Uchwała Nr V/38/2011

Rady Miejskiej w Strumieniu

z dnia 21 lutego 2011 r.

 

 

w sprawie: zatwierdzenia Planu Pracy Rady Miejskiej w Strumieniu

 

 

Na podstawie art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.) - na wniosek przewodniczącego Rady Miejskiej Rada Miejska w Strumieniu

 

uchwala:

 

§ 1

 

Plan Pracy Rady Miejskiej w Strumieniu na 2011 rok – stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

 

§ 2

 

Upoważnia się Przewodniczącego Rady Miejskiej do przesunięć tematów zawartych w Planie Pracy Rady Miejskiej w zależności od potrzeby i możliwości zwołania sesji.

 

§ 3

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

Przewodniczący Rady

Czesław GREŃ


Załącznik

do Uchwały Nr V/38/2011

Rady Miejskiej w Strumieniu

z dnia 21 lutego 2011 r.

 

 

PLAN PRACY

Rady Miejskiej w Strumieniu

na 2011 r.

 

 

Luty:

1.    Uchwalenie Planu Odnowy Miejscowości Zbytków.

2.    Nawiązanie współpracy z gminą Senov.

3.    Utworzenia Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Zabłociu

 

Marzec:

1.    Informacja o stanie bezpieczeństwa publicznego na terenie gminy Strumień.

2.    Informacja o podziale środków na remonty i modernizacje dróg gminnych na 2011 r.

3.    Informacja nt. realizacji regulaminu utrzymania czystości i porządku oraz gospodarowania odpadami w gminie Strumień z uwzględnieniem planowanych zmian w tym temacie.

4.    Przygotowanie zmian w Statucie Gminy Strumień.

5.    Informacja na temat planowanych inwestycji na rok 2011 z uwzględnieniem basenu oraz boiska sportowego na terenie Gimnazjum

6.    Informacja Komisji Oświaty na temat przeprowadzonej analizy funkcjonowania placówek oświatowych działający na terenie gminy Strumień.

 

Kwiecień:

1.    Informacja o działalności Hali sportowej i Basenu kąpielowego pod kątem przygotowania do sezonu letniego i bezpiecznego z nich korzystania.

2.    Informacja o działalności Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury (wraz z działalnością Świetlic środowiskowych) i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Strumieniu za rok 2010 oraz omówienie oferty na 2011 r.

3.    Informacja o dostępności służby zdrowia na terenie Gminy, stanu technicznego i wykorzystania placówek będących własnością Gminy oraz możliwości stacjonowania na terenie Gminy Strumień karetki pogotowia wraz z zespołem ratowniczym.

 

Maj:

1.    Informacja o działalności Miejsko-Gminnej Spółki Wodnej w Strumieniu oraz stanu kanałów i rowów odwadniających, oraz planowanych inwestycji w tym zakresie.

2.    Informacja o sposobie rozpatrzenia wniosków przedstawionych komisje stałe Rady Miejskiej w I kwartale 2011 r.

3.    Informacja o stanie placówek oświatowych, analiza przewidzianych prac remontowych oraz przedstawienie informacji o planowanej strukturze szkół i przedszkoli w nowym roku szklonym.

4.    Informacja na temat środków zewnętrznych pozyskanych na realizację zadań własnych w Gminie.

 

Czerwiec:

1.    Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu za 2010 rok i udzielenie Burmistrzowi absolutorium.

2.    Informacja o stanie bazy sportowo-turystyczno-rekreacyjnej, działalności klubów sportowych, analiza propozycji pracy z młodzieżą w okresie wakacji letnich, propozycji rad pedagogicznych oraz kierowników placówek kulturalno-oświatowych odnośnie organizacji czasu wolnego dzieci i młodzieży.

3.    Informacja  na temat stanu dróg gminnych  oraz d powiatowych znajdujących się na terenie Gminy Strumień wraz z planowanymi inwestycjami w tym zakresie z udziałem przedstawiciela Powiatowego Zarządu Dróg.

4.    Informacja nt. postępowań przetargowych na zadania zaplanowane w budżecie na 2011 r.

 

Sierpień:

1.    Informacja o działalności Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu pod kątem zakresu działania, posiadanego sprzętu oraz problemów związanych z bazą lokalową.

2.    Informacja nt. stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego w oparciu o dane poszczególnych jednostek OSP działających na terenie Gminy.

3.    Realizacja wniosków przedstawionych przez komisje Rady Miejskiej w II kwartale 2011 r.

4.    Informacja nt. stanu współpracy gminy Strumień z gminami partnerskimi.

 

Wrzesień:

1.   Rozpatrzenie informacji Burmistrza o przebiegu wykonania budżetu gminy Strumień za I półrocze 2011 roku.

2.   Przyznanie wyróżnień: Lauru Srebrnej Cieszynianki, zasłużonych dla sołectw (miasta) oraz zasłużonych dla Gminy (w tym okolicznościowych).

3.   Program współpracy gminy Strumień z organizacjami pozarządowymi na 2012 r.

 

Październik:

1.    Informacja przewodniczącego Rady, Burmistrza oraz Wojewody Śląskiego na temat oświadczeń majątkowych złożonych w 2011 roku.

2.    Informacja o stopniu realizacji inwestycji przewidzianych w budżecie Gminy oraz Wieloletnim Planie Inwestycyjnym.

3.    Informacja o działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu pod katem problematyki zagrożeń społecznych.

4.    Rozpatrzenie informacje o stanie realizacji zadań oświatowych w gminie Strumień za poprzedni rok szkolny w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów.

 

Listopad:

1.    Ustalenie stawek podatków i opłat na 2012 r.

2.    Realizacja wniosków przedstawionych przez komisje Rady Miejskiej w III kwartale 2011 r.

 

Grudzień:

1.    Uchwalenie Gminnego Programu Profilaktyki i Przeciwdziałania Alkoholizmowi oraz Gminny Program Przeciwdziałania Narkomanii na 2012 r.

2.    Uchwalenie budżetu Gminy na 2012 r.

3.    Przyjęcie planu pracy Rady Miejskiej na 2012 r.

4.    Przyjęcie planów pracy komisji Rady Miejskiej na 2012 r.

5.    Informacji Burmistrza Strumienia w sprawie wydanych decyzji dotyczących wzrostu wartości nieruchomości oraz zgłoszonych żądaniach wypłaty odszkodowania dotyczącego obniżenia wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem planów miejscowych.

 

 

Przewodniczący Rady

Czesław GREŃ