Protokół Nr XXII/2012

obrad dwudziestej drugiej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu,

odbytych w dniu 29 czerwca 2012 r. o godz. 16.oo

w Galerii pod Ratuszem

Obecni: Radni Rady Miejskiej, Sołtysi i Przewodnicząca Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorzy, kierownicy podległych Radzie jednostek i zakładów budżetowych, pracownicy Urzędu Miejskiego w Strumieniu oraz mieszkańcy Gminy – wg załączonych list obecności.

Ponadto w obradach udział wzięli:

1)     Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek;

2)     z-ca Burmistrza Strumienia – mgr inż. Włodzimierz Cybulski;

3)     Skarbnik Strumienia – mgr Danuta Mitko;

4)     Sekretarz Strumienia – Daniela Kula.

Porządek obrad:

1.       Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

2.       Przedstawienie porządku obrad.

3.       Wystąpienia gości.

4.       Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

5.       Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

6.       Interpelacje i zapytania radnych.

7.       Informacja o planowanej strukturze szkół i przedszkoli w nowym roku szklonym.

8.       Informacja nt. postępowań przetargowych na zadania zaplanowane w budżecie na 2012 r.

9.       Informacja o stanie bazy sportowo-turystyczno-rekreacyjnej, działalności klubów sportowych.

10.   Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2012-2022.

11.   Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2012 r.

12.   Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie niezabudowanej nieruchomości położonej w Strumieniu.

13.   Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę Nr XVII/156/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 stycznia 2012 r. w sprawie skargi dotyczącej działalności Burmistrza Strumienia.

14.   Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu za 2011 rok.

15.   Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Strumienia za 2011 rok.

16.   Zatwierdzenie protokołu z XXI sesji.

17.   Informacje, wolne głosy i wnioski.

18.   Zakończenie.

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył – Przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu Czesław Greń.

Przewodniczący C. Greń – na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 11 radnych, na 15 ustawowego składu Rady – obrady są zatem prawomocne.

Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, z-cę Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Sekretarza Strumienia, Radcę prawnego pana Romana Szymonka, dyrektorów i kierowników podległych Radzie jednostek organizacyjnych i zakładów budżetowych, przewodniczących jednostek pomocniczych Gminy, pracowników Urzędu Miejskiego oraz mieszkańców Gminy.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący C. Greń odczytał porządek obrad XXII sesji.

Przewodniczący C. Greń zaproponował, aby pkt 7 porządku obrad pn. „Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu za 2011 rok” - przenieść jako pkt 14, a pkt 8 porządku obrad pn. „Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Strumienia za 2011 rok” – przenieść jako pkt 15.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie wnioski:

1)       o przeniesienie pkt 7 jako pkt 14;

2)       o przeniesienie pkt 8 jako pkt 15.

Wniosek nr 1 został przyjęty jednogłośnie „za” (głosowało 11 radnych).

Wniosek nr 2 został przyjęty jednogłośnie „za” (głosowało 11 radnych).

Przewodniczący poinformował też, że dotychczasowe pkt o nr: 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 otrzymują kolejno nr: 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13.

Następnie Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie cały porządek wraz z wcześniej wprowadzonymi zmianami

Porządek obrad XXII sesji został przyjęty jednogłośnie „za” (głosowało 11 radnych).

 

ad. 3.

 

Radna U. Słowik w imieniu Prezesa Klubu Ekologicznego „EKO” w Drogomyślu, radnego powiatowego pana Karola Gajdzicy zaprosiła radnych na Rodzinny Rajd Rowerowy, który odbędzie się 7 lipca br. w Drogomyślu.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że gmina Strumień otrzymała puchar i dyplom za zajęcie II miejsca w XVIII Sportowym Turnieju Miast i Gmin 2012 r. w ramach Europejskiego Tygodnia Sportu dla Wszystkich.

Z-ca Burmistrza W. Cybulski poinformował, że gmina Strumień otrzymała nagrodę jako jedyna gmina z Powiatu Cieszyńskiego. Cykl imprez sportowych organizowany był w ramach Sportowego Turnieju Miast i Gmin w dniach od 26 maja do 1 czerwca br., które organizowane były przez Gminnego Koordynatora Sportu i Promocji panią Januszę Krzyżanowską. W klasyfikacji ogólnokrajowej gmina Strumień zajęła 21 miejsce, a w nagrodę otrzymaliśmy możliwość zakupu nagród za kwotę 3 000,- zł finansowanych przez Ministra Sportu.

 

ad. 4.

 

Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

Przewodniczący C. Greń zapytał dlaczego wolne środki budżetowe są lokowane w różnych bankach na różnie oprocentowane na lokatach?

Z-ca Burmistrza W. Cybulski wyjaśnił zasady lokowania wolnych środków budżetowych. Poinformował też, że procent lokat jest zależny od wielu czynników m. in.: od okresu lokowania, od banku, a także od wysokości lokaty.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 5.

 

Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

Przewodniczący C. Greń poinformował:

1)       w dniu dzisiejszym uczestniczył w zakończeniu roku szkolnego w Zespole Szkół w Drogomyślu oraz w Gimnazjum w Strumieniu i jest pod wrażeniem ilości wyróżnień i nagród, które zdobywa młodzież;

2)       wpłynęły życzenia Posła na Sejm RP Czesława Gluzy z okazji Dnia Samorządu;

3)       wystosowaliśmy odpowiedź do Zarządu Powiatu Cieszyńskiego informującą, że sprawa przejęcia dróg powiatowych na terenie gminy Strumień nie należy do kompetencji Rady Miejskiej;

4)       odbyły się Turnieje w Piłce Nożnej o Puchar Przewodniczącego Rady Miejskiej trampkarzy i juniorów zorganizowane przez LKS „Błyskawica” Drogomyśl, po raz pierwszy w drodze konkursu. Oba turnieje były zorganizowane bardzo profesjonalnie ale trzeba zwrócić uwagę na naganne zachowanie zawodników.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 6.

 

Przewodniczący C. Greń zapytał radnych, czy odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji są zadawalające oraz czy zgłaszają jeszcze jakieś dodatkowe pytania i uwagi?

Radna A. Żur podziękowała za odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji. Ponadto zgłosiła interpelację, aby podczas wakacji wykonać remont uszkodzonej barierki na mostku na Młynce przy Przedszkolu w Strumieniu.

Radny S. Balas interpelował w sprawach:

1)       naprawy dziur i sypiących się krawędzi na ulicach Szkolnej i Młynarskiej w Bąkowie (niewykonanych podczas remontów pozimowych);

2)       o wykoszenie trawy na nieogrodzonej części cmentarza komunalnego w Bąkowie;

3)       ujednolicenia oświetlenia ulicznego w Bąkowie Rychułdzie.

Z-ca Burmistrza W. Cybulski poinformował, że rzeczywiście Dyrektor Zakładu Energetycznego w Cieszynie, po jego osobistej interwencji obiecał, że wykona to zadanie. Sytuacja jest jednak taka, że lampy są majątkiem Zakładu Energetycznego i możemy polegać tylko na tym, że skoro Dyrektor obiecał to spełni swoją obietnicę. Nic więcej nie możemy zrobić, ponieważ nie jest to nasz majątek. Gmina ponosi tylko koszty konserwacji, a wymiana źródeł światła nie mieści się w tym zakresie. Zapewnił, że przypomni o tej sprawie Dyrektorowi Zakładu Energetycznego oraz podziękował radnemu za przypomnienie o sprawie.

Radna A. Żur interpelowała, aby naprawić bardzo uczęszczany przez pieszych chodnik z płyt, skrót od ul. Powstańców Śląskich do ul. 1 Maja w Strumieniu.

Wiceprzewodnicząca C. Skowron przypomniała, że na kwietniowej sesji interpelowała o wystąpienie do Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o likwidację dziur w nawierzchni drogi, przy wyjeździe z ul. 1 Maja w Zbytkowie na DK 81 w kierunku Pawłowic. Poinformowała, że dziury do dzisiaj są nie naprawione dlatego ponawia swoją interpelację.

Przewodniczący C. Greń interpelował w sprawach:

1)       aby na bieżąco wykaszać trawę na cmentarzu komunalnym w Drogomyślu;

2)       czy wpłynęła odpowiedź Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Cieszynie dotycząca niebezpiecznego obsuwania się pobocza ul. Głównej w Drogomyślu?

Radny M. Hus interpelował o czynienie starań w sprawie likwidacji bardzo szybko rozrastającego się barszczu sosnowskiego przy dwupasmówce w Bąkowie. Zaproponował, aby w tej sprawie wystąpić do Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, gdyż ta groźna roślina bardzo szybko się rozrasta.

Z-ca Burmistrza W. Cybulski wyjaśni, że nie mamy żadnego narzędzia represyjnego w stosunku do mieszkańców, aby zmusić ich do likwidacji tej rośliny, ponieważ nie jest ona zaliczona do niebezpiecznych. Ogólnie mówiąc jesteśmy bezsilni w tej sprawie, zaproponował, że możnaby sfilmować tą sytuację i przesłać do Ministerstwa, aby poczynili jakieś kroki mające na celu uregulowanie prawne tego problemu.

Radny S. Balas zaproponował, aby zdjęcia barszczu sosnowskiego z Bąkowa przesłać do posłów na Sejm RP z naszego terenu, aby zajęli się tą sprawą.

Radny T. Tolasz zaproponował, aby skontaktować się ze Stacją Ochrony Roślin w Cieszynie, ponieważ ta instytucja ma pewne uprawnienia w tego typu sprawach.

Radna M. Krutyła poinformowała, że barszcz sosnowskiego został sprowadzony do Polski jako roślina pastewna, wykorzystywana do karmienia zwierząt gospodarskich.

 

ad. 7.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Informację o planowanej strukturze szkół i przedszkoli w nowym roku szklonym – przedstawił z-ca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

  

ad. 8.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Informację nt. postępowań przetargowych na zadania zaplanowane w budżecie na 2012 r. – przedstawił z-ca Burmistrza W. Cybulski.

Z-ca Burmistrza W. Cybulski poinformował, że był na budowie wjazdu wraz z placem przy Gminnym Centrum Integracji Wsi w Pruchnej, o której dyskutowano na posiedzeniu Komisji. Dodał też, że szkoda, iż sprawa nie została zgłoszona na od razu gorąco. Po spotkaniu z inspektorem nadzoru i pracownikiem Referatu Inwestycji nie potwierdza się informacja, że było tam zasypywania materiałem kamiennym typu tłuczeń do głębokości 1 metra, jak przedstawiano to na posiedzeniu Komisji (nie wynika to ani z projektu, ani ze stanu faktycznego). Stwierdził też, że na jakimś etapie doszło tutaj do jakiegoś przekłamania lub nieporozumienia. Poinformował, że sprawdził dokumentację, rozmawiał z inspektorem nadzoru i dokonał oględzin na miejscu i nie widać tam możliwości, żeby wykopy o głębokości 1 metra były zasypywane kamieniem. Wykonywano tam zagęszczanie 700 kg naciskiem i nie było tam większej warstwy zagęszczanej niż 30-40 cm. Wszystkie prace były wykonane zgodnie z technologią robót. Przyjrzał się realizacji inwestycji i stwierdził, że prace są wykonywane prawidłowo.

Radny T. Tolasz poinformował, że nie na całej powierzchni ale miejscami wykopy były dość głębokie i trudno jest powiedzieć czy zagęszczanie było wykonywane jednorazowo.

Z-ca Burmistrza W. Cybulski wyjaśnił, że pytał o to i uzyskał informacje, że w miejscu naroży i przy nielicznych studniach rzeczywiście wykonywane były głębsze wykopy, jednak inspektor nadzoru pilnuje realizacji inwestycji i w tych miejscach zagęszczanie było wykonywane warstwowo.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że na posiedzeniu Komisji przedstawiono tylko wątpliwości, nikt nie kwestionuje użytego materiału, chodziło tylko o kwestię międzywarstwowego zagęszczania materiału.

Z-ca Burmistrza wyjaśnił, że na posiedzeniu Komisji zrozumiał, że chodziło o sprawy technologiczne.

Przewodniczący C. Greń dodał, że przy tego typu inwestycji, na parkingu i wjeździe, gdzie jeżdżą ciężkie samochody, wykopy powinny być odpowiedniej głębokości. Poinformował też, że zauważył jedno, iż wniosek, który padł miał na celu zwrócenie uwagi, aby inspektor nadzoru na bieżąco monitorował prawidłowość wykonywanych prac na budowie.

Z-ca Burmistrza W. Cybulski wyjaśnił, że sprawa jest do zbadania, mamy też 3 letnią gwarancję na wykonane prace. Podziękował za zgłaszane uwagi, gdyż jest to przedmiotem naszej troski. Poprosił jednak, aby tego typu sprawy zgłaszać do niego od razu, nie czekać na sesję, gdyż po czasie pewne sprawy są nie do uchwycenia.

Komisje Rady nie wniosły uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 9.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Informację o stanie bazy sportowo-turystyczno-rekreacyjnej, działalności klubów sportowych – przedstawił z-ca Burmistrza W. Cybulski.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że trwają prace związane z budową boisk przyszkolnych (pierwszy projekt jest już w trakcie realizacji).

Z-ca Burmistrza W. Cybulski wyjaśnił, że na etapie projektowania jest boisko przyszkolne przy Zespole Szkół w Drogomyślu.

Komisje Rady nie wniosły uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 10.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2012-2022 – przedstawiła Skarbnik D. Mitko.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 11 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXII/196/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 czerwca 2012 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2012-2022.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 11.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2012 r. – przedstawiła Skarbnik D. Mitko.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 11 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXII/197/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 czerwca 2012 r. w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2012 r.

Uchwała w załączeniu.

Przewodniczący C. Greń przywitał Burmistrz A. Grygierek, która w tym momencie przybyła na sesję.

 

ad. 12.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie niezabudowanej nieruchomości położonej w Strumieniu – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 11 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXII/198/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 czerwca 2012 r. w sprawie wyrażenia zgody na zbycie niezabudowanej nieruchomości położonej w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 13.

 

Projekt uchwały zmieniającej uchwałę Nr XVII/156/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 stycznia 2012 r. w sprawie skargi dotyczącej działalności Burmistrza Strumienia – przedstawił Przewodniczący C. Greń.

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej M. Krutyła poinformowała, że zgodnie z wnioskiem Komisji prosi o przesunięcie terminu rozpatrzenia skargi pana S. Farugi, aby móc skorzystać z opinii biegłego – eksperta w tej sprawie.

Z-ca Przewodniczącego Komisji Budżetu, … - C. Skowron, Przewodnicząca Komisji Oświaty, … - A. Żur i z-ca Przewodniczącego Komisji Rolnictwa, … - T. Tolasz zgłosili jednobrzmiący wniosek: „Komisje wnioskują o przesunięcie terminu rozpatrzenia skargi pana S. Farugi na działalność Burmistrza Strumienia do dnia 31 października 2012 r.”.

Pan S. Faruga podziękował, za zainteresowanie się tematem. Zwrócił uwagę, że w posiadaniu Urzędu jest dokumentacja firmy EKOID pt. „Raport oddziaływania na środowisko” w związku z działalnością firmy GFG w Zabłociu. Do dokumentacji tej dołączona jest mapka, którą otrzymała również Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej. Stwierdził, że nie wie czy wszyscy radni zapoznali się z całą dokumentacją sprawy. Poinformował, że na mapce zawarta jest dość istotna uwaga, która jest podstawą jego drogi windykacyjnej. Rozumie, że podczas powodzi w maju 2010 r. Burmistrz i z-ca Burmistrza mogli zostać wprowadzeni w błąd przez firmy zewnętrzne, gdyż każdy może go popełnić. Pomińmy jednak ocenę tego błędu. Na mapce tej jest dokładnie określony kierunek spływu wody. Poprosił, aby wyobrazić sobie wannę, bardzo proste urządzenie, w której zatka się odpływ, to co wtedy stanie się z wodą – jest to pytanie retoryczne? Nie chce tutaj robić wykładów fizycznych ale chce zauważyć, że postawiono tamę, na cieku wodnym, blokującą spływ wody. Stwierdził też, że nie tak jak pewien radny, który wyraził się na posiedzeniu Komisji Rewizyjnej, że „teren płynie, a dokumenty są niewiarygodne”. Proszę wybaczyć temu radnemu i życzyć mu, żeby popłynął już wreszcie z urzędowania, gdyż te jego wypowiedzi są żenujące.

Przewodniczący C. Greń zwrócił uwagę panu S. Farudze, aby jego wypowiedź nie zawierała złośliwości i miała merytoryczny związek ze sprawą.

Pan S. Faruga wyjaśnił, że chce aby ocenić przedstawioną mapkę i dokumenty. Poprosił też o wybaczenie.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że Komisja Rewizyjna ma pewne wątpliwości dotyczące interpretacji spraw, dlatego zwróciła się o powołanie eksperta, który jest bardzo dobrze obeznany w tematyce. Taki jest wniosek Komisji Rewizyjnej i Rada się do niego przychyla.

Przewodniczący C. Greń dodał, że przedstawione przez skarżącego dokumenty na pewno zostaną wzięte pod uwagę przy rozpatrywaniu skargi.

Pan S. Faruga podziękował oraz przeprosił za emocje i opuścił salę obrad.

Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń odczytał treść projektu uchwały i poddał go pod głosowanie.

Jednogłośnie „za” (głosowało 11 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXII/199/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 czerwca 2012 r. zmieniająca uchwałę Nr XVII/156/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 stycznia 2012 r. w sprawie skargi dotyczącej działalności Burmistrza Strumienia.

Uchwała w załączeniu.

Przewodniczący C. Greń ogłosił 15-minutową przerwę w obradach.

 

ad. 14.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Sprawozdanie finansowe oraz sprawozdania z wykonania budżetu za 2011 rok – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do przedstawionego Sprawozdania i projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 11 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXII/200/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 czerwca 2012 r. w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu za 2011 rok.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 15.

 

Projekt uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Strumienia za 2011 rok – przedstawił Przewodniczący C. Greń.

Przewodniczący C. Greń odczytał uchwałę Nr 4100/I/83/2012 z dnia 2 kwietnia 2012 r. I Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach wydającą pozytywną opinię o przedłożonym przez Burmistrza Strumienia sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2011 rok wraz z informacją o stanie mienia komunalnego.

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej M. Krutyła odczytała wniosek Komisji z dnia 7 maja 2012 r. o udzielenie Burmistrzowi Strumienia absolutorium z tytułu wykonania budżetu Gminy za 2011 r.

Przewodniczący C. Greń odczytał uchwałę Nr 4100/I/145/2012 z dnia 15 maja 2012 r. I Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach wydającą pozytywną opinię o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Strumieniu w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Strumienia za 2011 rok.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 11 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXII/201/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 czerwca 2012 r. w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Strumienia za 2011 rok.

Uchwała w załączeniu.

Przewodniczący C. Greń pogratulował Burmistrzowi udzielenia absolutorium oraz życzył udanej realizacji kolejnych budżetów.

Burmistrz A. Grygierek w imieniu swoim oraz współpracowników podziękowała Radzie Miejskiej za udzielenie absolutorium.

 

ad. 16.

 

Protokół z XXI sesji, który był wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

 

ad. 17.

 

W wolnych wnioskach głos zabrali:

Sekretarz D. Kula poinformowała, że od 1 lipca 2012 r. nie kursują autobusy na trasie Strumień – Bielsko-Biała. Autobusy kursować będą tylko z Bielska-Białej do Landeka. Uzyskaliśmy informacje, że firma przewozowa Linea Trans stara się o uzyskanie zgody na wprowadzenie kursów na tej trasie.

Burmistrz A. Grygierek ponownie poinformowała o pucharze i nagrodzie finansowej jaką otrzymaliśmy w konkursie Sportowy Turnieju Miast i Gmin, w ramach którego organizowany był cykl imprez sportowych, dzięki ogromnemu zaangażowaniu pani Januszy Krzyżanowskiej Gminnego Koordynatora Sportu i Promocji, a także pracowników Urzędu. Podkreśliła, że jest to dla nas ogromnym sukcesem.

Burmistrz A. Grygierek przypomniała, że 7 lipca br. w Drogomyślu jest organizowany Rodzinny Rajd Rowerowy. Poinformowała też, że 2 września br. również w Drogomyślu organizowane będą Gminne Dożynki. Zaapelowała o zaangażowanie wszystkich sołectw i miasta przy organizacji Dożynek.

Z-ca Przewodniczącego Komisji Budżetu, … - C. Skowron zgłosiła wniosek: „Komisja wnioskuje o przedstawienie we wrześniu br. harmonogramu prac nad systemem parkowania i organizacji ruchu na Rynku w Strumieniu.”.

Radna U. Słowik poinformowała, że chce wyjaśnić sprawę cieknącego dachu na budynku szkoły w Drogomyślu: awaria na dachu została bardzo szybko naprawiona, dzięki interwencji pracowników Urzędu. Problem remontu dachu pozostaje jednak dalej, gdyż inwestycja jest wykonana niezbyt solidnie i naprawa wystarczy na krótko. Poszycie dachu nadal będzie przeciekać, gwarancja mienia i problem pozostanie nadał na budżecie Gminy. Stwierdziła, że inwestycja ta nie jest wykonana solidnie, a dach najbardziej przecieka nad Świetlicą środowiskową i klatką schodową, czyli nad nowymi, dobudowanymi częściami budynku.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że rozmawialiśmy na ten temat na posiedzeniu Komisji. Zapewniła, że podejmiemy działania mające na celu naprawę dachu na budynku szkoły w Drogomyślu.

Wiceprzewodnicząca C. Skowron zapytała jak aktualnie przedstawia się sprawa nieruchomości byłego Kółka Rolniczego w Zbytkowie?

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że dotychczasowy dzierżawca wymówił umowę. W najbliższym czasie przedstawi Radzie informację na ten temat, a aktualnie trwają prace przygotowawcze mające na celu ogłoszenie przetargu na sprzedaż w/w nieruchomości.

  

ad. 18.

 

Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady XXII sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 18.3o) słowami „zamykam XXII sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

 

Protokołowała: Elżbieta Król

 

 

Przewodniczący Rady

Czesław Greń