Protokół Nr XXX.2013

obrad trzydziestej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu

odbytych w dniu 28 stycznia 2013 r. o godz. 15.oo

w sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Strumieniu

 

Obecni: Radni Rady Miejskiej, Sołtysi i Przewodnicząca Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, Radny powiatowy, dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy, pracownicy Urzędu Miejskiego w Strumieniu, Komendant Komisariatu Policji w Strumieniu oraz przedstawiciel prasy – wg załączonych list obecności.

 

Ponadto w obradach udział wzięli:

1)   Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek;

2)   Zastępca Burmistrza Strumienia – mgr inż. Włodzimierz Cybulski;

3)   Skarbnik Strumienia – mgr Danuta Mitko;

4)   Sekretarz Strumienia – Daniela Kula.

 

Porządek obrad:

    1.     Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

    2.     Przedstawienie porządku obrad.

    3.     Wystąpienia gości.

    4.     Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

    5.     Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

    6.     Interpelacje i zapytania radnych.

    7.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia Statutu jednostki budżetowej pod nazwą Zespół Obsługi Szkół w Strumieniu.

    8.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia zasad udzielania i rozmiaru obniżek w tygodniowym obowiązkowym wymiarze zajęć nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze, określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dla nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin oraz dla pedagogów, psychologów, logopedów i doradców zawodowych.

    9.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli szkół i przedszkoli prowadzonych przez gminę Strumień w 2013 r.

 10.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2013-2021.

 11.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2013 r.

 12.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przekazania środków finansowych na fundusz Wsparcia Państwowej Straży Pożarnej.

 13.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Miastu Bielsko–Biała.

 14.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Miasta na prawach Powiatu Jastrzębie–Zdrój.

 15.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Pracy Rady Miejskiej w Strumieniu na 2013 r.

 16.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia Planów Pracy Komisji stałych i Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Strumieniu na 2013 r.

 17.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie nazwy ulicy w sołectwie Zbytków.

 18.     Informacja nt. podziału środków modernizacje dróg gminnych na 2013 r.

 19.     Zatwierdzenie protokołu z XXIX sesji.

 20.     Informacje, wolne głosy i wnioski.

 21.    Zakończenie.

 

Przebieg obrad:

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył – Przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu Czesław Greń.

Przewodniczący C. Greń na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 15 radnych na 15 ustawowego składy Rady - obrady są zatem prawomocne.

Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: Radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Strumienia, Zastępcę Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Sekretarza Strumienia, radnego powiatowego Janusza Żydka, dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, Komendanta Komisariatu Policji w Strumieniu Rafała Machaczkę, pracowników Urzędu Miejskiego w Strumieniu oraz przedstawiciela prasy „Gazety codziennej”.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący C. Greń odczytał porządek obrad XXX sesji.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że wpłynął wniosek Burmistrza Strumienia z dnia 23 stycznia 2013 r. o wprowadzenie dodatkowego punktu do porządku obrad XXX sesji pn. „Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie nazwy ulicy w sołectwie Zbytków.”.

Przewodniczący C. Greń zaproponował też, aby nowy punkt wprowadzić do porządku obrad jako punkt 17, zaś dotychczasowe punkty: 17, 18, 19 i 20 otrzymają kolejno numery 18, 19, 20 i 21.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie wniosek o wprowadzenie do porządku obrad nowego punktu 17.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) wprowadzono nowy punkt 17 do porządku obrad.

Następnie Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie cały porządek obrad wraz z wcześniej wprowadzoną zmianą.

W głosowaniu - jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - przyjęto porządek obrad XXX sesji.

 

 ad. 3.

 

Radny powiatowy J. Żydek poinformował, że na sesji Rady Powiatu Cieszyńskiego złożył interpelację w sprawie remontu mostu na rzece Wiśle w Strumieniu. Poinformował też, że otrzymał pisemną odpowiedź Zarządu Powiatu Cieszyńskiego informującą, że zlecono opracowanie dokumentacji projektowej obejmujące remont mostu wraz z poszerzeniem estakady żelbetowej. Ponadto, po wykonaniu dokumentacji technicznej Zarząd Powiatu planuje złożyć wniosek do Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej celem uzyskania dofinansowania ze środków budżetu Państwa w ramach rezerwy subwencji ogólnej na 2014 r.

 

ad. 4.

 

Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

Burmistrz A. Grygierek dodatkowo poinformowała:

1)   w Bąkowie na Sali odbyło się spotkanie dotyczące aranżacji wnętrz;

2)   w Drogomyślu odbyło się spotkanie dotyczące remontu pomieszczeń po byłej Poczcie dla potrzeb Rady Sołeckiej, jest to stary budynek i podczas remontu napotykamy na wiele niespodzianek, termin zakończenia prac planowany jest na marzec br.;

3)   uzyskaliśmy dofinansowanie wniosku na parkingi.

Do Informacji nie wniesiono uwag.

 

ad. 5.

 

Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

Do Informacji nie wniesiono uwag.

 

ad. 6.

 

Przewodniczący C. Greń zapytał radnych, czy odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji są zadawalające oraz czy zgłaszają jeszcze jakieś dodatkowe pytania i uwagi?

Radny K. Pisiut podziękował za zamontowanie skrzynki pocztowej w Pruchnej.

Radny K. Pisiut ponownie interpelował, aby w okresie jesienno-zimowym poobcinać gałęzie drzew przy drogach gminnych (m.in. przy ulicy Osiedlowej w Pruchnej).

Radna A. Żur interpelowała w sprawach:

1)   zapytała czy mamy wpływ na właścicieli dużych sklepów przy ulicy 1 Maja w Strumieniu (jadąc w kierunku Zbytkowa - za torami kolejowymi) na wygląd obejścia sklepów (stworzenie zielonych ogródków z drzewami, ustawienie ławeczek)?;

2)   naprawienie niezabezpieczonego włazu do studzienki na ulicy Osiedlowej w Strumieniu;

3)   czy będą wycinane drzewa przy ulicy Brzegowej w Zabłociu (w pobliżu kapliczki)?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała radnej A. Żur, że tereny wokół dużych sklepów w Strumieniu są to tereny prywatne, nie mamy wpływu na to w jaki sposób są zagospodarowane. Poinformowała, że w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego zawarte są zapisy regulujące wielkości terenów zielonych jakie mają być zachowane na działkach budowlanych i inwestycyjnych.

Radny Z. Podyma interpelował, aby nie zapomnieć w bieżącym roku o realizacji zadań w Drogomyślu:

1)   porządkowanie obejścia wokół Ośrodka Zdrowia m. in. ogrodzenie i likwidacja miejsca na składowanie opału;

2)   ogrodzenie terenu cmentarza komunalnego.

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że budżet Gminy na bieżący rok jest uchwalony. W miarę możliwości finansowych w ciągu roku będziemy starać się realizować dodatkowe zadania. Poinformowała też, że obiekt Ośrodka Zdrowia w Drogomyślu jest w zarządzie ZGKiM w Strumieniu, który w miarę możliwości finansowych będzie starał się wykonać zgłoszone przez radnego prace.

 

ad. 7.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Statutu jednostki budżetowej pod nazwą Zespół Obsługi Szkół w Strumieniu – przedstawiła Dyrektor ZOS J. Włoch.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXX.255.2013 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 stycznia 2013 r. w sprawie zatwierdzenia Statutu jednostki budżetowej pod nazwą Zespół Obsługi Szkół w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 8.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie określenia zasad udzielania i rozmiaru obniżek w tygodniowym obowiązkowym wymiarze zajęć nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze, określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dla nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin oraz dla pedagogów, psychologów, logopedów i doradców zawodowych (wraz z autopoprawką) – przedstawiły Burmistrz A. Grygierek i Dyrektor ZOS J. Włoch.

Dyrektor ZOS J. Włoch przedstawiła autopoprawkę do projektu uchwały: „Pkt 3 tabeli – Wicedyrektor szkoły - otrzymuje brzmienie:

-      pierwszy wers – do 9 oddziałów o 4 godziny,

-      dodać drugi – od 10 do 12 oddziałów o 8 godzin,

-      trzeci wers – od 13 do 16 oddziałów o 10 godzin,

-      czwarty wers – 17 i więcej oddziałów o 13 godzin.”.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut i Przewodnicząca Komisji Oświaty, … - A. Żur przedstawili wnioski Komisji do projektu uchwały: „1. Komisje wnioskują, aby w projekcie uchwały w sprawie określenia zasad udzielania i rozmiaru obniżek w tygodniowym obowiązkowym wymiarze zajęć nauczycielom w pkt 3 tabeli wprowadzić następujące zmiany:

-      pierwszy wers – zapis „do 11 oddziałów” zmienić na „do 7 oddziałów” (ilość godzin pozostawić),

-      dodać drugi wers z zapisem „od 8 do 11 oddziałów - 6 godzin”,

-      w trzecim wersie z zapisem „od 12 do 16 oddziałów – 9 godzin”,

-      czwarty wers pozostaje bez mian.

2. Komisje wnioskują o podniesienie tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dla nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin oraz dla pedagogów, psychologów, logopedów i doradców zawodowych do 28 godzin.”.

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - P. Faruga poinformował, że Komisja nie wniosła uwag do projektu uchwały.

Radna A. Żur poinformowała, że przychyla się do propozycji przedstawionej w autopoprawce do projektu uchwały.

Radny Z. Podyma zaproponował, aby przegłosować każdy z przedstawionych wniosków osobno.

Radca prawny R. Szymonek zaproponował, aby najpierw poddać pod głosowanie wniosek najdalej idący.

Zastępca Burmistrza W. Cybulski poinformował, że Komisja ma możliwość wycofania zgłoszonego wniosku.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut zgłosił wniosek formalny o odrzucenie wniosku Nr 1 zgłoszonego przez Komisję Budżetu i Komisję Oświaty.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie odrzucenie wniosku Nr 1 Komisji Budżetu i Komisji Oświaty.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) wniosek Nr 1 Komisji Budżetu i Komisji Oświaty - został odrzucony.

Następnie Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

14 głosami „za” i 1 głosie „wstrzymującym się od głosowania” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXX.256.2013 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 stycznia 2013 r. w sprawie określenia zasad udzielania i rozmiaru obniżek w tygodniowym obowiązkowym wymiarze zajęć nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze, określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dla nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin oraz dla pedagogów, psychologów, logopedów i doradców zawodowych.

Uchwała w załączeniu.

  

ad. 9.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli szkół i przedszkoli prowadzonych przez gminę Strumień w 2013 r. – przedstawiła Dyrektor ZOS J. Włoch.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXX.257.2013 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 stycznia 2013 r. w sprawie dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli szkół i przedszkoli prowadzonych przez gminę Strumień w 2013 r.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 10.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2013-2021 – przedstawiła Skarbnik D. Mitko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXX.258.2013 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 stycznia 2013 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2013-2021.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 11.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2013 r. (wraz z autopoprawką) – przedstawiła Skarbnik D. Mitko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXX.259.2013 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 stycznia 2013 r. w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2013 r.

Uchwała w załączeniu.

 

 ad. 12.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie przekazania środków finansowych na fundusz Wsparcia Państwowej Straży Pożarnej – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXX.260.2013 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 stycznia 2013 r. w sprawie przekazania środków finansowych na fundusz Wsparcia Państwowej Straży Pożarnej.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 13.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Miastu Bielsko–Biała – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXX.261.2013 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 stycznia 2013 r. w sprawie udzielenia pomocy finansowej Miastu Bielsko–Biała.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 14.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Miasta na prawach Powiatu Jastrzębie–Zdrój – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXX.262.2013 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 stycznia 2013 r. w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Miasta na prawach Powiatu Jastrzębie–Zdrój.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 15.

 

Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Pracy Rady Miejskiej w Strumieniu na 2013 r. – przedstawił Przewodniczący C. Greń.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXX.263.2013 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 stycznia 2013 r. w sprawie zatwierdzenia Planu Pracy Rady Miejskiej w Strumieniu na 2013 r.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 16.

 

Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Planów Pracy Komisji stałych i Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Strumieniu na 2013 r. – przedstawił Przewodniczący C. Greń.

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - P. Faruga poinformował, że Komisja nie wniosła uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczącego Komisji Budżetu, … - K. Pisiut przedstawił autopoprawkę do projektu uchwały: „Komisja proponuje o przeniesienie punktu zaplanowanego w Planie Pracy Komisji Budżetu z lutego na kwiecień, a punktu z kwietnia na luty.”.

Przewodnicząca Komisji Oświaty, … - A. Żur przedstawiła autopoprawkę do projektu uchwały: „Komisja proponuje skreślenie w Planie Pracy Komisji Oświaty pkt 1 zaplanowanego na październik. Natomiast pkt 2 zaplanowany na październik pn. „Wizja lokalna w nowobudowanym obiekcie Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury (Komisja wyjazdowa)” - otrzymuje nr

Radni nie wnieśli uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawkami.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXX.264.2013 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 stycznia 2013 r. w sprawie zatwierdzenia Planów Pracy Komisji stałych i Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Strumieniu na 2013 r.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 17.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie nazwy ulicy w sołectwie Zbytków – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXX.265.2013 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 stycznia 2013 r. w sprawie nazwy ulicy w sołectwie Zbytków.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 18.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - Informacja nt. podziału środków modernizacje dróg gminnych na 2013 r. – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 19.

 

Protokół z XXIX sesji, który były wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

 

ad. 20.

 

Informacje, wolne głosy i wnioski.

Burmistrz A. Grygierek przedstawiła krótką informację nt. realizacji bieżących inwestycji.

Radny S. Balas wnioskował o wystąpienie do Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Cieszynie o zwrócenie uwagi, aby drogi powiatowe były szerzej odśnieżane (dwa duże samochody mają problem z minięciem się).

Radny powiatowy J. Żydek poinformował, że styczniu zgłosił już interpelację w sprawie odśnieżania dróg powiatowych na terenie gmin: Strumień i Chybie.

Wiceprzewodnicząca C. Skowron ponownie wnioskowała o wystąpienie do Powiatowego Zarządu Dróg Powiatowych w Cieszynie o naprawę zniszczonych poboczy przy ulicy Wyzwolenia w Zbytkowie (pobocza drogi są bardzo zniszczone przez duży ruch samochodów ta drogą, spowodowany objazdami).

 

ad. 21.

 

Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady XXX sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 16.3o) słowami „zamykam XXX sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

 

Protokołowała: Elżbieta Król

 

Przewodniczący Rady

Czesław GREŃ