmieniającej uchwałę Nr XX/167/2008 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 24 kwietnia 2008 r. w sprawie zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Zabłocie”.

Uchwała w załączeniu.

ad. 18.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie lokalu użytkowego w Strumieniu wraz z oddaniem w użytkowanie wieczyste udziału w gruncie – przedstawiła Sekretarz D. Kula.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

10 głosami „za”, przy 4 „wstrzymujących się od głosu” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXV/199/2008 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie wyrażenia zgody na zbycie lokalu użytkowego w Strumieniu wraz z oddaniem w użytkowanie wieczyste udziału w gruncie.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 19.

 

Projekt uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Strumienia – przedstawił Przewodniczący C. Greń.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXV/200/2008 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Strumienia.

Uchwała w załączeniu.

Burmistrz A. Grygierek wyraziła słowa podziękowania dla Rady Miejskiej za przyznaną podwyżkę wynagrodzenia.

 

 

ad. 20.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie nawiązania współpracy z Województwem Żylińskim ze Słowacji – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXV/201/2008 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie nawiązania współpracy z Województwem Żylińskim ze Słowacji.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 21.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie nawiązania współpracy z gminą Dolni Domaslavice w Republice Czeskiej – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXV/202/2008 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie nawiązania współpracy z gminą Dolni Domaslavice w Republice Czeskiej.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 22.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie nawiązania współpracy ze Stowarzyszeniem „Pro Gymnasium” w Ostrawie – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor poinformował, że projekt współpracy Gimnazjum w Strumieniu ze Stowarzyszeniem „Pro Gymnasium” w Ostrawie działa już od 3 lat, dzisiaj tylko formalizujemy te działania poprzez podjęcie stosownej uchwały.

Radny P. Faruga poinformował, że Gimnazjum w Strumieniu korzysta już ze współpracy międzynarodowej z Ostrawą. Młodzież ze Strumienia już dwukrotnie odwiedziła Ostrawę i jest bardzo zadowolona, gdyż jest to bardzo pozytywna forma współpracy.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXV/203/2008 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie nawiązania współpracy ze Stowarzyszeniem „Pro Gymnasium” w Ostrawie.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 23.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi dotyczącej działalności Burmistrza Strumienia wraz z uzasadnieniem – przedstawił Przewodniczący Komisji Rewizyjnej I. Duda.

Przewodniczący C. Greń dodatkowo poinformował, że w sprawie skargi Pani L. Żądlak, zam. Zabłocie, na działalność Burmistrza Strumienia, wszystkie dostępne dokumenty zostały wnikliwie przeanalizowane i na ich podstawie Komisja Rewizyjna wnioskuje o przyjęcie projektu uchwały w przedstawionym brzmieniu.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXV/204/2008 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie rozpatrzenia skargi dotyczącej działalności Burmistrza Strumienia.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 24.

 

Protokoły Nr XXII/2008 dwudziestej drugiej sesji oraz XXIII/2008 dwudziestej trzeciej nadzwyczajnej sesji i XXIV/2008 dwudziestej czwartej sesji, które były wyłożone do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – zostały przyjęte bez uwag.

 

ad. 25.

 

W wolnych wnioskach głos zabrali:

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że dla celów promocyjnych w pierwszym etapie wykonane zostały nowe mapki gminy Strumień w wersji papierowej. Drugim etapem tego zadania będzie wydanie interaktywnej mapki.

Burmistrz A. Grygierek stwierdziła, że najcięższym do przygotowania materiałem promocyjnym jest mapka Gminy. Wydanie jakiegokolwiek folderu o Gminie jest zadaniem o wiele łatwiejszym.

Wszystkim uczestnikom sesji rozdano nowe mapki gminy Strumień.

Przewodniczący C. Greń zaproponował, aby przy opracowywaniu projektu budżetu przeznaczyć więcej środków na promocję Gminy, gdyż przy okazji wyjazdów zagranicznych jesteśmy obdarowywani różnymi pięknymi materiałami promocyjnymi, natomiast my nie dysponujemy zbyt wieloma.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że 30 sierpnia br. o godz. 1500 na stadionie sportowym w Strumieniu jest organizowana V Spartakiada Sportowo-Rekreacyjna Gminy Strumień.

Przedstawicielom wszystkich sołectw Gminy przekazano Regulamin V Spartakiady Sportowo-Rekreacyjnej.

Przewodnicząca Rady Mieszkańców Miasta Strumienia M. Krutyła odczytała listę nagród przekazanych przez sponsorów na Spartakiadę.

Przewodniczący C. Greń zaprosił wszystkich radnych do uczestnictwa w Spartakiadzie Sportowo-Rekreacyjnej. Poinformował też, że jedną z konkurencji na Spartakiadzie będzie konkurencja dla radnych.

Przewodniczący C. Greń poinformował o organizowanych imprezach:

-     7 września br. w Drogomyślu odbędą się Dożynki Gminne,

-     20 września br. w Ośrodku Harcerskim w Drogomyślu odbędzie się IV Memoriał im. Stanisława Łuczkiewicza - młodzieżowe zawody sportowo-rekreacyjne gminy Strumień.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor poinformował, że 20 września br. o godz. 900 w Goleszowie w ramach Olimpiady Samorządowej odbędzie się Turniej Strzelecki Samorządowców, w którym wezmą udział radni: C. Greń, P. Faruga i T. Tolasz. Poinformował też, że na późniejszy termin planowane są jeszcze turnieje w dwóch konkurencjach: szachy i tenis stołowy. Aktualnie gmina Strumień wraz z gminą Dębowiec są liderami w ogólnej klasyfikacji Olimpiady Samorządowej.

 

ad. 26.

 

Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady XXV sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 1845) słowami „zamykam XXV sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

Zapis dźwiękowy obrad sesji Rady Miejskiej w Strumieniu stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Protokołowała: Elżbieta Król

 

Przewodniczący Rady

Czesław GREŃ