Protokół Nr XXIV/2012

obrad dwudziestej czwartej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu,

odbytych w dniu 3 września 2012 r. o godz. 15.3o

w sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Strumieniu

Obecni: Radni Rady Miejskiej, Sołtysi i Przewodnicząca Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorzy, kierownicy podległych Radzie jednostek i zakładów budżetowych, radni powiatowi, pracownicy Urzędu Miejskiego w Strumieniu oraz przedstawiciele prasy lokalnej – wg załączonych list obecności.

Ponadto w obradach udział wzięli:

1)     Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek;

2)     z-ca Burmistrza Strumienia – mgr inż. Włodzimierz Cybulski;

3)     Skarbnik Strumienia – mgr Danuta Mitko;

4)     Sekretarz Strumienia – Daniela Kula.

Porządek obrad:

1.       Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

2.       Przedstawienie porządku obrad.

3.       Wystąpienia gości.

4.       Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

5.       Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

6.       Interpelacje i zapytania radnych.

7.       Informacja o stanie bezpieczeństwa przeciwpożarowego na terenie gminy Strumień.

8.       Informacja o działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu za I półrocze 2012 r.

9.       Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Statutu Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu.

10.   Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie upoważnienia Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu opieki nad dziećmi w wieku do lat 3.

11.   Informacja o działalności Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu.

12.   Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2012-2022.

13.   Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2012 r.

14.   Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

15.   Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych oraz warunków i zasad korzystania z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającymi jest gmina Strumień.

16.   Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę Nr XXXVIII/296/2009 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 czerwca 2009 r. w sprawie regulaminów korzystania z gminnych urządzeń użyteczności publicznej.

17.   Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie powołania doraźnej Komisji do wyłonienia kandydatów do wyróżnień „Zasłużony dla Gminy Strumień” oraz kandydata do Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka” przyznawanych z okazji Święta Niepodległości.

18.   Informacja o sposobie rozpatrzenia wniosków przedstawionych przez Komisje stałe Rady Miejskiej w Strumieniu w II kwartale 2012 r.

19.   Zatwierdzenie protokołów z: XXII sesji i XXIII nadzwyczajnej sesji.

20.   Informacje, wolne głosy i wnioski.

21.   Zakończenie.

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył – Przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu Czesław Greń.

Przewodniczący C. Greń – na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 13 radnych, na 15 ustawowego składu Rady – obrady są zatem prawomocne.

Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, Burmistrz Strumienia, z-cę Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Sekretarza Strumienia, dyrektorów i kierowników podległych Radzie jednostek organizacyjnych i zakładów budżetowych, przewodniczących jednostek pomocniczych Gminy, radnych powiatowych: Edwarda Dudkowiaka, Karola Gajdzicę i Janusza Żydka, Komendanta Miejsko-Gminnego Związku OSP RP Ireneusza Nowaka, pracowników Urzędu Miejskiego oraz przedstawicieli prasy lokalnej „Gazety codziennej”.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący C. Greń odczytał porządek obrad XXIV sesji.

Porządek obrad został przyjęty bez uwag.

 

ad. 3.

 

Punkt wypadł – wystąpień gości nie było.

 

ad. 4.

 

Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że w ramach II Konkursu złożyliśmy trzy projekty partnerskie z Kapitału Ludzkiego pn.:

-      „Szyjemy na miarę potrzeb w gminie Strumień”,

-      „Podróż po świecie realnym i wirtualnym w gminie Strumień”,

-      „Profesjonalny strażak – kursy zawodowe dla OSP gminy Strumień”.

Burmistrz A. Grygierek przedstawiła krótką informacje nt. inwestycji:

-      rozpoczęły się roboty na Basenie w Strumieniu,

-      odebrano prace związane z budową parkingu przy ul. Osiedlowej w Strumieniu,

-      trwają prace związane z wymianą instalacji c.o. w Przedszkolu w Strumieniu,

-      ogłoszono II przetarg na adaptację pomieszczeń po salach lekcyjnych na funkcję punktu Przedszkolnego w Zespole Szkół w Pruchnej.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 5.

 

Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

Przewodniczący C. Greń podziękował radnym za udział w Gminnych Dożynkach w Drogomyślu.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 6.

 

Przewodniczący C. Greń zapytał radnych, czy odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji są zadawalające oraz czy zgłaszają jeszcze jakieś dodatkowe pytania i uwagi?

Przewodniczący C. Greń poinformował, że otrzymał odpowiedź na interpelację w sprawie obsuwania się poboczy przy ul. Głównej w Drogomyślu, której do końca nie rozumie. Jego zdaniem istnieje poważne zagrożenie, że osiedle domków jednorodzinnych może zostać zalane. Stwierdził też, że nie wie jaki wpływ mają przepusty na obrywanie się pobocza drogi. Zwrócił się też z prośbą do radnych powiatowych o wsparcie i interwencję w tej sprawie.

Z-ca Burmistrza W. Cybulski wyjaśnił, że za tą sprawę odpowiada Powiatowy Zarząd Dróg Publicznych w Cieszynie, gdzie wystąpiliśmy z pismem. Otrzymaliśmy odpowiedź, w której pani Dyrektor proponuje, abyśmy przyjechali do niej uzgodnić sprawę. Jeżeli zaś chodzi o dwa przepusty – to istnieją one w naszej dokumentacji.

Przewodniczący C. Greń wyjaśnił, że nasz przepust został wykonany przy okazji budowy kolektora z osiedla. Zgłaszany problem jest poważny ponieważ osiedlu grozi zalanie. W tej chwili zarywają się krawędzie asfaltu nawierzchni ul. Głównej. Prace te muszą być zrobione porządnie, pobocza drogi trzeba dobrze umocnić.

Radna A. Żur podziękowała mieszkańcom Drogomyśla, radnym i pracownikom MGOK za ogromny wkład pracy w organizację Dożynek Gminnych w Drogomyślu. Wszyscy uczestnicy mogli podziwiać wykoszone i posprzątane posesje. Stwierdziła jednak, że nie wie co się stało, ale występy artystyczne naszych zespołów były źle słyszalne.

Radna A. Żur podziękowała za remont barierek na mostku przy Przedszkolu w Strumieniu oraz za odpowiedź – zapewnienie, że chodnik od ul. Powstańców Śląskich do ul. 1 Maja w Strumieniu zostanie wyremontowany we wrześniu br.

Radna A. Żur interpelowała w sprawach:

1)       braku odprowadzenia wód deszczowych z budynku Przedszkola w Strumieniu (prawdopodobnie w tym rejonie został zasypany rów, którym do tej pory deszczówka była odprowadzana do Młynówki)?

2)       zlikwidowania przecieków na sali gimnastycznej Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Bąkowie: dwa na dachu w pobliżu wentylatorów i jeden na spawie kaloryfera);

3)       zaplanowania w budżecie Gminy remontu elewacji budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Zabłociu.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że dyrektorzy wszystkich szkół bardzo się starają się o pozyskanie środków w różnych projektach. W budynku szkoły w Zabłociu w ostatnim czasie wykonaliśmy remont dachu za kwotę ok. 600 tysięcy zł, zrobiono elewację i wymalowano sale lekcyjne. Na termomodernizację czekają m. in. szkoły w: Zabłociu, Bąkowie, Drogomyślu i Pruchnej.

Burmistrz A. Grygierek przekazała słowa podziękowania dla organizatorów Dożynek Gminnych m. in.: Miejsko-Gminnemu Ośrodkowi Kultury i Zakładowi Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, ale zaznaczyć trzeba, że największy ciężar obowiązków wzięli na siebie mieszkańcy. W sprawie słyszalności wyjaśniła, że wszystkie występy były bardzo dobrze słyszalne i nie zgadza się z tym co mówi radna A. Żur. Poinformowała, że podczas występu Zespołu Regionalnego „Strumień” sama podeszła do akustyka, który poprawił słyszalność. Na Dożynkach nie było podwyższanej sceny, co też miało znaczenie w temacie słyszalności. Będziemy robili podsumowanie po imprezie i wtedy będziemy omawiać wszystkie problemy, które wystąpiły podczas organizacji Dożynek. Podziękowała też za zgłoszone uwagi.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że widział jak akustyk bardzo się starał, gdyż siedział w pierwszym rzędzie. Nie było możliwości technicznych, aby zapobiec wszystkim problemom.

Radna U. Słowik w imieniu Komitetu Organizacyjnego Dożynek Gminnych podziękowała: radnym, Burmistrzowi, MGOK i ZGKiM za pomoc przy organizacji imprezy. Poinformowała też, że sprzęt akustyczny MGOK był bardzo mocno zabezpieczony przed deszczem, co również miało wpływ na słyszalność. Pozostałe zespoły artystyczne występujące na Dożynkach miały swój własny sprzęt akustyczny i były bardzo dobrze słyszalne.

Radny Z. Podyma poinformował, że wszyscy widzieliśmy prace akustyków, a Zespołowi Regionalnemu Strumień brakowało prób mikrofonowych, które robi się wcześniej przed występem.

Wiceprzewodnicząca C. Skowron podziękowała za naprawę nawierzchni na ul. 1 Maja w Zbytkowie przy skrzyżowaniu z dwupasmówką.

Radny S. Balas interpelował, aby wystąpić do Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Cieszynie w sprawie remontu nawierzchni ul. Głównej w Bąkowie wraz chodnikiem dla pieszych.

Radny powiatowy E. Dudkowiak poinformował, że jutro jadą do Cieszyna i wystąpią do Starosty i Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Cieszynie w sprawie drogi powiatowej ul. Głównej w Bąkowie oraz chodnika. Zapewnił też, że przy udziale pracownika Urzędu Miejskiego w Strumieniu przeprowadzi wizję lokalną we wszystkich miejscach na terenie Gminy, które były zgłaszane podczas spotkania z członkiem Zarządu Powiatu Cieszyńskiego panem J. Malikiem.

Radny powiatowy K. Gajdzica poinformował, że po spotkaniu Komisji Budżetu z panem Malikiem dopingował go, aby wszystkie zgłoszone sprawy zostały załatwione.

 

 

ad. 7.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Informację o stanie bezpieczeństwa przeciwpożarowego na terenie gminy Strumień – przedstawił Komendant Miejsko-Gminny Związku OSP PR w Strumieniu I. Nowak.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

Przewodniczący C. Greń przekazał słowa podziękowania za gotowość do niesienia pomocy w różnych sytuacjach. Poprosił o przekazanie podziękowania wszystkim druhom i ich rodzinom, gdyż bardzo sobie cenimy niesioną przez nich pomoc.

Komendant I. Nowak przekazał słowa podziękowania Burmistrzowi i Radzie Miejskiej za wspieranie działalności jednostek OSP na terenie Gminy.

 

ad. 8.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Informację o działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu za I półrocze 2012 r. – przedstawiła Kierownik MOPS M. Florek.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 9.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany Statutu Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu – przedstawiła Kierownik MOPS M. Florek.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXIV/204/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 3 września 2012 r. w sprawie zmiany Statutu Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 10.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie upoważnienia Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 – przedstawiła Sekretarz D. Kula.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXIV/205/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 3 września 2012 r. w sprawie upoważnienia Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu opieki nad dziećmi w wieku do lat 3.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 11.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Informację o działalności Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu – przedstawił Dyrektor ZGKiM Ł. Pachuła.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 12.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2012-2022 – przedstawiła Skarbnik D. Mitko.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXIV/206/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 3 września 2012 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2012-2022.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 13.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2012 r. – przedstawiła Skarbnik D. Mitko.

Burmistrz A. Grygierek dodatkowo poinformowała, że zadanie inwestycyjne w Drogomyślu zostało nazwane „Centrum Integracji Wsi”, jednak w trakcie realizacji lub po zakończeniu nazwa zadania może ulec zmianie. Będzie to obiekt wielofunkcyjny, a więcej szczegółów na ten temat będziemy mogli przekazać we wrześniu, mamy nadzieję, że projekt uda się nam złożyć do Lokalnej Grupy Działania.

Komisje Rady nie zgłosiły uwag do projektu uchwały.

Wiceprzewodniczący S. Świtała zapytał o adaptację sal lekcyjnych w Zespole Szkół w Pruchnej na potrzeby przedszkola? Mieszkańcy mają wiele pytań, a inwestycja budzi duże kontrowersje, gdyż kwota przeznaczona na ten cel jest bardzo duża. Ludzie zastanawiają się dlaczego na remont jednej sali lekcyjnej wraz sanitariatami jest przeznaczona tak duża kwota?

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że do pierwszego przetargu przystąpił tylko jeden wykonawca, a przedstawiona cena była wyższa o 30 tysięcy zł od kwoty, która została wybrana w drodze kolejnego przetargu. Po rozmowie z Dyrektorem i stwierdzeniu, że jest możliwość przeczekania i przeorganizowania zajęć, zdecydowaliśmy, że ogłosimy drugi przetarg. Do kolejnego przetargu przystąpiło więcej wykonawców. Musimy pamiętać też, że przy okazji tego zadania przewidziane do wykonania jest wykonanie remontu sali lekcyjnej, korytarza, szatni i sanitariatów oraz wejścia do budynku szkoły wraz z podjazdem dla niepełnosprawnych.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXIV/207/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 3 września 2012 r. w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2012 r.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 14.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi – przedstawił z-ca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXIV/208/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 3 września 2012 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 15.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych oraz warunków i zasad korzystania z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającymi jest gmina Strumień – przedstawiła Sekretarz D. Kula.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXIV/209/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 3 września 2012 r. w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych oraz warunków i zasad korzystania z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającymi jest gmina Strumień.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 16.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały zmieniającej uchwałę Nr XXXVIII/296/2009 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 czerwca 2009 r. w sprawie regulaminów korzystania z gminnych urządzeń użyteczności publicznej – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut, Przewodnicząca Komisji Oświaty, … - A. Żur i Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - P. Faruga zgłosili jednobrzmiący wniosek Komisji: „Komisje wnioskują o wprowadzenie nowego brzmienie § 4: „§ 4. Dopuszcza się jazdę rowerem w Parku z zachowaniem szczególnej ostrożności w stosunku do pieszych.”.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie wniosek Komisji - nowe brzmienie § 4 uchwały.

12 głosami „za” i 1 głosie „wstrzymującym się od głosowania” (głosowało 13 radnych) – wniosek został przyjęty.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z wcześniej wprowadzonym nowym brzmieniem § 4.

12 głosami „za” i 1 głosie „wstrzymującym się od głosowania” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXIV/210/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 3 września 2012 r. zmieniająca uchwałę Nr XXXVIII/296/2009 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 czerwca 2009 r. w sprawie regulaminów korzystania z gminnych urządzeń użyteczności publicznej.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 17.

 

Projekt uchwały w sprawie powołania doraźnej Komisji do wyłonienia kandydatów do wyróżnień „Zasłużony dla Gminy Strumień” oraz kandydata do Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka” przyznawanych z okazji Święta Niepodległości – przedstawił Przewodniczący C. Greń.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut, Przewodnicząca Komisji Oświaty, … - A. Żur i Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - P. Faruga zgłosili jednobrzmiący wniosek Komisji: „Komisje wnioskują o wytypowanie do składu doraźnej Komisji do wyłonienia kandydatów do wyróżnień następujących radnych: Pawła Farugę, Mariana Husa, Zbigniewa Podymę, Karola Pisiuta, Aleksandra Kajsturę i Cecylię Skowron.”.

Przewodniczący C. Greń zapytał po kolei wszystkich kandydatów do składu doraźnej Komisji, czy wyrażają zgodę na pracę w Komisji?

Wszyscy kandydaci wyrazili zgodę na pracę w doraźnej Komisji.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z proponowanym składem doraźnej Komisji.

Radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXIV/211/2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 3 września 2012 r. w sprawie powołania doraźnej Komisji do wyłonienia kandydatów do wyróżnień „Zasłużony dla Gminy Strumień” oraz kandydata do Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka” przyznawanych z okazji Święta Niepodległości.

Uchwała w załączeniu.

  

ad. 18.

 

Informację o sposobie rozpatrzenia wniosków przedstawionych przez Komisje stałe Rady Miejskiej w Strumieniu w II kwartale 2012 r. – przedstawił Przewodniczący C. Greń.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 19.

 

Protokoły z: XXII sesji i XXIII nadzwyczajnej sesji, które były wyłożone do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – zostały przyjęte bez uwag.

 

ad. 20.

 

W wolnych wnioskach głos zabrali:

Przewodniczący C. Greń odczytał zaproszenie dla radnych na IV Dożynki Wiejskie w Zabłociu, które odbędą się 8 września br. na obiekcie LKS „Orzeł” Zabłocie.

Wiceprzewodnicząca Cecylia Skowron wnioskowała o interwencję w sprawie wyczyszczenia potoku Hynek na odcinku od DK 81 w stronę Strumienia.

Wiceprzewodniczący S. Świtała wnioskował, aby poprawić studzienkę w nawierzchni ul. Głównej w Pruchnej przy zjeździe do Zespołu Szkół (wcześniej tak samo poprawiona została studzienka w rejonie kościoła katolickiego).

Radny K. Pisiut poinformował, że został upoważniony przez Stowarzyszenie Prezydentów Miast do zbierania podpisów pod projektem Ustawy o zmianie ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego. Aby trafił pod obrady Sejmu, należy zebrać co najmniej 100 000 podpisów osób popierających projekt.

Radna U Słowik wnioskowała w sprawach:

1)       remontu chodniczka wzdłuż DK 81 stwarzającego bezpieczne dojście mieszkańców ul. Dębina w Drogomyślu, a w szczególności dzieci uczęszczających do szkoły w Centrum wsi (Gmina przejęła drogę od Agencji Nieruchomości Rolnych, która miała rozwiązać ten problem, ale dzieci boją się tamtędy chodzić ponieważ jest tam niebezpiecznie, są tam opuszczone zabudowania po byłej Stadninie Koni, a pobocza zachwaszczone i nie jest to do końca dobre rozwiązanie);

2)       wycięcia chwastów i krzaków oraz poprawienia obsuniętej górnej warstwy kamienia na brzegach nowo wyremontowanego cieku wodnego Młynówka w Drogomyślu;

3)       podziękowała za pięknie wyremontowany chodnik w Centrum Drogomyśla przy ul. Głównej, poprosiła jednak aby przesunąć źle usytuowaną studzienkę (po ostatnich deszczach okazało się, że prawdopodobnie jedna ze studzienek w nawierzchni drogi jest źle usytuowana);

4)       podziękowała za wycięcie odcinka krzewów przy drodze powiatowej ul. Głównej w Drogomyślu (za skrzyżowaniem z DK 81 w kierunku Pruchnej), poprosiła jednak o dokończenia rozpoczętego zadania.

Przewodniczący C. Greń potwierdził, że rzeczywiście Młynówka jest bardzo mocno zarośnięta. Powinniśmy dochodzić wyegzekwowania tych prac w ramach gwarancji.

Wiceprzewodnicząca C. Skowron wnioskowała o wykoszenia gminnej działki położonej w Zbytkowie przy ul. Strażackiej.

Radny P. Faruga wnioskował o umieszczenie lamp oświetlenia ulicznego na co drugim słupie elektrycznym przy ulicach: Sosnowej, Świerkowej i Letniej w Strumieniu (okolica ta jest w ogóle nie oświetlona i w ostatnim okresie bardzo nasiliły się tam kradzieże budynków).

Radny K. Pisiut wnioskował o :

1)       przykręcenie na siedziskach nowo zamontowanych ławek przy Gminnym Centrum Integracji Wsi w Pruchnej np. płyty MDF (ławki są zrobione ze świeżego sosnowego drewna, z którego wychodzi żywica i każdy kto na nich usiądzie brudzi się);

2)       poobcinanie w okresie jesienno-zimowym gałęzi drzew przy drogach gminnych (m.in. przy ul. Osiedlowej w Pruchnej).

Radny Z. Podyma zapytał jaki jest jeszcze zaplanowany zakres prac do wykonania przy obiekcie Ośrodka Zdrowia w Drogomyślu ?

Dyrektor Ł. Pachuła odpowiedział, że zakres prac planowanych przy Ośrodku Zdrowia w Drogomyślu na br. został już zrealizowany. Poinformował też, że takie same klomby jakie są ustawione przy Ośrodku Zdrowia w Drogomyślu są również przy cmentarzu w Strumieniu i są pięknie obsadzone kwiatami. Warto byłoby się zastanowić czy konieczne trzeba je likwidować?

 

ad. 21.

 

Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady XXIV sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 17.3o) słowami „zamykam XXIV sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

 

Protokołowała: Elżbieta Król

 

Przewodniczący Rady

Czesław GREŃ