Protokół Nr XLIII/2006

obrad czterdziestej trzeciej

sesji Rady Miejskiej w Strumieniu,

odbytych w dniu 28 lutego 2006 r. o godz. 1600

w sali obrad Urzędu Miejskiego w Strumieniu

Obecni: Radni Rady Miejskiej, radny Rady Powiatu z terenu Gminy, sołtysi, dyrektorzy i kierownicy podległych Radzie jednostek i zakładów budżetowych – wg załączonych list obecności oraz pracownicy Urzędu Miejskiego, przedstawiciel Komisariatu Policji w Strumieniu oraz przedstawiciele lokalnej prasy.

Ponadto w obradach udział wzięli:

1.     Burmistrza Strumienia – mgr inż. Adam Zaręba

2.     Z-ca Burmistrza Strumienia – mgr inż. Tadeusz Rychły

3.     Skarbnik Miasta – mgr Danuta Mitko

4.     Sekretarz Strumienia – Daniela Kula

Porządek obrad:

     1.             Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

     2.             Przedstawienie porządku obrad.

     3.             Wystąpienia gości.

     4.             Informacja o działalności Burmistrza od dnia 20 stycznia 2006 r. do dnia 20 lutego 2006 r.

     5.             Informacja przewodniczącego Rady i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

     6.             Interpelacje i zapytania radnych.

     7.             Informacja o sposobie rozpatrzenia wniosków przedstawionych przez komisje Rady Miejskiej w IV kwartale 2005 roku.

     8.             Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zamiaru przekształcenia Gimnazjum w Strumieniu.

     9.             Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowej położonej w Drogomyślu na rzecz wieczystych użytkowników.

 10.             Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w trybie bezprzetargowym nieruchomości położonej w Strumieniu.

 11.             Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie zamiany nieruchomości położonych w Pruchnej.

 12.             Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie zamiany nieruchomości położonych w Strumieniu.

 13.             Zatwierdzenie protokołu z XLII sesji.

 14.             Informacje, wolne głosy i wnioski.

 15.             Zakończenie.

.   /   .

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu mgr inż. Henryk M. Sosna.

Przewodniczący H. M. Sosna przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, radnego Rady Powiatu, sołtysów, Burmistrza Strumienia oraz pracowników Urzędu Miejskiego, dyrektorów i kierowników podległych Radzie jednostek i zakładów budżetowych, Komendanta Komisariatu Policji w Strumieniu oraz przedstawicieli lokalnej prasy.

Przewodniczący H. M. Sosna – na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 15 radnych tzn. pełny ustawowy skład Rady – obrady są zatem prawomocne.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący H. M. Sosnę przedstawił porządek obrad sesji.

Porządek obrad został przyjęty bez uwag.

 

ad. 3.

 

Przewodniczący H. M. Sosna udzielił głosu zaproszonym gościom.

Dyrektor Gimnazjum J. Jałowiczor – w imieniu Ministra Sportu, z upoważnienia Prezesa Zarządu Powiatowego LZS, wręczył Pani .... odznaczenie – „Brązową Odznakę za Zasługi dla Sportu”. Pani ... podziękowała za przyznane jej przez Ministra Sportu Odznaczenie.

Radny Rady Powiatu Karol Gajdzica złożył informację z obrad sesji Rady Powiatu, które odbyły się 27 lutego br. Na tej sesji uhonorowano najlepszych sportowców oraz przedstawicieli szkół, które we współzawodnictwie sportowym zajęły trzy pierwsze miejsca. Drugie miejsce we współzawodnictwie zajęło Gimnazjum w Strumieniu wraz filiami. Pan K. Gajdzica podziękował dyrektorom i nauczycielom Gimnazjum (głównie nauczycielom wychowania fizycznego) za wkład pracy we współzawodnictwie. Dyrektor Gimnazjum J. Jałowiczor zaprezentował otrzymaną z tego tytułu nagrodę: statuetkę oraz album „Szlacheckie siedziby na Śląsku Cieszyńskim”. Pan K. Gajdzica poinformował też o innych sprawach, którymi zajmowała się Rada Powiatu. Między innymi wyraziła swoje stanowisko w sprawie połączenia Śląskiego Centrum Rehabilitacji w Ustroniu Zawodziu z Górnośląskim Ośrodkiem Rehabilitacji Dzieci w Rabce. Poinformował również, że na sesji zgłosił interpelację w sprawie stanu dróg w powiecie. Pan K. Gajdzica zaprosił zebranych na zebranie sprawozdawcze Klubu „EKO” w Drogomyślu na dzień 23 marca br. Pogratulował też Pani M. Gębusia przyznanego odznaczenia.

Dyrektor Gimnazjum J. Jałowiczor zwrócił uwagę, że na zajęcie drugiego miejsca we współzawodnictwie sportowym zasłużyli wszyscy nauczyciele wychowania fizycznego. Dobrze by było, aby do tych działań dołączyły również szkoły podstawowe. Zwrócił się też do radnego powiatowego K. Gajdzicy – aby wyniki sportowe uzyskiwane na szczeblu wojewódzkim liczyły się też na szczeblu powiatowym.

 

ad. 4.

 

„Informacja o działalności Burmistrza od dnia 20 stycznia 2006 r. do dnia 20 lutego 2006 r.” – została przyjęta bez uwag.

 

ad. 5.

 

Przewodniczący H. M. Sosna uzupełnił „Informację przewodniczącego Rady i Biura ds. Samorządu o pracach Rady Miejskiej w okresie międzysesyjnym”:

- w dniu 15 lutego br. odbyło się kolejne Zgromadzenie Związku Komunalnego Ziemi Cieszyńskiej. Tematem obrad Zgromadzenia były:

1) sprawa Statutu Związku Komunalnego Ziemi Cieszyńskiej;

2) informacja Stowarzyszenia Cieszyńskiej Młodzieży Twórczej na temat Lokalnej Organizacji Grantowej (dot. działalności małych organizacji).

„Informacja” została przyjęta bez uwag.

 

ad. 6.

 

Interpelacje złożyli:

Radny H. Sosna zapytał, co dzieje się z projektem Strategii Rozwoju Gminy? Była to pilna sprawa, a teraz ciągle nie ma projektu.

Przewodniczący H. M. Sosna poinformował, że otrzymał przyrzeczenie Pana Kacperka (wykonawcy Strategii), iż w dniu dzisiejszym projekt Strategii otrzymamy – ale do tej pory jeszcze nic nie mamy.

Burmistrz A. Zaręba stwierdził, że zawiódł się na wykonawcy Strategii. Nie ma logicznego wytłumaczenia tego, że nie otrzymaliśmy jeszcze projektu Strategii. Dobrze jedynie, że nieuchwalenie Strategii nie blokuje nam dotychczas wysłanych wniosków o przyznanie środków pomocowych.

Radny A. Ochodek zapytał, czy niedziela jest inaczej traktowana niż pozostałe dni tygodnia na wypadek odpadów śniegu? W ostatnią niedzielę rado drogi nie były odśnieżone, było bardzo ślisko m.in. przed mostem na rzece Wiśle w Strumieniu. Poza tym – w Drogomyślu jeden pas drogi powiatowej został wyłączony. Nie można pozostawić tak tej sprawy.

Radny C. Greń zwrócił uwagę na zaśmiecone drogi. Śmiecie nawet żużel są wyrzucane na pobocza, a sprawcy pochodzący, głównie spoza terenu Gminy, czują się bezkarnie. Radny zaapelował, aby mieszkańcy – jeżeli widzą samochody, z których wyrzucane są śmieci notowali numery samochodów i zgłaszali te przypadki.

Dyrektor ZGKiM – Ł. Pachuła poinformował, że w utrzymaniu zimowym dróg niedziela jest takim samym dniem pracy jak pozostałe dni tygodnia (jedynie może trochę później służby drogowe wyjeżdżają na drogi).

Radny M. Mikołajczyk wyraził zdanie, że nie należy zlecać ZGKiM w Strumieniu odśnieżania dróg. Po co ZGKiM bierze takie zlecenia, skoro potem nie odśnieża dróg (np. w Bąkowie).

Dyrektor ZGKiM - Ł. Pachuła nie zgodził się z tą wypowiedzią.

Przewodniczący H. M. Sosna zwrócił uwagę, że minął miesiąc od poruszenia sprawy przeciekania dachu na obiekcie Hali sportowej w Strumieniu. Czy w sprawie tej zostało już coś zrobione?

Burmistrz A. Zaręba wyjaśnił, że dotychczas nic nie zrobiono – na dachu jest jeszcze śnieg. Jak tylko pogoda na to pozwoli, będzie coś robione.

Przewodniczący H. M. Sosna stwierdził, że skraplanie wody na parkiet grozi wypadkiem (za wypadek odpowie zarządca Hali). Przewodniczący wezwał jednocześnie o kompleksowe „załatwienie sprawy” wszystkich usterek na Hali sportowej.

 

ad. 7.

 

Do „Informacji o sposobie rozpatrzenia wniosków przedstawionych przez komisje Rady Miejskiej w IV kwartale 2005 r.” - komisje nie wniosły uwag.

Przewodniczący H. M. Sosna stwierdził, że rozpatrzenie wniosków można przyjąć, ale nie ich skutki. Np. odpowiedź Wodociągów Ziemi Cieszyńskiej w Ustroniu w sprawie planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych jest co najmniej śmieszna. W piśmie Wodociągi Ziemi Cieszyńskiej Informują, że wieloletni plan inwestycyjny został przyjęty przez Radę Nadzorczą oraz Zgromadzenie Wspólników Wodociągów Ziemi Cieszyńskiej w Ustroniu. Wodociągi Ziemi Cieszyńskiej uważają sprawę za zakończoną. Wodociągi Ziemi Cieszyńskiej są jednak tylko usługodawcami. Plan powinna, zgodnie z ustawowymi wymogami, zatwierdzić Rada Miejska. Poza tym – w ciągu kilku lat Wodociągi Ziemi Cieszyńskiej nie planują żadnej inwestycji? W piśmie znalazło się określenie „budowa” – czy to jest inwestycja czy nie?

Burmistrz A. Zaręba zwrócił uwagę, że cały teren Gminy jest wyposażony w wodociągi. Przy określeniu „budowa” prawdopodobnie chodzi o wymianę rurociągów. Burmistrz obiecał, że zwróci się do Wodociągów Ziemi Cieszyńskiej o uściślenie informacji.

Przewodniczący H. M. Sosna zwrócił również uwagę na odpowiedź na wniosek dotyczący Hali Sportowej w Strumieniu – odpowiedź jest jakby nie na temat.

Innych uwag nie zgłoszono – „Informacja” została przyjęta.

 

ad. 8.

 

Na prośbę przewodniczącego – Burmistrz A. Zaręba omówił problem funkcjonowania gimnazjum w Gminie.

Funkcjonujące w naszej Gminie Gimnazjum w Strumieniu z filiami w Drogomyślu i w Pruchnej utworzone zostało wg wymogów sprzed kilku lat. System taki traktowany jest przez Kuratorium Oświaty jako stan przejściowy.

Obecnie zachodzi konieczność zmiany tego systemu, i mamy dwie możliwości:

- utworzenie jednego gimnazjum z dowożeniem uczniów,

- lub utworzenie gimnazjów i zespołów szkół w Drogomyślu i w Pruchnej.

Rodzice oraz szkoły z tych miejscowości czynią starania o utworzenie gimnazjów w Drogomyślu i w Pruchnej (i zespołów szkół). Choć jest taka wola rodziców – potrzebna jest też wola Rady Miejskiej w tej sprawie. Zmiana nie dotknie uczniów i rodziców, dotyczyć będzie Gminy i nauczycieli. Obecnie działający system nie jest najgorszym rozwiązaniem, natomiast dowożenie uczniów do jednego gimnazjum obecnie jest niemożliwe. Niemożliwe jest też stosowanie dwuzmianowości. Stąd propozycja, aby utworzyć w Drogomyślu i w Pruchnej zespoły szkół. Obecnie przedkłada się projekt uchwały Rady Miejskiej o zamiarze utworzenia gimnazjów w tych miejscowościach (jest to projekt uchwały kluczowej). Konieczne będzie też podjęcie innych uchwał w tej sprawie, ale te zmieszczą się w późniejszym czasie.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radna A. Mazur zwróciła uwagę, że projekt uchwały mówi o zamiarze utworzenia gimnazjów – czy zatem uda się wszystko załatwić do końca sierpnia br., i czy musi być zachowany właśnie taki tok postępowania.

Burmistrz A. Zaręba wyjaśnił jednoznaczne: uchwała ta, jako wiodąca musi być podjęta pierwsza.

Przewodniczący H. M. Sosna wyraził zdanie, że istnieje niebezpieczeństwo, iż nie zdążymy do września podjąć wszystkich potrzebnych uchwał (do powołania zespołów szkół), tym bardziej że do powołania zespołów szkół wymagana jest opinia rad pedagogicznych, których obecnie jeszcze nie ma. Poza tym – czy Nadzór Wojewoda nie uchyli nam uchwał, jeśli ich podjęcie będzie niezgodne z wymogami ustawy o systemie oświaty?

Dyrektor ZOS – J. Włoch wyjaśniła, że otrzymała zapewnienie w Kuratorium Oświaty, iż zdążymy podjąć odpowiednie uchwały. Poza tym – rady pedagogiczne mogą być powołane wcześniej.

Radca Prawny R. Szymonek stwierdził, że powyższe wątpliwości są uzasadnione. Radca omówił prawne aspekty całej sprawy, jeżeli jednak Kuratorium Oświaty ma taki pogląd, że zdążymy z podjęciem uchwał – to może się uda.

Sołtys wsi Drogomyśla – K. Saltarius zwrócił uwagę, że rady pedagogiczne nie zaczynają swej działalności 1 września, ale 2 tygodnie wcześniej.

Radna A. Mazur zwróciła uwagę, że w Gminie Skoczów załatwiono  podobną sprawę podejmując wszystkie potrzebne uchwały.

Radca Prawny R. Szymonek wyjaśnił: obecnie wg tego wzorca nie można załatwiać sprawy utworzenia gimnazjum i zespołu szkół?

Dyrektor Gimnazjum w Strumieniu – J. Jałowiczor stwierdził, że nie podoba mu się sposób tworzenia zespołów szkół Ale jeżeli nie uda się stworzyć na czas zespołów szkół – stwórzmy gimnazja. Można też powołać pełniącego obowiązki dyrektora – do tworzenia gimnazjów. Dyrektor J. Jałowiczor omówił również sprawy kadrowe, związane z utworzeniem gimnazjów. Wyraził też zdanie, że skoro sprawa utworzenia gimnazjów jest tak daleko posunięta, należy zrobić wszystko, aby ją prawnie dokończyć.

Radna A. Mazur wyraziła nadzieję, że sprawy kadrowe nauczycieli przy tworzeniu gimnazjów zostaną załatwione „bezboleśnie”. A podejmując dzisiaj uchwałę – rozpoczynamy proces tworzenia zespołów szkół.

Radny K. Wójtowicz zwrócił uwagę, że na posiedzeniu Komisji Oświaty wydawało się, iż z tworzeniem gimnazjów wszystko przebiega dobrze. Teraz są wątpliwości.

W związku z tym Radny zaproponował, aby wyjechać do odpowiednich władz o dokładne ustalenie – co należy zrobić, aby sprawa utworzenia gimnazjów została dobrze przeprowadzona.

Dyrektor J. Jałowiczor zaapelował, aby arkusze organizacyjne gimnazjów i szkół podstawowych na następny rok szkolny były zatwierdzone równocześnie.

Burmistrz A. Zaręba jeszcze raz podkreślił, że rozpatrywana uchwała jest uchwałą intencyjną, natomiast następne uchwały muszą być szczegółowo ustalone.

Więcej uwag nie wniesiono.

Przewodniczący H. M. Sosna projekt uchwały poddał pod głosowanie.

Jednogłośnie (głosowało 15 radnych) podjęta została:

Uchwała Nr XLIII/298/2006 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 lutego 2006 r. w sprawie zamiaru przekształcenia Gimnazjum w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

Przewodniczący H. M. Sosna ogłosił 5-minutową przerwę w obradach.

 

ad. 9.

 

Na prośbę przewodniczącego – Burmistrz A. Zaręba omówił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowej położonej w Drogomyślu na rzecz wieczystych użytkowników.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący H. M. Sosna projekt uchwały poddał pod głosowanie.

Jednogłośnie (głosowało 14 radnych) podjęta została:

Uchwała Nr XLIII/299/2006 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 lutego 2006 r. w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowej położonej w Drogomyślu na rzecz wieczystych użytkowników.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 10.

 

Na prośbę przewodniczącego – Burmistrz A. Zaręba omówił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w trybie bezprzetargowym nieruchomości położonej w Strumieniu (jest to uporządkowanie istniejącego stanu).

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący H. M. Sosna projekt uchwały poddał pod głosowanie.

Jednogłośnie (głosowało 14 radnych) podjęta została:

Uchwała Nr XLIII/300/2006 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 lutego 2006 r. w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w trybie bezprzetargowym nieruchomości położonej w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 11.

 

Na prośbę przewodniczącego – Burmistrz A. Zaręba omówił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie zamiany nieruchomości położonych w Pruchnej. Jest to zamiana za grunt zajęty pod drogę. Może trzeba będzie ustalić dopłatę, gdyż wielkość zamienianych gruntów są różne.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący H. M. Sosna projekt uchwały poddał pod głosowanie.

Jednogłośnie (głosowało 14 radnych) podjęta została:

Uchwała Nr XLIII/301/2006 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 lutego 2006 r. w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie zamiany nieruchomości położonych w Pruchnej.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 12.

 

Na prośbę przewodniczącego – Burmistrz A. Zaręba omówił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie zamiany nieruchomości położonych w Strumieniu. Jest to za grunt zajęty pod ciepłociąg.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący H. M. Sosna stwierdził, że jest to działanie w interesie Gminy, gdyż dotychczas trzeba było płacić odszkodowanie za grunt zajęty pod ciepłociąg. Następnie projekt uchwały poddał pod głosowanie.

Uchwała Nr XLIII/302/2006 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 lutego 2006 r. w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie zamiany nieruchomości położonych w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 13.

 

Protokół Nr XLII/2005 poprzedniej sesji Rady, który był wyłożony do wglądu w Biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

 

ad. 14.

 

W wolnych wnioskach głos zabrali:

Radny St. Świtała poruszył sprawę azbestu: właściciele obory, która się zawaliła w Pruchnej mają problem z wywiezieniem azbestu, którym pokryty był dach. Są to duże koszty – czy nie można by pomóc jakoś tym mieszkańcom?

Burmistrz A. Zaręba wyjaśnił: proces likwidacji azbestu w Gminie potrwa dłużej. Można by przewidzieć pewne środki na utylizację azbestu w Gminnym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Obecnie takiej pozycji w planie finansowym Funduszu nie ma, ale może uda się jakoś pomóc właścicielom zawalonej obory. Jakąś pomoc zaoferowało również Starostwo Powiatowe.

Radny powiatowy K. Gajdzica poinformował, że zainteresowany zwrócił się o pomoc do Starostwa Powiatowego. Sprawa tą zajęła się Komisja Rady Powiatu, a Starostwo wystąpi do Gminy o sfinansowanie połowy kosztów.

Radny K. Wójtowicz zgłosił pewną wątpliwość: w ubiegłym roku otrzymał odpowiedź, że na utylizację azbestu nie ma pomocy z Gminy. Obecnie pomoc jest – bo coś się stało.

Przewodniczący H. M. Sosna wyjaśnił, że zmieniły się przepisy prawne, które pozwolą na pomoc poszkodowanym.

Radny St. Świtała zwrócił uwagę, że był to wypadek losowy, w oborze były zwierzęta.

Radny K. Wójtowicz zaproponował, aby mieszkańców poinformować, że pomoc jest z powodu wypadku losowego.

Przewodniczący H. M. Sosna zaapelował do radnych, aby wzięli udział w spotkaniu w dniu 23 marca br. w sprawie utylizacji azbestu.

Na prośbę radnego A. Ochodka – radny powiatowy K. Gajdzica wyjaśnił sprawę ewentualnej pomocy czy umarzania pożyczek na utylizację azbestu.

Przewodnicząca Komisji Oświaty, … - A. Mazur przedstawiła wniosek Komisji – o wystąpienie do Powiatowego Zarządu Dróg w sprawie zniszczonej barierki na moście w Drogomyślu.

Dyrektor Gimnazjum J. Jałowiczor wrócił jeszcze do sprawy tworzenia zespołów szkół: sprostował, że „administratorami” tworzenia tych zespołów są rodzice, a nie radni.

Burmistrz A. Zaręba sprostował sprawę zlikwidowania wolnego „okienka” w Hali sportowej w Strumieniu (jak podano w „Nowej Formacji”, w relacji z poprzedniej sesji): „okienka” nie zlikwidowano, był tylko przypadek nieprzestrzegania regulaminu użytkowania Hali. (Burmistrz odczytał fragment artykułu - relacji z sesji).

Przewodniczący H. M. Sosna uściślając stwierdził, że chodzi o kilkakrotne przypadki zlikwidowania wolnego „Okienka”.

Kierownik Hali Sportowej – J. Janota wyjaśnił: że jeden raz zdarzył się przypadek odpłatnego udostępnienia Hali młodzieży z Zabłocia w czasie, gdy Hala miała być udostępniona młodzieży bezpłatnie. Młodzież, która zachowywała się niewłaściwie, wulgarnie, została wyproszona.

Przewodniczący H. M. Sosna stwierdził ostatecznie, że przypadek zlikwidowania wolnego „okienka” miał miejsce, a nikt nie został o tym powiadomiony. Wyraził też obawę, aby precedens nie przerodził się w coś co stanie się zasadą.

Burmistrz A. Zaręba jeszcze raz podkreślił, że wolne od opłaty godziny nie zostały zlikwidowane.

Radna C. Skowron poinformowała, że w budynku Przedszkola w Zbytkowie po ścianach klatki schodowej leje się woda, ściana jest zagrzybiona. Należałoby coś z tym zrobić.

Komendant Komisariatu Policji – W. Kudzia poinformował o pewnych utrudnieniach i opóźnieniach, jakie mogą wystąpić w związku ze zmianą systemu połączeń z numerem „997” – zgłoszenia na ten numer będą kierowane do Cieszyna, a stamtąd przekierowywane do Komisariatów Policji.

Radny A. Ochodek zapytał Komendanta Komisariatu Policji – jak sprawują się w użytkowaniu nowe samochody, które otrzymał Komisariat – na co otrzymał odpowiedź, że dobrze. 

Przewodniczący H. M. Sosna podał informacje i komunikaty:

- z dniem 4 marca br. wchodzi w życie uchwała Rady Miejskiej w Strumieniu w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części miasta Strumienia (dot. terenów „STRUMETU”).

- wpłynęło pismo Krajowego Biura Wyborczego dotyczące ewentualnych weryfikacji obwodów i okręgów wyborczych.

- prawdopodobnie w najbliższych dniach dotrą materiały Strategii Rozwoju Gminy. Najprawdopodobniej w dniu 9 marca br. odbędzie się spotkanie Rady Liderów w tej sprawie,

- w toku jest sprawa uchwalenia Regulaminu Dostarczania Wody i Odprowadzania Ścieków. Przewodniczący poinformował, że oczekuje odpowiedzi Burmistrza – czy jest już ostateczna wersja Regulaminu?

Burmistrz A. Zaręba wyjaśnił, że po naradzie u Wojewody jest trochę zamieszania w tej sprawie i może będą małe autopoprawki. Burmistrz obiecał, na prośbę przewodniczącego, że autopoprawki sporządzi w ciągu 7 dni.

- przewodniczący H. M. Sosna zapytał radnych, czy zmieniony i zweryfikowany projekt Programu Gospodarowania Mieszkaniowym Zasobem Gminy przedłożyć jeszcze raz do rozpatrzenia doraźnej komisji?

Radny M. Janik zaproponował skierowanie projektu Programu do doraźnej Komisji.

Przewodniczący propozycje tą poddał pod głosowanie.

Propozycja skierowania projektu Programu Gospodarowania Mieszkaniowym Zasobem Gminy do doraźnej Komisji przyjęta została: 13 głosami „za”, przy 1 „wstrzymującym się od głosu”,

- w dniu 10 marca br. – w Hali Sportowej w Strumieniu odbędzie się turniej zaprzyjaźnionych miast – Strumień, Petrvald, Jasienica.

- w planie pracy Rady Miejskiej mamy zmiany Statutu Gminy oraz statutów jednostek pomocniczych. Przewodniczący poprosił radnych o zainteresowanie się tym tematem i zgłaszanie ewentualnych propozycji zmian do statutów.

 

ad. 15.

 

Przewodniczący H. M. Sosna dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady XLIII sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 1825) słowami „zamykam XLIII sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

Zapis dźwiękowy obrad sesji Rady Miejskiej w Strumieniu stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

 

Protokołowała: Janina Wyleżuch

                                               Przewodniczący

mgr inż. Henryk M. Sosna