Protokół Nr XXIX.2012

obrad dwudziestej dziewiątej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu

odbytych w dniu 21 grudnia 2012 r. o godz. 14.oo

w sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Strumieniu

 

Obecni:

Radni Rady Miejskiej, Sołtysi i Przewodnicząca Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, Radny powiatowy, dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy, pracownicy Urzędu Miejskiego w Strumieniu oraz mieszkańcy Gminy – wg załączonych list obecności.

 

Ponadto w obradach udział wzięli:

1)   Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek;

2)   Zastępca Burmistrza Strumienia – mgr inż. Włodzimierz Cybulski;

3)   Skarbnik Strumienia – mgr Danuta Mitko;

4)   Sekretarz Strumienia – Daniela Kula.

 

Porządek obrad:

   1.    Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

   2.    Przedstawienie porządku obrad.

   3.    Wystąpienia gości.

   4.    Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

   5.    Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

    6.    Interpelacje i zapytania radnych.

   7.    Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę na terenie gminy Strumień.

   8.    Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2012-2022.

    9.    Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2012 r.

 10.    Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia wydatków niewygasających z upływem roku budżetowego 2012.

 11.    Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia wysokości stawek dotacji przedmiotowych dla samorządowego zakładu budżetowego na 2013 rok.

 12.    Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2013-2021.

 13.    Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie Uchwały Budżetowej na rok 2013.

 14.    Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Cieszyńskiego.

 15.    Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

 16.    Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości.

 17.    Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

 18.    Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomość i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

 19.    Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Strumień.

 20.    Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyjęcia aktualizacji „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Strumień do roku

 21.    Informacja Burmistrza Strumienia w sprawie wydanych decyzji dotyczących wzrostu wartości nieruchomości oraz zgłoszonych żądaniach wypłaty odszkodowania dotyczącego obniżenia wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem planów miejscowych.

 22.    Zatwierdzenie protokołu z XXVIII sesji.

 23.    Informacje, wolne głosy i wnioski.

 24.    Zakończenie.

 

Przebieg obrad:

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył – Przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu Czesław Greń.

Przewodniczący C. Greń na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 14 radnych na 15 ustawowego składy Rady - obrady są zatem prawomocne.

Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Strumienia, Zastępcę Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Sekretarza Strumienia, radnego powiatowego Karola Gajdzicę, dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, pracowników Urzędu Miejskiego w Strumieniu oraz mieszkańców Gminy.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący C. Greń odczytał porządek obrad XXIX sesji.

Porządek obrad został przyjęty bez uwag.

 

ad. 3.

 

Punkt wypadł – nikt z gości nie zabrał głosu.

 

ad. 4.

 

Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

Do Informacji nie wniesiono uwag.

 

ad. 5.

 

Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

Do Informacji nie wniesiono uwag.

 

ad. 6.

 

Przewodniczący C. Greń zapytał radnych, czy odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji są zadawalające oraz czy zgłaszają jeszcze jakieś dodatkowe pytania i uwagi?

Przewodniczący C. Greń podziękował za poprawienie widoczności przy wyjeździe z ul. Konwaliowej na ul. Główną w Drogomyślu, gdzie wycięto drzewo (jesion). Zwrócił jednak uwagę, że pień pozostały po wycięciu jest zbyt wysoki i nadal zasłania wyjazd. Dodał też, że ma nadzieję, że pień zostanie sfrezowany.

Radny Z. Podyma w imieniu mieszkańców podziękował, że odpowiedź na interpelację dotyczącą skrzyżowania na ul. Oblaski w Drogomyślu. Podziękował za zapewnienie, że problem zostanie rozwiązany.

Radna A. Żur podziękowała za czynienie starań mających na celu przywrócenie ruchu kolejowego na trasie Katowice-Wisła. Stwierdziła jednak, że odpowiedź, którą otrzymała jej nie satysfakcjonuje. Wyjaśniła, że zależy jej na tym, aby umożliwić mieszkańcom Żor, Rybnika, Jastrzębia, Pawłowic i Strumienia dojazd do ośrodków wypoczynkowych i sanatoryjnych w Wiśle. Uważa, że temat ten nadal trzeba drążyć. Poinformowała też, że nadal nie otrzymała odpowiedzi w sprawie kursów autobusów w soboty i niedziele.

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że w sprawie kursów autobusów w soboty i niedziele wystąpiliśmy z pismem do Powiatu pszczyńskiego, który jest odpowiedzialny za te sprawy. Wiemy, że w weekendy nie zostaną uruchomione kursy autobusów i nie mamy wpływu na to. Jedynie prywatni przewoźnicy będą uruchamiać kursy.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że z pismami w sprawie kursów PKS zawsze występujemy wspólnie z gminami: Chybie i Pawłowice.

Radny S. Balas interpelował o wystąpienie do Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Cieszynie o naprawę nawierzchni drogi powiatowej ulicy Głównej w Bąkowie bardzo zniszczonej podczas objazdów DW 938 i DK 81.

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że dzisiaj wystąpiliśmy z pismem w tej sprawie. Posiadamy informacje, że objazd będzie funkcjonował tylko do końca roku. Poinformowała też, że podobny problem jest również na ul. Wyzwolenia w Zbytkowie.

Zastępca Burmistrza W. Cybulski poinformował, że w powyższej sprawie wystąpiliśmy z pismem do Wydziału Komunikacji Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach.

W dyskusji na powyższy temat głos zabrali: Przewodniczący C. Greń i radny P. Faruga.

Wiceprzewodnicząca C. Skowron interpelowała w sprawach:

1)   o wystąpienie do Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w sprawie oświetlenie przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu z DK 81 w Zbytkowie, ponieważ jest tam bardzo ciemno, ponadto starsze osoby mają problem z szybkim poruszaniem się przez przejście dla pieszych na obu pasach drogi – zielone światło świeci zbyt krótko (brakuje tam dodatkowego przycisku na środku między pasami drogi albo należy wydłużyć czas świecenia zielonego światła).

2)   naprawienia nie świecącej lampy na skrzyżowaniu ulic: Wyzwolenia i Kościelnej w Zbytkowie.

 

ad. 7.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę na terenie gminy Strumień – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXIX.241.2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 grudnia 2012 r. w sprawie zatwierdzenia taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę na terenie gminy Strumień.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 8.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2012-2022 – przedstawiła Skarbnik D. Mitko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXIX.242.2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 grudnia 2012 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2012-2022.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 9.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2012 r. (wraz z autopoprawką) – przedstawiła Skarbnik D. Mitko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXIX.243.2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 grudnia 2012 r. w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2012 r.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 10.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie ustalenia wydatków niewygasających z upływem roku budżetowego 2012 (wraz z autopoprawką) – przedstawiła Skarbnik D. Mitko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXIX.244.2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 grudnia 2012 r. w sprawie ustalenia wydatków niewygasających z upływem roku budżetowego 2012.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 11.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości stawek dotacji przedmiotowych dla samorządowego zakładu budżetowego na 2013 rok – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXIX.245.2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 grudnia 2012 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek dotacji przedmiotowych dla samorządowego zakładu budżetowego na 2013 rok.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 12.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2013-2021 - przedstawiła Skarbnik D. Mitko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXIX.246.2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 grudnia 2012 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2013-2021.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 13.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie Uchwały Budżetowej na rok 2013 – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - P. Faruga i Przewodnicząca Komisji Oświaty, … - A. Żur – poinformowali, że Komisje nie wniosły uwag do projektu Uchwały Budżetowej na 2013 r.

Zastępca Przewodniczącego Komisji Budżetu, … - C. Skowron przedstawiła wnioski Komisji: „1. Komisja wnioskuje o zakup audiobooków dla Miejskiej Biblioteki Publicznej w Strumieniu w ramach wolnych środków budżetowych w roku 2013.

2. Komisja wnioskuje o zdjęcie kwoty 50 tysięcy zł zaplanowanej w wydatkach majątkowych na zadanie „budowa dróg w gminie Strumień” i przeznaczenie jej na zwiększenie wydatków na zakup samochodu strażackiego dla OSP Drogomyśl, z kwoty 350 tysięcy zł na 400 tysięcy zł.”.

Zastępca Przewodniczącego Komisji Budżetu, … - C. Skowron przedstawiła również wnioski poszerzonej Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego i Infrastruktury Komunalnej o projekcie Uchwały Budżetowej na 2013 r.: „Komisja pozytywnie opiniuje projekt budżetu gminy Strumień na 2013 r. jednocześnie wnioskując o wprowadzenie następującej zmiany: zdjęcie kwoty 50 tysięcy zł zaplanowanej w wydatkach majątkowych na zadanie „budowa dróg w gminie Strumień” i przeznaczenie jej na zwiększenie wydatków na zakup samochodu strażackiego dla OSP Drogomyśl, z 350 tysięcy zł na 400 tysięcy zł. Ponadto Komisja wnioskuje o zakup audiobooków dla Miejskiej Biblioteki Publicznej w Strumieniu w ramach wolnych środków budżetowych w roku 2013.”.

Burmistrz A. Grygierek przedstawiła autopoprawki do projektu Uchwały Budżetowej na 2013 r. Poinformowała też, że oba wnioski zgłoszone przez Komisję Budżetu zostały uwzględnione.

Przewodniczący C. Greń odczytał uchwały I Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach:

1)     Nr 4100/I/276/2012 z dnia 3 grudnia 2012 r. w sprawie pozytywnej opinii o możliwości sfinansowania deficytu w kwocie 4 734 202,00 zł przedstawionego w projekcie Uchwały Budżetowej gminy Strumień na 2013 rok;

2)     Nr 4100/I/274/2012 z dnia 3 grudnia 2012 r. w sprawie pozytywnej opinii o przedłożonym przez Burmistrza Strumienia projekcie Uchwały Budżetowej na 2013 rok wraz z uzasadnieniem i materiałami informacyjnymi.

Przewodniczący C. Greń podziękował Burmistrzowi za uwzględnienie wniosków Komisji.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXIX.247.2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 grudnia 2012 r. w sprawie Uchwały Budżetowej na rok 2013.

Uchwała w załączeniu.

Burmistrz A. Grygierek podziękowała Radzie Miejskiej za uchwalenie budżetu na 2013 r. W związku z tym, że ta wcześniej uchwaliliśmy budżet na 2013 r. będziemy mogli wcześniej ogłaszać przetargi na zaplanowane inwestycje i remonty.

 

ad. 14.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Cieszyńskiego (Powiatowy Ośrodek Wsparcia dla Osób Dotkniętych Przemocą w Cieszynie) – przedstawiła Kierownik MOPS M. Florek.

Burmistrz A. Grygierek poprosiła Radę o podjęcie przedstawionej uchwały.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXIX.248.2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 grudnia 2012 r. w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Cieszyńskiego.

Uchwała w załączeniu.

Przewodniczący C. Greń ogłosił 10-minutową przerwę w obradach.

 

ad. 15.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi – przedstawili Zastępca Burmistrza W. Cybulski i Burmistrz A. Grygierek.

Z-ca Przewodniczącego Komisji Budżetu, … - C. Skowron, Przewodnicząca Komisji Oświaty, … - A. Żur i Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - P. Faruga zgłosili wspólny wniosek Komisji: „Komisje wnioskują o wprowadzenie następujących zmian w uchwale w sprawie ustalenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi:

1)     w § 1: kwotę „18,40 zł” zastąpić się kwotą „18,00 zł”;

2)     w § 2: kwotę „9,20 zł” zastąpić kwotą „9,00 zł”.”.

W dyskusji nad przedstawionym projektem uchwały głos zabrali: Przewodniczący C. Greń, Burmistrz A. Grygierek oraz radni: Z. Podyma, U. Słowik i I. Duda.

Radca prawny R. Szymonek wyjaśnił, że Rada może każdą uchwałę zmienić i dostosować ją do obowiązujących przepisów prawa.

Przewodniczący C. Greń zapytał co w przypadku, gdyby Rada nie podjęła uchwały o opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi?

Radca prawny R. Szymonek wyjaśnił, że Rada ma czas aby podjąć powyższą uchwałę do 31.12.2012 r. Jeżeli tego nie zrobi Wojewoda zarządzeniem zastępczym przyjmie stawki.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie wspólny wniosek Komisji:

-      zmiana stawki w § 1 z „18,40 zł” na „18,00 zł” – została przyjęta jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych),

-      zmiana stawki w § 2 z „9,20 zł” na „9,00 zł” – została przyjęta jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych).

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z wcześniej wprowadzonymi zmianami.

11 głosów „za” i 3 głosach „wstrzymujących się od głosowania” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXIX.249.2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 grudnia 2012 r. w sprawie ustalenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 16.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości (wraz z autopoprawką) – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Zastępca Burmistrza W. Cybulski poinformował, że w projekcie uchwały proponuje się wprowadzić następujące zmiany:

-      w § 1 skreślić ust. 2 oraz oznaczenie „ust. 1”,

-      w załączniku Nr 1 do uchwały skreślić wiersz „I” wraz rubrykami.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały wraz z autopoprawką.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie przedstawione autopoprawki.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) – autopoprawki zostały przyjęte.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z wcześniej przyjętymi zmianami.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXIX.250.2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 grudnia 2012 r. w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 17.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady nie zgłosiły uwag do projektu uchwały.

Radny T. Tolasz zapytał czy kolejne raty opłat kwartalnych będą płatne „z góry”?

Zastępca Burmistrza W. Cybulski oraz Sekretarz D. Kula udzielili wyjaśnień radnemu.

Radny T. Tolasz stwierdził, że powinno się ustalić, żeby wszystkie opłaty kwartalne były płatne zawsze „z góry”.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

13 głosami „za” i 1 głosie „wstrzymującym się od głosowania” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXIX.251.2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 grudnia 2012 r. w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 18.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomość i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi (wraz z autopoprawką) – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Zastępca Burmistrza W. Cybulski poinformował, że w projekcie uchwały proponuje się wprowadzić następującą zmianę – w § 3 ust. 5 otrzymuje brzmienie: „Ustala się limit odbieranych odpadów budowlanych i rozbiórkowych, które można dostarczać do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych w ilości do 200 kg w okresie 5 lat na osobę.”.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały wraz z autopoprawką.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie przedstawione autopoprawki.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) – autopoprawki zostały przyjęte.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z wcześniej przyjętymi zmianami.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXIX.252.2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 grudnia 2012 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomość i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 19.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Strumień (wraz z autopoprawką) – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Zastępca Burmistrza W. Cybulski poinformował, że w projekcie uchwały proponuje się wprowadzić następującą zmianę – w załączniku do uchwały w § 2 ust. 2 pkt 12 otrzymuje brzmienie: „12) żużel i popiół pochodzący z procesów spalania.”.

Radna U. Słowik zgłosiła wniosek, aby w załączniku do uchwały - w § 6 ust. 3 lit. c otrzymała brzmienie: „c) żużel i popiół pochodzący z procesów spalania.”.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały wraz z autopoprawką.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie przedstawioną autopoprawkę i wniosek radnej U. Słowik.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) – autopoprawka i wniosek zostały przyjęte.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z wcześniej przyjętymi zmianami.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXIX.253.2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 grudnia 2012 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Strumień.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 20.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie przyjęcia aktualizacji „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Strumień do roku 2032”– przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXIX.254.2012 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 grudnia 2012 r. w sprawie przyjęcia aktualizacji „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Strumień do roku 2032”.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 21.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia „Informację Burmistrza Strumienia w sprawie wydanych decyzji dotyczących wzrostu wartości nieruchomości oraz zgłoszonych żądaniach wypłaty odszkodowania dotyczącego obniżenia wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem planów miejscowych” – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do przedstawionej Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 22.

 

Protokół z XXVIII sesji, który były wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

 

ad. 23.

 

Informacje, wolne głosy i wnioski.

Radny S. Balas podziękował za przestawienie donicy przy cmentarzu komunalnym w Strumieniu.

Radna U. Słowik podziękowała Radzie Miejskiej i Burmistrzowi za współpracę w mijającym roku.

Dyrektor Ł. Pachuła podziękował Radzie Miejskiej i Burmistrzowi za przyznanie środków na zakup rębaka do drewna. Poinformował też, że w/w sprzęt jest już zakupiony.

Przewodniczący C. Greń przekazał wszystkim zebranym życzenia zdrowia, pomyślności i spełnienia zamierzonych planów w Nowym Roku.

 

ad. 24.

 

Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady XXVIII sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 16.oo) słowami „zamykam XXVIII sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

 

Protokołowała: Elżbieta Król

 

Przewodniczący Rady

Czesław GREŃ