Protokół Nr XIX/2012

obrad dziewiętnastej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu,

odbytych w dniu 30 marca 2012 r. o godz. 1600

w sali Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury w Strumieniu

Obecni: Radni Rady Miejskiej, Sołtysi i Przewodnicząca Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorzy i kierownicy podległych Radzie jednostek i zakładów budżetowych – wg załączonych list obecności, radni powiatowi, przedstawiciel Komisariatu Policji w Strumieniu, pracownicy Urzędu Miejskiego w Strumieniu, przedstawiciele prasy lokalnej i mieszkańcy Gminy.

Ponadto w obradach udział wzięli:

1)     Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek;

2)     z-ca Burmistrza Strumienia – mgr inż. Włodzimierz Cybulski;

3)     Skarbnik Strumienia – mgr Danuta Mitko;

4)     Sekretarz Strumienia – Daniela Kula.

Porządek obrad:

     1.       Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

     2.      Przedstawienie porządku obrad.

     3.       Wystąpienia gości.

     4.       Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

     5.       Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

     6.       Interpelacje i zapytania radnych.

     7.       Informacja o stanie bezpieczeństwa publicznego na terenie gminy Strumień.

     8.       Sprawozdanie z działalności Hali Sportowej za rok 2011 i informacja planach na rok 2012.

     9.       Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia Statutu Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu.

 10.       Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Wsparcia Rodziny na lata 2012-2015.

 11.       Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2012-2022.

 12.       Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2012 r.

 13.       Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przekazania środków finansowych dla Policji.

 14.       Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie funduszu sołeckiego na rok budżetowy 2013.

 15.       Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji przez Burmistrza Strumienia.

 16.       Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie regulaminu korzystania z obiektu Gminnego Centrum Integracji Wsi w Pruchnej.

 17.       Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie regulaminu korzystania z boiska wielofunkcyjnego położonego obok Gimnazjum im. Powstańców Śląskich w Strumieniu.

 18.       Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyjęcia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Strumień w 2012 roku”.

 19.       Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie nadania nazw ulic w mieście Strumień.

 20.       Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie niezabudowanej nieruchomości (działka nr 3141/3) położonej w Strumieniu.

 21.       Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie niezabudowanej nieruchomości (działka) położonej w Strumieniu.

 22.       Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi dotyczącej działalności Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu.

 23.       Informacja nt. stanu mienia komunalnego.

 24.       Informacja nt. realizacji regulaminu utrzymania czystości i porządku oraz gospodarowania odpadami w gminie Strumień.

 25.       Raport z realizacji zadań Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii w roku 2011 w gminie Strumień.

 26.       Informacja doraźnej Komisji nt. stanu prac związanych ze zmianą Statutu Gminy Strumień.

 27.       Zatwierdzenie protokołu z XVIII sesji.

 28.       Informacje, wolne głosy i wnioski.

 29.       Zakończenie.

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył – Przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu Czesław Greń.

Przewodniczący C. Greń – na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 14 radnych, na 15 ustawowego składu Rady – obrady są zatem prawomocne.

Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Strumienia, z-cę Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Sekretarza Strumienia, Radcę prawnego pana Romana Szymonka, dyrektorów i kierowników podległych Radzie jednostek organizacyjnych i zakładów budżetowych, przewodniczących jednostek pomocniczych Gminy, radnego powiatowego Karola Gajdzicę, Komendanta Komisariatu Policji w Strumieniu pana Rafała Machaczkę, asystenta Posła na Sejm RP Mirosławy Nykiel pana Adama Fabię, panią Beatę Sekuła z Redakcji Gazety Prawnej - Forum Biznesu, młodych sportowców z terenu Gminy, pracowników Urzędu Miejskiego i przedstawicieli lokalnej prasy.

 

 

 

ad. 2.

 

Przewodniczący C. Greń odczytał porządek obrad XIX sesji.

Porządek obrad został przyjęty bez uwag.

 

ad. 3.

 

Pani B. Sekuła z Redakcji Gazety Prawnej - Forum Biznesu wręczyła Burmistrz A. Grygierek wyróżnienie – tytuł „Przyjazna Gmina 2011”.

Pani B. Sekuła poinformowała, że nagroda została przyznana przez kapitułę Konkursu Przyjazna Gmina organizowanego przez Forum Biznesu pod patronatem Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. Gmina Strumień zdobyła nagrodę w kategorii gmina miejsko - wiejska o charakterze rolniczo-przemysłowym. Gmina wyróżnia się na tle innych gmin przede wszystkim na tle gospodarczym, edukacyjnym, powstają nowe miejsca pracy, a w ostatnich latach zrealizowano wiele projektów inwestycyjnych. Ponadto zwrócić trzeba uwagę na aktywizację mieszkańców, a w szczególności kobiet.

Przyjazna Gmina to program mający na celu wyłonienie najlepszych gmin oraz wskazanie kierunków rozwoju w polskim samorządzie lokalnym, a także promocję gminy przyjaznej inwestorom, mieszkańcom i turystom.

Burmistrz A. Grygierek podziękowała za przyznaną nagrodę, podkreśliła też, że to wspólny sukces nie tylko Burmistrza, ale pracowników Urzędu, radnych i mieszkańców Gminy.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że jesteśmy bardzo usatysfakcjonowani z przyznanej nagrody, która jest wyróżnieniem dla całej Gminy.

Burmistrz A. Grygierek wraz z Przewodniczącym C. Greniem wręczyli nagrody za wysokie wyniki sportowe w 2011 r. dla młodych sportowców z terenu Gminy:

-      Magdaleny Kolaczek – za zajęcie III miejsca na Międzywojewódzkich Mistrzostwach Młodzików i Młodziczek w Judo w Bytomiu w dniu 12 czerwca 2011 r.,

-      Patryka Wyleżoł – za zajęcie III miejsca na Mistrzostwach Śląska w Judo w Bytomiu w dniach 8-9 stycznia 2011 r.,

-      Doroty Haspert za zajęcie I miejsca w sztafecie dziewcząt 4 x 100 m stylem dowolnym na Letnich Mistrzostwach Śląska w Radlinie w dniach 9-10 czerwca 2011 r.

Burmistrz A. Grygierek w imieniu wszystkich zebranych pogratulowała nagrodzonej młodzieży oraz ich rodzicom osiągnięć sportowych oraz życzyła dalszych sukcesów.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że młodzież została wyróżniona nie tylko dyplomami, młodzi sportowcy otrzymają również nagrody w postaci sprzętu sportowego.

 

ad. 4.

 

Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała: że

-      wczoraj podpisaliśmy umowę na projekt złożony do Lokalnej Grupy Działania „Cieszyńska Kraina” promujący gminę Strumień w obiektywie, okres realizacji zaplanowano do końca listopada br.

-      otrzymaliśmy dofinansowanie w ramach działania PO „RYBY” w kwocie 1 milion złotych na realizację modernizacji Sali w Bąkowie.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 5.

 

Informację Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że niedawno zakończył się cykl zebrań wiejskich w sołectwach i w mieście, w których mieliśmy okazję uczestniczyć. Zainteresowanie mieszkańców oraz frekwencja na zebraniach co roku jest większa co świadczy o tym, że mieszkańcy chętnie biorą w nich udział przedstawiając swoje problemy.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 6.

 

Przewodniczący C. Greń zapytał radnych, czy odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji są zadawalające oraz czy zgłaszają jeszcze jakieś dodatkowe pytania i uwagi?

Wiceprzewodnicząca C. Skowron interpelowała o wystąpienie do Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Cieszynie o likwidację dwóch rozlewisk wody powstających nawet po niewielkich deszczach na drodze powiatowej – ul. Wyzwolenia w Zbytkowie (jedno za sklepem GS „SCH” na wysokości krzyża i drugie na skrzyżowaniu z ul. Starowiejską).

Radny T. Tolasz interpelował o interwencję w firmie SKANSKA – wykonawcy modernizacji drogi powiatowej – ul. Głównej w Pruchnej w  sprawie likwidacji rozlewiska wody powstającego przy zjeździe na parking między kościołem katolickim, a cmentarzem (poziom asfaltu jest poniżej poziomu drogi dlatego konieczne jest tam zainstalowanie studzienki lub wykonanie dodatkowej warstwy asfaltu). Przekazał też zdjęcia, które obrazują przedstawiony problem.

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że w obu sprawach wystąpimy do Powiatu Cieszyńskiego, a dokumentacja fotograficzna zostanie przekazana do Powiatu wraz z interpelacją.

Przewodniczący C. Greń przypomniał, że w Planie Pracy Rady Miejskiej na bieżący rok mamy zaplanowane zorganizowanie spotkania z Powiatem Cieszyńskim w sprawie stanu dróg, chodników więc będzie okazja, aby ich o te sprawy zapytać.

Radny Z. Podyma w imieniu swoim oraz radnej U. Słowik podziękował z-cy Burmistrza W. Cybulskiemu za zorganizowanie wizji lokalnej w sołectwie Drogomyśl. Wyraził słowa nadziei, że problemy przedstawione na wizji będą realizowane zgodnie z ustaleniami.

Radny Z. Podyma interpelował w sprawie likwidacji wklęśnięcia w ul. Klonowej w Drogomyślu, powstałego podczas tegorocznej zimy, w miejscu przejścia pod drogą przepustu doprowadzającego wodę do stawu Podymacz.

Przewodniczący C. Greń podziękował z-cy Burmistrza W Cybulskiemu za dzisiejszą wizję lokalną w Drogomyślu, będącą wynikiem interwencji po Zebraniu Wiejskim.

 

Wiceprzewodnicząca Cecylia Skowron interpelowała o wystąpienie do Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w sprawie likwidacji dziur powstałych przy wyjeździe na DK 81 z ul. 1 Maja w Zbytkowie w kierunku Pawłowic.

 

ad. 7.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Informację o stanie bezpieczeństwa publicznego na terenie gminy Strumień – przedstawił Komendant Komisariatu Policji w Strumieniu R. Machaczka.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że na ilość wypadków drogowych, kolizji itp. zdarzeń drogowych ma wpływ położenie Gminy, która przecięta jest bardzo ruchliwą dwupasmówką.

Komendant R. Machaczka potwierdził, że rzeczywiście największa liczba wypadków występuje na dwupasmówce.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że bardzo optymistyczna jest informacja, że gmina Strumień jest jedną z najbezpieczniejszych gmin Powiatu. Zapytał też o działalność grup przestępczych, czy jest to nowe zjawisko, czy tego typu przestępstwa pojawiały się już od dawna?

Komendant R. Machaczka poinformował, że w przeszłości zdarzały się już przestępstwa tego typu. W ostatnim czasie działalność grup przestępczych była bardzo nasilona w dziedzinie kradzieży maszyn i sprzętów budowlanych, które są bardzo drogie. Jednak najbardziej niepokojący w tym procederze był bardzo młody wiek przestępców, który wynosił około 20 lat.

Wiceprzewodniczący S. Świtała zapytał czy w zorganizowanych grupach przestępczych działały osoby z naszego terenu?

Komendant R. Machaczka odpowiedział, że była to grupa 18 osób gdzie większość z nich pochodziła z terenu gmin: Strumień i Chybie, a druga część pochodziła z gminy Skoczów. Poinformował też, że nie była to grupa przestępcza zorganizowana.

Radny K. Pisiut poinformował, że na Zebraniu Wiejskim w Pruchnej mieszkańcy prosili, aby patrole policyjne pojawiały się na terenie Gminy w porach nocnych. Mieszkańcy proszą, aby patrol przejechał przez wieś i zobaczył gdzie się coś dzieje, bardzo często np. młodzież wracająca z dyskotek po godz. 22 lub 23 przewraca i niszczy znaki drogowe, przystanki autobusowe itp.

Radny K. Pisiut poprosił, aby w Strumieniu pojawiały się patrole policyjne - piesze. Zwrócił uwagę, że na wąskich ulicach w Strumieniu w miejscach gdzie ustawiony jest znak zakazu zatrzymania i postoju są zaparkowane samochody i czasami nie ma możliwości wyminięcia się.

Komendant R. Machaczka odpowiedział, że patrole policyjne - piesze są kierowane w rejony wg zegara zagrożeń, który jest comiesięcznie analizowany. Te patrole są również wysyłane do Pruchnej, a główny problem polega na tym, że jest to bardzo duży teren, a pojawiające się w terenie radiowozy nie zawsze są zauważane. Na pewno w okresie letnim pojawi się więcej patroli policyjnych, ponieważ będą uruchomione płatne patrole podczas wakacji.

Radna A. Żur zapytała czy na terenie Gminy jest duże zagrożenie narkotykowe? Czy to zjawisko pojawia się w naszych szkołach?

Komendant R. Machaczka wyjaśnił, że w sprawie szkół trudno jest jasno i klarownie powiedzieć, czy zjawisko narkotyków jest, czy go nie ma. Odpowiedział, że zagrożenie narkotykowe na terenie Gminy jest, od czasu do czasu są zatrzymywane osoby, są również dealerzy narkotyków. W ubiegłym roku i dwa lata temu Komisariat Policji prowadził sprawy związane z narkotykami. Z posiadanych informacji, które są analizowane na bieżąco – zjawisko to bardziej polega na tym, że młodzież ucząca się korzysta z narkotyków w szkołach w Cieszynie i Bielsku-Białej i takich sygnałów mamy sporo. Wiemy o tym, że tam są zatrzymywani i sądzić trzeba, że przywożą te narkotyki na teren Gminy. Poinformował też, że na razie nie odnotowano zjawiska pojawiania się dealerów przed szkołami na terenie Gminy i ma nadzieję, że nie będzie to miało miejsca u nas.

Dyrektor MGOK B. Żydek uzupełniając poinformował, że w dzisiejszych czasach sprawa narkotyków wygląda nieco inaczej: dealerzy narkotyków w szkołach tacy jakich znamy z filmów – nie ma na terenie Gminy. Narkotyki obecnie weszły na tzw. salony, nie jest to zjawisko, które do tej port kojarzyło się nam z patologią. Dzieci i młodzież zażywają narkotyki dla sprawdzenia i dla zabawy. Dzieci te niejednokrotnie pochodzą z dobrych rodzin i robią to z ciekawości, gdyż taka jest moda. Rolę dealerów w tej chwili przejęli sami użytkownicy, czyli sama młodzież rozprowadza narkotyki między sobą.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 8.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - Sprawozdanie z działalności Hali Sportowej za rok 2011 oraz informację o planach na rok 2012 – przedstawia Kierownik Hali Sportowej J. Krzyżanowska.

Kierownik J. Krzyżanowska dodatkowo poinformowała, że dzięki staraniom Burmistrza i Dyrektora ZGKiM powiększony został parking przed Halą Sportową oraz zamontowano monitoring w obiekcie i na zewnątrz.

Przewodniczący C. Greń podziękował Kierownikowi Hali Sportowej za bardzo szeroką informację oraz życzył dalszych dobrych pomysłów i sukcesów w realizacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 9.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Statutu Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu – przedstawiła Kierownik MOPS M. Florek.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XIX/166/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 marca 2012 r. w sprawie zatwierdzenia Statutu Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

 

 

ad. 10.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Wsparcia Rodziny na lata 2012-2015 – przedstawiła Kierownik MOPS M. Florek.

Kierownik M. Florek przedstawiła autopoprawkę do projektu uchwały. Zaproponowała, aby w § 3 skreślić słowa „z dniem podpisania” i wpisać „z dniem podjęcia”.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką w § 3.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XIX/167/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 marca 2012 r. w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Wsparcia Rodziny na lata 2012-2015.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 11.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2012-2022 (wraz z autopoprawką) – przedstawiła Skarbnik D. Mitko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XIX/168/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 marca 2012 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2012-2022.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 12.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2012 r. (wraz z autopoprawką) – przedstawiła Skarbnik D. Mitko.

Komisje Rady nie zgłosiły uwag do projektu uchwały.

Wiceprzewodniczący S. Świtała zapytał czy w dziale oświata i wychowanie kwota 96 tysięcy złotych jest przeznaczona na podwyżki dla nauczycieli od września br.?

Skarbnik D. Mitko odpowiedziała, że jest to zwiększona subwencja oświatowa, która będzie przeznaczona na wynagrodzenia dla nauczycieli dla dzieci 6 letnich, które miały uczęszczać do szkoły.

Burmistrz A. Grygierek dodatkowo poinformowała, że planujemy otwarcie trzeciego oddziału w Przedszkolu w Pruchnej, dlatego środki te zostały częściowo przeznaczone na wynagrodzenie i stworzenie etatu w Pruchnej. Wiemy, że wpłynęło bardzo dużo wniosków, około 70, o przyjęcie dzieci do Przedszkola, a do tej pory były tam tylko dwa oddziały (około 50 dzieci). W Pruchnej powstało prywatne przedszkole i po przeanalizowaniu kosztów, które Gmina musiałaby pokryć za uczęszczanie dzieci do prywatnej placówki oraz możliwość wyremontowania sali w Szkole, które pomieści 25 dzieci (a później będzie służyła dzieciom 6-letnim) - podjęliśmy decyzję o utworzeniu trzeciego oddziału.

Radny P. Faruga zapytał ile dzieci pójdzie do prywatnego przedszkola w Pruchnej?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że jeżeli stworzymy dodatkowy oddział w budynku Szkoły, wtedy nie będzie chętnych do korzystania z prywatnego przedszkola.

Radny P. Faruga stwierdził, że prywatne przedszkole może będzie zachęcać atrakcyjniejszymi usługami.

Wiceprzewodniczący S. Świtała stwierdził, że prywatne przedszkole będzie oferowało jedynie atrakcyjniejsze godziny otwarcia.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że prywatne przedszkole oferuje godziny otwarcia do 18 i na pewno będzie to atrakcyjniejsze dla rodziców pracujących, natomiast nowości proponowane przez prywatne przedszkola są przyjmowane przez rodziców z obawą. Rodzice wyrażają zdanie, że jakość usług proponowanych przez przedszkola samorządowe na terenie Gminy bardzo się poprawiła.

Radny S. Balas zapytał czy w Przedszkolu w Bąkowie będą trzy oddziały?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że jeżeli dojdzie do podpisania porozumienia z Wójtem Gminy Pawłowice wtedy w Bąkowie otworzymy trzeci oddział przedszkolny. Poinformowała też, że w Pruchnej jest inna sytuacja, gdyż wszystkie dzieci są z terenu naszej Gminy, natomiast w Bąkowie 14 dzieci jest z Jarząbkowic i 1 dziecko ze Zbytkowa. W lutym wystąpiliśmy do Wójta Gminy Pawłowice z propozycją, otwarcia trzeciego oddziału w Przedszkolu w Bąkowie pod warunkiem dofinansowania przez gminę Pawłowice kwoty 400,- zł do jednego dziecka. Od Dyrektora ZOS w Pawłowicach uzyskaliśmy informację, że kwota ta jest za duża pomimo tego, że tyle samo gmina Strumień płaci gminie Pawłowice za uczęszczanie naszych dzieci do przedszkoli na terenie gminy Pawłowice.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że jest zainteresowana podpisaniem porozumienia z gminą Pawłowice w sprawie pokrycia kosztów uczęszczania dzieci z Jarząbkowic do Przedszkola w Bąkowie. Wójt Pawłowic również jest zainteresowany takim rozwiązaniem sprawy, więc wszystko jest na dobrej drodze.

Radny S. Balas poinformował, że razem z dziećmi z Jarząbkowic jest ich 70.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką).

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XIX/169/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 marca 2012 r. w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2012 r.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 13.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie przekazania środków finansowych dla Policji – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Wiceprzewodniczący S. Świtała poprosił, aby zwiększyć ilość patroli policji w sołectwach.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XIX/170/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 marca 2012 r. w sprawie przekazania środków finansowych dla Policji.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 14.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie funduszu sołeckiego na rok budżetowy 2013 – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut poinformował, że Komisja nie wniosła uwag do projektu uchwały. Ponadto zgłosiła wniosek: „Komisja wnioskuje o utworzenie w budżecie Gminy na 2013 r. funduszu do dyspozycji jednostek pomocniczych, wyliczanego wg kryterium ilości mieszkańców.”.

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - P. Faruga poinformował, że Komisja nie wniosła uwag do projektu uchwały.

Przewodnicząca Komisji Oświaty, … - A. Żur poinformowała, że Komisja przychyla się do wniosku zgłoszonego przez Komisję Budżetu.

Radna U. Słowik zapytała czy do wyliczania kwot funduszu do dyspozycji jednostek pomocniczych dla poszczególnych sołectw będzie wykorzystywany jakiś algorytm ilości mieszkańców, czy kilometrów dróg? W Drogomyślu jest

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że dawniej kwoty dla poszczególnych sołectw przeznaczone na kamień były bardzo podobne. W bieżącym roku zrobiły się dość duże dysproporcje, gdyż wyliczyliśmy kwoty wg ilości kilometrów dróg. Zaproponowała, że wspólnie musimy wypracować algorytm, wg którego wyliczane będą kwoty dla poszczególnych sołectw i miasta. Na pewno nie stać nas na to, aby realizować oba projekty: fundusz sołecki proponowany przez rząd oraz pulę środków przeznaczonych na kamień do utwardzenia dróg.

Radna U. Słowik wyraziła słowa zadowolenia z faktu, że wspólnie będziemy opracowywać algorytm wg którego wyliczane będą wysokości środków przeznaczonych do dyspozycji sołectw i miasta.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że sprawy te będą konkretnie omawiane przy okazji konstruowania budżetu na rok 2013 (ustalona zostanie kwota przeznaczona na ten cel oraz zasady jej podziału). Zaproponował też, żeby nie ograniczać wydatkowania tych środków tylko na zakup kamienia do utwardzenia dróg, ale również na naprawę przepustów, budowę boiska itp.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XIX/171/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 marca 2012 r. w sprawie funduszu sołeckiego na rok budżetowy 2013.

Uchwała w załączeniu.

 

 

ad. 15.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie określenia zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji przez Burmistrza Strumienia – przedstawił z-ca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XIX/172/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 marca 2012 r. w sprawie określenia zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji przez Burmistrza Strumienia.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 16.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie regulaminu korzystania z obiektu Gminnego Centrum Integracji Wsi w Pruchnej – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XIX/173/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 marca 2012 r. w sprawie regulaminu korzystania z obiektu Gminnego Centrum Integracji Wsi w Pruchnej.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 17.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie regulaminu korzystania z boiska wielofunkcyjnego położonego obok Gimnazjum im. Powstańców Śląskich w Strumieniu – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XIX/174/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 marca 2012 r. w sprawie regulaminu korzystania z boiska wielofunkcyjnego położonego obok Gimnazjum im. Powstańców Śląskich w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 18.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie przyjęcia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Strumień w 2012 roku” – przedstawił z-ca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XIX/175/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 marca 2012 r. w sprawie przyjęcia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Strumień w 2012 roku”.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 19.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie nadania nazw ulic w mieście Strumień (ulice: Azaliowa i Cyprysowa) – przedstawił z-ca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

13 głosami „za” i 1 głosie „wstrzymującym się od głosowania” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XIX/176/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 marca 2012 r. w sprawie nadania nazw ulic w mieście Strumień.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 20.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie niezabudowanej nieruchomości (działka nr 3141/3) położonej w Strumieniu – przedstawił z-ca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XIX/177/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 marca 2012 r. w sprawie wyrażenia zgody na zbycie niezabudowanej nieruchomości położonej w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 21.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie niezabudowanej nieruchomości (działka nr 3420) położonej w Strumieniu – przedstawił z-ca Burmistrza W. Cybulski.

Burmistrz A. Grygierek dodatkowo poinformowała, że na zbycie nieruchomości będzie ogłoszony przetarg nieograniczony więc będą mogli do niego przystąpić również sąsiedzi.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XIX/178/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 marca 2012 r. w sprawie wyrażenia zgody na zbycie niezabudowanej nieruchomości położonej w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

Przewodniczący C. Greń ogłosił 10-minutową przerwę w obradach.

 

ad. 22.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi dotyczącej działalności Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu wraz z uzasadnieniem przedstawił z-ca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Z. Podyma.

Komisje Rady nie zgłosiły uwag do projektu uchwały.

Pani E. Jakubczak poinformowała, że trzeba rozgraniczyć odszkodowanie za powódź za faktycznie zalane w 2010 r. piwnice, od odszkodowania za mieszkanie co jest zupełnie odrębną sprawą. Stwierdziła, że nie wie czy za zalane podczas powodzi w 2010 r. piwnice należy się jakieś odszkodowanie, jeśli tak to poprosiła, aby wykorzystać je na remont m.in. korytarz w mieszkaniu po powodzi w 2010 r. wymaga remontu.

Przewodniczący C. Greń zapytał, że zdaniem skarżącej zalanie piwnicy miało wpływ na stan korytarza? Czy tak to mamy rozumieć?

Pani E. Jakubczak odpowiedziała, że przypuszcza, iż na pewno jakiś tam wpływ ma.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że na początku były zapewnienia ze strony Rządu, że każdy budynek i każda rodzina która ucierpiała po powodzi otrzyma jakieś odszkodowanie. Dlatego robiliśmy wizje lokalne we wszystkich budynkach komunalnych, mieszkaniach i szkołach. W rezultacie odszkodowanie otrzymały tylko te osoby, którym w piwnicach zalało np. opał lub został uszkodzony piec. Osoby te dodatkowo musiały wykazać się bardzo niskimi dochodami. Za zalane piwnice nie wypłacano żadnych odszkodowań m.in. piwnie budynku Ratusza również były zalane i nie otrzymaliśmy z tego tytułu żadnego odszkodowania. Pieniądze wypłacono jedynie w przypadku zalania budynków mieszkalnych.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że sam fakt, iż we wszystkich budynkach komunalnych pojawiła się Komisja do szacowania szkód powodziowych, wielu osobom narobiło nadziei. My również myśleliśmy, że z tego tytułu otrzymamy jakieś środki. W efekcie okazało się, że ZGKiM żadnych środków na ten cel nie otrzymał.

Radny P. Faruga zapytał, że nawet w przypadku gdy w piwnicy zalało by mienie o dużej wartości również nie wypłacono by odszkodowania?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała przecząco. Wyjaśniła, że w takim przypadku można się starać o wypłatę środków z ubezpieczenia budynku.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła także, że pani E. Jakubczak ma rację, ponieważ na początku obiecywano, że wszyscy dostaną odszkodowania. A w efekcie środki wypłacano w przypadku zalania budynków mieszkalnych, gdzie wysokość szkód była wyszacowana przez rzeczoznawcę, a rozliczenie z przyznanych środków następowało na podstawie faktur.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że jak zawsze wszystko skończyło się na pięknych obietnicach.

Pani E. Jakubczak poinformowała, że w jej mieszkaniu była jakaś Komisja i na pewno sporządzony został protokół i nie wie dlaczego jej jako lokatorce nie jest udostępniona treść tego dokumentu.

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że Gmina nie występowała o zwrot środków, gdyż nie miała podstaw, żeby o coś takiego występować.

Dyrektor Ł. Pachuła wyjaśnił, że gmina Strumień jest położona w bardzo podmokłym terenie, zarówno jeżeli chodzi o grunty, jak również i o wielkości opadów. Większość budynków, nie tylko komunalnych ale i prywatnych jest w większym lub mniejszym stopniu zawilgocona, a ogromna wielkość opadów podczas majowej powodzi w 2010 r. jeszcze bardziej wzmogła tą wilgotność.

Dyrektor Ł. Pachuła wyjaśnił, że w budynku, w którym zamieszkuje skarżąca była zalana jedynie piwnica i innych szkód powodziowych nie było (żadna ściana się nie pochyliła, sufit się nie zawalił, tynki nie odpadły). Członkowie Komisji Rewizyjnej pytali skarżącą czy mieszkanie zostało uszkodzone podczas powodzi, na co uzyskali odpowiedź przeczącą. ZGKiM też nie otrzymał żadnych odszkodowań za cokolwiek.

Przewodniczący C. Greń zapytał czy Komisja Rewizyjna badała również aspekt sprawy dotyczący zalanej piwnicy?

Z-ca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Z. Podyma poinformował, że Komisja Rewizyjna zwróciła uwagę, na to że budynek pochodzi z XIX wieku i występują w nim problemy z wilgocią, na budynku zabezpieczone są otwory, które świadczą, że w latach dziewięćdziesiątych był on osuszany.

Przewodniczący C. Greń zapytał czy Komisja stwierdziła szkody powodziowe w piwnicy?

Z-ca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Z. Podyma wyjaśnił, że Komisja zapoznała się z protokołem szacowania szkód w piwnicy budynku, w którym zamieszkuje skarżąca (odczytał wykaz szkód powstałych w piwnicy zawartych w protokole szacowania szkód).

Dyrektor Ł. Pachuła poinformował, że w jesienią ubiegłego roku w całym budynku, w którym mieszka skarżąca wymieniono okna na nowe plastikowe.

Przewodniczący C. Greń zapytała czy w mieszkaniu skarżącej też wymieniono okna?

Dyrektor Ł. Pachuła odpowiedział twierdząco.

Przewodniczący C. Greń odczytał wnioski Komisji Rewizyjnej zawarte w uzasadnieniu do uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi dotyczące: rozeznania wykonania wentylacji w pomieszczeniu zaadaptowanym na łazienkę oraz wyregulowania okien, aby była tam mikrowentylacja.

Pani E. Jakubczak stwierdziła, że protokoły zgadzają się ze stanem faktycznym, ale nadal nie wie czy odszkodowanie jest przyznane czy nie?

Przewodniczący C. Greń poinformował, że pani Burmistrz wyjaśniała już tą sprawę, że odszkodowanie w tym przypadku nie przysługiwało, pomimo wstępnych sygnałów, że odszkodowania będą wypłacane.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że informacje na ten temat były zamieszczone na stronie internetowej, były tam wskazówki o co można się ubiegać i za jakie szkody można uzyskać odszkodowanie. Stwierdziła też, że Dyrektor ZGKiM mógł o tym poinformować skarżącą.

Pani E. Jakubczak stwierdziła, że Dyrektor mógł udzielić jej informacji na ten temat.

Przewodniczący C. Greń zapytał czy do Dyrektora ZGKiM zgłosiło się więcej osób w podobnej sprawie i czy zostało wypłacone jakieś odszkodowanie.

Dyrektor Ł. Pachuła odpowiedział przecząco informując, że jest to jeden jedyny przypadek, że ktoś żąda odszkodowania.

Pani E. Jakubczak poinformował, że ona jest zainteresowana tą sprawą, ponieważ mieszka tam, a w jej mieszkaniu jest grzyb jest też bardzo wilgotno i mokro. Chciałaby się tego pozbyć.

Przewodniczący C. Greń wyjaśnił, że sprawa ta nie jest związana z wypłatą odszkodowania, w mieszkaniu jest potrzebny remont.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

13 głosami „za” i 1 głosie „wstrzymującym się od głosowania” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XIX/179/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 marca 2012 r. w sprawie wyrażenia zgody na zbycie niezabudowanej nieruchomości położonej w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 23.

 

Na prośbę przewodniczącego C. Grenia - Informację nt. stanu mienia komunalnego – przedstawił z-ca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje i radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 24.

 

Na prośbę przewodniczącego C. Grenia - Informację nt. realizacji regulaminu utrzymania czystości i porządku oraz gospodarowania odpadami w gminie Strumień – przedstawił z-ca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje nie zgłosiły uwag do Informacji.

Wiceprzewodniczący S. Świtała zapytał czy kontrola wywozu ścieków z szamb będą prowadzona tylko w Pruchnej i w Zabłociu?

Z-ca Burmistrz W. Cybulski wyjaśnił, że Gmina stara się głównie reagować na sytuacje drastyczne. Kontrole w Pruchnej były podyktowane wioskami Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Cieszynie, ponieważ pewne sprawy ujawniły się po remoncie drogi powiatowej ul. Głównej w Pruchnej. Wszyscy dążą do tego, aby remontować i odtwarzać rowy, a przy tych okazjach ujawniają się te najtrudniejsze sprawy i związku z czym na wnioski z zewnątrz musimy odpowiadać kontrolami i w sytuacjach ewidentnych też to musimy czynić, ponieważ w takich przypadkach sprawdzana i karana byłaby Gmina przez służby, którym podlegamy. Z jednej strony jest to reakcja obronna Gminy, a rzeczywiście jest to obowiązek ustawowy Gminy. Aktualnie kontrole są prowadzone w Zbytkowie i będziemy nadal prowadzić je w tym systemie na terenie Gminy. Wszyscy wiemy, że problem polega na tym, że nie mamy urządzeń do odprowadzania ścieków, jednak musimy usilnie dążyć do tego, aby jak najszybciej się pojawiły. Dobrze wiemy jak sprawa ta wygląda od strony realizacyjnej oraz możliwości finansowych Gminy. Dzisiejszy stan dotyczący kontroli gospodarki ściekowej mieszkańców jest bardzo łaskawy z punktu widzenia obowiązków i możliwości Gminy, a później będzie gorzej. Staramy się mówić o tym mieszkańcom przy każdej okazji m.in. na zebraniach wiejskich. Nie robimy specjalnych kampanii, ale nie wykluczone jest, że będziemy do zmuszeni do podjęcia większych działań bardziej restrykcyjnych. Radni powinni uświadamiać mieszkańców w tej sprawie, żeby w przyszłości nie było zaskoczeń i rozczarowań.

Wiceprzewodniczący S. Świtała przedstawił problem, który poruszono na Zebraniu Wiejskim w Pruchnej: co z przydomowymi oczyszczalniami, które mieszkańcy zainstalują w tej chwili na swoich posesjach? Czy w przypadku budowy przez Gminę kanalizacji i tak będą musieli podłączyć się do kolektora?

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że sprawy kanalizacji będziemy analizować wspólnie z Radą w kwietniu br.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 25.

 

Na prośbę przewodniczącego C. Grenia - Raport z realizacji zadań Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii w roku 2011 w gminie Strumień – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje i radni nie zgłosili uwag do Raportu.

Raport został przyjęty.

 

ad. 26.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Informację doraźnej Komisji nt. stanu prac związanych ze zmianą Statutu Gminy Strumień – przedstawił Przewodniczący doraźnej Komisji ds. przygotowania projektu Statutu Gminy Strumień S. Świtała.

Radca prawny R. Szymonek dodał

Przewodniczący C. Greń poinformował, że w najbliższych dniach w Katowicach organizowane jest szkolenie nt. najczęstszych błędów występujących w statutach gmin, z którego skorzystamy.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 27.

 

Protokół z XVIII sesji, który był wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

 

ad. 28.

 

W wolnych wnioskach głos zabrali:

Przewodniczący C. Greń przypomniał radnym, że 30 kwietnia br. upływa termin składania oświadczeń majątkowych za 2011 r.

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - P. Faruga przedstawił wnioski Komisji: „1. Komisja wnioskuje o przedstawienie przez wszystkich przewoźników działających na terenie gminy Strumień danych dot. ilości kurów oraz ilości osób korzystających z kursów autobusów.

2. Komisja wnioskuje o przedstawienie przez Starostę Powiatu Cieszyńskiego informacji nt. stanu prac nad Programem Transportu Publicznego na terenie Powiatu Cieszyńskiego oraz współpracy w tym temacie z sąsiednimi powiatami.”.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut przedstawił wnioski Komisji: „1. Komisja negatywnie opiniuje wniosek Powiatu Cieszyńskiego o nabycie nieruchomości i obiektu Techniku Żywienia i Gospodarstwa Domowego w Strumieniu. Jednocześnie Komisja wnioskuje do Powiatu Cieszyńskiego o zawarcie w umowie notarialnej sprzedaży Technikum Żywienia i Gospodarstwa Domowego w Strumieniu zapisu zobowiązującego przyszłego właściciela do utrzymania tablic pamiątkowych umieszczonych na budynku oraz umożliwienia dojścia do nich w celu złożenia okolicznościowych wiązanek w związku z obchodami świąt i rocznic.

2. Komisja wnioskuje o wystąpienie do Zarządu Powiatu Cieszyńskiego o przedstawienie informacji nt. zawarcia porozumienia między Powiatem Bielskim i Powiatem Cieszyńskim w sprawie powierzenia Powiatowi Bielskiemu zadania organizacji zbiorowego transportu publicznego na trasie Strumień - Bielsko-Biała i Bielsko-Biała – Strumień.”.

Przewodnicząca Komisji Oświaty, … - A. Żur przedstawiła protokół z wyjazdowego posiedzenia Komisji, podczas którego bez zapowiedzi odwiedzono wszystkie świetlice środowiskowe na terenie Gminy. W dniu 22 marca br. Komisja odwiedziła świetlice w: Bąkowie, Zabłociu i Zbytkowie, a 26 marca br. odwiedzono świetlice w: Drogomyślu i Pruchnej. Każda z wizytowanych świetlic była czynna, prowadzone były przez kierowników zajęcia z dziećmi i młodzieżą. Komisja stwierdziła bardzo ożywione działania sportowe, kulturalne, bębniarskie, taneczne i plastyczne we wszystkich świetlicach. Każda z świetlic realizuje różne projekty grantowe, które programuje kierownictwo MGOK wraz z kierownikami świetlic. Każda z świetlic specjalizuje się w innych dziedzinach kulturalnych. Bardzo dobrym rozwiązaniem było powołanie koordynatora pracy świetlic, która integruje zespoły kadrowe świetlic i uczestników do realizacji różnorodnych projektów grantowych, w których uczestniczą wszyscy członkowie świetlic. Co roku realizowanych jest kilka projektów dzięki czemu zajęcia w świetlicach są bardzo różnorodne, a dzieci spotykają się na wspólnych imprezach podsumowujących projekty, wspólnych zawodach, wycieczkach, wyjazdach na basen i biwakach. W najbliższych dniach w Strumieniu organizowana będzie coroczna impreza „Noc Andersena”. W Bąkowie w związku z remontem sali OSP Świetlica tymczasowo jest przeniesiona do budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego z możliwością korzystania z sali gimnastycznej. Kadra instruktorów zatrudnionych w świetlicach jest bardzo dobrze przygotowana do pracy, pełna entuzjazmu i twórczego działania, a w każdej z świetlic panuje rodzinna i ciepła atmosfera. W każdej świetlicy działają centra internetowe, które są maksymalnie wykorzystywane. Największe frekwencje na zajęciach świetlicowych w: Pruchnej, Bąkowie i Zbytkowie.

Przewodnicząca Komisji Oświaty, … - A. Żur podziękowała do dobrą organizację pracy w świetlicach środowiskowych na terenie Gminy, gdzie dzieci mają możliwość dobrego spędzenia wolnego czasu.

Przewodnicząca Rady Mieszkańców Miasta Strumienia B. Halama wnioskowała o wycięcie krzaków przy ul. Pawłowickiej w Strumieniu po lewej stronie, za pierwszym mostkiem, jadąc w kierunku Pawłowic.

Wiceprzewodniczący S. Świtała wnioskował o odnowienie przystanków autobusowych na terenie Gminy (usunięcie rdzy i malowanie metalowych elementów).

Radny S. Balas w imieniu radnych, Rady Sołeckiej i mieszkańców sołectwa Bąków podziękował Burmistrzowi i pracownikom Urzędu za pozyskanie środków na modernizację sali w Bąkowie.

 

ad. 29.

 

Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady XIX sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 1900) słowami „zamykam XIX sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

Protokołowała: Elżbieta Król

 

 

Przewodniczący Rady

Czesław GREŃ