Uchwała Nr VI/30/2007

Rady Miejskiej w Strumieniu

z dnia 27 lutego 2007 r.

 

w sprawie: trybu udzielania dotacji z budżetu Gminy Strumień podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku, na cele publiczne związane z realizacją innych zadań niż określone w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, sposobu ich rozliczania oraz kontroli wykonywania zleconego zadania

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), art. 176 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz.2104 z późn. zm.) - na wniosek Burmistrza Strumienia - Rada Miejska w Strumieniu

 

uchwala:

 

§ 1

 

Z budżetu Gminy Strumień mogą być udzielane dotacje podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku, na cele publiczne związane z realizacją innych zadań niż określone w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873 z późn. zm.).

 

§ 2

 

1.     Podstawą do udzielenia dotacji jest złożenie wniosku przez podmiot, o którym mowa w § 1. Wnioski mogą być składane przez podmioty z własnej inicjatywy bądź z inicjatywy Burmistrza ogłoszonej na stronie internetowej Gminy lub dwutygodniku „Nowa Formacja”

2.     Wniosek powinien zawierać w szczególności:

a)  dane podmiotu (nazwa podmiotu, adres siedziby, adres do korespondencji, numer telefonu/faxu),

b)  nazwę organu rejestrowego, numer rejestrowy, datę rejestracji,

c)  numer rachunku bankowego i nazwę banku, w którym jest prowadzony,

d)  szczegółowy zakres rzeczowy proponowanego do realizacji zadania,

e)  kalkulacje przewidywanych kosztów realizacji zadania, informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych wskazujących na możliwość wykonania zadania,

f)   informację o posiadanych środkach własnych oraz uzyskanych z innych źródeł na realizację zadania.

3.     Wniosek powinien być podpisany przez osobę lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu podmiotu.

4.     Burmistrz może uzależnić rozpatrzenie wniosku od złożenia w ustalonym terminie dodatkowych informacji wyjaśnień lub dokumentów.

5.     Decyzję o przyznaniu dotacji podejmuje Burmistrz.

6.     Udzielenie dotacji następuje na podstawie umowy zawartej w formie pisemnej określającej minimum:

a)  szczegółowy opis zleconego zadania, z określeniem terminu jego realizacji,

b)  wysokość przyznanej dotacji,

c)  termin przekazania dotacji na rachunek bankowy podmiotu,

d)  sposób rozliczania udzielonej dotacji,

e)  zasady zwrotu dotacji lub jej niewykorzystanej części,

f)   tryb kontroli wykonywania zadania.

 

§ 3

 

1.     Dotacje podlegają przekazaniu na rachunek bankowy podmiotu w terminach i warunkach określonych w umowie.

2.     Dotowany podmiot obowiązany jest na oryginałach dowodów księgowych zamieścić klauzulę: „dotacje Gminy, zgodnie z umową Nr... z dnia...” oraz klauzulę „wydatek zrealizowano zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych, w trybie...”.

3.     Podmiot dotowany zobowiązany jest przedłożyć Burmistrzowi sprawozdanie merytorycznie z realizacji zadania oraz rozliczenie dotacji, w terminie i na zasadach określonych w umowie.

4.     Rozliczenie dotacji obejmuje w szczególności:

a)  zestawienie wydatków faktycznie poniesionych na realizację zadania wraz ze wskazaniem wszystkich źródeł ich finansowania,

b)  kserokopie dowodów księgowo-finansowych związanych ze zrealizowanym zadaniem, dotyczących wydatków sfinansowanych z dotacji Gminy.

5.     Rozliczenie dotacji winno być podpisane przez osoby reprezentujące strony umowy.

6.     Dotacja nie rozliczona bądź nie wykorzystana w terminie określonym w umowie podlega zwrotowi w części proporcjonalnej do nie rozliczonego bądź nie zrealizowanego zadania na zasadach określonych w umowie.

 

§ 4

 

1.     Zlecający zadanie może przeprowadzać bieżącą kontrolę merytoryczną wykonania zleconego zadania. Podmiot dotowany ma obowiązek zapewnić kontrolującemu wgląd w realizację zadania, na które udzielono dotacji, w trakcie realizacji zadania.

2.     Zlecający zadanie publiczne po jego realizacji dokonuje kontroli i oceny realizacji zadania w zakresie:

a)  zgodności realizacji zadania z postanowieniami umowy,

b)  stanu realizacji zadania,

c)  efektywności, rzetelności, jakości i terminowości wykonania zadania,

d)  prawidłowości wykorzystania środków publicznych otrzymanych na realizację zadania,

e)  zgodności sposobu realizacji zadania i wydatkowania środków z obowiązującymi przepisami i dokumentacją prowadzoną przez podmiot.

 

§ 5

 

Burmistrz zapewni jawność postępowania o udzielenie dotacji poprzez umieszczenie na stronie internetowej Gminy informacji o zawartych umowach i możliwości wglądu w dokumentację rozliczeniową.

§ 6

 

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Strumienia.

 

§ 7

 

Traci moc Uchwała Nr XV/99/99 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 19 listopada 1999 r. w sprawie ustalenia trybu postępowania o udzielenie dotacji na cele publiczne, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli zleconego zadania podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działających w celu osiągnięcia zysku.

 

§ 8

 

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od  dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.


Przewodniczący
Cz. Greń