Z A R Z Ą D Z E N I E   NR  778/2009

BURMISTRZA STRUMIENIA

z dnia 28 października 2009 r.

 

w sprawie : powołania Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej

 

                   Na podstawie art. 8 ust. 3 ustawy z dnia 23 marca 2003 r.
o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennego (Dz.U. z 2003 r. Nr 80 poz. 717) oraz art. 7 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z póżn. zm.) – Burmistrz Strumienia:

 

z a r z ą d z a, co następuje:

 

§ 1

1. Powołuje się Gminną Komisję Urbanistyczno-Architektoniczną zwaną dalej „Komisją” jako organ doradczy Burmistrza Strumienia w sprawach planowania
i zagospodarowania przestrzennego.

2. W skład Komisji wchodzą specjaliści z dziedziny planowania przestrzennego
i architektury rekomendowani przez stowarzyszenia zawodowe oraz Burmistrza Strumienia w następujących osobach:

-         Kohut Jan – członek Komisji, rekomendowany przez Południową Okręgową Izbę Urbanistów z siedzibą w Katowicach,

-         Mliczyńska-Hajda Dagmara – członek Komisji, architekt-urbanista.

-         Stasica Janusz – członek Komisji, Naczelnik Wydziału Architektury
i Budownictwa Starostwa Powiatowego w Cieszynie,

-         Tkocz Ewa - członek Komisji, rekomendowana przez Południową Okręgową Izbę Urbanistów z siedzibą w Katowicach,

 

 

§ 2

Prowadzenie i koordynację prac Komisji powierza się Przewodniczącemu.

 

§ 3

Organizację oraz zasady działania Komisji określa regulamin stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 4

Wydatki związane z działalnością Komisji pokrywane są z budżetu Gminy Strumień
w ramach środków zaplanowanych na działalność z zakresu planowania przestrzennego.

§ 5

Traci moc zarządzenie Nr 474/2005 Burmistrza Strumienia z dnia 18 stycznia 2005 r. w sprawie powołania Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej z późn. zm.

§ 6

Wykonanie zarządzenia powierzam Inspektorowi – Helenie Król.

§ 7

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

 

                                                                                              Załącznik do zarządzenia Nr 778/2009

                                                                                              Burmistrza Strumienia z dnia 28.10.09

 

 

REGULAMIN PRACY KOMISJI

URBANISTYCZNO-ARCHITEKTONICZNEJ

 

§ 1

Regulamin określa:

1.    Organizację wewnętrzną Komisji.

2.    Tryb działania Komisji.

3.    Zakres wydawanych przez Komisję opinii.

4.    Zasady wynagradzania członków Komisji.

 

§ 2

1.    Komisja działa na podstawie  niniejszego regulaminu.

2.    Komisja działa w siedzibie Urzędu Miasta Strumień, Rynek 4.

3.    Gminna Komisja Urbanistyczno-Architektoniczna jest organem doradczym Burmistrza Strumienia w sprawach zagospodarowania przestrzennego.

4.    Komisja zostaje powołana do:

-   opiniowania projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego

-   opiniowania opracowań studialno-projektowych,

-   opiniowania aktualności planów i studiów miejscowych,

-   analizy zmian w zagospodarowaniu przestrzennym.

 

§ 3

1.    Komisja składa się z przewodniczącego, wiceprzewodniczącego, sekretarza oraz członków.

2.    W posiedzeniach Komisji mogą brać udział i zabierać głos inne osoby zaproszone lub upoważnione przez Burmistrza, bez prawa udziału
w formułowaniu opinii końcowej Komisji.

3.    W posiedzeniach Komisji biorą udział autorzy przedstawianych opracowań urbanistycznych.

4.    Na pierwszym posiedzeniu członkowie Komisji wybierają przewodniczącego, wiceprzewodniczacego oraz sekretarza. Przewodniczącym Komisji może zostać osoba posiadająca uprawnienia urbanistyczne.

5.    Przewodniczący oraz wiceprzewodniczący Komisji reprezentują ją na zewnątrz oraz przygotowują ustalenia jej posiedzeń.

6.    Sekretarz Komisji prowadzi merytoryczny nadzór nad całokształtem obsługi technicznej prac Komisji, w tym sporządzanie protokołów posiedzeń.

 

§ 4

Tryb pracy Komisji:

1.    Komisja obraduje na posiedzeniach, których częstotliwość wynikać będzie
z potrzeb zasygnalizowanych prze Burmistrza Strumienia.

2.    Tematykę i terminy posiedzeń z uwzględnieniem zgłoszonych problemów,
w szczególności tematy wynikające z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, listę osób zaproszonych na posiedzenie Komisji, ustala jej Przewodniczący.

3.    Burmistrz powiadamia Przewodniczącego o konieczności zwołania posiedzenia przedstawiając pisemnie tematy, które mają być przedmiotem wydania opinii, udostępniając posiadane materiały i dokumenty.

4.    Opracowania przedstawione do zaopiniowania Komisji przedstawiane są na posiedzeniu Komisji przez ich autorów.

5.    W przypadku gdy członek Komisji jest jednocześnie członkiem zespołu autorskiego rozpatrywanego opracowania na czas dyskusji w tym zakresie podlega on wyłączeniu z prac Komisji  i nie bierze udziału w sporządzaniu opinii.

6.    W sprawach szczególnie złożonych Komisja może ustalić potrzebę pozyskania dla danej sprawy dodatkowej opinii lub ekspertyzy. Przewodniczący przedstawia wówczas niezwłocznie Burmistrzowi stanowisko Komisji na piśmie wraz z uzasadnieniem.

7.    Jeśli stanowisko Komisji Burmistrz uzna za zasadne, zleca opracowanie opinii lub ekspertyzy i po ich otrzymaniu udostępnia Komisji.

8.    Komisja określa swoje stanowisko w formie pisemnej na podstawie przedłożonych materiałów, wystąpień, opinii lub ekspertyz (jeśli takie były opracowywane) oraz dyskusji.

9.    Opinię podpisują: Przewodniczący oraz pozostali członkowie Komisji.

10. Opinię po jej sporządzeniu i podpisaniu przedstawia Burmistrzowi Przewodniczący Komisji w terminie 7 dni od dnia jej ostatecznego posiedzenia. Opinie Komisji po zatwierdzeniu przez Burmistrza są ostateczne.

11. Z posiedzenia Komisji sporządzany jest protokół.

 

§ 5

Opinia Komisji powinna zawierać:

1.    Ocenę opracowania pod względem merytorycznym i formalnym, w tym pod katem wymogów ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2003 r. Nr 80 poz. 717), rozporządzeń wykonawczych i innych ustaw szczególnie związanych
z problematyką planowania przestrzennego.

2.    Wnioski.

 

§ 6

1.    Obecni na posiedzeniu członkowie Komisji podpisują listę obecności.

2.    Kworum Komisji stanowi połowa jej składu osobowego plus jedna osoba.

3.    O terminie posiedzenia Komisji należy zawiadomić członków oraz zaproszone osoby co najmniej na 4 dni przed terminem posiedzenia.

 

§ 7

Wynagrodzenie członków Komisji za udział w posiedzeniach i opracowanie opinii określa się w wysokości – 350,00 zł brutto, dla Przewodniczącego – 450,00 zł brutto.

Podstawą do wypłacenia wynagrodzenia stanowi podpis członka Komisji złożony na liście obecności uczestników posiedzenia Komisji.