Nr XLVI/344/2009
Rady Miejskiej w Strumieniu
z dnia 29 grudnia 2009 r.
w sprawie: zatwierdzenia Planów Pracy Komisji stałych i Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Strumieniu
Na podstawie art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.) - na wniosek przewodniczących komisji – Rada Miejska w Strumieniu
uchwala:
§ 1
Plany Pracy Komisji Rady Miejskiej:
1) Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego i Infrastruktury Komunalnej – wg treści jak w załączniku Nr 1 do niniejszej uchwały;
2) Komisji Rolnictwa, Leśnictwa, Zasobów Naturalnych, Ochrony Środowiska Porządku Publicznego i Ochrony Przeciwpożarowej – wg treści jak w załączniku Nr 2 do niniejszej uchwały;
3) Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Opieki Społecznej – wg treści jak w załączniku Nr 3 do niniejszej uchwały;
4) Komisji Rewizyjnej - wg treści jak w załączniku Nr 4 do niniejszej uchwały.
§ 2
1. Upoważnia się przewodniczących komisji do przesunięć tematów zawartych w planach pracy w zależności od możliwości zwołania posiedzeń lub bieżących potrzeb.
2. Wyniki prac komisji w zakresie realizacji planów pracy podlegają procedurze właściwej dla projektów uchwał. O wprowadzeniu do porządku obrad sesji decyduje przewodniczący Rady na wniosek przewodniczącego komisji.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady
Czesław GREŃ
Załącznik Nr 1
do Uchwały Nr XLVI/344/2009
Rady Miejskiej w Strumieniu
z dnia 29 grudnia 2009 r.
PLAN PRACY
Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego
i Infrastruktury Komunalnej
na 2010 r.
Styczeń:
1. Informacja o złożonych projektach na dofinansowania zewnętrzne i wysokości dofinansowania oraz prognoza jej otrzymania.
2. Informacja o inwestycjach zrealizowanych w IV kwartale 2009 r. z podziałem na inwestycje własne i dofinansowywane.
Luty:
1. Analiza majątku gminnego przeznaczonego do sprzedaży w 2010 r.
2. Omówienie harmonogramu inwestycji własnych w 2010 r.
Marzec:
1. Informacja o wykonaniu budżetu Gminy za 2009 r.
Kwiecień:
1. Informacja o środkach zewnętrznych na realizację zadań zaplanowanych w budżecie.
2. Informacja o przygotowaniu Basenu Kąpielowego i Hali Sportowej do sezonu letniego.
Maj:
1. Informacja o realizacji budżetu Gminy za I kwartał 2010 r.
2. Zapoznanie się z pracą ZGKiM w Strumieniu.
Czerwiec:
Omówienie założeń do budżetu Gminy na 2011 oraz realizacja bieżąca Wieloletniego Planu Inwestycyjnego.
Sierpień:
1. Omówienie wykonania budżetu Gminy za I półrocze 2010 r. oraz jednostek podporządkowanych.
2. Informacja o pozyskanych środkach zewnętrznych.
Wrzesień:
Zapoznanie się z wnioskami wpływającymi do projektu budżetu Gminy na 2011 r.
Październik:
1. Informacja o ilości pozyskanych środków zewnętrznych na realizację zadań w Gminie.
2. Informacja o stopniu realizacji inwestycji przewidzianych w budżecie Gminy oraz w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym na 2010 r.
Przewodniczący Rady
Czesław GREŃ
Załącznik Nr 2
do Uchwały Nr XLVI/344/2009
Rady Miejskiej w Strumieniu
z dnia 29 grudnia 2009 r.
PLAN PRACY
Komisji Rolnictwa, Leśnictwa, Zasobów Naturalnych, Ochrony
Środowiska, Porządku Publicznego i Ochrony Przeciwpożarowej
na 2010 r.
Styczeń:
Prace nad utworzeniem regulaminu gospodarki odpadami i możliwości efektywnego tego egzekwowania (dot. również czyszczenia szamb).
Luty:
Kontrola realizacji odśnieżania i przejezdności dróg gminy Strumień.
Marzec:
Ocena stanu głównych kanałów i rowów odwadniających osiedla mieszkaniowe.
Maj:
Informacja Miejsko-Gminnej Spółki Wodnej w Strumieniu.
Czerwiec:
Posiedzenie wyjazdowe – kontrola dróg administrowanych przez Gminę.
Lipiec - Sierpień:
Ocena przeciwpożarowym szkół i przedszkoli.
Wrzesień:
Ocena realizacji regulaminu utrzymania czystości, porządku i gospodarowania odpadami.
Październik:
Wstępne założenia do projektu budżetu gminy Strumień na 2011 r.
Przewodniczący Rady
Czesław GREŃ
Załącznik Nr 3
do Uchwały Nr XLVI/344/2009
Rady Miejskiej w Strumieniu
z dnia 29 grudnia 2009 r.
PLAN PRACY
Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Opieki Społecznej
na 2010 r.
Styczeń:
Informacja o budżecie Gminy na 2010 r. w działach oświata, kultura i sztuka, pomoc społeczna, kultura fizyczna i sport.
Luty:
1. Stan służby zdrowia na terenie Gminy.
2. Informacja o działalności MGOK, Hali sportowej, Basenu kąpielowego i Biblioteki za 2009.
Marzec:
Spotkanie z dyrektorami placówek oświatowych przed przygotowaniem arkuszy organizacyjnych placówek oświatowych na rok szkolny 2010/2011.
Kwiecień:
1. Stan mieszkań komunalnych i socjalnych wraz z propozycją działań w tym temacie.
2. Informacja o wykonaniu budżetu Gminy za 2009 r.
3. Informacja o działalności Zespołu Szkolnego w Pruchnej.
Maj:
1. Analiza prac remontowych przewidzianych w placówkach oświatowych, kulturalnych i sportowych.
2. Informacja o planowanych zmianach w działalności szkół i przedszkoli przez Burmistrza na nowy rok szkolny 2010/2011.
Czerwiec:
1. Informacja nt. stanu bazy sportowo-turystyczno-rekreacyjnej, działalności klubów sportowych, analiza propozycji pracy z młodzieżą w okresie wakacji letnich, analiza pracy świetlic środowiskowych i innych organizacji.
2. Rozpatrzenie propozycji rad pedagogicznych oraz kierowników placówek kulturalno-oświatowych odnośnie organizacji czasu wolnego dzieci i młodzieży.
Lipiec - Sierpień:
1. Informacja o realizacji wniosków Komisji za I półrocze 20010 r.
2. Informacja o działalności MGOK, Biblioteki i Hali sportowej za I półrocze 2010 r.
3. Informacja o przygotowaniu szkół i przedszkoli do nowego roku szkolnego.
4. Wnioski do budżetu Gminy na rok 2011.
5. Informacja o działalności Zespołu Obsługi Szkół za rok szkolny 2009/2010.
Wrzesień:
1. Informacja o działalności szkół i przedszkoli za rok szkolny 2009/2010 oraz zapoznanie się z osiągnięciami szkół i przedszkoli i stan bazy.
2. Informacja o działalności zespołów szkolnych ze szczególnym uwzględnieniem Zespołu Szkolnego w Pruchnej.
3. Omówienie inwestycji wykonanych w placówkach oświatowych, kulturalnych i sportowych za okres obecnej kadencji.
4. Ocena stanu mieszkań komunalnych i socjalnych oraz placówek służby zdrowia po okresie kadencji.
Październik:
1. Informacja o działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, zebranie wniosków dotyczących realizacji zadań.
2. Informacja o środkach pozabudżetowych pozyskanych dla oświaty, sportu, opieki społecznej i służby zdrowia.
Listopad:
Ocena imprez kulturalno, oświatowych i sportowych na terenie gminy Strumień z dodatkową informacją na temat sytuacji organizacyjno-finansowo-bazowej zespołów teatralnych, tanecznych i śpiewaczych.
Grudzień:
1. Przygotowanie Planu Pracy Komisji na 2011 r.
2. Omówienie pracy Komisji w 2010 r. oraz ocena realizacji wniosków Komisji za 2010 r.
Przewodniczący Rady
Czesław GREŃ
Załącznik Nr 4
do Uchwały Nr XLVI/344/2009
Rady Miejskiej w Strumieniu
z dnia 29 grudnia 2009 r.
PLAN PRACY
Komisji Rewizyjnej
na 2010 r.
I kwartał:
1. Ocena wykonania budżetu gminy Strumień za 2009 r.
2. Analiza wykonania uchwał Rady Miejskiej w Strumieniu za 2009 r.
II kwartał:
Ocena przygotowania oświaty do rozpoczęcia nadchodzącego roku szkolnego 20010/2011.
III kwartał:
Analiza realizacji uchwał Rady Miejskiej w Strumieniu za I półrocza 2010 r.
Ponadto Komisja będzie zajmować się bieżącymi sprawami zleconymi przez Radę Miejską w Strumieniu.
Przewodniczący Rady
Czesław GREŃ