Zarządzenie Nr 474/2012
Burmistrza Strumienia
z dnia 16 kwietnia 2011 r.
w sprawie: skierowania projektu uchwały pod obrady Rady Miejskiej w Strumieniu
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.) – Burmistrz Strumienia:
zarządza:
§ 1
Skierować pod obrady sesji Rady Miejskiej w Strumieniu projekt uchwały w sprawie zmiany Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2012.
§ 2
Wykonanie zarządzenia powierzam Kierownikowi Referatu Organizacyjnego.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
BURMISTRZ
mgr Anna Grygierek
-projekt-
Uchwała Nr XX. .2012
Rady Miejskiej w Strumieniu
z dnia 27 kwietnia 2012 r.
w sprawie: zmiany Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2012
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.) w związku z art. 41, ust. 1,2 i 5 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2007 r. Nr 70, poz. 473, z późn. zm.) i art. 10 ust. 1-4 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz. U. z 2012 r. poz. 124) – na wniosek Burmistrza Strumienia - Rada Miejska w Strumieniu
uchwala:
§ 1
Dokonać zmiany uchwały Nr XVI/138/2011 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 grudnia 2011 r. w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2011 w ten sposób, że załącznik Nr 1 do uchwały pn. Harmonogram zadań Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w pkt I/3, pkt III/1, III/4 i III/8 - otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszej uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierzyć Burmistrzowi Strumienia.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik
do Uchwały XX. .2012
Rady Miejskiej w Strumieniu
z dnia 27 kwietnia 2012 r.
-
Harmonogram zadań Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Lp. |
Nazwa zadania |
Koszt Zadania |
Paragraf budżetowy |
I. |
Zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych i ich rodzin oraz ofiar przemocy w rodzinie |
|
|
1. |
Dofinansowanie wczesnej terapii w Ośrodku Przeciwdziałania Problemom Alkoholowym w Bielsku-Białej |
4 000,00 |
2310 |
2. |
Dofinansowanie pracy Poradni Leczenia Uzależnień, opłata badań biegłych sądowych ds. uzależnień i wniosków sądowych |
4 000,00 |
4300 |
3. |
Sfinansowanie poradnictwa psychologicznego dla ofiar przemocy domowej z rodzin z problemem alkoholowym |
4 000,00 |
4300 |
II. |
Koszty pracy Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych |
|
|
1. |
12 posiedzeń komisji (3 osoby x12 m-cy x ryczałt) |
29 880,00 |
4170 |
2. |
Prowadzenie dyżurów w punkcie informacyjno-konsultacyjnego komisji RPA ds. uzależnień (12 x ryczałt) | ||
3. |
Prowadzenie punktu konsultacyjnego komisji ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie (12 x ryczałt) | ||
4. |
Prowadzenie spraw administracyjno-biurowych w zakresie pracy Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (12 x ryczałt) | ||
III. |
Działania profilaktyczne i opiekuńczo-wychowawcze nakierowane na młodzież szkolną |
|
|
1. |
Dofinansowanie pracy świetlic środowiskowych prowadzonych przez MGOK w Strumieniu |
155 000,00 |
2480 |
2. |
Dofinansowanie działań profilaktycznych prowadzonych przez Miejską Bibliotekę Publiczną oraz jej filie w czasie ferii i wakacji |
2 000,00 |
2480 |
3. |
Dofinansowanie pracy drużyn harcerskich |
3 500,00 |
4210 4300 |
4. |
Dofinansowanie szkolnych programów profilaktycznych i gminnego programu profilaktyki zdrowia |
19 300,00 |
4300 4210 |
5. |
Dofinansowanie Dnia Sporu Szkolnego i Mikołajkowego Turnieju Sportowego dla szkół |
2 000,00 |
4210 |
6. |
Sfinansowanie prewencyjnych płatnych patroli Policji w okresie letnim na terenie Gminy Strumień (6 tys. zł) oraz dofinansowanie działań profilaktycznych w szkołach Komendy Powiatowej Policji w Cieszynie (1 tys. zł) |
7 000,00 |
3000 |
7. |
Zakup usług szkoleniowych dla MKRPA i innych grup zawodowych w zakresie alkoholizmu i przemocy w rodzinie |
2 000,00 |
4300 |
8. |
Sfinansowanie kosztów transportu dowozu dzieci do placówek kolonijnych |
1 500,00 |
4300 |
9. |
Zakup materiałów biurowych dla potrzeb obsługi GPPiRPA |
1 720,00 |
4210 |
IV. |
Ogólny koszt realizacji GPPiRPA na rok 2012 |
235 900,00 |
851.54 |
-
Realizatorem zadań Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych jest Urząd Miejski w Strumieniu, poza zadaniem określonym harmonogramie w poz. I/I/3 którego realizację powierza się Miejskiemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Strumieniu.
Uzasadnienie
Konieczność corocznego uchwalania Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i dokonywania w nim zmian przez Radę Gminy wynika z zapisów art. 41 ust. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi (Dz. U. z 2007 r. Nr 70, poz. 473, z późn. zm.). Cytowana wyżej ustawa w art. 182 mówi, iż środki finansowe z opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznacza się na realizację Gminnych Programów Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, oraz Gminnych Programów Przeciwdziałania Narkomanii i nie mogą być przeznaczone na inne cele.
W związku z nadwyżką środków finansowych w kwocie 23 300,00zł z tytułu ponadplanowych opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i nie zrealizowanymi w całości wydatkami za 2011 rok proponuję się następujący rozdział tych środków:
-
Zwiększyć dotację do MGOK Strumień na prowadzenie świetlic środowiskowych o kwotę 15 000,00 zł.
-
Zwiększyć środki na realizacje szkolnych programów profilaktyki uzależnień o kwotę 2 800,00 zł.
-
Sfinansować poradnictwo psychologiczne prowadzone przez MOPS w Strumieniu dla ofiar przemocy domowej z rodzin z problemem alkoholowym w kwocie 4 000,00 zł.
-
Dofinansowanie kosztów transportu dla dzieci i młodzieży do placówek kolonijnych na kolonie organizowane przez parafie rzymskokatolice w kwocie 1 500,00 zł.
BURMISTRZ
mgr Anna Grygierek
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Burmistrz mgr Anna Grygierek |
Data utworzenia: | 2012-04-16 12:36:38 |
Wprowadził do systemu: | Edyta Rusek |
Data wprowadzenia: | 2012-04-24 12:36:50 |
Opublikował: | Edyta Rusek |
Data publikacji: | 2012-04-24 12:42:59 |
Ostatnia zmiana: | 2012-04-24 12:43:04 |
Ilość wyświetleń: | 883 |