uzupełnienia pionowych znaków drogowych na ul. Gawliniec w Pruchnej (ustawienie znaku „ślepa ulica” lub znaku „ograniczenia wysokości samochodów do
2) ponowił interpelację zgłaszaną dwa miesiące temu dot. wycięcia suchej lipy przy drodze powiatowej ul. Lipowej w Pruchnej informując, że drzewo to nie zostało jeszcze wycięte.
Przewodniczący C. Greń interpelował o zorganizowanie spotkania z udziałem Powiatowego Zarządu Dróg w Cieszynie, Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu, sołtysów i radnych mającego na celu przeprowadzenie przeglądu dróg powiatowych i gminnych pod kątem sprawdzenia stanu istniejących znaków drogowych oraz ich braku, wnoszenia ewentualnych uwag do prowadzonych inwestycji naprawczych i remontowych na drogach itp.
Radna A. Żur interpelowała w sprawie kiedy zostaną wycięte trzy suche drzewa przy ul. Ks. Londzina w Strumieniu w rejonie Komisariatu Policji (wniosek w tej sprawie złożyła Rada Mieszkańców Miasta Strumienia)?
Przewodnicząca Rady Mieszkańców Miasta Strumienia M. Kutyła wyjaśniła, że otrzymała na piśmie odpowiedź w tej sprawie informującą, że decyzja o wycince w/w zostanie podjęta dopiero po rozpoczęciu wegetacji.
Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor ponownie interpelował w sprawie wyjaśnienia stanu własności nieruchomości przylegającej do ul. Młyńskiej w Strumieniu, na której usytuowana jest Restauracja „Nowa”. Zapytał czy w związku z powyższym istnieje możliwość przedłużenia chodnika z ul. 1 Maja w kierunku Szkoły Podstawowej. Interpelował też o wykonanie w tym miejscu przejścia dla pieszych jeżeli ze względu na stan własności Gmina nie może wybudować tam chodnika.
Radna C. Skowron ponownie interpelowała o likwidację dziur wokół studzienek na ul. 1 Maja w Strumieniu, gdyż nie zostało to wykonane (interpelację w tej sprawie zgłaszała na poprzedniej sesji).
Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała:
1. W sprawach interpelacji radnego K. Pisiuta dotyczących wycinki drzew oraz ustawienia znaków drogowych zostaną podjęte działania.
2. W sprawie ustalenia spotkania z PZDP w Cieszynie wystąpimy z propozycją na piśmie tym bardziej, że czeka nas również uzgodnienie z nimi przebiegu kanalizacji.
3. W sprawie wykonania odcinka chodnika w kierunku Szkoły Podstawowej w Strumieniu przy ul. Młyńskiej – nie możemy zrealizować tych prac, gdyż jest to teren prywatny, jedyną możliwością w tym miejscu jest wykonania przejścia dla pieszych.
Z-ca Burmistrza R. Greń odpowiedział:
1. W sprawie wycinki drzew przy ul. Ks. Londzina w Strumieniu w pobliżu Komisariatu Policji były prowadzone rozmowy z Komendantem, który wyraził swoje zdziwienie. Komendant Komisariatu Policji ma przedstawić informację na ten temat. Do każdej wycinki drzew podchodzimy bardzo ostrożnie, gdy jeżeli nie ma takiej potrzeby nie wycinamy drzew.
2. W sprawie likwidacji dziur wokół studzienek na ul. 1 Maja w Strumieniu posiadamy informację, że zostaną naprawione w przyszłym tygodniu.
Radny M. Hus interpelował o obcięcie krzewów rosnących przy ul. Cieszyńskiej w Bąkowie oraz posprzątanie dużych ilości śmieci na odcinku od dwupasmówki do posesji Państwa Jaworskich.
Z-ca Burmistrza R. Greń odpowiedział, że krzaki zostaną obcięte, a śmieci posprzątane. Poinformował też, że na terenie Gminy mamy wiele takich miejsc, ZGKiM będzie przeprowadzał przegląd wszystkich dróg oraz akcję sprzątania rowów i poboczy przy drogach na terenie Gminy.
Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor interpelował o zwrócenie się do właścicieli niezabudowanych nieruchomości przy ul. Głównej w Drogomyślu graniczących z nieruchomościami przy ul. Storczyków o wycinanie drzew i krzewów zarastających w/w działki.
Przewodniczący C. Greń wyjaśnił, że Urząd w ubiegłym roku dwukrotnie interweniował u właściciela działki w tej sprawie, przesyłając dokumentację fotograficzną. W sprawie porządkowania prywatnych działek Urząd jest bezradny, gdyż możemy jedynie apelować i prosić o posprzątanie prywatnych nieruchomości. Jedynym rozwiązaniem tego problemu jest straż miejska, która może karać właścicieli mandatami. Właściciel w/w działki jest świadomy tego, że Urząd nie może go ukarać i czuje się bezkarny. Bardzo źle wygląda to, że służby administracyjne odpowiedzialne za gminę są bezradne w pewnych sprawach.
Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że temat problemów z wyegzekwowaniem utrzymania porządku na prywatnych posesjach przewija się już bardzo dawno. Zapewniła też, że będziemy czynić starania aby go rozwiązać.
Przewodniczący C. Greń zaproponował, aby w takich przypadkach wzywać właścicieli nieruchomości na rozmowę do Urzędu. Być może takie rozwiązanie przyniesie jakiś pozytywny skutek.
ad. 7.
Na prośbę przewodniczącego C. Grenia - „Informacja nt. funkcjonowania Ciepłowni w Strumieniu w oparciu o plany rozwoju Spółdzielni Mieszkaniowej w Strumieniu.” – przedstawiła Prezes Spółdzielni Mieszkaniowej w Strumieniu Magdalena Waleczek.
Prezes M. Waleczek poinformowała, że funkcję powierzoną przez Zarząd Spółdzielni pełni od dnia 1 grudnia 2008 r., a szczegółowa informację na powyższy temat przedstawiła już na marcowym posiedzeniu Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego i Infrastruktury Komunalnej.
Przewodniczący C. Greń stwierdził, że po raz pierwszy w ciągu trzech kadencji Rada Miejska ma okazję gościć władzę Spółdzielni Mieszkaniowej, mimo tego iż cały czas współpracujemy i mamy wspólny interes w sprawie utrzymania kotłowni oraz innych wspólnych spraw. Wyraził też nadzieję, że jeszcze nie raz będziemy mieli okazję się spotykać.
Burmistrz A. Grygierek uzupełniając wyjaśniła, że zarówno z poprzednim jak i obecnym Prezesem Spółdzielni Mieszkaniowej prowadziła już rozmowy na temat kotłowni. Obecna Pani Prezes od niedawna pełni swą funkcję, więc potrzebuje czasu, aby się wdrożyć we wszystkie sprawy i przygotować swoją wizję nt. kotłowni.
Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor poinformował, że przerażający jest fakt, że ustawa nakazuje, aby Gmina płaciła za mieszkania osobom, które nie wywiązują się z obowiązku płacenia czynszów w Spółdzielni Mieszkaniowej.
Radna A. Żur zapytała, czy istniałaby możliwość wykorzystania kotłowni jako spalarni odpadów?
Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że nie potrafi odpowiedzieć na powyższe pytanie ale zna miasta, w których funkcjonują spalarnie śmieci.
Radny K. Pisiut odpowiedział, że zakup pieca do spalania odpadów to koszt rzędu około 50 tysięcy złotych.
Komisje Rady nie wniosły uwag do „Informacji”.
„Informacja” została przyjęta.
ad. 8.
„Informacja o działalności Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury, Miejskiej Biblioteki Publicznej, Hali sportowej i Basenu kąpielowego”.
Dyrektor MGOK poinformował, że Pani Burmistrza zainspirowała dyrektorów jednostek organizacyjnych do przygotowania prezentacji multimedialnych przedstawiających ich działalność.
Prezentację multimedialna nt. działalności Hali sportowej w Strumieniu - przedstawiła Kierownik J. Krzyżanowska.
Burmistrz A. Grygierek podkreśliła, że Hala sportowa jest otwarta dla wszystkich, korzysta z niej młodzież z terenu całej Gminy. W okresie ferii zimowych i wakacji letnich oferowane są zajęcia dla dzieci i młodzieży z terenu całej Gminy.
Kierownik J. Krzyżanowska poinformowała, że wszystkie imprezy organizowana na Hali sportowej są ujęte w informacji. Hala jest czynna na okrągło, nie ma soboty i niedzieli, aby w obiekcie nic się nie działo, staramy się aby pracowała na okrągło. Poprosiła też, aby przedstawiać propozycje i pomysły na dalsze ubogacanie oferty działalności Hali sportowej.
Z-ca Burmistrza R. Greń poinformował, że Kierownik Hali sportowej przedstawiła apel dla radnych i samorządowców, że jest możliwość nieodpłatnego skorzystania z hali sportowej (1 dzień w tygodniu na 1 godz.) na treningi.
Z-ca Burmistrza R. Greń poinformował, że dzięki staraniom Pani Burmistrz za 2 tygodnie obok hali sportowej otwarte zostanie boisko do siatkówki plażowej.
Przewodniczący C. Greń zadeklarował możliwość nieodpłatnego załatwienie piasku.
Z-ca Burmistrza podziękował za chęć udzielenie pomocy. Poinformował też, że mamy już sponsora, który przekaże piasek na boisko przy hali sportowej. Poprosił też o określenie przez Przewodniczącego Rady jaką ilość piasku może załatwić, gdyż mamy jeszcze inne potrzeby.
Kierownik J. Krzyżanowska poinformowała, że na budowę boiska do siatkówki plażowej potrzeba około 150 ton piasku.
Prezentację multimedialną nt. działalności Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury w Strumieniu i Świetlic środowiskowych za 2008 r. – przedstawił Dyrektor B. Żydek.
Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut przedstawił wnioski Komisji:
1. „Komisja wnioskuje do Burmistrza Strumienia o przeznaczenie z budżetu Gminy środków w wysokości 20 000 zł z przeznaczeniem na przystosowanie sanitariatów w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Strumieniu do potrzeb osób niepełnosprawnych.
2. Komisja wnioskuje o zakup dla potrzeb ZGKiM w Strumieniu dużej, samobieżnej kosiarki, o dużej mocy potrzebnej do koszenia terenów zielonych na terenie Gminy.”.
Przewodniczący Komisji Oświaty, … - J. Szeruda i Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - P. Faruga poinformowali, że Komisje nie wniosły uwag do „Informacji”.
Radni nie wnieśli uwag do „Informacji”.
Dyrektor B. Żydek zaprosił wszystkich na spektakl „Glany na glanc”, który odbędzie się 30 kwietnia br. w auli Gimnazjum w Strumieniu.
Kierownik J. Krzyżanowska zaprosiła wszystkich na IV Beskidzki Turniej Piłki Nożnej Olimpiad Specjalnych Polska, który odbędzie się 30 kwietnia br. o godz. 930 na Hali sportowej w Strumieniu. Natomiast 1 maja br. odbędzie się XI edycja 1 Majowego Turnieju Piłki Siatkowej.
Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor poinformował, że po ostatnim Walnym Zgromadzeniu członków GS „SCH” w Strumieniu zapadła decyzja o wyrażeniu zgody na sprzedaż tej części obiektu GS, którą interesowała się Pani Burmistrz i z-ca Burmistrza.
Przewodniczący C. Greń sprostował powyższą odpowiedź, że zakupem części obiektu GS „SCH” w Strumieniu przede wszystkim interesowali się radni. Stwierdził też, że wszyscy oczekiwaliśmy na decyzję Wlanego Zgromadzenia GS „SCH” w Strumieniu w tej sprawie. Przypomniał też, że sam wnioskował o przesunięcie dyskusji, głosowania i podjęcia decyzji w tej sprawie w czasie, aby móc dokładnie rozeznać sytuację.
Dyrektor D. Szczypka i Dyrektor Ł. Pachuła poinformowali że Informacje na temat działalności Miejskiej Biblioteki Publicznej i Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej zostały szczegółowo omówione na posiedzeniach Komisji.
„Informacja” została przyjęta.
ad. 9.
Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu za 2008 rok i udzielenie Burmistrzowi absolutorium.
Przewodniczący C. Greń przedstawił harmonogram prac związanych z przygotowaniem dokumentów wymaganych do udzielenia Burmistrzowi Strumienia absolutorium:
1) wpłynęła Uchwała Nr 4100/I/62/21009 z dnia 7 kwietnia br. I Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach pozytywnie opiniująca przedłożone przez Burmistrza Strumienia sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy Strumień za 2008 r.;
2) w dniu 8 kwietnia br. odbyło się posiedzenie Komisji Rewizyjnej, na którym przygotowano wystąpienie z wnioskiem do Przewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu o udzielenie Burmistrzowi Strumienia absolutorium z tytuły wykonania budżetu gminy Strumień za 2008 r. wraz z uzasadnieniem.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej I. Duda odczytał treść wniosku Komisji Rewizyjnej z dnia 8 kwietnia br. skierowanego do Przewodniczącego Rady Miejskiej o udzielenie Burmistrzowi Strumienia absolutorium z tytułu wykonania budżetu Gminy za 2008 r.
Przewodniczący C. Greń poinformował, że wniosek Komisji Rewizyjnej został skierowany pismem z dnia 8 kwietnia 2009 r. do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach do zaopiniowania.
Burmistrz A. Grygierek przedstawiła wykonanie budżetu gminy Strumień za 2008 r. informując, że dochody budżetu Gminy wynosiły ponad 25 milionów złotych i wykonane zostały w 104%, zaś wydatki wynosiły 27 milionów złotych i wykonane zostały w 88%.
Burmistrz A. Grygierek przedstawiła prezentację multimedialną obrazującą wykonanie dochodów i wydatków budżetu gminy Strumień w latach 2005-2008.
Przewodniczący C. Greń odczytał Uchwałę Nr 4100/I/90/2009 z dnia 15 kwietnia 2009 r. I Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej pozytywnie opiniującą wniosek Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Strumieniu w sprawie udzielenia Burmistrzowi Strumienia absolutorium za 2008 r.
Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.
Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący C. Greń odczytał treść Uchwały Rady Miejskiej w Strumieniu w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Strumienia oraz poddał ją pod głosowanie.
Jednogłośnie (głosowało 15 radnych) - podjęta została:
Uchwała Nr XXXVI/271/2009 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 kwietnia 2009 r. w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Strumienia.
Uchwała w załączeniu.
Radni przyjęli oklaskami przyjęcie uchwały udzielającej absolutorium Burmistrzowi Strumienia za 2008 r.
Burmistrz A. Grygierek przekazała słowa podziękowania dla radnych za wykazanie dużego zaufania dla wszystkich podejmowanych działań w ubiegłym roku. Podziękowała też za bardzo dobrą współpracę i jednomyślność którą bardzo sobie ceni. Zapewniła też, że nadal wspólnie będziemy pracować nad dalszymi kierunkami rozwoju naszej Gminy.
ad. 10.
Na prośbę przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2009 r. (wraz z autopoprawką) – przedstawiła Skarbnik D. Mitko.
Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.
Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały (wraz z autopoprawką).
Jednogłośnie (głosowało 15 radnych) - podjęta została:
Uchwała Nr XXXVI/272/2009 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 kwietnia 2009 r. w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2009 r.
Uchwała w załączeniu.
ad. 11.
Na prośbę przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Cieszyńskiemu na realizację zadań inwestycyjnych na drogach powiatowych – przedstawiła Skarbnik D. Mitko.
Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.
Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.
Jednogłośnie (głosowało 15 radnych) - podjęta została:
Uchwała Nr XXXVI/273/2009 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 kwietnia 2009 r. w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Cieszyńskiemu na realizację zadań inwestycyjnych na drogach powiatowych.
Uchwała w załączeniu.
ad. 12.
Na prośbę przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie przejęcia zadań od Powiatu Cieszyńskiego dotyczących zadań inwestycyjnych na drogach powiatowych – przedstawiła Skarbnik D. Mitko.
Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.
Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.
Jednogłośnie (głosowało 15 radnych) - podjęta została:
Uchwała Nr XXXVI/274/2009 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 kwietnia 2009 r. w sprawie przejęcia zadań od Powiatu Cieszyńskiego dotyczących zadań inwestycyjnych na drogach powiatowych.
Uchwała w załączeniu.
ad. 13.
Projekt uchwały w sprawie skargi dotyczącej działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu – przedstawił Przewodniczący C. Greń.
Przewodniczący C. Greń poinformował, że skarga Pana J. Wieliczki na działalność Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu przesłana została przez Wojewodę Śląskiego pismem z dnia 3 kwietnia br. Poinformował też, że w 2007 r. Rada Miejska rozpatrywała już tą samą skargę.
Przewodniczący Komisji Oświaty, … - J. Szeruda i Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - P. Faruga poinformowali, że Komisje nie wniosły uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut przedstawił wniosek Komisji: „Komisja wnioskuje, aby Komisja Rewizyjna ponownie wysłuchała zarzutów Pana Jana Wieliczki złożonych w kolejnej skardze na działalność Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu – przesłanej przez Wojewodę Śląskiego.”.
Radny K. Pisiut przypomniał, aby określić w uchwale termin do kiedy Komisja Rewizyjna ma rozpatrzyć skargę oraz przygotować projekt uchwały w tej sprawie, proponując 30 dniowy termin.
Radny I. Duda zaproponował, aby termin rozpatrzenia skargi ustalić do końca czerwca br.
Przewodniczący C. Greń stwierdził, że skarga Pana J. Wieliczki powinna zostać bardzo dokładanie i wnikliwie zbadana (wysłuchanie stron, zbadanie dokumentów). Stwierdził też, że w sprawie mogły pojawić się jakieś nowe dokumenty i fakty. Zaproponował też, że skarga powinna być rozpatrzona na czerwcowej sesji.
Radny K. Pisiut zaproponował ustalenie terminu do 15 czerwca br.
Radny I. Duda zaproponował, aby przy rozpatrywaniu skargi zasięgnąć opinii eksperta z zewnątrz.
Przewodniczący C. Greń odczytał treść projektu uchwały w sprawie skargi dotyczącej działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu oraz poddał pod głosowanie.
14 głosami „za” przy 1 głosie „wstrzymującym się od głosowania” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:
Uchwała Nr XXXVI/275/2009 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 kwietnia 2009 r. w sprawie skargi dotyczącej działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu.
Uchwała w załączeniu.
Przewodniczący C. Greń ogłosił 5-minutową przerwę w obradach.
ad. 14.
Na prośbę przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Strumienia – przedstawiła Sekretarz D. Kula.
Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut przedstawił wniosek Komisji: „Komisja wnioskuje, aby podnieść wynagrodzenie Burmistrza Strumienia od dnia 1 kwietnia br.:
- z 82% do 86% maksymalnej stawki wynagrodzenia zasadniczego,
- z 80% do 86% maksymalnej stawki dodatku funkcyjnego,
- z 32% do 36% łącznie wynagrodzenia zasadniczego i dodatku specjalnego.
Różnica pomiędzy dotychczasowym, a obecnym wynagrodzeniem wyniesie około 730 zł brutto.”.
Przewodniczący Komisji Oświaty, … - J. Szeruda przedstawił wniosek wspólnego posiedzenia Komisji Oświaty i Komisji Rolnictwa: „Komisje wnioskują o przeanalizowanie możliwości podniesienia % wysokości dodatku specjalnego dla Burmistrza Strumienia.”.
Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie wniosek Komisji Budżetu jako dalej idący i dokładanie precyzujący proponowaną zmianę wynagrodzenia Burmistrza Strumienia. Wyjaśnił też, że proponowane stawki wynagrodzenia nie są maksymalnymi stawkami, nie są też najwyższymi stawkami obowiązującymi w naszym rejonie. Przedstawiona kwota podwyżki jest też kwotą brutto, czyli przed opodatkowaniem.
Wniosek Komisji Budżetu podwyższający wynagrodzenie Burmistrza Strumienia został przyjęty jednogłośnie (głosowało 15 radnych).
Następnie Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z wprowadzoną zmianą.
Jednogłośnie (głosowało 15 radnych) - podjęta została:
Uchwała Nr XXXVI/276/2009 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 kwietnia 2009 r. w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Strumienia.
Uchwała w załączeniu.
Burmistrz A. Grygierek podziękowała Radzie Miejskiej za przyznaną podwyżkę wynagrodzenia.
ad. 15.
Protokół Nr XXXV/2009 trzydziestej piątej sesji, który był wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.
ad. 16.
W wolnych wnioskach głos zabrali:
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej przedstawił wnioski Komisji:
1. „Komisja wnioskuje o przedstawienie informacji nt. odzyskania środków finansowych w związku z prowadzoną sprawą karną wobec byłej Głównej Księgowej MOPS i Biblioteki w Strumieniu.
2. Komisja wnioskuje o odbudowę rowów przydrożnych biegnących wzdłuż dróg gminnych oraz wystąpienie w tej sprawie do zarządców pozostałych dróg na terenie Gminy.”.
Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut przedstawił wniosek Komisji: „Komisja wnioskuje, aby przedłożyć pod obrady sesji Rady projekt uchwały w sprawie nagród za wysokie wyniki sportowe, z uwzględnieniem następujących zmian w załączniku do uchwały pn. „Regulamin przyznawania nagród za wysokie wyniki sportowe”
- w § 1 ust. 2 po wyrazie „wysokości” dodać wyraz „do”,
- w § 4 zmienić termin składania wniosków ze wskazaniem na obowiązek złożenia wniosku o przyznanie nagrody do 3 miesięcy od daty uzyskania wyniku sportowego,
- do nagród przyznawanych za 2009 r. ustalić odrębny termin składania wniosków.”.
Przewodniczący Komisji Oświaty, … - J. Szeruda przedstawił wniosek wspólnego posiedzenia Komisji Oświaty i Komisji Rolnictwa:
„Komisja wnioskuje:
1. W załączniku do uchwały w sprawie stypendiów sportowych pn. „Zasady i tryb przyznawania, wstrzymywania i cofania oraz wysokość stypendiów sportowych” - wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 3 dodaje się ppkt „e” w brzmieniu: „na szczeblu województwa – 200,00 zł”;
2) w § 4 ust. 1 ppkt „f” – skreśla się;
3) w § 5 liczbę „10” zastąpić liczbą „12” oraz skreślić słowa „w okresie styczeń – maj oraz sierpień – grudzień”.
2. W załączniku do uchwały w sprawie nagród za wysokie wyniki sportowe pn. „regulamin przyznawania nagród za wysokie wyniki sportowe” – wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 1 ust. 3 pppkt „g” skreślić kropkę i dodać słowa „na szczeblu województwa.”;
2) w § 2 ust. 1 dodać podpunkt „4” w brzmieniu: „dyrektorów placówek opiekuńczo-wychowawczych.”.
Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor wyjaśnił, że przedstawione wnioski Komisji dotyczące projektów uchwał w sprawie nagród za wysokie wyniki sportowe oraz stypendiów sportowych nie będą rozpatrywane na dzisiejszej sesji. Rada w pierwszej kolejności musi się zastanowić, którą z uchwał podejmie, gdyż są to dwie różne rzeczy. Stwierdził też, że większość radnych będzie za podjęciem uchwały o nagrodach za wysokie wyniki sportowe. Stwierdził też, że przyznawanie nagród jest bardziej czytelne i łatwiejsze do realizacji. Dlatego też zaproponował aby dopracować regulamin przyznawania nagród za wysokie wyniki sportowe.
Przewodniczący C. Greń stwierdził, że rozpatrujemy temat stypendiów sportowych i nagród za wyniki sportowe jakby był on punktem dzisiejszego porządku obrad sesji. Wyjaśnił też, że przedstawione wnioski Komisji w są głosami, propozycjami Rady do przygotowanych propozycji, które zostaną przekazane na piśmie Burmistrzowi Strumienia. Dzisiejsza wizyta olimpijczyka, medalisty z terenu naszej Gminy skłania nas do tego, aby podjąć kroki mające na celu nagradzanie takich osób.
Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor zapytał, czy wcześniej wspólnie ustalone terminy sesji na ostatni czwartek miesiąca zostały zmienione na środę? Czy tylko wyjątkowo w kwietniu sesja odbywa się w środę?
Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że jest taka propozycja, gdyż Urząd pracuje w środy do godz. 1700. Będziemy się też starali aby materiały dla radnych były dostarczane jak najszybciej. Poinformowała też, że dostarczanie materiałów radnych na 7 dni przed sesją jest terminem, którego musimy dotrzymać. Dodatkowym problemem jest też wypłacanie nadgodzin dla pracowników uczestniczących w sesjach i komisjach Rady, dlatego proponujemy aby sesję odbywały się w środę.
Przewodniczący C. Greń poinformował, że sesje będą odbywały się w ostatnie środy miesiąca. Poprosił też aby sprawy terminów posiedzeń komisji przedyskutowano na komisjach.
Przewodniczący C. Greń odczytał zaproszenie na uroczystość otwarcia Centrum Kulturalno-Rekreacyjnego w Parku w Strumieniu, które odbędzie się w dniu 9 maja br. o godz. 1400. Stwierdził też, że strumieński Park zmienił się nie do poznania.
Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że planowana na 9 maja br. impreza jest tylko otwarciem Szachowego Centrum Kulturalno-Rekreacyjnego, natomiast otwarcie Parku i oddanie do użytku fontanny odbędzie się w ramach obchodów Staromiejskiej Wiosny. Dzięki naszym staraniom w Parku wykonano o wiele więcej prac niż planowaliśmy.
Z-ca Burmistrza R. Greń poinformował, że dzisiaj odbyło się historyczne, próbne uruchomienie fontanny w parku.
Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor poinformował, że na stronie internetowej Gminy znajdują się wszystkie zaproszenia na imprezy organizowane na terenie Gminy.
Przewodniczący C. Greń przypomniał, że w dniu 30 kwietnia br. upływa termin składania oświadczeń majątkowych radnych za 2008 r.
Radny J. Szeruda poinformował, że Zespół „Macierzanki” z Drogomyśla w dniu 3 maja br. o godz. 1650 występuje w Zebrzydowicach na Międzynarodowym Konkursie Tańca „Złoty Kłos”.
ad. 17.
Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady XXXVI sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 1930) słowami „zamykam XXXVI sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.
Zapis dźwiękowy obrad sesji Rady Miejskiej w Strumieniu stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Protokołowała: Elżbieta Król
Przewodniczący Rady
Czesław GREŃ