Nowy artykuł
Zarządzenie Nr 600/2012
Burmistrza Strumienia
z dnia 23 sierpnia 2012 r.
w sprawie: ogłoszenia konsultacji projektu uchwały
Na podstawie art. 30 ust.2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z późn. zm.) w związku z art. 5 a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536 z późn. zm.) oraz Uchwały Nr LII/389/2010 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 31 maja 2010 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania projektów aktów prawa miejscowego ( Dz. Urz. Woj. Śląskiego Nr 126 poz. 2044 z dnia 12.07.2010) – Burmistrz Strumienia
zarządza, co następuje:
§ 1
ogłosić konsultacje projektu uchwały w sprawie Programu współpracy gminy Strumień z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2013, na zasadach określonych w ogłoszeniu o konsultacjach stanowiącym załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Wykonanie zarządzenia powierzam Inspektorowi – Danucie Sikora.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
BURMISTRZ
mgr Anna Grygierek
Załącznik do Zarządzenia Nr 600/2012
Burmistrza Strumienia z dnia 23 sierpnia 2012 r.
OGŁOSZENIE O KONSULTACJACH
Burmistrz Strumienia ogłasza konsultacje projektu uchwały w sprawie Programu współpracy gminy Strumień z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2013.
Termin wyrażenia opinii przez organizacje pozarządowe oraz inne podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie , ustala się do dnia 6 września 2012 r.
Opinie należy zgłaszać na piśmie lub w formie elektronicznej do Burmistrza Strumienia z podaniem nazwy jednostki organizacyjnej i adresu.
Dodatkowe informacje można uzyskać w Urzędzie Miejskim w Strumieniu, Referat Organizacyjny I piętro, pokój nr 8 lub pod telefonem 33 8520-627.
Nie przedstawienie opinii we wskazanym terminie oznacza rezygnację z prawa do jej wyrażenia.
Konsultacje są ważne bez względu na ilość uprawnionych podmiotów w nich uczestniczących.
W terminie 7 dni od dnia zakończenia konsultacji Burmistrz Strumienia poda do publicznej wiadomości wynik przeprowadzonych konsultacji wraz z uzasadnieniem przez zamieszczenie na stronie internetowej Urzędu Gminy www.strumien.pl w zakładce „Organizacje pozarządowe”.
W terminie 3 dni od dnia ogłoszenia o wyniku konsultacji uprawnione podmioty mogą wnieść zastrzeżenia do wyniku konsultacji.
Ostatecznego rozstrzygnięcia zastrzeżeń dokonuje Burmistrz Strumienia.
BURMISTRZ
mgr Anna Grygierek
Uchwała Nr / /2012 PROJEKT
Rady Miejskiej w Strumieniu
z dnia września 2012 r.
w sprawie: Programu współpracy gminy Strumień z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2013.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), art. 5 a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536 z późn. zm.) – po przeprowadzeniu konsultacji, na wniosek Burmistrza Strumienia – Rada Miejska w Strumieniu
uchwala:
§ 1
Program współpracy gminy Strumień z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2013, w brzmieniu określonym w załączniku do niniejszej uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Strumienia.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik
do Uchwały Nr / /2012
Rady Miejskiej w Strumieniu
z dnia września 2012 r.
PROGRAM WSPÓŁPRACY GMINY STRUMIEŃ Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI ORAZ PODMIOTAMI WYMIENIONYMI W ART. 3 UST.3 USTAWY O DZIAŁALNOSCI POŻYTKU PUBLICZNEGO I O WOLONTARIACIE NA ROK 2013
I. WSTĘP
1. Program współpracy Gminy Strumień z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2013 roku, stanowi element polityki społeczno- finansowej Gminy Strumień.
2. Ilekroć w Programie jest mowa o:
-
Ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r., Nr 234 poz. 1536 z późn. zm.),
-
Organizacjach Pozarządowych – należy przez to rozumieć organizacje pozarządowe, osoby prawne i jednostki organizacyjne, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
-
Programie – należy przez to rozumieć Program współpracy Gminy Strumień z Organizacjami Pozarządowymi w 2013 roku,
-
Gminie – należy przez to rozumieć Gminę Strumień.
-
Burmistrzu – należy przez to rozumieć Burmistrza Strumienia,
-
Radzie Miejskiej – należy przez to rozumieć Radę Miejską w Strumieniu .
3. Program obejmuje współpracę Gminy z Organizacjami Pozarządowymi działającymi na rzecz mieszkańców gminy Strumień.
II. CEL GŁÓWNY ORAZ CELE SZCZEGÓŁOWE PROGRAMU
-
Celem głównym Programu jest zaspokajanie potrzeb społecznych mieszkańców Gminy oraz wzmocnienie rozwoju społeczeństwa obywatelskiego poprzez budowanie i umacnianie partnerstwa pomiędzy Gminą a Organizacjami Pozarządowymi.
-
Celami szczegółowymi Programu są:
-
tworzenie warunków do zwiększenia aktywności społecznej,
-
budowanie społeczeństwa obywatelskiego, poprzez aktywizację społeczności lokalnej i zwiększenie udziału mieszkańców w rozwiązywaniu lokalnych problemów,
-
poprawa jakości życia poprzez pełniejsze zaspokojenie potrzeb społecznych,
-
integracja organizacji lokalnych obejmujących zakresem działania sferę zadań publicznych,
-
wzmocnienie potencjału organizacji,
-
promocja Organizacji Pozarządowych działających ma rzecz mieszkańców Gminy.
III. ZASADY WSPÓŁPRACY
Współpraca Gminy z Organizacjami Pozarządowymi odbywa się na zasadach:
-
pomocniczości – polegającej na uporządkowaniu wzajemnych relacji oraz ukierunkowaniu na wzmacnianie obywateli, ich wspólnot i organizacji;
-
suwerenności stron – oznaczającej, że Gmina i Organizacje Pozarządowe mają prawo do niezależności i odrębności w samodzielnym definiowaniu i poszukiwaniu sposobów rozwiązań problemów i zadań;
-
partnerstwa – oznaczającej, iż strony podejmują współpracę w identyfikowaniu i definiowaniu problemów i zadań, wypracowywaniu najlepszych sposobów na ich realizację;
-
efektywności – polegającej na wspólnym dążeniu do osiągnięcia możliwie najlepszych efektów w realizacji zadań publicznych;
-
uczciwej konkurencji – polegającej na kształtowaniu przejrzystych zasad współpracy, opartych na równych i jawnych kryteriach;
-
jawności – polegającej na zapewnieniu równego dostępu do informacji.
IV. ZAKRES PRZEDMIOTOWY
Przedmiotem współpracy Gminy z Organizacjami Pozarządowymi jest:
-
realizacja zadań publicznych określonych w art. 4 Ustawy;
-
podwyższanie efektywności działań kierowanych do mieszkańców Gminy;
-
określanie potrzeb społecznych i sposobu ich zaspokajania;
-
konsultowanie projektów uchwał Rady Miejskiej na etapie ich tworzenia.
V. FORMY WSPÓŁPRACY
1. Współdziałanie Gminy z Organizacjami Pozarządowymi obejmuje współpracę o charakterze:
-
pozafinansowym,
-
finansowym.
2. Współpraca pozafinansowa Gminy z Organizacjami Pozarządowymi, opierać się będzie na:
-
wzajemnym informowaniu się o planowanych kierunkach działalności;
-
podejmowaniu wspólnych działań na rzecz diagnozowania problemów społecznych mieszkańców;
-
konsultowaniu z Organizacjami Pozarządowymi, odpowiednio do zakresu ich działania, projektów aktów normatywnych w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji;
-
udzielaniu pomocy Organizacjom Pozarządowym w zakresie informowania o możliwościach pozyskiwania środków finansowych z różnych źródeł;
-
promocji działalności Organizacji Pozarządowych poprzez zamieszczanie na wniosek zainteresowanych informacji dotyczących podejmowanych przez nich inicjatyw na stronie internetowej Urzędu;
-
w miarę możliwości udostępnianiu na dogodnych warunkach lokali gminnych do spotkań organizowanych przez organizacje, których tematyka wiąże się z Programem;
-
obejmowaniu na wniosek Organizacji Pozarządowej patronatem Burmistrza Strumienia przedsięwzięć realizowanych przez tą Organizacje na rzecz mieszkańców Gminy.
-
Współpraca finansowa obejmować będzie:
1) zlecanie Organizacjom Pozarządowym realizacji zadań publicznych na zasadach określonych w Ustawie, które mogą mieć formy:
-
powierzenia wykonania zadań publicznych, wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie ich realizacji, lub
-
wspierania wykonania zadań publicznych, wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji,
2) udzielanie Organizacjom Pozarządowym aplikującym o środki pomocowe pożyczek na realizację zadań statutowych na terenie Gminy na zasadach określonych odrębnym zarządzeniem Burmistrza.
VI. PRIORYTETOWE ZADANIA PUBLICZNE
Zadania publiczne przewidziane do realizacji w 2013 roku obejmują następujące obszary działań:
-
kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego:
-
organizowanie wystaw, festiwali, koncertów,
-
wydawanie niskonakładowych, nie komercyjnych publikacji,
-
promowanie tradycji regionalnej i lokalnych twórców,
-
-
wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej:
-
organizowanie zajęć, zawodów oraz imprez sportowo-rekreacyjnych,
-
udział w rozgrywkach, zawodach i turniejach sportowo- rekreacyjnych.
-
-
edukacji, w zakresie dowozu dzieci niepełnosprawnych na zajęcia edukacyjne,
-
ochrony i promocji zdrowia, w zakresie organizacji programów, akcji i inicjatyw prozdrowotnych.
VII. OKRES REALIZACJI PROGRAMU
Program realizowany będzie w okresie od 1 stycznia 2013 r. do 31 grudnia 2013 r.
VIII. SPOSÓB REALIZACJI PROGRAMU
1. Zlecanie realizacji zadań publicznych Gminy Organizacjom Pozarządowym obejmuje w pierwszej kolejności te zadania, które Program określa jako zadania priorytetowe i odbywa się po przeprowadzeniu otwartego konkursu ofert .
2. Otwarty konkurs ofert jest ogłaszany przez Burmistrza i przeprowadzany w oparciu o przepisy Ustawy oraz wydane na jej podstawie przepisy wykonawcze, chyba, że przepisy odrębne przewidują inny tryb zlecania lub dane zadanie można zrealizować efektywniej w inny sposób określony w przepisach odrębnych (w szczególności na zasadach i w trybie określonym w przepisach o zamówieniach publicznych).
3. Ogłoszenie konkursu może nastąpić jedynie na zadania przewidziane w budżecie Gminy.
4. Głównymi podmiotami realizującymi Program są:
1) Rada Miejska w zakresie kreowania polityki społecznej Gminy oraz określenia wysokości środków finansowych na jej realizację,
2) Burmistrz w zakresie realizacji polityki wytyczonej przez Radę Miejską,
3) Organizacje Pozarządowe realizujące zadania publiczne we współpracy z Gminą.
IX. WYSOKOŚĆ ŚRODKÓW PRZEZNACZONYCH NA REALIZACJĘ PROGRAMU
1. Finansowanie zadań zleconych do realizacji Organizacjom Pozarządowym odbywa się w ramach budżetu Gminy na rok 2013.
2. Wysokość środków planowanych na realizację Programu w 2013 roku wynosi 69 000,00 zł w tym:
1) na działania z zakresu kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego 1 000,00 zł;
2) na działania z zakresu wspierania i upowszechniania kultury fizycznej 22 000,00 zł;
3) na działania z zakresu edukacji – dowóz dzieci niepełnosprawnych na zajęcia edukacyjne 45 000,00 zł;
4) na działania z zakresu ochrony i promocji zdrowia 1 000,00 zł;
X. SPOSÓB OCENY REALIZACJI PROGRAMU
1. Burmistrz przedłoży Radzie Miejskiej Strumienia do dnia 30 kwietnia, roku następującego po roku obowiązywania Programu, sprawozdanie z jego realizacji.
2. Sprawozdanie zawierać będzie w szczególności informacje dotyczące:
1) liczby Organizacji Pozarządowych, które podjęły się we współpracy z Gminą realizacji zadań publicznych na rzecz społeczności lokalnej;
2) wysokości środków finansowych zaangażowanych na realizację Programu;
3) wysokości wkładu własnego organizacji w realizację zadań publicznych;
4) liczby zadań zrealizowanych w ramach Programu;
5) informacji o beneficjentach zrealizowanych zadań.
XI. INFORMACJA O SPOSOBIE TWORZENIA PROGRAMU ORAZ O PRZEBIEGU KONSULTACJI
-
Program współpracy tworzony był etapowo.
-
Na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Strumieniu www.strumien.pl zamieszczono w dniu 21 czerwca 2012 r. zaproszenie do zgłaszania propozycji do „Programu współpracy gminy Strumień z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2013”.
-
Projekt Programu przygotowano w oparciu o listę proponowaną przez komórki organizacyjne Urzędu oraz propozycje do Programu zgłaszane przez Organizacje Pozarządowe.
-
Program został zatwierdzony przez Burmistrza Strumienia i skierowany do konsultacji na podstawie Zarządzenia Burmistrza Strumienia nr 600/2012 z dnia 23 sierpnia 2012 r.
-
W oparciu uchwałę Nr LII/389/2010 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 31 maja 2010 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania projektów aktów prawa miejscowego przeprowadzono konsultacje Programu. Ogłoszenie o konsultacjach projektu uchwały zamieszczono w dniu ….. … 2012 r. na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Strumieniu www.strumien.pl oraz na BIP Urzędu Miejskiego w Strumieniu www.strumien.bip.net.pl. W okresie do dnia …….. 2012 r. tj. do upływu terminu wyrażenia opinii wniesione zostały/ nie zostały wniesione …….. uwagi do konsultowanego projektu Programu.
-
Wyniki konsultacji zostały opublikowane na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Strumieniu www.strumien.pl w zakładce „Organizacje pozarządowe” oraz na BIP Urzędu Miejskiego w Strumieniu www.strumien.bip.net.pl w dniu ……….. 2012 r.
-
Ostateczna wersja Programu, po przeprowadzeniu konsultacji skierowana została pod obrady Rady Miejskiej w Strumieniu zarządzeniem Burmistrza Strumienia nr ……/2012 z dnia ……… 2012r.
XII. TRYB POWOŁYWANIA I ZASADY DZIAŁANIA KOMISJI KONKURSOWYCH DO OPINIOWANIA OFERT W OTWARTYCH KONKURSACH OFERT
1. Oferty złożone przez Organizacje Pozarządowe opiniuje komisja konkursowa, w skład której wchodzą przedstawiciele Urzędu Miejskiego w Strumieniu oraz dwie osoby reprezentujące Organizacje Pozarządowe powołane spośród kandydatów zgłoszonych przez te organizacje.
2. Imienny skład komisji konkursowej określa Burmistrz w formie zarządzenia.
3. W komisji nie mogą zasiadać przedstawiciele tych organizacji, które biorą udział w konkursie.
4. Dopuszcza się udział w komisji (z głosem doradczym) ekspertów posiadających specjalistyczną wiedzę, w dziedzinie w której ogłoszony został konkurs.
5. Pracami komisji kieruje przewodniczący, który jest powoływany przez Burmistrza.
6. Komisja spośród swojego składu wybiera sekretarza i zastępcę przewodniczącego.
7. Komisja działa na posiedzeniach, które zwołuje przewodniczący, z tym że pierwsze posiedzenie komisji zwołuje Burmistrz Strumienia.
8. Posiedzenia komisji odbywają się w obecności co najmniej połowy składu komisji.
9. Komisja opiniuje oferty na podstawie zasad wskazanych w art. 15 ust. 1 Ustawy przy uwzględnieniu następujących kryteriów:
a) spełnienie wymogów formalnych,
b) zgodność treści oferty z zadaniem konkursowym,
c) ocena możliwości realizacji zadania ( posiadane zasoby kadrowe, rzeczowe, doświadczenie),
d) ocena kalkulacji kosztów realizacji zdania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,
e) merytoryczna wartość oferty
10.Opinie Komisji są przyjmowane zwykłą większością głosów.
11.Posiedzenia są protokołowane, a protokół podpisuje przewodniczący i sekretarz komisji.
12.Protokół jest przekazywany Burmistrzowi Strumienia w terminie do 7 dni od daty odbycia posiedzenia.
XIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Zmiany niniejszego Programu wymagają formy przyjętej dla jego uchwalenia.
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Burmistrz mgr Anna Grygierek |
Data utworzenia: | 2012-08-23 12:35:24 |
Wprowadził do systemu: | Edyta Rusek |
Data wprowadzenia: | 2012-10-25 12:35:38 |
Opublikował: | Edyta Rusek |
Data publikacji: | 2012-10-25 14:15:39 |
Ostatnia zmiana: | 2012-10-25 14:15:40 |
Ilość wyświetleń: | 896 |