Protokół Nr XLIX/2010

obrad czterdziestej dziewiątej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu,

odbytych w dniu 24 lutego 2010 r. o godz. 1600

w sali obrad Urzędu Miejskiego w Strumieniu

Obecni: Radni Rady Miejskiej, sołtysi i przewodnicząca Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorzy i kierownicy podległych Radzie jednostek i zakładów budżetowych – wg załączonych list obecności, pracownicy Urzędu Miejskiego w Strumieniu, radny powiatowy i przedstawiciele lokalnej prasy

Ponadto w obradach udział wzięli:

1.    Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek

2.    Skarbnik Strumienia – mgr Danuta Mitko

3.    Sekretarz Strumienia – Daniela Kula

Porządek obrad:

    1.     Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

    2.     Przedstawienie porządku obrad.

    3.     Wystąpienia gości.

    4.     Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

    5.     Informacja przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

    6.     Interpelacje i zapytania radnych.

    7.     Informacja o działalności Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury (wraz z działalnością Świetlic środowiskowych) i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Strumieniu za rok 2009 oraz omówienie oferty na 2010 r.

    8.     Informacja o dostępności służby zdrowia na terenie Gminy oraz stanu technicznego i wykorzystania placówek będących własnością Gminy.

    9.     Informacja o podziale środków na remonty i modernizacje dróg gminnych na 2010 r.

 10.     Informacja o sposobie rozpatrzenia wniosków przedstawionych komisje stałe Rady Miejskiej w IV kwartale 2009 r.

 11.     Informacja Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej nt. pracy Komisji w 2009 r.

 12.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyjęcia Programu Profilaktyki Chorób Układu Sercowo-Naczyniowego dla gminy Strumień na lata 2010-2012.

 13.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmian w Uchwale Budżetowej Nr XLVII/346/2010 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 6 stycznia 2010 r.

 14.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego, wniesienia majątku i objęcia udziałów w Wodociągach Ziemi Cieszyńskiej Sp. z o.o. z siedzibą w Ustroniu.

 15.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Strumień na 2010 r.

 16.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyjęcia logo gminy Strumień.

 17.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie od Agencji Nieruchomości Rolnych na własność Gminy Strumień nieruchomości położonej w Strumieniu.

 18.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyjęcia Regulaminu dofinansowania ze środków budżetu gminy Strumieniu wymiany źródeł ciepła oraz montażu kolektorów słonecznych w budynkach mieszkalnych położonych na terenie gminy Strumień.

 19.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyjęcia Regulaminu dofinansowania ze środków budżetu gminy Strumień przedsięwzięć z zakresu usuwania i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest pochodzących z obiektów budowlanych położonych na terenie gminy Strumień.

 20.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do stowarzyszenia o nazwie Związek Gmin Wiejskich Rzeczpospolitej Polskiej.

 21.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do Związku Miast Polskich.

 22.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenie zmiany „Studium uwarunkowań kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Strumień”.

 23.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części sołectwa Pruchna.

 24.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części miasta Strumień.

 25.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie

 26.     Zatwierdzenie protokołu z XLVIII sesji.

 27.     Informacje, wolne głosy i wnioski.

 28.     Zakończenie.

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył – Przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu Czesław Greń.

Przewodniczący C. Greń – na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 14 radnych, na 15 ustawowego składu Rady – obrady są zatem prawomocne.

Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Sekretarza Strumienia, Pełnomocnika Burmistrza ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii pana Waldemara Saltariusa, dyrektorów i kierowników podległych Radzie jednostek organizacyjnych i zakładów budżetowych, Gminnego Koordynatora Sportu i Promocji Zdrowia panią Januszę Krzyżanowską, Sołtysów i Przewodniczącą Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, radnego powiatowego pana Karola Gajdzicę, pracowników Urzędu Miejskiego i przedstawicieli lokalnej prasy „Nowej Formacji”.

 

 

 

ad. 2.

 

Przewodniczący C. Greń odczytał porządek obrad XLIX sesji.

Następnie Przewodniczący C. Greń przedstawił wniosek Burmistrza Strumienia z dnia 18 lutego br. o wprowadzenie trzech dodatkowych punktów w porządku obrad XLIX sesji pn.:

         1.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenie zmiany „Studium uwarunkowań kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Strumień”.

         2.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części sołectwa Pruchna.

         3.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części miasta Strumień.

Burmistrz A. Grygierek zgłosiła wniosek o zdjęcie dwóch punktów z porządku obrad XLIX sesji o numerach:

17)    Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Cieszyńskiemu na realizację zadań inwestycyjnych na drogach powiatowych.

18)    Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przejęcia zadań od Powiatu Cieszyńskiego.

Uzasadniając Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że oba punkty dotyczą przebudowy chodnika przy drodze powiatowej ul. Głównej w Bąkowie. Przed podjęciem decyzji w tej sprawie chcemy skonsultować się z Powiatem.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie wniosek Burmistrza o zdjęcie punktów 17 i 18 z porządku obrad sesji.

W głosowaniu - jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - zdjęto punkty 17 i 18 z porządku obrad XLIX sesji.

W związku ze zdjęciem pkt 17 i 18 z porządku obrad sesji - punkty: 19, 20, 21, 22, 23 otrzymują kolejno numery: 17, 18, 19, 20, 21.

Następnie Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie wniosek Burmistrza o wprowadzenie do porządku obrad sesji trzech nowych punktów, które zaproponował ująć jako nr: 22, 23, i 24.

W głosowaniu - jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - wprowadzono trzy nowe punkty do porządku obrad XLIX sesji.

W związku z wcześniej wprowadzonymi zmianami w porządku obrad - punkty: 24, 25 i 26 otrzymują kolejno nr: 25, 26 i 27.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie cały porządek obrad wraz z wcześniej wprowadzonymi zmianami.

W głosowaniu - jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - przyjęto porządek obrad XLIX sesji.

 

ad. 3.

 

Punkt 3 wypadł – wystąpień gości nie było.

 

ad. 4.

 

„Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym”.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że dzisiaj otwarto oferty na wykonanie wentylacji w Galerii pod Ratuszem, które będziemy weryfikować.

„Informacja” została przyjęta.

 

ad. 5.

 

Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że aktualnie we wszystkich sołectwach i mieście odbywają się zebrania wiejskie, zebrania sprawozdawcze jednostek OSP oraz klubów sportowych, jest więc wiele okazji do spotkania i porozmawiania z wyborcami.

Przewodniczący C. Greń ponownie zaapelował do radnych, aby zgłaszali swoją obecność na różnych zebrania, spotkaniach czy imprezach, aby można było ująć te dane w „Informacji Przewodniczącego Rady i Biura Rady o pracach Rady w okresie międzysesyjnym”.

Przewodniczący C. Greń poinformował:

1)    13 marca br. w Drogomyślu odbył się pokaz przygotowania stołu na ostatkowy wieczór połączony z degustacją potraw oraz wspólnym ostatkowo-walentynkowym biesiadowaniem zrealizowany dzięki dofinansowaniu pozyskanemu w ramach konkursu ogłoszonego przez Lokalną Grupę Działania „Cieszyńska Kraina”;

2)    w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Strumieniu odbyło się bardzo ciekawe spotkanie ze Starostą Cieszyńskim i pracownikami Starostwa.

„Informacja” została przyjęta.

 

ad. 6.

 

Przewodniczący C. Greń zapytał radnych, czy odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji są zadawalające oraz czy zgłaszają jeszcze jakieś dodatkowe pytania i uwagi?

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor interpelował w sprawach:

1)    czynienia starań mających na celu utworzenie Straży Miejskiej na terenie gminy Strumień, która nakładałaby mandaty m. in. dla osób – właścicieli psów, zaśmiecających chodniki swoimi odchodami;

2)    aby na ważniejszych skrzyżowaniach ustawić znaki informujące o możliwości dojazdu do ciekawych miejsc położonych terenie miasta i gminy m. in.: Hali Sportowej, Basenu, boiska, itp.

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała:

             1.     Temat utworzenia Straży Miejskiej na terenie gminy Strumień jest co jakiś czas odnawiany. Wyjaśniła też, że w bieżącym roku nie ma możliwości, aby utworzyć taką jednostkę, możemy jedynie wyliczyć wysokość kosztów potrzebnych na ten cel m. in.: co najmniej 2 etaty i doposażenie w sprzęt (zakup samochodu). Jedynym i najlepszym rozwiązaniem jest spisanie porozumienia z gminą Pszczyna lub gminą Skoczów na wspólne prowadzenie i utrzymywanie Straży Miejskiej, aby obniżyć część kosztów stałych. Powołanie Straży Miejskiej jest bardzo ważne, gdyż jest wiele spraw, których nie możemy rozwiązać bez jej istnienia.

             2.     W Strumieniu pojawiło się oznakowanie kierunku do Rynku, czyli zabytkowej starówki, które poszerzone zostanie o sanktuarium św. Barbary i fontannę solankową. Poinformowała też, że wykonamy oznakowanie ciekawych miejsc na terenie Gminy ze środków budżetu Gminy, gdyż nie są to zbyt duże koszty.

Radny K. Pisiut interpelował w sprawie polityki jaką prowadzi firma ENION naprawiając oświetlenie ulic. W ostatnim czasie firma ENION na terenie sołectwa Pruchna naprawiła tylko jedną lampę, zaś trzy kolejne, które również nie świeciły pozostały nie naprawione. Czy firma ENION naprawia tylko te awarie, które się im zgłasza (np. lampa na skrzyżowaniu ul. Katowickiej z ul. Główną w Pruchnej nie świeci już dwa miesiące)? Takie naprawy oświetlenia ulicznego powinny być wykonywane kompleksowo na terenie całego sołectwa.

Radny T. Tolasz interpelował w sprawie tabliczki „nie dotyczy dojazdu do posesji”, którą zamontowano przy znakach drogowych ograniczenia tonażu do 10 ton, na obu końcach ul. Głównej w Pruchnej, zgodnie z interpelacją radnego K. Pisiuta. Aktualnie w Drogomyślu na skrzyżowaniu drogi krajowej z drogą powiatową ul. Główną w Pruchnej pojawił się znak drogowy zakaz wjazdu samochodów powyżej 10 t bez dodatkowej tabliczki „nie dotyczy dojazdu do posesji”. W związku z tym rolnicy z Pruchnej mogą mieć problemy z dojazdem ciągnikami do swoich gospodarstw.

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała:

             1.     W sprawie polityki prowadzone przez firmę ENION przy naprawie oświetlenia ulicznego - zwrócimy na to uwagę przy okazji prowadzeniu rozmów z nimi.

             2.     Sprawę oznakowania drogi powiatowej ul. Głównej w Pruchnej musimy rozeznać.

Przewodniczący C. Greń interpelował, aby wystąpić do Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych o przedstawienie informacji: o parametrach drogi i wielkości tonażu jaki będzie przewidziany na niej wyremontowanej drodze powiatowej Drogomyśl-Pruchna.

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała: wczoraj Starosta Cieszyński osobiście uczestniczył w Zebraniu Wiejskim w Pruchnej, aby poinformować mieszkańców o tym, że przetarg na modernizację ul. Głównej w Pruchnej jest już rozstrzygnięty i do 2 dni będzie podpisana umowa z wykonawcą. Starosta Cieszyński zapewnił nas, że na początku marca, przed przekazaniem placu budowy lub zaraz po, odbędzie się spotkanie z wykonawcą, na którym przedstawiony zostanie zakres prac remontowych, zmiana organizacji ruchu związana z prowadzonym remontem itp. Jest to bardzo poważna inwestycja powiązana z odwodnieniem i wymianą podbudowy drogi, dlatego o parametrach drogi będzie decydował Powiat i przy okazji zapytamy ich o to.

Radny K. Pisiut zwrócił uwagę, aby dla ruchu lokalnego na ul. Głównej w Pruchnej dopuścić możliwość poruszania się pojazdów powyżej 10 t, gdyż wszystkie nowe ciągniki rolnicze maja ładowność powyżej 10 ton i miejscowi rolnicy muszą dojeżdżać do swoich gospodarstw.

Burmistrz A. Grygierek stwierdziła, że jeżeli Powiat wykona na tej drodze taką poważną inwestycję wtedy najprawdopodobniej nie będzie tam żadnego ograniczenia tonażu.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że teraz każda droga publiczna musi spełniać takie normy, aby wszelkie samochody ciężarowe o dużych ładownościach miały możliwość poruszania się po niej, co wynika z przepisów unijnych. Dlatego dostosowanie standardów drogi do obowiązujących przepisów unijnych na pewno jest ujęte w projekcie. Wyjaśnił też, że myślał, że wniosek jest skierowany w drogą stronę, aby ograniczyć normalny ruch na drodze do 10 t, a ruch pojazdów o masie powyżej 10 t umożliwić tylko dla ruchu lokalnego.

Radny T. Tolasz wyjaśnił, że chodzi o to, aby Policja nie karała mandatami mieszkańców Pruchnej, którzy dojeżdżają do swoich domów pojazdami o tonażu powyżej 10 t.

Radna C. Skowron interpelowała w sprawach:

1)    aby wystąpić do Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Cieszynie o wykonanie pozimowej naprawy nawierzchni ul. Wyzwolenia w Zbytkowie (500 mb drogi jest w bardzo fatalnym stanie);

2)    naprawy ogromnej dziury w nawierzchni Rynku w Strumieniu (na wjeździe do Rynku, na wysokości posesji państwa Mazur).

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że rozmawiała ze Starostą Cieszyńskim i Referatem Inwestycji i Rozwoju Urzędu Miejskiego na temat remontów pozimowych dróg i ustaliliśmy, że w marcu nie będziemy wykonywać remontów cząstkowych, gdyż mogą jeszcze być mrozy i śnieg. Wyjaśniła, że remonty pozimowe remonty dróg najwcześniej rozpoczniemy w kwietniu, a niebezpieczne dziury w drogach zostaną w trybie awaryjnym zlikwidowane lub oznakowane.

Wiceprzewodniczący S. Świtała poinformował, że Powiat wykonywał już remonty cząstkowe na drodze powiatowej między Bąkowem, a Pruchną.

 

ad. 7.

 

Informacja o działalności Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury (wraz z działalnością Świetlic środowiskowych) i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Strumieniu za rok 2009 oraz omówienie oferty na 2010 r.

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Informację o działalności Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury w Strumieniu (wraz z działalnością Świetlic środowiskowych) oraz omówienie oferty na 2010 r. – przedstawił Dyrektor MGOK Bogusław Żydek.

Dyrektor B. Żydek poinformował, że zgodnie z sugestiami Przewodniczącego Rady i radnych przygotował wykaz imprez organizowanych przez MGOK w marcu br.

Przewodniczący C. Greń zaprezentował plakat prezentujący imprezy organizowane przez MGOK w marcu.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że w minionym roku odbyło się bardzo wiele imprez, w których uczestniczyła bardzo duża grupa mieszkańców gminy Strumień i gmin sąsiednich. Spowodowała to bardzo szeroka reklama w prasie i mediach lokalnych.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że budujące jest to, że przy dotacji udzielanej MGOK z budżetu Gminy zachowane są dobre proporcje: ponad 40% przeznacza się na płace, a reszta jest wydatkowane na działalność merytoryczną. W poprzednich latach proporcje te były odwrotne: 90% dotacji przeznaczano na wynagrodzenia, a 10% oferta.

Radny K. Pisiut stwierdził, że Dyrektor MGOK nie robi czegoś żeby robić, ale robi to czego chcą ludzie i dlatego jest taka duża frekwencja na organizowanych imprezach.

Radna A. Żur stwierdziła, że nie tylko młodzież uczestniczy w zajęciach organizowanych przez MGOK, duże zapotrzebowanie występuje wśród dorosłego społeczeństwa, które też chce tańczyć, śpiewać i występować. Na razie jest organizowana tylko jedna forma zajęć dla dorosłych, czyli sekcja „Igła i nitką”. Stwierdziła też, że wydaje się jej, że należy zagospodarować tę lukę i doprowadzić do tego, aby w MGOK lub świetlicach środowiskowych również odbywały się różnego rodzaju spotkania z myślą o dorosłych mieszkańcach gminy Strumień.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że jesteśmy jedną z nielicznych gmin, gdzie we wszystkich sołectwach działają świetlice środowiskowe. W MGOK działają też dwie sekcje fotograficzne i są zakusy, aby utworzyć trzecią dla dorosłych. Będąc na wystawie fotograficznej w Żylinie zauważyliśmy, że Słowacy mają grupę dorosłych, doświadczonych fotografików ale brakuje im dzieci. U nas znów jest odwrotnie, gdyż młody instruktor pan Mariusz Gruszka skupia w grupie fotograficznej bardzo dużo młodzieży i dzieci.

Przewodniczący C. Greń podziękował Dyrektorowi MGOK za przygotowanie miesięcznego harmonogramu imprez organizowanych przez MGOK.

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Informację o działalności Miejskiej Bibliotek Publicznej w Strumieniu oraz omówienie oferty na 2010 r. – przedstawiła Dyrektor MBP Danuta Jabłońska.

Przewodniczący C. Greń zapytał co było największym osiągnięciem Miejskiej Biblioteki Publicznej w Strumieniu za ubiegły rok.

Dyrektor D. Jabłońska odpowiedziała, że największym sukcesem Miejskiej Biblioteki Publicznej w Strumieniu w 2009 r. było zdobycie pierwszego miejsca w konkursie „Biblioteka na plus”, zorganizowanego przez Starostwo Powiatowe i Bibliotekę Powiatową w Cieszynie. Poinformowała, że zdobycie tej nagrody jest dla Biblioteki wielką chlubą.

Przewodniczący C. Greń zapytał o kwestię odnawiania oferty książek oraz tego, czy zaspokaja ona potrzeby czytelników?

Dyrektor D. Jabłońska odpowiedziała, że wydaje się jej, że oferta książek jest na bieżąco odnawiana, gdyż co roku otrzymujemy środki z budżetu Gminy oraz z Ministerstwa Kultury, więc książki są na bieżąco kupowane. Przy zakupach bierzemy pod uwagę zapotrzebowanie czytelników, poza tym posiadamy nowości wydawnicze. Stwierdziła też, że uważa ofertę Biblioteki za jak najbardziej zaspokaja potrzeby miłośników książek.

Przewodniczący C. Greń zapytał, czy grono czytelników wzrasta?

Dyrektor D. Jabłońska odpowiedziała twierdząco.

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Informację o działalności Hali sportowej w Strumieniu – przedstawiła Kierownik Hali sportowej Janusza Krzyżanowska.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że uczestniczyliśmy w sesji Rady Powiatu Cieszyńskiego, na której Miejska Biblioteka Publiczna w Strumieniu otrzymała nagrodę za zajęcie I miejsca w konkursie „Biblioteka na plus”, co potwierdza, że ciekawe inicjatywy wprowadzane przez Dyrektora Biblioteki w Strumieniu zostały zauważone.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor poinformował, że zna Bibliotekę w Strumieniu od bardzo dawna i wie, że zawsze się tam coś działo. Ale od kiedy pani D. Jabłońska jest Dyrektorem to dzieje się tam bardzo dużo ciekawych imprez. Pogratulował też pani Dyrektor stabilizacji sytuacji osobistej.

Dyrektor D. Jabłońska podziękowała za słowa uznania.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że o naszych placówkach kulturalnych, Hali sportowej i szkołach słyszy się bardzo dużo dobrego, a oferta jest coraz bogatsza.

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Informację o działalności Hali sportowej w Strumieniu – przedstawiła Kierownik J. Krzyżanowska.

Kierownik J. Krzyżanowska poinformowała, że na Hali sportowej organizowane są obozy i mamy pełne obłożenie na okres wakacji co jest bardzo dużym zastrzykiem pieniężnym ale jest też bardzo dużo pracy. Aktualnie na Hali sportowej nocuje firma z głogowa, która prowadzi prace remontowe w Galerii pod Ratuszem. Hala sportowa jest też coraz częściej udostępniana osobom niepełnosprawnym, organizowane są coraz częściej olimpiady specjalne. Poszerzona została baza noclegowa i obecnie możemy przenocować 70 ludzi (30 na Hali, a reszta w Szkole Podstawowej). W sierpniu na Hali gościć będą artyści malarze prezentując swoje prace.

Przewodniczący C. Greń zapytał co jest największym marzeniem Kierownika Hali sportowej?

Kierownik J. Krzyżanowska odpowiedziała, że jej największym marzeniem jest budowa sauny. Mamy zapewnienie firmy budowlanej remontującej pomieszczenia Galerii pod Ratuszem, która mieszka na Hali, że jeżeli Gmina zakupi materiał to oni bezpłatnie wybudują saunę.

„Informacje” zostały przyjęte.

 

ad. 8.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Informację o dostępności służby zdrowia na terenie Gminy oraz stanu technicznego i wykorzystania placówek będących własnością Gminy – przedstawił Przewodniczący Komisji Oświaty, … - J. Szeruda.

Przewodniczący Komisji Oświaty, … - J. Szeruda poinformował, że w dniu 18 lutego 2010 r. Komisja Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Opieki Społecznej przeprowadziła przegląd przychodni NZOZ działających na terenie gminy Strumień.

W wyniku przeglądu stwierdzono jakie prace są konieczne do wykonania w poszczególnych budynkach:

1.     Obiekt Ośrodka Zdrowia w Drogomyślu: remont schodów wejściowych, remont parkingu, remont szamba, uzupełnienie ogrodzenia, remont opierzenia dachu, naprawa trzech lamp oświetlenia, naprawa zadaszenia na śmieci.

2.     Obiekt Ośrodka Zdrowia w Pruchnej: remont schodów wejściowych, wymiana rynien i opierzenia dachu, zabudowa daszku nad wejściem, wykorzystanie pustostanu (dawnej lokal stomatologa), rozwiązanie sprawy remontu ogrodzenia pomiędzy posesją Ośrodka Zdrowia i państwa Świtała – Grzywa.

3.     Obiekt Ośrodka Zdrowia w Strumieniu: wyjaśnienie jak uregulowana jest sprawa własności gruntu, opracowanie planu parkowania wokół budynku, uwzględniającego fakt, że w tym samym budynku funkcjonuje Ośrodek Zdrowia i MOPS, w części budynku gdzie pracuje MOPS na wiosnę należy zwrócić uwagę na wilgoć w pomieszczeniach biurowych.

W obiekcie Ośrodka Zdrowia w Strumieniu przy ul. 1 Maja trwa remont pomieszczeń piwnicy dla celów urządzenia gabinetu rehabilitacyjnego. Po zakończeniu remontu piwnicy, remontowa będą pomieszczenia Ośrodka na parterze.

4.     Obiekt Ośrodka Zdrowia w Strumieniu przy ul. Ks. Londzina – warunki lokalowe bardzo dobre.

Uwagi ogólne:

-          Kto pamięta stan obiektów Ośrodków Zdrowia sprzed kilku lat? Na dzień dzisiejszy widać olbrzymie pozytywne zmiany.

-          Komisja jest przekonana, że nasza Gmina może być dumna zarówno z warunków lokalowych jak i oferty usług medycznych oferowanych przez ośrodki zdrowia na terenie gminy Strumień.

-          Komisja wnioskuje, aby rozwiązać sprawę mieszkań komunalnych (współwłasność) w budynkach ośrodków zdrowia w Pruchnej i w Drogomyślu.

Wiceprzewodniczący S. Świtała zapytał o stację pogotowia ratunkowego, które miała być uruchomiona w Strumieniu?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że Urząd Wojewódzki faktycznie obiecał, że w 2010 r. na terenie gminy Strumień powstanie pogotowie ratunkowe. Sprawę skomplikowała jednak lokalizacja placówki, tym bardziej, że gmina Chybie również wystąpiła z wnioskiem o umiejscowienie pogotowia na swoim terenie. Skoro Chybie podjęło inicjatywę, wycofaliśmy się z tego pomysłu. Jednak po niedługim czasie temat znów powrócił, lecz pojawił się kryzys gospodarczy i wszędzie zaczęto ciąć koszty. Otrzymaliśmy pismo z Urzędu Wojewódzkiego, że realizacja planu jest zawieszona i w tej chwili nie wiemy, w jakim czasie będzie to realizowane. Jednak skoro podjęliśmy się tego działania to chcemy wydzielić samodzielny lokal. Wszystko, do czego się zobowiązaliśmy, zostało wykonane i na pewno będziemy się przypominać w tej sprawie.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że dzierżawcy lokali ośrodków zdrowia bardzo profesjonalnie przeprowadzili remonty w pomieszczeniach Ośrodków. Zapytał też Dyrektora ZGKiM w Strumieniu kiedy zostaną wykonane remonty wokół obiektu Ośrodka Zdrowia w Drogomyślu?

Dyrektor Ł. Pachuła odpowiedział, że remonty konieczne do wykonania wokół Ośrodka Zdrowia w Drogomyślu będą przeprowadzone przez ZGKiM latem. Te prace, które się da zrobimy wcześniej.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że w lokalu MOPS, położonym w przyziemiu budynku Ośrodka Zdrowia w Strumieniu przy ul. 1 Maja, gdzie znajdowało się mieszkanie i magazyn, wykonano kompleksowy remont i musimy poczekać, aż z murów wyjdzie wilgoć i ściany się osuszą. Przypomniała też, że w budynku Ośrodka Zdrowia w Drogomyślu przeprowadzono dość kosztowną wymianę instalacji centralnego ogrzewania.

„Informacja” została przyjęta.

 

ad. 9.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Informację o podziale środków na remonty i modernizacje dróg gminnych na 2010 r. – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje nie wniosły uwag do „Informacji”.

Radni również nie wnieśli uwag do „Informacji”.

„Informacja” została przyjęta.

 

ad. 10.

 

Informacja o sposobie rozpatrzenia wniosków przedstawionych komisje stałe Rady Miejskiej w IV kwartale 2009 r.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że w „Informacji” zawarte są tylko wnioski Komisji Budżetu. Zapytał czy wnioski są odpowiednio zrealizowane?

Przewodniczący Komisji Budżetu, K. Pisiut odpowiedział, że realizacja wniosków jest zadawalająca.

„Informacja” została przyjęta.

 

ad. 11.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Informację Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej nt. pracy Komisji w 2009 r. – przedstawił Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Ireneusz Duda.

Komisje nie wniosły uwag do „Informacji”.

Radni również nie wnieśli uwag do „Informacji”.

„Informacja” została przyjęta.

Przewodniczący C. Greń ogłosił 10-minutową przerwę w obradach.

 

ad. 12.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie przyjęcia Programu Profilaktyki Chorób Układu Sercowo-Naczyniowego dla gminy Strumień na lata 2010-2012 – przedstawiła Gminny Koordynator Sportu i Promocji Zdrowia Janusza Krzyżanowska.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że działania realizowane w ramach Programu Profilaktyki Chorób Układu Sercowo-Naczyniowego odbijały się bardzo dobrym echem i chce, aby nadal były kontynuowane. Koszty realizacji Programu są nieproporcjonalnie niskie do ogromnego wkładu pracy jaki wnoszony przy realizacji Programu. W szczególności należy zwrócić uwagę na ogromne zaangażowanie Koordynatora Programu pani J. Krzyżanowskiej, a także pozostałych osób.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, akcja „Mammobus” będzie nadal kontynuowana w gminie Strumień, podczas Staromiejskiej Wiosny w Strumieniu będą wykonywane badania mammograficzne dla kobiet.

Pani J. Krzyżanowska wyjaśniła, że koszty realizacji Programu są niskie, gdyż realizację zadań zajmują się głównie nauczyciele: wychowania fizycznego, biologii czy plastyki. Przekazała słowa podziękowania dla nauczycieli, gdyż dzięki ich pracy docieramy do dużej grupy dzieci i młodzieży na terenie Gminy. Planujemy też, że w następnych zawodach i imprezach organizowanych w ramach Programu będą angażowanie dzieci i młodzież wraz z rodzicami.

Pani J. Krzyżanowska stwierdziła, że bardzo cieszy fakt, że coraz więcej uwagi przykłada się do sportu i zajęć ruchowych.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że katalog propozycji zwartych w Programie Profilaktyki Chorób Układu Sercowo-Naczyniowego dla gminy Strumień na lata 2010-2012 jest bardzo bogaty zważywszy na to, że nakłady finansowe na jego realizację są naprawdę niewielkie, a profilaktyka chorób układu sercowo-naczyniowego jest rozpowszechniana od najmłodszych lat już wśród dzieci i młodzieży.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący Komisji Oświaty, … - J. Szeruda poinformował, że Komisja popiera przyjęcie Programu Profilaktyki Chorób Układu Sercowo-Naczyniowego dla gminy Strumień na lata 2010-2012.

Przewodniczący C. Greń zwrócił uwagę na szeroki katalog zadań zawartych w Programie, m. in.: przeciwdziałanie, profilaktyka, zdrowy styl życia i ratowanie życia. W każdym aspekcie Programu pani Koordynator ujęła wszystkie potrzeby i ukierunkowała działania i myślenie młodych ludzi, gdyż to dla nich Program ten jest przygotowany.

Radna A. Głowinkowska zwróciła uwagę również na to, że działania pani J. Krzyżanowskiej integrują dzieci i młodzież oraz wszystkie szkoły na terenie Gminy. Organizowana akacja dochodzi wszędzie i trzeba ją popierać.

Przewodniczący C. Greń skierował słowa podziękowania dla nauczycieli, gdyż bez nich realizacja Programu byłaby niemożliwa.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XLIX/354/2010 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 24 lutego 2010 r. w sprawie przyjęcia Programu Profilaktyki Chorób Układu Sercowo-Naczyniowego dla gminy Strumień na lata 2010-2012.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 13.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie zmian w Uchwale Budżetowej Nr XLVII/346/2010 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 6 stycznia 2010 r. – przedstawiła Skarbnik D. Mitko.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XLIX/355/2010 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 24 lutego 2010 r. w sprawie zmian w Uchwale Budżetowej Nr XLVII/346/2010 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 6 stycznia 2010 r.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 14.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego, wniesienia majątku i objęcia udziałów w Wodociągach Ziemi Cieszyńskiej Sp. z o.o. z siedzibą w Ustroniu – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radny K. Pisiut przypomniał, że w uchwale jest ujęta dopłata z budżetu gminy Strumień do pełnych udziałów w Wodociągach Ziemi Cieszyńskiej Sp. z o.o. z siedzibą w Ustroniu.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XLIX/356/2010 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 24 lutego 2010 r. w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego, wniesienia majątku i objęcia udziałów w Wodociągach Ziemi Cieszyńskiej Sp. z o.o. z siedzibą w Ustroniu.

Uchwała w załączeniu.

ad. 15.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Strumień na 2010 r.– przedstawiła Skarbnik D. Mitko

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XLIX/357/2010 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 24 lutego 2010 r. w sprawie zmian w budżecie gminy Strumień na 2010 r.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 16.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie przyjęcia logo gminy Strumień – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Przewodniczący C. Greń przypomniał, że rada miała możliwość współdecydowania przy wyborze logo Gminy.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XLIX/358/2010 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 24 lutego 2010 r. w sprawie przyjęcia logo gminy Strumień.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 17.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie od Agencji Nieruchomości Rolnych na własność Gminy Strumień nieruchomości położonej w Strumieniu (łąka przy ul. Podwale w Strumieniu) – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XLIX/359/2010 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 24 lutego 2010 r. w sprawie wyrażenia zgody na nabycie od Agencji Nieruchomości Rolnych na własność Gminy Strumień nieruchomości położonej w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 18.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie przyjęcia Regulaminu dofinansowania ze środków budżetu gminy Strumieniu wymiany źródeł ciepła oraz montażu kolektorów słonecznych w budynkach mieszkalnych położonych na terenie gminy Strumień – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XLIX/360/2010 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 24 lutego 2010 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu dofinansowania ze środków budżetu gminy Strumieniu wymiany źródeł ciepła oraz montażu kolektorów słonecznych w budynkach mieszkalnych położonych na terenie gminy Strumień.

Uchwała w załączeniu.

ad. 19.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie przyjęcia Regulaminu dofinansowania ze środków budżetu gminy Strumień przedsięwzięć z zakresu usuwania i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest pochodzących z obiektów budowlanych położonych na terenie gminy Strumień – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XLIX/361/2010 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 24 lutego 2010 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu dofinansowania ze środków budżetu gminy Strumień przedsięwzięć z zakresu usuwania i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest pochodzących z obiektów budowlanych położonych na terenie gminy Strumień.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 20.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie przystąpienia do stowarzyszenia o nazwie Związek Gmin Wiejskich Rzeczpospolitej Polskiej – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że braliśmy już udział w spotkaniach organizowanych przez Związek Gmin Wiejskich RP, gdzie poruszano bardzo ważne i ciekawe dla samorządów tematy. Stwierdził również, że możliwość przystąpienia do wspólnego działania jest bardzo ważna i ta przynależność w tym pomoże.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała dodatkowo, że gmina Strumień może przynależeć do Związków w ramach jednej składki, gdyż do Związku Gmin Wiejskich RP płacimy składki tylko od ilości mieszkańców sołectw tj. 2 381,04 zł rocznie i Związku Miast Polskich od ilości mieszkańców miasta tj. 737,10 zł rocznie.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Następnie Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XLIX/362/2010 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 24 lutego 2010 r. w sprawie przystąpienia do stowarzyszenia o nazwie Związek Gmin Wiejskich Rzeczpospolitej Polskiej.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 21.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie przystąpienia do Związku Miast Polskich – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

13 głosami „za” przy 1 głosie „wstrzymującym się od głosowania (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XLIX/363/2010 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 24 lutego 2010 r. w sprawie przystąpienia do Związku Miast Polskich.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 22, 23 i 24.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia projekty uchwał w sprawach:

-           przystąpienia do sporządzenie zmiany „Studium uwarunkowań kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Strumień”,

-           przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części sołectwa Pruchna,

-           przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części miasta Strumień – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek. Projekty uchwał zostały omówione razem, gdyż ich tematyka się łączy.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radny M. Janik stwierdził, że temat obiektu Zamku w Strumieniu nie jest nowy ale musimy się nad nim pochylić i zastanowić się. Pomysł zlikwidowania areału przed obiektem Zamku może nam zaszkodzić. Lepiej byłoby pozbyć się obiektu Zamku (zburzyć go) i wtedy pozostanie nam piękna działka.

Burmistrz A. Grygierek stwierdziła, że podziela zdanie radnego M. Janika. Poinformowała też, że nie ukrywa tego, iż plan zagospodarowania przestrzennego jest zmieniamy, by dodać atrakcyjności Zamkowi. Żeby go zbyć możemy to zrobić jedynie z atrakcyjnym gruntem i te dwie rzeczy ze sobą powiązać. Nie stać na remont Zamku, mamy bardzo duże inwestycje rozpoczęte i planowane.

Radny M. Janik stwierdził, że popiera to, aby iść do jednego celu różnymi drogami.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że radny M. Janik wyprzedził dyskusję, gdyż omawianie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dotyczącego terenu, na którym położony jest obiekt Zamku w Strumieniu będzie w punkcie 24.

Radny K. Pisiut wyjaśnił, że Przewodniczący C. Greń nie do końca ma rację, gdyż omawiana w tym punkcie uchwała w sprawie przystąpienia do sporządzenie zmiany „Studium uwarunkowań kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Strumień” dotyczy również obiektu Zamku w Strumieniu.

Burmistrz A. Grygierek uzupełniając wyjaśniła, że w pełni zgadza się z tokiem rozumowania przedstawionym przez radnego M. Janika. Wspólnie ustaliliśmy, że nie stać nas na remont Zamku, gdyż mamy zaplanowane bardzo dużo inwestycji, wiele inwestycji jest rozpoczętych, planujemy też do realizacji nowe w przyszłości. Stwierdziła, że jedyną szansą dla zbycia obiektu Zamku jest powiązanie go z terenem. Musimy jednak brać pod uwagę, że zapisy planu zagospodarowania przestrzennego, które przewidują tam budownictwo jednorodzinne były uchwalane 5 lat temu, kiedy w Gminie były inne realia i na te czasy był to słuszny wniosek. Teraz jednak zaszło bardzo wiele zmian: rozwija się „STRUMET”, teren zakładów naprawczych będzie zagospodarowany, jest Betoniarnia – dlatego zapisy planu muszą być dostosowane do tego, aby zachęcić inwestorów. W momencie kiedy będzie zmieniony plan zagospodarowania przestrzennego następnym krokiem będzie wyrażenie zgody na zbycie terenu łącznie z obiektem Zamku. Nie podejmowalibyśmy prób zbycia terenu bez Zamku.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor stwierdził, że zmiana Studium coś porządkuje i spowoduje, że w tym miejscu Strumienia nie będzie budynków mieszkalnych jednorodzinnych, a będzie teren przemysłowy .

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że nie będzie tam zapisu „przemysł” lecz „rzemiosło nieuciążliwe, handel i usługi, hotele itp, przede wszystkim chodzi o to, aby teren ten nie został podziałkowany pod budowę domków jednorodzinnych.

Głosowanie do pkt 22:

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenie zmiany „Studium uwarunkowań kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Strumień”.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XLIX/364/2010 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 24 lutego 2010 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenie zmiany „Studium uwarunkowań kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Strumień”.

Uchwała w załączeniu.

……………………………………

 

Głosowanie do pkt 23:

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że zwrócił się do nas właściciel nowo powstałego zakładu produkcyjnego w Pruchnej. Plany dotyczącego jego rozwoju są dość ambitne, docelowo część całego zakładu ma zostać przeniesiona do Pruchnej. Właściciele mają obecnie możliwość dobudowania nowych hal. Stwierdziła też, że trzeba popierać inwestycje, które przyczynią się do wzrostu zatrudnienia na terenie gminy Strumień, a ta wiąże się z takim wzrostem.

Radny M. Janik zapytał jakie mamy gwarancje, że jest zabezpieczona praca dla mieszkańców naszej Gminy? Odpowiadając stwierdził, że żadnych gwarancji zabezpieczenia pracy dla naszych mieszkańców nie mamy.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że zmiana planu zagospodarowania przestrzennego w Pruchnej jedynie stwarza możliwości podjęcia pracy przez naszych mieszkańców w nowo powstałym zakładzie.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że patrząc z drugiej strony – właściciele zakładu, którzy mają chęć przeniesienia części produkcji do Pruchnej oraz jej poszerzenia – już dają duże gwarancje, że możliwości podjęcia pracy będzie.

Radny M. Janik stwierdził, że nie chce polemizować, ale uważa, że Gmina na dzień dzisiejszy nie jest gotowa na przyjęcie zakładu pracy zatrudniającego docelowo 400 osób?

Burmistrz A. Grygierek potwierdziła, że Gmina nie jest gotowa na przyjęcie tak dużego zakładu pracy..

Radny M. Janik stwierdził też, że musimy mieć świadomość tego, że gmina prędzej, czy później poniesie konsekwencje finansowe pędu do rozwoju. Ma się to stać wtedy, gdy teren, na którym zakład zamierza się rozbudować, trzeba będzie uzbroić np. skanalizować. Miliony pójdą w jeden hektar, a zakład działać będzie dwadzieścia, może pięćdziesiąt lat. Może też okazać się, że snuje czarne wizje, ale nasza administracja powinna dążyć do tego, aby takie sprawy zostały jak najszybciej załatwione.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że pewne warunki muszą być spełnione, aby Gmina mogła przyciągnąć inwestorów, którzy będą stwarzać miejsca pracy dla naszych mieszkańców. Jednak w tej chwili nie mówimy o 400 czy 600 miejscach pracy lecz o 200.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że jedne problemy stwarzają inne i od tego się nie ucieknie.

Wiceprzewodniczący S. Świtała wyraził zdanie, że takie inicjatywy powstające na terenie Gminy należy popierać.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części sołectwa Pruchna.

13 głosami „za” przy 1 głosie „wstrzymującym się od głosowania” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XLIX/365/2010 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 24 lutego 2010 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części sołectwa Pruchna.

Uchwała w załączeniu.

………………………………….

 

Głosowanie do pkt 24:

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części miasta Strumień.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XLIX/366/2010 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 24 lutego 2010 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części miasta Strumień.

Uchwała w załączeniu.

 

 

 

ad. 25.

 

Protokół Nr XLVIII/2010 czterdziestej ósmej sesji, który był wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

 

ad. 26.

 

W wolnych wnioskach głos zabrali:

Radny powiatowy K. Gajdzica zaprosił wszystkich na:

1)    uroczyste otwarcie nowoczesnego Oddziału Intensywnej Opieki Medycznej Szpitala Śląskiego w Cieszynie, które odbędzie się juto o godz. 1230;

2)    kolejne spotkanie Uniwersytetu III Wieku pt. „Nowoczesna organizacja gospodarstwa domowego”, które odbędzie się 3 marca br. w Szkole Podstawowej Nr 1 w Chybiu.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut:

1)     poinformował, że wpłynęła odpowiedź Burmistrza Strumienia na wniosek Komisji Budżetu informująca, iż zgodnie z przepisami prawa radni nie mogą być członkami Rady Sportu;

2)     oczytał opinię Komisji Budżetu: „Komisja negatywnie opiniuje propozycję przyjęcia repatriantów rodaków, zamieszkałych na wschodnich terenach byłego ZSRR ze względu na brak możliwości zatrudnienia i zapewnienia mieszkania.”.

Przewodnicząca Rady Mieszkańców Miasta Strumienia M. Kutyła poinformowała, że 2 marca br. o godz. 1700 w sali GS „SCH” w Strumieniu odbędzie się Zebranie Mieszkańców miasta Strumienia.

Burmistrza A. Grygierek poinformowała, że:

1)    15 marca br. o godz. 1630 w sali OSP w Drogomyślu odbędzie się Zebranie Wiejskie sołectwa Drogomyśl, na którym przeprowadzone będą wybory uzupełniające do Rady Sołeckiej;

2)    16 marca br. o godz. 1700 w sali OSP w Zabłociu odbędzie się Zebranie Wiejskie sołectwa Zabłocie.

 

ad. 27.

 

Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady XLIX sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 1900) słowami „zamykam XLIX sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

 

Protokołowała: Elżbieta Król

 

 

Przewodniczący Rady

Czesław GREŃ