Protokół Nr IV/2011

obrad czwartej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu,

odbytych w dniu 10 stycznia 2011 r. o godz. 1600

w sali obrad Urzędu Miejskiego w Strumieniu

Obecni: Radni Rady Miejskiej, sołtysi i przewodnicząca Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorzy i kierownicy podległych Radzie jednostek i zakładów budżetowych – wg załączonych list obecności, pracownicy Urzędu Miejskiego w Strumieniu, radni powiatowi, przedstawiciel Komisariatu Policji w Strumieniu i przedstawiciele lokalnej prasy.

Ponadto w obradach udział wzięli:

1.    Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek

2.    z-ca Burmistrza – inż. Roman Greń.

3.    Skarbnik Strumienia – mgr Danuta Mitko

4.    Sekretarz Strumienia – Daniela Kula

Porządek obrad:

    1.     Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

    2.     Przedstawienie porządku obrad.

    3.     Wystąpienia gości.

    4.     Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

    5.     Informacja przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

    6.     Interpelacje i zapytania radnych.

    7.     Rozpatrzenie projektu Uchwały Budżetowej na rok 2011.

    8.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej prognozy finansowej gminy Strumień na lata 2011-2025.

    9.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Bąków na lata 2011-2017”.

 10.     Zatwierdzenie protokołu z III sesji.

 11.     Informacje, wolne głosy i wnioski.

 12.     Zakończenie.

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył – Przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu Czesław Greń.

Przewodniczący C. Greń – na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 15 radnych, na 15 ustawowego składu Rady – obrady są zatem prawomocne.

Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Strumienia, z-cę Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Sekretarza Strumienia, dyrektorów i kierowników podległych Radzie jednostek organizacyjnych i zakładów budżetowych, Sołtysów i Przewodniczącą Rady Mieszkańców Miasta Strumienia Marię Krutyła, radnych powiatowych: Karola Gajdzicę i Janusza Żydka, Komendanta Komisariatu Policji w Strumieniu Rafała Machaczkę, pracowników Urzędu Miejskiego oraz przedstawicieli lokalnej prasy „Nowej Formacji” i „Gazety Codziennej”.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący C. Greń odczytał porządek obrad IV sesji.

Porządek obrad został przyjęty bez uwag.

 

ad. 3.

 

W wystąpieniach gości głos zabrali:

Radny powiatowy J. Żydek złożył gratulacje dla radnych z okazji wyboru. Życzył też zdrowia i pomyślności z okazji Nowego Roku.

Radny powiatowy J. Żydek poinformował, że w Radzie Powiatu działa w Komisji Rewizyjnej pełniąc funkcję Przewodniczącego, jest również zastępcą Przewodniczącego Komisji Budżetu. Zapewnił, że będzie wspierał działania gminy Strumień w Powiecie oraz, że będzie uczestniczył w sesjach Rady Miejskiej w Strumieniu.

Radny powiatowy J. Żydek poinformował, że na forum Rady Powiatu poruszył priorytetową sprawę remontu mostu na rzece Wiśle w Strumieniu. Z uzyskanych informacji wie, że nie ma dokumentacji technicznej na remont mostu, sporządzona jest tylko ekspertyza stanu technicznego. Starosta zobowiązał się dać odpowiedź pisemną na jego wystąpienie na sesji. Podczas posiedzenia Komisji Budżetu Rady Powiatu złożył wniosek o zabezpieczenie środków na remont mostu w Strumieniu. Zwrócił również uwagę na stan nawierzchni dróg po tym jak ruch ciężkich samochodów został skierowany drogi gmin Strumień i Chybie podczas remontu DK 81 w Wiślicy. Wnioskował też o zwiększenie środków przeznaczonych na nakładki asfaltowe, aby przywrócić je do stanu używalności. Kolejną sprawą, którą poruszył była poprawa oznakowania poziomego na drogach powiatowych, czyli między innymi linii bocznych i osi jezdni.

Przewodniczący C. Greń pogratulował radnym powiatowym wyboru. Wyraził też słowa zadowolenia z deklaracji włączenia się w prace i pomoc w załatwianiu spraw, która będzie bardzo cenna i chętnie z niej skorzystamy. Tematy, które poruszył radny powiatowy są nam znane i bliskie i wymagają podjęcia szybkich działań.

Radny powiatowy K. Gajdzica poinformował, że podczas posiedzenia komisji oprócz stanu mostu w Strumieniu bardzo mocny nacisk kładliśmy również na stan drogi Zabłocie - Drogomyśl. Poinformował też, że wybrany został Przewodniczącym Komisji Środowiska Rady Powiatu Cieszyńskiego.

 

ad. 4.

 

Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że w związku z naszym wypowiedzeniem umowy na utrzymanie dróg powiatowych w mieście jest umówiona na spotkanie ze Starostą Cieszyńskim.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że dotychczasowy z-ca Burmistrza Roman Greń złożył wypowiedzenie z pełnienia funkcji. Poinformowała też, że od 1 lutego br. funkcję z-cy Burmistrza Strumienia będzie pełnił pan Włodzimierz Cybulski.

Z-ca Burmistrza R. Greń poinformował, że na temat jego rezygnacji z funkcji rozmawialiśmy już pod koniec poprzedniej kadencji, więc nie jest to zaskoczeniem. Poinformował też, że ma już za sobą 55 lat pracy zawodowej więc nie wymaga to dalszego rozwijania tematu. Przekazał słowa podziękowania za lata współpracy oraz życzył dużo zdrowia w dalszej pracy.

Burmistrz A. Grygierek stwierdziła, że dzisiaj to jeszcze nie czas pożegnań. Poinformowała też, że zapewne będzie jeszcze nie jedna okazja do dalszej współpracy w innych dziedzinach z dotychczasowym z-cą Burmistrza R. Greniem.

Pan W. Cybulski prezentując swoją osobę poinformował, że w ostatnich wyborach samorządowych ubiegał się o urząd Burmistrza Cieszyna. Niestety nie udało się. Jakiś czas po tym od Burmistrz Strumienia otrzymał do rozważenia propozycję objęcia stanowiska z-cy Burmistrza w Strumieniu. Zastanawiał się, czy wrócić do zawodu, gdyż jest inżynierem budownictwa, czy pozostać urzędnikiem, gdyż przez 19 lat pełnił funkcję zastępcy Burmistrza Cieszyna (przez niespełna 8 lat pana Jana Olbrychta, a od 1999 roku pana Bogdana Ficka).

Pan W. Cybulski poinformował, że ma 55 lat i z wykształcenia jest inżynierem technologii i organizacji budownictwa i posiada uprawnienia. Karierę zawodową rozpoczął w Budopolu w Ustroniu. W latach 1988-1991 był zastępcą dyrektora ds. technicznych w Rejonowym Przedsiębiorstwie Remontowo-Budowalnym w Cieszynie, które kierownictwo robót miało w Strumieniu.

Pan W. Cybulski poinformował, że rozważył przedstawioną propozycję i stawia się do dyspozycji Burmistrza i Rady Miejskiej w Strumieniu. Wyraził też nadzieję, że będzie mógł korzystać z bogatego doświadczeń dotychczasowego zastępcy. Poinformował też, że kiedy rozpoczął pracę w cieszyńskim ratuszu pierwszą sprawą, którą miał do ogarnięcia było wznowienie inwestycji pn. „Miejska oczyszczalnia ścieków”, zaś ostatnim jego osiągnięciem było zdobycie środków na modernizację tej oczyszczalni i przebudowę kanalizacji w Cieszynie. Wśród swoich dokonaniach zawodowych wymienić może przekształcenie Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej oraz udział w zawiązywaniu Spółki Wodociągi Ziemi Cieszyńskiej w Ustroniu.

Przewodniczący C. Greń wyraził nadzieję, że na pewno będziemy mieli jeszcze okazję nie raz skorzystać z bogatego doświadczenia dotychczasowego zastępcy Burmistrza.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 5.

 

Informacja przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że 13 stycznia br. będziemy mieli okazję uczestniczyć w uroczystej Gali VI edycji Rankingu Filary Polskiej Gospodarki 2010 organizowanej przez Puls Biznesu w Narodowym Tetrze Starym im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że wspólnie z gminą Istebna zostaliśmy zaproszeni na Galę organizowaną przez Puls Biznesu w Teatrze w Krakowie. Puls Biznesu w ramach konkursu ogólnopolskiego przyznał nam tytuł „Przyjazna Gmina”, gdzie pod uwagę brano mi. in.: realizację inwestycji, działalność organizacji pozarządowych, realizację projektów z Kapitału Ludzkiego, skupiano się również na sferze społecznej.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że w końcu zostało zauważone to co jest skarbem naszej Gminy - czynnik ludzki, czyli współpraca i wspólne działanie wielu organizacji i stowarzyszeń.

Przewodniczący C. Greń przypomniał przewodniczącym komisji, aby przygotowali plany pracy komisji na 2011 r.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 6.

 

Przewodniczący C. Greń zapytał radnych, czy odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji są zadawalające oraz czy zgłaszają jeszcze jakieś dodatkowe pytania i uwagi?

Radna A. Żur interpelowała o interwencję w Energetyce w sprawie bardzo częstego wyłączania oświetlenia ulicznego na ul. A. Berndt w Strumieniu.

Burmistrz A. Grygierek zapewniła, że będziemy kontaktować się z Energetyką i poprosimy o sprawdzenie oświetlenia.

Przewodniczący C. Greń interpelował w sprawach:

1)     interwencji w Energetyce w sprawie nie świecącej lampy oświetlenia ulicznego, zamontowanej w ubiegłym roku na ul. Konwaliowej w Drogomyślu;

2)     wykonania kompleksowego przeglądu oświetlenia ulicznego na terenie Gminy;

3)     posprzątania worków ze śmieciami z poboczy ul. Głównej za skrzyżowaniem w Drogomyślu w kierunku Pruchnej.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że przegląd oświetlenia ulicznego wykonujemy sobie sami. Pracownik Zakładu Gospodarki Komunalnej Mieszkaniowej wspólnie z pracownikiem Urzędu Miejskiego w godzinach wieczornych objeżdżają ulice i notują usterki, które potem zgłaszamy Energetyce.

Wiceprzewodnicząca C. Skowron podziękowała za odpowiedź w sprawie godzin otwarcia szaletów publicznych, które od 2 stycznia br. są otwarte od godz. 1000 do 2000

Wiceprzewodnicząca C. Skowron interpelowała o wystąpienie do Powiatowego Zarządu Dróg w Cieszynie w sprawie likwidacji dziur na ul. Wyzwolenia w Zbytkowie (w szczególności na wysokości sklepu spożywczego).

Radny S. Balas w imieniu mieszkańców ul. Wiślańskiej w Bąkowie interpelował o wystąpienie do Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o szersze odśnieżanie dwupasmówki (o 1,5 m), aby odśnieżony były również pobocza.

Radna M. Krutyła interpelowała o wystąpienie do Dyrekcji Dróg Wojewódzkich w sprawie likwidacji dziur na ul. Kolejowej w Strumieniu (między przejazdem kolejowym, a stacją PKP).

Radna U. Słowik interpelowała o interwencję w Energetyce w sprawie bardzo późnego włączania i wyłączania oświetlenia ulicznego na ul. Wiejskiej w Drogomyślu.

Radny A. Kajstura poprosił o przedstawienie sprawy przepustu pod ulicą Bielską na granicy Zabłocia i Chybia w związku z opublikowanym artykułem na ten temat w ostatnim numerze gazety lokalnej „Nowa Formacja”.

Burmistrz A. Grygierek zapewniła, że wystąpimy do właścicieli dróg o likwidację dziur w nawierzchni dróg. Wyprzedziła też interpelację na temat likwidacji trzech dziur w nawierzchni mostu na rzece Wiśle w Strumieniu zapewniając, że jeżeli tylko pogoda na to pozwoli wszystkie zostaną naprawione.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że w sprawie oświetlenia ulicy Wiejskiej w Drogomyślu wystąpimy do Energetyki, gdyż co jakiś czas trzeba wyregulować zegary, które automatycznie włączają i wyłączają oświetlenie uliczne.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła też, że w sprawie przepustu pod ulicą Bielską odbyło się spotkanie. Poprosiła z-cę Burmistrza R. Grenia o przedstawienie tej sprawy, gdyż to on się nią zajmuje.

Z-ca Burmistrza R. Greń poinformował, że woda płynie od Mnicha przez posesję pana Bronowskiego zamieszkującego w Chybiu do granic gminy Strumień rowem będącym własnością Śląskiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych do rowu opaskowego biegnącego w kierunku zbiornika goczałkowickiego. Przy dużych opadach woda nie mieści się w tym rowie. Powodem może być to, że po stronie gminy Strumień są cztery posesje, na których ludzie zarurowali kanał podległy ŚZMiUW i to jest jedna sprawą. Zaś drugą sprawą jest to, że ŚZMiUW zaproponował, żeby na granicy Zabłocia i Chybia przekopać ulicę Bielską, aby woda częściowo odpływała rowem, a częściowo przepustem na drugą stronę ulicy do rowu melioracyjnego Miejsko-Gminnej Spółki Wodnej w Strumieniu. Stwierdził, że jest to chyba niewłaściwy pomysł, gdyż rowy melioracyjne służą do odprowadzenia wód z gruntów zmeliorowanych i jest ich zdecydowanie mniej. Natomiast te płynące rowem ŚZMiUW to nie tylko wody melioracyjne.

Z-ca Burmistrza R. Greń stwierdził, że gdyby jednak chciano wprowadzić takie rozwiązanie to i tak musiałoby zostać opracowane studium, w którym przewidzi się ile wody popłynie na drugą stronę ulicy. Przypomniał też, że rów melioracyjny rozpoczyna się przy ulicy Bielskiej i jest to jego początek, więc dziwi się, że ludzie po drugiej stronie mają obawy, że ich będzie zalewać. 20 października 2010 r. szesnastu mieszkańców na ręce Mirosława Wardasa Przewodniczącego Rady Gminy Chybie złożyło protest, że absolutnie nie zgadzają się na takie rozwiązanie problemu zalewania posesji pana Bronowskiego, gdyż wydaje im się, że nie zda ono egzaminu. 15 listopada 2010 r. zostało zwołane spotkanie w Chybiu z udziałem przedstawiciela Strumienia, podczas którego ze strony ŚZMiUW Oddział w Cieszynie pojawił się pomysł wykonania przepustu. Padła wówczas również propozycja, aby Urząd Miejski w Strumieniu próbował przekonać protestujących mieszkańców. 10 grudnia 2010 r. zwołano kolejną naradę, która odbyła się w Strumieniu z udziałem z-cy Wójta Gminy Chybie Andrzeja Bury, Jerzego Hawełki Kierownika Referatu Urzędu Gminy Chybie, Mariana Janika Przewodniczącego Miejsko-Gminnej Spółki Wodnej i przedstawicieli ŚZMiUW. Już na samym początku poinformowaliśmy, że nie będziemy prowadzić takich rozmów z naszymi mieszkańcami, ponieważ nie mamy o czym z nimi rozmawiać. Na jakiej podstawie dać im gwarancję, że ich nie zaleje? W przypadku gdyby były opracowane jakieś prognozy, materiały, czy plany wówczas możnaby się pokusić, ale przy takim układzie jak obecnie takich zobowiązań na siebie weźmiemy.

Z-ca Burmistrza R. Greń bezpośrednio odniósł się do spostrzeżenia z-cy Wójta A. Bury jakoby Burmistrz Strumienia zobowiązała się prowadzić rozmowy w celu przekonania mieszkańców do tego, aby zmienili zdani i stwierdził jednoznacznie, że jest to nieprawda. Zapewnił, że takich zobowiązań nie było. Poinformował też, że podczas grudniowego spotkania doszło do ustaleń w sprawie zarurowanego odcinka rowu. ŚZMiUW przesłał do Urzędu Miejskiego w Strumieniu pismo, które wpłynęło 30 grudnia i zostało przeanalizowane przez naszego Radcę prawnego. Na podstawie tego pisma Urząd Miejski w Strumieniu poprosił właścicieli czterech działek, aby przedstawili zgody na zarurowanie rowu. Zapewnił też, że będziemy dążyć do tego, aby rozwiązaniem tego problemu zajął się ŚZMiUW.

 

ad. 7.

 

Rozpatrzono projekt uchwały w sprawie Uchwały Budżetowej na rok 2011 wraz z autopoprawką.

Przewodniczący C. Greń przypomniał radnym procedurę uchwalania budżetu Gminy zawartą w uchwale LIII/393/2010 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 czerwca 2010 r. w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej.

Burmistrz A. Grygierek zwięźle przedstawiła projekt budżetu gminy Strumień na 2011 r. informując, że dochody budżetu zaplanowano w kwocie 35 296 758,03 zł, dochody bieżące - 28 365 038,10 zł, a dochody majątkowe - 6 931 719,93 zł. Wydatki budżetu gminy zaplanowano w kwocie 44 601 273,56 zł, wydatki bieżące - 28 334 403,38 zł i wydatki majątkowe – 16 266 870,18 zł. Deficyt budżetu Gminy wynosi 9 304 515,53 zł i pokryty zostanie przychodami pochodzącymi z zaciągniętych kredytów w kwocie 9 204 515,53 zł i wolnych środków w kwocie 100 000,00 zł. Planowa spłata kredytów wynosić będzie 1 839 104,47 zł.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że gdy pracowaliśmy nas projektem budżetu na zeszły rok także zakładaliśmy deficyt i kredyty. Jest to związane z tym, że pozyskujemy środki unijne i chcemy realizować inwestycje z tych środków. Sytuacja przedstawia się tak, że aby zrealizować zadanie, musimy najpierw wyłożyć pieniądze, musimy mieć zapewnione środki w budżecie, a dopiero potem możemy starać się o ich refundację. Najprawdopodobniej na koniec 2011 roku budżet będzie wyglądał inaczej, dlatego że planujemy starać się środki unijne na wiele inwestycji. W 2010 r. na 135 złożonych projektów zrealizowaliśmy około 80. W 2011 roku wniosków złożonych będzie mniej, ponieważ coraz mniej jest konkursów. Nie wiemy też jakie konkursy będą ogłaszane, dlatego bardzo dużo mamy przygotowanych dokumentacji na różne inwestycje. O początku praktykujemy, aby budżet Gminy był przejrzysty i pokazujemy wszystkie zadania, na które planujemy pozyskać środki unijne.

Skarbnik D. Mitko przedstawiła autopoprawki do projektu Uchwały Budżetowej zwiększające dochody i wydatki budżetu gminy Strumień na 2011 r. o kwotę 484 228 ,88 zł, przeniesienia w wydatkach budżetu Gminy na 2011 r. na kwotę 328 000,00 zł - zgodnie z wnioskami zgłoszonym przez komisje oraz przeniesienia w paragrafach w zadaniach majątkowych budżetu na kwotę 4 348 108,41 zł.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut odczytał opinię wnioski o projekcie budżetu gminy Strumien na 2011 r. z dnia 27 grudnia 2010 r.: „Komisja pozytywnie opiniuje projekt budżetu gminy Strumień na 2011 r. jednocześnie wnioskując o wprowadzenie następujących zmian:

1.     Komisja wnioskuje o zwiększenie w ciągu roku 2011 dotacji dla Miejskiej Biblioteki Publicznej w Strumieniu o kwotę 15 tysięcy zł z przeznaczeniem na zakup oprogramowania komputerowego „SOWA”.

2.     Komisja wnioskuje, o podwyższenie kwoty przeznaczonej na remonty w placówkach oświatowych na terenie Gminy o 100 tysięcy zł z dodatkowych środków, które pojawią się w ciągu 2011 r.

3.     Komisja wnioskuje o podwyższenie dotacji dla Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury w Strumieniu o kwotę 60 tysięcy zł (do ogólnej kwoty 510 tysięcy zł). Kwotę 60 tysięcy przeznaczoną na podwyższenie dotacji dla MGOK proponuje się zdjąć:

1)     30 tysięcy zł z rozdz. 75412 – Ochotnicze straże pożarne (z ogólnej kwoty 229 300 zł);

2)     30 tysięcy zł z rozdz. 90095 – Pozostała działalność – czyszczenie rowów (z ogólnej kwoty 72 tysiące zł).

4.     Komisja wnioskuje o utworzenie trzech nowych pozycji w wydatkach majątkowych budżetu gminy Strumień na 2011 r. pn.:

1)     modernizacja ulicy Wiosennej w Bąkowie na kwotę 65 tysięcy zł;

2)     modernizacja chodnika w Centrum Drogomyśla przy ul. Głównej w Drogomyślu na kwotę 20 tysięcy zł;

3)     projekt techniczny na modernizację ul. Rycerskiej w Zbytkowie na kwotę 10 tysięcy zł.

Kwotę 95 tysięcy zł przeznaczoną na pokrycie trzech nowych pozycji proponuje się zdjąć z zadania ujętego w wydatkach majątkowych budżetu Gminy na 2011 r. pn. „Przebudowa ulicy Machny Ogrodzeńskiej” (z ogólnej kwoty 100 tysięcy zł).

5.     Komisja wnioskuje o przeznaczenie dodatkowej kwoty 20 tysięcy zł z wolnych środków budżetowych na dokończenie inwestycji oświetlenia ulicznego w Bąkowie – ul. Główna i w Zabłociu – ul. Bielska.

6.     Komisja wnioskuje, aby w razie pojawienia się dodatkowych środków budżetowych w ciągu roku przeznaczyć dodatkową kwotę na remonty i modernizacje dróg gminnych.”.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że wszystkie wnioski zawarte w opinii Komisji Budżetu zostały uwzględnione w projekcie Uchwały Budżetowej na 2011 r.

Przewodniczący C. Greń odczytał:

1)     Uchwałę Nr 4100/I/325/2010 z dnia 14 grudnia 2010 r. I Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach zawierającą pozytywną opinię przedłożonym przez Burmistrza Strumienia projekcie Uchwały Budżetowej na 2011 wraz z uzasadnieniem i materiałami informacyjnymi;

2)     Uchwałę Nr 4100/I/326/2010 z dnia 14 grudnia 2010 r. I Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach zawierającą pozytywną opinię o możliwości sfinansowania deficytu w kwocie 9 304 515,53 zł, przedstawionego w projekcie Uchwały Budżetowej gminy Strumień na 2011 rok.

Radna A. Żur stwierdziła, że skoro zdjęto środki zaplanowane na modernizacje ulicy M. Ogrodzeńskiej i zaplanowano trzy nowe zadania w wydatkach majątkowych dlatego proponuje, aby w punkcie 6 opinii skreślić wyrażenie „dróg gminnych” i wpisać wyrażenie „ulicy M. Ogrodzeńskiej w Strumieniu”.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że modernizacja ulicy M. Ogrodzeńskiej mieści się zapisie zawartym w punkcie 6 opinii Komisji Budżetu. Zaproponował, że możemy uściślić zapis „dróg gminnych wraz z ul. M. Ogrodzeńskiej w Strumieniu”.

Burmistrz A. Grygierek przypomniała, że sprawa ta była dyskutowana na posiedzeniu Komisji i wyjaśniliśmy wtedy, że pozostawiamy to zadanie w budżecie Gminy z symboliczną kwotą, a w przypadku kiedy pojawią się wolne środki przeznaczymy je na modernizację ulicy M. Ogrodzeńskiej w Strumieniu.

Przewodniczący C. Greń zapytał radną A. Żur czy powyższy wniosek zgłasza jako wniosek formalny, czy wyraża tylko swoje obawy.

Radna A. Żur wyjaśniła, że nie jest to wniosek formalny. Zapewniła też, że osobiście będzie pilnować tej sprawy.

Komisje i radni nie wnieśli uwag do projektu Uchwały Budżetowej na 2011 r. wraz z autopoprawką.

Następnie Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt Uchwały Budżetowej na 2011 r. wraz z autopoprawką.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr IV/21/2011 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 10 stycznia 2011 r. w sprawie Uchwały Budżetowej na rok 2011.

Uchwała w załączeniu.

Przewodniczący C. Greń podziękował za uwzględnienie wszystkich wniosków komisji oraz życzył pełnej realizacji wszystkich dochodów i wydatków zaplanowanych na 2011 r.

Burmistrz A. Grygierek podziękowała Radzie Miejskiej za przyjęcie budżetu gminy Strumień na 2011 r. Wyraziła też słowa nadziei, że wszystkie zaplanowane w budżecie zadania zostaną zrealizowane, gdyż wszystkie będą służyć dobru całej Gminy.

Przewodniczący C. Greń ogłosił 5-minutową przerwę w obradach

 

ad. 8.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej prognozy finansowej gminy Strumień na lata 2011-2025 (wraz z autopoprawką) – przedstawiła Skarbnik D. Mitko.

Przewodniczący C. Greń odczytał Uchwałę Nr 4100/I/327/2010 z dnia 14 grudnia 2010 r. I Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach zawierającą pozytywną opinię o przedłożonym przez Burmistrza Strumienia projekcie uchwały w sprawie Wieloletniej prognozy finansowej gminy Strumień na lata 2011-2025.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr IV/22/2011 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 10 stycznia 2011 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej prognozy finansowej gminy Strumień na lata 2011-2025.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 9.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Bąków na lata 2011-2017” wraz z autopoprawka – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Następnie Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawka.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr IV/23/2011 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 10 stycznia 2011 r. w sprawie zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Bąków na lata 2011-2017”.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 10.

 

Protokół z III sesji, który był wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

 

ad. 11.

 

W wolnych wnioskach głos zabrali:

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że radni otrzymali krótką informację o trzech projektach konkursowych, które będzie realizował Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Strumieniu pn.: „Wykorzystaj swoją szansę”, w ramach którego realizowane będą staże dla osób niepełnosprawnych, „Aktywność bez barier” i „Młodzież naszą inwestycją”.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała też, że Szkoła Podstawowa w Zabłociu otrzymała dofinansowanie na wspólny projekt pn. „Dzieci i kultura bez granic” złożony w ramach współpracy transgranicznej. Jest to inicjatywa, z którą wyszła szkoła, Urząd pomógł tylko odpowiednio przygotować projekt. Kiedy umowa zostanie podpisana wtedy radni zostaną poinformowani co w ramach tego projektu będzie realizowane.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że była na spotkaniu ze Starostą Petrvaldu nt. naszej współpracy. Z uzyskanych informacji wiemy, że coraz ciężej będzie pozyskać środki transgraniczne, ponieważ ciągle zaostrzane są pewne kryteria. Do tej pory było tak, że jeżeli gmina Strumień realizowała projekt u siebie np. Centrum szachowe, a gmina Petrvald tylko współuczestniczyła, to polegało to tylko wyjazdach gminy Strumień do Petrvaldu, czy Petrvaldu do nas. Gmina współpracująca nie miała konieczności realizacji podobnego projektu. W tej chwili planujemy realizację projektu w ramach współpracy transgranicznej polegającego na modernizacji auli Gimnazjum w Strumieniu i chcąc zwiększyć szansę dofinansowania tego projektu podejmujemy starania, aby gmina współpracująca przygotowała podobny projekt.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że w najbliższym czasie rusza działalność Lokalnej Grupy Rybackiej, gdzie będzie większa możliwość pozyskania środków dla gmin z możliwością dofinansowania inwestycji do 85%. Planujemy, aby w ramach LGR starać się o pozyskanie środków na modernizację ul. Rybiej w Bąkowie, która biegnie między stawami i łączy drogę krajową z drogą powiatową. Konkursy w ramach LGR przewidziane są na III kwartał br., a remont ul. Rybiej planowalibyśmy wykonać w roku 2012. Rozpatrujemy również możliwość wykonania remontu ul. Leśnej w Strumieniu w ramach środków z LGR.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że Prezesem Lokalnej Grupy Rybackiej jest pan Stanisław Gabzdyl z Drogomyśla, a w jej skład wchodzą gminy: Strumień, Pawłowice, Goczałkowice, Chybie, Skoczów, Zebrzydowice i Dębowiec. Zachęciła też do brania udziału w szkoleniach i spotkaniach organizowanych w ramach LGR.

 

ad. 12.

 

Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady IV sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 1800) słowami „zamykam IV sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

 

Protokołowała: Elżbieta Król

 

 

Przewodniczący Rady

Czesław GREŃ