Protokół Nr XLV/2006

obrad czterdziestej piątej

sesji Rady Miejskiej w Strumieniu,

odbytych w dniu 27 kwietnia 2006 r. o godz. 1600

w sali obrad Urzędu Miejskiego w Strumieniu

Obecni: Radni Rady Miejskiej, sołtysi i przewodnicząca Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorzy i kierownicy podległych Radzie jednostek i zakładów budżetowych – wg załączonych list obecności oraz pracownicy Urzędu Miejskiego, przedstawiciele Komisariatu Policji w Strumieniu i przedstawiciele lokalnej prasy.

Ponadto w obradach udział wzięli:

1.     Burmistrz Strumienia – mgr inż. Adam Zaręba

2.     Z-ca Burmistrza Strumienia – mgr inż. Tadeusz Rychły

3.     Skarbnik Strumienia – mgr Danuta Mitko

4.     Sekretarz Strumienia – Daniela Kula

Porządek obrad:

     1.             Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

     2.             Przedstawienie porządku obrad.

     3.             Wystąpienia gości.

     4.             Informacja o działalności Burmistrza w okresie od 28 marca 2006 r. do 19 kwietnia 2006 r.

     5.             Informacja przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

     6.             Interpelacje i zapytania radnych.

     7.             Informacja o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie gminy Strumień.

     8.             Informacja o działalności Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury w Strumieniu za 2005 r.

     9.             Rozpatrzenie Sprawozdania z wykonania budżetu gminy Strumień za 2005 r.

 10.             Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Strumienia.

 11.             Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2006.

 12.             Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Strumień na 2006 r.

 13.             Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie Programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy Strumień na lata 2006 – 2010.

 14.             Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany zasad wynajmowania lokali mieszkalnych wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy.

 15.             Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia Strategii Rozwoju Gminy Strumień 2005 – 2013.

 16.             Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia planu sieci oraz określenia granic obwodów gimnazjów prowadzonych przez gminę Strumień.

 17.             Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie utworzenia Zespołu Szkół w Drogomyślu.

 18.             Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie utworzenia Zespołu Szkół w Pruchnej. 

 19.             Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie nieodpłatnego nabycia od Agencji Nieruchomości Rolnych na własność gminy Strumień nieruchomości położonej w Strumieniu.

 20.             Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie nabycia na własność gminy Strumień nieruchomości położonej w Strumieniu.

 21.             Zatwierdzenie protokołu z XLIV sesji.

 22.             Informacje, wolne głosy i wnioski.

 23.             Zakończenie.

 

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu mgr inż. Henryk M. Sosna.

Przewodniczący H. M. Sosna przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Strumienia i pracowników Urzędu Miejskiego, sołtysów i przewodniczącą Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorów i kierowników podległych Radzie jednostek i zakładów budżetowych, przedstawicieli Komisariatu Policji w Strumieniu oraz przedstawicieli lokalnej prasy.

Przewodniczący H. M. Sosna – na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 14 radnych na 15 ustawowego skład Rady – obrady są zatem prawomocne.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący H. M. Sosnę przedstawił porządek obrad sesji.

Porządek obrad został przyjęty bez uwag.

 

ad. 3.

 

Punkt wypadł – na sesję nie przybył Komendant Powiatowy Policji w Cieszynie.

 

ad. 4.

 

„Informacja o działalności Burmistrza od dnia 28 marca 2006 r. do dnia 19 kwietnia 2006 r.” – została przyjęta bez uwag.

 

ad. 5.

 

Przewodniczący H. M. Sosna uzupełnił „Informację przewodniczącego Rady i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym”:

-         wpłynęło pismo w sprawie zmiany Statutu Związku Komunalnego Ziemi Cieszyńskiej. Sprawa ta będzie rozpatrywana na następnej sesji Rady,

-         24 kwietnia br. odbyło się Zgromadzenie Związku Komunalnego Ziemi Cieszyńskiej. Przewodniczący omówił krótko tematykę Zgromadzenia.

Do „Informacji” nie zgłoszono uwag.

„Informacja” została przyjęta.

 

ad. 6.

 

Interpelacje złożyli:

Przewodniczący H. M. Sosna zapytał radną C. Skowron, czy dwie odpowiedzi na interpelacje, które złożyła na poprzedniej sesji są zadawalające – na co otrzymał odpowiedź twierdzącą.

Radny K. Wójtowicz w imieniu radnych ze Strumienia zapytał Burmistrza, czy „dogadał się” z Prezesem GS „SCH” w Strumieniu i z prywatnym właścicielem w sprawie ustalenia nowych miejsc lokalizacji przystanków autobusowych?

Burmistrz A. Zaręba wyjaśnił: proponowana lokalizacja przystanków autobusowych za budynkiem GS „SCH” w Strumieniu jest dobra, rozmowy dotychczasowe jednak nie powiodły się. Rozmowy trwają nadal – do połowy maja powinno się tą sprawę zakończyć. GS „SCH” w Strumieniu wysuwa warunek, że mogłaby być zajęta tylko część placu (chodzi o to, aby nie było to uciążliwe dla GS).

Radny A. Ochodek zapytał, czy uchwalony przez Radę regulamin utrzymania czystości i porządku został już ogłoszony w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego – na co otrzymał odpowiedź, że regulamin nie został jeszcze ogłoszony. Radny omówił też sprawę przeprowadzenia referendum dotyczącego opodatkowania się mieszkańców z tytułu wywozu nieczystości stałych. Obecnie przeprowadzenie referendum jest kosztowne, a jego wynik jest niewiadomy. Miasto Bielsko-Biała zwróciło się do Marszałka Sejmu o zmianę przepisów dotyczących referendum (aby łatwiej było przeprowadzić referendum oraz – aby było to prawo miejscowe).

Radny poruszył też sprawy:

1)       po wykonaniu remontu jezdni na moście na rzece Wiśle w Strumieniu, po deszczach na jezdni stoi woda. Czy nie można jakoś odwodnić jezdni?

2)       rów przy nastawni PKP (przy ul. 1 Maja i Cieszyńskiej w Strumieniu) jest własnością PKP. PKP nie dba o ten rów, natomiast spuszcza do niego ścieki.

3)       przy wyjeździe z Rynku na ul. 1 Maja w Strumieniu jest mały placyk – czy nie nadaje się na parking?

Burmistrz A. Zaręba wyjaśnił:

1)       w niektórych gminach, w referendum przeszedł pomysł opodatkowania mieszkańców , jednak później odstępowano od tego systemu. W systemie tym brak motywacji do segregowania śmieci.

Radny A. Ochodek nie zgodził się z tym poglądem (w systemie opodatkowania określone są ilości śmieci).

2)       remont mostu na rzece Wiśle trzeba było robić szybko, bez przetargu. Gdyby zakres robót był większy i przekroczono by pewne koszty – trzeba by ogłosić przetarg, więc remont byłby wykonywany dużo później.

3)       w sprawie rowu PKP przy nastawni w Strumieniu – wystąpimy ponownie do PKP.

Przewodniczący H. M. Sosna poinformował o zmianie (zmniejszeniu) Radę Powiatu Cieszyńskiego opłat za zajęcia pasa drogowego dróg powiatowych. Zarządzający tymi drogami (na mocy porozumienia gminy z powiatem) Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej ponosi z tego tytułu straty, jednak ustalona w porozumieniu wysokość dopłat Starostwa pozostała bez zmian. Wydaje się zatem być zasadne renegocjonowanie porozumienia.

Burmistrz A. Zaręba wyjaśnił, że dotyczy to tylko dróg powiatowych miejskich.

Radna A. Mazur złożył interpelację (na piśmie) w sprawie przywrócenia drożności rowu przy ul. Łowieckiej w Drogomyślu.

Radny C. Greń złożył interpelację (na piśmie) w sprawie stanu dróg gminnych oraz w sprawie pogłębienia rowu przy ul. Dębina w Drogomyślu i przebudowy przepustów przy tej ulicy.

Przewodniczący H. M. Sosna zwrócił uwagę, że sprawy te wymagają szerszego rozpatrzenia i decyzji Rady Miejskiej.

Radny H. Sosna zapytał, czy jest możliwość poprawy stanu drogi – ul. Leśnej w Strumieniu? Droga jest w bardzo złym stanie.

Burmistrz A. Zaręba wyjaśnił: trzeba rozeznać, jakie środki byłyby potrzebne na remont tej drogi i czy zmieszczą się w zakresie Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej. Środki w budżetowe są skromne, a dróg gminnych jest dużo. O ich standardzie decyduje wiele czynników.

Radny J. Lekki zapytał, czy będzie zrealizowany wniosek sprzed pół roku dotyczący oznakowania przejścia dla pieszych na ul. Głównej i ul. Osiedlowej w Bąkowie oraz przejścia na skrzyżowaniu z dwupasmówką w Bąkowie (wniosek radnego Wójtowicza)?

Burmistrz A. Zaręba wyjaśnił: ul. Główna jest drogą powiatową. W sprawie oznakowania drogi wystosowano pismo do administratora, jednak sprawę tą trzeba sprawdzić.

Radny S. Ochodek zapytał, czy będzie dalej prowadzona budowa cmentarza w Zabłociu?

Burmistrz A. Zaręba wyjaśnił, że budowa cmentarza będzie realizowana (dopiero teraz aura pozwala na rozpoczęcie robót).

 

ad. 7.

 

Na prośbę przewodniczącego – Komendant Komisariatu Policji w Strumieniu – W. Kudzia krótko omówił „Informacje o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie gminy Strumień”. Komendant poinformował też, że w sprawie skrzyżowania w Bąkowie wysłał pismo do odpowiednich władz.

Komisje Rady nie wniosły uwag do złożonej „Informacji”.

Przewodniczący H. M. Sosna na podstawie złożonej informacji stwierdził, że „Informacja” daje obraz, tego co zdarzyło się w ubiegłym roku w naszej Gminie. Ilość zdarzeń rośnie, ale rośnie też ich wykrywalność. Przewodniczący wyraził nadzieję, że wyposażenie Komisariatu w nowy sprzęt (samochody) oraz przeprowadzany kompleksowy remont Komisariatu wpłyną na poprawę pracy Policji. W naszej Gminie nie ma straży miejskiej, zatem znaczna część problemów związanych z utrzymaniem porządku spada na Policję.

Radny K. Wójtowicz zapytał, czy Policja interweniowała w sprawie rynny na budynku byłej rozlewni piwa w Strumieniu (była naprawiona, a znów jest w częściach) – na co otrzymał odpowiedź Komendanta W. Kudzi, że Policja nie interweniowała w tej sprawie.

Radny A. Ochodek zapytał, kiedy nowi policjanci zasilą szeregi Komisariatu Policji?

Komendant W. Kudzia wyjaśnił, że jeden nowy policjant już pracuje, natomiast dwaj rozpoczną pracę w czerwcu – lipcu br. Do zabezpieczenia bezpieczeństwa na organizowanych imprezach – Komenda Powiatowa zasili nasz Komisariat policjantami z prewencji.

Radny C. Greń zwrócił uwagę na zastraszający wzrost ilości nietrzeźwych kierowców.

Komendant W. Kudzia potwierdził, że na terenie Strumienia i Chybia dużym problemem są nietrzeźwi kierowcy. W wykroczeniach tych trzeba będzie stosować większe kary pieniężne.

Przewodniczący H. M. Sosna podziękował Komendantowi Komisariatu Policji za przygotowanie „Informacji”.

 

ad. 8.

 

Na prośbę przewodniczącego – Dyrektor MGOK – G. Gubała uzupełniła „Informację o działalności MGOK w Strumieniu za 2005 r.”:

-         wykonano remont pomieszczeń MGOK,

-         budżet MGOK opiera się głównie na dotacji z budżetu Gminy, jednak dla pozyskania dodatkowych środków prowadzi też usługi, organizuje kiermasze itp. oraz stara się o sponsorów.

Komisje Rady przedstawił swoje stanowiska:

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - M. Janik w imieniu komisji nie zgłosił uwag do złożonej „Informacji”. Przedstawił jednak wniosek komisji (dotyczący organizacji „Staromiejskiej Wiosny”): „Komisja wnioskuje do Burmistrza o wyjaśnienie sprawy kosztów ustawiania estrady na Staromiejską Wiosnę, przez ZGKiM w Strumieniu”.

Przewodnicząca Komisji Oświaty, … - A. Mazur w imieniu komisji również nie wniosła uwag do „Informacji”. Przedstawiła też wniosek komisji: „Komisja wnioskuje, aby ze względów praktycznych koszty techniczne zorganizowania Staromiejskiej Wiosny (budowa estrady, zmiana oznakowania ulic, sprzątanie itp.) były uwzględniane w dotacji dla ZGKiM w Strumieniu, natomiast kwota przeznaczania na tą imprezę w MGOK dotyczyła tylko kosztów przygotowania programu artystyczne”.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - J. Lekki w imieniu komisji nie wniósł uwag do „Informacji”.

Przewodniczący H. M. Sosna zapytał, czy Komisja Rolnictwa oczekuje odpowiedzi na wniosek na obecnej sesji – na co otrzymał odpowiedź, że oczekuje wyjaśnienia na piśmie.

Przewodniczący poinformował też, że wniosek Komisji Oświaty zostanie skierowany do Burmistrza – do rozpatrzenia.

Radny A. Ochodek zwrócił uwagę, że Komisja Oświaty wysuwając wniosek dotyczący kosztów technicznych Staromiejskiej Wiosny myślała już o roku bieżącym, gdyż wg komisji – koszty te (ok. 4.000,- zł.) są za wysokie. Jeżeli kwota ta będzie tak duża – będziemy szukać tańszego wykonawcy.

Dyrektor ZGKiM – Ł. Pachuła wyjaśnił, że dotychczas koszty te mieściły się w kwocie 3.500,- zł i obejmowały ustawienie i demontaż estrady, oznakowania zmiany ruchu, sprzątnie itp. Po 5 latach zaproponował kwotę 4.000,- zł, gdyż w tym czasie znacznie zdrożało paliwo i wzrosły inne koszty, które są dokładnie wyliczone. Co roku trzeba też estradę odnowić, odmalować.

Radny A. Ochodek ponownie stwierdził, że koszty są stanowczo za wysokie.

Radny K. Wójtowicz zaproponował Pani Dyrektor MGOK zorganizowanie osobnego spotkania dotyczącego Staromiejskiej Wiosny z osobami zainteresowanymi.

Przewodnicząca Komisji Oświaty, ... – A. Mazur w szerszym wystąpieniu podsumowała działalność MGOK za rok 2005 (wystąpienie w załączeniu).

Przewodniczący H. M. Sosna również krótko podsumował pracę MGOK oraz życzył Dyrekcji MGOK sukcesów w dalszej pracy.

„Informacja” została przyjęta.

 

ad. 9.

 

Przewodniczący H. M. Sosna omówił krótko procedurę składania „Sprawozdania z wykonania budżetu gminy Strumień za 2005 r.”, a następnie oddał głos przewodniczącemu Komisji Rewizyjnej.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej M. Mikołajczyk przedstawił sprawozdanie z analizy wykonania budżetu Gminy za rok 2005, dokonanej przez Komisję Rewizyjną oraz wniosek komisji o udzielenie Burmistrzowi absolutorium z tytułu wykonania budżetu gminy Strumień za rok 2005. Wniosek ten został wysłany do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach – celem zaopiniowania.

Przewodniczący H. M. Sosna poinformował, że Uchwałą Nr 4100/I/131/2006 z dnia 5 kwietnia 2006 r. I Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach – wydano pozytywną opinię o przedłożonym sprawozdaniu z wykonania budżetu za rok 2005.

Komisja Rady przedstawił swoje stanowiska:

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - M. Janik oraz przewodnicząca Komisji Oświaty, … - A. Mazur w imieniu swoich komisji nie zgłosili uwag do sprawozdania.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - J. Lekki w imieniu komisji również nie zgłosił uwag do sprawozdania.

Przedstawił jednak wnioski – uwagi sprecyzowane przez komisję:

„Komisja wnioskuje o:

                1)          zaktualizowanie uchwały w sprawie wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń kanalizacyjnych gminy Strumień na lata 2005-2007 uwzględniając w nim zwiększenie środków na zdanie inwestycyjne „kanalizacja”, którego dokonano zwiększając środki na ten cel w budżecie Gminy na 2006 r.;

                2)          przedstawienie w jakim stanie obecnie znajdują się środki zablokowane w upadłym Banku Spółdzielczym w Strumieniu;

            3)              wyjaśnienie, czy w gminie Strumień planuje się ustanowienie płatnych miejsc parkingowych oraz miejsc targowych, na których pobierana będzie opłata targowa”.

Przewodniczący H. M. Sosna wyjaśnił krótko wniosek komisji dotyczący uaktualnienia uchwały w sprawie wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń kanalizacyjnych oraz wniosek dotyczący płatnych miejsc parkingowych.

Burmistrz A. Zaręba wyjaśnił sprawę zablokowanych środków w Banku Spółdzielczym: windykacja długów w upadłym banku trwa nadal. Burmistrz wyjaśnił kolejność zaspokajania roszczeń przez syndyka. Windykacja jednak jest coraz słabsza, koszty windykacji już się wyrównują z odzyskanymi środkami. Dlatego nie wiadomo, jaką kwotą uda się jeszcze odzyskać. Burmistrz obiecał, że zwróci się w tej sprawie do syndyka.

Przewodniczący H. M. Sosna krótko podsumowując stwierdził, że dochody budżetowe zostały wykonane z nadwyżką, natomiast wydatki budżetowe nie zostały przekroczone.

Przewodniczący stwierdził, że jeżeli nie usłyszy sprzeciwu – sprawozdanie uzna za przejęte przez Radę.

Sprzeciwu nie zgłoszono.

 

ad. 10.

 

Przewodniczący H. M. Sosna przypomniał krótko procedurę udzielania absolutorium Burmistrzowi. Wniosek Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia Burmistrzowi absolutorium za rok 2005 – wysłany do Regionalnej Izby Obrachunkowej do zaopiniowania - Uchwałą Nr 4100/I/132/2006 z dnia 5 kwietnia 2006 r. I Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach został zaopiniowany pozytywnie.

Przewodniczący przypomniał też, że absolutorium udzielane jest tylko z realizacji wykonania budżetu.

Wszystkie komisje Rady wnioskowały udzielenie absolutorium Burmistrzowi.

Przewodniczący H. M. Sosna projekt uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Strumienia poddał pod głosowanie.

Jednogłośnie (głosowało 14 radnych) podjęta została:

Uchwała Nr XLV/310/2006 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 kwietnia 2006 r. w sprawie: udzielenia absolutorium Burmistrzowi Strumienia.

Uchwała w załączeniu.

Przewodniczący H. M. Sosna ogłosił 10-minutową przerwę w obradach.

 

ad. 11.

 

Na prośbę przewodniczącego Pełnomocnik Burmistrza ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Narkomanii – W. Saltarius omówił projekt uchwały w sprawie zmiany Gminnego programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na 2006 r.

Komisje Rady przedstawił swoje stanowiska:

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - M. Janik w imieniu komisji zgłosił wniosek:

„Komisja wnioskuje o wprowadzenie zmian w załączniku do projektu uchwały:

                     1)            w dz. III, pkt 3 otrzymuje brzmienie: „3. Dofinansowanie programów profilaktycznych w szkołach, w czasie zajęć „Zielonych Szkół”” – 10.000,- zł.”;

                     2)            w dz. III, pkt 4 – kwotę „6.000,00 zł.”, zastąpić kwotą „8.000,00 zł.”.

Przewodnicząca Komisji Oświaty, … - A. Mazur w imieniu komisji zgłosiła wniosek identyczny jak Komisja Rolnictwa.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - J. Lekki w imieniu komisji nie wniósł uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący H. M. Sosna wniosek dwóch komisji poddał pod głosowanie.

Wniosek został przyjęty jednogłośnie (głosowało 14 radnych).

Przewodniczący H. M. Sosna poddał następnie pod głosowanie projekt uchwały (z przegłosowanymi poprawkami).

Jednogłośnie (głosowało 14 radnych) podjęta została:

Uchwała Nr XLV/311/2006 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 kwietnia 2006 r. w sprawie: zmiany Gminnego programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2006 .

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 12.

 

Na prośbę przewodniczącego – Skarbnik D. Mitko przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2006 r.

Komisja Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący H. M. Sosna projekt uchwały poddał pod głosowanie.

Jednogłośnie (głosowało 13 radnych) podjęta została:

Uchwała Nr XLV/312/2006 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 kwietnia 2006 r. w sprawie: zmiany budżetu gminy Strumień na 2006 r.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 13.

 

Przewodniczący H. M. Sosna wprowadził do tematu uchwalenia Programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy Strumień na lata 2006-2010.

Do uchwalenia Programu przystępujemy po raz drogi. Projekt Programu został rozpatrzony przez doraźną Komisję ds. Programu Gospodarowania Mieszkaniowym Zasobem Gminy Strumień na lata 2006-2010. Komisja ta sformułowała szereg wniosków – o wprowadzenie zmian w Programie.

Komisje Rady przedstawiły swoje stanowiska do projektu uchwały:

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - M. Janik w imieniu komisji przedstawił wniosek:

„Komisja wnioskuje o przyjęcie poprawek do projektu uchwały wnioskowanych przez doraźną Komisję ds. Programu Gospodarowania Mieszkaniowym Zasobem Gminy Strumień na lata 2006-

Przewodnicząca Komisji Oświaty, … - A. Mazur przedstawiła wniosek komisji:

„Komisja wnioskuje o przyjęcie projektu uchwały z uwzględnieniem poprawek proponowanych przez doraźną Komisję ds. Programu Gospodarowania Mieszkaniowym Zasobem Gminy Strumień na lata 2006-2010 oraz uwag Radcy Prawnego”.

 

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - J. Lekki przedstawił wniosek komisji:

„Komisja wnioskuje o przyjęcie projektu uchwały z uwzględnieniem poprawek proponowanych przez doraźną Komisję ds. Programu Gospodarowania Mieszkaniowym Zasobem Gminy Strumień na lata 2006-2010 oraz wprowadzenie następujących, dodatkowych zmian:

       1)            w dz. I (str. 6) wyrażenie „Charakterystyka zasobu mieszkaniowego:” zastąpić wyrażeniem „w tym:”;

       2)            we wnioskach doraźnej Komisji ds. Programu Gospodarowania Mieszkaniowym Zasobem Gminy Strumień na lata 2006-2010, w pkt 5, propozycję nowego brzmienia ust. 1 „Włączyć w roku 2006 do zasobu mieszkaniowego gminy lokale:” zastąpić wyrażeniem „Ująć w rejestrze zasobu mieszkaniowego gminy lokale:”.

Przewodniczący H. M. Sosna wyjaśnił dodatkowo wnioski Komisji Budżetu (głównie dotyczące wpisania do rejestru trzech lokali – co proponuje Radca Prawny).

Przewodniczący zaproponował głosowanie najpierw wniosków Komisji Budżetu, gdyż wnioski te zmieniają wnioski Komisji doraźnej.

Następnie wnioski Komisji Budżetu poddał pod głosowanie,

Wnioski Komisji Budżetu zostały przyjęte jednogłośnie (głosowało 14 radnych).

Do wniosków Komisji doraźnej nie zgłoszono uwag.

Przewodniczący H. M. Sosna zaproponował głosowanie wniosków Komisji doraźnej „w bloku”.

Następnie wnioski te poddał pod głosowanie.

Wnioski doraźnej Komisji ds. Programu Gospodarowania Mieszkaniowym Zasobem Gminy na lata 2006-2010 zostały przyjęte jednogłośnie (głosowało 14 radnych).

Przewodniczący H. M. Sosna wyjaśnił też dodatkowy wniosek doraźnej Komisji do Burmistrza, nie związany merytorycznie z projektem uchwały, a dotyczący wydania zarządzenia przez Burmistrza.

Wniosek ten – poddany pod głosowanie, został przyjęty jednogłośnie (głosowało 14 radnych).

Radny A. Ochodek zwrócił się z pytaniem do Burmistrza – jakie plany istnieją w sprawie budynków na ul. Ks. Londzina, głównie zabytkowego Zamku?

Burmistrz A. Zaręba wyjaśnił: jeżeli na renowację Zamku nie otrzymamy środków od Konserwatora Zabytków – to albo Rada przeznaczy środki na ten obiekt, albo dotychczasowy jego stan będzie trwać nadal.

Przewodniczący H. M. Sosna wyraził zdanie, że może należałoby przystąpić do opracowania koncepcji zagospodarowania całego kompleksu budynków i terenu przy ul. Ks. Londzina (nie tylko Zamku).

Przewodniczący Komisji Budżetu, ... – J. Lekki przedstawił dodatkowy wniosek Komisji – o zmianę zapisu w 3 uchwały: zamiast słów „Traci moc” – wpisać wyrazy „Uchyla się”.

Radca Prawny R. Szymonek wyjaśnił powyższą propozycję:

-         zapis „traci moc” stosuje się – jeżeli zmienia się cały akt prawny (w tym akt prawa miejscowego),

-         zapis „uchyla się” stosuje się – jeżeli zmienia się część przepisów.

Wniosek Komisji Budżetu – poddany pod głosowanie – został przyjęty 11 głosami „za”, przy 3 „wstrzymujących się od głosowania” (głosowało 14 radnych).

Przewodniczący H. M. Sosna poddał pod głosowanie projekt uchwały (z przyjętymi poprawkami).

Jednogłośnie (głosowało 14 radnych) podjęta została:

Uchwała Nr XLV/313/2006 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 kwietnia 2006 r. w sprawie: Programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy Strumień na lata 2006-2010.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 14.

 

Na prośbę przewodniczącego – Burmistrz A. Zaręba omówił projekt uchwały w sprawie zmiany zasad wynajmowania lokali mieszkalnych wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy.

Komisje przedstawiły swoje stanowiska:

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - M. Janik oraz przewodnicząca Komisji Oświaty, … - A. Mazur w imieniu swych komisji nie w nieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - J. Lekki przedstawił wniosek komisji: „Komisja wnioskuje o wprowadzenie zmian do projektu uchwały:

1.       w § 1 ust. 1:

a)            pkt 1 – otrzymuje brzmienie:

„1. Ustala się zasady wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy, stanowiące załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.

2. Wzór wniosku o najem lokalu komunalnego, stanowi załącznik Nr 2 do niniejszej uchwały.”,

b)            dotychczasowe punkty 1 i 2 otrzymują kolejno nr 2 i 3.

2.       w § 1 ust. 2:

a)            pkt 1 d – otrzymuje brzmienie:

„ust. 6 – skreśla się, a dotychczasowy ust. 7 otrzymuje kolejno nr 6, w którym skreśla się oznaczenie „a)” oraz treść oznaczenia „b)””,

b)            pkt 1 e – skreśla się,

c)             pkt 1 f otrzymuje kolejno nr 1 e, w którym wyrażenie „ust. 8” zastąpić wyrażeniem „ust. 7”.

3.       w § 1 ust. 2 pkt 6 – w nowym brzmieniu § 8 ust. 2 – skreślić wyraz „uchwały”.

4.       W § 1 ust. 2 pkt 8 - otrzymuje brzmienie:

„dotychczasowe §§ 8 – 12 otrzymują odpowiednio oznaczenie §§ 10 – 14”.

Przewodniczący H. M. Sosna wyjaśnił wnioski Komisji Budżetu: są to propozycje zmian wręcz redakcyjnych – próba uregulowania całego tematu przed wydaniem tekstu jednolitego uchwały.

Następnie wnioski Komisji Budżetu poddał pod głosowanie.

Wnioskowane poprawki zostały przyjęte jednogłośnie (głosowało 12 radnych).

Radca Prawny R. Szymonek nie wniósł uwag do wniesionych poprawek. Wyjaśnił też, że obecnie nie ma presji wydawania tekstu jednolitego. Przepis (z grudnia) w tej sprawie już został zmieniony.

Przewodniczący H. M. Sosna dodatkowo wyjaśnił sprawę wydania tekstu jednolitego.

Przewodniczący poddał następnie projekt uchwały pod głosowanie.

Jednogłośnie (głosowało 13 radnych) podjęta została:

Uchwała Nr XLV/314/2006 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 kwietnia 2006 r. w sprawie: zmiany zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 15.

 

Przewodniczący H. M. Sosna krótko wprowadził do tematu projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia Strategii Rozwoju Gminy Strumień 2005-2013: nad stworzeniem projektu Strategii pracowała „rada liderów”. Projekt Strategii rozpatrzyła też doraźna Komisja ds. Strategii Rozwoju Gminy Strumień, która wnioskowała wniesienie poprawek, głównie natury redakcyjnej.

Komisje Rady przedstawiły swoje stanowiska:

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - M. Janik w imieniu komisji wnioskował o przyjęcie poprawek do projektu uchwały wnioskowanych przez doraźną Komisję ds. Strategii Rozwoju Gminy Strumień.

Przewodnicząca Komisji Oświaty, … - A. Mazur oraz przewodniczący Komisji Budżetu, … - J. Lekki w imieniu swoich komisji wnioskowali identycznie jak Komisja Rolnictwa.

Radny A. Ochodek wnioskował poddanie projektu uchwały pod głosowanie.

Przewodniczący H. M. Sosna stwierdził, że wreszcie udało się sfinalizować opracowanie Strategii. Strategia jest podstawą do opracowania innych dokumentów (np. wieloletniego planu inwestycyjnego) – i powinna być dokumentem „żywym”.

Przewodniczący poddał następnie projekt uchwały pod głosowanie.

Jednogłośnie (głosowało 14 radnych) podjęta została:

Uchwała Nr XLV/315/2006 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 kwietnia 2006 r. w sprawie: zatwierdzenia Strategii Rozwoju Gminy Strumień 2005-2013.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 16.

 

Na prośbę przewodniczącego i Burmistrza – Dyrektor ZOS – J. Włoch omówiła projekt uchwały w sprawie ustalenia planu sieci oraz określenia granic obwodów gimnazjów prowadzonych przez gminę Strumień.

Burmistrz A. Zaręba dodatkowo wyjaśnił sprawę ewentualnych zmian w projekcie uchwały. Czy zatem warto zmieniać zapisy – skoro Kuratorium Oświaty zaopiniowało projekt uchwały w wersji z marca br.

Komisje Rady przedstawiły swoje stanowiska:

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - M. Janik oraz przewodnicząca Komisji Oświaty, … - A. Mazur w imieniu swoich komisji nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - J. Lekki przedstawił wnioski komisji: „Komisja wnioskuje o wprowadzenie zmian w projekcie uchwały:

1.       w § 1 pkt 1 po wyrazie „Gimnazjum” dodać wyrażenie „im. Powstańców Śląskich”.

2.       w § 3 wyrażenie „Traci moc Uchwała” zastąpić wyrażeniem „Uchyla się Uchwałę”.

Przewodniczący H. M. Sosna wyjaśnił wnioski Komisji Budżetu.

Dyrektor Gimnazjum J. Jałowiczor wyjaśnił, że w uchwale imię szkoły nie jest wymagane, jeśli w danej miejscowości jest jedna szkoła (gimnazjum). Poza tym – projekt uchwały jest już pozytywnie zaopiniowany przez Kuratorium Oświaty.

Przewodniczący H. M. Sosna wnioski Komisji Budżetu poddał pod głosowanie:

1.       wniosek dotyczący zapisu „im. Powstańców Śląskich” – 2 głosami „za” i 12 głosami „przeciw” – został odrzucony.

2.       wniosek dotyczący zmiany zapisu „Traci moc” na „Uchyla się” – 12 głosami „przeciw”, przy 2 „wstrzymujących się od głosowania” – został odrzucony.

Jednogłośnie (głosowało 14 radnych) podjęta została:

Uchwała Nr XLV/316/2006 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 kwietnia 2006 r. w sprawie: ustalenia planu sieci oraz określenia granic obwodów gimnazjów prowadzonych przez gminę Strumień.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 17 i 18.

 

Przewodniczący H. M. Sosna zaproponował rozpatrzenie razem dwóch projektów uchwał dotyczących utworzenia Zespołów Szkół: w Drogomyślu i w Pruchnej (i oddzielne głosowanie).

Dyrektor ZOS – J. Włoch omówiła projekty uchwał w sprawie utworzenia Zespołów Szkół w Drogomyślu i w Pruchnej. Projekty uchwał zostały pozytywnie zaopiniowane przez Kuratorium Oświaty.

Komisje Rady przedstawiły swoje stanowiska:

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - M. Janik oraz przewodnicząca Komisji Oświaty, … - A. Mazur w imieniu swych komisji nie wnieśli uwag do projektów uchwał (obu).

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - J. Lekki przedstawił wnioski komisji – o wprowadzenie 21 poprawek: „Komisja wnioskuje o wprowadzenie zmian w projekcie uchwały:

1.       Podstawa prawna uchwały otrzymuje brzmienie:

„Na podstawie art. 18  ust. 2 pkt 9 lit. H ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (DzU z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), art. 5 c pkt 1 art. 58 i art. 62 ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (DzU z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) – na podstawie pozytywnej opinii Śląskiego Kuratora Oświaty – na wniosek Burmistrza – Rada Miejska w Strumieniu”.

2.       W § 1 ust. 2 uchwały – po wyrazie „Szkół” dodać wyrażenie „w Drogomyślu”.

3.       W § 2 uchwały – skreślić kropkę, postawić przecinek i dodać wyrażenie „zaopiniowany przez Rady Pedagogiczne łączonych szkół.”.

4.       W załączniku Nr 1 do uchwały, w pkt 3 wyraz „Drogomyślu” zastąpić wyrazem „Drogomyśl”.

5.       W załączniku Nr 2 do uchwały:

1)            w § 2 ust. 1 pkt 1 – po wyrazie „Drogomyślu” dodać wyrażenie „zwana dalej Szkołą Podstawową”;

2)            w§ 2 ust. 1 pkt 2 po wyrazie „Drogomyślu” dodać wyrażenie „zwane dalej Gimnazjum”;

3)            w § 2 ust. 4 – skreślić wyrażenie „im. Władysława Broniewskiego w Drogomyślu”;

4)            w § 2 ust. 5 – skreślić wyrażenie „w Drogomyślu”, a wyraz „dające” zastąpić wyrazem „dający”;

5)            w § 6 ust. 3 pkt 2 – pierwszy raz użytą literę „i” zastąpić wyrazem „oraz”;

6)            w § 7 ust. 5 – po wyrazie „członków” postawić kropkę i skreślić wyrażenie „którzy są zobowiązani do nieujawniania spraw będących przedmiotem posiedzeń Rady.”;

7)            w § 8 ust. 2 pkt 1 – po wyrazie „do” dodać wyraz „odpowiedniej”;

8)            w § 8 ust. 2 pkt 2 – po wyrazie „pomocy” dodać wyraz „odpowiedniemu”;

9)            w § 8 ust. 2 pkt 6 – wyraz „zespołu” pisać z dużej litery;

10)       w § 8 ust. 3 – otrzymuje brzmienie:

„3. Szczegółowe zasady i tryb działania Rady Rodziców określa jej regulamin, który między innymi, ustala: kadencję, tryb, powoływanie i odwoływanie organów Rady Rodziców, sposób ich wyłaniania i zakres kompetencji, tryb podejmowania uchwał, zasady wydatkowania funduszy.”;

11)       w § 9 ust. 2 pkt 2 – po wyrazie „przedstawiania” dodać wyraz „odpowiedniej”;

12)       w § 10 ust. 2 pkt 2 i 3 – skreślić wyrażenia „im. Wł. Broniewskiego”;

13)       w § 10 ust. 2 pkt 4 w drugim zdaniu, drugi raz użyty wyraz „nadzór” zastąpić literą „z”;

14)       w§ 16 ust. 1 – po wyrazie „Podstawowej” dodać wyraz „lub”;

15)       w § 17 ust. 1 – otrzymuje brzmienie:

„W ramach Zespołu Szkoła Podstawowa i/lub Gimnazjum może prowadzić świetlicę szkolną i stołówkę.”;

16)       w tytule rozdziału po § 17 – skreślić drugi raz użyty wyraz „Szkół”;

17)       w § 25 ust. 2 pkt 1 – skreślić przecinek, postawić myślnik i dodać wyrażenie „w Drogomyślu”;

18)       w § 25 ust. 2 pkt 2 – skreślić przecinek, postawić myślnik i dodać wyrażenie „w Drogomyślu”;

19)       w § 25 ust. 3 – wyrażenie po dwukropku otrzymuje brzmienie:

„Zespół Szkół w Drogomyślu

Szkoła Podstawowa im. Wł. Broniewskiego w Drogomyślu

Gimnazjum w Drogomyślu

ul. Główna 15

43-424 Drogomyśl.”.

20)       w § 29 ust. 2 – otrzymuje brzmienie:

„Nowelizacja Statutu Zespołu  następuje w formie uchwał Rad Pedagogicznych.”;

21)       w § 29 ust. 3 – po wyrazie mian” dodać wyraz „merytorycznych.”.

Radna A. Mazur poprosiła o wyjaśnienie sprawy biblioteki szkolnej: czy będzie przy szkole podstawowej, czy przy gimnazjum (gdyż będzie działać dla obu tych szkół)?

Radny S. Świtała zadał pytanie do § 29 Statutu, dotyczącego zmiany Statutu Zespołu Szkół.

Przewodniczący H. M. Sosna zwrócił uwagę, że Statut jest podstawowym aktem Zespołu i powinien być uchwalony należycie, tym bardziej, że Rady Pedagogiczne uprawnione do jego zmiany jeszcze nie działają.

Dyrektor Gimnazjum J. Jałowiczor wyjaśnił sprawę etatu bibliotekarza w szkole podstawowej i gimnazjum (zwrócił uwagę na trudności 14 i 15 poprawki dotyczące § 16 i § 17 Statutu).

Przewodniczący H. M. Sosna wyjaśnił, że wniosek Komisji Budżetu dotyczący zapisu w §§ 16 i 17 – „i/lub” jest jednoznaczny.

Przewodniczący poddał następnie pod głosowanie wnioski Komisji Budżetu (do obu projektów uchwał:

12 głosami „za”, przy 1 „wstrzymującym się od głosu” (głosowało 13 radnych) – wnioski Komisji Budżetu zostały przyjęte.

Innych uwag do projektów uchwał nie wniesiono.

Przewodniczący H. M. Sosna poddał pod głosowanie kolejno dwa projekty uchwał.

Do punktu 17 porządku obrad:

Jednogłośnie (głosowało 13 radnych) podjęta została:

Uchwała Nr XLV/317/2006 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 kwietnia 2006 r. w sprawie: utworzenia Zespołu Szkół w Drogomyślu.

Uchwała w załączeniu.

Do punktu 18 porządku obrad:

Jednogłośnie (głosowało 14 radnych) podjęta została:

Uchwała Nr XLV/318/2006 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 kwietnia 2006 r. w sprawie: utworzenia Zespołu Szkół w Pruchnej.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 19 i 20.

 

Na prośbę przewodniczącego – Burmistrz A. Zaręba wyjaśnił dwa projekty uchwał w sprawach:

- nieodpłatnego nabycia od Agencji Nieruchomości Rolnych na własność gminy Strumień,

- nabycia własność gminy Strumień nieruchomości położonej w Strumieniu (od prywatnego właściciela).

Nieruchomości te zajęte są pod przepompownię ścieków.

Komisje Rady nie wniosły uwag do obu projektów uchwał.

Przewodniczący H. M. Sosna poddał pod głosowanie kolejno oba projekty uchwał.

Do punktu 19 porządku obrad:

Jednogłośnie (głosowało 13 radnych) podjęta została:

Uchwała Nr XLV/319/2006 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 kwietnia 2006 r. w sprawie: nieodpłatnego nabycia od Agencji Nieruchomości Rolnych na własność gminy Strumień nieruchomości położonej w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

Do punktu 20 porządku obrad:

Jednogłośnie (głosowało 13 radnych) podjęta została:

Uchwała Nr XLV/320/2006 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 kwietnia 2006 r. w sprawie: nabycia na własność gminy Strumień nieruchomości położonej w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 21.

 

Protokół Nr XLIV/2006 poprzedniej sesji Rady, który był wyłożony do wglądu w Biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

 

ad. 22.

 

W wolnych wnioskach głos zabrali:

Przewodniczący H. M. Sosna poinformował, że posłanka G. Staniszewska wystąpiła z inicjatywą utworzenia ścieżki rowerowej z Wisły do Gdańska. Zapytał przy tym, czy gmina Strumień będzie miała jakieś propozycje, aby włączyć się do tego projektu (bo byłaby to promocja gminy)?

Burmistrz A. Zaręba wyjaśnił: trzeba się włączyć do tej inicjatywy, jednak trzeba przy tym mieć na względzie sprawy finansowe. Tworzenie ścieżki rowerowej jest przedsięwzięciem na dłuższą skalę.

Radna C. Skowron przypomniała, że np. w Zbytkowie jest tablica informująca o trasie rowerowej.

Burmistrz A. Zaręba wyjaśnił, że dotychczasowe „trasy rowerowe” mogą być włączone do ścieżki rowerowej do Gdańska. Inicjatywa tworzenia ścieżki rowerowej do Gdańska obejmuje wiele województw.

Przewodniczący H. M. Sosna przedstawił następujące, różne informacje i komunikaty:

- wpłynęło pismo Koła Macierzy Ziemi Cieszyńskiej w sprawie słupów granicznych (przewodniczący poprosił o zorientowanie się w prawnym aspekcie tej sprawy),

- wpłynęło pismo właściciela ujęcia solanki w Zabłociu dot. zastrzeżenia nazwy produktu „Solanka Zabłocka” (pismo znajduje się w Biurze Rady),

- przewodniczący zaapelował o oflagowanie budynków w związku ze zbliżającymi się świętami państwowymi i europejskimi,

- wpłynął projekt Statutu Związku Komunalnego Ziemi Cieszyńskiej – do uchwalenia,

- mija termin składania oświadczeń majątkowych przez radnych - oświadczenia majątkowe będą składane jeszcze raz na 2 miesiące przed końcem kadencji Rady (szczegółów na ten temat jeszcze nie znamy),

- wpłynęły zaproszenia na różnego rodzaju imprezy organizowane z okazji 1 i 3 maja br.,

- w ramach Uniwersytetu III Wieku w dniu 12 maja br. o godz. 1700 odbędzie się spotkanie z G. Staniszewską posłanką do Parlamentu Unii Europejskiej,

- dnia 13 maja br. na zaporze w Goczałkowicach odbędą się uroczystości w związku z 50-leciem Zakładu Uzdatniania Wody,

Radna A. Mazur zapytała, na jakim etapie jest sprawa zatrudniania bezrobotnych do prac przy oczyszczaniu ulic itp.?

Burmistrz A. Zaręba wyjaśnił: od kilku dni roboty są organizowane, jednak nie wszyscy skierowani do tych robót zgłosili się do pracy. Osobom tym mogą być zlecane tylko roboty najprostsze. Osoby, które nie zgłoszą się do pracy – tracą status bezrobotnego na okres 3 miesięcy. Burmistrz wyjaśnił też (na pytanie radnej C. Skowron), że po zgłoszeniu się bezrobotnych do pracy – przeprowadzone zostanie szkolenie BHP.

Radny K. Wójtowicz poinformował, że chór szkolny Szkoły Podstawowej w Konkursie Chórów Szkolnych w Ustroniu zdobył GRAND PRIX festiwalu.

Radny A. Ochodek zaproponował, czy nie można by przy zjeździe z dwupasmówki do Strumienia ustawić tablicy – reklamy informującej, że w Strumieniu mamy Halę Sportową i basen kąpielowy?

Radna C. Skowron interweniowała w sprawach:

- na ul. Wyzwolenia w Zbytkowie znaki drogowe są poprzewracane,

- na ul. Wyzwolenia w Zbytkowie przy sygnalizacji świetlnej ciągle jest rozlewisko wody,

- na ul. Wyzwolenia w Zbytkowie – pobocza drogi są wąskie i w złym stanie.

Radna zapytała też, czy Burmistrz interweniował w sprawie chodnika ze Strumienia do Zbytkowa?

Burmistrz A. Zaręba obiecał, że ponowi interwencję w sprawie chodnika.

Przewodniczący H. M. Sosna poinformował jeszcze, że na uroczystej sesji rad gmin, na której wręczane są Laury Ziemi Cieszyńskiej mają być rotacyjnie prezentowane osiągnięcia wszystkich gmin członków Związku Komunalnego Ziemi Cieszyńskiej (obecnie jest to na etapie propozycji).

Radny C. Greń poinformował, że na drodze od mostu, od żwirowni w Drogomyślu będzie położony asfalt.

 


ad. 23.

 

Przewodniczący H. M. Sosna dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady XLV sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 1955) słowami „zamykam XLV sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

Zapis dźwiękowy obrad sesji Rady Miejskiej w Strumieniu stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

 

Protokołowała: Janina Wyleżuch

                                               Przewodniczący

mgr inż. Henryk M. Sosna

 a