Protokół Nr XXVI.2012

obrad dwudziestej szóstej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu,

odbytych w dniu 29 października 2012 r. o godz. 15.oo

w sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Strumieniu

Obecni: Radni Rady Miejskiej, Sołtysi i Przewodnicząca Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorzy, kierownicy podległych Radzie jednostek i zakładów budżetowych, radny powiatowy, Komendant Komisariatu Policji w Strumieniu, pracownicy Urzędu Miejskiego w Strumieniu, przedstawiciele prasy lokalnej oraz mieszkańcy Gminy – wg załączonych list obecności.

Ponadto w obradach udział wzięli:

1)   Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek;

2)   Zastępca Burmistrza Strumienia – mgr inż. Włodzimierz Cybulski;

3)   Skarbnik Strumienia – mgr Danuta Mitko;

4)   Sekretarz Strumienia – Daniela Kula.

Porządek obrad:

     1.   Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

     2.   Przedstawienie porządku obrad.

     3.   Wystąpienia gości.

     4.   Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

    5.   Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

     6.   Interpelacje i zapytania radnych.

    7.   Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych w gminie Strumień za poprzedni rok szkolny, w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów oraz wydatków na oświatę.

     8.   Informacja o stopniu realizacji inwestycji przewidzianych w budżecie Gminy oraz Wieloletnim Planie Inwestycyjnym.)

    9.   Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zaciągnięcia długoterminowej pożyczki na finansowanie inwestycji pod nazwą „Rozbudowa sieci kanalizacyjnej w zlewni oczyszczalni ścieków w Strumieniu – budowa kanalizacji sanitarnej w Strumieniu i Zbytkowie”.

10.   Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2012-2022.

 11.   Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2012 r.

 12.   Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2013 rok.

 13.   Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie podatku od środków transportowych.

 14.   Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie podziału gminy Strumień na okręgi wyborcze oraz ustalenia ich granic, numerów i liczby radnych wybieranych w każdym okręgu.

 15.   Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyjęcia „Aktualizacji Programu Ochrony Środowiska dla gminy Strumień na lata 2012-2015 z perspektywą do roku 2019”.

 16.   Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie „Założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla gminy Strumień na lata 2012-2030”.

17.   Rozpatrzenie projektu uchwały określenia spraw ważnych dla Gminy podlegających konsultacji.

 18.   Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę Nr XVI/142/2011 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 grudnia 2011 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek dotacji przedmiotowej dla samorządowego zakładu budżetowego na 2012 rok.

  19.   Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia nazwy ulicy w sołectwie Zbytków.

 20.   Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości w Strumieniu - działka nr 560/88.

 21.   Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości w Strumieniu - działka nr 2491/2.

 22.   Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie niezabudowanej nieruchomości w Strumieniu – działka nr 2491/3.

 23.   Informacja Przewodniczącego Rady, Burmistrza oraz Wojewody Śląskiego na temat oświadczeń majątkowych złożonych w 2012 roku.

  24.   Zatwierdzenie protokołu z XXV sesji.

  25.   Informacje, wolne głosy i wnioski.

  26.   Zakończenie.

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył – Przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu Czesław Greń.

Przewodniczący C. Greń – na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 14 radnych, na 15 ustawowego składu Rady – obrady są zatem prawomocne.

Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Strumienia, Zastępcę Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Sekretarza Strumienia, Radcę prawnego pana Romana Szymonka, dyrektorów i kierowników podległych Radzie jednostek organizacyjnych i zakładów budżetowych, przewodniczących jednostek pomocniczych Gminy, radnego powiatowego pana Karola Gajdzicę, Komendanta Komisariatu Policji w Strumieniu pana Rafała Machaczkę, pracowników Urzędu Miejskiego oraz mieszkańców Gminy.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący C. Greń odczytał porządek obrad XXVI sesji.

Porządek obrad został przyjęty bez uwag.

 

ad. 3.

 

Burmistrz A. Grygierek oraz Przewodniczący C. Greń wręczyli listy gratulacyjne i wiązanki kwiatów:

-    Pani Lilii Salachnie-Brzozie – Dyrektorowi Gimnazjum im. Powstańców Śląskich w Strumieniu - z okazji przyznania Medalu Komisji Edukacji Narodowej – za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania, w szczególności w zakresie działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej, twórczości dla dzieci i młodzieży oraz kształcenia i doskonalenia nauczycieli,

-    Panu Krzysztofowi Wojtowiczowi – Kierownikowi artystycznemu chóru szkolnego „Canzonetta” w Strumieniu – z okazji przyznania Nagrody Powiatu Cieszyńskiego w Dziedzinie Kultury im. Leopolda Szersznika w kategorii Twórczości Artystycznej,

-    chórowi szkolnemu „Canzonetta” w Strumieniu – z okazji przyznania Nagrody Powiatu Cieszyńskiego w Dziedzinie Kultury im. Leopolda Szersznika w kategorii Twórczości Artystycznej (gratulacje odebrały pani Tamara Nowok i pani Agnieszka Gawron-Gaszczyk – dyrygentki chóru szkolnego „Canzonetta”).

Pani Lilla Salachna-Brzoza, pan Krzysztof Wójtowicz, pani Tamara Nowok i pani Agnieszka Gawron-Gaszczyk – podziękowali Burmistrzowi i Radzie Miejskiej za gratulacje oraz za pamięć i wsparcie.

 

ad. 4.

 

Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

Burmistrz A. Grygierek dodatkowo poinformowała, że uczestniczyła:

1)     w czterodniowym wyjeździe na Europejski Tydzień Regionów i Miast Open Days 2012 do Brukseli. To największe doroczne wydarzenie w obszarze polityki regionalnej i miejskiej, które odbyło się już po raz dziesiąty. Możliwość uczestniczenia w tym spotkaniu istniała dzięki zaproszeniu do udziału przez Komisję Europejską. Można było się tam wiele dowiedzieć o obecnym okresie programowania jak i również o planach związanych z przyszłym okresem;

2)     w 15-leciu Odnowy Wsi, podczas którego odbyło się spotkanie grupy roboczej. W spotkaniu uczestniczyli marszałkowie, wojewodowie i przedstawiciele samorządów, prowadzono tam również rozmowy na temat zawiązania sieci odnowy wsi.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 5.

 

Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 6.

 

Przewodniczący C. Greń zapytał radnych, czy odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji są zadawalające oraz czy zgłaszają jeszcze jakieś dodatkowe pytania i uwagi?

Radny T. Tolasz zapytał o stan realizacji wcześniej zgłaszanych interpelacji w sprawach:

1)     wystąpienia do właściciela stacji gazowej LPG w Pruchnej przy ul. Katowickiej o uporządkowanie terenu stacji zarośniętego drzewami (drzewa te zaczęły wyrastać na działki sąsiednie i stwarzają problemy z przejazdem);

2)     likwidacji rozlewiska wody powstającego przy zjeździe z ul. Głównej w Pruchnej na parking między kościołem katolickim, a cmentarzem.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała:

1)     wystąpiliśmy z prośbą o uporządkowanie terenu do właściciela stacji gazowej LPG w Pruchnej. Nasze pismo nie przyniosło jednak efektu. Będziemy ponawiać prośbę, a jeżeli znów to nic nie da, zwrócimy się o pomoc do Policji;

2)     rozlewisko wody na drodze powiatowej ulicy Głównej w Pruchnej – zostało zlikwidowane.

Radna A. Żur odczytała pisemną interpelację w sprawie rozpoczęcia starań mających na celu przywrócenie przewozów osobowych koleją i autobusami na trasie Katowice – Strumień – Wisła. (Treść interpelacji stanowi załącznik do protokołu).

Burmistrz A. Grygierek poinformował, że będziemy występować z pismami w tej sprawie do PKP oraz Starostwa Powiatowego w Cieszynie i Starostwa Powiatowego w Pszczynie, które są odpowiedzialne na transport osobowy między powiatami.

Radny Z. Podyma podziękował za naprawienie huśtawek na placu zabaw w Drogomyślu.

Radny Z. Podyma interpelował w sprawie rowu przy ul. Oblaski w Drogomyślu (rów wyczyszczono na wiosnę ale pomimo tego podczas ostatnich obfitych opadów deszczu woda w rowie bardzo mocno przybierała).

Przewodniczący C. Greń podziękował za odpowiedź w sprawie chodnika przy ulicy Głównej w Drogomyślu w kierunku dwupasmówki – taką samą jaką otrzymała zainteresowana.

Przewodniczący C. Greń interpelował, aby firmy wykonujące prace remontowe na terenie Gminy przywracały istniejącą infrastrukturę do należytego stanu (ciężki sprzęt pracujący na osiedlu w Drogomyślu zniszczył wyjazd z ul. Konwaliowej, gdzie powstało duże rozlewisko wody, podobna sytuacja powstała również na ul. Owocowej w Drogomyślu po remoncie Młynówki).

Wiceprzewodnicząca C. Skowron ponownie interpelowała o interwencję w sprawie wyczyszczenia potoku Hynek na odcinku od DK 81 w stronę Strumienia (otrzymała odpowiedź – zapewnienie ze Śląskiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych z Cieszyna, że potok Hynek zostanie wyczyszczony do 22 października, jednak pomimo tego do dzisiaj nic nie zostało zrobione).

Radny S. Balas podziękował za realizację interpelacji dotyczących: ulicy Słowiczej w Bąkowie oraz oznakowanie ulicy Wiosennej przebiegającej przez dwa sołectwa: Baków i Jarząbkowice. Podziękował również za wykonanie alejek na cmentarzu komunalnym w Bąkowie.

Radna M. Krutyła podziękowała za odpowiedź na interpelacje dotyczące ulicy Osiedlowej w Strumieniu.

Burmistrz A. Grygierek dodała, że kierowcy nie znają przepisów o ruchu drogowym i nie zwracają uwagi na nowe oznakowanie ustawione przy drodze.

 

ad. 7.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Informację o stanie realizacji zadań oświatowych w gminie Strumień za poprzedni rok szkolny, w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów oraz wydatków na oświatę – przedstawiła Dyrektor ZOS w Strumieniu J. Włoch.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 8.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Informację o stopniu realizacji inwestycji przewidzianych w budżecie Gminy oraz Wieloletnim Planie Inwestycyjnym – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Zastępca Przewodniczącego Komisji Budżetu, … - C. Skowron, Przewodnicząca Komisji Oświaty, … - A. Żur i Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - P. Faruga przedstawili jednobrzmiący wniosek Komisji: „Komisje wnioskują, aby przy omawianiu projektu budżetu na 2013 r. przedstawić całkowite koszty potrzebne ukończenia prac związanych z inwestycją „Odwodnienie osiedla w Drogomyślu wraz z odtworzeniem dróg”.”.

Radni nie wnieśli uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 9.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia długoterminowej pożyczki na finansowanie inwestycji pod nazwą „Rozbudowa sieci kanalizacyjnej w zlewni oczyszczalni ścieków w Strumieniu – budowa kanalizacji sanitarnej w Strumieniu i Zbytkowie” – przedstawiła Skarbnik D. Mitko.

Komisje Rady nie zgłosiły uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że aktualnie zadłużenie Gminy wynosi około 40%.

Wiceprzewodniczący S. Świtała zapytał czy budowa przydomowych oczyszczalni na terenie Gminy będzie honorowana? Mieszkańcy budują nowe domy i pytają o kanalizacje?

Zastępca Burmistrza W. Cybulski wyjaśnił, że w istniejących planach zagospodarowania przestrzennego są zawarte zapisy, z których wynika, że trzeba budować osadniki bezodpływowe lub przydomowe oczyszczalnie ścieków. Również w pozwoleniu na budowę budynku mieszkalnego są zawarte zapisy, do których inwestor musi się stosować.

Przewodniczący C. Greń zapytał czy Gmina ma już pozwolenie na budowę na odcinek kanalizacji, na który planujemy zaciągnięcie pożyczki?

Zastępca Burmistrza W. Cybulski odpowiedział, że pozwolenie na budowę jest w trakcie załatwiania.

Radny P. Faruga stwierdził, że mieszkańcy czekają na sygnał od Gminy, co z kanalizacją, ponieważ chcą inwestować na własnych posesjach, a nie chcą tego robić wcześniej niż Gmina będzie prowadzić wykopy na kanalizację.

W dyskusji nad projektem uchwały głos zabrali również: radna M. Krutyła i Przewodniczący C. Greń.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

11 głosami „za” i 3 głosach „wstrzymujących się od głosowania” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXVI.219.2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 października 2012 r. w sprawie zaciągnięcia długoterminowej pożyczki na finansowanie inwestycji pod nazwą „Rozbudowa sieci kanalizacyjnej w zlewni oczyszczalni ścieków w Strumieniu – budowa kanalizacji sanitarnej w Strumieniu i Zbytkowie”.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 10.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2012-2022 – przedstawiła Skarbnik D. Mitko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

11 głosami „za” i 3 głosach „wstrzymujących się od głosowania” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXVI.220.2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 października 2012 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2012-2022.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 11.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2012 r. (wraz z autopoprawką) – przedstawiła Skarbnik D. Mitko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXVI.221.2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 października 2012 r. w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2012 r.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 12.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2013 rok – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Zastępca Przewodniczącego Komisji Budżetu, … - C. Skowron, Przewodnicząca Komisji Oświaty, … - A. Żur i Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - P. Faruga przedstawili jednobrzmiący wniosek Komisji: „Komisje wnioskują o przeanalizowanie możliwości udzielania ulg w podatku od nieruchomości dla przedsiębiorców przez podjęcie stosownej uchwały.”.

Burmistrz A. Grygierek zapytała co Komisje miały na myśli precyzując swój wniosek?

Radny Z. Podyma wyjaśnił, że Komisje skorzystały z podpowiedzi Zastępcy Burmistrza, przy okazji omawiania obniżenia stawki podatku od budynków związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej i dlatego zaproponowaliśmy przeanalizowanie możliwości podjęcia uchwały o udzielaniu ulg w podatku od nieruchomości np. dla przedsiębiorców, którzy utrzymują zatrudnienie.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że Rada podejmowała już taką uchwałę, na mocy której z podatku od nieruchomości zwalniane były nowopowstałe zakłady pracy.

Radny P. Faruga stwierdził, że musimy pamiętać o tym temacie przy okazji omawiania projektu budżetu Gminy na 2013 r.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXVI.222.2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 października 2012 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2013 rok.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 13.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie podatku od środków transportowych - przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

13 głosami „za” i 1 głosie „wstrzymującym się od głosowania” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXVI.223.2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 października 2012 r. w sprawie podatku od środków transportowych.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 14.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie podziału gminy Strumień na okręgi wyborcze oraz ustalenia ich granic, numerów i liczby radnych wybieranych w każdym okręgu - przedstawiła Sekretarz D. Kula.

Zastępca Przewodniczącego Komisji Budżetu, … - C. Skowron, Przewodnicząca Komisji Oświaty, … - A. Żur i Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - P. Faruga przedstawili jednobrzmiący wniosek Komisji: „Komisje wnioskują, aby wystosować stanowisko – protest Rady Miejskiej w Strumieniu dotyczący nowelizacji Kodeksu wyborczego (m. in. w małych gminach sołectwo powinno być jednym okręgiem wyborczym).”.

Przewodniczący C. Greń zwrócił się z prośbą do Radcy prawnego o pomoc w przygotowaniu stanowiska – protestu Rady Miejskiej dotyczącego nowelizacji Kodeksu wyborczego.

Radca prawny R. Szymonek poinformował, że stanowisko – protest należy przesłać do posłów w formie uchwały Rady.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

0 głosów „za”, 8 głosów „przeciw” i 6 głosów „wstrzymujących się od głosowania” (głosowało 14 radnych) – uchwała w sprawie podziału gminy Strumień na okręgi wyborcze oraz ustalenia ich granic, numerów i liczby radnych wybieranych w każdym okręgu – nie została podjęta.

 

ad. 15.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie przyjęcia „Aktualizacji Programu Ochrony Środowiska dla gminy Strumień na lata 2012-2015 z perspektywą do roku 2019” – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXVI.224.2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 października 2012 r. w sprawie przyjęcia „Aktualizacji Programu Ochrony Środowiska dla gminy Strumień na lata 2012-2015 z perspektywą do roku 2019”.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 16.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie „Założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla gminy Strumień na lata 2012-2030” – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXVI.225.2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 października 2012 r. w sprawie „Założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla gminy Strumień na lata 2012-2030”.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 17.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie określenia spraw ważnych dla Gminy podlegających konsultacji – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXVI.226.2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 października 2012 r. w sprawie określenia spraw ważnych dla Gminy podlegających konsultacji.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 18.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały zmieniający uchwałę Nr XVI/142/2011 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 grudnia 2011 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek dotacji przedmiotowej dla samorządowego zakładu budżetowego na 2012 rok – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXVI.227.2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 października 2012 r. zmieniająca uchwałę Nr XVI/142/2011 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 grudnia 2011 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek dotacji przedmiotowej dla samorządowego zakładu budżetowego na 2012 rok.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 19.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie ustalenia nazwy ulicy w sołectwie Zbytków – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXVI.228.2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 października 2012 r. w sprawie ustalenia nazwy ulicy w sołectwie Zbytków.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 20.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości w Strumieniu (działka nr 560/88) – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXVI.229.2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 października 2012 r. w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 21.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości w Strumieniu (działka nr 2491/2) – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXVI.230.2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 października 2012 r. w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 22.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie niezabudowanej nieruchomości w Strumieniu (działka nr 2491/3) – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXVI.231.2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 października 2012 r. w sprawie wyrażenia zgody na zbycie niezabudowanej nieruchomości w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 23.

 

Informacja Przewodniczącego Rady, Burmistrza oraz Wojewody Śląskiego na temat oświadczeń majątkowych złożonych w 2012 roku.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 24.

 

Protokół z XXV sesji, który były wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

 

ad. 25.

 

W wolnych wnioskach głos zabrali:

Przewodniczący C. Greń zaprosił radnych na obchody Święta Niepodległości, które odbędą się 11 listopada br. w Strumieniu. Odczytał program obchodów:

-       godz. 8.oo - msza św. za Ojczyznę w kościele pw. Świętej Barbary w Strumieniu,

-       godz. 9.15 - złożenie kwiatów pod pomnikiem w parku oraz tablicą pamiątkową przy Technikum Żywienia i Gospodarstwa Domowego w Strumieniu,

-       godz. 10.oo - uroczysta XXVII sesja Rady Miejskiej w auli Gimnazjum im. Powstańców Śląskich w Strumieniu połączona z wręczeniem wyróżnień: „Zasłużony dla sołectwa/ miasta”, „Zasłużony dla Gminy Strumień” i Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka”.

Przewodniczący C. Greń zaprosił również radnych na uroczyste wręczenie Srebrnych i Złotych Cieszynianek, które odbędzie się 11 listopada br. o godz. 17.oo w Teatrze im. Adama Mickiewicza w Cieszynie.

 

ad. 26.

 

Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady XXVI sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 18.oo) słowami „zamykam XXVI sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

 

Protokołowała: Elżbieta Król

 

Przewodniczący Rady

Czesław GREŃ