Uchwała Nr XLVII/346/2010
 Rady Miejskiej w Strumieniu

 z dnia 6 stycznia 2010 r.

                                                                                                                     w sprawie: Uchwała Budżetowa na 2010 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. c i d i lit. i oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.), art. 211, art. 212, art. 239, art. 257, art. 258, art. 264 ust. 3 i art. 266 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240) w związku z art. 121 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku – Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1241) - na wniosek Burmistrza Strumienia - Rada Miejska w Strumieniu uchwala:

§ 1. 1.  Ustala się dochody budżetu na rok 2010 w łącznej kwocie 29 931 256,30 zł, w tym:

1)   dochody bieżące w wysokości 26 694 940,56 zł;

2)   dochody majątkowe w wysokości 3 236 315,74 zł - zgodnie z załącznikiem Nr 1 do uchwały.

§ 2. 1.  Ustala się wydatki budżetu na 2010 rok w łącznej kwocie 40 990 764,02 zł - jak w załączniku Nr 2.

2.  Wydatki budżetu obejmują plan wydatków bieżących na łączną kwotę 25 768 805,66 zł, w tym:

1)   wydatki bieżące jednostek budżetowych w łącznej kwocie 19 425 204,10 zł, z czego:

a)   wydatki na wynagrodzenia i składki od nich naliczane 13 573 698,00 zł,

b)   wydatki związane z realizacją zadań statutowych jednostek budżetowych 5 848 386,10 zł;

2)   wydatki na dotacje na zadania bieżące 1 794 950,00 zł;

3)   wydatki na świadczenia na rzecz osób fizycznych 3 950 048,00 zł;

4)   wydatki bieżące na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 401 723,56 zł, z czego:

a)   wydatki na wynagrodzenia i składki od nich naliczane 175 400,00 zł,

b)   pozostałe wydatki bieżące 226 323,56zł;

5)   wydatki na obsługę długu jednostki samorządu terytorialnego 200 000,00 zł.

3.  Wydatki budżetu obejmują plan wydatków majątkowych na łączną kwotę 15 221 958,36 zł, w tym:

1)   wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne w kwocie 15 221 958,36 zł, jak w załączniku Nr 3 do uchwały, z czego:

a)   wydatki na realizację wieloletnich programów inwestycyjnych w kwocie 13 863 563,36 zł - jak w załączniku Nr 3a, w tym:

--   wydatki na finansowanie zadań, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 w kwocie 3 311 226,74 zł - jak w załączniku Nr 3b.

§ 3. 1.  Różnica między dochodami, a wydatkami stanowi planowany deficyt budżetu w kwocie 11 059 507,72 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:

a)   zaciąganych kredytów w kwocie 7 746 636,00 zł,

b)   wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu wynikającej z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 312 871,72 zł,

c)   nadwyżki z budżetu jednostki samorządu terytorialnego z lat ubiegłych 3 000 000,00 zł.

2.  Ustala się przychody budżetu w łącznej kwocie 11 928 613,72 zł i rozchody budżetu w łącznej kwocie 869 106 zł - zgodnie z załącznikiem Nr 4.

§ 4. 1.  Tworzy się rezerwy:

1)   ogólną w wysokości 50 000,00 zł;

2)   celową w wysokości 10 000,00 zł, na wydatki z tytułu finansowania zadań własnych Gminy z zakresu zarządzania kryzysowego.

§ 5. Dochody i wydatki budżetu obejmują:

1)   dochody z opłat za wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki sfinansowane z tych dochodów - zgodnie z załącznikiem Nr 5 do uchwały;

2)   dochody i wydatki związane z wykonywaniem zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami - zgodnie z załącznikiem Nr 6 do uchwały;

3)   dochody i wydatki związane z wykonywaniem zadań na podstawie umów i porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego - zgodnie z załącznikiem Nr 7 do uchwały;

4)   dochody i wydatki związane z wykonywaniem własnych zadań gmin dofinansowanych z dotacji celowych otrzymanych z budżetu państwa - zgodnie z załącznikiem Nr 8 do uchwały.

§ 6. 1.  Wydatki budżetu Gminy obejmują planowane kwoty dotacji udzielane z budżetu Gminy w podziale na dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych i dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych - zgodnie z załącznikiem Nr 10 i 10a do uchwały.

2.  Załącznik Nr 10b do uchwały przedstawia zakres dotacji przedmiotowej dla samorządowego zakładu budżetowego.

§ 7. Wyodrębnia się:

1)   plan przychodów i kosztów samorządowych zakładów budżetowych zgodnie z przepisami przejściowymi na rok 2010 - zgodnie z załącznikiem Nr 11 i 11a do uchwały;

2)   przychody i wydatki Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej - zgodnie z załącznikiem Nr 9 do uchwały.

§ 8. 1.  Wydatki budżetu na 2010 r. obejmują zadania jednostek pomocniczych Gminy na łączną kwotę 31 860,10 zł., w tym ze środków z art. 2 ust 1 ustawy z dnia 20 lutego 2009 roku o funduszu sołeckim na łączną kwotę 31 860,10 zł - zgodnie z załącznikiem Nr 12 do uchwały.

2.  Do dokonania wydatku ze środków, o których mowa w ust. 1 wymagana jest jego akceptacja pod względem merytorycznym, w drodze podpisu przewodniczącego organu wykonawczego jednostki pomocniczej na dowodzie księgowym.

3.  O dokonaniu wydatku bez akceptacji merytorycznej, o której mowa w ust. 2, Burmistrz informuje pisemnie Radę Gminy na najbliższej sesji wraz ze wskazaniem przyczyny dokonania wydatku bez takiej akceptacji.

§ 9. 1.  Ustala się limit zobowiązań z tytułu:

1)   kredytów i pożyczek krótkoterminowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego przejściowego deficytu budżetu do łącznej wysokości 500 000,00 zł;

2)   kredytów i pożyczek na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w wysokości 7 746 636,00 zł.

§ 10. 1.  Upoważnia się Burmistrza Strumienia do:

1)   zaciągania kredytów i pożyczek krótkoterminowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego przejściowego deficytu budżetu do łącznej wysokości 500 000,00zł;

2)   dokonywania zmian w planie wydatków bieżących i majątkowych z wyłączeniem przeniesienia wydatków między działami;

3)   lokowania wolnych środków na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu Gminy;

4)   zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty wykracza poza rok budżetowy;

5)   przekazywania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym Gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy;

6)   zaciągania zobowiązań na finansowanie wydatków wykazanych w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym oraz programach i projektach unijnych;

7)   udzielania pożyczek podlegających zwrotowi w ciągu roku na wyprzedzające finansowanie zadań realizowanych ze środków Unii Europejskiej do kwoty nieprzekraczającej 100 000 zł.

§ 11. 1.  Ustala się, że zwroty wydatków dokonanych w tym samym roku budżetowym zmniejszają wykonanie wydatków w tym samym roku budżetowym.

2.  Ustala się, że uzyskane zwroty wydatków dokonanych w poprzednich latach budżetowych są przyjmowane na dochody budżetu gminy w roku, w którym dokonano zwrotu tych wydatków.

3.  Wskazuje się termin przekazywania na rachunek budżetu Gminy dochodów budżetowych pobieranych przez jednostki organizacyjne Gminy jako 10 dzień miesiąca następującego, po którym nastąpiło ich pobranie.

4.  Wskazuje się termin przekazywania na rachunek innych budżetów dochodów budżetowych pobranych przez Gminę jako 20 dzień miesiąca następującego, po którym nastąpiło ich pobranie.

5.  Wskazuje się termin przekazywania na rachunek budżetu gminy dochodów budżetowych związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami pobieranych przez jednostki organizacyjne Gminy: według stanu na 10 dzień miesiąca - w terminie do 15 dnia miesiąca według stanu na 20 dzień miesiąca - w terminie do dnia 25 dnia miesiąca, oraz według stanu na dzień 31 grudnia – w terminie do dnia 8 stycznia roku następującego po roku budżetowym, a gdy ten dzień jest dniem wolnym od pracy - do pierwszego dnia roboczego po tym terminie.

§ 12. 1.  Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Strumienia.

2.  Ustala się szczegółowość:

1)   informacji z wykonania budżetu za I półrocze 2010 r. - jak zakres szczegółowości budżetu w niniejszej uchwale;

2)   informacji o wykonaniu w I półroczu 2010 r. planów finansowych Miejsko –Gminnego Ośrodka Kultury oraz Miejskiej Biblioteki Publicznej przyjętych przez kierowników ze szczegółowym wyodrębnieniem stanu należności, stanu i rodzaju zobowiązań w tym zobowiązań wymagalnych.

§ 13. 1.  Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2010 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.

2.  Uchwała podlega podaniu do publicznej wiadomości za pośrednictwem dwutygodnika „Nowa Formacja”.

Przewodniczący Rady:
Czesław Greń



 

Załącznik nr 1

do Uchwały nr XLVII/346/2010

Rady Miejskiej w Strumieniu

z dnia 6 stycznia 2010 r.

 


                                                                                                                                 Dochody budżetu Gminy na 2010 rok

Dział

Źródło dochodów

Plan dochodów
 na 2010 r.

Dochody bieżące

Dochody majątkowe ogółem

w tym:

[]

[]

[]

[]

[]

dotacje i środki na inwestycje

dochody ze sprzedaży majątku

 

1

4

5

5

5

5

5

 

0 10

ROLNICTWO I ŁOWIECTWO

1 500,00

1 500,00

0,00

0,00

0,00

 

[]

w tym:

[]

[]

[]

[]

[]

 

[]

dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych (czynsz łowiecki)

1 500,00

1 500,00

0,00

0,00

0,00

 

600

TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ

1 166 038,64

130 562,00

1 035 476,64

1 035 476,64

0,00

 

[]

w tym:

[]

[]

[]

[]

[]

 

[]

dotacje celowe otrzymane z powiatu na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień

130 562,00

130 562,00

0,00

0,00

0,00

 

środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin pozyskane z innych źródeł -na zadanie "Modernizacja połączenia ul.Kościelnej z Ul.Młyńską w Strumieniu -(środki unijne)

496 476,64

0,00

496 476,64

496 476,64

0,00

 

[]

środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin pozyskane z innych źródeł -na zadanie "Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego pomiędzy DW nr939 i DP nr S 2666 poprzez przebudowę drogi nr 611024 S wraz z parkingiem ww miejscowości Strumień -(środki unijne)

425 000,00

0,00

425 000,00

425 000,00

0,00

 

[]

dotacje otrzymane z funduszy celowych na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek sektora finansów publicznych

114 000,00

0,00

114 000,00

114 000,00

[]

 

700

GOSPODARKA MIESZKANIOWA

1 017 225,69

167 000,00

850 225,69

650 225,69

200 000,00

 

[]

w tym:

[]

[]

[]

[]

[]

 

[]

wpływ z opłat za zarząd, użytkowanie i użytkowanie wieczyste nieruchomości

27 000,00

27 000,00

0,00

0,00

0,00

 

dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych

140 000,00

140 000,00

0,00

0,00

0,00

 

wpływy ze sprzedaży składników majatkowych

200 000,00

0,00

200 000,00

0,00

200 000,00

 

środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin pozyskane z innych źródeł na zadanie"Rewitalizacja zabytkowej Starówki Strumieńskiej - (środki unijne)

55 860,00

0,00

55 860,00

55 860,00

0,00

 

[]

środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin pozyskane z innych źródeł na zadanie"Modernizacja Sali Widowiskowej w Pruchnej -Gminne Centrum Integracji Wsi - (środki unijne)

594 365,69

0,00

594 365,69

594 365,69

[]

 

710

DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWA

10 000,00

10 000,00

0,00

0,00

0,00

 

[]

w tym:

[]

[]

[]

[]

[]

 

wpływy z różnych opłat

10 000,00

10 000,00

0,00

0,00

0,00

 

750

ADMINISTRACJA PUBLICZNA

531 898,69

257 565,00

274 333,69

274 333,60

0,00

 

[]

w tym:

[]

[]

[]

[]

[]

 

dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami

63 520,00

63 520,00

0,00

0,00

0,00

 

dochody jednostek samorządu terytorialnego związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami

35,00

35,00

0,00

0,00

0,00

 

wpływy z różnych dochodów

500,00

500,00

0,00

0,00

0,00

 

środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin pozyskane z innych źródeł na zadanie "Stworzenie publicznych punktów dostępu do internetu na terenie Gminy Strumień" -środki unijne

187 433,09

0,00

187 433,09

187 433,00

0,00

 

[]

środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin pozyskane z innych źródeł na zadanie "Przystosowanie systemu informatycznego gminnej administracji samorządowej do kompleksowego świadczenia usług drogą elektroniczną -środki unijne

86 900,60

0,00

86 900,60

86 900,60

0,00

 

[]

dotacje rozwojowe oraz środki na finansowanie Wspólnej Polityki Rolnej

164 483,50

164 483,50

0,00

0,00

0,00

 

[]

dotacje rozwojowe oraz środki na finansowanie Wspólnej Polityki Rolnej, współfinansowanie programów i projektów ze środków funduszy strukturalnych

29 026,50

29 026,50

0,00

0,00

0,00

 

751

URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ, KONTROLI I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA

2 100,00

2 100,00

0,00

0,00

0,00

 

[]

w tym:

[]

[]

[]

[]

[]

 

[]

dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami

2 100,00

2 100,00

0,00

0,00

0,00

 

754

BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA

700,00

700,00

0,00

0,00

0,00

 

[]

w tym:

[]

[]

[]

[]

[]

 

[]

dotacje celowe przekazane gminie na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień (umów) między jst

700,00

700,00

0,00

0,00

0,00

 

756

DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, OD OSÓB FIZYCZNYCH I OD INNYCH JEDNOSTEK NIEPOSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIĄZANE Z ICH POBOREM

12 185 418,00

12 185 418,00

0,00

0,00

0,00

 

[]

w tym:

[]

[]

[]

[]

[]

 

podatek dochodowy od osób fizycznych

6 427 418,00

6 427 418,00

0,00

0,00

0,00

 

podatek dochodowy od osób prawnych

140 000,00

140 000,00

0,00

0,00

0,00

 

podatek od nieruchomości

4 309 900,00

4 309 900,00

0,00

0,00

0,00

 

podatek rolny

386 000,00

386 000,00

0,00

0,00

0,00

 

podatek leśny

12 200,00

12 200,00

0,00

0,00

0,00

 

podatek od środków transportowych

179 000,00

179 000,00

0,00

0,00

0,00

 

podatek od działalności gospodarczej osób fizycznych opłacany w formie karty

10 000,00

10 000,00

0,00

0,00

0,00

 

podatek od spadków i darowizn

35 000,00

35 000,00

0,00

0,00

0,00

 

wpływy z opłaty za posiadanie psa

1 000,00

1 000,00

0,00

0,00

0,00

 

wpływy z opłaty skarbowej

45 000,00

45 000,00

0,00

0,00

0,00

 

wpływy z opłaty targowej

400,00

400,00

0,00

0,00

0,00

 

wpływy z opłaty eksploatacyjnej

70 000,00

70 000,00

0,00

0,00

0,00

 

wpływy z opłaty administracyjnej za czynności urzędowe

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

 

wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu

227 000,00

227 000,00

0,00

0,00

0,00

 

wpływy z innych opłat lokalnych

60 000,00

60 000,00

0,00

0,00

0,00

 

podatek od czynności cywilnoprawnych

250 000,00

250 000,00

0,00

0,00

0,00

 

rekompenstaty z tytułu utraconych dochodów w podatkach i opłatach lokalnych

4 000,00

4 000,00

0,00

0,00

0,00

 

[]

zaległości z podatków zniesionych

8 000,00

8 000,00

0,00

0,00

0,00

 

[]

wpływy z różnych opłat

7 000,00

7 000,00

0,00

0,00

0,00

 

[]

odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat

13 500,00

13 500,00

0,00

0,00

0,00

 

758

RÓŻNE ROZLICZENIA

10 036 307,00

10 036 307,00

0,00

0,00

0,00

 

[]

w tym:

[]

[]

[]

[]

[]

 

część oświatowa subwencji ogólnej

9 542 125,00

9 542 125,00

[]

[]

[]

 

część wyrównawcza subwencji ogólnej

368 730,00

368 730,00

0,00

0,00

0,00

 

część równoważąca subwencji ogólnej

25 452,00

25 452,00

0,00

0,00

0,00

 

różne rozliczenia finansowe (odsetki z lokat)

100 000,00

100 000,00

0,00

0,00

0,00

 

801

OŚWIATA I WYCHOWANIE

946 775,00

946 775,00

0,00

0,00

0,00

 

[]

w tym:

[]

[]

[]

[]

[]

 

wpływy z różnych opłat-przedszkola

292 000,00

292 000,00

0,00

0,00

0,00

 

wpływy z usług-przedszkola

292 000,00

292 000,00

0,00

0,00

0,00

 

[]

wpływy z róznych opłat-stołówki szkolne

280 000,00

280 000,00

0,00

0,00

0,00

 

[]

wpływy z różnych usług-stołówki szkolne

22 000,00

22 000,00

0,00

0,00

0,00

 

[]

środki na dofinansowanie własnych zadań bieżących gmin (zwiazków gmin)powiatów (zwiazków powiatów,samorzadów województw,pozyskane z innych źródeł

60 775,00

60 775,00

0,00

0,00

0,00

 

852

POMOC SPOŁECZNA

2 765 600,00

2 765 600,00

0,00

0,00

0,00

 

[]

w tym:

[]

[]

[]

[]

[]

 

wpływyz usług (odpłatność za pobyt w DPS )

15 000,00

15 000,00

0,00

0,00

0,00

 

dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami (świadczenia rodzinne,świadczenia z funduszu alimentacyjnego)

2 405 600,00

2 405 600,00

0,00

0,00

0,00

 

dochody jednostek samorządu terytorialnego związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami (zaliczka alimentacyjna i fundusz alimentacyjny)

9 000,00

9 000,00

0,00

0,00

0,00

 

dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami (składki na ubezpieczenia zdrowotne)

1 400,00

1 400,00

0,00

0,00

0,00

 

dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizacjęwłasnych zadań bieżących gmin(składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierajace niektóre świadczenia z pomocy społecznej,niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby uczestniczące w zajęciach w centrum integracji europejskiej)

6 700,00

6 700,00

[]

[]

[]

 

dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnychzadań bieżących(zasiłki i pomoc w naturze)

64 400,00

64 400,00

0,00

0,00

0,00

 

dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizacjęwłasnych zadań bieżących gmin (zasiłki stałe)

92 300,00

92 300,00

[]

[]

[]

 

dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań własnych (terenowe ośrodki pomocy społecznej)

145 000,00

145 000,00

0,00

0,00

0,00

 

dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami (specjalistyczne usługi opiekuńcze)

19 600,00

19 600,00

0,00

0,00

0,00

 

[]

wpływy z usług (świadczenia opiekuńcze)

6 600,00

6 600,00

0,00

0,00

0,00

 

853

POZOSTAŁE ZADANIA W ZAKRESIE POLITYKI SPOŁECZNEJ

187 413,56

187 413,56

0,00

0,00

0,00

 

[]

w tym:

[]

[]

[]

[]

[]

 

[]

dotacje rozwojowe oraz środki na finansowanie Wspólnej Polityki Rolnej

159 301,53

159 301,53

0,00

0,00

0,00

 

[]

dotacje rozwojowe oraz środki na finansowanie Wspólnej Polityki Rolnej, współfinansowanie programów i projektów ze środków funduszy strukturalnych

28 112,03

28 112,03

0,00

0,00

0,00

 

900

GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA

1 080 279,72

4 000,00

1 076 279,72

1 076 279,72

0,00

 

[]

w tym:

[]

[]

[]

[]

[]

 

opłata produktowa

4 000,00

4 000,00

0,00

0,00

0,00

 

środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin pozyskane z innych źródeł - środki unijne

1 076 279,72

0,00

1 076 279,72

1 076 279,72

0,00

 

[]

RAZEM DOCHODY

29 931 256,30

26 694 940,56

3 236 315,74

3 036 315,65

200 000,00

 




 

Załącznik nr 2

do Uchwały nr XLVII/346/2010

Rady Miejskiej w Strumieniu

z dnia 6 stycznia 2010 r.

 


                                                                                                                                 Wydatki budżetu Gminy na 2010 rok

 

 



 

Załącznik nr 3

do Uchwały nr XLVII/346/2010

Rady Miejskiej w Strumieniu

z dnia 6 stycznia 2010 r.

 


                                                                                                           Wydatki majątkowe w budżecie Gminy na rok 2010

Lp.

Nazwa zadania - celWydatki

Klasyfikacja budżetowa

Kwota

Dział

Rozdział

§

1

Budowa placu zabaw w Pruchnej

010

01095

6050

 50 000,00

2

Przebudowa drogi rolniczej ul .Boczna w Drogomyślu

600

60016

6050

 114 000,00

3

Przebudowa drogi gminnej - ul.Ks. Brzuski w Strumieniuwraz z kanalizacją deszczową

600

60016

6050

 100 000,00

4

Modernizacja połączenia ul .Kościelnej z ul. Młyńską w Strumieniu

600

60016

6058

 496 476,64

5

Modernizacja połączenia ul .Kościelnej z ul. Młyńską w Strumieniu

600

60016

6059

 414 322,55

6

Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego pomiędzy DW nr 939 i DP nr S 2666 poprzez przebudowę drogi nr 611024 S wraz z parkingiem w miejscowosci Strumień

600

60016

6058

 425 000,00

7

 Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego pomiędzy DW nr 939 i DP nr S 2666 poprzez przebudowę drogi nr 611024 S wraz z parkingiem w miejscowosci Strumień

600

60016

6059

 75 000,00

8

Zakup terenów i obiektów na potrzeby Gminy Strumień

700

70005

6060

 30 000,00

9

Odnowienie świetlicy środowiskowej w Pruchnej

700

70095

6050

 20 000,00

10

Rewitalizacja zabytkowej Starówki Strumieńskiej

700

70095

6058

 55 860,00

11

Rewitalizacjazabytkowej Starówki Strumieńskiej

700

70095

6059

 41 020,23

12

Modernizacja Sali przy OSP w Bąkowie

700

70095

6059

 607 028,00

13

Modernizacja Sali Widowiskowej w Pruchnej -Gminne Centrum Integracji Wsi

700

70095

6058

 594 365,69

14

Modernizacja Sali Widowiskowej w Pruchnej -Gminne Centrum Integracji Wsi

700

70095

6059

 1743262,53

15

Budowa cmentarza komunalnego w Zabłociu

710

71035

6050

 100 000,00

16

Stworzenie kompleksowego Systemu Informacji Przestrzennej na terenie powiatu cieszyńskiego

750

75020

6300

 8 000,00

17

Zakup komputerów, programów

750

75023

6060

 45 500,00

18

Modernizacja Ratusza w Strumieniu

750

75023

6050

 742 000,00

19

Stworzenie publicznych punktów dostepu do internetu na terenie Gminy Strumień

750

75023

6058

 187 433,09

20

Stworzenie publicznych punktów dostepu do internetu na terenie Gminy Strumień

750

75023

6059

 40 308,63

22

Przystosowanie systemu informatycznego gminnej administracji samorzadowej do kompleksowego świadczenia usłu drogą elektroniczną

750

75023

6059

 15 335,40

23

Wykonanie centrali telefonicznej

750

75023

6050

 15 000,00

24

Zakup samochodu bojowego dla Straży Pożarnej w Strumieniu

754

75412

6230

 358 000,00

25

Zakup skafandrów nurkowych

754

75414

6060

 7 500,00

26

Zakup 2 pomp pływających

754

75414

6060

 10 500,00

27

Zagospodarowanie terenu wokół Szkoły Podstawowej w Zabłociu

801

80101

6050

 199 000,00

28

Docieplenie budynków Zespołu Szkół w Drogomyślu

801

80101

6050

 600 000,00

29

Rozbudowa szkoły przy Zespole Szkół w Pruchnej

801

80101

6050

 10 000,00

30

Rozbudowa i modernizacja Sali gimnastycznej przy Zespole Szkół w Drogomyślu wraz z utworzeniem miasteczka ruchu drogowego

801

80101

6059

 450 000,00

31

 Modernizacja Przedszkola w Zbytkowie wraz z zagospodarowaniem terenu

801

80104

6050

 220 000,00

32

Rozbudowa sieci kanalizacyjnej oczyszczalni ścieków w Strumieniu - budowa kanalizacji sanitarnej, grawitacyjnej, tłocznej w Strumieniu, Zbytkowie i Bąkowie

900

90001

6050

 500 000,00

33

Budowa sieci kanalizacyjnej w rejonie ulic Parkowej i Brodeckiego w Strumieniu

900

90001

6050

 2000000,00

34

Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków w Strumieniu

900

90001

6058

 975 479,72

35

Rozbudowa i modernizacjaoczyszczalni ścieków w Strumieniu

900

90001

6059

 349 720,28

36

Budowa sieci kanalizacyjnej w Gminie Strumień

900

90001

6050

 538 100,00

37

Odwodnienie osiedlaw Drogomyślu wraz z odtworzeniem dróg

900

90001

6050

 100 000,00

38

Budowa kanalizacji sanitarnej ul.Kościelna, ul. Krótka w Strumieniu

900

90001

6050

 151 575,00

39

Oświetlenie ul. Turystyczna w Zbytkowie

900

90015

6050

 20 000,00

40

Oświetlenie ul. Bielskiej w Zabłociu

900

90015

6050

 50 000,00

41

Oświetlenie ul. Głównej w Bąkowie

900

90015

6050

 120 000,00

42

"Budatin - Strumień:rewitalizacja i ochrona dziedzictwa kulturowego"

921

92120

6059

 950 000,00

43

Odtworzenie pomnika ofiar I Wojny Światowej usytuowanego obok Sali widowiskowej i Zespołu Szkółw Pruchnej-projekt

921

92120

6050

 46 320,00

44

Budowa terenu rekreacyjno-sportowego w Strumieniu

926

92601

6059

 120 000,00

45

Budowa obiektu sportowego na cele rekreacji sportowej wraz z zagospodarowaniem terenu przy "LKS" Orzeł Zabłocie w Zabłociu

926

92601

6058

 489 711,00

46

Budowa obiektu sportowego na cele rekreacji sportowej wraz z zagospodarowaniem terenu przy "LKS" Orzeł Zabłocie w Zabłociu

926

92601

6059

 949 239,00

[]

Razem

[]

[]

[]

 




 

Załącznik nr 3a

do Uchwały nr XLVII/346/2010

Rady Miejskiej w Strumieniu

z dnia 6 stycznia 2010 r.

 


                                                               Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2007-2012

w złotych

 


 

* Wybrać odpowiednie oznaczenie źródła finansowania:
A. Dotacje i środki z budżetu państwa (np. od wojewody, MEN, UKFiS, …)
B. Środki i dotacje otrzymane od innych jst oraz innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych C. Inne źródła D. Planowana pożyczka z WFOŚiGW E. Planowany udział mieszkańców F. Środki własne (**kol. 4 do wykorzystania fakultatywnego) G. Dotacja z funduszy celowych (np. od WFOŚiGW)



 

Załącznik nr 3b

do Uchwały nr XLVII/346/2010

Rady Miejskiej w Strumieniu

z dnia 6 stycznia 2010 r.

 


                                                   Nakłady na finansowanie programów i projektów ze środków funduszy europejskich

w złotych

 


 

*Budatin - Strumień-rewitalizacja i rozwój dziedzictwa kulturowego w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska-Republika Słowacka
 ** Projekt "Podróż przez historię - czasy komunizmu"w ramach programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej 2007-2013 Republika Czeska-Rzeczpospolita Polska - refundacja
 ***Program rozwoju i promocji turystyki z określeniem lokalnych produktów turystycznych na obszarze działania trzech gmin: Chybie ,Skoczów , Strumień - udział Strumienia 26%
 ****Załącznik - Nakłady na finansowanie programów i projektów ze środków funduszy europejskich obejmuje wydatki bieżące i majątkowe, z czego: wydatki bieżące wynoszą 341 465,03 zł zaś wydatki majątkowe 3 311 226,74 zł



 

Załącznik nr 4

do Uchwały nr XLVII/346/2010

Rady Miejskiej w Strumieniu

z dnia 6 stycznia 2010 r.

 


                                                                      Zestawienie dochodów i przychodów oraz wydatków i rozchodów budżetu

Lp.

TREŚĆ

Kwota w złotych

PRZYCHODY BUDŻETU

 

1

ZE SPRZEDAŻY PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH WYEMITOWANYCH PRZEZ GMINĘ

 0,00

2

Z KREDYTÓW ZACIĄGNIĘTYCH W BANKACH KRAJOWYCH

 7 746 636,00

3

Z POŻYCZEK

 0,00

4

Z PRYWATYZACJI MAJĄTKU GMINY

 0,00

5

Z NADWYŻKI BUDŻETU Z LAT UBIEGŁYCH

 3 000 000,00

6

INNE ŹRÓDŁA ( WOLNE ŚRODKI)

 1 181 977,72

7

RAZEM PRZYCHODY (1+2+3+4+5+6)

 11 928 613,72

8

DOCHODY BUDŻETU

 29 931 256,30

9

RAZEM PRZYCHODY I DOCHODY BUDŻETU (7+8)

 

ROZCHODY BUDŻETU

[]

10

SPŁATA KREDYTÓW

585 600,00

11

SPŁATA POŻYCZEK

183 506,00

12

UDZIELENIE POŻYCZKI

100 000,00

13

WYKUP PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH

[]

14

RAZEM ROZCHODY (10+11+12+13)

869 106,00

15

WYDATKI BUDŻETU

40 990 764,02

16

RAZEM ROZCHODY I WYDATKI BUDŻETU (14+15)

41 859 870,02




 

Załącznik nr 5

do Uchwały nr XLVII/346/2010

Rady Miejskiej w Strumieniu

z dnia 6 stycznia 2010 r.

 


   Dochody i wydatki związane z realizacją zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Zwalczania Narkomanii

DOCHODY

WYDATKI

Rodzaj dochodu

Kwota zł

Klasyfikacja budżetowa

Rodzaj wydatku

Kwota zł

Klasyfikacja budżetowa

Dział

Rozdział

§

Dział

Rozdział

§

1) Opłata za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż alkoholu

227 000

756

75618

[]

1) Zwalczanie narkomanii

27 000

851

85153

[]

[]

[]

 

[]

[]

w tym:

[]

 

[]

[]

[]

[]

 

[]

[]

a) wydatki bieżące w tym:

27 000

[]

[]

[]

[]

[]

 

[]

[]

wynagrodzenia i składki od nich naliczane

[]

[]

[]

[]

[]

[]

 

[]

 

wydatki związane z realizacją zadań statutowych jednostek budżetowych

27 000

[]

[]

[]

[]

[]

 

[]

[]

wydatki na świadczenia na rzecz osób fizycznych

[]

[]

[]

[]

[]

[]

 

[]

[]

2) Przeciwdziałanie alkoholizmowi

200 000

851

85154

[]

[]

[]

 

[]

[]

w tym:

[]

 

[]

[]

[]

[]

 

[]

[]

a) wydatki bieżące

200 000

 

[]

[]

[]

[]

 

[]

[]

w tym:

[]

 

[]

[]

[]

[]

 

[]

[]

dotacja na dofinansowanie pracy świetlic środowiskowych

135 000

 

[]

[]

[]

[]

 

[]

[]

wynagrodzenia i składki od nich naliczane

35 000

 

[]

[]

[]

[]

 

[]

[]

dotacja - wpłaty jednostek na fundusz celowy

6 000

 

[]

[]




 

Załącznik nr 6

do Uchwały nr XLVII/346/2010

Rady Miejskiej w Strumieniu

z dnia 6 stycznia 2010 r.

 


       Dochody i wydatki związane z wykonywaniem zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w 2010 roku

Dział

Rozdział

Nazwa

Dochody

Wydatki

 

750

[]

Administracja publiczna

63 520

63 520

 

[]

75011

Urzędy wojewódzkie

63 520

63 520

 

[]

[]

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami

63 520

[]

 

[]

[]

wydatki bieżące w tym:

[]

63 520

 

[]

[]

wynagrodzenia i składki od nich naliczane

[]

61 141

 

[]

[]

wydatki związane z realizacją zadań statutowych jednostek budżetowych

[]

2 379

 

[]

[]

wydatki na świadczeniana rzecz osób fizycznych

[]

0

 

751

[]

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

2 100

2 100

 

[]

75101

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa

2 100

2 100

 

[]

[]

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami

2 100

[]

 

[]

[]

wydatki bieżące w tym:

[]

2 100

 

[]

[]

wynagrodzenia i składki od nich naliczane

[]

1 500

 

[]

[]

wydatki związane z realizacją zadań statutowych

[]

600

 

[]

[]

wydatki na świadczeniana rzecz osób fizycznych

[]

0

 

852

[]

Pomoc społeczna

2 426 600

2 426 600

 

[]

85212

Świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego

2 405 600

2 405 600

 

[]

[]

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami

2 405 600

[]

 

[]

[]

wydatki bieżące w tym:

[]

2 405 600

 

[]

[]

wynagrodzenia i składki od nich naliczane

[]

82 600

 

[]

[]

wydatki związane z realizacją zadań statutowych

[]

2 100

 

[]

[]

wydatki na świadczeniana rzecz osób fizycznych

[]

2 320 900

 

[]

85213

Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierajace niektóre świadczenia z pomocy społecznej , niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby uczestniczące w zajęciach w centrum integracji społecznej

1 400

1 400

 

[]

[]

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami

1 400

[]

 

[]

[]

[]

[]

[]

 

[]

[]

wydatki bieżące w tym:

[]

1 400

 

[]

[]

wynagrodzenia i składki od nich naliczane

[]

0

 

[]

[]

wydatki zwiazane z realizacją zadań statutowych

[]

1 400

 

[]

[]

wydatki na świadczeniana rzecz osób fizycznych

[]

0

 

[]

85228

Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze

19 600

19 600

 

[]

[]

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami

19 600

[]

 

[]

[]

wydatki bieżące w tym:

[]

19 600

 

[]

[]

wynagrodzenia i składki od nich naliczane

[]

19 600

 

[]

[]

wydatki związane z realizacją zadań statutowych

[]

0

 

[]

[]

wydatki na świadczeniana rzecz osób fizycznych

[]

0

 

RAZEM:

2 492 220

2 492 220




 

Załącznik nr 7

do Uchwały nr XLVII/346/2010

Rady Miejskiej w Strumieniu

z dnia 6 stycznia 2010 r.

 


            Dochody i wydatki związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodze umów i porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego na 2010 rok

Dział

Rozdział

Treść

Dochody

Wydatki

600

[]

Transport i łączność

130 562

130 562

[]

60014

Drogi publiczne powiatowe

130 562

130 562

[]

[]

Dotacje celowe otrzymane z powiatu na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego

130 562

[]

[]

[]

wydatki bieżące

[]

130 562

[]

[]

wydatkizwiązane z realizacją zadań statutowych

[]

130 562

754

[]

Bezpieczeństwo publiczne i ochronaprzeciwpożarowa

700

700

[]

75414

Obrona cywilna

700

700

[]

[]

Dotacje celowe otrzymane od powiatu na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego

700

[]

[]

[]

wydatki bieżące

[]

700

[]

[]

wydatki związane z realizacją zadań statutowych

[]

700

OGÓŁEM

131 262

131 262




 

Załącznik nr 8

do Uchwały nr XLVII/346/2010

Rady Miejskiej w Strumieniu

z dnia 6 stycznia 2010 r.

 


         Dochody i wydatki związane z wykonywaniem własnych zadań gmin dofinansowywanych z dotacji otrzymanych z budżetu państwa na 2010 rok

Dział

Rozdział

Nazwa

Dochody

Wydatki

852

[]

Pomoc społeczna

308 400

308 400

[]

85213

Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierajace niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby uczestniczące w zajęciach w centrum integracji społecznej

6 700

6 700

[]

[]

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadańbieżących gmin (związków gmin )

6 700

[]

[]

[]

wydatki bieżące w tym:

[]

6 700

[]

[]

wynagrodzenia i składki od nich naliczane

[]

[]

[]

[]

wydatki zwiazane z realizacją zadań statutowych

[]

6 700

[]

[]

wydatki na świadczeniana rzecz osób fizycznych

[]

[]

[]

[]

[]

[]

[]

[]

85214

Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia

64 400

64 400

[]

[]

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadańbieżących gmin (związków gmin )

64 400

[]

[]

[]

wydatki bieżące w tym:

[]

64 400

[]

[]

wynagrodzenia i składki od nich naliczane

[]

[]

[]

[]

wydatki zwiazane z realizacją zadań statutowych

[]

64 400

[]

[]

wydatki na świadczeniana rzecz osób fizycznych

[]

[]

[]

85216

Zasiłki stałe

92 300

92 300

[]

[]

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadańbieżących gmin(związków gmin )

92 300

[]

[]

[]

wydatki bieżące w tym:

[]

92 300

[]

[]

wynagrodzenia i składki od nich naliczane

[]

[]

[]

[]

wydatki zwiazane z realizacją zadań statutowych

[]

[]

[]

[]

wydatki na świadczeniana rzecz osób fizycznych

[]

92 300

[]

85219

Ośrodki pomocy społecznej

145 000

145 000

[]

[]

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadańbieżących gmin (związków gmin )

145 000

[]

[]

[]

wydatki bieżące w tym:

[]

145 000

[]

[]

wynagrodzenia i składki od nich naliczane

[]

145 000

[]

[]

wydatki związane z realizacją zadań statutowych

[]

[]

[]

[]

wydatki na świadczeniana rzecz osób fizycznych

[]

[]




 

Załącznik nr 9

do Uchwały nr XLVII/346/2010

Rady Miejskiej w Strumieniu

z dnia 6 stycznia 2010 r.

 


                                                      Przychody i wydatki Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

[]

[]

Wyszczególnienie

Poz.

Plan na 2010

1

2

[]

I

[]

Stan środków na początek roku

01

512 000

II

[]

Przychody razem (03+04+05+06)

02

 

[]

[]

z tego:

[]

[]

[]

1)

wpływy własne

03

[]

[]

2)

przelewy od Wojewody i Urzędu Marszałkowskiego

04

65 000

[]

3)

dotacje z budżetu

05

[]

[]

4)

inne (odsetki bankowe)

06

[]

[]

[]

[]

[]

[]

III

[]

Środki dyspozycyjne (01+02)

07

 577 000

[]

[]

[]

[]

[]

IV

[]

Wydatki ogółem (od 09 do 17- z wyłączeniem poz. 12, 13 i 14)

08

 

[]

[]

w tym:

[]

[]

[]

1)

edukacja ekologiczna

09

12 000

[]

3)

realizowanie zadań modernizacyjnych i inwestycyjnych służących ochronie środowiska i gospodarki wodnej

10

 308 000

[]

4)

urządzenia i utrzymywanie terenów zieleni, zadrzewień, zakrzewień oraz parków miejskich

11

90 000

[]

5)

wspieranie wykorzystania lokalnych źródeł energii odnawialnej oraz pomoc we wprowadzeniu bardziej przyjaznych dla środowiska nośników energii

12

0

[]

6)

inne cele służące ochronie środowiska w gminie ustalone przez radę gminy -dopłata do taryfowej grupy odbiorców usług świadczonych przez WZC Spółka z o.o. w Ustroniu w zakresie odbioru ścieków

13

162 000

V

[]

 Stan środków na koniec roku (07-08)

14

 




 

Załącznik nr 10

do Uchwały nr XLVII/346/2010

Rady Miejskiej w Strumieniu

z dnia 6 stycznia 2010 r.

 


                                                      Dotacje udzielane z budżetu Gminy dla jednostek sektora finansów publicznych

I.1. Planowane dotacje podmiotowe dla samorządowych instytucji kultury

L.p.

Dział

Rozdz.

Treść

Kwota w złotych

1.

851

85154

Dotacja podmiotowaz budżetu dla samorządowej instytucji kultury

 135 000,00

2.

921

92109

Dotacja podmiotowaz budżetu dla samorządowej instytucji kultury

 450 000,00

3.

921

92116

Dotacja podmiotowaz budżetu dla samorządowej instytucji kultury

 420 000,00

[]

[]

[]

Razem

 

I.2. Planowana dotacja przedmiotowa dla samorządowego zakładubudżetowego

L.p.

Dział

Rozdz.

Treść

Kwota w złotych

1

700

70004

Dotacja przedmiotowa z budżetu dla zakładu budżetowego

 

[]

[]

[]

Razem

 

I.3. Planowane dotacje celowe udzielane innym jednostkom na podstawie ustaw

L.p.

Dział

Rozdz.

Treść

Kwota w złotych

1.

754

75404

Wpłaty na fundusz celowy

 3 000,00

2.

851

85154

Wpłaty na fundusz celowy

 6 000,00

[]

[]

[]

Razem

 




 

Załącznik nr 10a

do Uchwały nr XLVII/346/2010

Rady Miejskiej w Strumieniu

z dnia 6 stycznia 2010 r.

 


            Dotacje dla podmiotów niezaliczonych do sektora finansów publicznych na realizację zadań włąsnych gmin

Lp.

Klasyfikacja budżetowa

Kwota dotacji

Treść

Dział

Rozdział

§

1

2

3

4

5

6

1

754

75412

[]

97 950

Dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom

2

801

80113

[]

45 000

Dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom

3

926

92695

[]

138 000

Dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom




 

Załącznik nr 10b

do Uchwały nr XLVII/346/2010

Rady Miejskiej w Strumieniu

z dnia 6 stycznia 2010 r.

 


   Zakres dotacji przedmiotowych dla zakładu budżetowego. Ustala się zakres dotacji przedmiotowej dla Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej jak niżej:1. Dotację przedmiotową ustala się w wysokości do 50% rocznych kosztów poniesionych na:a) zużycie materiałów pędnych i konserwujących,b) zużycie części zamiennych w związku z różnymi naprawami urządzeń,c) opłacenie usług obcych dotyczących remontów,d) utrzymanie basenu kąpielowego, Sali Kinowo - Widowiskowej w Pruchnej, Sali przy OSP w Bąkowie, gminnych zasobów lokali mieszkalnych i użytkowych, hali sportowej w Strumieniu,e) prace związane z oczyszczaniem miasta i zimowym utrzymaniem dróg,f) utrzymanie i pielęgnacja zieleni, przygotowanie i obsługa uroczystości Staromiejskiej Wiosny pod względem technicznym.g) Utrzymanie i pielęgnacja Parku Miejskiego w Strumieniu2. Dotacja przedmiotowa nie obejmuje kosztów ponoszonych na:a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń administracyjnej kadry kierowniczej i pracowników administracji zakładu,b) zużycie materiałów biurowych,c) utrzymanie budynku administracji,d) podatki i opłaty,e) wydatki majątkowe.3. Dla uzyskania dotacji Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej przedkłada Burmistrzowi wniosek o przyznanie dotacji przedmiotowej. Wniosek może zawierać również przyznanie dotacji celowej na dofinansowanie realizowanego zadania inwestycyjnego.4. Dotacja nie może przekraczać 50% dochodów własnych Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej.5. Wysokość dotacji na rok 2010 określona została w załączniku Nr 10 do uchwały w kwocie 500.000,00 zł. Ustalono ją na podstawie faktycznych kosztów za rok 2009 oraz przewidywany wskaźnik inflacji w roku 2010.



 

Załącznik nr 11

do Uchwały nr XLVII/346/2010

Rady Miejskiej w Strumieniu

z dnia 6 stycznia 2010 r.

 


                                                                                                                            Plany finansowe zakładów budżetowych

Lp.

Rodzaj przychodu, wydatku, rozchodu

Nazwa zakładu budżetowego

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej

1

Przychody z dostaw robót i usług

2 630 000

2

Pozostałe przychody

25 000

3

Dotacje przedmiotowe

500 000

4

Dotacje podmiotowe

[]

5

Dotacje celowe

[]

6

RAZEM (1+2+3+4+5)

 3 155 000

7

Inne zwiększenia

[]

8

Stan funduszu obrotowego na początek roku

100 000

9

PRZYCHODY OGÓŁEM (6+7+8)

3 255 000

10

Wydatki stanowiące koszty na wynagrodzenia

1 200 000

11

Na pochodne od wynagrodzeń

190 000

12

Pozostałe bieżące

1 705 000

13

Inwestycyjne

60 000

14

Rozliczenia z budżetem

[]

15

RAZEM (10+11+12+13+14)

3 155 000

16

Podatek dochodowy od osób prawnych

[]

17

Inne zmniejszenia

[]

18

Stan środków obrotowych na koniec roku

100 000

ROZCHODY RAZEM

3 255 000




 

Załącznik nr 11a

do Uchwały nr XLVII/346/2010

Rady Miejskiej w Strumieniu

z dnia 6 stycznia 2010 r.

 


                                                                                      Przychody i wydatki stanowiące koszty zakładów budżetowych

Nazwa zakładu budżetowego lub instytucji kultury

Klasyfikacja budżetowa

Przychody

Wydatki

Razem

w tym:

Razem

w tym:

Dział

Rozdz.

Przych.z dostaw robót i usług

Pozost. przych. własne

Dotacje

na wynagro-dzenia

pochodne od wynagrodzeń

pozostałe wydatki bieżące

inwestycje

przedmio-towe

podmio-towe

celo-we

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej

700

70004

 3155000

 2630000

25 000

500 000

[]

[]

 3155000

 1200000

190 000

1 705 000

60 000




 

Załącznik nr 12

do Uchwały nr XLVII/346/2010

Rady Miejskiej w Strumieniu

z dnia 6 stycznia 2010 r.

 


                                                                                                Planowane wydatki jednostek pomocniczych na 2010 rok

Dział

Rozdział

§

Treść

Wydatki

600

[]

[]

Transport i łączność

15 400,00

[]

60016

[]

Drogi publiczne gminne

15 400,00

[]

[]

[]

wydatki bieżące

15 400,00

700

[]

[]

Gospodarka mieszkaniowa

1 360,10

[]

70095

[]

Pozostała działalnosć

1 360,10

[]

[]

[]

wydatki bieżące

1 360,10

750

[]

[]

Administracja publiczna

2 000,00

[]

75075

[]

Promocja jednostek samorządu terytorialnego

2 000,00

[]

[]

[]

wydatki bieżące

2 000,00

[]

[]

[]

Razem

18 760,10

[]

[]

[]

[]

Sołectwo Bąków z art. 2 ust. 1 ustawy o funduszu sołeckim

[]

700

[]

[]

Gospodarka mieszkaniowa

9 300,00

[]

70095

[]

Pozostała działalność

9 300,00

[]

[]

[]

wydatki bieżące

9 300,00

[]

[]

[]

[]

[]

750

[]

[]

Administracja publiczna

3 800,00

[]

75075

[]

Promocja jednostek samorzadu terytorialnego

3 800,00

[]

[]

[]

wydatki bieżące

3 800,00

Razem

13 100,00

[]

Ogółem

31 860,10