Protokół Nr VIII/2011

obrad ósmej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu,

odbytych w dniu 31 maja 2011 r. o godz. 1500

w sali obrad Urzędu Miejskiego w Strumieniu

Obecni: Radni Rady Miejskiej, Sołtysi i Przewodnicząca Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorzy i kierownicy podległych Radzie jednostek i zakładów budżetowych – wg załączonych list obecności, pracownicy Urzędu Miejskiego w Strumieniu, przedstawiciel Komisariatu Policji w Strumieniu, mieszkańcy Gminy i przedstawiciele lokalnej prasy

Ponadto w obradach udział wzięli:

Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek

z-ca Burmistrza Strumienia – mgr inż. Włodzimierz Cybulski

Skarbnik Strumienia – mgr Danuta Mitko

Sekretarz Strumienia – Daniela Kula

Porządek obrad:

Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

Przedstawienie porządku obrad.

Wystąpienia gości.

Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

Interpelacje i zapytania radnych.

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie skargi dotyczącej sytuacji powodziowej w Strumieniu.

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości wykorzystania dotacji przez niepubliczne przedszkola i inne formy wychowania przedszkolnego prowadzone na terenie gminy Strumień przez osoby prawne i fizyczne.

Informacja o stanie placówek oświatowych, analiza przewidzianych prac remontowych oraz przedstawienie informacji o planowanej strukturze szkół i przedszkoli w nowym roku szklonym.

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2011.

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej prognozy finansowej gminy Strumień na lata 2011-2025.

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2011 r.

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu na finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Strumień w roku 2011.

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Rady Powiatu Cieszyńskiego w sprawie przekształcenia Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Cieszynie.

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie niezabudowanej nieruchomości położonej w Strumieniu – przy ul. Pawłowickiej.

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie niezabudowanej nieruchomości położonej w Strumieniu – przy ul. Młyńskiej.

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie niezabudowanej nieruchomości położonej w Strumieniu – przy ul. Ks. Londzina.

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie zabudowanej nieruchomości położonej w Strumieniu – przy ul. Ks. Londzina.

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie niezabudowanej nieruchomości położonej w Zabłociu.

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXXVIII/294/2009 Rady Miejskiej w Strumieniu z 30 czerwca 2009 r. w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie nieruchomości stanowiącej własność Gminy prawem użytkowania.

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie służebności gruntowej.

Informacja o działalności Miejsko-Gminnej Spółki Wodnej w Strumieniu oraz stanu kanałów i rowów odwadniających oraz planowanych inwestycji w tym zakresie. .

Informacja na temat środków zewnętrznych pozyskanych na realizację zadań własnych w Gminie.

Informacja o sposobie rozpatrzenia wniosków przedstawionych komisje stałe Rady Miejskiej w IV kwartale 2010 r. i I kwartale 2011 r.

Informacja nt. prac nad projektem Statutu Gminy Strumień.

Zatwierdzenie protokołu z VII sesji.

Informacje, wolne głosy i wnioski.

Zakończenie.

Przebieg obrad:

ad. 1.

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu mgr Stanisław Świtała.

Wiceprzewodniczący S. Świtała – na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 12 radnych, na 15 ustawowego składu Rady – obrady są zatem prawomocne.

Wiceprzewodniczący S. Świtała przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Strumienia, z-cę Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Sekretarza Strumienia, dyrektorów i kierowników podległych Radzie jednostek organizacyjnych i zakładów budżetowych, przewodniczących jednostek pomocniczych Gminy, Komendanta Komisariatu Policji w Strumieniu Rafała Machaczkę, asystenta Poseł Mirosławy Nykiel pan Adama Fabię, pracowników Urzędu Miejskiego, mieszkańców Gminy i przedstawiciela lokalnej prasy „Nowej Formacji”.

ad. 2.

Wiceprzewodnicząca C. Skowron odczytała porządek obrad VIII sesji.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut przedstawił wniosek wspólnego Komisji: „Komisje wnioskują, aby zdjąć z porządku obrad VIII sesji pkt 14 pn. „Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego sołectwa Zabłocie.”. Komisje wnioskują, aby na następne posiedzenie Komisji zaprosić przedstawicieli firmy GFG w Zabłociu celem przedstawienia sprawy rekultywacji wyeksploatowanych terenów.”.

Burmistrz A. Grygierek przedstawiła wniosek Nr OR. 8020.11.4.2011 z dnia 26 maja br. w sprawie wprowadzenia do porządku obrad VIII dodatkowego punktu sesji pn. „Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Rady Powiatu Cieszyńskiego w sprawie przekształcenia Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Cieszynie.”.

Wiceprzewodniczący S. Świtała zaproponował, aby dodatkowy punkt, proponowany przez Burmistrza, wprowadzić jako pkt 14, który jest proponowany przez Komisje do zdjęcia z porządku obrad.

Wiceprzewodniczący S. Świtała poddał pod głosowanie wniosek Komisji o zdjęcie z porządku obrad VIII sesji pkt 14 pn. „Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego sołectwa Zabłocie.”.

W głosowaniu: 11 głosami „za” i 1 głosie „wstrzymującym się od głosowania” (głosowało 12 radnych) zdjęto z porządku obrad dotychczasowy pkt 14.

Wiceprzewodniczący S. Świtała poddał pod głosowanie wniosek Burmistrza Strumienia o wprowadzenie dodatkowego punktu pn. „Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Rady Powiatu Cieszyńskiego w sprawie przekształcenia Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Cieszynie” jako pkt 14.

Jednogłośnie „za” (głosowało 12 radnych) wprowadzono do porządku obrad nowy pkt 14.

Następnie Wiceprzewodniczący S. Świtała poddał pod głosowanie cały porządek obrad wraz z wcześniej wprowadzonymi zmianami.

W głosowaniu - jednogłośnie „za” (głosowało 12 radnych) - przyjęto porządek obrad VIII sesji.

 

ad. 3.

Pan A. Fabia w imieniu Poseł Mirosławy Nykiel poinformował, że Sejm przyjął tzw. ustawę śmieciową, obecnie pracują nad nią senatorzy. Jeżeli Senat ją przyjmie, to zacznie ona obowiązywać od stycznia 2012 r. i będzie porządkować sprawy gospodarki odpadami.

ad. 4.

Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że 25 maja br. uczestniczyła w spotkaniu w Pałacu Prezydenckiego z okazji „Dnia Samorządu Terytorialnego”, na którym Prezydent Bronisław Komorowski wręczył odznaczenia za wybitne zasługi w działalności na rzecz społeczności lokalnej.

Informacja została przyjęta.

ad. 5.

Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

Informacja została przyjęta.

ad. 6.

Przewodniczący C. Greń zapytał radnych, czy odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji są zadawalające, czy zgłaszają jeszcze jakieś dodatkowe pytania i uwagi?

Wiceprzewodnicząca C. Skowron podziękowała za interwencję w Powiatowym Zarządzie Dróg Publicznych w sprawie naprawy poboczy ulicy Wyzwolenia w Zbytkowie. Naprawa została wykonana dzisiaj.

Radna A. Żur interpelowała, aby przy okazji modernizacji ulicy Młyńskiej w Strumieniu wyciąć pas wierzby ekologicznej rosnący przy drodze.

Burmistrz A. Grygierek zapewniła, że wierzba ekologiczna zostanie wycięta przy okazji realizacji modernizacji ulicy Młyńskiej w Strumieniu.

Radny S. Balas interpelował o zorganizowanie spotkania w sprawie fatalnego stanu chodnika przy ulicy Głównej w Bąkowie z udziałem: Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych, firmy „DIEGO” z Warszowic, Rady Sołeckiej w Bąkowie, Urzędu Miejskiego w Strumieniu i pana Jerzego Malika członka Zarządu Powiatu Cieszyńskiego ds. Dróg i Inwestycji.

Burmistrz A. Grygierek zapewniła, że zostanie zorganizowane spotkanie z Powiatem, gdyż czeka już kolejka pretensji m.in.: ulica Główna w Pruchnej, plany remontowe dotyczące ulicy Długiej w Zabłociu oraz rów przy ulicy Cieszyńskiej w Strumieniu.

Wiceprzewodniczący S. Świtała podziękował za odpowiedź w sprawie usunięcia usterek przy ulicy Głównej w Pruchnej.

Wiceprzewodniczący S. Świtała interpelował o likwidację ogromnego rozlewiska wody na zmodernizowanej nawierzchni drogi powiatowej ulicy Głównej w Pruchnej (na wysokości sklepu „Smrek).

Wiceprzewodnicząca C. Skowron interpelowała o wystąpienie do Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych i Zarządu Dróg Wojewódzkich o wykoszenie poboczy przy drogach powiatowych i wojewódzkich w szczególności przy chodnikach dla pieszych.

Radna M. Krutyła interpelowała o naprawienie przerwanej instalacji odgromowej na budynku komunalnym w Strumieniu przy ulicy 1 Maja 6.

Radny M. Hus podziękował za ustawienie barierki przy skrzyżowaniu ulic Szkolnej i Jarząbkowickiej w Bąkowie.

ad. 7.

Na prośbę Wiceprzewodniczącego S. Świtały – projekt uchwały w sprawie skargi dotyczącej sytuacji powodziowej w Strumieniu wraz z uzasadnieniem – przedstawiła Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej M. Krutyła.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Wiceprzewodniczący S. Świtała odczytał treść projektu uchwały i poddał pod głosowanie.

11 „za” i 1 głosie „przeciw” (głosowało 12 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr VIII/58/2011 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 31 maja 2011 r. w sprawie skargi dotyczącej sytuacji powodziowej w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

Na sesję przybył radny A. Kajstura i od tej chwili w sesji uczestniczy 13 radnych na 15 ustawowego składu Rady.

ad. 8.

Na prośbę Wiceprzewodniczącego S. Świtały – projekt uchwały w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości wykorzystania dotacji przez niepubliczne przedszkola i inne formy wychowania przedszkolnego prowadzone na terenie gminy Strumień przez osoby prawne i fizyczne – przedstawiła Dyrektor ZOS J. Włoch.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Wiceprzewodniczący S. Świtała odczytał treść projektu uchwały i poddał pod głosowanie.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr VIII/59/2011 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 31 maja 2011 r. w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości wykorzystania dotacji przez niepubliczne przedszkola i inne formy wychowania przedszkolnego prowadzone na terenie gminy Strumień przez osoby prawne i fizyczne.

Uchwała w załączeniu.

ad. 9.

Na prośbę Wiceprzewodniczącego S. Świtały – „Informacja o stanie placówek oświatowych, analiza przewidzianych prac remontowych oraz przedstawienie informacji o planowanej strukturze szkół i przedszkoli w nowym roku szklonym” – przedstawił Dyrektor ZOS J. Włoch.

Burmistrz A. Grygierek przedstawiła poważniejsze tegoroczne inwestycje w oświacie:

wymiana instalacji elektrycznej i malowanie starej części obiektu Zespołu Szkół w Drogomyślu (prace mają kosztować około 169 tys. złotych i jest złożony wniosek do MEN),

remont instalacji elektrycznej i teletechnicznej wraz z robotami malarskimi i posadzkarskimi w Gimnazjum w Strumieniu (na prace te jest złożony wniosek do MEN),

przygotowywany jest projekt na termomodernizację budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Bąkowie (będzie składany wniosek do Regionalnego Programu Operacyjnego),

przygotowywany jest wniosek do RPO na II etap termomodernizacji budynku Przedszkola w Zbytkowie (pierwszy etap prac wykonaliśmy z własnych środków),

pozyskaliśmy środki na termomodernizację budynku Przedszkola w Strumieniu, wartość dofinansowania wynosi 85%, mamy również złożony wniosek do WFOŚ żeby zrobić montaż finansowy.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że mamy problem z instalację centralnego ogrzewania w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Bąkowie. W związku z tym, że chcemy się starać o środki na termomodernizację tej placówki potraktowaliśmy problem kompleksowo i przygotowujemy dokumentację na całość. Gdy uzyskamy niezbędne pozwolenia, wymienimy instalację nie czekając na ocenę wniosku. Ponadto komplikuje się nam nieco sprawa Zespołu Szkół w Pruchnej, gdzie również planowaliśmy wymianę pieca, ale po przyjrzeniu się budynkowi i instalacji padł wniosek, aby podejść do tematu kompleksowo, wykonać dokumentację i dopiero zlecić wymianę pieca, żeby nie doszło do sytuacji, że po wymianie nie będzie współpracował z istniejącą instalacją centralnego ogrzewania.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że od kiedy objęła urząd Burmistrza zmieniła zasady prowadzenia remontów w szkołach. Cały ciężar inwestycji w oświacie Urząd wziął na siebie, odpowiadamy za całość, podpisujemy umowy i nadzorujemy realizację. Natomiast dyrektorom zostały przydzielone, w zależności od wielkości placówki, środki na drobne remonty bieżące, naprawy i malowania.

Wiceprzewodniczący S. Świtała przekazał gratulacje byłym, a zarazem nowym dyrektorom placówek oświatowych w Zabłociu i Drogomyślu.

Radna A. Żur pogratulowała Szkole Podstawowej w Strumieniu, która wzbogaciła się o nowy plac zabaw, na który sami pozyskali środki finansowe. Jest to jedna z nielicznych placówek oświatowych na terenie Gminy, która tak aktywnie stara się pozyskanie dodatkowych środków finansowych.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że uczestniczyła w uroczystości oddania do użytku nowego placu zabaw w Szkole Podstawowej w Strumieniu, który jest bardzo trafioną inwestycją. Poinformowała też, że Gmina wykonała projekt na zagospodarowanie terenu.

Radna A. Żur przekazała również podziękowania dla rodziców, którzy przygotowali całą oprawę uroczystości oddania placu zabaw do użytku.

Komisje Rady nie wniosły uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

Na sesję przybył radny P. Faruga i od tej chwili w sesji uczestniczy 14 radnych na 15 ustawowego składu Rady.

ad. 10.

Na prośbę Wiceprzewodniczącego S. Świtały – projekt uchwały w sprawie zmiany Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2011 – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Wiceprzewodniczący S. Świtała odczytał treść projektu uchwały i poddał pod głosowanie.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr VIII/60/2011 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 31 maja 2011 r. w sprawie zmiany Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2011.

Uchwała w załączeniu.

ad. 11.

Na prośbę Wiceprzewodniczącego S. Świtały - projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej prognozy finansowej gminy Strumień na lata 2011-2025 (wraz z autopoprawką) – przedstawiła Skarbnik D. Mitko.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Wiceprzewodniczący S. Świtała odczytał treść projektu uchwały i poddał pod głosowanie (wraz z autopoprawką).

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr VIII/61/2011 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 31 maja 2011 r. w sprawie zmiany Wieloletniej prognozy finansowej gminy Strumień na lata 2011-2025.

Uchwała w załączeniu.

ad. 12.

Na prośbę Wiceprzewodniczącego S. Świtały - projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2011 r. (wraz z autopoprawką) – przedstawiła Skarbnik D. Mitko.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Wiceprzewodniczący S. Świtała odczytał treść projektu uchwały i poddał pod głosowanie (wraz z autopoprawką).

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr VIII/62/2011 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 31 maja 2011 r. w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2011 r.

Uchwała w załączeniu.

ad. 13.

Na prośbę Wiceprzewodniczącego S. Świtały - projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu na finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Strumień w roku 2011 – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Wiceprzewodniczący S. Świtała zapytał jaki jest procent zadłużenia Gminy?

Skarbnik D. Mitko odpowiedziała, że obecnie dług Gminy wynosi 28%. Natomiast po zaciągnięciu 6,5 mln. złotych kredytu wzrośnie do 55%. Jesteśmy więc na granicy dozwolonego zadłużenia, które jest dozwolone do 60%.

Burmistrz A. Grygierek dodatkowo wyjaśniła, że zaciągnięcie kredytu było już przewidziane przy planowaniu budżetu. Wszystkie kredyty, które bierzemy są przeznaczane na inwestycje. Nie ma sytuacji, abyśmy przeznaczali je na działalność bieżącą. Niestety, w przypadku środków unijnych sytuacja wygląda tak, że najpierw trzeba sfinansować prace, a potem czekać na refundację środków i tak np. na zwrot środków na parku w Strumieniu czekaliśmy trzy lata.

Wiceprzewodniczący S. Świtała odczytał treść projektu uchwały i poddał pod głosowanie.

13 głosami „za” i 1 głosie „wstrzymującym się od głosowania” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr VIII/63/2011 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 31 maja 2011 r. w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu na finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Strumień w roku 2011.

Uchwała w załączeniu.

ad. 14.

Na prośbę Wiceprzewodniczącego S. Świtały - projekt uchwały w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Rady Powiatu Cieszyńskiego w sprawie przekształcenia Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Cieszynie – przedstawił z-ca Burmistrza W. Cybulski.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut, Przewodnicząca Komisji Oświaty, … - A. Żur i Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - P. Faruga przedstawili jednobrzmiący wniosek wspólnego posiedzenia Komisji: „Komisje wnioskują, aby negatywnie zaopiniować projekt uchwały Rady Powiatu Cieszyńskiego w sprawie przekształcenia Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Cieszynie.”.

Radny Z. Podyma stwierdził, że merytorycznie ten projekt uchwały nie wnosi nic, ale to my reprezentujemy naszą lokalną społeczność. Jeśli ktoś przeczyta, że poradnia np. jodowa nagle z Cieszyna zostaje przeniesiona do Krakowa. Jeśli podpiszemy się pod tą propozycją Powiatu pozytywnie, zostaniemy w opinii mieszkańców tymi, którzy nie bronią ich interesów. Nie możemy wyrokować, kto korzysta, a kto nie z poradni, gdyż nie mamy takiej wiedzy. Jeśli coś zostaje przeniesione od nas o 150 kilometrów, nie możemy mówić, że jesteśmy za tym, że nas to nie interesuje. Stwierdził też, że nasz głos w tej sprawie jest bardziej głosem sumienia, niż głosem merytorycznym, który może cos zmienić.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że uważa tak samo i dlatego wspólnie z zastępcą zdecydowali, aby projekt uchwały w tej sprawie przedłożyć pod obrad sesji, żeby radni mieli okazję się z tym zapoznać i żeby mieszkańcy o tym wiedzieli. Mogliśmy nie wprowadzać tej sprawy pod obrady sesji i ewentualnie poinformować, gdyż pismo wpłynęło późno, po wysłaniu materiałów sesyjnych radnym.

Wiceprzewodniczący S. Świtała zapytał czy adresy nowych miejsc poradni są wymienione w przekazanym projekcie uchwały?

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że informację o nowych Aresach poradni opublikujemy na stronie Gminy i w prasie lokalnej.

Radny K. Pisiut stwierdził, że Rada Powiatu podejmując taką uchwałę, powinna podać informację o nowych adresach poradni.

Wiceprzewodniczący S. Świtała odczytał treść projektu uchwały i poddał pod głosowanie.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr VIII/64/2011 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 31 maja 2011 r. w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Rady Powiatu Cieszyńskiego w sprawie przekształcenia Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Cieszynie.

Uchwała w załączeniu.

Wiceprzewodniczący S. Świtała ogłosił 10-minutową przerwę w obradach.

ad. 15.

Na prośbę Wiceprzewodniczącego S. Świtały - projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie niezabudowanej nieruchomości położonej w Strumieniu – przy ul. Pawłowickiej – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Wiceprzewodniczący S. Świtała odczytał treść projektu uchwały i poddał pod głosowanie.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr VIII/65/2011 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 31 maja 2011 r. w sprawie wyrażenia zgody na zbycie niezabudowanej nieruchomości położonej w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

ad. 16.

Na prośbę Wiceprzewodniczącego S. Świtały - projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie niezabudowanej nieruchomości położonej w Strumieniu – przy ul. Młyńskiej – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Wiceprzewodniczący S. Świtała odczytał treść projektu uchwały i poddał pod głosowanie.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr VIII/66/2011 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 31 maja 2011 r. w sprawie wyrażenia zgody na zbycie niezabudowanej nieruchomości położonej w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

ad. 17.

Na prośbę Wiceprzewodniczącego S. Świtały - projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie niezabudowanej nieruchomości położonej w Strumieniu – przy ul. Ks. Londzina (grunt przy budynku Zamku) – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Wiceprzewodniczący S. Świtała odczytał treść projektu uchwały i poddał pod głosowanie.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr VIII/67/2011 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 31 maja 2011 r. w sprawie wyrażenia zgody na zbycie niezabudowanej nieruchomości położonej w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 18.

Na prośbę Wiceprzewodniczącego S. Świtały - projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie zabudowanej nieruchomości położonej w Strumieniu – przy ul. Ks. Londzina (budynek Zamku) – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Wiceprzewodniczący S. Świtała odczytał treść projektu uchwały i poddał pod głosowanie.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr VIII/68/2011 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 31 maja 2011 r. w sprawie wyrażenia zgody na zbycie zabudowanej nieruchomości położonej w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

ad. 19.

Na prośbę Wiceprzewodniczącego S. Świtały - projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie niezabudowanej nieruchomości położonej w Zabłociu – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Wiceprzewodniczący S. Świtała odczytał treść projektu uchwały i poddał pod głosowanie.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr VIII/69/2011 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 31 maja 2011 r. w sprawie wyrażenia zgody na zbycie niezabudowanej nieruchomości położonej w Zabłociu.

Uchwała w załączeniu.

ad. 20.

Na prośbę Wiceprzewodniczącego S. Świtały - projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXXVIII/294/2009 Rady Miejskiej w Strumieniu z 30 czerwca 2009 r. w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie nieruchomości stanowiącej własność Gminy prawem użytkowania (dotyczy budynku strażnicy OSP w Strumieniu) – przedstawiła Sekretarz D. Kula.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Wiceprzewodniczący S. Świtała odczytał treść projektu uchwały i poddał pod głosowanie.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr VIII/70/2011 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 31 maja 2011 r. w sprawie zmiany uchwały Nr XXXVIII/294/2009 Rady Miejskiej w Strumieniu z 30 czerwca 2009 r. w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie nieruchomości stanowiącej własność Gminy prawem użytkowania.

Uchwała w załączeniu.

ad. 21.

Na prośbę Wiceprzewodniczącego S. Świtały - projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie służebności gruntowej – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Sekretarz D. Kula przedstawiła autopoprawki do projektu uchwały:

w § 1 tiret 1 po nr „2006/3” dodać wyrażenie „położonej w Pruchnej” i po nr „2006/9” dodać wyrażenie „położonej w Pruchnej”,

w § 1 tiret 2 po nr „2006/10” dodać wyrażenie „położonej w Pruchnej” i po nr „2006/9” dodać wyrażenie „położonej w Pruchnej”.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radny T. Tolasz zapytał czy to jedyny właściciel występuje o służebność gruntową?

Z-ca Burmistrza W. Cybulski wyjaśniła, że jest dwóch właścicieli i obaj występują o ustanowienie służebności gruntowej. Ktokolwiek w tej okolicy będzie chciał wykonać podział nieruchomości na działki każdy będzie musiał wystąpić do Gminy o ustanowienie służebności gruntowej i Gmina mu jej udzieli.

Z-ca Burmistrza W. Cybulski poinformował również, że w przyszłości planujemy w tym miejscu zmianę zapisów planu zagospodarowania przestrzennego odnośnie ustanowienia tam drogi wraz z jej wydzieleniem.

Wiceprzewodniczący S. Świtała odczytał treść projektu uchwały i poddał pod głosowanie (wraz z autopoprawką).

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr VIII/71/2011 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 31 maja 2011 r. w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie służebności gruntowej.

Uchwała w załączeniu.

ad. 22.

Na prośbę Wiceprzewodniczącego S. Świtały - „Informację o działalności Miejsko-Gminnej Spółki Wodnej w Strumieniu oraz stanu kanałów i rowów odwadniających, oraz planowanych inwestycji w tym zakresie” – przedstawił Przewodniczący Miejsko-Gminnej Spółki Wodnej w Strumieniu Marian Janik.

Burmistrz A. Grygierek podziękowała Przewodniczącemu oraz wszystkim członkom Miejsko-Gminnej Spółki Wodnej w Strumieniu za ogromny trud, wkład pracy i zaangażowanie w działalność oraz usuwanie różnych trudnych awarii.

Burmistrz A. Grygierek przedstawiła też planowane inwestycje Gminy w zakresie kanałów i rowów odwadniających.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

ad. 23.

Na prośbę Wiceprzewodniczącego S. Świtały - „Informację na temat środków zewnętrznych pozyskanych na realizację zadań własnych w Gminie” – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

ad. 24.

„Informacja na temat środków zewnętrznych pozyskanych na realizację zadań własnych w Gminie”.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

ad. 25.

Informację nt. prac nad projektem Statutu Gminy Strumień – przedstawił Wiceprzewodniczący S. Świtała.

Wiceprzewodniczący S. Świtała poinformował, że do końca maja zbieraliśmy wnioski i propozycje zmian w Statucie, a w czerwcu planujemy, że odbędzie pierwsze posiedzenie doraźnej Komisji do przygotowania projektu Statutu Gminy Strumień.

Informacja została przyjęta.

ad. 26.

Protokół z VII sesji, który był wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

ad. 27.

W wolnych wnioskach głos zabrali:

Radny Z. Podyma podziękował za odpowiedź w sprawie wykonania parkingu przy cmentarzu komunalnym w Drogomyślu. Wyraził swoje zadowolenie, że w 2012 roku zadanie to zostanie zaplanowane w budżecie Gminy. Poinformował też, że prawdopodobnie w dawnych czasach przebiegał tamtędy nasyp kolei wąskotorowej, więc powinien w tym miejscu być dobry podkład.

Radny Z. Podyma wnioskował w sprawach:

usunięcia awarii wody na cmentarzu komunalnym w Drogomyślu (dopływ wody jest zakręcony na głównym zaworze);

wycięcia krzewów i wykoszenia chwastów zasłaniających widoczność na skrzyżowaniu ulic: Klonowej i Spokojnej w Drogomyślu;

likwidacji zamokniętego i bardzo nieestetycznego tynku na wysokości lamperii w korytarzu oraz naprawy zepsutej klamki w drzwiach wejściowych do Domu Nauczyciela w Drogomyślu.

Radny Z. Podyma podziękował też za odpowiedź na wniosek w sprawie naprawy schodka w wejściu do budynku Poczty w Drogomyślu.

Radna M. Krutyła wnioskowała o ustawienie znaku „nakaz skrętu w lewo” przy wyjeździe z parkingu za budynkiem Ratusza na ulicę Pocztową w Strumieniu.

Z-ca Burmistrza W. Cybulski poinformowała, że brakuje nam bardzo dużo znaków na drogach. Będziemy to uzgadniać z Dyrektorem ZGKiM i na bieżąco realizować.

Radna U. Słowik wnioskowała o wymalowanie poziomych znaków „zakaz parkowania” tzw. Koperty, wzdłuż ulicy Głównej w Drogomyślu na wysokości Sali Zborowej.

Radna A. Żur przekazała słowa podziękowania wszystkim, którzy przyczynili się do powstania Galerii w piwnicach budynku Ratusza. Jest to miesjce, którym możemy się pochwalić.

Radny S. Balas wnioskował o wystąpienie z pismami do właścicieli nieruchomości w Bąkowie, nakazującymi likwidację niebezpiecznej rośliny - barszcz sosnowskiego.

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że jak co roku wystąpiliśmy z pismem przypominającym o likwidacji barszczu sosnowskiego do wszystkich właścicieli nieruchomości, których mamy zlokalizowanych i ustalonych.

Radny P. Faruga podziękował za usunięcie wyrwy w drodze przy skrzyżowaniu ulic 1 Maja i Wspólnej w Strumieniu.

Radny P. Faruga wnioskował o wystąpienie do Energetyki o wyregulowanie zegarów w lampach przy ulicy 1 Maja w Strumieniu (lampy zapalają się już o godz. 1900).

Radny A. Kajstura wnioskował o wystąpienie do Zarządu Dróg Wojewódzkich o likwidację bardzo niebezpiecznych muld powstających w nawierzchni ulicy Bielskiej w Zabłociu.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut odczytał jednobrzmiący wniosek wspólnego posiedzenia Komisji: „Komisje negatywnie opiniują propozycję mieszkańców sołectwa Pruchna dotyczącą przywrócenia inkasa podatków w sołectwie Pruchna.”.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że do wszystkich punktów kasowych w sołectwie Pruchna dostarczono wypełnione przez pracowników Urzędu druki wpłat podatków.

Wiceprzewodniczący S. Świtała podziękował za położenie nakładki asfaltowej na parkingu przy ulicy Szkolnej w Pruchnej, przy Domu Przedpogrzebowym.

ad. 28.

Wiceprzewodniczący S. Świtała dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady VIII sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 1800) słowami „zamykam VIII sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

Protokołowała: Elżbieta Król

 

Wiceprzewodniczący Rady

Stanisław Świtała