Protokół Nr XXXIII.2013

obrad trzydziestej trzeciej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu

odbytych w dniu 29 kwietnia 2013 r. o godz. 16.oo

w sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Strumieniu

 

Obecni: Radni Rady Miejskiej, Sołtysi, dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy, radny powiatowy, pracownicy Urzędu Miejskiego w Strumieniu oraz przedstawiciele lokalnej prasy – wg załączonych list obecności.

 

Ponadto w obradach udział wzięli:

1)   Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek;

2)   Zastępca Burmistrza Strumienia – mgr inż. Włodzimierz Cybulski;

3)   Skarbnik Strumienia – mgr Danuta Mitko;

4)   Sekretarz Strumienia – Daniela Kula.

 

Porządek obrad:

    1.     Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

    2.     Przedstawienie porządku obrad.

    3.     Wystąpienia gości.

    4.     Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

    5.     Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

    6.     Interpelacje i zapytania radnych.

    7.     Sprawozdanie z działalności Miejskiej Biblioteki Publicznej w Strumieniu za rok 2012 wraz z informacją o planach na 2013 r.

    8.     Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę Nr IX/61/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29.05.2007 r. w sprawie Statutu Miejskiej Biblioteki Publicznej w Strumieniu.

    9.     Sprawozdanie z działalności Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury za rok 2012 wraz z informacją o planach na 2013 r.

 10.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2013.

 11.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2013.

 12.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej Powiatowi Cieszyńskiemu.

 13.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zaciągnięcia długoterminowej pożyczki na finansowanie inwestycji pod nazwa „Rozbudowa sieci kanalizacyjnej zlewni oczyszczalni ścieków w Strumieniu – budowa kanalizacji sanitarnej w Strumieniu i Zbytkowie - etap I”.

 14.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu na finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Strumień w roku 2013 oraz wcześniej zaciągniętych zobowiązań.

 15.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2013-2021.

 16.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2013 r.

 17.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie Statutu Gminy Strumień.

 18.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmieniającej uchwałę Nr XXIX.253.2013 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 grudnia 2012 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Strumień.

 19.     Informacja nt. realizacji zadania „Modernizacja basenu kąpielowego w Strumieniu”.

 20.     Informacja nt. stanu mienia komunalnego.

 21.     Zatwierdzenie protokołu z XXXII sesji.

 22.     Informacje, wolne głosy i wnioski.

 23.     Zakończenie.

 

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył – Przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu Czesław Greń.

Przewodniczący C. Greń na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 14 radnych na 15 ustawowego składy Rady - obrady są zatem prawomocne.

Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: Radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Strumienia, Zastępcę Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Sekretarza Strumienia, Radcę prawnego pana Romana Szymonka, Sołtysów, dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych, radnego powiatowego pana Karola Gajdzicę, pracowników Urzędu Miejskiego w Strumieniu oraz przedstawicieli lokalnej prasy: „Nowej Formacji” i „Gazety Codziennej”.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący C. Greń odczytał porządek obrad XXXIII sesji.

Porządek obrad został przyjęty bez uwag.

 

ad. 3.

 

Burmistrz A. Grygierek wraz z Przewodniczącym C. Greniem wręczyli gratulacje oraz nagrodę za wysokie wyniki sportowe dla Klaudii Kobiela za zdobycie srebrnego medalu na Młodzieżowych Mistrzostwach Polski Kobiet w FUTSALU U-18, które odbyły się w dniu 23 lutego 2013 r. w Bielsku-Białej.

Radny powiatowy K. Gajdzica poinformował, że doprowadził do przeprowadzenia wizji w terenie na drodze powiatowej łączącej Pruchną z Drogomyślem, gdzie przy bardziej intensywnych opadach deszczu woda zlewa odcinek drogi (pomiędzy mostem na rzece Knajce i zakładami pracy na terenie byłej Stadniny Koni). W Starostwie tłumaczą, że trzeba rozpoznać wszystkie przyczyny powstawania rozlewiska. Dopiero to pozwoli na właściwe odwodnienie drogi (uwzględniając stosunki wodne przylegających terenów). Przebudowa tego odcinka drogi może okazać się nieskuteczna, a wykonanie kompleksowego remontu drogi od byłej Stadniny do DK81 wymaga przygotowania dokumentacji technicznej, co może potrwać w czasie. Zgodnie z wieloletnim planem inwestycyjnym Powiatu w tym roku powinno zostać zlecone opracowanie dokumentacji, jednak nie zarezerwowano na ten cel środków w budżecie Powiatu.

Radny powiatowy K. Gajdzica poinformował, że rozpoczął starania, aby znaleźć środki na ten cel w budżecie Powiatu i doprowadził do spotkania na tej drodze, w którym uczestniczyli: Starosta Powiatu, Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Cieszynie, członek Zarządu Powiatu pan Jerzy Malik, zajmujący się w powiecie drogami i pracownicy Starostwa. W spotkaniu ze strony Gminy uczestniczyli: Burmistrz Strumienia, Sołtys sołectwa Pruchna i pracownicy Urzędu Miejskiego przybliżając problem zalewania tego odcinka drogi. Starostwo patrzy na tą sprawę przez pryzmat wielu problemów Powiatu, ale to miejsce jest naprawdę newralgiczne, są tam dwa duże zakłady pracy, zatrudniające około 300 pracowników. Zapowiedział też, że będą kolejne spotkania w tej sprawie, gdyż w grę wchodzi teren należący do kilku instytucji. Stosunki wodne w tym miejscu są fatalnie rozwiązane, na pewnym odcinku Młynówka jest nawet zasypana popiołem.

Radny powiatowy K. Gajdzica zapewnił, że będzie pilnował tej sprawy nie tylko poprzez interpelacje do Starosty Powiatu.

Burmistrz A. Grygierek podziękowała radnemu powiatowemu K. Gajdzicy ogromne za zaangażowanie w tą sprawę.

 

ad. 4.

 

Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że odbyły się dwa konkursy na stanowiska dyrektorów placówek oświatowych: Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Bąkowie i Przedszkola w Strumieniu. Pomimo ogłoszeń do obu konkursów zgłosiło się tylko po jednym kandydacie. W wyniku konkursów Dyrektorem Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Bąkowie została pani Małgorzata Orawska, a Dyrektorem Przedszkola w Strumieniu pani Bożena Gładysz-Malik.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że po zakończeniu cyklu zebrań wiejskich w Gminie, po wielu dyskusjach z mieszkańcami chcemy zaproponować zmianę terminów płatności podatku od śmieci. Przygotowujemy projekt uchwały w tej sprawie, który zostanie przedłożony pod obrady majowej sesji Rady Miejskiej.

Do Informacji nie wniesiono uwag.

 

ad. 5.

 

Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

Do Informacji nie wniesiono uwag.

 

 

ad. 6.

 

Przewodniczący C. Greń zapytał radnych, czy odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji są zadawalające oraz czy zgłaszają jeszcze jakieś dodatkowe pytania i uwagi?

Radny Z. Podyma podziękował za odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji Rady

Radny Z. Podyma interpelował również w sprawach:

1)     przypomniał o przyspieszeniu naprawy bardzo niebezpiecznej dziury w nawierzchni ulicy Spokojnej w Drogomyślu;

2)     uporządkowania terenu wokół obiektu Ośrodka Zdrowia w Drogomyślu (brama, płot oraz 2 lampy – należy zastanowić się czy je wyremontować, czy zlikwidować?);

3)     likwidacji dzikiego wysypiska śmieci przy moście na rzece Wiśle w Drogomyślu (w ciągu ulicy Wiejskiej).

Wiceprzewodniczący S. Świtała interpelował w sprawie pilnej naprawy zarwanego mostka na ulicy Szkolnej w Pruchnej (dziura powstała w nawierzchni ulicy jest oznaczona pachołkiem drogowym).

Sołtys sołectwa Pruchna O. Czakon poinformował, że pracownicy ZGKiM ustawili pachołka na zarwanym mostku na ulicy Szkolnej w Pruchnej i wiedzą o tej awarii.

Radna A. Żur interpelowała w sprawach:

1)     zabezpieczenia otwartej studzienki na ulicy Osiedlowej w Strumieniu (ponowna interpelacja);

2)     uporządkowania zachwaszczonego terenu na skrzyżowaniu ulic: Słonecznej i Nowowiejskiego w Strumieniu, będącego własnością Gminy.

Wiceprzewodniczący S. Światła zapytał czy rozpoczęły się pozimowe remonty dróg?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że pozimowe remonty dróg rozpoczęły się. Poinformowała też, że zmieniona została kolejność wykonywania remontów. W bieżącym roku w pierwszej kolejności pozimowe remonty wykonane zostały w tym sołectwie, które w ubiegłym roku było ostatnie.

Radna U. Słowik podziękowała za odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji dot.: zamontowania lustra na skrzyżowaniu ulic Głównej i Spokojnej w Drogomyślu oraz naprawy dziur w nawierzchni mostu na rzece Wiśle w ciągu ulicy Wiejskiej.

Radna U. Słowik interpelowała w sprawach:

1)     ustawienia wyrwanego słupka z nazwą ulicy Klonowa w Drogomyślu (od strony ulicy Oblaski);

2)     wystąpienia do zarządcy cieku w sprawie zatkanego ściętymi przez bobry drzewami przepustu okularowego na kanale ulgi rzeki Knajka;

3)     zaklejenia dziur w nawierzchniach dróg i wykoszenia poboczy przy drogach w Drogomyślu przed Rajdem Wisły (26 maja br. odcinek specjalny Rajdu będzie przebiegał ulicami Drogomyśla).

Radna U. Słowik poinformowała, że przebiegający ulicami Drogomyśla Rajd Wisły zbiegł się z terminem uroczystości odpustowych – założenia kościoła Ewangelicko-Augsburskiego w Drogomyślu.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że Kierownik Referatu Inwestycji i Remontów został upoważniony do prowadzenia rozmów z organizatorami Rajdu w sprawie wprowadzenia zmian w trasie rajdu w związku z uroczystościami w Parafii Ewangelicko-Augsburskiej w Drogomyślu.

Wiceprzewodnicząca C. Skowron poinformowała, że jedna część jej interpelacji sprzed dwóch miesięcy została zrealizowana i przejście dla pieszych na skrzyżowaniu z DK81 w Zbytkowie zostało dodatkowo doświetlone.

Wiceprzewodnicząca C. Skowron interpelowała, aby wystąpić do Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Cieszynie w sprawie naprawy poboczy przy ulicy Wyzwolenia w Zbytkowie.

Wiceprzewodnicząca C. Skowron poinformowała, że mieszkańcy Zbytkowa czekają jeszcze na zamontowanie dodatkowego przycisku na środku dwupasmówki w Zbytkowie, który wydłuży czas przejścia pieszych przez DK81.

Radny T. Tolasz podziękował za odpowiedź na interpelację w sprawie hydrantu w Pruchnej.

Radny S. Balas interpelował, aby na przepuście pod drogą na skrzyżowaniu ulic Szkolnej i Jarząbkowickiej wykonać betonowe przyczółki, a pobocze podsypać kamieniem.

Przewodniczący C. Greń interpelował w sprawach:

1)     udrożnienia kanalizacji deszczowej pod chodnikiem wzdłuż ulicy Głównej w Drogomyślu na odcinku od kościoła katolickiego do wlotu ulicy Konwaliowej na wysokości cmentarza ewangelickiego;

2)     ułożenia krawężników na odcinku od ulicy Głównej do ulicy Nad Brzegiem w Drogomyślu, które kierowałyby spływ wody deszczowej na ulicę Główną i w dalej w stronę skrzyżowania;

3)     uporządkowania zabłoconego, grząskiego terenu przy zjeździe z ulicy Głównej na ulicę Spokojną w Drogomyślu (po prawej stronie), prawdopodobnie pozostawionego przez Wodociągi Ziemi Cieszyńskiej Ustroń po wymianie wodociągu.

Przewodniczący C. Greń podziękował, że odpowiedź na interpelację w sprawie przeglądu oznakowania na terenie Gminy.

Zastępca Burmistrza W. Cybulski zaapelował do radnych o wyrozumiałość dla ZGKiM: niedawno skończyła się zima i bardzo szybko rozpoczęła wiosna. Pracownicy ZGKiM mają bardzo dużo pracy, po długiej zimie. Nie da się wszystkiego zrobić naraz, a nie chcemy ogłaszać przetargu na wykonanie remontów pozimowych dróg na terenie Gminy.

Przewodniczący C. Greń zapytał czy w bieżącym roku będzie przeprowadzane na terenie Gminy odkomarzanie?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że będziemy przeprowadzać odkomarzanie Gminy, aktualnie pracownik przygotowuje zapytanie o cenę.

 

ad. 7.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Sprawozdanie z działalności Miejskiej Biblioteki Publicznej w Strumieniu za rok 2012 wraz z informacją o planach na 2013 r.– przedstawiła Dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej w Strumieniu D. Jabłońska.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionego Sprawozdania.

Sprawozdanie zostało przyjęte.

 

ad. 8.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały zmieniającej uchwałę Nr IX/61/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29.05.2007 r. w sprawie Statutu Miejskiej Biblioteki Publicznej w Strumieniu – przedstawiła Dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej w Strumieniu D. Jabłońska.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXXIII.282.2013 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 kwietnia 2013 r. zmieniająca uchwałę Nr IX/61/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29.05.2007 r. w sprawie Statutu Miejskiej Biblioteki Publicznej w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 9.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Sprawozdanie z działalności Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury za rok 2012 wraz z informacją o planach na 2013 r. – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionego Sprawozdania.

Sprawozdanie zostało przyjęte.

 

ad. 10.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2013 – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Następnie Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXXIII.283.2013 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 kwietnia 2013 r. w sprawie zmiany Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2013.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 11.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2013 – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXXIII.284.2013 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 kwietnia 2013 r. w sprawie zmiany Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2013.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 12.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej Powiatowi Cieszyńskiemu (dotyczy zadania „Przebudowa chodnika przy ulicy Bielskiej w Zabłociu”) – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Następnie Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XXXIII.285.2013 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 kwietnia 2013 r. w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej Powiatowi Cieszyńskiemu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 13.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia długoterminowej pożyczki na finansowanie inwestycji pod nazwa „Rozbudowa sieci kanalizacyjnej zlewni oczyszczalni ścieków w Strumieniu – budowa kanalizacji sanitarnej w Strumieniu i Zbytkowie - etap I” – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XXXIII.286.2013 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29kwietnia 2013 r. w sprawie zaciągnięcia długoterminowej pożyczki na finansowanie inwestycji pod nazwa „Rozbudowa sieci kanalizacyjnej zlewni oczyszczalni ścieków w Strumieniu – budowa kanalizacji sanitarnej w Strumieniu i Zbytkowie - etap I”.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 14.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu na finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Strumień w roku 2013 oraz wcześniej zaciągniętych zobowiązań – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XXXIII.287.2013 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29kwietnia 2013 r. w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu na finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Strumień w roku 2013 oraz wcześniej zaciągniętych zobowiązań.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 15.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2013-2021 (wraz z autopoprawką) – przedstawiła Skarbnik D. Mitko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXXIII.288.2013 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 kwietnia 2013 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2013-2021.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 16.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2013 r. (wraz z autopoprawką) – przedstawiła Skarbnik D. Mitko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXXIII.289.2013 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 kwietnia 2013 r. w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2013 r.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 17.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie Statutu Gminy Strumień – przedstawił Przewodniczący doraźnej Komisji ds. przygotowania projektu Statutu Gminy Strumień S. Świtała.

Przewodniczący doraźnej Komisji ds. przygotowania projektu Statutu Gminy Strumień S. Świtała odczytał wnioski wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu, Komisji Oświaty i Komisji Rolnictwa dotyczące wprowadzenia zmian w projekcie Statutu Gminy Strumień: „Komisje wnioskują o wprowadzenie następujących zmian do projektu Statutu Gminy Strumień:

1)   § 4 uchwały otrzymuje brzmienie: „Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego”;

2)   w uchwale dodaje się § 5 w brzmieniu: „Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 września 2013 r.”.

3)   w załączniku do uchwały - w § 6 ust. 1 pkt 2 wyrażenie po przecinku otrzymuje oznaczenie - jako pkt 3.”.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie wnioski wspólnego posiedzenia Komisji:

1)     wniosek Nr 1 przyjęto „jednogłośnie” (głosowało 14 radnych);

2)     wniosek Nr 2 przyjęto „jednogłośnie” (głosowało 14 radnych);

3)     wniosek Nr 3 przyjęto „jednogłośnie” (głosowało 14 radnych).

Radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Następnie Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z wcześniej przyjętymi zmianami.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXXIII.290.2013 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 kwietnia 2013 r. w sprawie Statutu Gminy Strumień.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 18.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały zmieniającej uchwałę Nr XXIX.253.2013 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 grudnia 2012 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Strumień – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Zastępca Burmistrza W. Cybulski wyjaśnił, że jednym z założeń prowadzenia selektywnej zbiórki odpadów jest wymóg, aby wszystkie pojemniki na odpady posiadały identyfikatory, dostarczone przez przedsiębiorcę odbierającego odpady. Na tej podstawie można by było zidentyfikować nieruchomość, z której pochodzą. Pod koniec zeszłego roku, kiedy podejmowano uchwały dotyczące nowego systemu, prawo nie dopuszczało rozróżnienia kubłów i worków, gdyż ustawa posługiwała się ogólnym określeniem „pojemniki”. W związku z tym przedsiębiorca byłby zobowiązany do umieszczenia identyfikatorów na wszystkich pojemnikach do zbierania odpadów, w tym również każdorazowo na workach do selektywnej zbiórki. Po przeprowadzeniu rozeznania cen okazało się, że koszty nadania identyfikatorów wyniosłyby około 130 tysięcy zł. Wydatek ten ponieśliby mieszkańcy w ramach podatku śmieciowego. W celu umożliwienia kontroli wywozu odpadów przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów z tym związanych zdecydowano, aby w gminie Strumień przedsiębiorca umieszczał identyfikatory (np. naklejki) wyłącznie na kubłach. Worki będą posiadały nadruk logo firmy i gminy. Ponadto przedsiębiorca będzie informował Gminę co miesiąc o ilości odebranych worków z każdej nieruchomości.

Burmistrz A. Grygierek dodatkowo poinformowała, że w najbliższym czasie chcemy zaproponować Radzie Miejskiej zmianę uchwały dotyczącej terminów odpłatności za odbiór śmieci. Na razie obowiązuje zapis, że podatek śmieciowy należy płacić kwartalnie do: 31 stycznia, 30 kwietnia, 31 lipca i 31 października. Termin uiszczenia pierwszej opłaty mija 31 lipca br. i obejmuje okres od 1 lipca do 30 września. Po zaproponowanych zmianach nie trzeba będzie wnosić opłaty z góry, zanim śmieci zostaną odebrane. Chcemy, aby za pierwszy kwartał płacić do 31 marca, za drugi do 30 czerwca, za trzeci do 30 września, a za czwarty do 31 grudnia. To rozwiązanie jest dogodniejsze dla mieszkańców, choć będzie się wiązało z pewnymi kłopotami w wydatkach bieżących budżetu. Stosowny projekt uchwały jest przygotowywany i będzie przedłożony pod obrady majowej sesji Rady Miejskiej.

Komisje Rady nie zgłosiły uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Radna U. Słowik zapytała jak spłynęły deklaracje mieszkańców dotyczące podatku śmieciowego?

Sekretarz D. Kula odpowiedziała, że na dzień dzisiejszy brakuje około 20-30% deklaracji mieszkańców w każdej miejscowości. Brakujące deklaracje na bieżąco spływają.

Radna U. Słowik stwierdziła, że niektórzy mieszkańcy do tej pory wywozili śmieci z kubłów 4 razy w miesiącu, a zgodnie z nowymi zasadami jest ustalone, że będą odbierane tylko raz na 3 tygodnie – i co w takim przypadku?

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że Regulamin został przyjęty w takiej formie i kiedy zacznie obowiązywać zobaczymy jak się sprawdzi. Dodała również, że rozeznamy zgłoszony problem i przekażemy odpowiedź.

Radny Z. Podyma zapytał czy identyfikatorów będzie tyle ile pojemników jest na danej posesji?

Z-ca Burmistrza W. Cybulski odpowiedział, że na każdą osobę przypada 100 litrów odpadów. Jeżeli z danej nieruchomości jest bardzo dużo odpadów można zaopatrzyć się w więcej kubłów. Odpady biodegradowalne będą odbierane w osobnych zamkniętych workach co dwa tygodnie. Jeżeli mieszkańcy potrzebują, aby śmieci były wywożone częściej, wtedy umawiają się z przedsiębiorcą i odpowiednio za to płacą. Wprowadzony system odbioru odpadów pokaże różne trudne sytuacje i wtedy będziemy próbowali je rozwiązać.

Radna U. Słowik stwierdziła, że mieszkańcy nie rozumieją nowych zasad wprowadzonego systemu odbioru odpadów i opłat.

Zastępca Burmistrza W. Cybulski wyjaśnił, że do grudnia 2012 r. musieliśmy przyjąć pakiet uchwał regulujących nowy system odbioru odpadów zgodnie z obowiązującymi na ten czas ustawami. Aktualnie jest przygotowywana nowelizacja ustawy, zgodnie z którą będzie można różnicować miejscowo częstotliwość odbioru opadów.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XXXIII.291.2013 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29kwietnia 2013 r. zmieniająca uchwałę Nr XXIX.253.2013 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 grudnia 2012 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Strumień.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 19.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - Informację nt. realizacji zadania „Modernizacja basenu kąpielowego w Strumieniu” – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Zastępca Burmistrz W. Cybulski przypomniał, że w maju zgodnie z przyjętym Planem Pracy na bieżący rok Komisja Budżetu planuje zapoznać się z inwestycjami w terenie tj.: modernizacją Sali Widowiskowej przy OSP w Bąkowie oraz budową Miejskiego Centrum Kultury i Rekreacji w Strumieniu – Basen.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionej Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 20.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - Informację nt. stanu mienia komunalnego – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionej Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 21.

 

Protokół z XXXII sesji, który były wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

 

ad. 22.

 

Informacje, wolne głosy i wnioski.

Przewodniczący C. Greń odczytał zaproszenie dla radnych na obchody Dnia Strażaka, które odbędą się 4 maja br. w Strumieniu. Rozpoczęcie obchodów o godz. 16.oo mszą św. w kościele w Strumieniu.

Sołtys sołectwa Pruchna O. Czakon wnioskował, aby rozpocząć prace mające na celu przygotowanie do uchwalenia nowych statutów jednostek pomocniczych Gminy.

Przewodniczący C. Greń odpowiedział, że przygotowanie nowych statutów jednostek pomocniczych Gminy będzie w najbliższym czasie przedmiotem prac Rady Miejskiej.

Radna U. Słowik jako Sołtys sołectwa Drogomyśl podziękowała Burmistrzowi i Radzie Miejskiej za pomieszczenia sołtysówki w Drogomyślu, które w ostatnim czasie zostały oddane do użytku.

Burmistrz A. Grygierek stwierdziła, że bardzo miło było przeczytać artykuł w „Nowej Formacji”, gdzie napisano jak wiele się działo w nowo oddanej sołtysówce w Drogomyślu. W przypadku pomieszczeń sołtysówki w Drogomyślu Gmina wniosła wkład finansowy w remont i wyposażenie pomieszczeń, a mieszkańcy, sołectwo i organizacje działające na terenie Drogomyśla również wniosły swój wkład finansowy w doposażenie lokalu.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała też, że w Bąkowie w obiekcie remontowanej Sali Widowiskowej na piętrze jest przewidziane pomieszczenie dla potrzeb Rady Sołeckiej.

  

ad. 23.

 

Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady XXXIII sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 17.3o) słowami „zamykam XXXIII sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

 

Protokołowała: Elżbieta Król

 

 

Przewodniczący Rady

Czesław GREŃ