Protokół Nr XLVII/2006

obrad czterdziestej siódmej

sesji Rady Miejskiej w Strumieniu,

odbytych w dniu 29 czerwca 2006 r. o godz. 1600

w sali obrad Urzędu Miejskiego w Strumieniu

Obecni: radni Rady Miejskiej, radny Rady Powiatu z terenu Gminy, sołtysi, dyrektorzy i kierownicy podległych Radzie jednostek i zakładów budżetowych – wg załączonych list obecności oraz pracownicy Urzędu Miejskiego i przedstawiciele lokalnej prasy.

Ponadto w obradach udział wzięli:

1.     Burmistrz Strumienia – mgr inż. Adam Zaręba

2.     Z-ca Burmistrza Strumienia – mgr inż. Tadeusz Rychły

3.     Sekretarz Strumienia – Daniela Kula

Porządek obrad:

     1.             Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

     2.             Przedstawienie porządku obrad.

     3.             Wystąpienia gości.

     4.             Informacja o działalności Burmistrza w okresie od 24 maja 2006 r. do 20 czerwca 2006 r.

     5.             Informacja przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

     6.             Interpelacje i zapytania radnych.

     7.             Informacja Burmistrza o przygotowaniach do utworzenia ośrodka sportu i rekreacji.

     8.             Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie utworzenia stałych obwodów głosowania.

     9.             Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie nabycia na własność gminy Strumień nieruchomości położonej w Strumieniu.

 10.             Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie nabycia na własność gminy Strumień nieruchomości położonej w Strumieniu.

 11.             Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę gruntów i przyjęcie darowizny na rzecz gminy Strumień.

 12.             Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przyjęcie darowizny na rzecz gminy Strumień.

 13.             Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie poboru podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości, od posiadania psa oraz opłaty targowej.

 14.             Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie powołania doraźnej Komisji do wyłonienia kandydatów do wyróżnień „Zasłużony dla Gminy Strumień” oraz kandydata do Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka” przyznawanych z okazji Święta Niepodległości.

 15.             Zatwierdzenie protokołu z XLVI sesji.

 16.             Informacje, wolne głosy i wnioski.

 17.             Zakończenie.

 

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu mgr inż. Henryk M. Sosna.

Przewodniczący H. M. Sosna przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, radnego Rady Powiatu, Burmistrza Strumienia i pracowników Urzędu Miejskiego, sołtysów, dyrektorów i kierowników podległych Radzie jednostek i zakładów budżetowych oraz przedstawicieli lokalnej prasy.

Przewodniczący H. M. Sosna – na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 14 radnych na 15 ustawowego skład Rady – obrady są zatem prawomocne.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący H. M. Sosnę przedstawił porządek obrad sesji.

Porządek obrad został przyjęty bez zmian.

 

ad. 3.

 

Przewodniczący H. M. Sosna poinformował, że wziął udział w pożegnalnych, przedwakacyjnych spotkaniach z młodzieżą szkolną. Na spotkanie 3. klas w Gimnazjum polonista Waldemar Krzysiek oraz z-ca dyrektora Roman Gądek przygotowali materiał multimedialny.

Przewodniczący poprosił o przedstawienie tych materiałów na sesji Rady.

Pan W. Krzysiek krótko omówił przygotowany materiał będący swoistym obrazem „Naszej Małej Ojczyzny”.

Następnie odbyła się projekcja przygotowanego materiału multimedialnego, zakończona brawami zebranych.

Po projekcji – radny K. Wójtowicz stwierdził, że autor obrazem i muzyką przemówił do tych, którzy oglądali te materiały.

Przewodniczący H. M. Sosna podziękował autorom za przedstawienie przygotowanych materiałów, a wszystkim nauczycielom – za trud włożony w wychowanie młodzieży.

 

ad. 4.

 

„Informacja o działalności Burmistrza od dnia 24 maja 2006 r. do dnia 20 czerwca 2006 r.” – została przyjęta bez uwag.

 


ad. 5.

Do „Informacji przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym”: radny C. Greń poprosił o wyjaśnienie pisma dotyczącego poparcia dla stanowiska Rady Miejskiej Kuźni Raciborskiej w sprawie stanu dróg wojewódzkich i krajowych.

Przewodniczący H. M. Sosna wyjaśnił, że sprawa ta będzie omówiona w wolnych wnioskach.

Burmistrz A. Zaręba zwrócił uwagę, że powyższa sprawa – to jedyny przypadek, aby Rada podważała działania instytucji podległych Marszałkowi Województwa Śląskiego.

Przewodniczący H. M. Sosna uzupełnił „Informację”:

- 26 czerwca br. odbyła się sesja Rady Powiatu,

- w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego ukazały się 2 nasze uchwały w sprawie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków oraz w sprawie zmiany zasad wynajmowania lokali mieszkalnych.

„Informacja” została przyjęta.

 

ad. 6.

 

Interpelacje złożyli:

Radny C. Greń poprosił o wyjaśnienie spraw:

- czy wiadomo już coś o funduszach na remonty dróg, pochodzących ze środków budżetowych uchwalonych na drogi powiatowe oraz z wolnych środków budżetowych? Stan dróg po zimie jest bardzo zły (w sprawie tej składał interpelację),

- czy wpłynął protokół ze spotkania dot. Młynówki w Drogomyślu, na którym ustalono, że ma być sporządzona dokumentacja Młynówki?

- czy są już przeprowadzone przetargi na remonty dróg – i ile będzie środków na chodnik przy ul głównej w Drogomyślu (tak, aby był gotowy we wrześniu)?

Radny poruszył też sprawę rowu i poboczy przy ul. Dębina w Drogomyślu. Droga ta w czasie opadów jest zalewana (jest bez odpływów).

Burmistrz A. Zaręba wyjaśnił powyższe:

Interpelacja w sprawie remontu dróg gminnych złożona została już po uchwaleniu budżetu. Środki uchwalone na drogę powiatową nie będą wykorzystane w bieżącym roku.

Co do dodatkowych, wolnych środków – to trzeba poczekać na wyniki pierwszego półrocza, aby dowiedzieć się jakie będą dochody budżetu. Poza tym – brak środków na dokończenie niektórych robót. Jest też do wykonania np. odcinek chodnika do cmentarza w Strumieniu.

W sprawie Młynówki w Drogomyślu na spotkaniu nie obiecano, że w bieżącym roku będzie wykonany remont, tylko że trzeba wykonać dokumentację.

Burmistrz poinformował, że w sprawie ul. Dębina w Drogomyślu jest umówiony z dyrektorem ZGKiM (jest to mniejszy koszt robót).

Radny A. Ochodek – w imieniu radnych ze Strumienia interpelował w sprawach:

- radni nadal nie otrzymali odpowiedzi w sprawie placyku przy ul. 1 Maja w Strumieniu (jedynie informację, że wysłano pismo do ZGKiM).

Dyrektor ZGKiM – Ł. Pachuła wyjaśnił: placyk nie jest w złym stanie, a stanowi on jedynie dojazd do szopek, z których korzystają mieszkańcy przyległego budynku. ZGKiM nie stać na to, aby placyk wypuzlować.

- o likwidację barszczu Sosnowskiego w Bąkowie,

- o częstsze patrole policyjne, głównie nocą,

- o poinformowanie, jaki będzie układ pomieszczeń w Ratuszu na parterze (po remoncie).

Radny zwrócił też uwagę, aby w sprawie przeniesienia przystanków autobusowych z Rynku nie używać określenia „dworzec autobusowy”, gdyż chcemy przenieść tylko przystanki autobusowe w inne miejsce.

Powyższe interpelacje Radny przedłoży na piśmie.

Radna A. Mazur poruszyła sprawę czystości na brzegach rzeki Wisły: wykoszenie poboczy poprawiłoby światło drogi wzdłuż rzeki (ścieżki rowerowej). Byłoby dobrze, aby w przyszłości również takie zabiegi były wykonywane, a także, aby były tablice informujące o miejscach gdzie można składać śmieci.

Radny C. Greń dodał, że między mostem kolejowym i drogowym w Drogomyślu brzegi rzeki Wisły nadal są zarośnięte chaszczami.

Radna A. Mazur stwierdziła, że dzierżawca rzeki Wisły nie jest zainteresowany stanem ścieżek rowerowych (twierdzi, że to nie jego sprawa).

Radny S. Świtała poprosił o interwencję u wykonawcy ul. Szkolnej w Pruchnej – pobocza drogi już niszczeją.

Radna C. Skowron poruszyła sprawę chodnika do Zbytkowa. Starostwo Powiatowe sfinansuje remont  nawierzchni ul. Wyzwolenia, ale chodnik jest w złym stanie (wyjęto nawet 1 pas płyt chodnikowych). Czy znajdą się środki aby kompleksowo załatwić sprawę tej drogi i chodnika.

Radny M. Mikołajczyk wnioskował wykonanie chodnika w Bąkowie – od szkoły do kościoła (około 400 mb.).

Przewodniczący H. M. Sosna zwrócił uwagę, aby sprawy takie radni zgłaszali na etapie planowania budżetu.

Radny S. Ochodek zwrócił się z pytaniem do Burmistrza, czy będą dalej prowadzone roboty przy budowie cmentarza w Zabłociu? Obecnie jest dobra pogoda, można wykonywać roboty ziemne, a jest już 2 miesiące przerwy w budowie cmentarza.

Burmistrz A. Zaręba wyjaśnił, że roboty ruszą w najbliższy czwartek (były pewne komplikacje w odwodnieniu terenu).

 

ad. 7.

 

Na prośbę przewodniczącego – Burmistrz A. Zaręba krótko omówił „Informację Burmistrza o przygotowaniach do utworzenia ośrodka sportu i rekreacji”. Burmistrz dodał, że czekamy na przepisy prawne dot. tworzenia jednostek budżetowych.

Komisje Rady przedstawiły swoje stanowiska:

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - M. Janik w imieniu komisji nie wniósł uwag do Informacji.

Przewodnicząca Komisji Oświaty, … - A. Mazur przedstawiła wniosek komisji: „Komisja prosi o przygotowanie innych wariantów rozwiązania problemu zarządzania halą sportową”.

Z-ca przewodniczącego Komisji Budżetu, … - I. Heczko przedstawiła wniosek komisji: „Komisja wnioskuje, aby działalność basenu kąpielowego i hali sportowej pozostała w dotychczasowej formie do czasu przedstawienia wariantów koncepcji zagospodarowania tych obiektów”.

Radna A. Mazur wyraziła zdanie, że obecnie nie ma o czym dyskutować, skoro czekamy na przepisy prawne.

Przewodniczący H. M. Sosna wyraził odmienne zdanie: należy przedyskutować przedstawione materiały. Celem utworzenia ośrodka sportu było zmniejszenie kosztów, a tymczasem w przedstawionej propozycji idzie się na administrowanie majątkiem, a nie na działalność (i np. po co przewiduje się dyrektora ośrodka i 2 kierowników?).

Radny C. Greń zwrócił uwagę, że przy propozycji utworzenia ośrodka sportu chodziło o usprawnienie dotychczasowej działalności, o wykorzystanie czasu pracy pracowników (kiedy basen kąpielowy działa – w hali sportowej jest zastój,  odwrotnie). Czy zatem stać nas na takie wydatki, jakie wykazano w planie ośrodka sportu?

Radny A. Ochodek dodał, że właśnie dlatego pytał na posiedzeniu Komisji – czy musi być dyrektor ośrodka i kierownicy obiektów?

Dlatego też Komisja prosiła o przedstawienie innych propozycji zarządzania halą sportową (i sprawdzenie w innych gminach, jak działają podobne obiekty).

Przewodniczący H. M. Sosna przypomniał, że przy tworzeniu ośrodka sportu zahaczymy również o ustawę o kulturze fizycznej, tymczasem my myślimy tylko w kategoriach zarządzania majątkiem gminnym.

Burmistrz A. Zaręba stwierdził, że trzeba pozbyć się złudzeń, iż Hala będzie obiektem samofinansującym się. Trzeba tylko strać się, aby koszty były jak najmniejsze. Tworząc ośrodek sportu – koszty stałe, poza wynagrodzeniami – nie zmieniają się. Dlatego wprowadzenie zmian w zarządzaniu Halą dla samej zmiany – nie ma sensu.

Radny K. Wójtowicz poinformował, że na posiedzeniu Komisji Oświaty przedyskutowano sprawę ewentualnego utworzenia ośrodka sportu i rekreacji. Radny zaproponował rozważenie trzech możliwości – wariantów zarządzania halą: na dotychczasowych zasadach, utworzenie nowej jednostki lub przekazanie zarządu halą Szkole Podstawowej. Radny wnioskował o przygotowanie tych 3 wariantów zarządzania halą.

Burmistrz A. Zaręba zwrócił uwagę, że przyporządkowanie hali Szkole Podstawowej byłoby rozwiązaniem podobnym do obecnego, gdy halą zarządza ZGKiM. Takie rozwiązanie istnieje w niektórych gminach i doświadczenia są różne, nie zawsze dobre.

Radny M. Mikołajczyk wyraził zdanie, że jest to sprawa prosta: halą śmiało może być administrowana przez szkołę, natomiast ZGKiM niech zarządza innymi obiektami (boiska itp.).

Przewodniczący H. M. Sosna reasumując stwierdził, że zarządzanie halą sportową pozostaje na dotychczasowych zasadach.

 

ad. 8.

 

Na prośbę przewodniczącego – Sekretarz D. Kula omówiła projekt uchwały w sprawie utworzenia stałych obwodów głosowania.

Burmistrz A. Zaręba dodatkowo wyjaśnił sprawę tworzenia obwodów głosowania w domach pomocy społecznej (w DPS Strumieniu nie musi być tworzony obwód głosowania).

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący H. M. Sosna projekt uchwały poddał pod głosowanie.

Jednogłośnie (głosowało 14 radnych) podjęta została:

Uchwała Nr XLVII/326/2006 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 czerwca 2006 r. w sprawie utworzenia stałych obwodów głosowania.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 9.

 

Na prośbę przewodniczącego – Burmistrz A. Zaręba wyjaśnił projekt uchwały w sprawie nabycia na własność gminy nieruchomości położonej w Strumieniu. Jest to wykupienie gruntu zajętego pod ciepłociąg.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący H. M. Sosna projekt uchwały poddał pod głosowanie.

Jednogłośnie (głosowało 14 radnych) podjęta została:

Uchwała Nr XLVII/327/2006 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 czerwca 2006 r. w sprawie nabycia na własność Gminy Strumień nieruchomości położonej w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 10.

 

Na prośbę przewodniczącego – Burmistrz A. Zaręba wyjaśnił projekt uchwały w sprawie nabycia na własność gminy nieruchomości położonej w Strumieniu. Jest to również wykup gruntu zajętego pod ciepłociąg, ale od innych osób.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący H. M. Sosna projekt uchwały poddał pod głosowanie.

Jednogłośnie (głosowało 14 radnych) podjęta została:

Uchwała Nr XLVII/328/2006 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 czerwca 2006 r. w sprawie nabycia na własność Gminy Strumień nieruchomości położonej w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 11.

 

Na prośbę przewodniczącego – Burmistrz A. Zaręba wyjaśnił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę gruntów i przyjęcie darowizny na rzecz gminy. Jest to uregulowanie przebiegu własności ul. Szkolnej w Pruchnej.

Komisje Rady przedstawił swoje stanowiska w tej sprawie:

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - M. Janik oraz przewodnicząca Komisji Oświaty, … - A. Mazur w imieniu swych komisji nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Z-ca przewodniczącego Komisji Budżetu, … - I. Heczko przedstawiła wniosek komisji: „Komisja wnioskuje o skreślenie w § 1 uchwały ust. 3 i

Przewodniczący H. M. Sosna wyjaśnił powyższy wniosek: zapis ust. 3 i 4 jest powtórzeniem przepisów wykonawczych.

Następnie wniosek ten poddał pod głosowanie.

12 głosami „za”, przy 2 „wstrzymujących się od głosu” – wniosek został przyjęty.

Przewodniczący H. M. Sosna poddał pod głosowanie projekt uchwały z przegłosowaną zmianą.

12 głosami „za”, przy 2 „wstrzymujących się od głosu” (głosowało 14 radnych) podjęta została:

Uchwała Nr XLVII/329/2006 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 czerwca 2006 r. w sprawie wyrażenia zgody na zamianę gruntów i przyjęcie darowizny na rzecz Gminy Strumień.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 12.

 

Na prośbę przewodniczącego – Burmistrz A. Zaręba wyjaśnił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przyjęcie darowizny na rzecz Gminy Strumień nieruchomości położonej w Bąkowie. Projekt uchwały ma inny charakter niż poprzednie: chodzi o przejęcie na rzecz Gminy – na wniosek właściciela – gruntu stanowiącego dojazd do posesji.

Komisje Rady przedstawił swoje stanowiska w powyższej sprawie.

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - M. Janik poinformował, że komisja nie ustaliła wspólnego stanowiska – członkowie komisji będą głosowali wg własnego uznania.

Przewodnicząca Komisji Oświaty, … - A. Mazur poinformowała również, że członkowie komisji będą głosowali wg własnego uznania.

Z-ca przewodniczącego Komisji Budżetu, … - I. Heczko przedstawiła wniosek komisji: „Komisja wnioskuje o nie podejmowanie uchwały ze względu na ewidentnie dojazdowy charakter drogi.”.

Radna A. Mazur zapytała: skoro jest to droga dojazdowa – to co to oznacza?

Przewodniczący H. M. Sosna wyjaśnił, że po przejęciu drogi będą żądania o wykonanie drogi, wzrosną obowiązki sołectwa.

Burmistrz A. Zaręba dodał, że drogi jako takiej tam jeszcze nie ma.

Sołtys Bąkowa D. Wacha również wypowiedział się krótko na ten temat.

Przewodniczący H. M. Sosna poddał pod głosowanie projekt uchwały (razem z wnioskiem komisji).

Radni jednogłośnie – 14 głosów „przeciw” (głosowało 14 radnych) odrzucili projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przyjęcie darowizny nieruchomości położonej w Bąkowie na rzecz Gminy Strumień.

 

ad. 13.

 

Na prośbę przewodniczącego – Sekretarz D. Kula omówiła projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie poboru podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości, od posiadania psa oraz opłaty targowej.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radny M. Janik zapytał, czy inkasent powołany obecnie będzie kasować również opłaty za parkowanie samochodów – na co otrzymał odpowiedź, że jest to inkasent do opłaty targowej.

Przewodniczący H. M. Sosna projekt uchwały poddał pod głosowanie.

Jednogłośnie (głosowało 14 radnych) podjęta została:

Uchwała Nr XLVII/330/2006 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 czerwca 2006 r. zmieniająca uchwałę w sprawie poboru podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości, od posiadania psa oraz opłaty targowej.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 14.

 

Przewodniczący H. M. Sosna poinformował, że wzorem lat ubiegłych powołujemy doraźną Komisję do wyłonienia kandydatów do wyróżnień „Zasłużony dla Gminy Strumień” oraz kandydata do Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka” przyznawanych z okazji Święta Niepodległości. W tym roku – nie proponuje się dodatkowych wyróżnień.

Komisje Rady przedstawiły kandydatury na członków komisji doraźnej, ustalone na swych posiedzeniach.

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - M. Janik zaproponował radną Annę Mazur.

Przewodnicząca Komisji Oświaty, … - A. Mazur  zaproponowała radnego Andrzeja Ochodka oraz radną Cecylię Skowron.

Z-ca przewodniczącego Komisji Budżetu, … - I. Heczko zaproponowała radnego Henryka Mikołaja Sosnę.

Innych kandydatur nie zgłoszono.

Przewodniczący H. M. Sosna  zapytał radnych – kandydatów do komisji, czy wyrażają zgodę na pracę w doraźnej komisji – na co otrzymał od wszystkich kandydatów odpowiedź twierdzącą.

Przewodniczący H. M. Sosna poddał następnie pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie (głosowało 14 radnych) podjęta została:

Uchwała Nr XLVII/331/2006 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 czerwca 2006 r. w sprawie powołania doraźnej Komisji do wyłonienia kandydatów do wyróżnień „Zasłużony dla Gminy Strumień” oraz kandydata do Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka” przyznawanych z okazji Święta Niepodległości

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 15.

 

Protokół Nr XLVI/2006 poprzedniej sesji Rady, który był wyłożony do wglądu w Biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

 

ad. 16.

 

W wolnych wnioskach głos zabrali:

Przewodnicząca Komisji Oświaty, … - A. Mazur przedstawiła wniosek Komisji Oświaty z ostatniego posiedzenia komisji: „Komisja wnioskuje o ustalenie nowych zasad wynagradzania sołtysów w Gminie”.

Radna A. Mazur złożyła też relację z przeglądu obiektów sportowych, dokonanego przez Komisję Oświaty w dniu 26 czerwca br. oraz przedstawiła wnioski komisji sprecyzowane po dokonaniu przeglądu:

„Strumień – Komisja wnioskuje:

1)       o wycięcie 4 topoli rosnących w bezpośredniej bliskości basenu kąpielowego (ze względu na zanieczyszczanie wody w basenie);

2)       o wykonanie remontu dachu zabezpieczającego obiekt basenu przed niszczeniem;

Bąków – Komisja wnioskuje: o wykonanie zabezpieczenia pawilonu sportowego przed zaciekaniem ścian zewnętrznych (po opadach deszczu woda spływa pod fundamenty i powoduje zaciekanie ścian);

Pruchna – Komisja wnioskuje: o wykonanie odprowadzenia wód z terenu wokół pomieszczeń Klubu (po opadach deszczu woda zalewa pomieszczenia Klubu znajdujące się w przyziemiu Szkoły);

Drogomyśl – Komisja wnioskuje: o wykonanie ogrodzenia pawilonu sportowego;

Zabłocie – Komisja wnioskuje: o naprawę dachu pawilonu sportowego - nad częścią, w której znajduje się Świetlica środowiskowa”.

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - M. Janik w imieniu Komisji Rolnictwa zgłosił wniosek: „W związku z wykonywaniem remontu nawierzchni ul. Wyzwolenia w Zbytkowie przez Powiatowy Zarząd Dróg Publicznych w Cieszynie – Komisja wnioskuje do Burmistrz o znalezienie dodatkowej kwoty w budżecie gminy Strumień z przeznaczeniem na dokończenie budowy chodnika przy ul. Wyzwolenia”.

Radny Rady Powiatu R. Kucharczyk poinformował, że w lipcu przeprowadzony zostanie przetarg na wykonanie remontu ul. Wyzwolenia w Zbytkowie, więc przy realizacji remontu drogi należałoby wykonać też chodnik. Z trzech dróg remontowanych przez Powiat w bieżącym roku – remontowana będzie właśnie ul. Wyzwolenia w Zbytkowie.

Pan R. Kucharczyk zaapelował, aby przygotować projekty remontów, gdyż – jeżeli projekt remontu jest przygotowany można starać się ośrodki unijne.

Radny poinformował też, że:

- Starostwo Powiatowe zaciągnęło kredyt na dokończenie budowy Szpitala Śląskiego w Cieszynie,

- Powiat Cieszyński zajmuje drugi miejsce w województwie śląskim w pozyskiwaniu środków pomocowych,

Zażegnano strajk lekarzy w powiecie cieszyńskim (przez poręczenie na środki na wynagrodzenia dla lekarzy).

Radny A. Ochodek zapytał, czy są jakieś ustalenia w sprawie drogi – ul. Czarnoty w Strumieniu?

Burmistrz A. Zaręba wyjaśnił, że jeszcze nie załatwiono nic.

Radny A. Ochodek poinformował, że interweniował w Zarządzenie Dróg w Pszczynie w sprawie drogi wojewódzkiej Zbytków – Strumień na remont której jest projekt. Tymczasem Zarząd Dróg wchodzi w robotami tylko na odcinek Pszczyna – Łąka.

Przewodniczący H. M. Sosna omówił pismo Burmistrza Miasta w Kuźni Raciborskiej w sprawie stanu dróg wojewódzkich i krajowych na terenie województwa śląskiego.

Przewodniczący zaproponował, aby Burmistrz sporządził stosowny projektu uchwały (w formie protestu, czy inicjatywy), popierający uchwałę Rady Kuźni Raciborskiej.

Propozycja ta została przyjęta jednogłośnie.

Przewodniczący H. M. Sosna podał dodatkowe informacje i komunikaty.

- wpłynęło pismo Telewizji Polskiej TVP3 Katowice z ofertą prezentacji gminy w audycji pod nazwą „Portrety Miast i Powiatów”,

- wpłynęła kopia pisma Rady Rodziców przy Gimnazjum w Strumieniu do Komisariatu Policji dotycząca braku reakcji Policji na zgłoszenie interwencji. Dyrektor Gimnazjum J. Jałowiczor uzupełnił: w czasie trwania w Gimnazjum w Strumieniu imprezy pożegnania gimnazjalistów już od godz. 21 wokół szkoły zbierały się „watahy” młodzieży (w wieku 10-19 lat). Mimo, iż na 100 dzieci było 100 opiekunów – nie można było po zakończeniu imprezy bezpiecznie wyprowadzić dzieci ze szkoły (dzieci były wyciągane na siłę ze szkoły, a nawet z samochodów, którymi miały odjechać). Wezwania Policji nie dały efektu – Policja nie przyjechała w rejon szkoły.

- wpłynęła kopia pisma – odpowiedź na wnioski zgłoszone przez Pana ..... na poprzedniej sesji,

- wpłynęło zaproszenie na VI Forum Rolnicze,

- odbyły się rozgrywki piłkarskie seniorów o Puchar Burmistrza.

Radny K. Wójtowicz poinformował też, że przy ul. 1 Maja w Strumieniu (obok szkoły) chuligani przewracają skrzynki (szafki) telekomunikacyjne (głównie w piątki i soboty). Radny zapytał – kto za to odpowiada?

Przewodniczący H. M. Sosna stwierdził, że godziny takich zdarzeń są łatwe do przewidzenia. Jest zatem pytanie, dlaczego Policja w tym czasie nie robi objazdów terenu gminy (za to codziennie o godz. 415 – 500 rano robi objazd).

Burmistrz A. Zaręba poinformował, że wziął udział w uroczystości wręczenia radnemu Krzysztofowi Wojtowiczowi prestiżowego wyróżnienia – honorowej odznaki „Zasłużony dla kultury polskiej”, nadawanej przez ministra kultury i dziedzictwa narodowego.

Informacje tą radni przyjęli oklaskami, a przewodniczący H. M. Sosna dodał, że takie wyróżnienie podnosi rangę gminy.

Radny C. Greń poprosił o interwencję w Wodociągach Ziemi Cieszyńskiej w sprawie zasilania w wodę Drogomyśla (ciśnienie jest słabe).

Przewodniczący H. M. Sosna zapytał, dlaczego oświadczenia majątkowe radnych nie ukazały się jeszcze w BIP?

Przewodniczący poinformował jednocześnie, że na 2 miesiące przed końcem kadencji Rady radni zobowiązani są do złożenia jeszcze jednego oświadczenia majątkowego (bliższych danych na ten temat jeszcze nie ma).

Przewodniczący poinformował też, że nie planuje zwoływania sesji Rady w lipcu br. (chyba, że wystąpi taka konieczność).

Przewodniczący życzył zebranym przyjemnego odpoczynku.

Radny K. W Wojtowicz – w związku z otrzymanym wyróżnieniem, podziękował Burmistrzowi, Radzie Miejskiej oraz Szkole Podstawowej i Gimnazjum za umożliwienie mu pracy – że tyle udało się zrobić i tym samym promować nasze miasteczko.

 

ad. 17.

 

Przewodniczący H. M. Sosna dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady XLVII sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 1830) słowami „zamykam XLVII sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

Zapis dźwiękowy obrad sesji Rady Miejskiej w Strumieniu stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Protokołowała: Janina Wyleżuch

                                               Przewodniczący

mgr inż. Henryk M. Sosna