Uchwała Nr V/26/2003
Rady Miejskiej w Strumieniu
z dnia 30 stycznia 2003
UCHWAŁA BUDŻETOWA NA 2003 ROK
RADY MIEJSKIEJ W STRUMIENIU
Na podstawie art.18 ust.2 pkt.4 pkt.9 lit.”d” oraz pkt 10 ustawy z dnia 08 marca 1990r
o samorządzie gminnym ( Dz.U. Nr 142 poz.1591 z 2001 r z późn.zm.) oraz art. 109,116,124,128 ust .2pkt 1 ,134 ust .3 ustawy z dnia 26 listopada 1998r o finansach
publicznych (Dz.U Nr 155 poz.1014 z późniejszymi zmianami)
RADA MIEJSKA UCHWALA CO NASTĘPUJE:
1.Ustala się dochody budżetu gminy w wysokości 15.036.498zł
jak w załączniku Nr 1 do uchwały.
2.Ogólna kwota dochodów, o której mowa w ust.1 obejmuje:
1/Dotacje na realizację zadań z zakresu administracji rządowej
i innych zadań zleconych gminie na podstawie na podstawie
odrębnych ustaw w kwocie 1.226.033zł
jak w załączniku Nr 2
2/Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów
alkoholowych w kwocie 130.000 zł
jak w załączniku Nr 3 do uchwały
3/Dochody związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych 188.043 zł
w drodze umów i porozumień między j.s.t. jak w załączniku
Nr 11 do uchwały
§2
1.Ustala się wydatki budżetu gminy w wysokości 16.630.845 zł
jak w załączniku Nr 4 do uchwały.
2. Z wydatków o których mowa w ust.1 przeznacza się łącznie na:
1/ wydatki bieżące w kwocie 14.359.845 zł
w tym na:
a)wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 8.957.631zł
b)dotacje dla zakładów budżetowych i instytucji kultury 809.000 zł
(jak w załączniku Nr 5 do uchwały
c)dotacje dla podmiotów nie zaliczonych do sektora finansów
publicznych na realizację zadań własnych gminy 91.500 zł
/jak w załączniku Nr 6 do uchwały
d)wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji 1.226.033 zł
rządowej i innych zadań zleconych gminie i innymi ustawami
(jak w załączniku Nr 2 do uchwały)
e)wydatki na obsługę długu gminy 42.453 zł
f)wydatki związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych 188.043 zł
w drodze umów i porozumień między j.s.t. jak w załączniu
Nr 11 do uchwały
2/ Wydatki majątkowe w kwocie 2.271.000 zł
w tym:
wydatki inwestycyjne (jak w załączniku Nr 7 do uchwały ) 2.271.000 zł
3.Zakres dotacji przedmiotowych dla zakładów budżetowych
zawiera załącznik nr 5 do uchwały.
4.Ogólna kwota wydatków określona w ust.1 obejmuje ponadto:
1/Wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie
profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych
( jak w załączniku Nr 3 do uchwały) 130.000 zł
§3
1.Deficyt budżetu gminy w kwocie 1.782.619 zł pokryty zostanie z:
1/Kredytów zaciągniętych w bankach krajowych w kwocie 1.782.619zł
2.Zestawienie przychodów i rozchodów budżetu ,o którym mowa w ust.
1 i 2 zawiera załącznik Nr 8 do uchwały
§4
Ustala się plany przychodów i wydatków :
1/zakładów budżetowych zgodnie z załącznikiem Nr 5 do uchwały
2/środków specjalnych zgodnie z załącznikiem Nr 9 do uchwały
§5
Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska
i gospodarki wodnej, jak w załączniku Nr.10 do uchwały
§6
Tworzy się rezerwę ogólną w wysokości 70.000 zł
§7
1.Upoważnia się Burmistrza Miasta do :
1/zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie
występującego w roku budżetowym deficytu budżetowego do wysokości 1.782.619zł
oraz do spłat zobowiązań.
2/dokonywania zmian w planie wydatków, z wyłączeniem przeniesienia wydatków między
działami
3/lokowania wolnych środków na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank
prowadzący obsługę budżetu gminy.
§8
Określa się wysokość sumy do której Burmistrz Miasta może samodzielnie zaciągnąć
zobowiązania, a mianowicie do wysokości wydatków uchwalonych w budżecie gminy
po zmianach przewidzianych na realizacje poszczególnych zadań bieżących i inwestycyjnych.
§9
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta w Strumieniu.
§10
1.Uchwała podlega ogłoszeniu w \Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.
2.Uchwała podlega podaniu do publicznej wiadomości za pośrednictwem
dwutygodnika ”Nowa Formacja”
3.Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003r
Przewodniczący
mgr inż. Henryk M. Sosna