Protokół Nr XXXVII/2005

obrad trzydziestej siódmej

sesji Rady Miejskiej w Strumieniu,

odbytych w dniu 30 sierpnia 2005 r. o godz. 1600

w sali obrad Urzędu Miejskiego w Strumieniu

Obecni: Radni Rady Miejskiej, radni Rady Powiatu z terenu Gminy, sołtysi i przewodnicząca Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorzy i kierownicy podległych Radzie jednostek i zakładów budżetowych – wg załączonych list obecności oraz pracownicy Urzędu Miejskiego, przedstawiciel Komisariatu Policji w Strumieniu, przedstawiciele Obywatelskiego Ruchu Obrony Bezrobotnych w Cieszynie, przedstawiciele lokalnej prasy i mieszkańcy Gminy.

Ponadto w obradach udział wzięli:

1.     Burmistrz Strumienia – mgr inż. Adam Zaręba

2.     z-ca Burmistrza – mgr inż. Tadeusz Rychły

3.     Skarbnik Miasta – mgr Danuta Mitko

Porządek obrad:

     1.             Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

     2.             Przedstawienie porządku obrad.

     3.             Informacja o działalności Burmistrza od dnia 20 czerwca 2005 r. do dnia 22 sierpnia 2005 r.

     4.             Informacja przewodniczącego Rady i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

     5.             Interpelacje i zapytania radnych.

     6.             Informacja Burmistrza Strumienia o sposobie rozpatrzenia wniosków przedstawionych przez komisje Rady Miejskiej w II kwartale 2005 roku.

     7.             Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: zmiany budżetu Gminy Strumień na 2005 r.

     8.             Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: wytypowania przedstawiciela Rady Miejskiej w Strumieniu do Komisji ds. Nagród Burmistrza Strumienia.

     9.             Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: zaliczenia odcinka drogi powiatowej S 2666 przebiegającej przez Rynek w Strumieniu do kategorii dróg gminnych.

 10.             Zatwierdzenie protokołu z XXXVI sesji.

 11.             Informacje, wolne głosy i wnioski.

 12.             Zakończenie.

 

.   /   .

 

 

 

 

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu mgr inż. Henryk M. Sosna.

Przewodniczący H. M. Sosna przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, radną Rady Powiatu ze Strumienia, Burmistrza Strumienia, pracowników Urzędu Miejskiego, sołtysów i przewodniczącą Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorów jednostek i zakładów podległych Radzie, przedstawicieli Stowarzyszenia Obywatelskiego Ruchu Obrony Bezrobotnych w Cieszynie, komendanta Komisariatu Policji w Strumieniu, przedstawicieli lokalnej prasy oraz mieszkańców Gminy.

Przewodniczący H. M. Sosna – na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 14 radnych z 15 ustawowego składu Rady – obrady są zatem prawomocne.

Przewodniczący H. M. Sosna udzielił głosu przedstawicielowi Stowarzyszenia Obywatelskiego Ruchu Obrony Bezrobotnych w Cieszynie.

Przedstawiciel Stowarzyszenia OROB – R. Czyż omówił działalność Stowarzyszenia oraz poprosił zebranych o wsparcie finansowe w trakcie przeprowadzonej zbiórki (na którą radni wyrazili zgodę na poprzedniej sesji).

Następnie przedstawiciele Stowarzyszenia OROB przeprowadzili zbiórkę pieniężną w formie sprzedaży cegiełek (po 10,- zł. i 20,- zł.) oraz sporządzili protokół z przeprowadzonej zbiórki.

Pan R. Czyż podziękował radnym za umożliwienie przeprowadzenia zbiórki pieniężnej.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący H. M. Sosnę przedstawił porządek obrad sesji.

Do porządku obrad nie wniesiono uwag.

 

ad. 3.

 

„Informacja o działalności Burmistrza od dnia 20 czerwca 2005 r. do dnia 22 sierpnia 2005 r.” – nie wniesiono uwag.

Przewodniczący H. M. Sosna zwrócił uwagę na zarządzenie Burmistrza w sprawie powołania Rady Sportu: dotychczas radę sportu powoływała rada gminy, obecnie powołuje ją władza wykonawcza.

„Informacja” została przyjęta.

 

ad. 4.

 

Przewodniczący H. M. Sosna uzupełnił „Informację przewodniczącego Rady i Biura ds. Samorządu o pracach Rady Miejskiej w okresie międzysesyjnym”:

1)     w dniu 2 lipca br. odbył się w Drogomyślu VI Rodzinny Rajd Rowerowy;

2)     odbyło się otwarcie boiska sportowego w Pruchnej;

3)     w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego ogłoszono kilka naszych uchwał (ogłoszenia są na bieżąco);

4)     wpłynął regulamin przyznawania Lauru Cieszynianki (bez zmian);

5)     zbliża się termin składania kandydatur do wyróżnienia „Zasłużony dla Gminy”;

6)     trwa korespondencja z Panem Gomolą w sprawie nazwy (znaku towarowego) „Solanka Zabłocka” (nazwy tej nie nadaje Rada);

7)     wpłynęła odpowiedź na wniosek Komisji Oświaty dotyczący wykorzystania Hali sportowej w Strumieniu w okresie wakacji (w Hali odbywają się zgrupowania sportowe);

8)     29 sierpnia br. odbyła się sesja Rady Powiatu (podjęto na niej uchwałę w sprawie przekazania Gminie drogi biegnącej przez Rynek w Strumieniu);

9)     reprezentacja samorządowców naszej Gminy zdobyła puchar za zajęcie III miejsca w III Turnieju Strzeleckim Samorządowców w Chybiu – Landeku.

„Informacja” została przyjęta bez uwag.

 

ad. 5.

 

Interpelacje zgłosili:

Radna A. Mazur złożyła interpelację w sprawie stanu czystości na przystankach autobusowych.

Radny Cz. Greń złożył interpelację w sprawie stanu rowów, przepustów oraz śluzy na Knajce w Drogomyślu – w związku z opadami deszczu, jakie wystąpiły ostatnio na naszym terenie.

Radny A. Ochodek poruszył sprawy:

1)       w Bąkowie przy granicy z Jarząbkowicami rowy i rury są zatkane (budynki były zalane);

2)       czy ustalono do kogo należy trójkąt gruntu przy ul. Cieszyńskiej w Strumieniu – na co otrzymał odpowiedź, że do PKP.

Przewodniczący H. M. Sosna przedstawił interpelację radnej C. Skowron (złożona na piśmie) w sprawie udrożnienia rowów przy ul. Wyzwolenia w Zbytkowie.

Przewodniczący poinformował też, że wpłynęło pismo mieszkańców w sprawie łąk „Hynek” oraz niedrożnej kanalizacji na tym terenie.

Burmistrz A. Zaręba wypowiedział się do tematów związanych z powodzią, jaka ostatnio wystąpiła na naszym terenie: powódź unaoczniła zagrożenia, jakie występują na naszym terenie. Powódź ta była u nas groźniejsza niż powódź w roku 1997. W ciągu kilku godzin spadło około 100 litrów wody na 1 m2 (np. na teren Borków w Zbytkowie spadło 100 tys. m3 wody). Przepust na terenie Jarząbkowic jest czynny, jednak taki napór wody spowodował, że woda spłynęła w odwrotnym kierunku. Woda była wszędzie. Oczyszczalni ścieków w Strumieniu groziło zalanie. Przed takimi skutkami trzeba robić zabezpieczenia, jednak urządzenia nie są projektowane na aż taką wodę.

Propozycje i wnioski trzeba rozpatrzyć, jednak nie wszystkie są uzasadnione, choć przy okazji powodzi trzeba się przyjrzeć  sprawom związanym z odprowadzaniem wód itp.

Radny A. Ochodek zwrócił uwagę, że w związku z powodzią znów pojawił się temat łąk „Hynek” – czy jest w porządku, że łąki te są zasypywane?

Radny Cz. Greń poruszył jeszcze sprawę Młynówki w Drogomyślu: Młynówka jest zamulona. Obiecano, że będzie udrożniona i dotychczas tego nie wykonano.

Radny St. Świtała poinformował, że w Pruchnej w czasie powodzi „przebrało” kilka stawów rybnych – czy właściciele mogą liczyć z tytułu poniesionych strat na ulge w podatku?

Burmistrz A. Zaręba stwierdził, że trudno na to pytanie odpowiedzieć, gdyż trudno oszacować straty na stawach oraz pokrywać straty z budżetu Gminy (musiałby zapytać radnych o zdanie).

Burmistrz dodał, że dotychczas dokonywano szacowania trat w budynkach itp. (a trudne jest oszacowanie strat w ok. 1000 budynkach).

Radna C. Skowron zgłosiła interpelację w sprawie stanu budynku Przedszkola w Zbytkowie na skutek zalania w czasie powodzi i późniejszego pożaru w budynku.

Przewodniczący H. M. Sosna stwierdził, że otwarte wody są nie do ujarzmienia, ale trzeba zwrócić uwagę na stan, a zwłaszcza nieszczelność, kanalizacji sanitarnej i niedrożność kanalizacji deszczowej, aby uniknąć lokalnych podtopień  oraz możliwych strat na oczyszczalni ścieków.

Następnie przedstawił odpowiedzi na interpelacje dotyczące wykaszania brzegów rzeki Wisły oraz dotyczące przeniesienia słupa energetycznego stojącego na chodniku do Zbytkowa.

Radny A. Ochodek (w imieniu radnych Strumienia) odniósł się do odpowiedzi na interpelację dotyczącą brzegów rzeki Wisły oraz słupa na chodniku. Odpowiedzi te są kuriozalne. Zdziwienie budzi argumentacja Górnośląskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów, że pokrzywy i osty są naturalną ostoją rzadkich ptaków. Nie zgadzamy się też z sugestią zakładu energetycznego, aby Gmina ponosiła koszty zmiany przebiegu linii energetycznych.

Radny złożył też interpelację na piśmie (w imieniu radnych Strumienia) w kilku innych sprawach: wyplewienia chwastów w okolicach mostu na rzece Wiśle, wykoszenia trawy przy ul. Brodeckiego w Strumieniu, załatania dziur na jezdni od sklepu Intermarche w stronę Borków oraz ponownie – w sprawie zagrożenia „plagą” szczurów.

Radny H. Sosna zwrócił uwagę, że wszystkie znaki na ścieżkach rowerowych zostały zniszczone, motocykliści urządzają sobie wyścigi na ścieżkach. Wypuszczane są tam też zwierzęta bez uwięzi.

Radny zwrócił też uwagę, że ustawione na skrzyżowaniu ulic Młyńskiej i Brodeckiego w Strumieniu lustro jest niewłaściwe. Lustro to oddala – wydaje się, że nadjeżdżający samochód jest daleko, tymczasem jest inaczej.

Przewodniczący H. M. Sosna omówił sprawę wynajmu lokalu byłej „Strumienianki”, z przetargu którego otrzymał dokumenty. W dokumentach tych nie wszystko jest jasne, do zaakceptowania (aneksy itp.). Jest sporo niezgodności z obowiązującym ustawodawstwem. Na umowach brak parafy radcy prawnego. Umowy zmieniane są wg „widzimisię”. Konsekwencją zmienianych umów są kolejne dotacje dla Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu, a przecież ZGKiM jest zarządcą mienia komunalnego.

Sprawom tym trzeba się przyjrzeć i gospodarkę zasobami mieszkaniowymi i lokali użytkowych „wyprostować”.

 

ad. 6.

 

Przed przystąpieniem do rozpatrywania „Informacji” dotyczącej rozpatrzenia wniosków Komisji – przewodniczący H. M. Sosna poprosił radną Rady Powiatu Panią A. Grygierek o informację dotyczącą przekazania przez Powiat drogi przez Rynek w Strumieniu – Gminie.

Radna A. Grygierek poinformowała, że Rada Powiatu w dniu 29 sierpnia br. jednogłośnie podjęła uchwałę o zaliczeniu odcinka drogi powiatowej przebiegającej przez Rynek w Strumieniu do kategorii dróg gminnych.

Pani A. Grygierek poinformowała też, że Komisja Budżetu Rady Powiatu wnioskowała zaciągnięcie kredytu na przebudowę drogi powiatowej Zebrzydowice – Chybie, co umożliwiłoby staranie się o środki pomocowe na tą drogę.

Burmistrz A. Zaręba zapytał, czy oznacza to, że realizacja będzie jeszcze w roku bieżącym – na co otrzymał odpowiedź, że nie w bieżącym roku (tylko remont).

.............................

 

Następnie przystąpiono do rozpatrzenia „Informacji o sposobie rozpatrzenia wniosków Komisji Rady za II kwartał 2005 r.”.

Komisje Rady przedstawiły swoje stanowiska:

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, ... – M. Janik oraz przewodnicząca Komisji Oświaty, ... – A. Mazur w imieniu komisji nie wnieśli uwag do „Informacji”.

Przewodniczący Komisji Budżetu, ... – J. Lekki w imieniu Komisji przedstawił wniosek – stanowisko Komisji: „Przedstawienie sposobu realizacji wniosku dotyczącego czynienia starań o doposażenie filii Bibliotek w komputery z dostępem do internetu jest nie właściwa, gdyż z informacji wynika,  że 3 nowe stanowiska komputerowe z dostępem do Internetu (Program „IKONKA”) będą zainstalowane w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Strumieniu, a nie w filiach”.

Radny A. Ochodek zwrócił uwagę, że wniosek Komisji Oświaty z wcześniejszego okresu dotyczący wykonania odprowadzenia wody przy „rezerwowym” wyjściu z budynku Szkoły Podstawowej w Strumieniu ciągle nie jest wykonany.

Więcej uwag nie zgłoszono.

„Informacja” została przyjęta.

 

ad. 7.

 

Na prośbę przewodniczącego – Skarbnik D. Mitko przedstawiła i uzasadniła projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy na 2005 r.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący H. M. Sosna projekt uchwały poddał pod głosowanie.

Jednogłośnie (głosowało 13 radnych) podjęta została:

Uchwała Nr XXXVII/269/2005 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 sierpnia 2005 r. w sprawie: zmiany budżetu Gminy Strumień na rok 2005.

Uchwała w załączeniu.

Przewodniczący H. M. Sosna poinformował, że dołączona do materiałów sesyjnych „Informacja o przebiegu wykonania budżetu Gminy za I półrocze 2005 r.” rozpatrywana będzie przez Radę we wrześniu br.

 


ad. 8.

 

Na przedstawiciela Rady Miejskiej do Komisji ds. Nagród Burmistrza Strumienia Komisje wytypowały:

Komisja Rolnictwa, ... – radną Annę Mazur

Komisja Oświaty, ... – radną Annę Mazur

Komisji Budżetu, ... – radnego Henryka M. Sosnę

Radny H. M. Sosna wycofał swoją kandydaturę.

Radna A. Mazur wyraziła zgodę na pracę w Komisji ds. Nagród.

Więcej kandydatur nie zgłoszono.

Przewodniczący H. M. Sosna stwierdził, że jest jedna kandydatura, a do uchwały nie ma uwag. Projekt uchwały z wpisaną kandydaturą radnej A. Mazur poddał zatem pod głosowanie.

11 głosami „za”, przy 2 „wstrzymujących się od głosu” (głosowało 13 radnych) podjęta została:

Uchwała Nr XXXVII/270/2005 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 sierpnia 2005 r. w sprawie: wytypowania przedstawiciela Rady Miejskiej w Strumieniu do Komisji ds. Nagród Burmistrza Strumienia.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 9.

 

Przewodniczący H. M. Sosna przypomniał, że Rada Powiatu podjęła uchwałę w sprawie drogi przez Rynek w Strumieniu.

Następnie Burmistrz A. Zaręba omówił projekt uchwały w sprawie zaliczenia odcinka drogi powiatowej przebiegającej przez Rynek w Strumieniu do kategorii dróg gminnych. Omawiając sprawę przejęcia Rynku Burmistrz podkreślił, że Gminie przybędzie obowiązków.

Komisje Rady nie zgłosiły uwag do projektu uchwały.

Radny A. Ochodek poprosił dodatkowo o wyjaśnienie sprawy bieżącego utrzymania Rynku.

Burmistrz A. Zaręba wyjaśnił, że bieżące utrzymanie nawierzchni Rynku będzie obowiązkiem Gminy.

Przewodniczący H. M. Sosna zwrócił jeszcze uwagę, że konieczne jest dołączenie do uchwały dokładniejszej mapki (mapka w materiałach sesyjnych jest niewyraźna).

Radny A. Ochodek zapytał, czy wiadomo już coś na temat prowizorycznego oznakowania Rynku?

Burmistrz A. Zaręba wyjaśnił, że w dniu dzisiejszym, faksem nadeszło zatwierdzenie projektu oznakowania.

Przewodniczący H. M. Sosna projekt uchwały poddał pod głosowanie.

Jednogłośnie (głosowało 13 radnych) podjęta została:

Uchwała Nr XXXVII/271/2005 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 sierpnia 2005 r. w sprawie: zaliczenia odcinka drogi powiatowej S 2666 przebiegającej przez Rynek w Strumieniu do kategorii dróg gminnych.

Uchwała w załączeniu.

ad. 10.

 

Protokół Nr XXXVI/2005 poprzedniej sesji Rady, który był wyłożony do wglądu w Biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

 

ad. 11.

 

W wolnych wnioskach głos zabrali:

Przewodniczący H. M. Sosna zwrócił uwagę, że w dniu 29 sierpnia br. zostało zawarte porozumienie Wojewody Śląskiego ze Starostwem Powiatowym w Cieszynie w sprawie utrzymania dróg wojewódzkich. Należałoby się tą sprawą zainteresować.

Przewodniczący przywitał przybyłego na sesję radnego Rady Powiatu Pana Romana Kucharczyka.

Przewodniczący Komisji Budżetu, ... – J. Lekki przedstawił wniosek Komisji Budżetu z ostatniego posiedzenia Komisji: Komisja wnioskuje o przedstawienie planowanych wydatków na utrzymanie Hali sportowej w Strumieniu do końca br.

Przewodnicząca Komisji Oświaty, ... – A. Mazur złożyła sprawozdanie z przeprowadzonego przez Komisję Oświaty przeglądu placówek oświatowych w Gminie przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego.

W dniu 26 sierpnia 2005 r. członkowie Komisji Oświaty w trakcie wyjazdowego posiedzenia ocenili stan przygotowania placówek oświatowych do nowego roku szkolnego 2005/2006.

Dyrektorzy szkół i przedszkoli (w jednym przypadku była to osoba przez Panią Dyrektor upoważniona) poinformowali o wykonanych pracach i gotowości do przyjęcia młodzieży.

Zostały zakończone wszystkie prace remontowe, a obecnie w niektórych placówkach trwają jeszcze prace porządkowe.

W budżecie Gminy na bieżące remonty obiektów oświatowych na rok 2005 zaplanowano kwotę 160.000 zł, którą w pełni wykorzystano.

Od kilku lat, poza innymi pracami, trwa wymiana okien w szkołach i przedszkolach i być może w przyszłym roku uda się zakończyć ten etap robót.

W bieżącym roku środki budżetowe przeznaczono m. in. na:

1)       zakup i wymianę okien i drzwi,

2)       zakup mebli szkolnych (stoliki, krzesła, szafy, biurka, tablice, wyposażenie gabinetów),

3)       zakup sprzętu gospodarczego (kosiarka, reduktor gazu, ogrzewacz wody),

4)       remont pomieszczeń kuchennych i częściowa wymiana mebli,

5)       adaptacją i malowanie pomieszczeń,

6)       adaptacją i przystosowanie pomieszczeń na potrzeby szkoły życia,

7)       wymiana ogrodzenia,

8)       malowanie okien i ścian,

9)       remont instalacji wentylacyjnej,

10)  remont instalacji elektrycznej,

11)  i wiele innych drobnych prac.

Ważnym elementem uzupełniającym środki budżetowe na te cele jest umiejętność pozyskiwania sponsorów, czy też samych rodziców do wykonywania prac na rzecz szkoły. Dzieje się tak we wszystkich placówkach np. w SP Pruchna prace jakie zostały wykonane w czasie wakacji były sponsorowane i wykonane przez rodziców uczniów. Należy tutaj podkreślić, że mimo szczupłych środków budżetowych, dbałość i zaangażowanie gospodarzy obiektów ma duży wpływ na stałe podnoszenie standardu zarządzanych przez siebie obiektów oświatowych.

Jest też cała lista niezbędnych do wykonania robót sygnalizowanych przez dyrektorów, które zostaną wpisane do przyszłorocznego budżetu.

Niepokojący jest stan budynku w Zbytkowie, w którym znajduje się przedszkole (przeciekający dach i zalewane pomieszczenia w przyziemiu).

Należy też zwrócić uwagę na stan dachów na wszystkich budynkach. Po ostatnich ulewach w niektórych obiektach zauważono przecieki sufitów. Wcześniej Komisja sygnalizowała już konieczność wykonania odwodnienia wejścia do szkoły w SP Strumień oraz renowacje bieżni boiska Gmin, w Strumieniu.

Te ostatnie uwagi wykraczają poza meritum posiedzenia niemniej jednak zostały sformułowane.

Reasumując, wszystkie przewidziane w budżecie prace remontowe zostały wykonane a szkoły i przedszkola są dobrze przygotowane do nowego roku szkolnego.

Radny K. Wójtowicz stwierdził, że jest przerażony ilością usterek w Hali Sportowej w Strumieniu, które powinien poprawić wykonawca (np. dach). Zbliża się zima, okres deszczów – więc aby nie było konieczne zamknięcie Hali. Trzeba pilnować terminów gwarancji. Radny zapytał też, czy prawdą jest, iż projekt dachu został zmieniony – na co otrzymał odpowiedź twierdzącą.

Radny A. Ochodek zwrócił uwagę, aby pracownicy Urzędu Miejskiego w godzinach pracy nie chodzili „po mieście”.

Przewodniczący H. M. Sosna przypomniał, że zbliża się termin składania wniosków do budżetu na 2006 r.

Przewodniczący zwrócił też uwagę, że w sierpniu br. miały być zakończone prace nad strategią Rozwoju Gminy.

Burmistrz A. Zaręba wyjaśnił, że Strategia będzie gotowa we wrześniu br.

Przewodniczący H. M. Sosna udzielił głosu przewodniczącej Rady Mieszkańców Miasta Strumienia – A. Żur.

Pani A. Żur poinformowała, że otrzymała pismo z prośbę o znalezienie mogiły żołnierza z Ukrainy, który zginął w czasie działań wojennych w roku 1945 na terenie Bąkowa. Po poszukiwaniach w Bielsku i Pszczynie odnalazła mogiłę w Pszczynie, gdzie przeniesiono 49 ekshumowanych ciał. Natomiast w Bąkowie stoi krzyż upamiętniający tych, którzy zginęli na tamtym terenie. O krzyż dbają osoby prywatne.

Radny powiatowy R. Kucharczyk omówił sprawę dróg powiatowych. Do funduszu europejskiego zgłoszono dwie drogi: Chybie – Landek i Drogomyśl – Pruchna. Jako bardziej znaczącą wybrano drogę Chybie – Landek (łączącą dwa powiaty). Droga jest już zrobiona, naprawdę porządnie (za 1,8 miliona zł, w tym 3 środków Unii Europejskiej). Natomiast drogę Drogomyśl – Pruchna Powiat ma zamiar zgłosić do funduszu rozwoju na rzecz infrastruktury lokalnej, skierowanego na rozwój przedsiębiorczości. Jeżeli wniosek będzie dobrze sporządzony, to są szanse na realizację (będzie to jedyny wniosek).

Pan R. Kucharczyk omówił też sprawę rozbudowy Szpitala Śląskiego w Cieszynie.

Radny A. Ochodek zapytał, czy projekt drogi Drogomyśl – Pruchna przewiduje podniesienie odcinka tej drogi, stale zalewanego – na co otrzymał odpowiedź Pana R. Kucharczyka, że tak w miarę możliwości.

Przewodniczący H. M. Sosna poruszył sprawy:

1)     mieszkańcy ul. Poddane w Strumieniu interweniują w sprawie tej drogi;

2)     betonowy chodnik na moście na Wiśle jest zniszczony, barierki wyłamane;

3)     za mostem (na zjeździe do Zabłocia) przy jezdni był rów. Rów jest „zniwelowany” przez użytkowników pól.

Radny A. Ochodek poprosił o interwencję w sprawie skrzyżowania oraz dróg gospodarczych w Drogomyślu: czy wnioski z przeglądów będą brane pod uwagę?

Radna C. Skowron zapytała, czy będzie wykonywany dalszy ciąg chodnika do Zbytkowa – na co otrzymała odpowiedź Burmistrza, że nie w tym roku.

Przewodniczący H. M. Sosna zwrócił uwagę, że piesi idący nowym chodnikiem wzdłuż ul. 1 Maja zalewani są dokładnie wodą przez jadące samochody („prysznic” na całej długości chodnika). Robota została po prostu źle wykonana.

Burmistrz A. Zaręba wyjaśnił, że w sprawie tej musimy interweniować u inwestora.

Przewodniczący H. M. Sosna przedstawił dodatkowe informacje:

1)       ze Związku Miast Polskich wpłynęła propozycja wstąpienia Gminy do Związku (jest to propozycja do przemyślenia);

2)       wpłynął apel Wojewody Śląskiego w sprawie pomocy repatriantom ze wschodu;

3)       w związku z obchodami 700-lecia wsi Pruchna wpłynęło pismo o sfinansowanie wydania książki R. Turkowskiego „Zarys dziejów i życia społecznego wsi Pruchna”. Przewodniczący stwierdził, że jest to cenna inicjatywa, ale trzeba było to wnioskować rok wcześniej do budżetu;

4)       w dniu 17.09.2005 r. odbędzie się rajd rowerowy – w związku z 700-leciem Pruchnej;

5)       w dniach 3 i 4.09.2005 r. odbędą się w Drogomyślu imprezy „Bulwa 2005”;

6)       wpłynęło zaproszenie na wycieczkę do Austrii, połączoną ze szkoleniem (bardzo kosztowne);

7)       wpłynęło zaproszenie do Andrychowa na dożynki diecezjalne;

8)       około 20.09.2005 r.  zbierze się Komisji ds. Wyróżnień „Zasłużony dla Gminy Strumień”.

 

ad. 12.

 

Przewodniczący H. M. Sosna dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady XXXVII sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 1830) słowami „zamykam XXXVII sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

Zapis dźwiękowy obrad sesji Rady Miejskiej w Strumieniu stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

 

Protokołowała: Janina Wyleżuch

                                               Przewodniczący

mgr inż. Henryk M. Sosna