Uchwała Nr XXV/186/2004

Rady Miejskiej w Strumieniu

z dnia 30 września 2004 r.

 

 

w sprawie: ustalenia wysokości stawek opłaty za zajęcie pasa drogowego

 

 

Na podstawie art. 18 ust. 2, pkt 8 art. 40 ust. 1 i art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.), art. 13 ust. 2 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. Nr 62 poz. 718 z późn. zm.) w związku z art. 40 ust. 8 i 9 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 71 poz. 838 z późn. zm.) - na wniosek Burmistrza Strumienia – Rada Miejska w Strumieniu

 

uchwala:

 

§ 1

 

Ustala się wysokość stawek opłaty za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych na cele niezwiązane z budową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg dotyczące:

1)     prowadzenia robót w pasie drogowym;

2)     umieszczania w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego;

3)     umieszczania w pasie drogowym obiektów budowlanych niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz reklam;

4)     zajęcia pasa drogowego na prawach wyłączności w celach innych niż wymienione w pkt 1-3.

 

§ 2

 

1.   Za zajęcie 1 m2 powierzchni jezdni pasa drogowego dróg gminnych, o których mowa w § 1, pkt 1 i 4 ustala się następujące stawki opłat za każdy dzień zajęcia:

1)     jezdni do 20% szerokości                                       -        3,00 zł;

2)     jezdni powyżej 20% do 50% szerokości         -        5,00 zł;

3)     jezdni powyżej 50% do całkowitego

zajęcia szerokości jezdni                                -        8,00 zł;

4)     pozostałych elementów pasa drogowego

/np. chodniki, pobocza, zatoki/                      -        3,00 zł.

2.   Zajęcie pasa drogowego przez okres krótszy niż 24 godziny jest traktowane jak zajęcie pasa drogowego przez 1 dzień.

3.   Stawki opłat określone w ust. 1 obniża się do 30 % stawki, jeżeli zajęcie pasa drogowego nastąpiło w celu prowadzenia robót związanych z budową urządzeń sieci wodociągowych, kanalizacyjnych oraz ich przyłączy.

 

 

 

 

§ 3

 

1. Za zajęcie pasa drogowego, o którym mowa w § 1, pkt 2 ustala się następujące roczne stawki opłat  za 1 m2 powierzchni pasa drogowego drogi gminnej zajętego przez rzut poziomy umieszczanego urządzenia:

1)  na drogowym obiekcie inżynierskim               - 200,00 zł;

2)  poza drogowym obiektem inżynierskim          -   20,00 zł.

2. Stawki opłat określone w ust. 1 obniża się do 0,5 % stawki jeżeli zajęcie pasa drogowego nastąpiło w celu umieszczenia w pasie drogowym urządzeń sieci wodociągowych, kanalizacyjnych oraz ich przyłączy.

 

§ 4

 

1.   Za każdy dzień zajęcia pasa drogowego, o którym mowa w § 1, pkt 3 ustala się następujące stawki opłat za 1 m2 powierzchni:

1)  pasa drogowego zajętego przez rzut poziomy obiektu handlowego, usługowego, usługowego oraz innych obiektów                                                     - 0,50 zł;

2)  pasa drogowego zajętego na tymczasowe stoiska handlowe                    - 2,00 zł.

2.   Za każdy dzień umieszczenia w pasie drogowym reklamy ustala się za 1 m2 powierzchni reklamy stawkę opłaty w wysokości                                               - 2,00 zł.

3.   Za powierzchnię poniżej 1 m2 pobierana jest opłata jak za 1 m2.

 

 

§ 5

 

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Strumienia.

 

§ 6

 

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.

 

 

 

 PRZEWODNICZĄCY RADY
mgr inż. Henryk M. Sosna