Protokół Nr XVIII/2012

obrad osiemnastej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu,

odbytych w dniu 17 lutego 2012 r. o godz. 1700

w sali Galerii pod Ratuszem

Obecni: Radni Rady Miejskiej, Sołtysi i Przewodnicząca Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorzy i kierownicy podległych Radzie jednostek i zakładów budżetowych – wg załączonych list obecności, pracownicy Urzędu Miejskiego w Strumieniu i przedstawiciele lokalnej prasy.

Ponadto w obradach udział wzięli:

1)     Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek;

2)     z-ca Burmistrza Strumienia – mgr inż. Włodzimierz Cybulski;

3)     Skarbnik Strumienia – mgr Danuta Mitko;

4)     Sekretarz Strumienia – Daniela Kula.

Porządek obrad:

     1.       Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

     2.       Przedstawienie porządku obrad.

     3.       Wystąpienia gości.

     4.       Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

    5.      Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

     6.       Interpelacje i zapytania radnych.

    7.      Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli szkół i przedszkoli prowadzonych przez gminę Strumień.

     8.      Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia opłat za świadczenia udzielane w przedszkolach prowadzonych przez gminę Strumień.

     9.      Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie upoważnienia Dyrektora Zespołu Obsługi Szkół w Strumieniu do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu oświaty.

 10.       Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2012-2022.

 11.       Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2012 r.

 12.       Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Miasta na prawach powiatu Jastrzębie – Zdrój.

 13.       Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie warunków udzielania bonifikat z tytułu sprzedaży nieruchomości na rzecz jednostek samorządu terytorialnego.

 14.       Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości w Strumieniu.

 15.       Informacja nt. przyznanych dofinansowań do wymiany źródeł ciepła, azbestu i badań gleb za rok 2011.

 16.       Informacja nt. podziału środków na remonty i modernizacje dróg gminnych na 2012 r.

 17.      Sprawozdanie z realizacji programu współpracy z organizacjami pozarządowymi za rok 2011.

 18.       Informacja nt. stanu prac dotyczących kanalizacji.

 19.       Zatwierdzenie protokołu z XVII sesji.

 20.       Informacje, wolne głosy i wnioski.

 21.       Zakończenie.

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył – Przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu Czesław Greń.

Przewodniczący C. Greń – na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 15 radnych, na 15 ustawowego składu Rady – obrady są zatem prawomocne.

Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Strumienia, z-cę Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Sekretarza Strumienia, Radcę prawnego Romana Szymonka, dyrektorów i kierowników podległych Radzie jednostek organizacyjnych i zakładów budżetowych, przewodniczących jednostek pomocniczych Gminy, pracowników Urzędu Miejskiego i przedstawicieli lokalnej prasy „Głosu Ziemi Cieszyńskiej”.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący C. Greń odczytał porządek obrad XVIII sesji.

Porządek obrad został przyjęty bez uwag.

 

ad. 3.

 

Punkt 3 wypadł – wystąpień gości nie było.

 

ad. 4.

 

Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że rozpoczynają się spotkania i szkolenia dotyczącego nowego okresu programowania. Powstaje baza Partner Plus, gdzie należy zgłosić projekty. Programowanie na lata 2014 – 2020 jest bardzo ważnym tematem, dlatego na bieżąco czuwamy i monitorujemy co się dzieje w tej dziedzinie.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 5.

 

Informację Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym – przedstawił Przewodniczący C. Greń.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 6.

 

Przewodniczący C. Greń zapytał radnych, czy odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji są zadawalające oraz czy zgłaszają jeszcze jakieś dodatkowe pytania i uwagi?

Radny Z. Podyma podziękował za odpowiedzi na zapytania z poprzedniej sesji. Poinformował, że czeka, aż warunki pogodowe pozwolą na zorganizowanie wizji lokalnej w Drogomyślu. Poprosił, aby zarezerwować dłuższy okres czasu, około 1 godziny, na przeprowadzenie wizji w sołectwie Drogomyśl, która ma na celu przedstawienie wszystkich spraw bieżących, koniecznych do przekazania i realizacji.

Radna A. Żur na prośbę mieszkańców ulicy 1 Maja w Strumieniu i w Zbytkowie interpelowała o odśnieżanie chodnik dla pieszych przy ulicy 1 Maja w stronę Zbytkowa.

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że nie możemy wysłać naszego sprzętu do odśnieżania chodnika przy drodze wojewódzkiej ul. 1 Maja w Strumieniu, gdyż nie mamy spisanego porozumienia z Zarządem Dróg Wojewódzkich w tej sprawie. Zapewniła, że wystąpimy z pismem w tej sprawie do zarządcy drogi, aby uregulować sprawę odśnieżania chodnika przy ul. 1 Maja.

Z-ca Burmistrza W. Cybulski wyjaśnił, że jednym aspektem sprawy jest konieczność formalnego załatwienie sprawy odśnieżania chodnika z Zarządem Dróg Wojewódzkich, zaś drugim aspektem jest to, że nasz ciągnik jest ciągle wykorzystywany do realizacji naszych zadań.

Radny P. Faruga stwierdził, że paradoksem jest to, że Gmina nie może odśnieżać chodników przy drogach powiatowych, czy wojewódzkich na swoim terenie.

Przewodniczący C. Greń zaproponował, aby zapytać Zarząd Dróg Wojewódzkich, czy możemy wjechać naszym sprzętem i odśnieżyć chodnik będący ich własnością?

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że za realizację i finansowanie nie naszych zadań zostanie ukarana dyscypliną finansową publicznych. Dlatego zapewniła, że mając na uwadze dobro naszych mieszkańców wystąpi do Zarządu Dróg Wojewódzkich w tej sprawie.

Burmistrz A. Grygierek dodała, że problem odśnieżania chodników jest problemem szerokim, ponieważ dotyczy nie tylko dróg wojewódzkich, ale również powiatowych. Chodniki przy tych drogach są głównymi ciągami, z których korzystają piesi.

Wiceprzewodniczący S. Świtała wyjaśnił, że musimy pamiętać o tym, że przy odśnieżaniu może się zdarzyć, że ciągnik zostanie ściągnięty np. do rowu i jak wtedy będziemy się tłumaczyć.

Przewodniczący C. Greń na prośbę mieszkańców Drogomyśla interpelował o rozwiązanie problemu cieku wodnego położonego wzdłuż ulicy Oblaski w Drogomyślu, zasilającego staw Podymacz (poziom wody w cieku wodnym zrównał się z poziomem ulicy Oblaski – co powoduje niszczenie drogi i problemy). Mieszkańcy proszą o rozwiązanie problemu, rozmowę i wyjaśnienie sprawy.

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że po wstępnym rozeznaniu wiemy, że nie da się rozwiązać tej sprawy bez kosztownych inwestycji, ponieważ istnieje tam konieczność wykonania przepustu, co jest bardzo drogie. Istnieje tam jeszcze konieczność doprowadzenia wody do stawu Podymacz, co również budzi wiele wątpliwości. Dlatego miejmy świadomość, że jeżeli chcemy się podjąć rozwiązania tego problemu musimy sobie zdawać sprawę z tego, że będzie to dość kosztowne.

Przewodniczący C. Greń dodał, że trzeba rozmawiać z tymi osobami, które tam gospodarują i są właścicielami. Z naszej strony również musimy się zainteresować, ponieważ nasze wody również spływają do rowu. Dlatego trzeba zorganizować spotkanie, aby porozmawiać i rozwiać wszelkie wątpliwości.

Z-ca Burmistrza W. Cybulski wyjaśniając dodał, że wszystko co miało być powiedziane w tej sprawie zostało napisane w pismach, które wystosowaliśmy do zainteresowanych. Wyjaśnił również, że była w tej sprawie przeprowadzona wizja. Sytuacja, która ma miejsce w Drogomyślu wynika z działań związanych z remontem Młynówki, za co my nie odpowiadamy. Teren jest własnością Skarbu Państwa, a administratorem jest Polski Związek Wędkarski w Koło w Drogomyślu i jest to podmiot odpowiedzialny za zaistniałą sytuację. Wiemy o tym, że problemem jest to, że administratora nie stać na podjęcie potrzebnych działań inwestycyjnych, ale ma pełne prawo wypowiadania się w kwestii m. in. różnić w poziomach przy mostkach razem z Wojewódzkim Zarządem Inwestycji Rolnych.

Przewodniczący C. Greń wyjaśnił, że zorganizowanie spotkania ma na celu wyjaśnienie sprawy i nakreślenie dalszego postępowania, które koniecznie trzeba podjąć, w szczególności, że wszystkie żale mieszkańców w tej sprawie są niesłusznie kierowane w stronę Gminy.

Z-ca Burmistrza W. Cybulski wyjaśnił, że najbardziej racjonalnym rozwiązaniem byłoby przygotowanie dokumentacji technicznej w poszerzonej koncepcji, która odpowie na szereg wątpliwości i problemów oraz pokaże co trzeba zrobić i jaki będzie koszt. Wtedy trzeba będzie się również zastanowić, czy jest sens utrzymywania tego cieku wodnego.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że interesem Gminy jest utrzymanie dobrego stanu ulicy Oblaski w Drogomyślu, która jest jednym z głównych ciągów komunikacyjnych i w bardzo szybkim tempie jest niszczona przez podwyższony stan wody i rozrastające się tam drzewa.

 

ad. 7.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli szkół i przedszkoli prowadzonych przez gminę Strumień – przedstawiła Dyrektor ZOS J. Włoch.

Przewodnicząca Komisji Oświaty, … - A. Żur zgłosiła wniosek: „Komisja wnioskuje, aby przeprowadzić analizę godzin pracy pedagogów, psychologów i logopedów w Powiecie Cieszyńskim.”. Komisja proponuje przeprowadzenie rozeznania, ponieważ do tej pory psychologowie, pedagodzy i logopedzi mieli ustalone pensum na 20 godzin tygodniowo. Analizując temat okazuje się, że pensum w tych specjalnościach w innych gminach wynosi np.: w Chybiu 25 godzin tygodniowo, w Wiśle jest przedłożony projekt podniesienia do 35 godzin tygodniowo, a w Radlinie 40 godzin tygodniowo. Zaznaczyć trzeba różnicę, że psychologowie i pedagogowie pracują również w całej klasie, zaś logopeda pracuje zawsze tylko z jednym dzieckiem.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut i Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - P. Faruga poinformowali, że Komisje nie zgłosiły uwag do projektu uchwały.

Dyrektor ZOS J. Włoch dodatkowo wyjaśniła, że większość nauczycieli pensum, czyli ilość godzin faktycznie realizowanych przy tablicy ma ustalone wg Karty Nauczyciela. W przypadku psychologów, pedagogów i logopedów pensum jest ustalane w drodze uchwał rad i w gminie Strumień wynosi 20 godzin tygodniowo, są to godziny nie przepracowane przy tablicy, ale konkretnie z dzieckiem i z tego ci specjaliści muszą się z tego wywiązać. Rada ma prawo zmienić tą uchwałę i na nowo uregulować pensum dla psychologów, pedagogów i logopedów.

Wiceprzewodniczący S. Świtała stwierdził, że Rada ma prawo podwyższyć pensum dla psychologów, pedagogów i logopedów.

Przewodniczący C. Greń zapytał, czy Komisja Oświaty po przeanalizowaniu zapotrzebowania na zajęcia realizowane przez psychologów, pedagogów i logopedów wnioskuje o wydłużenie ich pensum?

Przewodnicząca Komisji Oświaty, … - A. Żur odpowiedziała twierdząco.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XVIII/158/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 17 lutego 2012 r. w sprawie dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli szkół i przedszkoli prowadzonych przez gminę Strumień.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 8.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie ustalenia opłat za świadczenia udzielane w przedszkolach prowadzonych przez gminę Strumień – przedstawiła Dyrektor ZOS J. Włoch.

Dyrektor ZOS J. Włoch dodatkowo wyjaśniła, że lekcje języka angielskiego i rytmiki są darmowe po 5 godzinach w odpłatności 2 zł za godzinę.

Burmistrz A. Grygierek dodała, że chcemy aby każde dziecko bez względu na status finansowy rodziców miało styczność z językiem angielskim i rytmiką.

Dyrektor ZOS J. Włoch poinformowała, że w każdym przedszkolu na terenie Gminy jest możliwość, aby dziecko mogło korzystać z lekcji języka angielskiego i rytmiki.

Przewodniczący C. Greń zapytał, dlaczego dzieci nie mogą korzystać z lekcji języka angielskiego i rytmiki w tych pięciu godzinach?

Dyrektor ZOS J. Włoch wyjaśniła, że podstawa programowa jest ustalona rozporządzeniem przez Ministerstwo i nie ma tam języka angielskiego. W podstawie tej ujęte są tylko elementy rytmiki.

Burmistrz A. Grygierek dodatkowo wyjaśniła, że projekt uchwały był szczegółowo omawiany na posiedzeniu Komisji, gdzie przeanalizowano również opłaty za przedszkola wraz z dodatkowymi opłatami obowiązujące w okolicznych gminach.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XVIII/159/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 17 lutego 2012 r. w sprawie ustalenia opłat za świadczenia udzielane w przedszkolach prowadzonych przez gminę Strumień.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 9.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie upoważnienia Dyrektora Zespołu Obsługi Szkół w Strumieniu do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu oświaty – przedstawiła Dyrektor ZOS J. Włoch.

Burmistrz A. Grygierek dodatkowo wyjaśniła, że podjęcie przedmiotowej uchwały usprawni pracę Zespołu Obsługi Szkół.

Dyrektor ZOS J. Włoch dodatkowo wyjaśniła, że przy załatwianiu spraw, do których zostanie upoważniona nie ma dowolności, bada się tylko zgodność złożonego wniosku z przepisami prawa i na tej podstawie jest załatwiana. Wyjaśniła, też że pomocą materialną o charakterze socjalnym są stypendia socjalne dla uczniów.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że nad całością spraw czuwa dyrektor szkoły.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XVIII/160/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 17 lutego 2012 r. w sprawie upoważnienia Dyrektora Zespołu Obsługi Szkół w Strumieniu do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu oświaty.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 10.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej prognozy finansowej gminy Strumień na lata 2012-2022 – przedstawiła Skarbnik D. Mitko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

12 głosami „za” i 3 głosami „wstrzymującymi się od głosowania” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XVIII/160/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 17 lutego 2012 r. w sprawie zmiany Wieloletniej prognozy finansowej gminy Strumień na lata 2012-2022.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 11.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2012 r. – przedstawiła Skarbnik D. Mitko.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że omawiana uchwała ma znaczenie strategiczne, ponieważ decydować będzie, czy przystępujemy do realizacji zadania pn. „Modernizacja Basenu kąpielowego w Strumieniu”, na które uzyskaliśmy dofinansowanie. Jesteśmy po przetargu, a decyzja czy podpisać umowę z wykonawcą leży w tej chwili w rękach Rady.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut zgłosił wniosek: „Komisja wnioskuje o odstąpienie od podpisania umowy na budowę sieci WiMax w gminie Strumień. Kwotę przeznaczoną na powyższe zadanie przeznaczyć na rozpoczęcie wydatków związanych z realizacją projektu w niezbędnym zakresie. Jednocześnie Komisja wnioskuje o podjęcie starań mających na celu złożenie wniosku w następnym okresie programowania.”.

Przewodnicząca Komisji Oświaty, … - A. Żur i Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - P. Faruga nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Radna A. Żur zapytała, czy dochodami bieżącymi w oświacie są wpłaty za wynajem sal gimnastycznych?

Skarbnik D. Mitko odpowiedziała twierdząco. Wyjaśniła, też dochody te zgodnie z prawem są wpłacane przez placówki oświatowe do budżetu Gminy i spowrotem są przekazywane na wydatki do poszczególnych szkół.

Burmistrz A. Grygierek dodatkowo wyjaśniła, że przyjęliśmy rozwiązanie, że jeżeli dana szkoła wypracuje sobie dochody np. z wynajmu sali gimnastycznej, czy innej aktywnej działalności to muszą one być wpłacone do budżetu Gminy i w 100% są przekazywane spowrotem do placówki, która je wypracowała i są przeznaczane na doposażenie.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

11 głosów „za” i 4 głosy „wstrzymujące się od głosowania” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XVIII/161/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 17 lutego 2012 r. w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2012 r.

Uchwała w załączeniu.

Burmistrz A. Grygierek podziękowała za podjęcie powyższej uchwały, gdyż „Modernizacja Basenu kąpielowego w Strumieniu” jest zadaniem kluczowym i bardzo złożonym w realizacji, wymagającym pełnego zaangażowania ze strony współpracowników. Jest to zadanie strategiczne podjęte na wiele lat i jest związane z funkcjonowaniem Gminy. Basen kąpielowy w sezonie letnim 2010 był nieczynny, a w tej chwili jego stan jest taki, że mielibyśmy duże problemy żeby go uruchomić. Większość basenów z nieckami betonowymi tak jak w Strumieniu od dawna już nie funkcjonuje albo są po modernizacjach. Wyraziła słowa nadziei, że uda się nam doprowadzić do dodatkowych montaży finansowych, które pomogą nam przy realizacji inwestycji. Poinformowała, że osobą odpowiedzialną za całą koordynację prac jest z-ca Burmistrza W. Cybulski.

Przewodniczący C. Greń przypomniał, że po wspólnych dyskusjach w sprawie modernizacji Basenu w ostatecznym projekcie inwestycji zostały uwzględnione wnioski: Rady dotyczący zamontowania baterii słonecznych, które wykorzystywane będą do ogrzewania wody oraz mieszkańców o pogłębienie niecki basenu.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że wnioski mieszkańców o pogłębienie niecki basenu oraz Rady o montaż baterii słonecznych zostały uwzględnione. Zdecydowaliśmy również, że niecka basenu będzie wykonana ze stali nierdzewnej.

Z-ca Burmistrza W. Cybulski stwierdził, że dzięki dzisiejszej decyzji Rady modernizacja Basenu kąpielowego zostanie przeprowadzona w pełnym zakresie. Warto przypomnieć, że część rekreacyjna basenu o niecce stalowej będzie wyposażona w dwie zjeżdżalnie oraz różnego rodzaju atrakcje dla rekreacji oraz pogłębiona część z torami do pływania, co nie było przedstawiane ale zostało uwzględnione na bazie dyskusji publicznej. Zakładamy, że będzie wydłużony sezon w związku z tym, że będzie podgrzewana woda w basenie z instalacji solarnej (od maja do września). Poza sezonem instalacja solarna zapewni możliwość podgrzewania ciepłej wody użytkowej w obiekcie, czyli w siedzibie MGOK i pozostałych pomieszczeniach. Do brodzika będzie również zamontowana nowa niecka stalowa, powstaną dwa boiska (korty i boisko wielofunkcyjne). Projekt zostanie zrealizowany w pełnym poszerzonym zakresie. Do montażu finansowego zostały uwzględnione koszty przeznaczone na wyposażenie siedziby MGOK, jak również nagłośnienie sali widowiskowej oraz elementy związane z cyfrową obsługą osób korzystających z basenu wraz z monitoringiem.

 

ad. 12.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Miasta na prawach powiatu Jastrzębie–Zdrój – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XVIII/163/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 17 lutego 2012 r. w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Miasta na prawach powiatu Jastrzębie – Zdrój.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 13.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie warunków udzielania bonifikat z tytułu sprzedaży nieruchomości na rzecz jednostek samorządu terytorialnego – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XVIII/164/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 17 lutego 2012 r. w sprawie warunków udzielania bonifikat z tytułu sprzedaży nieruchomości na rzecz jednostek samorządu terytorialnego.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 14.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości w Strumieniu – przedstawił z-ca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady nie zgłosiły uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XVIII/165/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 17 lutego 2012 r. w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 15.

 

Na prośbę przewodniczącego C. Grenia - Informację nt. przyznanych dofinansowań do wymiany źródeł ciepła, azbestu i badań gleb za rok 2011 – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Burmistrz A. Grygierek przypomniała, że w 2008 r. kiedy rozpoczęliśmy wypłatę dofinansowań do wymiany źródeł ciepła cena ekogroszku wynosiła 360,- zł za tonę. Obecnie cena 1 tony dochodzi do 800,- zł i jest to powód, że mieszkańców nie stać na wymianę pieca centralnego ogrzewania na ekologiczny.

Komisje Rady nie zgłosiły uwag do Informacji.

Radny T. Tolasz zwrócił uwagę, na to że w roku 2009 wykazano, że wpłynęło 15 wniosków dotyczących usunięcia azbestu, każdy z nich był dofinansowany w kwocie nie więcej niż 2 000,- zł, a w podsumowaniu wykazano prawdopodobnie błędną kwotę 31 600,- zł. Z wyliczeń wynika, że kwota dofinansowania powinna wynosić 30 000,- zł.

Burmistrz A. Grygierek zapewniła, że dane zostaną sprawdzone i poprawione.

Radny K. Pisiut przypomniał, że na początku obowiązywania Programu usuwania azbestu realizacja części wniosków przechodziła na rok następny, więc może stąd wzięła się różnica w kwotach.

Radny Z. Podyma poinformował, że materiałach dotyczących azbestu dotarł do informacji, że dofinansowanie programów usuwania azbestu jest planowane do końca 2032 roku. Zapytał, czy mamy jakieś rozeznanie co będzie się działo w temacie azbestu po 2032 roku?

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że w tym okresie programowania nie można było się starać o pozyskanie środków na ten cel. Z informacji, które posiadamy wiemy, że w następnym okresie programowania 2014 – 2020 dość duże środki mają być przeznaczone na dofinansowanie usuwania azbestu.

Radny Z. Podyma stwierdził, że z tym tematem łączy się się sprawa monitorowania i zgłaszania obiektów do tego typu dofinansowania.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że gmina Strumień ma szczegółowo zinwentaryzowaną sprawę usuwania azbestu. Co roku sprawa azbestu jest monitorowana i zgłaszana.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 16.

 

Na prośbę przewodniczącego C. Grenia - Informację nt. podziału środków na remonty i modernizacje dróg gminnych na 2012 r. – przedstawił z-ca Burmistrza W. Cybulski.

Z-ca Burmistrza W. Cybulski dodatkowo poinformował, że w bieżącym roku zaproponowaliśmy nowe zasady podziału środków na drobne remonty dróg przeznaczone do dyspozycji sołtysów. Podział środków jest zaproponowany wg długości dróg o nawierzchni tłuczniowej i gruntowej w danym sołectwie np. jeżeli w Zbytkowie długość tych dróg wynosi 1,5 km, proponujemy równowartą kwotę 4 200,- zł, w Drogomyślu długość dróg jest największa i w tym przypadku kwota wynosi 22 600,-zł. Środkami tymi dysponują sołtysi w porozumieniu z ZGKiM, który wykonuje te prace. Podczas dyskusji na środowej Komisji Oświaty padło pytanie ile dróg o nawierzchni tłuczniowej i gruntowej jest w mieście Strumieniu? Informujemy, że w Strumieniu dróg o nawierzchni nieutwardzonej jest 2,4 km, a środki przeznaczone na remonty tych dróg są ujęte w dotacji przedmiotowej, którą dysponuje ZGKiM.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że chcieliśmy ustalić stałe zasady podziału środków na drobne remonty dróg. Na koniec roku będziemy analizować, które drogi zostały wyremontowane w ramach tych środków.

Radny S. Balas stwierdził, że w przedstawionej informacji jest wszystko wyliczone, ale sołtysi nie wiedzą ile ton tłucznia jest na przyczepie, którą przywozi ZGKiM.

Burmistrz A. Grygierek zaproponowała, aby sołtysi wyrywkowo zważyli przyczepę z tłuczniem, aby skontrolować ile ton jest naładowane.

Radna U. Słowik poinformowała, że w materiałach sesyjnych mamy przedstawione stawki sprzętu i robocizny dla realizacji usług i robót wykonywanych przez ZGKiM na zlecenie gminy Strumień w 2012 r. Zapytała jaki będzie koszt przywozu kamienia wraz z rozsypaniem i wałowaniem, gdyż taka usługa nie jest nie jest ujęta w zarządzeniu? Poinformowała też, że w ubiegłym roku była ustalona kwota za 1 tonę tłucznia.

Wiceprzewodnicząca C. Skowron stwierdziła, że sama też chciałaby znać koszt 1 tony tłucznia przeznaczonego na drogi. Zapytała czy kwota 4 200,- zł jest przeznaczona tylko na tłuczeń, czy wałowanie też trzeba będzie w ramach tych środków?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że kwota przeznaczona na dane sołectwo obejmuje koszt przywiezienia tłucznia wraz z wałowaniem.

Z-ca Burmistrza W. Cybulski wyjaśnił, że nic się nie zmienia co do zasad ubiegłorocznych, a współczynnik służył tylko do rozdziału kwoty na poszczególne sołectwa.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że do tej pory środki był dzielone bez konkretnie ustalonych zasad. W ubiegłym roku sołtys Zbytkowa miała do dyspozycji 7 000,- zł, a w tym roku ma tylko 4 200,- zł. Okazało się, że w 2011 r. Drogomyśl miał przyznaną mniejszą kwotę, a ilość dróg większą, zaś Pruchna otrzymała większą kwotę, a dróg utwardzonych ma mniej. Najbliżej przyznanej kwoty na kamień i ilości kilometrów dróg utwardzonych był Baków.

Wiceprzewodniczący S. Świtała wyjaśnił, że sołtysi w bieżącym roku sprawdzą jaką ilość tłucznia wraz z robocizną będą mogli przywieźć na swoje drogi. Czy przyznana kwota wystarczy na ilość kilometrów dróg nieutwardzonych, które poszczególne sołectwo posiada?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że przyznana kwota nie wystarczy na wszystkie nieutwardzone drogi. Musimy starać się robić jak najwięcej nieutwardzonych dróg, a z drugiej strony starać się, aby kwota przeznaczona na nieutwardzone drogi była większa.

Wiceprzewodniczący S. Świtała stwierdził, że kwota wg której przelicza się ilość kilometrów i uzyskuje się kwotę przeznaczoną na poszczególne sołectwo, wynika z podzielenia ogólnej kwoty przeznaczonej na to zadanie tj. 66 400,- zł przez ilość kilometrów dróg nieutwardzonych na terenie całej Gminy tj. 23,5 km.

Z-ca Burmistrza W. Cybulski wyjaśnił, że pani sołtys U. Słowik mówiła o zarządzeniu, w którym przyjęto jednostkowe stawki stosowane przez ZGKiM dla Gminy. Poinformował, że większość stawek przyjętych w zarządzeniu nie uległo zmianie więc zasada będzie taka jak w minionym roku. Istotne jednak będzie to, aby weryfikować czas pracy sprzętu i masę materiału użytego do remontu, gdyż na cenę materiału generalnie nie mamy wpływu. Zaproponował, że jeżeli będą jakieś postulaty w sprawie zmiany zaproponowanego systemu możemy o tym porozmawiać odrębnie.

Burmistrz A. Grygierek stwierdziła, że dzisiaj mówimy o dwóch tematach. Jeden to, dążenie, aby kwota przeznaczona na remonty bieżące została zwiększona, a drugi tematem jest to, że sołtysi nie kwestionują nowych zasad, ale wnioskują o to, aby raz na jakiś czas mieć możliwość sprawdzenia, czy zamówiony tonaż kamienia jest zgodny z tym co przywiózł ZGKiM. Zaproponowała też, że koszt za zważenie tłucznia byłoby płacony z zaplanowanej rezerwy w kwocie 3 600,- zł.

Przewodniczący C. Greń zaproponował jeszcze jedną możliwość oszczędności: tam gdzie mieszkańcy zadeklarują, że sami rozplantują tłuczeń będzie go można przywieźć więcej, gdyż nie trzeba będzie ponosić kosztów wałowania.

Radna U. Słowik poinformowała, że mieszkańcy nie chcą sami planować kamienia, a najlepsze rozwiązanie było stosowane parę lat temu kiedy tłuczeń był przywożony bezpośrednio z kamieniołomu.

Wiceprzewodniczący S. Świtała stwierdził, że naprawa dróg kamieniem wystarcza na 2 lub 3 miesiące, gdyż wszystko jest rozjeżdżone na pobocza i do rowów. Musimy czynić starania na przyszłość, aby jak najwięcej dróg zaasfaltować.

Przewodniczący C. Greń przypomniał, że właśnie dlatego 5 lat temu sam wnioskował o przygotowanie programu naprawy dróg z wyliczeniem kosztów, które byłyby potrzebne na to zadanie.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że program nam nic nie da, ponieważ nie mamy środków na modernizację większej ilości dróg.

Przewodniczący C. Greń wyjaśnił, że wtedy przynajmniej byłoby wiadomo o jakich wielkościach środków mówimy.

Burmistrz A. Grygierek stwierdziła, że wiemy przecież ile mamy dróg i możemy to pomnożyć przez koszt wykonania 1 m2 drogi i od razu będziemy wiedzieć o jakich wielkościach środków mówimy.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że bardzo optymistyczną wiadomością byłoby wyliczenie, że mamy do zrobienia 23,5 km dróg nieutwardzonych. Nie zdajemy sobie jednak sprawy z tego ile dróg, które uważamy, że są zaasfaltowane trzeba by było robić na nowo. I to jest porażające.

Wiceprzewodniczący S. Świtała stwierdził, że w przyszłości będziemy musieli zaciągnąć kredyt, aby kompleksowo załatwić sprawę remontów dróg.

Z-ca Burmistrza W. Cybulski wyjaśnił, że ilość dróg jaką posiadamy widać z zestawienia jakie przygotowujemy do odśnieżania.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że należy zwrócić uwagę, na to że po tych wszystkich pięknych inwestycjach, które zostały zrealizowane w ostatnich latach musimy zauważyć, że remonty dróg to też nasze zadanie.

Burmistrza A. Grygierek wyjaśniła, że co roku wykonywane są modernizacje dróg. W ciągu ostatnich 5 lat wydatki na drogi (bez środków unijnych) wzrosły o 100%. Potrzeb jest niestety tak dużo, że nie jesteśmy w stanie tego wszystkiego na raz zrobić. Zauważyła, że słowa przed chwilą wypowiedziane przez Przewodniczącego zabrzmiały tak jakbyśmy nie robili żadnych inwestycji na drogach. Stwierdziła też, że nie zapominamy o drogach, gdyż w każdym budżecie są środki na modernizacje dróg.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że chwalebne jest to, że nie zapominamy o inwestycjach drogowych, ale pomimo wszystko trzeba zauważyć pozytywy tej sprawy, że obecnie modernizacje dróg są robione zgodnie z obowiązującą technologią, a ciągle wzrastające ceny nie pozwalają na więcej. Dlatego musimy się zastanowić na przyszłość jakie podjąć działania, plany i zamierzenia w tym temacie. W pewnym momencie problem stanie się tak duży, że przerośnie możliwości Gminy.

Burmistrz A. Grygierek stwierdziła, że w większości gmin problem jest taki sam.

Przewodniczący C. Greń odesłał radnych do aktualnego numeru tygodnika „Wspólnota”, który w całości jest poświęcony problemom dróg w kraju.

Przewodniczący C. Greń zapytał o inwestycję odwodnienia osiedla w Drogomyślu, na którą była przeznaczona kwota 200 tysięcy zł, oprócz tego przesunęliśmy środki z chodnika do wydatków niewygasających. Środki z odwodnienia osiedla w kwocie 100 tysięcy zł zostały zabrane na remont chodnika. Na zadaniu pozostała kwota 100 tysięcy zł, zapytał więc co dalej w tej sprawie?

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że środki z odwodnienia osiedla nie zostały zabrane na remont chodnika lecz zostały przeznaczone na dokończenie odwodnienia osiedla.

Z-ca Burmistrza W. Cybulski dodatkowo wyjaśnił, że zadanie nosi nazwę „Odwodnienie osiedla w Drogomyślu wraz z odtworzeniem dróg” i w ramach tego zadania realizowane jest wykonanie kanalizacji deszczowej i ten fragment przedsięwzięcia został zakończony częścią dochodzącą do ulicy Głównej i na dalsze kroki nie mamy rozwiązania, czyli dalszego odprowadzenie wód do odbiornika jakim jest Młynówka. W związku z postępem inwestycji musimy to zrobić. Mamy wykonany projekt przejścia przez ulicę Główną oraz projekt odprowadzenia wód opadowych kolektorem do Młynówki i planujemy żeby zrobić chodnik przy okazji dokończenia odwodnienia. To, że w ostatnim okresie w ramach tego zadania zrobiliśmy drogi to jest inna sprawa, ponieważ remont dróg również mieści się w ramach tego zadania. Więc nikt nikomu nie zabrał środków tylko przyszedł czas na realizację zadania, które wcześniej zostało zaprojektowane.

Przewodniczący C. Greń zapytał, gdzie są środki, które były przeznaczone na remont chodnika?

Z-ca Burmistrza W. Cybulski wyjaśnił, że w 100 tysiącach zł, o których jest mowa w informacji to środki pozostałe po postępowaniu przetargowym na odwodnienie i na chodnik w Drogomyślu. Łącznie do dyspozycji była kwota 370 tysięcy zł. Przetarg na odwodnienie wraz chodnikiem zakończył się kwotą 270 tysięcy zł z czego pozostała kwota 100 tysięcy zł, która jest do dyspozycji na prowadzenie dalszych etapów związanych z budową dróg na osiedlu mieszkaniowym w Drogomyślu. Musimy rozmawiać dalej i zdecydować jaki fragment dróg ma być wykonany. Jest naszą intencją, aby zastanawiać się nad tym czy nie znaleźć środków na wykonanie większego zakresu dróg na osiedlu w Drogomyślu.

Przewodniczący C. Greń zwrócił się z prośbą do Burmistrza, aby zwiększyć środki na zadanie „Odwodnienie osiedla w Drogomyślu wraz z odtworzenie dróg”, gdyż kwota 100 tysięcy zł jest zbyt mała.

Z-ca Burmistrza W. Cybulski poinformował, że koszt potrzebny do zakończenia omawianej inwestycji wynosi 1 milion zł.

Przewodniczący C. Greń przypomniał, że nie ma w tej chwili starszej inwestycji w Gminie. Realizacja odwodnienia osiedla w Drogomyślu trwa już 14 lat i warto byłoby ją zakończyć.

Z-ca Burmistrza W. Cybulski poinformował, że gdyby istniała możliwość pozyskania środków zewnętrznych na ten cel, inwestycja ta byłaby dawno zakończona. Jednak nie możliwości pozyskania środków na tego typu zadania.

Przewodniczący C. Greń przypomniał, że w międzyczasie wiele inwestycji zostało zakończonych, a ta w Drogomyślu nadal nie ma szczęścia, aby była zakończona.

Burmistrz A. Grygierek przypomniała, że jedyną nie zakończoną inwestycją z lat poprzednich była budowa cmentarza komunalnego w Zabłociu, ale w tym przypadku nie możemy porównywać skali kosztów, gdyż wydatki dotyczące budowy cmentarza były o wiele mniejsze.

Komisje nie zgłosiły uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 17.

 

Na prośbę przewodniczącego C. Grenia - Sprawozdanie z realizacji programu współpracy z organizacjami pozarządowymi za rok 2011 – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje nie zgłosiły uwag do Informacji.

Radna U. Słowik zapytała, czy istniałaby możliwość zaciągania pożyczek z budżetu Gminy przez stowarzyszenia na okres dwóch lat? Stowarzyszenie z Drogomyśla w 2011 r. zaciągnęło pożyczkę z budżetu Gminy ale musiało ją oddać do 20 grudnia przed zamknięciem budżetu na koniec roku, pomimo tego, że refundacji środków nadal nie otrzymaliśmy.

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że analizowaliśmy sprawę, ale nie możemy udzielać pożyczek na okres dłuższy niż rok budżetowy. Nie możemy finansować tego zadania przez okres dwóch lat ponieważ nie jest ono ujęte w wieloletnim programie inwestycyjnym. Jest jeszcze możliwość, aby w nowym roku budżetowym Stowarzyszenie na nowo złożyło wniosek o pożyczkę. Jesteśmy jedną z nielicznych gmin w Powiecie Cieszyńskim, która ma zagwarantowane środki na udzielanie pożyczek dla organizacji pozarządowych i stowarzyszeń. Gmina wykazała własną inicjatywę, aby wesprzeć organizacje i stowarzyszenia przy pozyskiwaniu środków unijnych.

Radna U. Słowik wyjaśniła, że nie kwestionuje zasad przyznawania pożyczek z budżetu Gminy, tylko chce nakreślić problem jaki mają organizacje i stowarzyszenia. Wszystkie środki pozyskiwane z LGD lub PO „Ryby” są na zasadzie refundacji. Trzeba wyłożyć 15 000 zł własnych pieniędzy, aby móc realizować projekt.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że wszystkich obowiązują te same zasady, zarówno gminy jak i organizacje pozarządowe muszą najpierw wyłożyć środki, aby móc realizować jakikolwiek projekt. Można złożyć wniosek i nie podejmować się jego realizacji do momentu oceny i podpisania umowy. To wszystko wynika z tego jak jest napisany wniosek. Jeżeli organizacja decyduje się na realizację projektu przed uzyskaniem środków to wszystko wygląda tak jak przedstawiła to radna U. Słowik, w szczególności, że ocena wniosków bardzo mocno się przedłuża. Dając wniosek o płatność, nawet jeżeli chodzi o wniosek o pozyskanie środków unijnych, który złożyła gmina, są wytyczne, że powinien być zapłacony do konkretnie wyznaczonego dnia. Niestety wypłata środków również się przedłuża.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że rzeczywiście nasza Gmina wyszła naprzeciw organizacjom i stowarzyszeniom poprzez umożliwienie zaciągania pożyczek z budżetu Gminy. Jednak obowiązujące zasady nie są zbyt zachęcające dla organizacji.

Burmistrz A. Grygierek stwierdziła, że dobrze, że jest możliwość zaciągania pożyczek, ponieważ w innych gminach w ogóle ich nie ma.

Radna U. Słowik stwierdziła, że warunki udzielania pożyczek przez Gminę są bardzo dobre, niekorzystne są zasady starania się o pozyskanie środków unijnych.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 18.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - Informację nt. stanu prac dotyczących kanalizacji – przedstawił z-ca Burmistrza W. Cybulski.

Radny P. Faruga zapytał czy koncepcje kanalizacji gminy Strumień przedstawiane Radzie przez firmę projektową 2 lata temu – na dzisiaj są już nieaktualne?

Z-ca Burmistrza W. Cybulski wyjaśnił, że można powiedzieć, że przedstawione koncepcje kanalizacji dezaktualizują się i powstają nowe. Są 2 warianty koncepcji kanalizacji, ale na ten moment jeszcze będą ulegać modyfikacjom. Jeden z nich jest pod względem technicznym i ekonomicznym nieuzasadniony, gdyż wszystkie ścieki miałyby być skierowane do oczyszczalni w Strumieniu. Drugi z nich nakreśla, że dość znaczne części Gminy byłyby podłączone do oczyszczalni w Pawłowicach i w Chybiu.

Burmistrz A. Grygierek dodała, że w momencie kiedy gmina Strumień przygotowywała dokumentacje koncepcji kanalizacji projektowaliśmy, że wykonana będzie jedna oczyszczalnia w Strumieniu i to było zgodne z obowiązującymi wtedy wytycznymi. W międzyczasie zmieniły się wytyczne, dlatego ponownie analizujemy sprawę pod katem ekonomicznym i okazuje się, że musimy wprowadzić pewne zmiany. Zaproponowała, żeby temat został przedstawiony Radzie w kwietniu br.

Radny P. Faruga wyjaśnił, że sprawy te są bardzo ważne dla mieszkańców Gminy, ponieważ wielu ludzi wstrzymuje się z realizacją inwestycji w związku z planowaną budowy kanalizacji. Wielu mieszkańców zastanawia się nad budową własnych biologicznych oczyszczalni ścieków.

Wiceprzewodnicząca C. Skowron poinformowała, że wielu mieszkańców pyta się czy budować szamba?

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że wszyscy musimy cierpliwie poczekać do kwietnia.

Z-ca Burmistrza W. Cybulski dodał, że na szczeblu najwyższym podjęta została bardzo ważna decyzja, że obszary poza aglomeracją mogą uzyskać dofinansowanie na oczyszczalnie przydomowe i grupowe. W ramach tego opracowania będą wytypowane obszary gminy, które będą ciążyły do takich rozwiązań. Do tej pory takich możliwości nie było, aby uzyskać dofinansowanie do takich rozwiązań technicznych.

Radny P. Faruga poinformował, że mieszkańcy sąsiednich wiosek, którzy znajdują się w takich obszarach, już starają się o pozyskanie środków na dofinansowanie nowoczesnych przydomowych oczyszczalni.

Z-ca Burmistrza W. Cybulski wyjaśnił, że sytuacja jest na tyle skomplikowana, że na tego typu inwestycje dofinansowanie mogą otrzymać tylko ci mieszkańcy, którzy są poza aglomeracją. A my tej aglomeracji nie mamy i faktycznie całe województwo jej nie ma na dzień dzisiejszy.

Radny P. Faruga stwierdził, że mieszkańcy jak najszybciej muszą się dowiedzieć w jakim sektorze się znajdują, czy mają budować szamba, jak planować inwestycje, itp.

Z-ca Burmistrza W. Cybulski poinformował, że nowe koncepcje kanalizacji będą przedstawione Radzie w kwietniu br.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 19.

 

Protokół z XVII sesji, który był wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

 

ad. 20.

 

W wolnych wnioskach głos zabrali:

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut przedstawił wniosek wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu i Komisji Rolnictwa: „Komisje wnioskują, aby upoważnić Burmistrza Strumienia do wystąpienia do Wójta Gminy Pawłowice w sprawie podpisania porozumienia dotyczącego naboru dzieci z terenu gminy Pawłowice do placówek oświatowych gminy Strumień na następny rok szkolny.”.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że w trakcie wypowiedzenia jest bardzo trudna umowa na dzierżawę terenu byłego Kółka Rolniczego w Zbytkowie. W najbliższym czasie będziemy przygotowywać się do ogłoszenia przetarg na dzierżawę tego majątku.

Przewodniczący C. Greń przedstawił radnym zmianę ustawy z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników wprowadzone ustawą z dnia 29 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników oraz niektórych innych ustaw, które weszły w życie z dniem 1 września 2011 r. Zgodnie z tą zmiana identyfikatorem podatkowym podatników, które nie prowadzą działalności gospodarczej lub niebędący zarejestrowanymi podatnikami podatku od towarów i usług jest numer PESEL, zaś numer NIP jest identyfikatorem podatkowym w przypadku pozostałych podmiotów podlegających obowiązkowi ewidencyjnemu.

Radca prawny R. Szymonek wyjaśnił, że jest to uproszczenie, ponieważ jeżeli ktoś napisze swój NIP to nic się nie stanie (nie ma obowiązku używania numeru NIP przez określonych w zmianie ustawy podatników).

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że jesteśmy w trakcie przygotowania ogłoszenia dwóch konkursów na stanowiska dyrektorów placówek oświatowych tj.: Zespołu Szkół w Pruchnej i Gimnazjum w Strumieniu. Konkursy zostaną ogłoszone w marcu br.

 

ad. 21.

 

Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady XVIII sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 1900) słowami „zamykam XVIII sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

Protokołowała: Elżbieta Król

 

Przewodniczący Rady

Czesław GREŃ