Protokół Nr XIII/2011

obrad trzynastej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu,

odbytych w dniu 28 października 2011 r. o godz. 1600

w sali obrad Urzędu Miejskiego w Strumieniu

Obecni: Radni Rady Miejskiej, Sołtysi i Przewodnicząca Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorzy i kierownicy podległych Radzie jednostek i zakładów budżetowych – wg załączonych list obecności, pracownicy Urzędu Miejskiego w Strumieniu i przedstawiciele lokalnej prasy.

Ponadto w obradach udział wzięli:

1)     Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek;

2)     z-ca Burmistrza Strumienia – mgr inż. Włodzimierz Cybulski;

3)     Skarbnik Strumienia – mgr Danuta Mitko;

4)     Sekretarz Strumienia – Daniela Kula.

Porządek obrad:

     1.       Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

     2.      Przedstawienie porządku obrad.

     3.       Wystąpienia gości.

     4.       Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

     5.       Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

     6.       Interpelacje i zapytania radnych.

     7.       Informacja o działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu pod kątem problematyki zagrożeń społecznych.

     8.       Rozpatrzenie informacje o stanie realizacji zadań oświatowych w gminie Strumień za poprzedni rok szkolny w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów.

     9.       Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.

 10.       Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej prognozy finansowej gminy Strumień na lata 2011-2022.

 11.       Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2011 r.

 12.       Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielania pomocy finansowej Powiatowi Cieszyńskiemu na realizację zadań inwestycyjnych na drogach powiatowych.

 13.       Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia dotacji celowej na dofinansowanie kosztów inwestycji służących ochronie powietrza polegających na wymianie źródeł ciepła w budynkach mieszkalnych na terenie gminy Strumień.

 14.       Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie powierzenia Burmistrzowi Strumienia ustalenia wysokości opłat za umieszczanie reklam na terenach, obiektach i urządzeniach komunalnych.

 15.       Informacja o stopniu realizacji inwestycji przewidzianych w budżecie Gminy oraz Wieloletnim Planie Inwestycyjnym.

 16.       Informacja Przewodniczącego Rady, Burmistrza oraz Wojewody Śląskiego na temat oświadczeń majątkowych złożonych w 2011 roku.

 17.       Zatwierdzenie protokołu z XII sesji.

 18.       Informacje, wolne głosy i wnioski.

 19.       Zakończenie.

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył – Przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu Czesław Greń.

Przewodniczący C. Greń – na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 15 radnych, na 15 ustawowego składu Rady – obrady są zatem prawomocne.

Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Strumienia, z-cę Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Sekretarza Strumienia, Radcę prawnego, dyrektorów i kierowników podległych Radzie jednostek organizacyjnych i zakładów budżetowych, przewodniczących jednostek pomocniczych Gminy, radnych powiatowych, pracowników Urzędu Miejskiego, przedstawicieli lokalnej prasy „Nowej Formacji” i mieszkańców Gminy.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący C. Greń odczytał porządek obrad XIII sesji.

Porządek obrad został przyjęty bez uwag.

 

ad. 3.

 

Przewodniczący C. Greń wraz z Burmistrzem A. Grygierek wręczyli list gratulacyjny i wiązankę kwiatów pani Wandzie Ochodek z Drogomyśla wyróżnionej nagrodą Miłosiernego Samarytanina przyznawaną przez Diakonię Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego w RP.

Pani W. Ochodek podziękowała za otrzymane gratulacje i krótko przedstawiła działalność charytatywną i ekumeniczną Stacji Diakonijnej Parafii Ewangelicko-Augsburskiej w Drogomyślu bardzo szeroko wykraczającą poza teren gminy Strumień.

 

ad. 4.

 

Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

Burmistrz A. Grygierek przedstawiła informację na temat rozstrzygniętych przetargów na odśnieżanie dróg gminnych w poszczególnych sołectwach:

-      Zbytków – firma „ZASPA” W. Konieczny ze Zbytkowa,

-      Zabłocie – firma „MENTRANS” z Rudzicy,

-      Pruchna – firma „WAMIX” z Zebrzydowic,

-      Drogomyśl – firma „MENTRANS” z Rudzicy,

-      Bąków – nie wpłynęła żadna oferta, dlatego postanowiliśmy odśnieżanie zlecić ZGKiM w Strumieniu.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała również, że decyzją Zarządu Województwa Śląskiego z dnia 25 października br. zaktualizowano dofinansowanie dla gminy Strumień na modernizację Basenu w Strumieniu z 55% na 85%.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 5.

 

Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

Przewodniczący C. Greń przypomniał, że dzisiaj uczestniczyliśmy w uroczystości oddania nowego boiska przy Gimnazjum w Strumieniu. Mieliśmy okazję widzieć ogromną radość dzieci, młodzieży i nauczycieli z tego pięknego nowego obiektu.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 6.

 

Przewodniczący C. Greń zapytał radnych, czy odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji są zadawalające oraz czy zgłaszają jeszcze jakieś dodatkowe pytania i uwagi?

Wiceprzewodnicząca C. Skowron interpelowała w sprawach:

1)       czy coś wiadomo w sprawie wstrzymanej inwestycji - budowa ścieżki rowerowej realizowanej przez Krajową Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad w Katowicach wzdłuż DK 81 w Zbytkowie?;

2)       wystąpienia do Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Cieszynie o wykonanie barierki zabezpieczającej głęboki rów przy skrzyżowaniu ul. Wyzwolenia z drogą do byłego Kółka Rolniczego w Zbytkowie;

3)       wystąpienia do Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach o wyczyszczenie zarośniętego trawą chodnika przy drodze wojewódzkiej (ul. 1 Maja) na odcinku od skrzyżowania z dwupasmówką w kierunku Strumienia;

4)       kto będzie sprzątał tablice ogłoszeniowe na terenie Gminy z ogromnej ilości plakatów wyborczych?

Sekretarz D. Kula wyjaśniła, że komitety wyborcze w terminie do 30 dni od dnia zakończenia wyborów mają obowiązek posprzątania wszystkich ogłoszeń i obwieszczeń wyborczych z tablic ogłoszeniowych.

Burmistrz A. Grygierek dodatkowo poinformowała, że po ostatnich wyborach ZGKiM posprzątał wszystkie tablice ogłoszeniowe na terenie Gminy i po tej akcji obciążyliśmy wszystkie komitety wyborcze poniesionymi kosztami. Zapytała Dyrektora ZGKiM, czy komitety wyborcze uregulowały należności?

Dyrektor Ł. Pachuła odpowiedział, że nie wszystkie komitety zapłaciły za przesłane im faktury. Poinformował też, że w Strumieniu większość materiałów wyborczych została już posprzątana.

Burmistrz A. Grygierek zapewniła, że w bieżącym roku zastosujemy to samo rozwiązanie, posprzątamy i obciążymy kosztami komitety wyborcze.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że w sprawie kontynuacji budowy ścieki rowerowej wzdłuż DK 81 w Zbytkowie więcej informacji uzyskamy listopadzie. Wiemy, że głównie chodzi tam o spraw własnościowe. Zapewniła też, że wstąpimy z pismami do Zarządu Dróg Wojewódzkich w sprawie wyczyszczenia chodnika przy ul. 1 Maja oraz do Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Cieszynie w sprawie ustawienia barierki przy ul. Wyzwolenia w Zbytkowie.

Przewodniczący C. Greń podziękował Powiatowemu Zarządowi Dróg Publicznych w Cieszynie za wyczyszczenie rowu przydrożnego przy ul. Głównej w Drogomyślu na odcinku od wlotu i wylotu ul. Konwaliowej. Pozostało tam jeszcze do wykonania umocnienie skarp rowu, ale mamy zapewnienie, że w 2012 r. zostanie to zrobione.

Przewodniczący C. Greń ponownie interpelował w sprawie ustalenia terminu spotkania z Powiatowym Zarządem Dróg Publicznych w Cieszynie na temat stanu dróg i chodników na ternie Gminy. Minęły dwa miesiące i nie wiemy jakie są ustalenia w tej sprawie?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że Powiat jest chętny do zorganizowania takiego spotkania, jednak aktualnie są w trakcie przeprowadzania zmiany władz. Rada Powiatu wybrała nowego Starostę, który niebawem obejmie urząd.

Przewodniczący C. Greń wyjaśnił, że Rada chce się spotkać z Dyrektorem Powiatowego Zarządu Dróg w Cieszynie, a nie ze Starostą.

Burmistrz A. Grygierek zapewniła, że wystąpimy z pismem do Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w sprawie zorganizowania spotkania z Radą Miejską w Strumieniu.

Radny S. Balas interpelował w sprawach:

1)       Powiat wyczyścił rów przydrożny przy ul. Głównej w Bąkowie w rejonie skrzyżowania z ul. Kątek, pozostał tam jednak zatkany przepust, który trzeba udrożnić. Na dalszym odcinku ul. Kątek (na zakręcie) ZGKiM w Strumieniu wymieniał przepust, sprawa ta nie została zakończona ponieważ trzeba tam wymienić przyczółek, wykopać stare rury i udrożnić;

2)       zwrócenia się do PKS-ów o umieszczenie tabliczek z rozkładami jazdy na dwóch przystankach autobusowych przy drodze krajowej (jeden przy restauracji „Chata po zbóju” i drugi na wysokości salonu luster).

Burmistrz A. Grygierek zapewniła, że rozeznamy obie sprawy.

Radna U. Słowik dziękuje za otrzymane informacje nt. ul. Oblaski i ul. Brzozowej w Drogomyślu, cieszy ją to, że coś się w tych sprawach dzieje. Podziękowała również za załatwienie sprawy ul. Stawowej w Drogomyślu.

Radna U. Słowik interpelowała o wystąpienia do Krajowej Dyrekcji Dróg Krajowych w Katowicach w sprawie odtworzenia drogi gospodarczej lub budowy chodnika dla pieszych wzdłuż DK 81 w Drogomyślu na odcinku od ul. Dębina w kierunku skrzyżowania z ul. Główną.

Burmistrz A. Grygierek zapewniła, że ponownie wystąpimy w tej sprawie do Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Katowicach, ponieważ ciągnie się ona od wielu lat.

Przewodniczący C. Greń przypomniał, że jest jeszcze druga opcja w tej sprawie: Rada podjęła uchwałę o nieodpłatnym przejęciu do Agencji Nieruchomości Rolnych drogi śródpolnej wzdłuż stodoły. Planowaliśmy, aby wykonać tamtędy bezpieczną możliwość dojścia i dojazdu od ul. Dębina do drogi powiatowej ul. Głównej i dalej w kierunku skrzyżowania.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że przejęliśmy od Agencji Nieruchomości Rolnych tą drogę gminie, ale realizacja tego rozwiązania wiąże się kosztami.

Przewodniczący C. Greń przypomniał, że obecnie dojście i dojazd mieszkańców ul. Dębina do centrum wsi jest bardzo utrudnione i niebezpieczne. Zaproponował, aby rozważy tą sprawę przy okazji konstrukcji budżetu na przyszły rok. Pięć lat temu Dyrekcja Dróg Krajowych zapewniała nas, że w ramach istniejących programów będzie realizować budowę chodnika wzdłuż DK 81 w Drogomyślu.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że na chwilę obecną Dyrekcja Dróg Krajowych wycofała się z realizacji wszystkich inwestycji.

Radna U. Słowik dodała, że najprostszym rozwiązaniem byłoby odtworzenie chodnika, który faktycznie tam istnieje.

Przewodniczący C. Greń zaproponował, aby wycenić koszt budowy drogi po gruncie, który Gmina przejęła od Agencji Nieruchomości Rolnych.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że koszt będzie bardzo wysoki, ponieważ w tym przypadku jest to budowa drogi od podstaw.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że jest to sprawa, którą musimy się zająć na posiedzeniu Komisji.

Radny Z. Podyma podziękował za naprawę chodnika wokół studzienki na ul. Głównej w Drogomyślu.

Radny Z. Podyma interpelował o sprawdzenie położenia rowu przydrożnego przy ul. Klonowej w Drogomyślu w rejonie cmentarza komunalnego, który usytuowany jest po lewej stronie (patrząc w kierunku Chybia), a wg relacji okolicznych mieszkańców powinien znajdować się po prawej stronie drogi.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że przedstawiona sprawa zostanie rozeznana.

 

ad. 7.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - Informację o działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu pod kątem problematyki zagrożeń społecznych – przedstawiła Kierownik MOPS w Strumieniu M. Florek.

Kierownik M. Florek dodatkowo przedstawiła radnym prezentację multimedialną o projektach realizowanych przez MOPS w ramach środków z Kapitału Ludzkiego pt. „Działalność MOPS w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 2011 rok”.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 8.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - Informację o stanie realizacji zadań oświatowych w gminie Strumień za poprzedni rok szkolny w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów – przedstawiła Dyrektor ZOS w Strumieniu J. Włoch.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

ad. 9.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych – przedstawiła Dyrektor ZOS w Strumieniu J. Włoch.

Burmistrz A. Grygierek dodatkowo wyjaśniła, że zgodnie z ustawą Gmina ma obowiązek prowadzenia rejestru żłobków i klubów dziecięcych.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XIII/113/2011 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 października 2011 r. w sprawie ustalenia wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 10.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej prognozy finansowej gminy Strumień na lata 2011-2022 (wraz z autopoprawką) – przedstawiła Skarbnik D. Mitko.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XIII/114/2011 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 października 2011 r. w sprawie zmiany Wieloletniej prognozy finansowej gminy Strumień na lata 2011-2022.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 11.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2011 r. (wraz z autopoprawką) – przedstawiła Skarbnik D. Mitko.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XIII/115/2011 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 października 2011 r. w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2011 r.

Uchwała w załączeniu.

 

 

 

ad. 12.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie udzielania pomocy finansowej Powiatowi Cieszyńskiemu na realizację zadań inwestycyjnych na drogach powiatowych (dot. modernizacji ul. Zebrzydowickiej w Pruchnej) – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XIII/116/2011 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 października 2011 r. w sprawie udzielania pomocy finansowej Powiatowi Cieszyńskiemu na realizację zadań inwestycyjnych na drogach powiatowych.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 13.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie udzielenia dotacji celowej na dofinansowanie kosztów inwestycji służących ochronie powietrza polegających na wymianie źródeł ciepła w budynkach mieszkalnych na terenie gminy Strumień – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Burmistrz A. Grygierek dodatkowo wyjaśniła, że powyższa uchwała rozszerza katalog osób, które będą mogły ubiegać się o dofinansowanie wymiany źródeł ciepła.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że coraz częściej gminy partycypują w różnych programach, którymi objęte są zarówno budynki mieszkalne jak i obiekty użyteczności publicznej. Czy nasza gmina jest zainteresowana przystąpienia do takiego programu, czy też nie?

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że jeżeli chodzi o program „Słoneczna gmina”, dotyczący montażu baterii słonecznych, sprawa rozgrywa się pomiędzy mieszkańcem, a firmą. Gmina nie jest uczestnikiem tego programu.

Przewodniczący C. Greń zapytał, czy są możliwości objęcia w przyszłości programem dopłat montażu pomp ciepła, które są również źródłem ciepła dla budynków mieszkalnych? Poinformował, że posiada informacje, że kilka osób na terenie Gminy zainstalowało już pompy ciepła lub planuje je zainstalować. Mieszkańcy pytają czy Gmina może ująć w swoim programie dopłaty do pomp ciepła lub przystąpić do takiego programu?

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że nie widzi możliwości ujmowania w budżecie gminy Strumień dopłat do pomp ciepła, ponieważ w tej chwili realizujemy program wymiany pieców i są to dla nas duże kwoty (zwiększamy dofinansowanie do wymiany pieców z 2 500,- zł do 3 500,- zł). Ponadto poszerzamy katalog osób mogących korzystać z programu o osoby mieszkające w lokalach mieszkalnych. Poinformowała także, że z budżetu Gminy realizujemy ponadto wymiany azbestu i badania gleb. Do tej pory Gmina dopłacała do wymiany pieców i montażu kolektorów słonecznych, jednak w związku z tym, że pojawiła się możliwość indywidualnego skorzystania programu „Słoneczna gmina” zrezygnowaliśmy z dopłat do kolektorów słonecznych, na rzecz zwiększenia kwoty dopłaty do wymiany pieca, ponieważ cieszy się to większym zainteresowaniem. Instalowanie pompy ciepła jest bardzo drogą inwestycją dlatego proponowanie dopłaty w wysokości 3 500,- zł nie byłoby dobrym rozwiązaniem.

Przewodnicząca Rady Mieszkańców Miasta Strumienia B. Halama zawodowo związana z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska poinformowała, że w przypadku kolektorów słonecznych istnieją dość dobre możliwości skorzystania z indywidualnych programów. Wygląda to tak, że po przeanalizowaniu korzyści wynikających z montażu kolektorów słonecznych dla osób, które posiadają ogrzewania gazowe opłacalność tej inwestycji nie jest zbyt wysoka, dlatego spadło zainteresowanie tym tematem. Inwestycja ta sprawdza się najbardziej w przypadku ogrzewania budynku węglem. Dużą popularnością cieszą się tzw. programy ograniczenia niskiej emisji, gdzie gmina zaciąga pożyczkę w WFOŚ i dopłaca mieszkańcom 60%-70% kosztów wymiany pieca. Jest to kwota około 6 000,- zł z czego gmina może sobie umorzyć 50%. W takim przypadku gmina fizycznie wydaje kwotę 3 000,- zł na wymianę pieca, a 3 000,- zł sobie umarza. Programy te cieszą się bardzo dużą popularnością, wiele gmin z nich korzysta już w kolejnych edycjach.

Przewodniczący C. Greń przypomniał, że analizowaliśmy możliwość przystąpienia do tych programów, ale przeszkodą było to, że trzeba było zadeklarować konkretną ilość ludzi, którzy chcą do niego przystąpić. W okresie kiedy chcieliśmy przystąpić do programu ograniczenia niskiej emisji z WFOŚ cieszył się on bardzo dużym zainteresowaniem, a w momencie kiedy trzeba było podjąć konkretne decyzje wielu ludzi wycofało się, a powodem była bardzo duża podwyżka cen węgla (ekogroszku).

Pani B. Halama stwierdziła, że kiedyś wymieniano kotły węglowe na węglowe ekologiczne, a w tej chwili sytuacja się zmieniła i kotły węglowe są wymieniane na gazowe. Zauważyła też, że nie wie czym różnią się mieszkańcy gminy Strumień, od gminy Chybie, gdzie program ten test realizowany.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że gmina Strumień dopłaca mieszkańcom tą samą kwotę ale w sposób bezpośredni, bez konieczności wcześniejszych zobowiązań.

Pani B. Halama wyjaśniła, że w ramach programu realizowanego w WFOŚ mieszkaniec również otrzymuje środki w sposób bezpośredni (instalator pieca wystawia fakturę, która jest refundowana). Poinformowała też, że dopłaty do pomp ciepła są również realizowane przez WFOŚ, ale koszt ich instalacji jest niewspółmiernie wysoki. W tym przypadku dla mieszkańca najkorzystniejsze jest ubieganie się o pożyczkę w Banku Ochrony Środowiska.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XIII/117/2011 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 października 2011 r. w sprawie udzielenia dotacji celowej na dofinansowanie kosztów inwestycji służących ochronie powietrza polegających na wymianie źródeł ciepła w budynkach mieszkalnych na terenie gminy Strumień.

Uchwała w załączeniu.

 

 

 

 

ad. 14.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie powierzenia Burmistrzowi Strumienia ustalenia wysokości opłat za umieszczanie reklam na terenach, obiektach i urządzeniach komunalnych – przedstawił z-ca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XIII/118/2011 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 października 2011 r. w sprawie powierzenia Burmistrzowi Strumienia ustalenia wysokości opłat za umieszczanie reklam na terenach, obiektach i urządzeniach komunalnych.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 15.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - Informacje o stopniu realizacji inwestycji przewidzianych w budżecie Gminy oraz Wieloletnim Planie Inwestycyjnym – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 16.

 

Przewodniczący C. Greń i Burmistrz A. Grygierek przedstawili informacje na temat oświadczeń majątkowych złożonych w 2011 roku.

Przewodniczący C. Greń odczytał informację Wojewody Śląskiego nt. oświadczeń majątkowych za rok 2010 złożonych przez Burmistrza Strumienia i Przewodniczącego Rady, która wpłynęła po wysłaniu materiałów sesyjnych dla radnych.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 17.

 

Protokół z XII sesji, który był wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

 

ad. 18.

 

W wolnych wnioskach głos zabrali:

Radna U. Słowik wnioskowała w sprawie uzyskania zgody Gminy na ustawienie na terenie Ośrodka Zdrowia w Drogomyślu pojemnika na odzież używaną.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że to firma, która chce ustawić pojemniki na odzież używaną na naszym terenie powinna się zgłosić do nas z propozycją i wtedy Urząd wydaje na to zgodę. Gmina nie może zmusić żadnej firmy do tego aby ustawiła na naszym terenie pojemniki, nie podpisujemy z nimi żadnych umów.

Radna U. Słowik wnioskowała o wystąpienie do Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Cieszynie o naprawę wystającej płytki w chodniku dla pieszych przy ul. Głównej w Drogomyślu na wysokości pizzerii „Adrono” w Drogomyślu.

Burmistrz A. Grygierek stwierdziła, że m. in. jest to sprawa, która nadaje się do poruszenia na spotkaniu z Powiatowym Zarządem Dróg Publicznych w Cieszynie, o które wnioskuje Rada.

Radna A. Żur zapytała czy w związku ze zmianą ilości etatów na świetlicach szkolnych w bieżącym roku szkolnym dzieci mają zabezpieczoną pełną opiekę pedagogiczną, ponieważ tu i ówdzie słychać o pewnych problemach? Radna poprosiła, aby zbadać czy wszystko przebiega prawidłowo, gdyż słychać zarzuty, że czyni się oszczędności na oświacie.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że problem ten był już poruszany podczas posiedzenia Komisji Oświaty, gdzie informowaliśmy o wprowadzanych zmianach w oświacie i wszystko jest rozwiązane jak najbardziej prawidłowo. Ilość godzin funkcjonowania świetlic jest taka sama, dlatego, że w międzyczasie zmieniły się przepisy i nauczyciele mają dwie dodatkowe godziny przepracowane. Jedynie zmianą jest zlikwidowanie funkcji kierowników świetlic, ale to nie powinno powodować problemów w zarządzaniu placówkami. Jest to kwestia organizacyjna, o której decyduje dyrektor, ponieważ to on przygotowuje zmiany do arkuszy organizacyjnych szkoły, a Burmistrz je tylko zatwierdza. Stwierdziła też, że ciężko jest mówić ogólnie, poprosiła więc radną o doprecyzowanie ewentualnych niepokojących informacji i wtedy konkretnie się do nich odniesiemy.

Burmistrz A. Grygierek przypomniała radnym, że otrzymali również informację o zatrudnieniu w szkołach, z której wynika, że w naszych szkołach, na jedną osobę zatrudnioną na Karcie Nauczyciela przypada dziewięciu uczniów, więc nie powinno być żadnych nieporozumień i problemów z funkcjonowaniem placówki jeżeli dysponuje się tak dużą liczbę kadry.

Wiceprzewodniczący S. Świtała dodatkowo poinformował, że np. w szkole w Pruchnej została zmniejszona ilość godzin opiekuna świetlicy, ale uzupełniają ją nauczyciele i świetlica pracuje tak samo jak pracowała.

Wiceprzewodniczący S. Świtała dodał, że w kwestii dziewięciu uczniów na nauczyciela jest to polityka kadrowa dyrektora i to on decyduje ilu nauczycieli zatrudnia i czy tylu musi zatrudniać?

Przewodniczący C. Greń przypomniał radnym o uroczystościach organizowanych 11 listopada br.:

-      godz. 1000 – uroczysta sesja Rady Miejskiej w Strumieniu połączona z wręczeniem wyróżnień „Zasłużony dla sołectwa i miasta” oraz „Zasłużony dla Gminy Strumień” w auli Gimnazjum im. Powstańców Śląskich w Strumieniu,

-      godz. 1000 – uroczysta sesja Rad Gmin Ziemi Cieszyńskiej połączona z wręczeniem lauru „Srebrnej Cieszynianki” w Teatrze im. Adama Mickiewicza w Cieszynie.

Burmistrz A. Grygierek zaprosiła radnych na:

-      otwarcie zmodernizowanej ul. Młyńskiej w Strumieniu, które odbędzie się 9 listopada br. o godz. 1300,

-      Turniej Piłki Nożnej, który odbędzie się 30 października br. na Hali sportowej w Strumieniu. Impreza jest spotkaniem charytatywnym, podczas którego odbędzie się zbiórka pieniędzy na rehabilitacje sędziego, trenera oraz byłego zawodnika Romana Klasy.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała też, że na koniec listopada lub na początek grudnia br. planujemy przygotować otwarcie obiektu w Zabłociu przy ul. Rolnej.

Przewodniczący C. Greń zaapelował do radnych o wzięcie udziału w Turnieju Piłki Nożnej, z którego środki przeznaczone zostaną na leczenie Romana Klasy.

 

ad. 19.

 

Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady XIII sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 1800) słowami „zamykam XIII sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

 

Protokołowała: Elżbieta Król

 

 

Przewodniczący Rady

Czesław GREŃ