Protokół Nr LVI/2010

obrad pięćdziesiątej szóstej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu,

odbytych w dniu 29 września 2010 r. o godz. 1600

w sali obrad Urzędu Miejskiego w Strumieniu

Obecni: Radni Rady Miejskiej, sołtysi i przewodnicząca Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorzy i kierownicy podległych Radzie jednostek i zakładów budżetowych – wg załączonych list obecności, pracownicy Urzędu Miejskiego w Strumieniu, radny wojewódzki i radny powiatowy, Komendant Komisariatu Policji w Strumieniu, z-ca Prezesa LKS „Błyskawica” Drogomyśl i przedstawiciele lokalnej prasy.

Ponadto w obradach udział wzięli:

1.    Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek

2.    Skarbnik Strumienia – mgr Danuta Mitko

3.    Sekretarz Strumienia – Daniela Kula

Porządek obrad:

    1.     Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

    2.     Przedstawienie porządku obrad.

    3.     Wystąpienia gości.

    4.     Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

    5.     Informacja przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

    6.     Interpelacje i zapytania radnych.

    7.     Rozpatrzenie informacji Burmistrza o przebiegu wykonania budżetu gminy Strumień za I półrocze 2010 roku.

    8.     Informacja o stanie bezpieczeństwa publicznego na terenie gminy Strumień.

    9.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie powierzenia gminie Pawłowice zadania publicznego.

 10.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2010 r.

 11.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Strumień na lata 2010 – 2016.

 12.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Pruchna na lata 2010 – 2016.

 13.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie udziału w nieruchomości.

 14.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikat od opłat rocznych naliczanych z tytułu oddania nieruchomości w trwały zarząd.

 15.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyznania Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka”.

 16.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyznania w 2010 r. wyróżnień - Zasłużony dla Bąkowa, Zasłużony dla Drogomyśla, Zasłużony dla Pruchnej, Zasłużony dla Strumienia, Zasłużony dla Zabłocia, Zasłużony dla Zbytkowa oraz Zasłużony dla Gminy Strumień z okazji Święta Niepodległości.

 17.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie skargi dotyczącej działalności Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu.

 18.     Zatwierdzenie protokołu z LV sesji.

 19.     Informacje, wolne głosy i wnioski.

 20.     Zakończenie.

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu Jan Jałowiczor.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor – na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 14 radnych, na 15 ustawowego składu Rady – obrady są zatem prawomocne.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Sekretarza Strumienia, dyrektorów i kierowników podległych Radzie jednostek organizacyjnych i zakładów budżetowych, Sołtysów i Przewodniczącą Rady Mieszkańców Miasta Strumienia panią Marię Krutyła, pracowników Urzędu Miejskiego, radnego wojewódzkiego pana Alfreda Brudnego i radnego powiatowego pana Karola Gajdzicę, Komendanta Komisariatu Policji w Strumieniu pana Rafała Machaczkę, z-cę Prezesa LKS „Błyskawica” Drogomyśl panią Bogusławę Cieślar i przedstawicieli lokalnej prasy „Nowej Formacji”.

 

ad. 2.

 

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor odczytał porządek obrad LVI sesji i poddał go pod głosowanie.

Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie (głosowało 14 radnych).

 

ad. 3.

 

Wystąpienia gości.

Radny wojewódzki A. Brudny poinformował, na wniosek Burmistrza Strumienia Kapituła Sejmiku Województwa Śląskiego przyznała Złota Odznakę Honorową za Zasługi dla Województwa Śląskiego dla LKS „Błyskawica” w Drogomyślu.

Informacja została przyjęta oklaskami.

Odznakę w imieniu Klubu odebrała pani Bogusława Cieślar – z-ca Prezesa LKS „Błyskawica” Drogomyśl.

Pan A. Brudny poinformował, że zakończona została punktacja wniosków składane w ramach Programu Odnowy Wsi. Wnioski ze Zbytkowa i Strumienia mają realne szanse na otrzymanie dotacji, gdyż oba otrzymały po 3 punkty. Wnioski, które uzyskały 2 punkty odpadną jednak nie oznacza to, że są źle napisane, lecz z kryteriów oceny, gdzie aplikacja jest warunkowana m.in. od bezrobocia i wysokości dochodów.

Pan A. Brudny przekazał słowa podziękowania za bardzo dobrą współpracę, za możliwość uczestniczenia w sesjach Rady, gdzie mógł przekazywać informacje oraz różnych uroczystościach oraz za to, że zawsze był bardzo miło przyjmowany.

Wypowiedź pana A. Brudnego została przyjęta oklaskami.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor stwierdził, że radny wojewódzki pan A. Brudny nigdy nie zapomniał o tym, że wywodzi się z Ziemi Cieszyńskiej.

Radny powiatowy K. Gajdzica poinformował, że 27 września br. odbyła się sesja Rady Powiatu Cieszyńskiego, na której bez problemów przeszła sprawa odprowadzania wody z poboczy modernizowanej ul. Głównej w Pruchnej. Poinformował też, że na sesji Rady Powiatu dyskutowano również sprawę planowanego zawieszenia kursów autobusowych na trasie do Skoczowa przez firmę przewozową TRANSKOM w związku z problemami z przejazdem dużych samochodów i autobusów po dwupasmówce na odcinku w Wiślicy. W związku z objazdem dwupasmówki w Wiślicy ciężkie samochody niszczą drogi na terenie naszych gmin. Starosta Cieszyński kolejny raz podjął zobowiązanie, że będzie interweniował w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w sprawie przeciągającego się remontu dwupasmówki w Wiślicy. Zaproponował też podjęcie wspólnych starań, aby firma przewozowa TRANSKOM na trasie do Skoczowa uruchomiła kursy mikrobusów, które mogłyby przejeżdżać przez dwupasmówkę w Wiślicy. Jeżeli kursy autobusów zostaną zawieszone, mieszkańcy i młodzież z terenu gmin Chybie i Strumień zostanie pozbawiona dojazdu do Skoczowa.

Pan K. Gajdzica poinformował też, że na sesji Rady Powiatu poruszana była też sprawa Pogotowia Ratunkowego, które wyprowadzone zostało z bardzo dużego zadłużenia, a najstarszy samochód Pogotowia w tej chwili ma tylko 2 lata. Cieszy więc fakt, że jest taka dobra koniunktura w tym zakresie. Poinformował też, że ponownie poruszył sprawę możliwości uruchomienia na terenie gminy Strumień stacji Pogotowia Ratunkowego. Dyrektor Pogotowia informuje, że jeżeli Minister Zdrowia przyzna kwotę co najmniej pół miliona złotych wtedy będzie realna szansa na zrealizowanie tego zamiaru.

Pani B. Cieślar w imieniu LKS „Błyskawica” Drogomyśl podziękowała za przyznanie wyróżnienia. Zapewniła też, że Klub będzie godnie reprezentował gminę Strumień w dalszych rozgrywkach.

Wypowiedź pani B. Cieślar została przyjęta oklaskami.

 

ad. 4.

 

Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

Burmistrz A. Grygierek przekazała słowa podziękowania dla radnego wojewódzkiego pana A. Brudnego za pomoc i zaangażowanie w sprawy gminy Strumień. Przekazała też życzenia powodzenia w realizacji dalszych planów.

Wypowiedź Burmistrz A. Grygierek została przyjęta oklaskami.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała:

-            12 października br. o godz. 1330 planujemy otwarcie rozbudowanego budynku Zespołu Szkół w Drogomyślu oraz nowo wybudowanego Miasteczka Ruchu Drogowego. Dzięki pomocy i zaangażowaniu pana A. Brudnego udało się nam pozyskać środki na wykonanie projektu Miasteczka Ruchu Drogowego oraz środki z Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego na realizację projektu,

-            27 września br. odbyły się przetargi na odśnieżanie dróg gminnych, do przetargu złożono 9 ofert, aktualnie trwa jeszcze ich uzupełnianie,

-            aktualnie trwają prace przy budowie parkingu przed Gimnazjum w Strumieniu,

-            uzyskaliśmy dofinansowanie z Ministerstwa Edukacji Narodowej na wyposażenie sal lekcyjnych i salki gimnastycznej Zespołu Szkół w Drogomyślu w kwocie 28 tysięcy zł,

-            uzyskaliśmy dofinansowanie z Ministerstwa Edukacji Narodowej na wykonanie remontów w obiektach szkół m. in. na odwodnienie budynku Szkoły Podstawowej w Zabłociu,

-            trzy nasze wnioski na sześć złożonych zostały wstępnie zakwalifikowane do przyznania dofinansowania z Programu Odnowy Wsi tj.: boisko za Gimnazjum w Strumieniu, budowa chodnika i zagospodarowanie Centrum wsi w Zbytkowie oraz budowa budynku wielofunkcyjnego w Bąkowie,

-            Prokuratura Rejonowa w Cieszynie postanowieniem z dnia 10 września br. wszczęła postępowanie w sprawie pomówienia, które miało miejsce 17 maja br. przez anonimowego internautę za pośrednictwem portalu internetowego ox.pl osób sprawujących władzę w samorządzie terytorialnym tj. czyn z art. 212 § 2 KK,

-            odbyły się dwa spotkania z mieszkańcami w Strumieniu i w Pruchnej w związku z przygotowywaniem aktualizacji Planów Odnowy Miejscowości.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 5.

 

Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 6.

 

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor zapytał radnych, czy odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji są zadawalające oraz czy zgłaszają jeszcze jakieś dodatkowe pytania i uwagi? Nast.

Radny T. Tolasz przekazał słowa podziękowania dla Dyrektora ZGKiM w Strumieniu za zlikwidowanie muldy na ul. Nowej w Pruchnej w rejonie skrzyżowania z ul. Lipową.

Radny T. Tolasz interpelował, aby przed zimą zlikwidować lej, który powstał w nawierzchni ul. Nowej w Pruchnej w rejonie skrzyżowania z ul. Lipową (lej powstał prawdopodobnie w wyniku wypłukania przepustu pod drogą).

Radny M. Hus podziękował za uzyskanie dobrej informacji nt. możliwości uzyskania dofinansowania na budowę budynku wielofunkcyjnego w Bąkowie. Podziękował też za ustawienie drogowskazów na skrzyżowaniu ulic Szkolnej i Jarząbkowickiej w Bąkowie.

Radny M. Hus interpelował, aby na skrzyżowaniu ulic Szkolnej i Jarząbkowickiej w Bąkowie, ul. Szkolną oznakować jako drogę z pierwszeństwem przejazdu.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że rozeznamy temat i postaramy się ustawić znaki drogowe, aby poprawić bezpieczeństwo ruchu na przedmiotowym skrzyżowaniu.

Wiceprzewodniczący S. Świtała interpelował, aby wpłynąć na wykonawcę modernizacji ul. Głównej w Pruchnej, w związku z powstaniem ogromnej kałuży wody na ul. Szkolnej przy połączeniu z ul. Główną (woda z ul. Szkolnej jest zatrzymana przez chodnik położony przy ul. Głównej).

Radny K. Pisiut uzupełniając wyjaśnił, że rozmawiał z wykonawcą i projektantem informując o zalewaniu ul. Szkolnej, gdyż zauważył to zaraz jak został to zrobione. Był bardzo przerażony, gdy w poniedziałek kiedy spadł deszcz matki wnosiły dzieci do szkoły na plecach. We wtorek wykonawca nasypał tam kamienia, aby choć trochę zlikwidować powstałą dziurę. Należy zwrócić uwagę, że woda z ul. Szkolnej, która jest drogą gminną, nie wpłynie już na drogę powiatową, gdyż zatrzymuje ją chodnik. Po prawej stronie trzeba będzie zrobić kratkę ściekową, gdyż woda z parkingu przy Domu Przedpogrzebowym oraz z ul. Szkolnej będzie zalewać wejście do szkoły. Będziemy musieli przygotować projekt techniczny, gdyż problemem jest to, że wody tej nie ma gdzie odprowadzić ponieważ nie ma tam odpowiednich rur. Projektant zaplanował taki rodzaj połączenia ul. Szkolnej z ul. Główną i nie przeprojektuje tego.

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że mamy gotowy projekt na remont ul. Szkolnej w Pruchnej. Na ten temat na pewno trzeba będzie rozmawiać z Powiatem, gdyż połączenie dróg musi być spójne. Na pewno w tej sprawie dojdzie do spotkania oraz wspólnego porozumienia.

Radny K. Pisiut wyjaśnił, że na pewno tańszym rozwiązaniem byłoby otwarte połączenie ul. Głównej z ul. Szkolną.

Radny P. Faruga interpelował w sprawach: czy zostały usunięte dwie rury położone w wykopach na ul. Cieszyńskiej w Strumieniu wykonanych podczas majowej powodzi, czy zostały udrożnione istniejące przepusty pod tą drogą, czy mieszkańcy posesji położonych przy ul. Cieszyńskiej oraz terenów położonych niżej mogą czuć się bezpiecznie podczas opadów deszczu.

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że w okresie majowej powodzi na ul. Cieszyńskiej wykonano dwa przekopy, w których położono rury. W tej chwili obie rury zostały usunięte i zostało to wykonane w momencie kiedy mieliśmy pewność, że przepusty zablokowane przez prywatne osoby zostały udrożnione. Chcieliśmy zgrać obie sprawy, gdyż nie mogliśmy dopuścić do tego, że w momencie usunięcia rur zamontowanych podczas powodzi mieszkańcy nie będą mieli odblokowanych istniejących przepustów. Osoby prywatne na własny koszt musiały udrożnić przepusty i na nowo wykonać wjazdy do swoich posesji. W najbliższym czasie w obu miejscach, gdzie były wykonane przekopy położymy nową nakładkę asfaltową. Generalnie jeżeli chodzi o odprowadzenie wody z ul. Cieszyńskiej w przyszłości trzeba będzie pomyśleć o dodatkowych rozwiązaniach. Jak wiadomo pod ul. Cieszyńską znajdują się cztery przepusty, w tym jeden z nich jest bardzo stary, drewniany. Planujemy, aby połączyć remont drewnianego przepustu pod ul. Cieszyńską z odwodnieniem ul. Rybiej w Bąkowie.

 

 

Radny S. Balas interpelował w sprawach:

1)     o pilne zwołanie wizji w terenie z udziałem Śląskiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Katowicach – administratora rzeki Knajka, chodzi odcinek od mostu na ul. Słowiczej, do mostu na ul. Młynarskiej w Bąkowie, który jest bardzo wymyty, a w poprzek koryta rzeki leżą trzy ogromne zwalone drzewa. Przypomniał też o wyczyszczeniu odcinka rzeki Knajki od mostu na ul. Młynarskiej w kierunku górnego biegu, bardzo zarośniętego wierzbą, na co wcześniej składał już interpelację;

2)     czy będzie ustawiony znak ograniczenia tonażu do 3,5 tony na ul. Łęgowej w Bąkowie?

3)     czy firma z Warszowic będzie przebudowywać żłobki na chodniku przy ul. Głównej w Bąkowie?

Burmistrz A Grygierek odpowiedziała:

1)     wystąpiliśmy do Śląskiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Katowicach o zwołanie wizji lokalnej w rejonie rzeki Knajka w Bąkowie i przy tej okazji omówimy obie sprawy, o które interpeluje radny S. Balas;

2)     w sprawie ustawienie znaku ograniczenia tonażu na ul. Łęgowej wystąpiliśmy o opinię. Żeby znak ten mógł stać tam na stałe musimy zlecić przygotowanie dokumentacji technicznej na zmianę organizacji ruchu i wtedy dopiero zobaczymy czy będzie taka możliwość;

3)     w sprawie przebudowy żłobków na chodniku przy ul. Głównej jeszcze raz skontaktujemy się z wykonawcą.

Radna A. Żur w imieniu mieszkańców podziękowała za ustawienie ławki na Rynku, na przystanku autobusowym, z którego odjeżdżają autobusy w kierunku Skoczowa i Bielska-Białej. Podziękowała też, za pisemne odpowiedzi otrzymane na interpelacje złożone na poprzedniej sesji.

Radna A. Żur interpelowała w sprawach:

1)     aby zaplanować w budżecie Gminy na 2011 r. projekt odwodnienia lasku i okolicznych posesji przy ul. A. Berndt;

2)     naprawy załamanego chodnika przy ul. A. Berndt w Strumieniu, naprzeciw posesji pana Ziętka;

3)     wycięcie bardzo niebezpiecznie nachylonej topoli rosnącej w lasku przy ul. A. Berndt w Strumieniu.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor uzupełniając wyjaśnił, że cztery topole od strony bloków przy ul. Powstańców Śl. w Strumieniu są już wycięte. Reszta ma być wycięta później, gdyż nie można na raz wycinać tylu drzew. Lasek przy ul. A. Berndt jest to cała lewa strona od ul. Pawłowickiej do ul. Powstańców Śl. Tereny szkolne i boisko są położone wyżej i są odwodnione, a droga, która tam powstała jest niżej, wszystkie sączki są pozatykane, ponadto na tereny zalewowe są wywożone ogromne ilości gruzu i woda naprawdę nie ma tam gdzie spłynąć.

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że w tej sprawie odbyła się wizja lokalna z udziałem radnej A. Żur i pracowników Urzędu Miejskiego. Analizowaliśmy dokładnie tą sprawę i rzeczywiście nie jest to tylko sprawa szkoły lecz odcinka drogi i domów przy niej położonych, gdyż nie ma tam kanalizacji deszczowej.

Radna A. Głowinkowska interpelowała w sprawach:

1)     aby zamkną drogę obok Przedszkola w Drogomyślu poprzez ustawienie barierki lub znaku zakazu ruchu;

2)     w związku z bardzo wzmożonym ruchem samochodowym na ul. Głównej w Drogomyślu wystąpić do Komisariatu Policji w Strumieniu o patrole Policji i pomiary prędkości samochodów.

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że była przy Przedszkolu i wie jak to wygląda, dlatego bardziej skłania się do tego, aby ustawić tam znak zakazu wjazdu i składaną barierkę, którą można złożyć w przypadku kiedy trzeba dowieźć towar do Przedszkola.

Radna C. Skowron interpelowała o jak najszybsze naprawienie poboczy ul. Wspólnej w Strumieniu i w Zbytkowie.

Wiceprzewodniczący S. Świtała interpelował w sprawach:

1)     wykonania remontu placu przy Gminnym Centrum Integracji Wsi w Pruchnej;

2)     aby 20 tysięcy zł zaplanowane w budżecie Gminy na remont placu przy Gminnym Centrum Integracji Wsi w Pruchnej przeznaczyć na zaasfaltowanie parkingu przy Zespole Szkół w Pruchnej.

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że remont placu przy Gminnym Centrum Integracji Wsi w Pruchnej miał być wykonany w ramach projektu złożonego do Programu Odnowy Wsi, o którym mówił dzisiaj radny wojewódzki. Planowaliśmy wykonać te prace po gospodarsku, aby poprawić wgląd placu, jednak temat okazał się dość złożony, gdyż okazało się, że na całym odcinku nie ma odprowadzenia wody. Możemy poprawić wygląd placu niewielkim kosztem, ale nie będzie to dobre rozwiązanie. Mamy już rozeznany temat i wiemy gdzie można odprowadzić wodę, mamy też przygotowaną dokumentację techniczną. Prowadziliśmy też rozmowy ze strażakami, gdyż mają oni utrudniony wjazd do garażu, żeby radzili sobie z tym problemem jeszcze przez rok. Wyjaśniliśmy im, że ściągnięcie pierwszej warstwy, podsypanie kamieniem i położenie kostki nie rozwiąże problemu, gdyż najpierw trzeba odwodnić cały teren, a koszt tego zadania wynosić będzie około 60 tysięcy zł. Bardzo chcemy wyremontować plac przy Gminnym Centrum Integracji Wsi przy wykorzystaniu kostki brukowej pozyskanej z rozebranego chodnika w Pruchnej i planujemy zrobić to w 2011 r.

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że rozezna również temat zaasfaltowania parkingu przy Zespole Szkół w Pruchnej.

 

ad. 7.

 

Na prośbę Wiceprzewodniczącego J. Jałowiczora – Informację Burmistrza o przebiegu wykonania budżetu gminy Strumień za I półrocze 2010 roku – przedstawiła Skarbnik D. Mitko.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do przedstawionej Informacji.

Wiceprzewodniczący S. Świtała odczytał pozytywną opinię o przedłożonej przez Burmistrza Strumienia Informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2010 roku – zawartą w Uchwale Nr 4100/I/175/2010 z dnia 3 września 2010 r. I Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor podziękował wszystkim tym, którzy pilnują realizacji budżetu Gminy. Wyraził też słowa nadziei, że wykonanie budżetu na koniec roku będzie tak samo dobrze ocenione.

Informacja została przyjęta.

ad. 8.

 

Na prośbę Wiceprzewodniczącego J. Jałowiczora - Informację o stanie bezpieczeństwa publicznego na terenie gminy Strumień – przedstawił Komendant Komisariatu Policji w Strumieniu R. Machaczka.

Radny P. Faruga stwierdził, że Komendant mówił o dynamice wzrostu przestępczości, która wynika z przedłożonej Informacji. W związku z tym nasuwa się pytanie, czy nie nadarza się okazja, aby zawęzić zakres działania Komisariatu Policji w Strumieniu poprzez odłączenie gminy Dębowiec. Jeżeli patrol Policji jedzie do Dębowca wtedy u nas nie ma nikogo i na odwrót. Radny stwierdził, że ze względu na swój charakter pracy bardzo często w różnych porach porusza się po terenie gminy Dębowiec i nigdy nie spotkał tam patrolu policji. Natomiast na terenie gmin Strumień i Chybie patrole policji są widoczne. Jeżeli popatrzymy na mapę to aż prosi się żeby Dębowiec należał do Skoczowa lub do Cieszyna, wtedy Komisariat Policji w Strumieniu zawęziłby teren swojego działania tylko do gmin Strumień i Chybie.

Radny P. Faruga poinformował, że zarówno radni jak i mieszkańcy Gminy interpelują o to, aby gmina Dębowiec została odłączona z terenu działania Komisariatu Policji w Strumieniu.

Komendant R. Machaczka stwierdził, że poruszony temat ciągle powraca i nie unikniemy go dopóki gmina Dębowiec będzie znajdowała na terenie działania Komisariatu Policji w Strumieniu. Problem polega na tym, że jest to decyzje Komendanta Powiatowego Policji, który porozumiewa się w tej sprawie z Komendantem Wojewódzkim. Jeżeli gmina Dębowiec zostanie zabrana z terenu działania Komisariatu Policji w Strumieniu, wtedy będzie musiała przynależeć do innej jednostki, która i tak jest w miarę równo obciążona (każdy komisariat ma mniej więcej taki sam teren działania, tylu policjantów i podobne zagrożenia). W przypadku gdy Komendant Powiatowy Policji dołączy gminę Dębowiec do Komisariatu w Skoczowie lub Cieszynie wtedy oni będą mieli znacznie więcej pracy.

Radny P. Faruga wyraził zdanie, że najbardziej przemawia za tym odległość od Strumienia, gdyż ze Skoczowa do Dębowca jest trzy razy bliżej.

Komendant R. Machaczka potwierdził rację wyrażoną  przez radnego P. Farugę.

Wiceprzewodniczący S. Świtała zapytał, czy nowością w Strumieniu są piesze patrole policji? Widział taki patrol dzisiaj jadąc na sesję.

Komendant R. Machaczka odpowiedział, że faktycznie mamy dość trudną sytuację, gdyż dwa radiowozy oznakowane są uszkodzone. Poinformował też, że jest wrogiem tego, żeby policjanci siedzieli za biurkiem pisząc dokumenty dlatego i takie patrole pojawiają się.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 9.

 

Na prośbę Wiceprzewodniczącego J. Jałowiczora – projekt uchwały w sprawie powierzenia gminie Pawłowice zadania publicznego – przedstawiła Dyrektora ZOS J. Włoch.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr LVI/417/2010 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 września 2010 r. w sprawie powierzenia gminie Pawłowice zadania publicznego.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 10.

 

Na prośbę Wiceprzewodniczącego J. Jałowiczora – projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2010 r. (wraz z autopoprawką) – przedstawiła Skarbnik D. Mitko.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor poddał pod głosowanie projekt uchwały (wraz z autopoprawką).

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr LVI/418/2010 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 września 2010 r. w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2010 r.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 11.

 

Na prośbę Wiceprzewodniczącego J. Jałowiczora – projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Strumień na lata 2010 – 2016 – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr LVI/419/2010 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 września 2010 r. w sprawie zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Strumień na lata 2010 – 2016.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 12.

 

Na prośbę Wiceprzewodniczącego J. Jałowiczora – projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Pruchna na lata 2010 – 2016 – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr LVI/420/2010 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 września 2010 r. w sprawie zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Pruchna na lata 2010 – 2016.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 13.

 

Na prośbę Wiceprzewodniczącego J. Jałowiczora – projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie udziału w nieruchomości – przedstawiła Sekretarz D. Kula.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr LVI/421/2010 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 września 2010 r. w sprawie wyrażenia zgody na nabycie udziału w nieruchomości.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 14.

 

Na prośbę Wiceprzewodniczącego J. Jałowiczora – projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikat od opłat rocznych naliczanych z tytułu oddania nieruchomości w trwały zarząd – przedstawiła Sekretarz D. Kula.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr LVI/422/2010 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 września 2010 r. w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikat od opłat rocznych naliczanych z tytułu oddania nieruchomości w trwały zarząd.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 15.

 

Projekt uchwały w sprawie przyznania Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka” – przedstawił Przewodniczący doraźnej Komisji do wyłonienia kandydatów do wyróżnień „Zasłużony dla Gminy Strumień” oraz kandydata do Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka” przyznawanych z okazji Święta Niepodległości J. Jałowiczor.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor poddał pod głosowanie projekt uchwały.

12 głosami „za” i 2 głosach „wstrzymujących się od głosowania” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr LVI/423/2010 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 sierpnia 2010 r. w sprawie przyznania Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka”.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 16.

 

Projekt uchwały w sprawie przyznania w 2010 r. wyróżnień - Zasłużony dla Bąkowa, Zasłużony dla Drogomyśla, Zasłużony dla Pruchnej, Zasłużony dla Strumienia, Zasłużony dla Zabłocia, Zasłużony dla Zbytkowa oraz Zasłużony dla Gminy Strumień z okazji Święta Niepodległości – przedstawił Przewodniczący doraźnej Komisji do wyłonienia kandydatów do wyróżnień „Zasłużony dla Gminy Strumień” oraz kandydata do Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka” przyznawanych z okazji Święta Niepodległości J. Jałowiczor.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor poddał pod głosowanie projekt uchwały.

13 głosami „za” i 1 głosie „wstrzymującym się od głosowania” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr LVI/424/2010 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 września 2010 r. w sprawie przyznania w 2010 r. wyróżnień - Zasłużony dla Bąkowa, Zasłużony dla Drogomyśla, Zasłużony dla Pruchnej, Zasłużony dla Strumienia, Zasłużony dla Zabłocia, Zasłużony dla Zbytkowa oraz Zasłużony dla Gminy Strumień z okazji Święta Niepodległości.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 17.

 

Na prośbę Wiceprzewodniczącego J. Jałowiczora - projekt uchwały w sprawie skargi dotyczącej działalności Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu – przedstawił Przewodniczący Komisji Rewizyjnej I. Duda.

Przewodniczący Komisji Oświaty, … - J. Szeruda, Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - P. Faruga i Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut przedstawili jednobrzmiący wniosek: „Komisje wnioskują, aby w uzasadnieniu do uchwały skreślić ostatni akapit, skreślić kropkę w przedostatnim akapicie i dodać wyrażenie „i w tej części należy uznać, że skarga pana Józefa Krzempek właściciela Firmy Produkcyjno-Handlowo-Usługowej w Zbytkowie jest uzasadniona.”.

Radca prawny R. Szymonek zwrócił uwagę, że skoro Rada widzi potrzebę wprowadzenia zmiany w uzasadnieniu do uchwały to równocześnie trzeba wprowadzić zmianę w § 1 uchwały. Zapis w uzasadnieniu to zbyt mało, gdyż rację w sprawie rozstrzygnięcia skargi wyciąga się z § 1 uchwały. Zwrócił również uwagę, że przyznanie racji skarżącemu oznacza naszą odpowiedzialność odszkodowawczą. Wyjaśnił, że ważniejsze jest skorygowanie zapisu w § 1 uchwały i później powtórzenie go w uzasadnieniu. Zaproponował, aby w § 1 skreślić kropkę, postawić przecinek i dodać wyrażenie: „w części dotyczącej nie poinformowania dzierżawcy o potrzebie wejścia na jego teren.”.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor poddał pod głosowanie propozycje wprowadzenia zmian: w § 1 uchwały oraz ostatnim akapicie uzasadnienia do uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) przyjęto zmiany wprowadzone w: § 1 uchwały i ostatnim akapicie uzasadnienia do uchwały.

Następnie Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z wcześniej wprowadzonymi zmianami.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr LVI/425/2010 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 września 2010 r. w sprawie skargi dotyczącej działalności Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 18.

 

Protokoły z LV sesji, który był wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

 

ad. 19.

 

W wolnych wnioskach głos zabrali:

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że 25 września br. w Ustroniu już po raz dziesiąty odbyły się imprezy sportowo-rekreacyjne pod nazwą „Powiat bez granic”. W zawodach tradycyjnie zmierzyły się wszystkie gminy z naszego Powiatu reprezentowane przez uczniów ze szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponad gimnazjalnych oraz samorządowców. Na obiektach sportowych w Ustroni drużyny sportowe rywalizowały w: mini piłce nożnej, tenisie stołowym, piłce plażowej, trójboju lekkoatletycznym oraz biegu sztafetowym. W klasyfikacji końcowej zwyciężyła gmina Ustroń przed Skoczowem i Wisłą. Gmina Strumień zajęła IV miejsce wspólnie z gminą Brenna. Nasi uczniowie zajęli: II miejsce w trójboju lekkoatletycznym i tenisie stołowym, III miejsce w piłce nożnej i piłce siatkowej.

Burmistrz A. Grygierek przekazała słowa podziękowania dla osób, która zaangażowały się w przygotowanie dzieci i młodzieży do uczestnictwa w zawodach sportowo-rekreacyjnych „Powiat bez granic”.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor przedstawił pismo – apel zawarte w uchwale Rady Gminy Chybie skierowanej do wszystkich gmin, po terenie których przebiegać będzie planowana budowa szybkiej linii kolejowej Zebrzydowice-Warszawa. Rada Gminy Chybie prosi o poparcie jej apelu.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor przedstawił wnioski Komisji Oświaty, … sprecyzowane po wizytacji placówek oświatowych i klubów sportowych na terenie Gminy, mającej na celu zapoznanie się ze stanem istniejącej bazy sportowej: „1. Komisja wnioskuje, aby przy każdej placówce szkolnej wybudować: bieżnię lekkoatletyczną, skocznię w dal i małe wielofunkcyjne boisko.

2.     Komisja wnioskuje, aby rozwiązać problem zaplecza sanitarnego przy każdym klubie sportowym.”.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor przedstawił wniosek doraźnej Komisji do wyłonienia kandydatów do wyróżnień „Zasłużony dla Gminy Strumień” oraz kandydata do Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka” przyznawanych z okazji Święta Niepodległości: „Komisja wnioskuje, aby zgody osób typowanych do wyróżnień zbierać dopiero po decyzji doraźnej komisji do wyróżnień”. Wyjaśnił też, że podpisywanie wniosku o przyznanie wyróżnienia przez osobę zainteresowaną przed jego przyznaniem jest trochę niezręczne. Wszystko jest w porządku, gdy osoba otrzyma wnioskowane wyróżnienie, gorzej jest w przypadku, gdy jej go nie przyznano.

Radna C. Skowron poinformowała, że od kilku lat czyniono starania o wymianę słupów energetycznych na ul. Turystycznej w Zbytkowie. W związku z powyższym, w imieniu mieszkańców przekazała słowa podziękowania za zrealizowanie tej inwestycji (na ul. Turystycznej wymieniono słupy i na każdym zamontowano lampę). Mieszkańcy ul. Turystycznej są bardzo zadowoleni. Przypomniała jednak, że pozostała jeszcze do wykonania droga gospodarcza, która umożliwi mieszkańcom tej części Zbytkowa bezpieczne dotarcie do Strumienia

 

ad. 20.

 

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady LVI sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 1800) słowami „zamykam LVI sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

 

Protokołowała: Elżbieta Król

 

Wiceprzewodniczący Rady

Jan Jałowiczor