Uchwała Nr XXIII/171/04

 Rady Miejskiej w Strumieniu

z dnia 29 czerwca 2004 r.

 

w sprawie: ustalenia trybu postępowania o udzielenie dotacji na cele publiczne, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonywania  zleconego zadania podmiotom niezaliczonym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku

 

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 118 ust. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 z późn. zm.) - na wniosek Burmistrza Strumienia – Rada Miejska w Strumieniu

 

uchwala:

 

§ 1. Tryb postępowania o udzielenie dotacji na cele publiczne, sposób jej rozliczania oraz sposób kontroli zleconego zadania podmiotom niezaliczonym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku.

 

§ 2.1. Tryb zlecania zadań własnych Gminy oraz udzielania dotacji dotyczy podmiotów niezaliczonych do sektora finansów publicznych, niedziałających w celu osiągnięcia zysku, zwanych dalej „podmiotami” i realizujących zadania publiczne inne niż określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2003 r. Nr 96, poz. 873).

2. Z ofertą realizacji zadania własnego Gminy we współpracy z podmiotem może wystąpić Burmistrz Strumienia jak również sam podmiot składając stosowną ofertę.

 

§ 3.1. Podmiot występując z ofertą realizacji zadania własnego Gminy lub przyjmując ofertę, składa stosowny wniosek w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Strumieniu.

2. Wniosek powinien być podpisany przez osobę upoważnioną do składania oświadczeń woli w imieniu podmiotu.

3. Wniosek powinien zawierać :

a)     szczegółowe oznaczenie podmiotu,

b)     szczegółowy opis proponowanego do realizacji zadania,

c)      termin i miejsce realizacji zadania,

d)     kalkulację kosztów,

e)     szczegółowe dane o posiadanych możliwościach kadrowych, organizacyjnych, finansowych i doświadczeniu w realizacji podobnych zadań.

4. Wzór wniosku określony jest w  załączniku Nr 1 do uchwały.

 

 

 

§ 4. Burmistrz Strumienia dokonuje wyboru ofert, które uzyskają dofinansowanie na podstawie:

a)     znaczenia zadania dla potrzeb mieszkańców Gminy,

b)     oceny kalkulacji kosztów zadania,

c)      doświadczenia podmiotu i dotychczasowych osiągnięć.

 

§ 5. 1. Podstawą zlecenia zadania oraz przekazania dotacji na jego realizację będzie zawarcie pisemnej umowy z wybranym podmiotem.

         2. Umowa powinna w szczególności zawierać :

a)     określenie stron umowy,

b)     szczegółowy opis zakresu realizowanego zadania,

c)      termin i miejsce realizacji,

d)     określenie czasu na jaki umowa została zawarta,

e)     określenie wysokości dotacji oraz warunki i zasady jej przekazywania,

f)       ustalenie zasad i terminów rozliczeń,

g)     zobowiązanie podmiotu do stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych oraz do prowadzenia ewidencji księgowej środków otrzymanych na realizację zadania zgodnie z obowiązującymi przepisami,

h)     warunki wypowiedzenia umowy,

i)       tryb kontroli zleconego zadania,

j)       określenie sankcji z tytułu nienależytego wykonania zadania,

k)     zasady zwrotu dotacji w przypadku niewykorzystania części dotacji lub przeznaczenia jej na inne cele,

l)       zasady zwrotu zakupionego z dotacji sprzętu w przypadku likwidacji podmiotu jak również zakończenia prowadzonej działalności.

3. Umowę zawiera się na czas oznaczony, nie dłuższy niż okres roku budżetowego.

4. Burmistrz Strumienia prowadzi rejestr przyznanych dotacji.

 

§ 6. 1. Burmistrz Strumienia zobowiązany jest do prowadzenia nadzoru w zakresie wykonywania umów oraz oceny ich realizacji, uwzględniając kryteria efektywności, rzetelności, ciągłości, terminowości oraz jakości ich świadczenia.

2. Nadzór nad wykonywaniem umowy prowadzony jest w sposób określony w umowie, a w szczególności poprzez :

1/. analizę okresowej oceny realizacji zadania, sporządzonej przez podmiot realizujący,

2/.   kontrolę realizacji zadania w trybie określonym w umowie.

 

§ 7.1. Rozliczenie wykonania zadania i wykorzystania dotacji z zachowaniem  zasady jawności postępowania następuje na podstawie :

1)     sprawozdania z realizacji zadania sporządzonego według określonego wzoru ustalonego w załączniku Nr 2 do uchwały,

2)     kserokopii opisanych rachunków i faktur VAT (oryginał) dotyczących wydatków podmiotu faktycznie poniesionych na realizację zadania.

2. Rozliczenie wykonania zadania i wykorzystania dotacji następuje w terminie

określonym w umowie.

 

§ 8. Sprawy związane z przyznawaniem i rozliczaniem dotacji z zachowaniem zasady jawności postępowania prowadzą odpowiedzialni merytorycznie pracownicy Urzędu – zgodnie z Regulaminem organizacyjnym Urzędu Miejskiego.

 

§ 9. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Strumienia.

 

§ 10. Traci moc uchwała Nr XV/99/99 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30.11.1999 r. w sprawie ustalenia trybu postępowania o udzielenie dotacji na cele publiczne, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli zleconego zadania podmiotom niezaliczonym do sektora finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysku, wraz z późniejszymi zmianami.

 

§ 11. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.

Przewodniczący
           mgr inż. Henryk M. Sosna