Protokół Nr XXXV.2013

obrad trzydziestej piątej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu

odbytych w dniu 28 czerwca 2013 r. o godz. 15.oo

w sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Strumieniu

 

Obecni: Radni Rady Miejskiej, Sołtysi i Przewodnicząca Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy, radny powiatowy, przedstawiciele Komisariatu Policji w Strumieniu, przedstawiciele Polskiej Ligi Morskiej i Rzecznej w Bielsku-Białej, przedstawiciel LKS ’99 Pruchna, pracownicy Urzędu Miejskiego w Strumieniu, mieszkańcy Gminy oraz przedstawiciele lokalnej prasy – wg załączonych list obecności.

 

Ponadto w obradach udział wzięli:

1)   Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek;

2)   Zastępca Burmistrza Strumienia – mgr inż. Włodzimierz Cybulski;

3)   Skarbnik Strumienia – mgr Danuta Mitko;

4)   Sekretarz Strumienia – Daniela Kula.

 

Porządek obrad:

    1.     Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

    2.     Przedstawienie porządku obrad.

    3.     Wystąpienia gości.

    4.     Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

    5.     Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

    6.     Interpelacje i zapytania radnych.

    7.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej gminie Skoczów.

    8.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zaciągnięcia długoterminowej pożyczki na finansowanie inwestycji pod nazwą „Rozbudowa sieci kanalizacyjnej w zlewni oczyszczalni ścieków w Strumieniu – budowa kanalizacji sanitarnej w Strumieniu i Zbytkowie, Etap I”.

    9.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2013-2021.

 10.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2013 r.

 11.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości położonej w Zbytkowie.

 12.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie niezabudowanej nieruchomości położonej w Zabłociu.

 13.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie powierzenia Burmistrzowi Strumienia uprawnień do ustalenia cen i opłat za usługi świadczone na cmentarzach komunalnych.

 14.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie poparcia stanowiska Zarządu Śląskiego Związku Gmin i Powiatów w sprawie projektu Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, z kwietnia 2013 r.

 15.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie współdziałania z jednostkami samorządu terytorialnego w celu realizacji projektu pod nazwą: Program Rozwoju Subregionu Południowego Województwa Śląskiego/Plan Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych celem wzmocnienia współpracy między JST koniecznych do realizacji wspólnych działań na obszarze funkcjonalnym, w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

 16.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie powołania doraźnej Komisji do wyłonienia kandydatów do wyróżnień „Zasłużony dla Gminy Strumień” oraz kandydata do Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka” przyznawanych z okazji Święta Niepodległości.

 17.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie skargi dotyczącej działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu.

 18.     Informacja nt. postępowań przetargowych na zadania zaplanowane w budżecie Gminy na 2013 r.

 19.     Informacja o przewidzianych pracach remontowych w placówkach oświatowych w okresie letnim.

 20.     Informacja o propozycjach organizacji czasu wolnego dzieci i młodzieży w okresie wakacji letnich.

 21.     Zatwierdzenie protokołu z XXXIV sesji.

 22.     Informacje, wolne głosy i wnioski.

 23.     Zakończenie.

 

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył – Przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu Czesław Greń.

Przewodniczący C. Greń na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 13 radnych na 15 ustawowego składy Rady - obrady są zatem prawomocne.

Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: Radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Strumienia, Zastępcę Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Sekretarza Strumienia, Radcę prawnego mgr Romana Szymonka, Sołtysów i Przewodniczącą Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych, radnego powiatowego Karola Gajdzicę, przedstawicieli Komisariatu Policji w Strumieniu: Komendanta Rafała Machaczkę i Zastępcę Komendanta Wojciecha Sikorę, Dyrektor Zespołu Szkół w Drogomyślu Renatę Piórkowską, przedstawicieli Polskiej Ligi Morskiej i Rzecznej w Bielsku-Białej: Prezesa Edwarda Szpoczka i Zastępcę Prezesa Andrzeja Stąsieka, Prezesa LKS ’99 Pruchna Józefa Obracaja, pracowników Urzędu Miejskiego w Strumieniu, mieszkańców Gminy oraz przedstawicieli lokalnej prasy: „Nowej Formacji”, „Gazety Codziennej i portalu internetowego „ox.pl”.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący C. Greń odczytał porządek obrad XXXV sesji.

Porządek obrad został przyjęty bez uwag.

 

ad. 3.

 

Prezes Polskiej Ligi Morskiej i Rzecznej E. Szpoczek przedstawił historię i cele funkcjonowania organizacji. Poinformował też, że Zarząd Główny Ligi wystąpił do dowódcy marynarki wojennej admirała Tomasza Mathei o przyznanie pamiątkowej Odznaki Marynarki Wojennej RP pani Renacie Piórkowskiej – Dyrektorowi Zespołu Szkół w Drogomyślu, opiekunce szkolnego Koła Ligi Morskiej w Drogomyślu za aktywną działalność w Lidze, poprzez którą propagowana jest idea istnienia, rozwoju i dbałości o marynarkę wojenną.

Prezes E. Szpoczek i Zastępca Prezesa A. Stąsiek wręczyli Dyrektorowi Zespołu Szkół w Drogomyślu R. Piórkowskiej pamiątkową Odznakę Marynarki Wojennej RP.

Burmistrz A. Grygierek wraz z Przewodniczącym C. Greniem przekazali Dyrektorowi Zespołu Szkół w Drogomyślu R. Piórkowskiej gratulacje z okazji uhonorowania pamiątkową Odznaką Marynarki Wojennej RP.

Dyrektor R. Piórkowska podziękowała za przyznanie pamiątkowej Odznaki. Poinformowała też, że dzięki Lidze młodzież nie tylko wspaniale spędza czas, ale też odkrywa swoje zainteresowania, szkoli się na jachtach, pływa statkami, miała przyjemność być w okręcie podwodnym, rozwija swoje zainteresowania historyczne, geograficzne, przyrodnicze i biologiczne. Szeroko współpracuje z miejscowym Klubem Ekologicznym, pogłębiając również wiedzę z tego zakresu. Liga to alternatywa na spędzenie wolnego czasu, bardzo pożyteczna dla młodzieży. Przekazała też słowa podziękowania panu Romanowi Greniowi, od którego wszystko się zaczęło. Dzięki jego wspaniałym przyjaciołom, jak działacze Ligi, zapoznał nas z nimi i wszczepił w nasze serca tego bakcyla, którego będziemy starali się nadal rozwijać i przynosić chlubę gminie Strumień.

Burmistrz A. Grygierek wraz z Przewodniczącym C. Greniem wręczyli List gratulacyjny Prezesowi LKS ’99 Pruchna J. Obracajowi z okazji awansu drużyny seniorów LKS ’99 Pruchna do Ligi Okręgowej w rozgrywkach Podokręgu Piłki Nożnej w Skoczowie.

Prezes J. Obracaj podziękował za otrzymane gratulacje, wyraził też słowa nadziei, że drużyna LKS ’99 Pruchna będzie godnie reprezentować gminę Strumień na terenie dawnego województwa bielskiego. Zwrócił się też z prośbą do władz Gminy o wsparcie finansowe dla Klubu.

 

ad. 4.

 

Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że otrzymaliśmy dofinansowanie do dwóch projektów w ramach współpracy transgranicznej (jeden projekt w zakresie kultury, a drugi w zakresie sportu). Poinformowała również, że Gmina otrzymała środki finansowe na budowę parkingu przy kościele katolickim w Zbytkowie.

Do Informacji nie wniesiono uwag.

 

ad. 5.

 

Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że w ramach współpracy z gminą Krasnany radni uczestniczyli w wyjeździe na Słowację do gór Małej Fatry.

Do Informacji nie wniesiono uwag.

 

ad. 6.

 

Przewodniczący C. Greń zapytał radnych, czy odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji są zadawalające oraz czy zgłaszają jeszcze jakieś dodatkowe pytania i uwagi?

Wiceprzewodnicząca C. Skowron podziękowała za odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji Rady oraz złożyła nowe interpelacje w sprawach:

1)  przyspieszenia naprawy kilku dużych dziur w nawierzchni ulicy Wspólnej łączącej Zbytków ze Strumieniem;

2)  koszenia rowów przydrożnych na terenie Gminy – czy będzie zlecone ZGKiM w Strumieniu, czy firmie zewnętrznej?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że obecnie ZGKiM jest w trakcie wykonywania remontów cząstkowych dróg na terenie Gminy. Zakończenie prac planujemy na 31 lipca br., ale jest to uzależnione od warunków pogodowych Koszenie poboczy dróg gminnych również wykonuje ZGKiM, natomiast nad koszeniem rowów przydrożnych musimy się zastanowić i w tej sprawie odpowiemy radnej na piśmie.

Wiceprzewodniczący Stanisław Świtała zapytał na jakim etapie jest naprawa przepustu na rowie przy ulicy Szkolnej w Pruchnej (otrzymał odpowiedź na piśmie, że w trakcie przygotowania jest kosztorys prac)?

Zastępca Burmistrza W. Cybulski odpowiedział, że wycena prac jest gotowa i w najbliższym czasie będziemy zlecać wykonanie naprawy przepustu.

Radna U. Słowik podziękowała za odpowiedzi na interpelacje i zapytania z poprzedniej sesji oraz odpowiedzi na wnioski z zebrania wiejskiego.

Radny Karol Pisiut interpelował o częstsze patrole Policji na ulicy Kościelnej w Strumieniu (po modernizacji na ulicy Kościelnej została zmieniona organizacja ruchu, a kierowcy się do niej nie stosują, m. in. zatrzymują się na zakazach).

Komendant Komisariatu Policji w Strumieniu obecny na sesji Rady przyjął do realizacji interpelację radnego K. Pisiuta.

Przewodniczący C. Greń podziękował za odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji.

Przewodniczący Czesław Greń zapytał co dzieje się w sprawie wycinki całkowicie suchych świerków rosnących w rejonie sklepu Emi Market w Drogomyślu (przy drodze powiatowej ulicy Głównej).

Zastępca Burmistrza W. Cybulski odpowiedział, że projekt decyzji Burmistrza w sprawie wycinki drzew został wysłany do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska do zaopiniowania i czekamy na odpowiedź w tej sprawie.

  

ad. 7.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej gminie Skoczów – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXXV.298.2013 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 czerwca 2013 r. w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej gminie Skoczów.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 8.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia długoterminowej pożyczki na finansowanie inwestycji pod nazwą „Rozbudowa sieci kanalizacyjnej w zlewni oczyszczalni ścieków w Strumieniu – budowa kanalizacji sanitarnej w Strumieniu i Zbytkowie, Etap I” – przedstawiła Skarbnik D. Mitko.

Burmistrz A. Grygierek dodatkowo wyjaśniła, że początkowo przyjęliśmy wyższą kwotę kredytu, jednak po przeprowadzeniu przetargu okazało się, że kwota będzie niższa – dlatego musimy poprawić uchwałę podjętą w kwietniu br.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Następnie Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXXV.299.2013 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 czerwca 2013 r. w sprawie zaciągnięcia długoterminowej pożyczki na finansowanie inwestycji pod nazwą „Rozbudowa sieci kanalizacyjnej w zlewni oczyszczalni ścieków w Strumieniu – budowa kanalizacji sanitarnej w Strumieniu i Zbytkowie, Etap I”.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 9.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2013-2021 (wraz z autopoprawką) – przedstawiła Skarbnik D. Mitko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXXV.300.2013 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 czerwca 2013 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2013-2021.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 10.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2013 r. (wraz z autopoprawką) – przedstawiła Skarbnik D. Mitko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Następnie Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XXXV.301.2013 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 czerwca 2013 r. w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2013 r.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 11.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości położonej w Zbytkowie – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XXXV.302.2013 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 czerwca 2013 r. w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości położonej w Zbytkowie.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 12.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie niezabudowanej nieruchomości położonej w Zabłociu – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XXXV.303.2013 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 czerwca 2013 r. w sprawie wyrażenia zgody na zbycie niezabudowanej nieruchomości położonej w Zabłociu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 13.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie powierzenia Burmistrzowi Strumienia uprawnień do ustalenia cen i opłat za usługi świadczone na cmentarzach komunalnych – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XXXV.304.2013 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 czerwca 2013 r. w sprawie powierzenia Burmistrzowi Strumienia uprawnień do ustalenia cen i opłat za usługi świadczone na cmentarzach komunalnych.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 14.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie poparcia stanowiska Zarządu Śląskiego Związku Gmin i Powiatów w sprawie projektu Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, z kwietnia 2013 r. – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że Komisja Oświaty zwróciła uwagę, że w przedstawionym stanowisku brakuje zapisów o przeznaczeniu środków z RPO na dofinansowania do: pracowni języków obcych i budowę kanalizacji.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XXXV.305.2013 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 czerwca 2013 r. w sprawie poparcia stanowiska Zarządu Śląskiego Związku Gmin i Powiatów w sprawie projektu Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, z kwietnia 2013 r.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 15.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie współdziałania z jednostkami samorządu terytorialnego w celu realizacji projektu pod nazwą: Program Rozwoju Subregionu Południowego Województwa Śląskiego/Plan Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych celem wzmocnienia współpracy między JST koniecznych do realizacji wspólnych działań na obszarze funkcjonalnym, w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Radca prawny R. Szymonek przedstawił autopoprawkę do projektu uchwały – nowe brzmienie § 1 ust. 2: „2. Gmina Strumień uczestniczy w kosztach realizacji projektu w kwocie 4 254 zł, z czego:

-     w roku 2013 - 1 030 zł,

-     w roku 2014 - 3 224 zł.”.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie autopoprawkę – nowe brzmienie § 1 ust. 2.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) – autopoprawka została przyjęta.

Następnie Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz wcześniej przyjętą autopoprawką.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XXXV.306.2013 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 czerwca 2013 r. w sprawie współdziałania z jednostkami samorządu terytorialnego w celu realizacji projektu pod nazwą: Program Rozwoju Subregionu Południowego Województwa Śląskiego/Plan Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych celem wzmocnienia współpracy między JST koniecznych do realizacji wspólnych działań na obszarze funkcjonalnym, w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 16.

 

Projekt uchwały w sprawie powołania doraźnej Komisji do wyłonienia kandydatów do wyróżnień „Zasłużony dla Gminy Strumień” oraz kandydata do Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka” przyznawanych z okazji Święta Niepodległości – przedstawił Przewodniczący C. Greń

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut przedstawił wniosek wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu, Komisji Oświaty i Komisji Rolnictwa: „Komisje wnioskują o wytypowanie do składu doraźnej Komisji do wyłonienia kandydatów do wyróżnień „Zasłużony dla Gminy Strumień” oraz kandydata do Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka” radnych: Mariana Husa, Urszulę Słowik, Tadeusza Tolasza, Aleksandra Kajsturę, Cecylię Skowron i Ireneusza Dudę.”.

Przewodniczący C. Greń zapytał po kolei wszystkich kandydatów do składu doraźnej Komisji, czy wyrażają zgodę na pracę w Komisji?

Wszyscy kandydaci wyrazili zgodę na pracę w doraźnej Komisji.

Radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z proponowanym składem doraźnej Komisji.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XXXV.307.2013 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 czerwca 2013 r. w sprawie powołania doraźnej Komisji do wyłonienia kandydatów do wyróżnień „Zasłużony dla Gminy Strumień” oraz kandydata do Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka” przyznawanych z okazji Święta Niepodległości.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 17.

 

Projekt uchwały w sprawie skargi dotyczącej działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu – przedstawił Przewodniczący C. Greń.

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej M. Krutyła odczytała uzasadnienie faktyczne i prawne do przedstawionego projektu uchwały.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XXXV.308.2013 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 czerwca 2013 r. w sprawie skargi dotyczącej działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 18.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - Informację nt. postępowań przetargowych na zadania zaplanowane w budżecie na 2013 r. – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Zastępca Burmistrza W. Cybulski dodatkowo poinformował, że w ostatnich dniach ogłoszono dwa przetargi na następujące zadania:

1)  modernizację odcinka ulicy Oblaski w Drogomyślu;

2)  modernizację ulicy Rycerskiej w Zbytkowie.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionej Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 19.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - Informację o przewidzianych pracach remontowych w placówkach oświatowych w okresie letnim – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionej Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 20.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Informację o propozycjach organizacji czasu wolnego dzieci i młodzieży w okresie wakacji letnich – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionej Informacji.

Radna U. Słowik dodatkowo poinformowała, że w sołectwie Drogomyśl organizację czasu wolnego dla dzieci i młodzieży w okresie wakacji letnich zapewniają również: Stowarzyszenie „Droga Myśl”, Akcja Katolicka działająca przy Parafii Rzymsko-Katolickiej i Parafia Ewangelicko-Augsburska („Tydzień Dobrej Nowiny”). Poinformowała też, że Stowarzyszenie z Drogomyśla pozyskało środki finansowe w kwocie 3 000,00 zł na projekt, w ramach którego finansowane będą zajęcia wakacyjne dla dzieci i młodzieży w sołectwie m. in. na: naukę żonglerki, organizację dwóch wycieczek i zajęcia pt. „Poszukiwanie staroci”.

Informacja została przyjęta.

 

 ad. 21.

 

Protokół z XXXIV sesji, który były wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

 

ad. 22.

 

Informacje, wolne głosy i wnioski.

Przewodniczący C. Gren poinformował, że w najbliższych dniach odbędą się Turnieje Piłki Nożnej Trampkarzy i Juniorów o Puchar Przewodniczącego Rady Miejskiej (1 i 2 lipca br.) oraz Turniej Piłki Nożnej Seniorów o Puchar Burmistrza Strumienia (30 czerwca br.). Wszystkie trzy Turnieje odbędą się na boisku sportowym LKS „Zryw” w Bąkowie.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że dzisiaj na stronie internetowej Gminy opublikowano i poddano do konsultacji projekt uchwały w sprawie zmiany wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi z propozycjami nowych obniżonych stawek: 7,00 zł za odpady segregowane i 14,00 zł za odpady niesegregowane. W związku z powyższym w pierwszej połowice lipca będzie potrzeba zwołania nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej.

Wstępnie ustalono, że nadzwyczajna sesja odbędzie się 12 lipca br.

Z-ca Burmistrza W. Cybulski poinformował, że ulotki dotyczące segregacji śmieci oraz worki są kolportowane na terenie całej Gminy. Wyjaśnił też, że worki do segregacji są dostarczane tylko na te posesje, gdzie zadeklarowano segregację odpadów.

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - P. Faruga odczytał wniosek – opinię wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu, Komisji Oświaty i Komisji Rolnictwa: „Komisje negatywnie zaopiniowały propozycję repatriacji rodzin polskiego pochodzenia żyjących w Kazachstanie, Uzbekistanie i innych azjatyckich republikach byłego ZSRR - ze względu na brak środków finansowych w budżecie Gminy na ten cel.”.

 

ad. 23.

 

Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady XXXV sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 16.3o) słowami „zamykam XXXV sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

 

Protokołowała: Elżbieta Król

 

 

Przewodniczący Rady

Czesław GREŃ