Protokół Nr XXI/2012

obrad dwudziestej pierwszej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu,

odbytych w dniu 25 maja 2012 r. o godz. 18.oo

w Galerii pod Ratuszem

Obecni: Radni Rady Miejskiej, Sołtysi i Przewodnicząca Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorzy, kierownicy podległych Radzie jednostek i zakładów budżetowych i pracownicy Urzędu Miejskiego w Strumieniu – wg załączonych list obecności.

Ponadto w obradach udział wzięli:

1)     Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek;

2)     z-ca Burmistrza Strumienia – mgr inż. Włodzimierz Cybulski;

3)     Skarbnik Strumienia – mgr Danuta Mitko;

4)     Sekretarz Strumienia – Daniela Kula.

Porządek obrad:

1.            Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

2.            Przedstawienie porządku obrad.

3.            Wystąpienia gości.

4.            Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

5.            Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

6.            Interpelacje i zapytania radnych.

7.            Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikat od opłat rocznych naliczanych z tytułu oddania nieruchomości w trwały zarząd.

8.            Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie uchylenia uchwały Nr XVI/145/2011 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 grudnia 2011 r. w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie nieruchomości stanowiącej własność Gminy prawem użytkowania.

9.            Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości położonej w Zbytkowie.

10.        Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie niezabudowanej nieruchomości płożonej w Drogomyślu.

11.        Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie niezabudowanej nieruchomości położonej w Bąkowie.

12.        Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie nazwy ulicy w sołectwie Drogomyśl.

13.        Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie uchylenia niektórych uchwał Rady Miejskiej w Strumieniu.

14.        Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2012-2022.

15.        Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2012 r.

16.        Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Miastu Bielsko-Biała.

17.        Informacja o przewidzianych pracach remontowych w placówkach oświatowych w okresie letnim.

18.        Informacja o działalności Miejsko-Gminnej Spółki Wodnej w Strumieniu oraz planowanych zadaniach w 2012 r.

19.        Informacja nt. dróg powiatowych na terenie gminy Strumień.

20.        Informacja nt. działań podjętych w celu porządkowania gospodarki odprowadzania wód z terenu gminy Strumień.

21.        Informacja o sposobie rozpatrzenia wniosków przedstawionych komisje stałe Rady Miejskiej w IV kwartale 2011 r. i I kwartale 2012 r.

22.        Propozycja organizacji czasu wolnego dzieci i młodzieży w okresie wakacji letnich.

23.        Zatwierdzenie protokołu z XX sesji.

24.        Informacje, wolne głosy i wnioski.

25.        Zakończenie.

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył – Przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu Czesław Greń.

Przewodniczący C. Greń – na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 15 radnych, na 15 ustawowego składu Rady – obrady są zatem prawomocne.

Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Strumienia, z-cę Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Sekretarza Strumienia, Radcę prawnego pana Romana Szymonka, dyrektorów i kierowników podległych Radzie jednostek organizacyjnych i zakładów budżetowych, przewodniczących jednostek pomocniczych Gminy i pracowników Urzędu Miejskiego.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący C. Greń odczytał porządek obrad XXI sesji.

Porządek obrad został przyjęty bez uwag.

 

ad. 3.

 

Punkt wypadł – wystąpień gości nie było.

 

ad. 4.

 

Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

Z-ca Burmistrza W. Cybulski przedstawił sprawę problemów związanych z przewozami zbiorowymi. Poinformował, że zgodnie z wnioskami Komisji wystąpiliśmy z pismem do Powiatu Cieszyńskiego o przedstawienie informacji o kursach autobusów na trasie Strumień – Cieszyn od 1 września br. oraz w sprawie podpisania porozumienia Powiatu Cieszyńskiego z Powiatem Bielskim w sprawie zbiorowego transportu publicznego. Obaj Starostwie deklarowali, że nawiążą kontakt w sprawie podpisania porozumienia, aby umożliwić gminom podjęcie decyzji w sprawie przyznania dotacji dla PKS Bielsko-Biała. Odpowiedź na nasze pismo jeszcze nie wpłynęła. Z nieoficjalnych informacji wiemy, że gmina Chybie niechętnie podchodzi do sprawy dopłaty do kursów autobusów na trasie Bielsko-Biała – Strumień dla PKS Bielsko-Biała.

Z-ca Burmistrza W. Cybulski poinformował, że faksem otrzymaliśmy zawiadomienie przewoźnika prowadzącego działalność na terenie województwa małopolskiego, który zaproponował ustalenie terminu spotkania. Przewoźnik ten planuje uruchomienie kursów autobusów na trasie Strumień – Bielsko-Biała. Spotkanie takie odbyło się, przedstawiciele firmy przewozowej poinformowali, że chcą wejść na nasz rynek. Firma nie oczekuje dopłaty od Gminy, będzie uruchamiać procedury i złoży wniosek do Marszałka Województwa Śląskiego o wydanie zezwolenia na prowadzenie przewozów regionalnych busami pomiędzy dwoma powiatami. Wnioski te opiniują starostowie. Firma liczy, że gminy poprą ich starania oraz wyrażą zgodę na korzystanie z naszych przystanków autobusowych. Firma przewozowa, o której mówimy jest z Olkusza, działalność przewozową prowadzi już bardzo długo, jest właścicielem środków transportowych i jest zainteresowana tym kierunkiem przewozów. Firma zapewnia, że uruchomi kursy autobusów nawet o 430 rano w dni robocze. Jest to informacja, która sygnalizuje nam, że powinniśmy wstrzymać się z podjęciem decyzji o przyznaniu dopłaty w kwocie 15 tysięcy zł dla PKS Bielsko-Biała. Przekazujemy tą informację Radzie, ponieważ na posiedzeniach Komisji w kwietniu br. ustaliliśmy, że w maju będziemy decydować o dopłacie dla PKS Bielsko-Biała.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że jest jakaś nadzieja, że pojawi się konkurencja na rynku przewozów zbiorowych i wyjdzie to tylko z korzyścią dla pasażerów. Wszyscy są zainteresowani Strumieniem ale nie wiadomo co będzie z sołectwami oddalonym od Strumienia. Stwierdził też, że materiałach sesyjnych radni otrzymali aktualne rozkłady jazdy, które w krótkim czasie stracą ważność oraz analizy rynku przewozów, które dotyczą już czasu przeszłego. Brakuje nam konkretów na przyszłość nadal nie wiemy co powiedzieć mieszkańcom sołectw co będzie z kursami autobusów od 1 września br.

Radny A. Kajstura poinformował, że rozmawiał dzisiaj z Naczelnikiem Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego w Cieszynie, który zapewniał, że w najbliższych dniach będzie podpisane porozumienie w sprawie zbiorowego transportu publicznego pomiędzy Powiatami: Bielskim i Cieszyńskim. Uzyskał też informacje, że zapewnieniem kursów autobusów na trasie Strumień – Cieszyn i Strumień – Skoczów interesują się dwie firmy: Linea Trans i Transkom. Wyraził też słowa obawy, że firma przewozowa z Olkusza wejdzie na nasz rynek tylko na kilka miesięcy, aby zbadać teren.

Radny K. Pisiut stwierdził, że z w oficjalnych wypowiedziach zapowiadane są podwyżki cen biletów.

Burmistrz A. Grygierek dodatkowo poinformowała, że rynek przewozów autobusów jest ta podzielony, aby jedna firma nie wchodziła w konkurencję drugiej firmie. Można powiedzieć, że w tej chwili panuje monopol na przewozy zbiorowe.

Sekretarz D. Kula przedstawiła rozkład jazdy autobusów, z których wynika, że trzy firmy przewozowe po równo podzieliły się trasami autobusowymi na terenie naszego Powiatu.

Informacja została przyjęta.

ad. 5.

 

Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

Przewodniczący C. Greń zaprosił radnych na imprezy sportowe planowane na czerwiec br.:

-       15 czerwca br., godz. 9.oo – boisko LKS „Wisła” Strumień - impreza sportowo- rekreacyjna „Powiat bez granic”,

-       16 czerwca br., godz. 9.oo – boisko LKS „Błyskawica” Drogomyśl - Turniej Juniorów o Puchar Przewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu,

-       17 czerwca br., godz. 15.oo – boisko LKS „Błyskawica” Drogomyśl - Turniej Trampkarzy o Puchar Przewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 6.

 

Przewodniczący C. Greń zapytał radnych, czy odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji są zadawalające oraz czy zgłaszają jeszcze jakieś dodatkowe pytania i uwagi?

Radna A. Żur interpelowała w sprawach:

1)       o uzupełnienie brakującej tabliczki z nazwą ul. Osiedlowa w Strumieniu, która zniknęła podczas remontu ulicy Młyńskiej w Strumieniu;

2)       uporządkowanie terenu przylegającego do ul. Osiedlowej i Przedszkola, po przebudowie ul. Młyńskiej w Strumieniu;

3)       uporządkowanie terenu byłych ogródków działkowych przy Domu Nauczyciela w Strumieniu przyległego do boisku wielofunkcyjnego przy Gimnazjum w Strumieniu;

4)       rozwiązania sprawy utrudnionego wyjazdu mieszkańca Strumienia z posesji przy ul. Brodeckiego w Strumieniu (przed mostem na rzece Wiśle jadąc w kierunku Chybia) - po zamontowaniu sygnalizacji świetlnej.

Radny S. Balas zapytał czy wystąpiono do gminy Pawłowice o ustawienie na ul. Wiosennej w Pawłowicach tabliczki z nazwą miejscowości?

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że rozezna sprawę i odpowie radnemu.

Przewodniczący C. Greń interpelował w sprawie naprawy dziury w ogrodzeniu cmentarza komunalnego w Drogomyślu, przez którą wchodzą dzikie zwierzęta niszcząc kwiaty na grobach.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że polecenie naprawy ogrodzenia cmentarza komunalnego w Drogomyślu przekazano już administratorowi.

Radna U. Słowik podziękowała za wpływające odpowiedzi Burmistrza Strumienia na wnioski z zebrań wiejskich.

Radna U. Słowik interpelowała w sprawach:

1)       czy podjęto działania w sprawie budowy chodnika wzdłuż DK 81 w Drogomyślu w kierunku sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu;

2)       przebudowy przepustu okularowego przy kanale ulgi w Drogomyślu;

3)       wycięcia drzew przy Ośrodku Zdrowia w Drogomyślu (rosnących na terenie prywatnym) zagrażających bezpieczeństwu budynków mieszkalnych (ponawia interpelację zgłoszoną wcześniej);

4)       kiedy rozpocznie się koszenie poboczy przy drogach gminnych.

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała:

1)      Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie będzie budować chodnika wzdłuż DK 81 w Drogomyślu;

2)      nie mamy możliwości prawnych, aby zmusić prywatnego właściciela do wycinki drzew rosnących na jego działce w rejonie Ośrodka Zdrowia w Drogomyślu.

Z-ca Burmistrza W. Cybulski poinformował, że koszenia poboczy przy drogach gminnych w najbliższych dniach rozpocznie ZGKiM.

Przewodniczący C. Greń poprosił o przedstawienie sprawy remontu rowu przydrożnego przy ul. Głównej w Drogomyślu od skrzyżowania z DK 81 w kierunku Centrum.

Z-ca Burmistrza W. Cybulski poinformował, że było wiele emocji związanych z w/w rowem. Po przeprowadzonym rozeznaniu okazało się, że sprawa jest jednoznaczna – rowu nigdy tam nie było. Jedynie trzeba by było przeczyścić przepusty pod chodnikiem. Ustaliliśmy też, że brak rowu i przepustów nie jest powodem zalewania piwnic mieszkanki Drogomyśla, która żąda, aby Gmina wykonała rów, do którego mogłaby odprowadzać ścieki.

Radna U. Słowik poinformowała, że jako sołtys i radna nigdy nie angażowała się w tą sprawę. Jedyną jej zasługą jest to, że pozwoliła aby mieszkanka Drogomyśla miała możliwość się wypowiedzieć.

Radny S. Balas interpelował, aby firma wykonująca odwodnienie ul. Słowiczej w Bąkowie wyrównała i uporządkowała teren po wykonaniu inwestycji (przy opadach woda zlewa się do osadnika z klapą).

 

ad. 7.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikat od opłat rocznych naliczanych z tytułu oddania nieruchomości w trwały zarząd – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXI/186/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikat od opłat rocznych naliczanych z tytułu oddania nieruchomości w trwały zarząd.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 8.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie uchylenia uchwały Nr XVI/145/2011 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 grudnia 2011 r. w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie nieruchomości stanowiącej własność Gminy prawem użytkowania – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXI/187/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie uchylenia uchwały Nr XVI/145/2011 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 grudnia 2011 r. w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie nieruchomości stanowiącej własność Gminy prawem użytkowania.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 9.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości położonej w Zbytkowie – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXI/188/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości położonej w Zbytkowie.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 10.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie niezabudowanej nieruchomości płożonej w Drogomyślu – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXI/189/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie wyrażenia zgody na zbycie niezabudowanej nieruchomości płożonej w Drogomyślu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 11.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie niezabudowanej nieruchomości położonej w Bąkowie – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXI/182/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie wyrażenia zgody na zbycie niezabudowanej nieruchomości położonej w Bąkowie.

Uchwała w załączeniu.

ad. 12.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie nazwy ulicy w sołectwie Drogomyśl – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Z-ca Burmistrza W. Cybulski dodał, że nazwę ulicy „Lipowa” zaproponowała Rada Sołecka sołectwa Drogomyśl.

Komisje Rady i radni  nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

14 głosami „za” i 1 głosie „wstrzymującym się od głosowania” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXI/191/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie nazwy ulicy w sołectwie Drogomyśl.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 13.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie uchylenia niektórych uchwał Rady Miejskiej w Strumieniu – przedstawiła Skarbnik D. Mitko.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXI/192/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie uchylenia niektórych uchwał Rady Miejskiej w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 14.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2012-2022 – przedstawiła Skarbnik D. Mitko.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXI/193/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2012-2022.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 15.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2012 r. – przedstawiła Skarbnik D. Mitko.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXI/194/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2012 r.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 16.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Miastu Bielsko-Biała – przedstawiła Skarbnik D. Mitko.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXI/195/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie udzielenia pomocy finansowej Miastu Bielsko-Biała.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 17.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Informacja o przewidzianych pracach remontowych w placówkach oświatowych w okresie letnim - przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 18.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Informację o działalności Miejsko-Gminnej Spółki Wodnej w Strumieniu oraz planowanych zadaniach w 2012 r. – przedstawił z-ca Burmistrza W. Cybulski.

Radna U. Słowik – jako przedstawiciel Miejsko-Gminnej Spółki Wodnej w Strumieniu (członek Komisji Rewizyjnej) przekazała słowa podziękowania dla Gminy, która widzi skalę problemu i wspiera finansowo Spółkę Wodną, jako jedna z nielicznych gmin w Powiecie Cieszyńskim. Wiele gmin kwestionuje finansowanie spółek wodnych z budżetów samorządów. Podczas intensywnych opadów widoczne jest, że tam gdzie są wyczyszczone, drożne rowy i działa melioracja straty są zawsze mniejsze. Poinformowała też, że Spółka Wodna ma ogromne problemy ze ściągalnością składek.

Radna U. Słowik przypomniała, że podczas powodzi w maju 2010 r. na terenie sołectwa Drogomyśl miała miejsce bardzo poważna awaria urządzeń melioracyjnych, zagrażająca drodze krajowej DK 81 i stacji paliw „Lukoil” w Drogomyślu, która pochłonęła ogromne środki finansowe, przewyższające roczny budżet Spólki Wodnej.

Komisje Rady nie wniosły uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

 

ad. 19.

 

Przewodniczący C. Greń przedstawił Informację nt. dróg powiatowych na terenie gminy Strumień.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 20.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Informację nt. działań podjętych w celu porządkowania gospodarki odprowadzania wód z terenu gminy Strumień – przedstawił z-ca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 21.

 

Informację o sposobie rozpatrzenia wniosków przedstawionych komisje stałe Rady Miejskiej w IV kwartale 2011 r. i I kwartale 2012 r. – przedstawił Przewodniczący C. Greń.

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - P. Faruga i Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut poinformowali, że Komisje nie wniosły uwag do Informacji.

Przewodnicząca Komisji Oświaty, … - A. Żur poinformowała, że Komisja do końca września br. przeanalizuje godziny pracy psychologów i przedstawi projekt uchwały w tej sprawie.

Radni nie wnieśli uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 22.

 

Propozycję organizacji czasu wolnego dzieci i młodzieży w okresie wakacji letnich – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Przewodnicząca Komisji Oświaty, … - A. Żur uzupełniła informację o dane dotyczące organizacji czasu wolnego dla dzieci i młodzieży w okresie wakacji letnich przez ZHP, Akcje Katolickie, Parafie Rzymsko-Katolickie i Parafię Ewangelicko-Augsburskie ze środków Gminnego Programu Profilaktyki.

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - P. Faruga i Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut poinformowali, że Komisje nie wniosły uwag do Informacji.

Radni nie wnieśli uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 23.

 

Protokół z XX sesji, który był wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

 

ad. 24.

 

W wolnych wnioskach głos zabrali:

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej M. Krutyła przedstawiła wniosek Komisji: „Komisja wnioskuje do Burmistrza Strumienia o zlecenie wykonania ekspertyzy niezależnemu ekspertowi dot. sytuacji powodziowej w maju 2010 r. w rejonie ulicy Kolejowej w Drogomyślu i ul. Pasiecznej w Zabłociu wraz z oceną zebranego materiału.”.

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej M. Krutyła poinformowała, że wpłynęła opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach nt. wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielenie Burmistrzowi Strumienia absolutorium za 2011 r.

Radny P. Faruga wnioskował o usunięcie suchej gałęzi drzewa (lipy) zwisającej nad chodnikiem przy ul. 1 Maja w Strumieniu nad wejściem do budynku Ośrodka Zdrowia.

Radna A. Żur wnioskowała o zdjęcie baneru – reklamy z budynku Technikum Żywienia i Gospodarstwa Domowego w Strumieniu informującego o przyjęciach do szkoły oraz wyplewienie trawy z kwietników ustawionych przed szkołą.

Radny P. Faruga wnioskował o naprawę dziury w nawierzchni przejazdu kolejowego na ul. 1 Maja w Strumieniu.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że wystąpiliśmy już do administratora o naprawę dziury w nawierzchni przejazdu kolejowego w Strumieniu

Radny K. Pisiut wnioskował o wyczyszczenie puzzli przed Domem Przedpogrzebowym w Pruchnej.

Burmistrz A. Grygierek zaprosiła radnych na:

1)       Staromiejską Wiosnę w Strumieniu, która odbędzie się w dniach 2-3 czerwca br. na Rynku w Strumieniu;

2)       imprezę sportowo-rekreacyjną „Powiat bez granic”, który odbędzie się w dniu 15 czerwca br., godz. 9.oo – boisko LKS „Wisła” Strumień.

 

ad. 25.

 

Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady XXI sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 19.3o) słowami „zamykam XXI sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

 

Protokołowała: Elżbieta Król

 

 

                           Przewodniczący Rady

                                 Czesław GREŃ