Protokół Nr XVII/2012

obrad siedemnastej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu,

odbytych w dniu 27 stycznia 2012 r. o godz. 1700

w sali obrad Urzędu Miejskiego w Strumieniu

Obecni: Radni Rady Miejskiej, Sołtysi i Przewodnicząca Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorzy i kierownicy podległych Radzie jednostek i zakładów budżetowych, radni powiatowi – wg załączonych list obecności, pracownicy Urzędu Miejskiego w Strumieniu i przedstawiciele lokalnej prasy.

Ponadto w obradach udział wzięli:

1)     Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek;

2)     z-ca Burmistrza Strumienia – mgr inż. Włodzimierz Cybulski;

3)     Skarbnik Strumienia – mgr Danuta Mitko;

4)     Sekretarz Strumienia – Daniela Kula.

Porządek obrad:

     1.       Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

     2.       Przedstawienie porządku obrad.

     3.       Wystąpienia gości.

     4.       Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

     5.       Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

     6.       Interpelacje i zapytania radnych.

     7.       Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej prognozy finansowej gminy Strumień na lata 2012-2022.

     8.       Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2012 r.

     9.       Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Cieszyńskiego.

 10.       Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyjęcia i wdrożenia lokalnego programu pomocy społecznej pod nazwą „Program aktywności lokalnej dla gminy Strumień na lata 2012-2013”.

 11.       Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części miasta Strumień.

 12.       Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego sołectwa Zabłocie.

 13.       Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielania dotacji celowej na dofinansowanie kosztów przedsięwzięć z zakresu usuwania i w sprawie unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest pochodzących z obiektów budowlanych położonych na terenie gminy Strumień.

 14.       Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia Planów Pracy Komisji stałych i Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Strumieniu na 2012 rok.

 15.       Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Pracy Rady Miejskiej w Strumieniu na 2012 rok.

 16.       Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie skargi dotyczącej działalności Burmistrza Strumienia.

 17.       Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie skargi dotyczącej działalności Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu.

 18.       Informacja nt. złożonych projektów o pozyskanie środków zewnętrznych.

 19.       Informacja nt. współpracy transgranicznej.

 20.       Zatwierdzenie protokołu z XVI sesji.

 21.       Informacje, wolne głosy i wnioski.

 22.       Zakończenie.

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył – Przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu Czesław Greń.

Przewodniczący C. Greń – na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 15 radnych, na 15 ustawowego składu Rady – obrady są zatem prawomocne.

Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Strumienia, z-cę Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Sekretarza Strumienia, Radcę prawnego Romana Szymonka, dyrektorów i kierowników podległych Radzie jednostek organizacyjnych i zakładów budżetowych, przewodniczących jednostek pomocniczych Gminy, radnych powiatowych: Karola Gajdzicę i Janusza Żydka, pracowników Urzędu Miejskiego i przedstawicieli lokalnej prasy „Nowej Formacji”.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący C. Greń odczytał porządek obrad XVII sesji.

Następnie Przewodniczący C. Greń zgłosił wniosek o rozszerzenie porządku obrad o dwa punkty:

16.   Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie skargi dotyczącej działalności Burmistrza Strumienia.”.

17.   „Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie skargi dotyczącej działalności Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu.”.

Przewodniczący C. Greń poinformował też, że w związku z proponowaną zmianą dotychczasowe pkt o nr: 16, 17, 18, 19 i 20 otrzymają kolejno nr: 18, 19, 20, 21 i 22.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie wprowadzenie do porządku obrad nowego punktu o nr 16.

Wniosek został przyjęty jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych).

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie wprowadzenie do porządku obrad nowego punktu o nr 17.

Wniosek został przyjęty jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych).

Następnie Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie cały porządek wraz z wcześniej wprowadzonymi zmianami.

Porządek obrad XVII sesji został przyjęty jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych).

 

ad. 3.

 

Radny powiatowy K. Gajdzica złożył wszystkim zebranym życzenia wszystkiego dobrego w Nowym Roku. Poinformował też, że nie uczestniczyli w ostatnich sesjach Rady Miejskiej w Strumieniu, gdyż zbiegały się one z terminami sesji Rady Powiatu.

Radny powiatowy K. Gajdzica zaprosił do udziału w Powiatowym Forum Rolniczym, które odbędzie się 10 marca br. o godz. 1000 w Zespole Szkół Rolniczych w Międzyświeciu.

Radny powiatowy K. Gajdzica poinformował, że tegoroczny Rajd Rowerowy organizowany przez Klub Ekologiczny „EKO” w Drogomyślu odbędzie się w pierwszą sobotę lipca. Termin Rajdu został przesunięty na później ze względu na planowane na czerwiec br. Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej.

Radny powiatowy K. Gajdzica poinformował, że Komisja Ochrony Środowiska Rady Powiatu Cieszyńskiego chce uregulować opłaty za spółki wodne i korzystanie z urządzeń melioracyjnych. W ubiegłym roku z pomocą prawników Komisja gruntownie rozpracowała ten temat i wyszło na to, że przepisy prawa są takie jakie są i nic nie da się zrobić. Starosta nie może wydać decyzji podobnie jak samorządy. W związku z tym wprowadzamy temat wśród posłów, aby sprawa trafiła do parlamentu i tam została uregulowana w całym kraju.

Radny powiatowy K. Gajdzica poinformował, że w ostatnim czasie Powiat żyje dwoma ważnymi sprawami. Pierwszą jest szczęśliwie zakończona sprawa Szpitala Śląskiego w Cieszynie będącego obecnie naszą chlubą. Drugą sprawą jest poszukiwanie oszczędności w sferze edukacji m. in. toczą się sprawy przekazania przez Powiat w gestie samorządu skoczowskiego Liceum Ogólnokształcącego w Skoczowie. Różnymi sposobami szukamy możliwości zmniejszania dopłat do edukacji. W najbliższym czasie będą się również odbywać konsultacje w sprawie dalszych losów Technikum Żywienia i Gospodarstwa Domowego w Strumieniu.

 

ad. 4.

 

Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że uczestniczyła w spotkaniu z Zarządem Dróg Krajowych w Skoczowie, gdzie przypadła jej rola prowadzenia tego spotkania. Omówione zostały sprawy DK 81 na odcinku Strumień – Skoczów i bardzo mocno działaliśmy, szczególnie jeżeli chodzi o Skoczów, w kierunku takim, żeby podczas remontu droga nie była całkowicie zamknięta, żeby wprowadzano ruch wahadłowy. Rozmowy w tym temacie były prowadzone już wcześniej, wysyłano pism, a na spotkaniu Dyrektor oficjalnie oświadczyła, że ma wstępne uzgodnienia z wykonawcą, iż ruch będzie odbywał się wahadłowo. Zastrzegła sobie oczywiście, że jeżeli zajdzie się sytuacja nieprzewidziana typu długie intensywne opady deszczu, czy powódź, mogą wtedy zastosować inne rozwiązanie. Na chwilę obecną przedstawiciel wykonawcy, który również uczestniczył w spotkaniu potwierdził, że będzie wprowadzony ruch wahadłowy, nie tylko dla samochodów osobowych, ale i tirów.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że rozmawiano również na temat drogi wojewódzkiej na odcinku Pawłowice – Cieszyn przebiegającym przez Pruchną. Zarząd Dróg Wojewódzkich nie może wprowadzić tam ograniczenia tonażu. Sugerowaliśmy, aby na czas remontu DK 81 zamontować tam bramkę ograniczającą wjazd wysokich samochodów. Powiedziano nam, że nie ma przepisów, które by na to zezwalały tylko i wyłącznie w okresie remontu. Rozmawiała też z Dyrektorem Zarządu Dróg Wojewódzkich na temat dużego obciążenia ruchem na tym odcinku drogi. Dyrektor przekonywał nas, że takie decyzje powinny zapaść na szczeblu ministerialnym. Poruszono też temat opłat za korzystanie z dróg krajowych (zaproponowano, aby bramki były również przy wylotach z dróg wojewódzkich). Zysk z opłat za bramki jest bardzo wysoki i ich koszt już się zwrócił. Omawiano też sprawy montażu ekranów przy DK 81, które są finansowane ze środków unijnych.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że uczestniczyła w spotkaniu w Warszawie z Rzecznikiem Praw Obywatelskich Ireną Lipowicz, gdzie omawiano finansowanie oświaty pod kątem dzieci niepełnosprawnych.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 5.

 

Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

Radny powiatowych J. Żydek przedstawił swoją interpelację nt. sporządzenia nowego rzetelnego zestawienia robót remontowo-inwestycyjnych na drogach powiatowych w latach 1999-2011 przez gminę Strumień.

Przewodniczący C. Greń wyraził słowa zadowolenia z interpelacji radnego J. Żydka w wyniku której zestawienie będzie na nowo przygotowane. Ważny jest fakt, że gmina Strumień była prekursorem w budowie chodników przy drogach powiatowych.

Przewodniczący C. Greń odczytał zaproszenie OSP w Strumieniu na Walne Zebranie Sprawozdawcze, które odbędzie się 18 lutego br. o godz. 1700 w sali OSP w Strumieniu.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 6.

 

Przewodniczący C. Greń zapytał radnych, czy odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji są zadawalające oraz czy zgłaszają jeszcze jakieś dodatkowe pytania i uwagi?

Nie zgłoszono żadnych uwag do odpowiedzi na interpelacje z poprzedniej sesji. Nie zgłoszono też żadnej nowej interpelacji.

 

ad. 7.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej prognozy finansowej gminy Strumień na lata 2012-2022 – przedstawiła Skarbnik D. Mitko.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XVII/147/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 stycznia 2012 r. w sprawie zmiany Wieloletniej prognozy finansowej gminy Strumień na lata 2012-2022.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 8.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2012 r. (wraz z autopoprawką) – przedstawiła Skarbnik D. Mitko.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XVII/148/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 stycznia 2012 r. w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2012 r.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 9.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Cieszyńskiego – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut przedstawił wniosek Komisji: „Komisja wnioskuje, aby po wyłonieniu zarządcy projektu – utworzenie ośrodka wsparcia dla osób dotkniętych przemocą w rodzinie – przedstawiono radnym zasady prowadzenia ośrodka.”.

Przewodnicząca Komisji Oświaty, … - A. Żur i Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - P. Faruga poinformowali, że Komisje nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały

14 głosami „za” i 1 głosie „przeciw” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XVII/149/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 stycznia 2012 r. w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Cieszyńskiego.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 10.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie przyjęcia i wdrożenia lokalnego programu pomocy społecznej pod nazwą „Program aktywności lokalnej dla gminy Strumień na lata 2012-2013” – przedstawiła Kierownik MOPS M. Florek.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XVII/150/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 stycznia 2012 r. w sprawie przyjęcia i wdrożenia lokalnego programu pomocy społecznej pod nazwą „Program aktywności lokalnej dla gminy Strumień na lata 2012-2013”.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 11.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części miasta Strumień (wraz z autopoprawką) – przedstawił z-ca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką).

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XVII/151/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 stycznia 2012 r. w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części miasta Strumień.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 12.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego sołectwa Zabłocie (wraz z autopoprawką) – przedstawił z-ca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XVII/152/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 stycznia 2012 r. w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego sołectwa Zabłocie.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 13.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie udzielania dotacji celowej na dofinansowanie kosztów przedsięwzięć z zakresu usuwania i w sprawie unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest pochodzących z obiektów budowlanych położonych na terenie gminy Strumień – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radny Z. Podyma zgłosił problem usunięcia ogromnej powierzchni azbestu z dachu budynku kościoła katolickiego w Drogomyślu.

Burmistrz A. Grygierek zapewniła, że rozeznamy temat. Poinformowała też, że przez pewien czas Powiat dofinansowywał usuwanie azbestu z obiektów kościołów.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XVII/153/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 stycznia 2012 r. w sprawie udzielania dotacji celowej na dofinansowanie kosztów przedsięwzięć z zakresu usuwania i w sprawie unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest pochodzących z obiektów budowlanych położonych na terenie gminy Strumień,

Uchwała w załączeniu.

Przewodniczący C. Greń ogłosił 10-minutową przerwę w obradach.

 

ad. 14.

 

Przewodniczący C. Greń przedstawił projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Planów Pracy Komisji stałych i Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Strumieniu na 2012 rok wraz z autopoprawkami Komisji Budżetu i Komisji Oświaty.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawkami.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XVII/154/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 stycznia 2012 r. w sprawie zatwierdzenia Planów Pracy Komisji stałych i Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Strumieniu na 2012 rok.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 15.

 

Przewodniczący C. Greń przedstawił projekt uchwały w sprawie Planu Pracy Rady Miejskiej w Strumieniu na 2012 rok.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XVII/155/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 stycznia 2012 r. w sprawie Planu Pracy Rady Miejskiej w Strumieniu na 2012 rok.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 16.

 

Przewodniczący C. Greń przedstawił projekt uchwały w sprawie skargi pana Stanisława Farugi, zam. Pruchna dotyczącej działalności Burmistrza Strumienia.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut, Przewodnicząca Komisji Oświaty, … - A. Żur i Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - P. Faruga przedstawili jednobrzmiący wniosek Komisji: „Komisje wnioskują, aby w § 1 i ust. 2 wpisać datę „30 kwietnia 2012 r.”.

Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Następnie Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XVII/156/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 stycznia 2012 r. w sprawie skargi dotyczącej działalności Burmistrza Strumienia.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 17.

 

Przewodniczący C. Greń przedstawił projekt uchwały w sprawie skargi pani Elżbiety Jakubczak, zam. Strumień dotyczącej działalności Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut, Przewodnicząca Komisji Oświaty, … - A. Żur i Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - P. Faruga przedstawili jednobrzmiący wniosek Komisji: „Komisje wnioskują, aby w § 1 i ust. 2 wpisać datę „30 kwietnia 2012 r.”.

Radny K. Pisiut zapytał, czy Rada jest organem właściwym do rozpatrzenia tej skargi?

Radca prawny R. Szymonek wyjaśnił, że zgodnie z § 229 pkt 3 KPA Rada rozpatruje skargi na działalność kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.

Następnie Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

13 głosami „za” i 2 głosach „wstrzymujących się od głosowania” (głosowało 15 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XVII/157/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 stycznia 2012 r. w sprawie skargi dotyczącej działalności Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 18.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - Informację nt. złożonych projektów o pozyskanie środków zewnętrznych – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

 

ad. 19.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - Informację nt. współpracy transgranicznej w formie prezentacji multimedialnej – przedstawiła Kierownik E. Kuboszek-Owsiany i Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 20.

 

Protokół z XVI sesji, który był wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

 

ad. 21.

 

W wolnych wnioskach głos zabrali:

Radna M. Krutyła wnioskowała, aby na skrzyżowaniu ulic Osiedlowej i Kolejowej w Strumieniu zasypać dziurę powstałą w nawierzchni drogi, gdzie tworzy się rozlewisko wody.

Radny K. Pisiut w imieniu mieszkańców wnioskował o wydawanie miesięcznej gazetki gminnej („Wieści z Ratusza”), w której zawierane byłyby informacje o gminie Strumień (nie wszyscy mieszkańcy mają dostęp do strony internetowej Gminy, a w dwutygodniku „Nowa Formacja” wiadomości o Gminie są porozrzucane po całej gazecie, ponadto gazeta w ostatnim czasie podrożała).

Radny S. Balas wnioskowała w sprawach:

1)       o wystąpienie do Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Cieszynie w sprawach:

                                    a)     likwidacji koleiny w nawietrzni drogi powiatowej - ul. Głównej w Bąkowie (po przeciwnej stronie chodnika dla pieszych),

                                   b)     likwidacji ubytku w nawierzchni drogi powiatowej – ul. Głównej w Bąkowie (naprzeciw salonu samochodowego OPEL);

2)       czy odbędzie się spotkanie z Powiatowym Zarządem Dróg Publicznych w Cieszynie w sprawie dróg i chodników powiatowych na terenie Gminy?

Przewodniczący Rady C. Greń poinformował, że w Planie Pracy Rady Miejskiej na 2012 r., przyjętym na dzisiejsze sesji, zostało ujęte zorganizowanie spotkania Rady Miejskiej z Powiatowym Zarządem Dróg Publicznych w Cieszynie.

Radny Z. Podyma podziękował za pisemne odpowiedzi na interpelacje i wnioski z poprzedniej sesji.

Radny Z. Podyma wnioskował o naprawę około 700 mb bardzo wybitej nawierzchni ul. Krętej w Drogomyślu.

Radny Z. Podyma wnioskował o uzupełnienie brakującej tabliczki z nazwą ulicy „Kręta” w Drogomyślu przy skrzyżowaniu z ulicą Wiejską (aktualnie jest tam zawieszona tabliczka z nazwą ulicy wykonana przez mieszkańca).

Radna U. Słowik wnioskowała o wystąpienie do Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Cieszynie o naprawę przepustu na skrzyżowaniu ulic: Wiejskiej i Jaskrów w Drogomyślu (powstaje tam rozlewisko wody).

Radna U. Słowik wyjaśniła, że państwo Fajkier z własnej inicjatywy zawiesili brakującą tabliczkę z nazwą ulicy Kręta.

Przewodniczący C. Greń przypomniał, że remont ul. Krętej w Drogomyślu znajdował się w planie napraw, odcinek drogi został częściowo wyremontowany. Parę lat wcześniej przy jego osobistym zaangażowaniu został tam nawieziony frez asfaltowy pochodzący z remontu DK 81. Niestety jest to droga o słabej podbudowie więc frez asfaltowy zniknął, a remont dalszego odcinka drogi do tej pory nie został wykonany. Musimy się więc zastanowić nad dokończeniem tego remontu, ponieważ jest to alternatywna droga w przypadku remontu głównej drogi przez centrum Drogomyśla.

Przewodniczący C. Greń wnioskował, aby w zimie nie posypywać dróg i chodników piaskiem. Lepszą metodą jest posypywaniem gryzem, który na wiosnę można częściowo odzyskać.

Radny powiatowy J. Żydek poprosił Przewodniczącego, aby przesyłać na jego meila interpelacje i wnioski radnych dotyczące spraw Powiatu. Poinformował też, że pan Malik z racji Zarządu Powiatu został wyznaczony do udziału w spotkaniu z Radą Miejską w Strumieniu jako członek Zarządu Powiatu odpowiedzialny za sprawy dróg.

Wiceprzewodniczący S. Świtała wnioskował, aby uzupełnić żarówki w lampach oświetlenia ulicznego przy ul. Głównej w Pruchnej, naprzeciw budynku Przedszkola.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że wszystkie sprawy zgłoszone we wnioskach zostaną rozeznane i miarę możliwości zrealizowane.

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że w budżecie Gminy nie mamy zaplanowanych środków na wydawanie gazetki gminnej. Mamy podpisaną umowę z Redakcją dwutygodnika „Nowa Formacja” na publikowanie materiałów dotyczących gminy Strumień na połówce strony gazety. W budżecie Gminy mamy natomiast zaplanowane środki na wydawanie raz w roku informatora przedstawiającego różne ważne dane nt. działalności gminy Strumień m. in. budżet na 2012 r. i zadania zrealizowane w 2011 r.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że potrzeb w temacie remontów dróg gminnych jest bardzo wiele. W 2011 r. m. in. nagle musieliśmy wykonać remont ul. Stawowej, który w ogóle nie był planowany w budżecie.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że z dniem 30 grudnia 2011 r. zmieniony został Regulamin organizacyjny Urzędu Miejskiego w Strumieniu, gdzie zmieniły się nazwy referatów, powstał jeden nowy oraz powołano kierowników:

1)       Referat Finansowo-Księgowy – Kierownik Maria Kłósko;

2)       Referat Funduszy Zewnętrznych – Kierownik Ewa Kuboszek-Owsiany;

3)       Referat Gospodarki Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego - Kierownik Joanna Wrona;

4)       Referat Inwestycji i Remontów – Kierownik Jacek Legierski;

5)       Referat Obywatelski – Kierownik Urszula Strządała;

6)       Referat Ochrony Środowiska i Rolnictwa – Kierownik Robert Mazgaj;

7)       Referat Organizacyjny – Kierownik Daniela Kula.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że remont Ratusza przebiega bardzo sprawnie i zakończony zostanie 30 czerwca br. Przetarg wygrała miejscowa forma ze Strumienia.

 

ad. 22.

 

Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady XVII sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 1930) słowami „zamykam XVII sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

 

Protokołowała: Elżbieta Król

 

 

Przewodniczący Rady

Czesław GREŃ