Protokół Nr XXXIX/2005

obrad trzydziestej dziewiątej

sesji Rady Miejskiej w Strumieniu,

odbytych w dniu 28 października 2005 r. o godz. 1600

w sali obrad Urzędu Miejskiego w Strumieniu

Obecni: Radni Rady Miejskiej, radni Rady Powiatu z terenu Gminy, sołtysi i przewodnicząca Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorzy i kierownicy podległych Radzie jednostek i zakładów budżetowych – wg załączonych list obecności oraz pracownicy Urzędu Miejskiego, przedstawiciel Komisariatu Policji w Strumieniu i przedstawiciele lokalnej prasy.

Ponadto w obradach udział wzięli:

1.     Burmistrz Strumienia – mgr inż. Adam Zaręba

2.     Skarbnik Strumienia – mgr Danuta Mitko

3.     Sekretarz Strumienia – Daniela Kula

Porządek obrad:

     1.             Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

     2.             Przedstawienie porządku obrad.

     3.             Informacja o działalności Burmistrza od dnia 22 września 2005 r. do dnia 18 października 2005 r.

     4.             Informacja przewodniczącego Rady i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

     5.             Interpelacje i zapytania radnych.

     6.             Informacja o sposobie rozpatrzenia wniosków przedstawionych przez komisje Rady Miejskiej w III kwartale 2005 r.

     7.             Ukierunkowanie prac zmierzających do powołania Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji.

     8.             Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: Programu współpracy Gminy Strumień z organizacjami pozarządowymi oraz z pozostałymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2006.

     9.             Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: zmiany budżetu Gminy Strumień na 2005 r.

 10.             Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: powołania doraźnej Komisji ds. Strategii Rozwoju Gminy Strumień.

 11.             Informacja przewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu, Burmistrza Strumienia oraz Wojewody Śląskiego o oświadczeniach majątkowych.

 12.             Zatwierdzenie protokołu z XXXVIII sesji.

 13.             Informacje, wolne głosy i wnioski.

 14.             Zakończenie.

.   /   .

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu mgr inż. Henryk M. Sosna.

Przewodniczący H. M. Sosna przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, radnych Rady Powiatu z terenu Gminy, sołtysów i przewodniczącą Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, Burmistrza Strumienia, pracowników Urzędu Miejskiego, Radcę Prawnego, Komendanta Komisariatu Policji w Strumieniu, przedstawicieli lokalnej prasy.

Przewodniczący H. M. Sosna – na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 13 radnych na 15 ustawowego składu Rady – obrady są zatem prawomocne.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący H. M. Sosnę przedstawił porządek obrad sesji.

Przewodniczący poinformował, że po wysłaniu materiałów sesyjnych do radnych wpłynęła informacja Wojewody Śląskiego dotycząca oświadczeń majątkowych złożonych przez przewodniczącego Rady Miejskiej oraz Burmistrza Strumienia.

W związku z tym zaproponował uzupełnienie punktu 11 porządku obrad o słowa „oraz Wojewody Śląskiego”.

Poprawka ta, poddana pod głosowanie została przyjęta jednogłośnie.

Również porządek obrad z poprawką, poddany pod głosowanie, został przyjęty jednogłośnie (głosowało 13 radnych).

 

ad. 3.

 

Do „Informacji o działalności Burmistrza od dnia 22 września 2005 r. do dnia 18 października 2005 r.” – zgłoszono uwagi:

Przewodniczący H. M. Sosna zwrócił uwagę, że w zarządzeniu o zlecaniu różnych robót, różnym firmom – nie jest podawana kwota zlecenia (tylko komu się zleca).

Poprosił też o wyjaśnienie do zarządzenia Nr 620: na pokrycie jakich wydatków przeznaczono kwotę „wydatków inwestycyjnych jednostek budżetowych”?

Skarbnik D. Mitko wyjaśniła, że są to środki na budowę chodnika.

„Informacja” została przyjęta.

 

ad. 4.

 

Przewodniczący H. M. Sosna uzupełnił „Informację przewodniczącego Rady i Biura ds. Samorządu o pracach Rady Miejskiej w okresie międzysesyjnym”:

-       w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego ogłoszona została uchwała o zaliczeniu Rynku do kategorii dróg gminnych;

-       odbyła się trzecia edycja konkursu na najpiękniejszy ogród w gminie (27.10.2005 r. odbyło się podsumowanie tej imprezy);

-       wpłynęło kilka zaproszeń na różne szkolenia, seminaria i konferencje (niestety dość kosztowne).

Przewodniczący wymienił też imprezy, jakie odbyły się w ostatnim czasie.

„Informacja” została przyjęta.

 

ad. 5.

 

Interpelacje zgłosili:

Radny A. Ochodek zgłosił uwagi do odpowiedzi na zgłoszone wcześniej interpelacje (odpowiedzi otrzymał dopiero na sesji, z datą wsteczną).

Odpowiedź w sprawie uruchomienia stacji pogotowia ratunkowego nie zadowala, choć pismo Cieszyńskiego Pogotowia Ratunkowego jest bardzo obszerne).

W sprawie Hali Sportowej: z odpowiedzi wynika, że usterki zostały usunięte, tymczasem problemy istnieją nadal (występuje ciągle skraplanie się pary). Wykonawca podobno prowadzi obserwację dachu – jaką?

Burmistrz A. Zaręba wyjaśnił sprawę obserwacji dachu prowadzoną przez wykonawcę.

W sprawie wykaszania trawy i chwastów na działkach sąsiadujących z Halą Sportową – radny skontaktuje się z z-cą Burmistrza (wyjaśni, jak najprościej i w zgodzie z prawem to zrobić).

Radny A. Ochodek poinformował, że w dniu 31.10.2005 r. w Katowicach odbędzie się szkolenie w sprawie funduszów unijnych – dobrze by było wysłać przedstawiciela Urzędu Miejskiego na to szkolenie.

Radny zapytał też, czy wiadomo coś o kłopotach z przetargiem na zakup samochodów dla Policji? Podobno przetarg jest oprotestowany?

Komendant Komisariatu Policji W. Kudzia wyjaśnił, że sprawa zakupu samochodów dla nas jest już rozstrzygnięta (wygrał Peugeot). Samochody mają być dostarczone do 15.12.2005 r. Komendant stwierdził, że nie jest zadowolony z takiego samochodu, jednak my nie mamy wpływu na to, jaki samochód otrzymamy. I takie samochody będą w całym województwie.

Zdaniem radnego A. Ochodka – tego typu samochód nie jest samochodem dla Policji.

Radny K. Wójtowicz poruszył sprawę wykonanego przy cmentarzu w Strumieniu chodnika: mieszkańcy zgłaszają uwagi i sugestie w tej sprawie. Czy nie można było w tym miejscu zrobić parkingu? Kiedy zostanie zakończona budowa chodnika? I trzeba coś zrobić z nierównościami terenu, aby woda nie zbierała się np. w okolicach bramy na cmentarzu.

Burmistrz A. Zaręba wyjaśnił: są różne punkty widzenia, jednak w miejscu gdzie wykonywany jest chodnik nie planowano parkingu. Nie dopuszcza się takich projektów parkingów, jakich chcieliby mieszkańcy przy naszym cmentarzu (nie może być wyjazdu z parkingu bezpośrednio na drogę).

Radny A. Ochodek zapytał zatem, kiedy planuje się budowę parkingu w sąsiedztwie cmentarza?

Burmistrz wyjaśnił, że teren pod parking jest zarezerwowany (i nie będzie bezpośredniego wjazdu na ul. 1 Maja), jednak jest to sprawa środków budżetowych.

Radny K. Wójtowicz poprosił jeszcze o podanie terminu wykonania chodnika.

Burmistrz A. Zaręba wyjaśnił, że w bieżącym roku zostanie wykonany odcinek chodnika do strażnicy OSP w Strumieniu, a reszta – w przyszłym roku (w bieżącym roku nie ma środków na cały chodnik, dużo zależeć też będzie od warunków meteorologicznych). Natomiast wykonanie odwodnienia na cmentarzu będzie trudne, ale trzeba będzie jakoś je wykonać (kratki ściekowe).

Radny J. lekki zapytał, kiedy otrzyma odpowiedź w sprawie oświetlenia ul. Głównej w Bąkowie oraz na interpelację czerwca br.?

Radny St. Ochodek zapytał, czy w bieżącym roku będzie coś robione przy budowie cmentarza w Zabłociu (projekt cmentarza wykonano za 20.000,- zł.).

Burmistrz A. Zaręba wyjaśnił, że samej budowy cmentarza nie da się rozpocząć w bieżącym roku (przedłuża się sprawa projektu), wykonywany będzie tylko pewien zakres prac przygotowawczych.

Radny Cz. Greń zapytał, czy jest jakaś odpowiedź od Marszałka Województwa Śląskiego – na co otrzymał odpowiedź, że nie ma odpowiedzi.

 

ad. 6.

 

Do „Informacji o sposobie rozpatrzenia wniosków przedstawionych przez komisje Rady Miejskiej w III kwartale 2005 r.” – komisje nie zgłosiła uwag.

Radni również nie zgłosili uwag.

„Informacja” została przyjęta.

 

ad. 7.

 

Na prośbę przewodniczącego – Burmistrz A. Zaręba omówił problemy związane z zamiarem utworzenia miejskiego ośrodka sportu i rekreacji, w ramach którego funkcjonowałaby – Hala Sportowa oraz Basen Kąpielowy.

Przed rokiem zastanawiano się nad modelem gospodarowania Hala Sportową (Burmistrz przypomniał 3 propozycje gospodarowania Halą).

Dla rozeznania kosztów utrzymania Hali - zarządzanie Halą na okres 1 roku przekazano ZGKiM w Strumieniu).

Obecnie nie minął 1 rok, poza tym zmieniają się przepisy finansowania – dlatego niewłaściwe byłoby powoływanie od nowego roku Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji. Powołanie nowej jednostki pociągnęłoby za sobą nowe wydatki (zatrudnienie kierownika, księgowego itp.).

Komisje Rady przedstawiły swoje stanowiska:

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, ... – M. Janik przedstawił wniosek Komisji: Komisja wnioskuje aby wskazać inny kierunek organizacji wspólnego zarządzania Halą sportową i Basenem kąpielowym w Strumieniu. Komisja daje również pod rozwagą propozycje i włączenie działalności finansowej klubów sportowych z terenu Gminy pod opiekę nowo utworzonej jednostki. Warunkiem powstania takiej jednostki jest utrzymanie kosztów na dotychczasowym poziomie, a nie ich zwiększanie. Komisja negatywnie opiniuje propozycje przedstawione przez Burmistrza Strumienia w materiałach sesyjnych (ze względu na zawyżone koszty). Przewodnicząca Komisji Oświaty, ... – A. Mazur przedstawiła stanowisko Komisji: mając na uwadze propozycje powołania Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji – Komisja miała na myśli usprawnienie działania Hali sportowej i Basenu kąpielowego oraz obniżenie kosztów lub utrzymanie ich na dotychczasowym poziomie. Dane zawarte w przedstawionych przez Burmistrza Strumienia materiałach nie spełniają tych warunków.

Przewodniczący Komisji Budżetu, ... – J. Lekki przedstawił wniosek Komisji: Komisja wnioskuje o utworzenie Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w formie zakładu budżetowego przy obniżeniu przewidywanych kosztów w stosunku do kosztów przedstawionych w materiałach sesyjnych (w tabeli – załączniku Nr 1). Przy tworzeniu statutu zakładu budżetowego należy zwrócić szczególną uwagę na formę zarządzania majątkiem (trwały zarząd czy administrowanie).

W dyskusji głos zabrali:

Przewodniczący H. M. Sosna zwrócił uwagę, że obecnie głównie chodzi o ukierunkowanie działań – tzn. co Burmistrz ma zrobić w sprawie Hali Sportowej.

Przewodniczący zwrócił również uwagę, że niedawno Burmistrz powołał Radę Sportu i to ta Rada powinna nadawać kierunek działalności w zakresie sportu i rekreacji (a nic nie ma na ten temat w przedstawionych materiałach sesyjnych). ZGKiM w swym Statucie nie ma zapisanych tego typu zadań, więc może tylko utrzymywać basen i Halę Sportową. Nie może prowadzić działalności, dla jakiej te obiekty powstały.

Przewodniczący stwierdził, że na tej sesji nie zadecydujemy, czy utworzymy jednostkę, czy zakład budżetowy. Zastanowić się trzeba nad różnymi sprawami: sprawą dotacji, dochodów, mienia (czy przekazać obiekty w zarząd czy w administrowanie) itp.

Przewodniczący dał pod rozwagę – czy do czasu podjęcia decyzji wprowadzić zmiany w Statucie ZGKiM.

Radny A. Ochodek wyraził zdanie, że obojętnie jaki model działalności przyjmiemy, koszty powinne być zmniejszone.

Burmistrz A. Zaręba stwierdził, że docelowo ma być utworzony Ośrodek Sportu i Rekreacji, jednak wtedy nie uniknie się zwiększenia kosztów (przedstawione materiały dają obraz kosztów). Obecnie jednak trzeba zmienić statut ZGKiM, aby Zakład działał zgodnie ze statutem.

Radna A. Mazur wyraziła zdanie, że idea utworzenia Ośrodka Sportu i Rekreacji powstała nie po to jedynie aby powstał Ośrodek, ale po to aby działał podobnie jak koordynator sportu w szkołach. Ośrodek powinien działać w całej gminie. Do Ośrodka powinne być włączone również kluby sportowe.

Przewodniczący H. M. Sosna zwrócił uwagę, że kluby są stowarzyszeniami, więc trudno je łączyć z jednostkami gminnymi (choć np. sprawy księgowości można by połączyć).

Burmistrz A. Zaręba zwrócił uwagę, że włączenie klubów do Ośrodka znów łączyłoby się z dodatkowymi kosztami. Poza tym – obecnie działacze klubów pracują społecznie. Gdyby kluby włączono do Ośrodka – część działaczy by się wykruszyło.

Radny A. Ochodek zapytał, jak do tych spraw ma się partnerstwo publiczno- prawne?

Przewodniczący H. M. Sosna stwierdził, że w tym zakresie nie mamy jeszcze doświadczeń, ale jest pole do działania i warte rozważenia.

Burmistrz A. Zaręba wyraził zdanie, że Ośrodek Sportu i Rekreacji mógłby świadczyć tego typu usługi na rzecz klubów sportowych.

Radny K. Wójtowicz zwrócił uwagę, że w sprawie utworzenia Ośrodka Sportu i Rekreacji jest wiele wątpliwości. Nie mamy też wyraźnego obrazu działania Hali Sportowej. Kierownik Hali (już drugi) pracuje głównie gdzie indziej, w mieście nie ma hotelu (miejsc noclegowych). Zmienia się również ustawa o finansowaniu. Radny zapytał zatem, jak długo trwałaby procedura zmiany statutu ZGKiM?

Radca Prawny R. Szymonek wyjaśnił, że zmiany statutu można dokonywać do końca bieżącego roku, jednak w roku przyszłym trzeba będzie wrócić do tej sprawy.

Przewodniczący H. M. Sosna zaproponował wyznaczenie okresu półrocznego na określenie formy działalności Ośrodka Sportu i Rekreacji.

Radca Prawny R. Szymonek dodał, że 8 listopada br. rozstrzygnie się w Trybunale Konstytucyjnym sprawa zakładów i jednostek budżetowych (choć różnice są drobne). Nie powinno to jednak wstrzymywać prac proceduralnych.

Przewodniczący H. M. Sosna sprecyzował wniosek Rady Miejskiej do Burmistrza:

1)  przygotować projekt uchwały Rady Miejskiej w Strumieniu w sprawie prolongaty, na dotychczasowych warunkach, zarządzania Halą Sportową przez Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu na okres od 1 stycznia do 30 czerwca 2006 r.;

2)  kontynuować prace zmierzające do utworzenia, najpóźniej z dniem 1 lipca 2006 r., Ośrodka Sportu i Rekreacji w Strumieniu, uwzględniając przy tym przewidywane zmiany w ustawodawstwie oraz mając na uwadze maksymalną minimalizację strat ponoszonych na jego działalności i bieżącego utrzymania.

Radni wyrazili akceptację dla takiego rozwiązania (i wniosku) bez głosowania.

Przewodniczący H. M. Sosna ogłosił 10-minutową przerwę w obradach.

 

ad. 8.

 

Na prośbę przewodniczącego – Burmistrz A. Zaręba omówił projekt uchwały w sprawie Programu współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi oraz pozostałymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2006 r. Podjęcie uchwały jest wymogiem ustawowym. Jest to uchwała cykliczna, doprecyzowana.

Komisje Rady przedstawił swoje stanowiska:

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, ... – M. Janik oraz przewodnicząca Komisji Oświaty, ... – A. Mazur w imieniu swych Komisji nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący Komisji Budżetu, ... – J. Lekki przedstawił wniosek Komisji: Komisja wnioskuje o zmianę w załączniku do uchwały w rozdz. III § 3 ust. 5 tj.: cyfrę „3” zastąpić cyfrą „4”.

Przewodniczący H. M. Sosna stwierdził, że wniosek Komisji Budżetu – to poprawka oczywistej pomyłki, więc jeżeli nie usłyszy sprzeciwu – poprawka została przyjęta.

Sprzeciwu nie zgłoszono – poprawka została przyjęta.

Innych uwag również nie wniesiono.

Przewodniczący H. M. Sosna projekt uchwały (z poprawką) poddał pod głosowanie.

Jednogłośnie (13 głosujących) podjęta została:

Uchwała Nr XXXIX/276/2005 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 października 2005 r. w sprawie: Programu współpracy Gminy Strumień z organizacjami pozarządowymi oraz pozostałymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2006.

Uchwała w załączeniu.

ad. 9.

 

Na prośbę przewodniczącego – Skarbnik D. Mitko przedstawiła i uzasadniła projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Strumień na 2005 r.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący H. M. Sosna projekt uchwały poddał pod głosowanie.

Jednogłośnie (głosowało 13 radnych) podjęta została:

Uchwała Nr XXXIX/277/2005 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 października 2005 r. w sprawie: zmiany budżetu Gminy Strumień na 2005 r.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 10.

 

Przewodniczący H. M. Sosna (autor projektu uchwały) omówił cel powołania doraźnej Komisji ds. Strategii Rozwoju Gminy Strumień. Radni otrzymali roboczą wersję Strategii Rozwoju Gminy. Zadaniem Komisji będzie zweryfikowanie ostatecznej wersji Strategii.

Burmistrz A. Zaręba poinformował, że Strategia (projekt) ma być gotowa do 15 listopada br.

Przewodniczący H. M. Sosna poprosił komisje o przedstawienie swych przedstawicieli do doraźnej Komisji ds. Strategii Rozwoju Gminy Strumień.

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, ... – M. Janik w imieniu Komisji zaproponował do pracy w powoływanej komisji radnych: J. Brachaczka i Czesława Grenia.

Przewodnicząca Komisji Oświaty, ... – A. Mazur w imieniu Komisji zaproponowała do pracy w powoływanej komisji radnego Andrzeja Ochodka.

Przewodniczący Komisji Budżetu, ... – J. Lekki w imieniu Komisji zaproponował do pracy w powoływanej Komisji przewodniczącego Rady Henryka M. Sosnę.

Przewodniczący H. M. Sosna zapytał kandydatów do Komisji – czy wyrażają zgodę na pracę w doraźnej Komisji ds. Strategii Rozwoju Gminy Strumień?

Wszyscy kandydaci wyrazili zgodę.

Przewodniczący H. M. Sosna projekt uchwały poddał pod głosowanie.

Jednogłośnie (głosowało 13 radnych) podjęta została:

Uchwała Nr XXXIX/278/2005 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 października 2005 r. w sprawie: powołania doraźnej Komisji ds. Strategii Rozwoju Gminy Strumień.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 11.

 

Przewodniczący H. M. Sosna upewnił się, że wszyscy radni otrzymali informację Wojewody Śląskiego oświadczeniach majątkowych jako uzupełnienie informacji przewodniczącego Rady Miejskiej oraz Burmistrza o oświadczeniach majątkowych.

Komisje Rady nie wniosły uwag do „Informacji”.

Przewodniczący H. M. Sosna poinformował, że w materiałach brak informacji z Urzędu Skarbowego o złożonych oświadczeniach.

Poinformował też, że nie jest wymagane przyjęcie „Informacji”.

Przewodniczący stwierdził, że jeżeli nie usłyszy sprzeciwu radnych – uzna „Informację” za przyjętą przez Radę.

Sprzeciwu nie zgłoszono – „Informacja” została przyjęta.

 

ad. 12.

 

Protokół Nr XXXVIII/2005 poprzedniej sesji Rady, który był wyłożony do wglądu w Biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

 

ad. 13.

 

W wolnych wnioskach głos zabrali:

Radny A. Ochodek poinformował, że jak twierdzi Kierownik Hali Sportowej – usterki na obiekcie Hali nie zostały usunięte (dach, otoczenie). Trzeba więc zadbać, aby wykonawca w ramach gwarancji usterki usunął.

Przewodnicząca Komisji Oświaty, ... – A. Mazur poinformowała, że Komisja rozpatrywała sprawozdania z działalności MOPS w Strumieniu z realizacji zadań własnych gminy za okres od stycznia do września 2005 r.

Komisja wysunęła wniosek: o rozwiązanie problemu lokalowego Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu tj. rozdzielenia spraw zasiłków rodzinnych i pomocy socjalnej – do odrębnych pomieszczeń.

Radny A. Ochodek zwrócił uwagę, że istniała możliwość powiększenia lokalu MOPS w Strumieniu o lokal w budynku sąsiednim.

Burmistrz A. Zaręba wyjaśnił, że lokal w budynku sąsiednim to lokal mieszkalny, zamieszkały przez rodzinę i w chwili obecnej nie planuje się takiego rozwiązania.

Radny J. Lekki zwrócił uwagę na konieczność oznakowania przejścia dla pieszych z ul. Osiedlowej na ul. Główną w Bąkowie.

Burmistrz A. Zaręba wyjaśnił, że w sprawie tej musimy zwrócić się do Powiatu.

Radny K. Wójtowicz poinformował o sukcesach i nagrodach zdobytych w bieżącym roku przez Chór Szkolny ze Strumienia oraz przez chór „Lutnia”.

Radny Cz. Greń – w imieniu Klubu „EKO” z Drogomyśla zaprosił zebranych na wystawę „Pamiętajmy o ogrodach” – pokłosie konkursu na najpiękniejszy ogród.

Radny Cz. Greń poprosił tez o wyjaśnienie sprawy podjazdów dla ośrodków zdrowia w Drogomyślu i w Pruchnej. Podjazdy miały być wybudowane – i dotychczas ich nie ma.

Burmistrz A. Zaręba wyjaśnił: w Pruchnej podjazd zostanie wykonany w bieżącym roku, natomiast w Drogomyślu – w roku przyszłym.

Radna C. Skowron zapytała, czy wysłano pismo do Województwa w sprawie chodnika do Zbytkowa?

Burmistrz A. Zaręba wyjaśnił, że w sprawie tej stale wysyłane są monity.

Radny A. Ochodek poinformował, że przy ul. 1 Maja w Strumieniu domy pękają z powodu dużego ruchu ciężkich samochodów. Mieszkańcy grożą blokadą drogi.

Przewodniczący H. M. Sosna przedstawił dodatkowe informacje:

1)     prawdopodobnie istniała będzie możliwość odzyskania środków w oświacie i w Gminie jako nieprawnie odprowadzone składki emerytalne od dodatków mieszkaniowych i dodatków wiejskich Dla nauczycieli. Prosił o zainteresowanie się tą sprawą Burmistrza;

2)     wpłynęły zaproszenia na różne szkolenia dotyczące tematów około budżetowych;

3)     ukazało się kilka rozporządzeń dotyczących spraw, które są przed nami m. in. spraw podatkowych;

4)     wpłynęły odpowiedzi na różne wnioski zgłaszane przez radnych;

5)     w niektórych gminach odbyły się referenda w sprawie samoopodatkowania się mieszkańców w zakresie usuwania odpadów (z pozytywnym skutkiem);

6)     w związku z ustawą Prawo energetyczne, gminy zobowiązane są do opracowania i uchwalenia programów gospodarowania energią;

7)     rozstrzygnęła się sprawa komercjalizacji Górnośląskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Katowicach: Województwo stało się stuprocentowym akcjonariuszem (powstał dziwny twór);

8)     w najbliższym czasie czeka nas dokończenie przygotowania Strategii Rozwoju Gminy Strumień;

9)     wpłynęło podziękowanie Lechosława Jarzębskiego za współpracę w okresie piastowania urzędu Wojewody Śląskiego;

10) wpłynął projekt taryfy dla zbiorowego odprowadzania ścieków dla Gminy Strumień na 2006 r. Przewodniczący zwrócił uwagę, że my uchwalamy „taryfę”, a nie „projekt taryfy”;

11) przewodniczący zaprosił zebranych na:

-         biesiadę „Radosna Niepodległości” zorganizowaną z okazji Święta Niepodległości w dniu 9 listopada br. w MGOK w Strumieniu,

-         uroczystą sesję rady Miejskiej w Strumieniu w dniu 11 listopada br. w auli Gimnazjum w Strumieniu (zbiórka o godz. 930 przed Ratuszem),

-         uroczystą sesję rad gmin Powiatu Cieszyńskiego w dniu 11 listopada br., która odbędzie się w teatrze im. A. Mickiewicza w Cieszynie. Na sesji wręczone zostaną Srebrne i Złote Honorowe Laury Cieszynianki.

Przewodnicząca Rady Mieszkańców Miasta Strumienia A. Żur zwróciła uwagę, że na skrzyżowaniu ul. Towarowej z ul. Kolejową krzewy zasłaniają widoczność.

Pani A. Żur podziękowała za wytypowanie jej do Lauru Srebrnej Cieszynianki.

Przewodniczący H. M. Sosna w imieniu Klubu „EKO” w Chybiu przekazał Pani A. Żur gratulacje z tej okazji.

 

ad. 14.

Przewodniczący H. M. Sosna dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady XXXIX sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 1830) słowami „zamykam XXXIX sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

Zapis dźwiękowy obrad sesji Rady Miejskiej w Strumieniu stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

 

Protokołowała: Janina Wyleżuch

                                               Przewodniczący

mgr inż. Henryk M. Sosna