Uchwała Nr V/26/2003

                                                                                                Rady Miejskiej w Strumieniu

                                                                                                     z dnia  30 stycznia 2003

 

 

UCHWAŁA BUDŻETOWA NA 2003 ROK

RADY MIEJSKIEJ W STRUMIENIU

 

       

        Na podstawie art.18 ust.2 pkt.4 pkt.9 lit.”d” oraz pkt 10 ustawy z dnia 08 marca 1990r

o samorządzie gminnym ( Dz.U. Nr 142 poz.1591 z  2001 r  z późn.zm.) oraz art. 109,116,124,128 ust .2pkt 1 ,134 ust .3 ustawy z dnia 26 listopada 1998r o finansach

publicznych (Dz.U Nr 155 poz.1014 z późniejszymi zmianami)

 

 

RADA MIEJSKA UCHWALA CO NASTĘPUJE:

 

1.Ustala się dochody budżetu gminy w wysokości                                    15.036.498zł

     jak w załączniku Nr 1 do uchwały.

2.Ogólna kwota dochodów, o której mowa w ust.1 obejmuje:

    1/Dotacje na realizację zadań z zakresu administracji rządowej

       i innych zadań zleconych gminie na podstawie na podstawie

       odrębnych ustaw w kwocie                                                                    1.226.033zł

       jak w załączniku  Nr 2

 

    2/Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów

       alkoholowych w kwocie                                                                           130.000 zł

        jak w  załączniku Nr 3 do uchwały

 

    3/Dochody związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych            188.043 zł

       w drodze umów i porozumień między j.s.t. jak w załączniku

       Nr 11 do uchwały

 

§2

 

 

1.Ustala się wydatki budżetu gminy w wysokości                                      16.630.845 zł

    jak w załączniku Nr 4 do uchwały.

 

2. Z wydatków o których mowa w ust.1 przeznacza się łącznie na:

     1/ wydatki bieżące w kwocie                                                                  14.359.845 zł

          w tym na:

      a)wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń                                        8.957.631zł            

      b)dotacje dla zakładów  budżetowych i instytucji kultury                         809.000 zł

          (jak w załączniku Nr 5 do uchwały

 

      c)dotacje dla podmiotów nie zaliczonych do sektora finansów

          publicznych na realizację zadań własnych gminy                                   91.500 zł      

          /jak w załączniku Nr 6 do uchwały

 

 

 

d)wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji                      1.226.033 zł

    rządowej i innych zadań zleconych gminie i innymi ustawami 

    (jak w załączniku Nr 2 do uchwały)                                                     

e)wydatki na obsługę długu gminy                                                                       42.453 zł

f)wydatki związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych                     188.043 zł

   w drodze umów i porozumień między j.s.t. jak w załączniu

    Nr 11 do uchwały

  

2/ Wydatki majątkowe w kwocie                                                                     2.271.000 zł 

     w tym:               

      wydatki inwestycyjne (jak w załączniku Nr 7  do uchwały )                     2.271.000   

3.Zakres dotacji przedmiotowych dla zakładów budżetowych

   zawiera załącznik nr 5 do uchwały.

4.Ogólna kwota wydatków określona w ust.1 obejmuje ponadto:

   1/Wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie

       profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych

       ( jak w załączniku Nr 3 do uchwały)                                                             130.000 zł

 

§3

 

1.Deficyt budżetu gminy w kwocie  1.782.619 zł pokryty  zostanie z:

        1/Kredytów zaciągniętych w bankach krajowych w kwocie                     1.782.619zł

2.Zestawienie przychodów i rozchodów budżetu ,o którym mowa w ust.

    1 i 2 zawiera załącznik Nr 8 do uchwały 

 

§4

 

Ustala się plany  przychodów i wydatków :

1/zakładów budżetowych zgodnie z załącznikiem Nr 5 do uchwały

2/środków specjalnych zgodnie z załącznikiem Nr 9 do uchwały

 

§5

 

 Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska

i gospodarki wodnej, jak w załączniku Nr.10 do uchwały

 

§6

 

Tworzy się rezerwę ogólną w wysokości  70.000 zł

 

§7 

1.Upoważnia się Burmistrza Miasta do :

1/zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie

   występującego w roku budżetowym deficytu budżetowego do wysokości 1.782.619zł

   oraz do spłat zobowiązań.

2/dokonywania zmian w planie wydatków, z wyłączeniem przeniesienia wydatków między  

    działami

 

 

3/lokowania wolnych środków na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank

   prowadzący obsługę budżetu gminy.

 

 

§8

 

Określa się wysokość sumy do której Burmistrz Miasta może samodzielnie zaciągnąć

zobowiązania, a mianowicie do wysokości wydatków uchwalonych w budżecie gminy

po zmianach przewidzianych na realizacje poszczególnych zadań bieżących i inwestycyjnych.

 

 

§9

 

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta w Strumieniu.

 

 

§10

 

1.Uchwała podlega ogłoszeniu w \Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.

2.Uchwała podlega podaniu do publicznej wiadomości za pośrednictwem

    dwutygodnika ”Nowa Formacja”

3.Uchwała wchodzi w życie z dniem  podjęcia  z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003r 

 

 

Przewodniczący

            mgr inż. Henryk M. Sosna