Nr XXV/186/2004
Rady Miejskiej w Strumieniu
z dnia 30 września 2004 r.
w sprawie: ustalenia wysokości stawek opłaty za zajęcie pasa drogowego
Na podstawie art. 18 ust. 2, pkt 8 art. 40 ust. 1 i art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.), art. 13 ust. 2 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. Nr 62 poz. 718 z późn. zm.) w związku z art. 40 ust. 8 i 9 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 71 poz. 838 z późn. zm.) - na wniosek Burmistrza Strumienia – Rada Miejska w Strumieniu
uchwala:
§ 1
Ustala się wysokość stawek opłaty za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych na cele niezwiązane z budową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg dotyczące:
1) prowadzenia robót w pasie drogowym;
2) umieszczania w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego;
3) umieszczania w pasie drogowym obiektów budowlanych niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz reklam;
4) zajęcia pasa drogowego na prawach wyłączności w celach innych niż wymienione w pkt 1-3.
§ 2
1. Za zajęcie 1 m2 powierzchni jezdni pasa drogowego dróg gminnych, o których mowa w § 1, pkt 1 i 4 ustala się następujące stawki opłat za każdy dzień zajęcia:
1) jezdni do 20% szerokości - 3,00 zł;
2) jezdni powyżej 20% do 50% szerokości - 5,00 zł;
3) jezdni powyżej 50% do całkowitego
zajęcia szerokości jezdni - 8,00 zł;
4) pozostałych elementów pasa drogowego
/np. chodniki, pobocza, zatoki/ - 3,00 zł.
2. Zajęcie pasa drogowego przez okres krótszy niż 24 godziny jest traktowane jak zajęcie pasa drogowego przez 1 dzień.
3. Stawki opłat określone w ust. 1 obniża się do 30 % stawki, jeżeli zajęcie pasa drogowego nastąpiło w celu prowadzenia robót związanych z budową urządzeń sieci wodociągowych, kanalizacyjnych oraz ich przyłączy.
§ 3
1. Za zajęcie pasa drogowego, o którym mowa w § 1, pkt 2 ustala się następujące roczne stawki opłat za 1 m2 powierzchni pasa drogowego drogi gminnej zajętego przez rzut poziomy umieszczanego urządzenia:
1) na drogowym obiekcie inżynierskim - 200,00 zł;
2) poza drogowym obiektem inżynierskim - 20,00 zł.
2. Stawki opłat określone w ust. 1 obniża się do 0,5 % stawki jeżeli zajęcie pasa drogowego nastąpiło w celu umieszczenia w pasie drogowym urządzeń sieci wodociągowych, kanalizacyjnych oraz ich przyłączy.
§ 4
1. Za każdy dzień zajęcia pasa drogowego, o którym mowa w § 1, pkt 3 ustala się następujące stawki opłat za 1 m2 powierzchni:
1) pasa drogowego zajętego przez rzut poziomy obiektu handlowego, usługowego, usługowego oraz innych obiektów - 0,50 zł;
2) pasa drogowego zajętego na tymczasowe stoiska handlowe - 2,00 zł.
2. Za każdy dzień umieszczenia w pasie drogowym reklamy ustala się za 1 m2 powierzchni reklamy stawkę opłaty w wysokości - 2,00 zł.
3. Za powierzchnię poniżej 1 m2 pobierana jest opłata jak za 1 m2.
§ 5
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Strumienia.
§ 6
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.
PRZEWODNICZĄCY RADY
mgr inż. Henryk M. Sosna